Han har en fin Ino kombination och rummet är akustik anpassad efter IÖ. Blir riktigt spännande. Han nämnde att han kan ordna så att piP närvarar vid besöket. Väldigt trevlig va hanJag är lite avundsjuk, det ska låta riktigt jäkla bra där
* Officiell Tråd - Ino Audio piP, pi60 *
Ino Audio piP
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(48)
|
Inga priser | |
Ino Audio Ambiens 1
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(7)
|
Inga priser | |
Ino Audio Profundus X, basmodul
(Subwoofers)
|
0
|
(9)
|
Inga priser | |
Ino Audio piPcrt
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio cr8
(Övrigt)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio pi60 signatur
(Golvhögtalare)
|
0
|
(9)
|
Inga priser | |
Ino Audio pi60
(Golvhögtalare)
|
0
|
(23)
|
Inga priser | |
Ino Audio bs60
(Subwoofers)
|
0
|
(4)
|
Inga priser | |
Ino Audio Profundus P,basmodul
(Subwoofers)
|
0
|
(6)
|
Inga priser | |
Ino Audio Ambiens 2
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(4)
|
Inga priser | |
Ino Audio A2
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(9)
|
Inga priser | |
Ino Audio D1
(Centerhögtalare)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio i28
(Golvhögtalare)
|
0
|
(3)
|
Inga priser | |
Ino Audio piPs
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(14)
|
Inga priser | |
Ino Audio i14
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(5)
|
Inga priser | |
Ino Audio Aco akustikpanel
(Övrigt)
|
0
|
(4)
|
Inga priser | |
Ino Audio cr80s
(Studio Outboard & Signalförädlare)
|
0
|
(7)
|
Inga priser | |
Ino Audio D1s
(Centerhögtalare)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio i 56, py-4, a3
(Högtalarpaket för hembio)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Ino Audio profundus Y-2
(Subwoofers)
|
0
|
(5)
|
Inga priser | |
Ino Audio piM
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio infolink75signatur (il75s)
(Ljud- och videokablar)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Ino Audio dialog 2
(Centerhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Ino Audio cc-pc2 (st)
(Inbyggnadshögtalare)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio Dialog 1
(Centerhögtalare)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Ino Audio profundus Y-4
(Subwoofers)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio piX
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio i16s
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Ino Audio i32s
(Golvhögtalare)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio pi60s-s
(Golvhögtalare)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio i6
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio InfraZ-6
(Subwoofers)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio Profundus X version 2012
(Subwoofers)
|
0
|
(1)
|
Inga priser |
Ino Audio basmoduler (338 inlägg)
|
8 mån sedan |
Köpråd - Högtalare för stereo från 30000 (105 inlägg)
|
3 år sedan |
Högtalare med rejält TRYCK! (244 inlägg)
|
16 år sedan |
Hjälp med val av Högtalare. (33 inlägg)
|
16 år sedan |
Gästbok för Molle M - nyheter i första inlägget (44 inlägg)
|
16 år sedan |
Lyssningsintryck: Golvare mellan 8000 och 200000 sek (130 inlägg)
|
16 år sedan |
Välja subwoofer kring 9000:- (19 inlägg)
|
16 år sedan |
Ny HI-FI anläggning (9 inlägg)
|
17 år sedan |
Min Ljudresa (121 inlägg)
|
17 år sedan |
Ny 2-kanals för 20-25 lakan - behöver tips! (37 inlägg)
|
17 år sedan |
Förstärkare till piP (28 inlägg)
|
18 år sedan |
Bästa ljud (56 inlägg)
|
19 år sedan |
Bästa frontarna för 20000,- (31 inlägg)
|
19 år sedan |
Bästa högtalare för hifi för max 50 000:- (84 inlägg)
|
19 år sedan |
Postad 20 November 2012 - 19:07
Postad 20 November 2012 - 20:58
Ganska imponerande.. Låter ungefär som Proson Rumble 8-prestanda.
Dom måste flytta rysligt mycket luft dom där två femtummarna.
Själv kan jag inte få hår-rufs här hemma med mina dryga 30 liter flyttad luft...
Nej, nej - det har inte med elementet att göra! Det är att det bildas en virvel i porten... Mini-tornado alltså... Detär inget som är enkelt att åstadkomma, hände kanske två ggr på lika många år... Det är alltså en mycket riktad verkan på effekten, så med annan invinklig hade det inte märkts även om det hänt.
