Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viewpia LC32IE21 / LC37IE11

4423 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung LE32R51B (TV) 1 8,2 (49) Inga priser
Viewpia LC-32IE21 (TV) 1 6 (28) Inga priser
Viewpia LC-37IE11 (TV) 1 8,21 (28) Inga priser
Viewpia LC-42IE11 (TV) 1 (0) Inga priser
Viewpia LC-40IEA3 (TV) 1 (0) Inga priser
36 relaterade trådar
Philips 32PFL7674H (1 inlägg) 15 år sedan
Samsung LE-32R51 (652 inlägg) 15 år sedan
Dålig bildkvalitet vid HDMI-HDMI (14 inlägg) 16 år sedan
Samsung LE-32R51 eller Hyundai ImageQuest Q320 (7 inlägg) 17 år sedan
Vilken av dessa LCD ska jag välja? Rösta! (27 inlägg) 18 år sedan
Viewpia prisvärda LCD-TV? (64 inlägg) 18 år sedan
Viewpia LC-42IE11 (18 inlägg) 18 år sedan
Fick min Sharp LC-32GA6E igår :) (23 inlägg) 18 år sedan
Dags att välja LCD 32" (84 inlägg) 18 år sedan
Viewpia LC-37IE11 eller ViewSonic N3760 (24 inlägg) 18 år sedan
Om LG RZ-32LP1 eller LE-32R51B (8 inlägg) 18 år sedan
Nya viewpia 40" (2 inlägg) 18 år sedan
Svärta hos LE32R51B (7 inlägg) 18 år sedan
PC---> Samsung LE32R51 (13 inlägg) 18 år sedan
Hur köper man nya Viewpia LCD? (1 inlägg) 18 år sedan
Samsung LE-32R41B - LE-32R51B (12 inlägg) 18 år sedan
Slaget om 40" LCD (21 inlägg) 19 år sedan
Samsung 32r51 tappar färg på EN kanal? (0 inlägg) 19 år sedan
32" LCD *max 10500kr* (19 inlägg) 19 år sedan
Viewpia LC-32IEA2 V.S LC-32IE21 (13 inlägg) 19 år sedan
Vilken 32" LCD ska jag köpa? (8 inlägg) 19 år sedan
LE-32R51B vs LE-32M61B (8 inlägg) 19 år sedan
Samsung R51 vs Hyundai Q320 (1 inlägg) 19 år sedan
Samsung LE-32R51B+XBOX360? (14 inlägg) 19 år sedan
viewpia 37 är ni nöjda med ert köp? (4 inlägg) 19 år sedan
Sharp LC-32GA6E vs. Samsung LE-32R51B (1 inlägg) 19 år sedan
LCD-TV nybörjare behöver tips och råd (3 inlägg) 19 år sedan
iVISION/Viewpia LC-32 -VS- Andersson Y70 (15 inlägg) 19 år sedan
Inköp av Lcd-TV Samsung LE-32R51 Vs Sony KLV-S32A1 (6 inlägg) 19 år sedan
Äntligen! Har lyckats sortera ner valet till 2st (13 inlägg) 19 år sedan
Suck va svårt (2 inlägg) 19 år sedan
LCD Viewpia LC-32IE21 eller Projektions-TV LCD? (2 inlägg) 19 år sedan
Bästa 32" LCD runt 10000:- (6 inlägg) 19 år sedan
Vilken 32" skulle du ha valt och varför? (21 inlägg) 19 år sedan
Samsungs nya 32" LA32R51B (12 inlägg) 19 år sedan
Var se Samsung LE-32R51 live i centrala Stockholm? (12 inlägg) 19 år sedan

Postad 09 augusti 2006 - 19:17

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0
det är så synd för fungerande är ju denna lcd riktigt bra för det den kostade...

Postad 09 augusti 2006 - 19:34

foogy
  • foogy
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Köpte min 19/10 2005 från Dustinhome och den funkar fortfarande.

