Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viewpia LC32IE21 / LC37IE11

4423 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung LE32R51B (TV) 1 8,2 (49) Inga priser
Viewpia LC-32IE21 (TV) 1 6 (28) Inga priser
Viewpia LC-37IE11 (TV) 1 8,21 (28) Inga priser
Viewpia LC-42IE11 (TV) 1 (0) Inga priser
Viewpia LC-40IEA3 (TV) 1 (0) Inga priser
36 relaterade trådar
Philips 32PFL7674H (1 inlägg) 15 år sedan
Samsung LE-32R51 (652 inlägg) 15 år sedan
Dålig bildkvalitet vid HDMI-HDMI (14 inlägg) 16 år sedan
Samsung LE-32R51 eller Hyundai ImageQuest Q320 (7 inlägg) 17 år sedan
Vilken av dessa LCD ska jag välja? Rösta! (27 inlägg) 18 år sedan
Viewpia prisvärda LCD-TV? (64 inlägg) 18 år sedan
Viewpia LC-42IE11 (18 inlägg) 18 år sedan
Fick min Sharp LC-32GA6E igår :) (23 inlägg) 18 år sedan
Dags att välja LCD 32" (84 inlägg) 18 år sedan
Viewpia LC-37IE11 eller ViewSonic N3760 (24 inlägg) 18 år sedan
Om LG RZ-32LP1 eller LE-32R51B (8 inlägg) 18 år sedan
Nya viewpia 40" (2 inlägg) 18 år sedan
Svärta hos LE32R51B (7 inlägg) 18 år sedan
PC---> Samsung LE32R51 (13 inlägg) 18 år sedan
Hur köper man nya Viewpia LCD? (1 inlägg) 18 år sedan
Samsung LE-32R41B - LE-32R51B (12 inlägg) 18 år sedan
Slaget om 40" LCD (21 inlägg) 19 år sedan
Samsung 32r51 tappar färg på EN kanal? (0 inlägg) 19 år sedan
32" LCD *max 10500kr* (19 inlägg) 19 år sedan
Viewpia LC-32IEA2 V.S LC-32IE21 (13 inlägg) 19 år sedan
Vilken 32" LCD ska jag köpa? (8 inlägg) 19 år sedan
LE-32R51B vs LE-32M61B (8 inlägg) 19 år sedan
Samsung R51 vs Hyundai Q320 (1 inlägg) 19 år sedan
Samsung LE-32R51B+XBOX360? (14 inlägg) 19 år sedan
viewpia 37 är ni nöjda med ert köp? (4 inlägg) 19 år sedan
Sharp LC-32GA6E vs. Samsung LE-32R51B (1 inlägg) 19 år sedan
LCD-TV nybörjare behöver tips och råd (3 inlägg) 19 år sedan
iVISION/Viewpia LC-32 -VS- Andersson Y70 (15 inlägg) 19 år sedan
Inköp av Lcd-TV Samsung LE-32R51 Vs Sony KLV-S32A1 (6 inlägg) 19 år sedan
Äntligen! Har lyckats sortera ner valet till 2st (13 inlägg) 19 år sedan
Suck va svårt (2 inlägg) 19 år sedan
LCD Viewpia LC-32IE21 eller Projektions-TV LCD? (2 inlägg) 19 år sedan
Bästa 32" LCD runt 10000:- (6 inlägg) 19 år sedan
Vilken 32" skulle du ha valt och varför? (21 inlägg) 19 år sedan
Samsungs nya 32" LA32R51B (12 inlägg) 19 år sedan
Var se Samsung LE-32R51 live i centrala Stockholm? (12 inlägg) 19 år sedan

Postad 26 oktober 2006 - 12:39

callehenry
  • callehenry
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Ja det är j*vligt pilligt att få dit skruvarna men min flickvän har små händer.... Jag tror att järnen är 16 mm då drygt 20 mm bygger de ut från min väggtvmöbel.... Jag måste komma med ett personligt tyckande med och det är att de väggfästen jag sett faktiskt bygger ut väldigt mycket fårn väggen och då kan man ju snart köra med en vanlig CRT så slipper man köpa LCD eller plasma...

Postad 02 november 2006 - 09:06

callehenry
  • callehenry
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Jaha... Då har det gått en månad sedan jag felanmälde till Dustin och igår mailade jag och frgade om tvn inte var klar snart och då visade det sig att den har inte ens kommit till Tyskland än:( Jag får väl vara glad om jag får se Kalle Anka till jul misstänker jag?

