* Officiell tråd - Popcorn Hour A-100 *
8037 svar till detta ämne
Postad 26 May 2008 - 23:22
Seagull
-
Seagull
-
Rookie
-
6 inlägg
Finns det ingen meny på tv som låter dig kolla på s-video via scarten så får du går över till RCA på bilden också, du vet en sån röd vit och gul (ljud, ljud, bild) kabel. Den kan du utan problem koppla i scart adaptern iaf.
Jo, de verkar inte som att min TV gillar s-video sladdar. Har du någon 3x RCA som du kan rekommendera och någon bra affär där jag kan köpa de i STHLM? Dom flesta verkar vara slut på webhallen (: Sen undrar jag också om det är värt att köra 3x RCA in i min adapter som jag har (den var ganska billig) eller är det bättre att köpa en 3x RCA to SCART kabel? Seagull -> Alla tvs stöder inte svideo, och gör de det så stöds det inte alltid på alla ingångar (scart). Så kolla din manual om de stöds och kör på rätt ingång isåfall. Svartvit bild får du tex om tvn tar emot bara ena signalen av svideon (krominansen (tror jag blandar alltid ihop krominans och luminans)) och då får du bara svart/vitt. Du vill ta emot den andra signalen också...alltså färgen smile.gif
DrJones -> Prova att dra igång uPnp, jag behövde inte det men jag vet att det står nånstans om det i myihome-"manualen". Har även varit problem med myihome under vista64 har jag för mig också. Tror det är mer info om det under officiella forumet.
Ok, tack. Lamt ändå att den inte stödjer s-video när jag nyss la märke till att de fanns ett s-video intag i fram på TV:n smått jömd under en panel som jag i princip aldrig tänkt på finns där. Men spelar ingen roll egentligen, är inte så sugen på att ha en fet sladd i fram på TV:n ändå, så får bli RCA till scart istället.
Redigerat av Seagull, 26 May 2008 - 23:27.
Postad 26 May 2008 - 23:38
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Seagull -> Men om det finns svideo fram så tycker jag det skulle vara konstigt om den inte kan ta emot svideo genom någon av dina scartingångar. Har du provat alla ingångarna?!? Ibland kan du även behöva gå in i ett svideoläge av AV kanalerna också. Tex om scart 1 är AV1 så kanske det måste stå AV1-Svideo eller nåt. Prova alla varianter innan du går vidare.
Redigerat av Luzer, 26 May 2008 - 23:39.
Postad 27 May 2008 - 00:50
Seagull
-
Seagull
-
Rookie
-
6 inlägg
Seagull -> Men om det finns svideo fram så tycker jag det skulle vara konstigt om den inte kan ta emot svideo genom någon av dina scartingångar. Har du provat alla ingångarna?!? Ibland kan du även behöva gå in i ett svideoläge av AV kanalerna också. Tex om scart 1 är AV1 så kanske det måste stå AV1-Svideo eller nåt. Prova alla varianter innan du går vidare.
Jag tycker också att de är grymt skumt. Jag trodde jag hade hittat något när jag hittade 'INGÅNGSVAL' på TV:ns meny, där alla man kan switcha mellan alla scarts, där står det att 2 av de 3 scarts jag har stödjer s-video, provade att switcha lite mellan dom och klicka hit och dit men ingenting [: Svartvitt på alla 3.
Postad 27 May 2008 - 06:44
dinauktion
-
dinauktion
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Jag tycker också att de är grymt skumt. Jag trodde jag hade hittat något när jag hittade 'INGÅNGSVAL' på TV:ns meny, där alla man kan switcha mellan alla scarts, där står det att 2 av de 3 scarts jag har stödjer s-video, provade att switcha lite mellan dom och klicka hit och dit men ingenting [:
Svartvitt på alla 3.
Jag hade en Panasonic TV förut och den hade 3 ingångar, 2 scart och en på framsidan. En av scartarna kunde ta emot S-Video med en scartkontakt och i menyn så kunde du välja, om du tryckte på EXT, AV1, AV2, AV2S och AV3. Körde du i scarten på fel uttag blev den svartvit eller om du glömde flippa över till AV2S. Det andra kriteriet måste vara att PCH sänder i PAL format och inte i NTSC vilket är det amerikanska formatet. Gå in under Ljud o bild och sätt PAL som default på PCH. Hoppas det går bra.