Postad 06 December 2012 - 22:05
pi60 diy, byggda 2011
bs60, byggda... någon gång. tre ägare och lite småfula i lacken. 30.000?
jag funderar även över hur djupt bs60 går. det är två stycken passiva. kommer dom att bajsa överallt på min svs pc13u? =)
Postad 06 December 2012 - 22:10
jag funderar även över hur djupt bs60 går. det är två stycken passiva. kommer dom att bajsa överallt på min svs pc13u? =)
Högtalare saknar förmågan till matsmältning, och därmed också förmågan att bajsa.
edit: Med reservation för eventuella gramatiska felaktigheter.
Redigerat av Ageve, 06 December 2012 - 22:13.
Postad 06 December 2012 - 22:13
men du vet säkert vad jag menar =) jag är obekant med dessa basar, aldrig hört talas om dom nämligen. men vet att dom jobbar tillsammans med pi60 på något vänster.
Postad 06 December 2012 - 22:47
var inte så säker...
men du vet säkert vad jag menar =) jag är obekant med dessa basar, aldrig hört talas om dom nämligen. men vet att dom jobbar tillsammans med pi60 på något vänster.
Japp man kopplar in de på samma slutsteg som pi60 och en kontrollbox mellan för- och slutsteg. Ang priset så ligger nypriset på pi60 lackade i byggsats på 29k och bs60 ca 13k (men bs60 har blivit bättre och lite mindre 2012 dock). Ino har ju högt andrahandsvärde men tycker inte att det är värt att köpa beggat för 71% av nypriset. Man vet ju heller inte hur bra monteringen har skett eller hur hårt de är spelade.
Postad 06 December 2012 - 22:48
Dom levererar ingen avgrundsdjup bas, utan mer finlir.
Skulle tippa på att du får bättre bas med pi60+bs60, men inte mer eller djupare.
Postad 06 December 2012 - 22:49
bs60 är två 10" element som är designade för att spela ihop med pi60.
Dom levererar ingen avgrundsdjup bas, utan mer finlir.
Skulle tippa på att du får bättre bas med pi60+bs60, men inte mer eller djupare.
Ja 4 strålningspunkter istället för en bör ju göra sitt också.
Postad 06 December 2012 - 23:28
ni som kan ino, är det här ett ok pris för sakerna:
pi60 diy, byggda 2011
Du kommer säkerligen få bättre bas med bs60, jag körde med i32 och pb13u tidigare innan y4 och det blev bra stor skillnad på integreringen och allmänt bättre bas efter bytet:) men jag tror inte du kommer få mer output. Men om jag har förstått dig rätt så spelar output inte så stor roll:)
Redigerat av Unregistered27d7f146, 06 December 2012 - 23:28.
Postad 06 December 2012 - 23:34
Nej, jag har i regel rätt låg ljudnivå. poppar jag på 70 db när jag lyssnar musik så är det HÖGT för mig
... Men jag behåller nog svs'en ett tag till. den lär ju ändå inte vara svårsåld direkt
Postad 07 December 2012 - 09:06
Hmmpz: du är den enda som förstår mig i hela världen <3 <3 XD
Nej, jag har i regel rätt låg ljudnivå. poppar jag på 70 db när jag lyssnar musik så är det HÖGT för mig
... Men jag behåller nog svs'en ett tag till. den lär ju ändå inte vara svårsåld direkt
Ähhh, satsa på pi60 och bs60....
du lär få BÄTTRE bas !
i stället för bara en enda subb som ska försöka spela : /
kvalitet framför kvantitet i detta fallet
Postad 07 December 2012 - 09:29
Är iofs väldans nöjd med min ATC set up, men det var ett tag sedan jag "lyssnade runt" och uppgraderingsnerven har oförklarligt börjat klia igen?
Skall bli intressant att åka på provlyssning i källarn
Postad 07 December 2012 - 11:27
SCM 40 och C3 centern.Vilken ATC högtalare har du ?
Typ: https://www.minhembi...dpost&p=3689174
In wall surrar och SVS PB12NSD-dsp (via C8033).
Driver med en Pio SC-LX83 som agerar processor, driver sen via en Emotiva XPA-5.
Redigerat av Triggerhappy, 07 December 2012 - 11:32.
Postad 10 December 2012 - 14:07
ni som kan ino, är det här ett ok pris för sakerna:
pi60 diy, byggda 2011
Det beror ju på hur fort du vill ha sakerna samt dina utseendemässiga krav. Man kan nog tänka sig det finns andra som är villiga att betala det, så risken finns ju att man missar möjligheten. Skulle nog försökt få ned dem till 25, så får du pengar över till att lackera om basarna.