Postad 09 augusti 2006 - 19:40

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0
jag köpte min september nångång så snart ett år, dock har jag bott endel i sthlm under den tiden så har inte använt den sådär jättefrekvent (den har stått i norrköping dårå) men använder den några timmar då och då, bl.a. nu som dataskärm efter att ha inhandlat ett scorpius p20 trådlöst tangentbord me styrpinne...underbart, så en lite PiP-ruta med friidrotten

Postad 09 augusti 2006 - 21:30

Spritfest
  • Spritfest
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
Googlade just på Viewpia i jakt på några nyheter och ser att dom öppnat en egen butik i Danmark.
http://www.globevisi...4.asp?artid=895
Kanske gamla nyheter för er andra...?

Postad 09 augusti 2006 - 21:39

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0
najs....en 45" för runt 20 danska lapp me goda anslutningsmöjligheter...va ligger danska kronan i för kurs??

sen jag e då...såg ju att 46" fanns i sverige till 20 lapp

Redigerat av slowmove, 09 augusti 2006 - 21:40.

Postad 13 augusti 2006 - 09:44

andreas_sat
  • andreas_sat
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Köpte en Philips DVP5960 DVD-spelare igår som jag har testat en del med Viewpia 37". Problemet med just denna dvd-spelare är att inget 5.1-ljud skickas ut på koaxen om spelaren ansluts till en TV via HDMI.

Någon som vet om det optiska ljudet ut på Viewpia skickar vidare 5.1-ljud om det kommer in sånt via HDMI?

Tanken är alltså att skicka ljud och bild via hdmi till tvn, och sedan skicka ljudet vidare från tv till receiver. Och självklart vill man ju ha med hela ljudet i så fall, inte bara TVns stereoljud.

Någon som har provat eller har nå smart att komma med?

Tackar på förhand.

Postad 13 augusti 2006 - 10:52

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0
TROR inte att den skickar ut mer än stereo, men har inte ens nästan testat själv...mitt råd skulle vara en annan dvd-spelare för visst fan skickar alla dvd-spelare ut ljud via koaxen även om man kör med hdmi...brukar bara vara att ställa in i en meny

Postad 13 augusti 2006 - 10:58

andreas_sat
  • andreas_sat
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

TROR inte att den skickar ut mer än stereo, men har inte ens nästan testat själv...mitt råd skulle vara en annan dvd-spelare för visst fan skickar alla dvd-spelare ut ljud via koaxen även om man kör med hdmi...brukar bara vara att ställa in i en meny

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det känns lite skumt att den här spelaren endast kan skicka ut vanlig stereo om hdmi är ansluten. Vad är vitsen med en bra dvd-spelare om man inte kan få 5.1 samtidigt som hdmi används.

Det har funkat bra om viewpian bara hade skickat vidare hela signalen från hdmi via optiskt-ut till receivern, men det enda som kommit ut hittils är tyvärr vanlig stereo.

Men jo, det lutar åt en annan dvd helt enkelt! Vore dock ändå intressant att få reda på vad viewpian klarar att skicka ut. Manualen är rätt tunn på den punkten dock.

Postad 13 augusti 2006 - 11:05

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0
manualer är alltid tunna på de man helst vill veta :P

ne men satsa på en ny dvd om du kan lämna tillbaka den där :)

Postad 13 augusti 2006 - 11:09

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1 649 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Förslagsvis en BBK 971H som funkar grymt bra med Viewpia.

Postad 13 augusti 2006 - 13:30

lundvall
  • lundvall
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Förslagsvis en BBK 971H som funkar grymt bra med Viewpia.

<{POST_SNAPBACK}>

Kan bara hålla med. Har en OPPO(BBK) 971H och den funkar klockrent via DVI.

Postad 13 augusti 2006 - 18:56

andreas_sat
  • andreas_sat
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Kanske ska ta och prova en sån då.

Blev lite förvånad att bildkvaliteten blev så mycket bättre med hdmi och uppskalning till 720p jämfört med gamla DVDn via RGB. Viewpian tycks vara rätt dålig på att skala upp signaler!

Ska nog köpa på mig en bunt med hdmi-dvdn och testa tills jag hittar en jag är nöjd med. Man får börja med OnOff, Elgiganten och de andra som har bra öppet-köp :)

Postad 13 augusti 2006 - 19:31

lundvall
  • lundvall
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Kan nästan garantera att du inte kommer bli missnöjd med en oppo

Postad 14 augusti 2006 - 18:19

suraj
  • suraj
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Själv köpte jag en panasonic dmr-e65 precis innan fotbollsvm.

https://www.prisjakt...ukt.php?p=87502
http://panasonic.co....re_quality.html

Det som är extra grymt är att jag igenom den kan linjedubblera både analoga samt digital comhem kanaler till 720p på min viewpia i realtid!