Postad 02 november 2006 - 15:11

lundvall
  • lundvall
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Fyfan vad dåligt! Hade dom någon förklaring?

Postad 02 november 2006 - 16:35

redep
  • redep
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Jaha... Då har det gått en månad sedan jag felanmälde till Dustin och igår mailade jag och frgade om tvn inte var klar snart och då visade det sig att den har inte ens kommit till Tyskland än:( Jag får väl vara glad om jag får se Kalle Anka till jul misstänker jag?

<{POST_SNAPBACK}>

Förvånar mig inte ett smack, tog ju 2.5 vecka för dem att skicka någon att hämta min TV och det efter att jag varit på dem 4 gånger samt att vid sista gången krävde att få prata med en ansvarig, en ansvarig fick jag inte prata med men dagen efter kom de och hämtade TV'n.

För mig har det nu passerat över 6 veckor sedan jag anmälde den nu, de senaste 2.5 veckorna har den bara stått där nere och väntat på reservdelar. Det där jädra service-centret är ett skämt.

Men jag tycker du skall börja kräva av Dustin att de skall antingen ge dig en låne TV, ny TV eller pengarna tillbaka, det har jag själv börjat med BTW.

Postad 08 november 2006 - 19:06

redep
  • redep
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
7 veckor har nu passerat sedan jag felanmälde min TV... Digitest beställde reservdelar (moderkort) för 3,5 vecka sedan ifrån Taiwan men de kan fortfarande inte ge ett datum när de skall få leverans.

Hade f-n gått fortare om jag slängt in TV'n i bilen och kört till Taiwan och tillbaka. :)

Postad 08 november 2006 - 21:12

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1 649 inlägg
  • 0

7 veckor har nu passerat sedan jag felanmälde min TV... Digitest beställde reservdelar (moderkort) för 3,5 vecka sedan ifrån Taiwan men de kan fortfarande inte ge ett datum när de skall få leverans.

Hade f-n gått fortare om jag slängt in TV'n i bilen och kört till Taiwan och tillbaka.  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Skälig tid som ÅF eller representant därför har på sig att reparera en produkt är normalt sett 8 veckor så du vet vad du har för rättigheter efter att en vecka till har gått och du inte fått tillbaka den.

Mvh
Micke

Postad 09 november 2006 - 09:09

callehenry
  • callehenry
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Men vad har man för rättigheter då? Kan jag välja att jag ska ha pengarna tillbaka eller en låne-tv? Och vart kommer 8 veckor ifrån? Min Pia är ju inne på 6:e veckan nu så man är ju lagom lack! Tacksam för svar!

Postad 09 november 2006 - 09:57

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1 649 inlägg
  • 0

Men vad har man för rättigheter då? Kan jag välja att jag ska ha pengarna tillbaka eller en låne-tv? Och vart kommer 8 veckor ifrån? Min Pia är ju inne på 6:e veckan nu så man är ju lagom lack! Tacksam för svar!

<{POST_SNAPBACK}>

Åtta veckor är en praxis som kommit fram för vad som ARN m.fl anser vara skälig tid att reparera en produkt.

Oavsett om felet repareras eller varan ersätts med en ny, ska åtgärden ske "inom skälig tid" från det att du reklamerade. Åtgärden måste självklart avhjälpa felet. Om felet finns kvar efter två reparationsförsök, har du som regel rätt att vägra gå med på fler försök.

Utan kostnad

Säljaren ska reparera eller byta varan utan kostnad för dig. Detta ska ske "inom skälig tid efter att du reklamerat". Om du begär att säljaren ska avhjälpa felet, är han skyldig att göra det, såvida inte hans kostnader för reparation eller byte är oskäligt stora i förhållande till felets betydelse för dig.

Om säljaren inte lyckas avhjälpa felet, om han vägrar eller det av någon anledning inte är lämpligt att reparera eller lämna en ersättningsvara, kan du begära prisavdrag, ersättning för att reparera varan på annat håll, eller häva köpet. Prisavdraget ska vara proportionerligt mot felet, det vill säga motsvara en tänkt värdeminskning eller framtida reparationskostnad.