Postad 11 December 2012 - 18:58
Postad 11 December 2012 - 23:26
Glöm inte att pi60 är i ljus ask och med socklar och sd fötter. Finns god historik på faktiskt.se över deras ägande med mig och OliT. Prutning är bara att glömma då dom gör sig riktigt fint i mitt sovrum till dess att någon förstår deras värde dyker upp. Har några köpare som samtliga lovar affär efter nyår, så priset ligger nog inte i överkant direkt. Förutsatt att det inte är snackare då såklart
Vad ska du ha för bs60+bc60?
Postad 11 December 2012 - 23:38
Postad 12 December 2012 - 00:00
Antagligen för mycket för att splitta den där sjukt bra kombonVad ska du ha för bs60+bc60?
Zartok: Trist, du får kolla med frugan tidigare i stadiet nästa gång
Redigerat av Unregistered9a827290, 12 December 2012 - 00:01.
Postad 12 December 2012 - 00:08
... på tal om något heeelt annat, är det någon som känner sig manad att ta över en liten tant som är visuellt kräsmagad och nu även intresserad av att börja göra om mig genom att köpa nya kläder?
Självgående, egenförsörjande och rätt så snygg ingår dock på plussidan.
måste ha bort henne innan fredagen, annars så kommer jag tvingas köpa en ny garderob
Postad 12 December 2012 - 05:54
haha den var bra. Min vill att jag ska spara till långt hår så jag började ju inte klaga.Hon har ju sagt att vardagsrummet är mitt... meeen tydligen inte. Pi60 var ok, men då skulle dom vara mörka, så att dom smälter in med basfällorna då dom tydligen är fula. jag sa att basstödet smälte in bra, men vad gjorde det när högtalarna var för ljusa.
... på tal om något heeelt annat, är det någon som känner sig manad att ta över en liten tant som är visuellt kräsmagad och nu även intresserad av att börja göra om mig genom att köpa nya kläder?
Självgående, egenförsörjande och rätt så snygg ingår dock på plussidan.
måste ha bort henne innan fredagen, annars så kommer jag tvingas köpa en ny garderob
Postad 12 December 2012 - 09:27
Jag är glad! Min är inte till försäljning oavsett pris....
Företsen så är ju mina i32s på gång nu på riktigt !
Delarna är hemma, enbart lådorna som fortfarande är på Lack men borde bli klara vilken dag som helst, har jag tur får jag dom innan helgen
Filter m.m. monteras och allt förbereds för at tdet ska så smärtfritt och smidigt när lådorna väl är på plats !
bilder på detta har kommit upp och kommer fortsätta att komma upp i mitt galleri dom kommande dagarna
Postad 12 December 2012 - 11:48
Ska bli kul att höra vad du tycker om ditt nya ino-system
Postad 12 December 2012 - 12:07
Jepp, jag hopas att det blir super bra !
och lycka till med lyssningen
va det piP du skulle lyssna på ?
Postad 12 December 2012 - 12:34
Postad 12 December 2012 - 12:54
Och efter som mitt fruntimmer har bara bra åsikter (än så länge...
Postad 12 December 2012 - 13:22
Om inte, så gills det ju knappast
Postad 12 December 2012 - 13:35
det är ju annars sådant som man märker snabbt oftast tycker jag, vad dom har för förhållning till "sådanna dära saker"
Hon tycker snarare det är kul att jag har så bra ljud och tycker det är fint hemma hos mig så det verkar som att potentialen helt klart finns där, så att säga
OCH dessutom så kan hon hantera prylarna helt okey redan
Redigerat av DVD-ai, 12 December 2012 - 13:37.
Postad 12 December 2012 - 14:07
Postad 12 December 2012 - 14:44
Sen ska hon förbättra dig (till det bättre) heheÄr det en ny tjej? Då räknas inte sex-biten. var ihop med henne i en handfull år så ska vi se att du också blir trött på det, samtidigt som hon börjar påpeka dina uppenbara brister
Postad 12 December 2012 - 14:50
Tröttna på sex... knappast !
Och det blir vad man gör det till, tröttnar man så gör man antagligen fel någonstans, fel inställning, inbillning som släppt eller lurat sig själv eller något i den stilen...
Dax att se över förhållandet ?
Det är min syn på det hela
Redigerat av DVD-ai, 12 December 2012 - 14:58.
Postad 12 December 2012 - 14:53
haha ne flyttat in har hon inte gjort, men vist gills det till viss del, hon har inte visat några som helst tecken eller tendenser till att tycka att anläggnignen är varesig ful, ivägen, onödig eller något som kan ses som negativt... och det bådar ju gott !
det är ju annars sådant som man märker snabbt oftast tycker jag, vad dom har för förhållning till "sådanna dära saker"
Hon tycker snarare det är kul att jag har så bra ljud och tycker det är fint hemma hos mig så det verkar som att potentialen helt klart finns där, så att säga
OCH dessutom så kan hon hantera prylarna helt okey redan
Jag tänker direkt på denna låten...
http://www.youtube.com/watch?v=D6hsvu4Qyjc
Postad 12 December 2012 - 14:59
Kanske va det som va meningen i och försig ?!