Den blir inte riktigt lika bra som hd-tv (vad annars..) men det är ändå en märkbar skillnad. Speciellt när man tittar på fotboll.

Nu i efterhand känns det att det var värt att slänga ut några extra tusenlapper för en dvd-inspelare med hd samt linjedubblerare istället för en vanlig spelare.

Håller verkligen tummarna att min viewpia inte slocknar och blir svart med lysande röd lampa (appropå ingenting..)

Postad 18 augusti 2006 - 11:48

andreas_sat
  • andreas_sat
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Själv köpte jag en panasonic dmr-e65 precis innan fotbollsvm.

https://www.prisjakt...ukt.php?p=87502
http://panasonic.co....re_quality.html

Det som är extra grymt är att jag igenom den kan linjedubblera både analoga samt digital comhem kanaler till 720p på min viewpia i realtid!

Den blir inte riktigt lika bra som hd-tv (vad annars..) men det är ändå en märkbar skillnad. Speciellt när man tittar på fotboll.

Nu i efterhand känns det att det var värt att slänga ut några extra tusenlapper för en dvd-inspelare med hd samt linjedubblerare istället för en vanlig spelare.

Håller verkligen tummarna att min viewpia inte slocknar och blir svart med lysande röd lampa (appropå ingenting..)

<{POST_SNAPBACK}>

Du skriver att det blir märkbar skillnad, speciellt vid fotboll. Jag har själv problem när jag kollar på fotboll på min Viewpia, får konstiga spökbilder både vid analog och digital sändning. Speciellt vid analog (tv3), kan det vara riktigt illa ibland. Var det liknande problem du upplevde?

Hur stor skillnad blev det när du kopplade in din panasonic med uppskalning?

Jag köpte en Sony NS76 dvd med HDMI och är ruggigt nöjd med bilden. Verkligen en enorm skillnad jämfört med den gamla och rgb-scart.

Hur ska man tolka det här, är Viewpian extremt dålig på att själv skala upp bilden?

Postad 18 augusti 2006 - 16:14

suraj
  • suraj
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Du skriver att det blir märkbar skillnad, speciellt vid fotboll. Jag har själv problem när jag kollar på fotboll på min Viewpia, får konstiga spökbilder både vid analog och digital sändning. Speciellt vid analog (tv3), kan det vara riktigt illa ibland. Var det liknande problem du upplevde?

Hur stor skillnad blev det när du kopplade in din panasonic med uppskalning?

Jag köpte en Sony NS76 dvd med HDMI och är ruggigt nöjd med bilden. Verkligen en enorm skillnad jämfört med den gamla och rgb-scart.

Hur ska man tolka det här, är Viewpian extremt dålig på att själv skala upp bilden?

Tror det är både att viewpian inte är så hemskt bra på att skala upp bilden men även att tv (som comhem) signalerna inte är dom bästa i världen. Jag kör en xbox 360 via component samt panasonicen via hdmi och bilden är grym (om vi bortser från svärtan).

Och sedan är det väl allmänt känt att progressive scan lämpar sig bättre för sportsädningar som fotboll.

När det gäller uppskalningen blev speciellt digital asignalerna mycket bättre (som redan var bättre från början). Även anologa signalerna blev mer naturliga och inte utdragna.

Postad 19 augusti 2006 - 09:53

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0
analoga tunern i viewpian är ganska så värdelös...bara att koppla in en gammal video och använda dess tuner blir bättre

Postad 21 augusti 2006 - 07:44

andreas_sat
  • andreas_sat
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Jag kör med en digitalbox och canal digital via parabol, och när jag kollar på fotboll på t ex Canal+ sport får jag enorma eftersläpningar, eller vad det nu är för något. När målvakten drar iväg en utspark kan jag se 5-6 mittlinjer i ½ sekund innan de försvinner. Även spelarna får långa skuggor efter sig när kameran förflyttar sig snabbt över hela bilden. Det ser inte ut som jag förväntar mig att vanliga eftersläpningar ska se ut, utan det ser mer ut som om bilden "spricker" och inte klarar av att släcka ner pixlarna där t ex mittlinjen nyss befann sig på bilden. "Vanliga" eftersläpningar borde väl snarare göra så att mittlinjen blir utdragen till en bred smörja, och inte rita upp 5-6 extra mittlinjer..