Häva köpet

Att köpet hävs betyder att säljaren betalar tillbaka alla pengar som köparen har betalat, mot att köparen lämnar tillbaka varan. Du har rätt till ränta på det belopp säljaren återbetalar. Något tillgodokvitto, som bara gäller i säljföretagets butik eller butikskedja, behöver köparen inte acceptera om köpet hävs för att det är fel på varan.

För att du ska ha rätt att häva köpet krävs det att felet är av väsentlig betydelse för dig. När man bedömer felets betydelse tar man hänsyn till vad som är väsentligt just för dig, inte felets betydelse i allmänhet.

/Micke

Postad 09 november 2006 - 11:11

callehenry
  • callehenry
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Tack för praxis igen! Men om jag läser detta som jag vill läsa det så kan jag alltså häva köpet och dustin blir tvugna att ge mig de 15000 jag lagt ut på tvn, när 8 veckor gått? Det låter lite för enkelt... Måste man inte kontakta Sverker O över huvud taget?

Postad 09 november 2006 - 12:30

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1 649 inlägg
  • 0

Tack för praxis igen! Men om jag läser detta som jag vill läsa det så kan jag alltså häva köpet och dustin blir tvugna att ge mig de 15000 jag lagt ut på tvn, när 8 veckor gått? Det låter lite för enkelt... Måste man inte kontakta Sverker O över huvud taget?

<{POST_SNAPBACK}>

Nix, Sverker bör du kunna hålla utanför detta. Kontakta Dustin då dina åtta veckor gått och se vilket av alternativen "Ny vara" eller "pengarna tillbaka" som passar dig bäst och vad de kommer med för lösning på frågan.

Postad 09 november 2006 - 15:46

redep
  • redep
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Ser ut som om jag kommer att få en ny TV nu, vill bara ha ett slut på denna cirkus.

Redigerat av redep, 09 november 2006 - 15:47.

Postad 10 november 2006 - 12:43

callehenry
  • callehenry
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
YEEES! Ska få tillbaka stålarna på tvn nu! Tror fan inte att det blir Viewpia igen!

Postad 23 november 2006 - 11:28

redep
  • redep
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Nu har TV äntligen kommit, hade jag vetat att det skulle ta ytterligare 2 veckor att få en ny TV hade jag argumenterat hårdare för pengarna tillbaka, men men nu har jag en TV igen iaf så...

Nu kan man även uppdatera infon om Viewpian, den kommer nu med HDMI anslutning istället för DVI.

Postad 23 november 2006 - 13:25

callehenry
  • callehenry
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Finfint, fick du en annan modell då eller hade de bara uppdaterat den gamla med en HDMI? Isf, var det det som var kompensationen för att du fått vänta i tre(?) månader?

Som sagt fick jag stålarna tillbax och nu mera hänger jag i VQ40-1 - forumet men de är inte alls lika trevliga där som ni alla här vart!

Tack för all hjälp!

Postad 23 november 2006 - 15:25

redep
  • redep
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Det är samma modell men med HDMI istället för DVI, så visst det är väl "kompensationen" för att det tagit 9.5 vecka. :wub:

Lycka till med den TV'n.

Postad 24 november 2006 - 07:42

redep
  • redep
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Hmm, tycker den nya TV'n läcker betydligt mera ljus i runt hörnen än vad den förra gjorde, iofs så kan det ju vara den långa tiden på 9.5vecka som gör att jag missminner mig, men tror inte det. :blink:

Postad 24 november 2006 - 08:08

OXYD
  • OXYD
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

Hmm, tycker den nya TV'n läcker betydligt mera ljus i runt hörnen än vad den förra gjorde, iofs så kan det ju vara den långa tiden på 9.5vecka som gör att jag missminner mig, men tror inte det.  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

JAg håller med sämre kvalitet på de nya

Postad 24 november 2006 - 11:01

redep
  • redep
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

JAg håller med sämre kvalitet på de nya

<{POST_SNAPBACK}>

Kan tillägga att det saknades en skruv i fotstödet, för mig spelar det ingen roll eftersom den skulle upp på väggen, men det gjorde mig inte gladare efter allt.

Postad 24 november 2006 - 11:42

callehenry
  • callehenry
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Kan skicka en skruv och en fjärrkontroll;)

Postad 26 november 2006 - 19:59

callehenry
  • callehenry
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Yes, måste bara meddela att mitt fligtcase kommit nu, man får ju ge dem cred att de är snabba, nu när jag fått tillbax pengarna för den trasiga tvn och köpt en ny för ca 2 veckor sedan;)

Postad 26 november 2006 - 21:12

Unregistereda8e804ca
  • Unregistereda8e804ca
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Har lite problem och behöver hjälp med min VIEWPIA LC-37IE11.