Edit: Hahah snacka om OT nu då...
Åter till topic kanske ?!
Redigerat av DVD-ai, 12 December 2012 - 14:59.
Postad 12 December 2012 - 15:03
Hojta till när poletten ramlat ner David
Postad 12 December 2012 - 15:24
haha den var nästan lite elak med all välmeningDu lyssnade inte på texten eller?
On Topic. Fy va snabbt Ino försvinner från beg marknaden. Va på G med 4st a2 men när man messade så var dom redan sålda...
2500:- kr/st
Bra pris ju.
Postad 12 December 2012 - 15:29
Är sugen på att få höra ett par Inohögtalare någon gång. Är dock inte riktigt sugen på att åka ända upp till Ingvar i Stockholm. För det är väl där han demar dem?
Min fråga är därför. Är det någon vänlig själ som skulle vilja låta mig komma hem till sig någon gång? Jag bor i Göteborg så det hade varit lättast här i närheten någonstans och jag har ingen bil heller så det får gå att ta sig till talarna med lokaltrafik
Vem är då jag? Man, student, 34år, född och uppvuxen i Göteborg. Bor med flickvän samt katt på hisingen. Anser mig själv besitta social kompetens och är trevlig
/Genis
Redigerat av genstruktur, 13 December 2012 - 14:53.
Postad 12 December 2012 - 18:04
Du lyssnade inte på texten eller?
Ja då får du vänta länge för låten va så dålig att jag inte lyssnade mer än ca 20sekunder in i låten...
Edit: nu har jag lyssnat på texten, jaha jag förstår det som att du menar att hon skulle vara lite "extra glad" (trög i pallet) men det kanske inte va vad som syftades på ?
Kom på att jag måste tilläga: För alternativet att jag skulle vara blåögd och helt enkelt inte "reflektera" över diverse negativiteter finns inte i detta fallet.
Det är alldeles för uppenbara saker vi talar om, som hon inte har visat några negativa intryck mot, så har svårt att tro att jag skulle ha missat det bara....
Redigerat av DVD-ai, 12 December 2012 - 18:32.
Postad 13 December 2012 - 01:53
Min fråga är därför. Är det någon vänlig själ som skulle vilja låta mig komma hem till sig någon gång? Jag bor i Göteborg så det hade varit lättast här i närheten någonstans och jag har ingen bil heller så det får gå att ta sig till talarna med lokaltrafik
.
Det finns några på faktiskt som bor i Gbg, bl a Almen. Kolla med dem.
.
Postad 13 December 2012 - 14:37
Tack för tipset! Får jag inte napp här får jag regga mig på Faktiskt och fråga där
Postad 13 December 2012 - 14:40
Tack för tipset! Får jag inte napp här får jag regga mig på Faktiskt och fråga där
.
Fanns en gammal tråd på faktiskt, du kan ju bara regga dig och pröva att skicka PM till dom som svarat i den och se om dom bor kvar?
http://www.faktiskt....wtopic&p=957070
Postad 13 December 2012 - 14:52
Fanns en gammal tråd på faktiskt, du kan ju bara regga dig och pröva att skicka PM till dom som svarat i den och se om dom bor kvar?
http://www.faktiskt....wtopic&p=957070
Tackar och bockar för det Palle
Postad 13 December 2012 - 15:16
Pi60 stupade... ljus ask var otänkbart för tanten. hon förstår nog inte att man hör högtalare, inte ser på dom. fel sinne ffs!
Är det inte bara att lämna in på lack då, eller foliera dem?
Eller så tar du kommandot i vardagsrummet, som ändå är ditt
Postad 13 December 2012 - 15:30
skämt åsido, jag vet också att högtalarna är lite ljusa för mitt biorum, men samidigt så går dom ju och klä i billigt tyg. detta var dock oacceptabelt det med. meeen jag ska lyssna på inos idag och bedöma om det kanske kan vara värt att... ja... klä högtalarna och säga att dom kom så.
Postad 13 December 2012 - 18:23
Aja, om en halvimme poppar jag inos på bio, då ska vi allt höra
Postad 13 December 2012 - 18:43
Antar att du blir blown away.
Mysiga prylar dedär.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Ino Audio basmoduler
424 bilder