Lite skumt är även att om jag har fotboll på i 4:3-läge i 10 minuter, och sedan byter till 16:9 så ser jag tydliga linjer där 4:3 gränsen går i bilden, och allt utanför den (ut mot kanten av TVn), blir av en helt annan ljusstyrka/kontrast. Det tar ca 5 minuter av 16:9 innan dessa kanter blir utsuddade och bilden blir normal igen.

10 minuter fotboll gör även att jag ser tid och reslutattavlan tydligt i ca 2-3 minuter när jag byter kanal. Det är ju kul att dra igång en film och se "Man U - Fullham: 4-1" uppe i hörnet i några minuter :P

Alla dessa fenomen förekommer i alla de olika färdiga bildinställningarna, "Dynamisk, Standard, Mild" osv.

Någon annan som känner igen problemen?

Jag har haft den här tvn i några månader nu, men kommer förmodligen att skicka in den på service och hoppas på det bästa. Om ingen annan känner igen problemen så måste det ju vara just mitt exemplar som är dåligt.

Postad 21 augusti 2006 - 11:14

memyselfnI
  • memyselfnI
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Dina problem är helt främmande för mig iaf. (har en 37")
Verkar som det e något strul med din TV och/eller box.
Kontollera att det inte är boxen det är fel på först innan du skickar in TVn(så du slipper vänta en massa i onödan)

Postad 21 augusti 2006 - 11:29

andreas_sat
  • andreas_sat
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Dina problem är helt främmande för mig iaf. (har en 37")
Verkar som det e något strul med din TV och/eller box.
Kontollera att det inte är boxen det är fel på först innan du skickar in TVn(så du slipper vänta en massa i onödan)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag får ännu mer eftersläpningar när jag kollar på fotboll via inbyggda tunern, men har även upplevt problemen när jag tittar på dvd via rgb-scart. Så jag tror inte det är boxen som är bekymret. Men tack för tipset, jag ska för säkerhets skull testa med en annan box innan jag skickar tillbaka något!

Postad 21 augusti 2006 - 17:43

Unregistered7645904d
  • Unregistered7645904d
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Jahapp! Trodde jag hade klarat mig ifrån problem med min apparat men nu lade den precis utav helt och hållet. Samma symptom som för flera andra med att teven bara står i standbyläge och inte går att sätta igång.  <_<

Ska kontakta BTW och se vad dom säger om det hela...

Skit-teve!! :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Kontaktade BTW och dom hänvisade till infocare för garanti reparation men nu när jag skulle felanmäla teven där så gick inte det. Kontaktade dom och då har infocare slutat med att reparera Viewpia och hänvisar till "Swedish-Hotline: 00800-34448378 email: [email protected]".
Slängde iväg ett mail till BTW om det hela så jag får se vad som händer.

Känns som att det kan bli en ###### härva utav detta! ;)

Får se hur serviceminded BTW är nu då...

Postad 22 augusti 2006 - 08:59

andreas_sat
  • andreas_sat
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Swedish-Hotline, det låter ju seriöst! :rolleyes:

Betyder det här att alla med Viewpia måste vända sig dit? Jag har köpt min via Dustin och kommer inte ihåg var de hänvisar för service av Viewpian.. men det kanske blir samma ställe då?

Postad 22 augusti 2006 - 09:03

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1 649 inlägg
  • 0

Swedish-Hotline, det låter ju seriöst!  :rolleyes:

Betyder det här att alla med Viewpia måste vända sig dit? Jag har köpt min via Dustin och kommer inte ihåg var de hänvisar för service av Viewpian.. men det kanske blir samma ställe då?