Kopplade in HDMI kabeln i TVn som jag fick med, har DVI utgång på datorn så jag fick köpa mig en adapter. Kopplade därefter in HDMI kabeln i adaptern.
Det fungerar!!

Men....

När jag byter från Dator(HDMI) ---> TV ---> Dator(HDMI) så blir bilden helt svart, "ingen signal", ljud fungerar. Inga kablar är lösa.

Kan det vara fel på adaptern eller någon inställning ?

Postad 27 november 2006 - 12:26

redep
  • redep
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Yes, måste bara meddela att mitt fligtcase kommit nu, man får ju ge dem cred att de är snabba, nu när jag fått tillbax pengarna för den trasiga tvn och köpt en ny för ca 2 veckor sedan;)

<{POST_SNAPBACK}>

Skall man skratta eller gråta...

Undra bara hur många andra som hår råkat ut för samma kassa slöa behandling från Digitest under denna tid?

Postad 13 mars 2007 - 14:51

Unregistered43614
  • Unregistered43614
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0
Farsans Viewpia dog igår, inköpt från buytheway efter min rekommendation :P Hur bör jag agera för att slippa så mycket strul som möjligt? Tacksam för svar!

Postad 13 mars 2007 - 14:55

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1 649 inlägg
  • 0

Farsans Viewpia dog igår, inköpt från buytheway efter min rekommendation :P Hur bör jag agera för att slippa så mycket strul som möjligt? Tacksam för svar!

<{POST_SNAPBACK}>

Maila [email protected] för att fråga dem hur de vill gå tillväga.

Det är deras val om de väljer att reparera den eller om de byter ut den eller lämnar pengarna åter. Det beror på deras organisation.

Mvh
Micke

Postad 13 mars 2007 - 15:08

Unregistered43614
  • Unregistered43614
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0
På telefon lät det som att det var den enklaste saken i världen! Maila uppgifter om inköpsdatum och vad som är fel så hämtar vi den för reparation nemas problemas! Lät ju smidigt men när jag mailat får jag ett svar att jag istället ska vända mig till digitest......... ska man gråta eller skratta? Är det nåt jag hatar är det krångliga returärenden och min tid är alldeles för dyrbar för att jag ska kunna faxa fakturakopior till utlandet och ringa ner till tyskland stup i kvarten för att kolla status. Känns lagom pinsamt att jag rekommenderat farsan att handla en viewpia från BTW med tanke på vad som står att läsa i den här tråden, det misstaget lär jag inte göra om :P Avvaktar BTW's svar...

Postad 13 mars 2007 - 15:43

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1 649 inlägg
  • 0
Ursäkta mig, men om du tror att det går till på ett smidigare sätt hos Sharp, Panasonic eller Samsung så kan jag tala om att det funkar på exakt samma sätt där (läs trådar här på forumet annars). Det enda som skiljer är vart du ringer, du måste ändå ha koll på kvitton och skicka iväg tvn. Den enda tillverkaren som jag känner till som kommer hem till dig och hämtar den är Pioneer så är det det du är ute efter (dock lär du inte komma undan faxandet) så rekommenderar jag dem som nästa tillverkare :P

Prova att ringa Viewpias distributör i Borås (Westbase: Tel 033-226 300), de har ju inte levererat denna tv då den inte är köpt av Dustin, men de kanske kan hjälpa dig ändå?

Att returärenden följer vissa processer är till för att saker och ting ska gå rätt till och inte till för att försvåra för dig som kund. Ingen gillar returer, allra minst tillverkarna.

Mvh
Micke

Postad 13 mars 2007 - 15:59

Unregistered43614
  • Unregistered43614
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0
Jag har ägt en gigantisk mängd hemelektronik i mitt liv och har aldrig någonsin tidigare blivit ombedd att faxa fakturakopior till utlandet eller ens blivit hänvisad till ett utländskt bolag för supportärenden. Hela poängen med att handla av en återförsäljare är ju att jag vill få hjälp i såna här situationer och det har jag alltid fått tidigare. I det här fallet handlade jag av BTW och inte dustin, tyvärr. Dustin har i samtliga fall varit extremt tillmötesgående och exempelvis kan jag nämna att jag fick tillbaka varenda öre på en tre år gammal skärm när den inte gick att reparera. Att bli hänvisad till en firma i tyskland som bevisligen inte jobbar särskilt effektivt eller kundcentrerat känns som att bli lämnad i sticket. Det är främst det jag är besviken över.