Postad 27 May 2008 - 07:08
Unregistereda2499477
-
Unregistereda2499477
-
Beroende
-
-
1053 inlägg
Är inte lika grinig längre efter att ha hämtat en ny popp
Nu förstår jag dessutom varför den förra dog - man kunde utan vidare använda den som kokplatta då den blev helt sjukt varm. Den nya e ju sval jämfört med den nya.
Dom verkar ju minst sagt skicka med rena skiten till hdmi-kablar, den förra var armtjock och lös av kvalité - den jag fick nu var tunn som lakritssnöre och fungerade riktigt uselt (fick hulkgrön färg över halva bilden).
En fråga - jag har STORA problem med att min popp låser sig efter att man tittar på video's från exempelvis YouTube. Det enda som hjälper är att slita dc-proppen. Kanske ett fel som alla andra med har?
Postad 27 May 2008 - 07:23
Unregistered8e483304
-
Unregistered8e483304
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Ok mer på trådlöst här... Krokat på en D-Link brygga på min PCH nu och får kontakt (halleluja).
Dock 2 problem, kan inte streama 720p det börjar hacka efter 10-15 sekunder. Jag har 5m avstånd mellan enheterna och en signalstyrka på 96% så nätverket skall vara stabilt. Nu kör jag en SMB vilket enligt alla kommentarer verkar blåsa rätt bra så det kan vara en bidragande orsak. Detta leder mig till problem 2.
Jag har installerat myIhome för att testa streama från den istället. Min PCH vill dock inte hitta igen myIhome överhuvudtaget. Startat om den, brandväggen blockar inte... Vet inte vad som kan vara fel?
Problem 1: Testa köra NFS ist för SMB
Postad 27 May 2008 - 08:07
Unregistered71a74942
-
Unregistered71a74942
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Ja hdd:n är formaterad i PHC:n
Har suttit här och pillat en stund till men kommeringen stanns.. Jag hartestat att formatera hårdisken igen. Kom med lite goda råd.
Postad 27 May 2008 - 08:11
dinauktion
-
dinauktion
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Har suttit här och pillat en stund till men kommeringen stanns..
Jag hartestat att formatera hårdisken igen.
Kom med lite goda råd.
Kan du ge modellbeteckningen på HD:n samt kolla byglingarna hur de står. Du hade säker lite problem att få skruvhålen att stämma så lossa skruvarna på undersidan för HD:n, tryck ihop pluggarna så att det ser jämt ut när du tittar ovanifrån. Kolla om det funkar nu. Vill du ha i alla skruvar, måste du lossa kretskortet lite, justera HD:n i hålen, skruva fast alla skruvar. Annars räcker det gott och väl med 2 skruvar för HD:n.
Postad 27 May 2008 - 08:39
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Är inte lika grinig längre efter att ha hämtat en ny popp 
Nu förstår jag dessutom varför den förra dog - man kunde utan vidare använda den som kokplatta då den blev helt sjukt varm. Den nya e ju sval jämfört med den nya.
Dom verkar ju minst sagt skicka med rena skiten till hdmi-kablar, den förra var armtjock och lös av kvalité - den jag fick nu var tunn som lakritssnöre och fungerade riktigt uselt (fick hulkgrön färg över halva bilden).
En fråga - jag har STORA problem med att min popp låser sig efter att man tittar på video's från exempelvis YouTube. Det enda som hjälper är att slita dc-proppen. Kanske ett fel som alla andra med har?
Jag har liknande "problem", kör knappt nåt youtube men vet att jag provade det efter senaste skarpa fw releasen och då kunde jag inte spela några andra videofiler efter att den spelat youtube. Kallstart is the shit. Har dock aldrig (peppar peppar) hängt sig.
Postad 27 May 2008 - 08:58
anders.markstrom
-
anders.markstrom
-
Användare
-
-
107 inlägg
Det jag är intresserad av är musikdelen, alla klagar som attans på den men vad är fel? Det enda konkreta jag hittat är att folk stör sig på att tvn måste vara på för att se vad man spelar, i mitt fall är det så jag vill ha det..
Det är väl inte så mycket fel som brist på funktionalitet. Det enda man kan göra är att välja att spela en eller alla filer i en mapp. Det som visas på TVn är namnet på filen som spelas. Man tycker att man minst kan begära att den använder sig av innehållet i ID3taggar och visar dessa. Album art, hämta info från nätet, olika former av browsing etc skulle ju inte heller vara helt fel. Jag tröttnade och beställde en Squeezebox så länge.