<{POST_SNAPBACK}>

Det torde nog gälla samma sak för Dustins kunder, men jag ska kolla upp det. Det är ju knappast Dustins eller BTW:s fel i vilket fall utan en fråga om relationen mellan Indtek och Infocare.

/Micke

Postad 24 augusti 2006 - 22:26

Unregistered7bc8128a
  • Unregistered7bc8128a
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Nu har man äntligen fått tillbaka min tv i veckan ,tog 3 veckor med frakttid (vilket inte är tillräckligt bra enligt mig ,infocare skyllde på att frakt bolaget var ovanligt långsamma).

Enligt service rapporten så är "mainboard" bytt. Det enda possitiva var nog att man fick köra på en gammal CRT 25 tummare ett tag ..vilket gör att man inser att man inte gjorde fel i första läget som köpte en LCD ,måste säga att jag är grymt nöjd ändå med den för det priset (bara den nu inte skall havirera nått mera :unsure:

Postad 29 augusti 2006 - 12:59

Krillle
  • Krillle
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

....

Lite skumt är även att om jag har fotboll på i 4:3-läge i 10 minuter, och sedan byter till 16:9 så ser jag tydliga linjer där 4:3 gränsen går i bilden, och allt utanför den (ut mot kanten av TVn), blir av en helt annan ljusstyrka/kontrast. Det tar ca 5 minuter av 16:9 innan dessa kanter blir utsuddade och bilden blir normal igen.

10 minuter fotboll gör även att jag ser tid och reslutattavlan tydligt i ca 2-3 minuter när jag byter kanal. Det är ju kul att dra igång en film och se "Man U - Fullham: 4-1" uppe i hörnet i några minuter :)

Alla dessa fenomen förekommer i alla de olika färdiga bildinställningarna, "Dynamisk, Standard, Mild" osv.

Någon annan som känner igen problemen?

Jag har haft den här tvn i några månader nu, men kommer förmodligen att skicka in den på service och hoppas på det bästa. Om ingen annan känner igen problemen så måste det ju vara just mitt exemplar som är dåligt.

<{POST_SNAPBACK}>

Tjena

jag har samma problem dock inte med resultat och sånt utan enbart att de som ligger utanför 4:3 området är något mörkare, ganska liten skillnad men fortfarande irriterande. Och det försvinner inte utan möjligtvis minskar skillnaden efter ett tag men i så fall marginellt.

Tror ni man kan reklamera den för detta eller måste man acceptera det?

Postad 29 augusti 2006 - 19:03

Grower
  • Grower
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
Jahapp, nu har man väntat ett par veckor på att få Viewpian reparerad och så får man detta
meddelande :)

Hej,

Infocares avtal med Viewpia har nyligen upphört och då ni har en Viewpia hos oss idag vill vi med detta mail informera om vem som tar över servicen på ert ärende.

Er nya verkstad är:

Digitest Elektronik Service GmbH

Im Justus 1
DE-76829 Landau

Swedish-Hotline: 00800-34448378

email: [email protected]

Vi kommer att ombesörja transporten från oss till Digitest.

Med vänliga hälsningar
Henrik Fagelberg

Kundcenter

Infocare Workshop AB

Postad 12 september 2006 - 01:20

Unregistered7645904d
  • Unregistered7645904d
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Min tv befinner sig just nu nere i tyskland hos ovan nämnda serviceföretag... Och enligt deras onlinetracking så håller en tekniker på och jobbar på den för tillfället.

Frakten ditt gick väldigt smidigt! Dom skickade upp en flightcase till mig med flygfrakt och det var bara att slänga ner tv'n i lådan och ge tillbaka den till chaufören så fixade dom resten utav transporten söderut...

Får se när man får tillbaka tv'n. Får hoppas att det inte tar allt för lång tid för det börjar bli lite segt att se på tv vid datorn som har tv-kort.

Postad 12 september 2006 - 10:09

Unregistered7645904d
  • Unregistered7645904d
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Uppdate: Min tv är nu tydligen klar och ska skickas tillbaka till mig. Den ankom dit i torsdags förra veckan och skickas nu tillbaka idag tisdag, så 5 dagar inklusive helgen är rätt bra jobbat ändå tycker jag...

Nu är det bara tt hålla tummarna för att allt funkar som det ska när den kommer tillbaka!