Postad 13 mars 2007 - 16:13

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1 649 inlägg
  • 0
Ring BTW och säg att du lämnar in den hos dem och sedan får de ta kopia på ert kvitto och sköta pappersarbetet så blir det på samma sätt som om du hade köpt den på tex HiFi-klubben :P.

Det ovan är det normala att man lämnar in sin trasiga produkt där man köpt den, sen har olika bolag avtal som gör att man kan skicka den direkt till servicefirmor för att korta ned tider som pryttlarna är borta, men lämna som sagt in den till BTW (skicka den dit om de inte har mottagning i butik längre då du antagligen köpt den via webben?

Postad 13 mars 2007 - 18:13

Unregistered43614
  • Unregistered43614
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0
Fick svar från BTW:

"Vi skickade tidigare ut retursedlar till kunderna innan digitest skrev kontrakt med viewpia,våra retursedlar är endast till vårt lager i stockholm,vad jag förstår så är digitest en av europas största aktörer på support och de vill inte ha det på annat sätt än att man laddar ner deras rma nr. Skulle du ha behov av kopior så kan vi hjälpa dig med detta."

Fantastiskt... jag måste alltså gå igenom samma **** som ni andra. Skeppa ner skiten till tyskland... jippie! Aldrig mer Viewpia....

Postad 13 mars 2007 - 19:08

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1 649 inlägg
  • 0
Hejsan,

Är det det krångligare att skicka den till Gbg än till Tyskland så länge servicetiden är densamma? Fördelen med Digitest är ju iaf att de kommer att hämta den hos dig, hade det varit en Panasonic så hade du fått lämna den på närmsta fraktkontor/serviceverkstad själv så även om Tyskland känns långt borta så behöver det ju inte betyda att det tar längre tid eller är mer jobbigt än att skicka en tv någon annanstans?

Dock håller jag med om att din far/du inte ska köpa Viewpia ngt mer :P

/Micke

Postad 13 mars 2007 - 22:40

Unregistered43614
  • Unregistered43614
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0
Nej hade det gått lika snabbt och varit lika enkelt att kommunicera med en tysk firma som med en svensk är det för mig helt ovidkommande vart den skickas. Nu vet vi ju däremot att så inte är fallet... läser man här i tråden inser man snabbt att digitest varken verkar snabba eller särskilt kompetenta (månaders väntetid och felaktiga enheter som skeppats ut etc).

Postad 13 mars 2007 - 22:47

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0
bara min viewpia som ännu inte dött?! :D 1,5 år gammal drygt nu...ska dock köpa ny tv så den får åka till sommarstugan eller något sånt :(

Postad 13 mars 2007 - 23:02

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1 649 inlägg
  • 0

Nej hade det gått lika snabbt och varit lika enkelt att kommunicera med en tysk firma som med en svensk är det för mig helt ovidkommande vart den skickas. Nu vet vi ju däremot att så inte är fallet... läser man här i tråden inser man snabbt att digitest varken verkar snabba eller särskilt kompetenta (månaders väntetid och felaktiga enheter som skeppats ut etc).

<{POST_SNAPBACK}>

KKL ger dig som konsument rätt att häva köpet om inte avhjälpande av fel inte skett inom skälig tid och då får du tillbaka det du betalt så det kanske kan vara en fördel isf? :( Med skälig tid brukar som praxis vara ca 2 månader men det kan variera och ska alltså bedömas från fall till fall.

Mina Viewpior jag haft i min ägo lever och frodas hos mina kollegor (varav den ene betalar ut min lön varje månad så henne vill man inte blåsa :D ) så att jag numer dras med en Panasonic Plasma har enbart med storlek och svärta att göra....mina ögon blir kräsnare med åren :D

Lycka till!

Mvh
Micke

Postad 14 mars 2007 - 12:33

Unregistered1b0c35d1
  • Unregistered1b0c35d1
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

bara min viewpia som ännu inte dött?! :D 1,5 år gammal drygt nu...ska dock köpa ny tv så den får åka till sommarstugan eller något sånt :(

<{POST_SNAPBACK}>

Min knallar på som vanligt, har en 32-tummare från BTW med gamla chippet fortfarande i, orkade alrig byta.