Postad 12 september 2006 - 22:29

lundvall
  • lundvall
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Ja.. Det där HOTLINE verkar ju fan så mycket bättre än infocare ialf :(

Postad 17 september 2006 - 18:24

redep
  • redep
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Jaha, då verkar min Viewpia 37" gett upp och nästa exakt på 1-årsdagen. ;)

Röda lampan lyser, inget annat händer oavsätt vad jag trycker på, har haft den strömlös 1 timme utan att det hjälpte.

Får se hur det sköts ifrån BTW imorgon när jag kommer att göra min felanmälan...

Postad 18 september 2006 - 16:02

callehenry
  • callehenry
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Jag äger en Viewpia 37", Silverline tror jag den heter med...

Nu är jag livrädd att den ska ge sig... Jag köpte den i januari i år från Dustin så än finns det ju garanti men vad händer om två år när det inte finns någon garanti längre? Jag är inte den typen av person som byter TV lika ofta som jag byter kalsonger och när jag läste att en LCD håller 40 000 timmar eller vad det var så tyckte jag att det lät jättebra... Men nu verkar det ju som att man kan räkna med att den kommer gå sönder?

Kan jag räkna med att min TV kommer paja? :/

Postad 19 september 2006 - 07:05

Spritfest
  • Spritfest
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
Är väl svårt att säga om du ska räkna med att den pajar?
Täcker inte hemförsäkringen tv'n? Då förlorar du en självrisk men bättre det än hela tv'n ?
Har haft min 32'a i ett år, återstår ett med garanti från Dustin...

Jag äger en Viewpia 37", Silverline tror jag den heter med...

Nu är jag livrädd att den ska ge sig... Jag köpte den i januari i år från Dustin så än finns det ju garanti men vad händer om två år när det inte finns någon garanti längre? Jag är inte den typen av person som byter TV lika ofta som jag byter kalsonger och när jag läste att en LCD håller 40 000 timmar eller vad det var så tyckte jag att det lät jättebra... Men nu verkar det ju som att man kan räkna med att den kommer gå sönder?

Kan jag räkna med att min TV kommer paja? :/

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 19 september 2006 - 10:14

mr.bojangles
  • mr.bojangles
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Tror knappast något försäkringsbolag i Sverige ersätter din LCD om den helt plötsligt bara lägger av. Däremot kan man nog räkna med att du kan få ersättning om den lägger av pga blixtnedslag, brand, vattenskada eller tex om du råkar välta den eller liknande. Men då måste man nog ha drulleförsäkring.
Jag har själv en Viewpia och är givetvis livrädd för att den en dag skulle sluta fungera men jag har snart haft den ett år och den har körts flitigt och än så länge inga problem (peppar, peppar).

Postad 19 september 2006 - 10:31

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1 649 inlägg
  • 0
För det första:

Jag tror inte att Viewpia är drabbad i ngn större omfattning av felande produkter än andra märken, och vill man ha fakta så är det väl enklast att ringa och fråga Dustin om felprocenten på detta märke? Att det rapporteras en del i denna tråd om framförallt ett fel (att tvn bara är död då man ska slå på den) indikerar dock att det antagligen finns komponenter på vissa batchar som har svagheter. När dessa visar sig kan man dock aldrig säga. För konsumenten finns följande:

1. Tillverkarens garanti. I detta fall två år från inköpsdatum.
2. Reklamationsrätten. Alla produkter införskaffade efter 1/4 2005 har tre års reklamationsrätt oavsett tillverkarens garanti.

Tidigare skötte Infocare servicen i Sverige och de är väl erkända för att kanske inte vara det bästa serviceorganet oavsett vilket märke man har på sin produkt. Antagligen delvis därför som Indtek/Viewpia bytt till ett tyskt bolag som uppenbarligen sköter sig med den äran enligt det fall vi läst om tidigare i tråden.

3. Hemförsäkringen: De flesta försäkringsbolag ersätter skadat lösöre så länge skadan inte vållats pga oaktsamhet. Lägger tvn av så ersätts den av hemförsäkringen med avdrag för självrisk och ett procentuellt avdrag får åldrandet. Jag har själv fått ut ersättningar för både tv, kul/frys och akvarium som bara lagt av alla tre.