Postad 14 mars 2007 - 18:20

redep
  • redep
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Med lite tur så kanske de har skärpt till sig nu? De första som använde sig av digitest var ju nöjda med servicen och snabbheten så när det väl var min tur att skicka iväg så var jag inte orolig men visst det fick jag dock ångra.

Men som sagt var de kanske är ok nu, i annat fall måste du nog tyvärr ligga på. :(

Postad 18 april 2007 - 09:22

Unregistered43614
  • Unregistered43614
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0
De hämtade upp min viewpia den 3:e April och sen dess har jag inte hört ett ord. Kan man få status på ärendet utan att ringa till tyskland?

Postad 18 april 2007 - 11:11

Spritfest
  • Spritfest
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
Har haft min 32" sen oktober 2005 utan några som helst problem, så statistiskt borde den rasa när som helst :)

Hoppas det sker innan garantin går ut bara, kanske får man nån kompensation istället för ett reparerat objekt.

Borde vara lite skillnad på vad man får för 8995kr idag.

Postad 18 april 2007 - 13:35

Unregistered43614
  • Unregistered43614
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Har haft min 32" sen oktober 2005 utan några som helst problem, så statistiskt borde den rasa när som helst ;)

Hoppas det sker innan garantin går ut bara, kanske får man nån kompensation istället för ett reparerat objekt.

Borde vara lite skillnad på vad man får för 8995kr idag.

<{POST_SNAPBACK}>

Tveksamt, jag betalade typ 11.000kr och det blev ingen kompensation eller nån särbehandling. När med skiten till tyskland och tack o hej. Skulle nästan bli förvånad om den kommer tillbaka!

Redigerat av Unregistered43614, 18 april 2007 - 13:36.

Postad 28 april 2007 - 19:59

Unregistered43614
  • Unregistered43614
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0
Viewpian anlände igår och enligt farsan som kollat på den verkar allt ok :(

Postad 05 maj 2007 - 00:21

beeny
  • beeny
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Min 37 tummare sen 2 år fungerar mycket bra fortfarande :)

Dock har ju mycket annat kul hänt på tv fronten som man blir sugen på. :unsure:

Postad 06 maj 2007 - 16:12

sham69
  • sham69
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Ingen som hittat info om vad som går sönder när dom inte startar längre?
Det kanske finns nån enkel reset funktion eller säkring att byta själv.
Min 37" har snurrat i 18 månader nu och jag vill inte byta innan HDMI 1.3,
full HD och LED belysning är standard och finns till lågt pris.

Postad 10 maj 2007 - 13:07

mr.bojangles
  • mr.bojangles
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Jag har haft min 37":a sedan november 2005 och allt har fungerat bra tills för några veckor sedan. Det första som hände var att den "tappar" tiden. Det är tråkigt men man kan förvisso leva med det så jag har inte brytt mig om att höra med Dustinhome eller infocare... I förrgår hände dock något värre, jag kan nämligen inte starta tvn när den står i stand by om jag inte låtit huvudstömbrytaren vara på "off" ett tag och sedan sätta den på "on". Då fungerar det att starta TVn EN (!) gång i stand by-läge men inte mer (jag har även försökt starta den utan fjärren)....Märkligt va!!?

Hur mycket ska man acceptera??

Redigerat av mr.bojangles, 10 maj 2007 - 13:50.

Postad 13 maj 2007 - 12:50

mr.bojangles
  • mr.bojangles
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Då var den helt död... Nu lyser bara den numer klassiska oranga dioden... Faxade digitest och det ska bli intressant å följa detta. Som tur är har jag sparat kartongen...

Postad 13 maj 2007 - 22:09

Kiamal
  • Kiamal
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Då var den helt död... Nu lyser bara den numer klassiska oranga dioden... Faxade digitest och det ska bli intressant å följa detta. Som tur är har jag sparat kartongen...

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Min Viewpia 37" vägrar att starta. Den röda dioden lyser men TVn svarar inte på knapptryckningar även om man kopplar från TVn ett tag och sedan provar igen. Upptäckte detta idag.

TVn köptes in nov 2005 från DUSTIN.

Verkar som att det är flera som har råkat ut för detta. Nån som vet hur man nu smidigast går vidare?

Har också sparat karttongen - hoppas man slipper att ha med den att göra dock.

mvh

/Kiamal

Redigerat av Kiamal, 14 maj 2007 - 00:15.