/Micke

Postad 19 september 2006 - 17:45

Unregistered7645904d
  • Unregistered7645904d
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Har fått tillbaka tv'n ifrån Tyskland och den funkar som den ska, fast i datorn så identifieras den som en 26" tv nu, tidigare identifierades den som en 32"... Kan det bero på måntro? Satt i fel EDID chip?

Redigerat av Unregistered7645904d, 21 september 2006 - 10:55.

Postad 20 september 2006 - 12:26

callehenry
  • callehenry
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Nu känner jag mig lite tryggare... Tack!

Postad 26 september 2006 - 07:02

redep
  • redep
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Har fått tillbaka tv'n ifrån Tyskland och den funkar som den ska, fast i datorn så identifieras den som en 26" tv nu, tidigare identifierades den som en 32"... Kan det bero på måntro? Satt i fel EDID chip?

<{POST_SNAPBACK}>

Hur länge fick du vänta på att transportföretaget hörde av sig? Jag anmälde min TV till digittest förra tisdagen och har fortfarande inte hört något ifrån något transportföretag, jag mailade digitest i fredags och frågade hur länge jag skulle förväntas att vänta fick då bara till svar så snart som möjligt. :)

Postad 26 september 2006 - 07:32

OXYD
  • OXYD
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Samma sak hände mig. Min TV identifierades som en 26. Efter en venda i Tyskland. Tyvärr så fungerade inte HDCP heller. Så det blev att skicka tillbaka den igen.

Postad 01 oktober 2006 - 12:07

callehenry
  • callehenry
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Jaha, då pajjade tvn (LC-37IE11), säkert bara för att jag var rädd för det?

Det verkar inte som jag har samma problem som alla andra men det kanske var så här det började för alla andra?

När jag ska starta tvn måste jag stänga av och sätta på tvn på huvudströmbrytaren för att sedan få igång tvn på fjärrkontrollen.... Mycket irriterande och jag vill så klart fixa detta på garantin men så har jag precis börjat spela Just Cause på min 360 och då vill jag ju inte vara utan min tv i 3(?) veckor:(

I-landsproblem kanske men det finns nog någon där ute som kan sympatisera med mig?

För er som har skickat era tv-apparater, började det likadant för er?

Postad 01 oktober 2006 - 12:46

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0

Jaha, då pajjade tvn (LC-37IE11), säkert bara för att jag var rädd för det?

Det verkar inte som jag har samma problem som alla andra men det kanske var så här det började för alla andra?

När jag ska starta tvn måste jag stänga av och sätta på tvn på huvudströmbrytaren för att sedan få igång tvn på fjärrkontrollen.... Mycket irriterande och jag vill så klart fixa detta på garantin men så har jag precis börjat spela Just Cause på min 360 och då vill jag ju inte vara utan min tv i 3(?) veckor:(

I-landsproblem kanske men det finns nog någon där ute som kan sympatisera med mig?

<{POST_SNAPBACK}>

Använd datorskärmen :ph34r:

Postad 01 oktober 2006 - 13:03

nemnok
  • nemnok
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0
Jag har fortfarande problemet som jag skrev tidigare i tråden, uppkommer varannan minut ungefär. Bilden hoppar till och 3 av 4 ggr utav dessa så blir det ettt grönt område tvärs över skärmens nederkant. Detta försvinner lika snabbt.

Hade som jag skrivit mycket problem med detta tidigare och det verkar nu när jag kollat det mera att det är interlace signaler den får problem med. (OBS! använder profigold och IXOS kablage)

Xboxen 360 och TV´n strulade rätt bra med 1080i. Scart RGB från min Samsung box för CD hoppar till varannan minut, värst är en taskig analog signal, då blir man ibland tokig.

Med uppkonverterad bild till 720p via min Samsung DVD & Xbox 360 med 720p på både VGA & component ger inga som helst problem.

Så gissa att jag väntar på att skaffa mig en HD-box från CD när allt funkar som det ska...

Annars är jag nöjd med TV:n... och många som kommit tycker det är väldigt bra bild. Så nu har jag börjat lägga undan lite kosing för en 1080p TV.... kanske Viewpia har en till nästa år....