Postad 14 maj 2007 - 13:49

mr.bojangles
  • mr.bojangles
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Min Viewpia 37" vägrar att starta. Den röda dioden lyser men TVn svarar inte på knapptryckningar även om man kopplar från TVn ett tag och sedan provar igen. Upptäckte detta idag.

TVn köptes in nov 2005 från DUSTIN.

Verkar som att det är flera som har råkat ut för detta. Nån som vet hur man nu smidigast går vidare?

Har också sparat karttongen - hoppas man slipper att ha med den att göra dock.

mvh

/Kiamal

<{POST_SNAPBACK}>

Då var det en till alltså.. Ja, ibland får man för att man snålar.. hahah.. Jag har faxat mitt kvitto till digitest och de har svarat att de kommer skicka någon eller något för att hämta upp den. De skulle tydligen ordna med emballage. De skriver dock att man ska packa ner tv´n, foten och "the external power adapter (without its cord)". Vad menar de med det sista? Det finns ju ingen extern adapter.

Postad 15 maj 2007 - 08:39

Kiamal
  • Kiamal
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Nu skrev digitest till mig och undrar om jag har originalförpackningen kvar. Skulle inte de (fraktfirman) komma förbi och packa själva? Verkar smidigast så.

/K

Redigerat av Kiamal, 15 maj 2007 - 08:39.

Postad 15 maj 2007 - 10:10

mr.bojangles
  • mr.bojangles
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Nu skrev digitest till mig och undrar om jag har originalförpackningen kvar. Skulle inte de (fraktfirman) komma förbi och packa själva? Verkar smidigast så.

/K

<{POST_SNAPBACK}>

De fråga mig samma sak och jag svarade att jag hade kartongen kvar men inte frigoliten. De svarade inte på det utan skrev att transportfirman ombesörjde med packningen. Har dock inte hört av dem än.

Postad 15 maj 2007 - 11:29

Kiamal
  • Kiamal
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

/K

<{POST_SNAPBACK}>

De fråga mig samma sak och jag svarade att jag hade kartongen kvar men inte frigoliten. De svarade inte på det utan skrev att transportfirman ombesörjde med packningen. Har dock inte hört av dem än.

<{POST_SNAPBACK}>

Sk#tgrejer som håller ett och ett halvt år. Man betalade typ en månadslön för TVn eller nåt sånt... Borde man ha köpt en Sony för dubbla pengarna eller? :)

Fast den frågan är lätt att svara på, eftersom en Sony nu kostar mindre än vad Viewpian kostade då, går man ändå plus om man köper en Sony nu i efterhand jämfört mot att ha köpt en då. :D))

/Kiamal

Postad 15 maj 2007 - 13:29

nemnok
  • nemnok
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0

/K

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Sk#tgrejer som håller ett och ett halvt år. Man betalade typ en månadslön för TVn eller nåt sånt... Borde man ha köpt en Sony för dubbla pengarna eller? :)

Fast den frågan är lätt att svara på, eftersom en Sony nu kostar mindre än vad Viewpian kostade då, går man ändå plus om man köper en Sony nu i efterhand jämfört mot att ha köpt en då. :D))

/Kiamal

<{POST_SNAPBACK}>

Nu vet vi ju inte statistiken på vad felmarginalen är, så vi behöver ju inte såga Viewpia vid fotknölarna än... Min 32" går som klockan och den dagen den lägger av skickar jag den på tippen, jag kommer inte att kunna sitta framför en 14" CRT TV under den tiden den är inne på rep, för det verkar ju i vissa fall dröja ett tag.. Eller så får den bli sovrummsTV efter en av. rep.. Men "ta i trä" den funkar fortfarande och bra dessutom...

Postad 23 maj 2007 - 20:37

gens
  • gens
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
"Skönt" att se att man inte är ensam om att ha problem med att starta TVn.. Har en 37" som funkat felfritt tills för ett tag sedan som klockan slutade fungera. Nu så går den inte att starta från stand-by och sällan ifall man stängt av den helt och väntat en stund.

Standby lampan ställer sig i orange läge, har man tur så blir den röd och går att starta.

Fundererar på om man överlever utan TV så länge ett reparationsjobb till tyskland kan ta. Får rota fram fakturan med :wub:

Föresten, någon som vet om det är 1 eller 2 års garanti?

Redigerat av gens, 23 maj 2007 - 20:39.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.