Postad 01 oktober 2006 - 16:13

dexpler
  • dexpler
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Japp, precis så var det för mig också.

Postad 02 oktober 2006 - 13:26

callehenry
  • callehenry
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Fasen också!

Jag(ursäkta min engelska):

When I want to start the TV I have to restart it with the main power button
in order to start it with the remote. I have read that this is a common
problem and that in time the TV will not even start? A problem with the
mainboard or something? Is this a fact? If I send the TV to you in Germany,
how long will it take for me to get it back?

Customer Care Center:

I´m sorry but we have never heard about this problem before so it is not common for us.
Have you ever been able to turn on the TV with the remote control?
If there is an actual problem with the TV and needs to be repaired I can´t tell you yet how long it will take because it needs to be tested and see which parts are necessaries for the repair. The TV will have to be sent in our workshop in Germany.

Vad tycker ni kära läsare? Ska jag skicka tvn eller ska jag leva med att jag måste starta om den på powerknappen varje gång jag ska starta tvn?

Postad 02 oktober 2006 - 13:34

Spritfest
  • Spritfest
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
Dom verkar inte ha förstått frågan...

Postad 02 oktober 2006 - 13:49

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1 649 inlägg
  • 0
Skicka tvn. Jag gissar att de byter moderkortet och skickar tillbaka den så det borde ta 7-10 dgr, men då vet du ju att du har en fräsch tv iaf!

/Micke

Postad 02 oktober 2006 - 14:36

redep
  • redep
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Förväntar dig dock ingen snabb respons ifrån digitest, jag väntar fortfarande efter två veckor på att ett transportföretag skall kontakta mig för att komma och hämta TV'n.

Mailat digitest två gånger om detta men bara fått till svar så snart som möjligt ifrån dem.

I fredags bad jag BTW om hjälp att trycka på och de fick då ett svar ifrån digitest att de skulle säga åt transportfirman att kontakta mig asap, vi får väl se hur det går med det.

Postad 02 oktober 2006 - 15:00

callehenry
  • callehenry
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Tack för snabb åsikt Micke! Jag kör på din åskit!

Nu sa jag åt dem att jag ville ha den fixad, kommer väl nästa problem, vad f*n ska man packa den i? Det var någon som snackade om att de skickade en ny låda? Är det så eller har jag bara läst i syne? Vore väldigt intressant att veta vad felprocenten är på Pian? Så pass att de måste återkalla alla apparater precis som de gör med olika bilmodeller när tex bromsarna strular...

Postad 02 oktober 2006 - 15:03

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1 649 inlägg
  • 0
Gör såhär:

1. Kontakta Dustin Home och felanmäl.

A) Meddela att du är utan emballage.

:angry: Fråga dem om aktuell felprocent på Viewpia. Tidigare låg den på 1.5-3% i returer inkl returer pga Ångerrätten.

Mvh

Micke

Postad 02 oktober 2006 - 15:13

callehenry
  • callehenry
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Det verkar som att det är ordning på digitest?

Dear customer,

we have received your RMA request and we will attend to a processing as fast as possible.

In order to ensure a reliable service, we kindly ask you to follow these instructions closely:

A transport company will be contacting you in order to arrange a date for the pick up of your defective product.

For this pick up you will have to have your defective product ready, but not packed for direct collection.

The transportation company will provide a packaging, so called Flight Case (a specially developed suitcase to transport LCD TVs).

Please only send in your defective LCD-TV together with its stand and the external power adapter (without its power cord).
You will be charged for the shipping costs in case we need to send back any accesories, which you sent to us inadvertently.

We may advise you that there will be extra charges if the driver has to come more than once.

Many thanks.

With best regards

digitest elektronic Service GmbH

Postad 02 oktober 2006 - 16:43

callehenry
  • callehenry
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Då så, då var TVn helpaj precis på samma sätt som för alla andra... Då var det bara att sätta sig och läsa konsumentköplagen och kolla om inte Dustin, som är min part, är skylldig att ersätta mig under tiden som jag är utan tv? Jag är helt och hållet tv-beroende och fixar inte att sätta mig och läsa en bok när xboxen bara står där och väntar på att bli spelad!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.