Redigerat av anders.markstrom, 27 May 2008 - 09:01.
Postad 27 May 2008 - 09:00
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Sen lider musikdelen lite mer av att Gui´t inte är för snabbt. Man vill ju gärna snabbt och lätt kunna bläddra bland sina låtar och tota ihop en temporär spellista tex. Nu tar det ganska lång tid att just bläddra omkring i album och scrolla etc.
Postad 27 May 2008 - 09:04
Drjones
-
Drjones
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Problem 1: Testa köra NFS ist för SMB
Fick efter 10ish omstarter av MyIHome samt PCH dom äntligen att kommunicera... och det gjorde en grym skillnad. Funkar klockers med 720p nu!
Postad 27 May 2008 - 10:03
K-E Larsson
-
K-E Larsson
-
Användare
-
-
186 inlägg
Har suttit här och pillat en stund till men kommeringen stanns..
Jag hartestat att formatera hårdisken igen.
Kom med lite goda råd.
Laddaner senaste versionen av Ext2Fsd här -> http://ext2fsd.sourceforge.net/Hade samma problem som du med den versionen som länkas till i guiden.
Redigerat av K-E Larsson, 27 May 2008 - 10:06.
Postad 27 May 2008 - 11:01
Unregistered2563457c
-
Unregistered2563457c
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Efter långt funderande och sökande på forum så orkade jag inte vänta mer. Så jag gick och köpte mig ett par Level1 homeplugs på Favoritbutiken Kjell & Company =) och kan inte säga annat än, KLOCKRENT! strömmade 720p HELT utan problem =D Har ej testat 1080p eftersom min Projektor bara klarar 720p.. Men ska nog tanka nån fin rulle snart och kolla hur det funkar att strömma bara =)
Vill du få din PCH trådlös, så tycker jag att homeplugs är ett grymt alternativ =) ingen downside än så länge.
Det var superenkelt att confa dom också.
Peace out!
Postad 27 May 2008 - 12:43
jarlen
-
jarlen
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Jag har problem med min TV, Toshiba 32A3000P och min PCH. Kopplad med HDMI. Allt fungerade bra förut, men efter senaste fw-uppdateringen tror jag det måste vara: Om min teve står på en annan kanal (t.ex. EXT1) och jag vill zappa över till HDMI (PCH) så kommer det inte igång någon bild, inte heller när jag trycker på olika knappar på PCH (för att eventuellt "väcka") den.
Det enda som fungerar är att ha HDMI valt på teven när PCH startar upp, alltså måste jag rycka kabeln eller köra med Power+Eject. Detta är inte hur det fungerade en gång i tiden. Jag har provat 2 olika HDMI kablar.
Någon som vet vad man kan göra? Jag tror inte det är teven för det fungerade bra i början samt när jag körde min HDMI-DVD-spelare.
Postad 27 May 2008 - 12:57
staffanw
-
staffanw
-
Beroende
-
-
1145 inlägg
Yes box, har läst och gjort som det står. Men det vill sig inte. De får kontakt med varandra, men ingen kontakt liksom... =P jag har statisk ip på mitt wifi kort och mitt ethernet kort. Olika adresser såklart, men det blir ändå IP krock...? =S om det hjälper så kör jag XP, och mitt nätverk ser ut såhär->
Modem(Adsl) -> Trådlös D-link router ---(Luft)---> Belkin N1 nätverkskort(Trådlöst)->Datorn(Med XP)->Ethernetkort (10/100)----(Korsad kabel)--->PCH
jag har inte bryggat nätveksanslutningarna, och den trådlösa anslutningen vill inte dela med sig till mitt ethernet... Vad kan vara fel? har sökt runt som en tok men hittar inte ett skvatt
EDIT: småfix
Det ser ut som om du försöker få din dator att agera gateway till internet Fungerar det mellan PCH och datorn ? D.v.s. kan du se en disk som delar ut från datorn ? Vilka ip-adresser har du på datorn, wifi adress och ethernet adress ? ip-adress på PCH ? Jag förutsätter att din dator fungerar mot internet.
Postad 27 May 2008 - 15:12
radiuz
-
radiuz
-
Lärjunge
-
-
412 inlägg
Köpte en Supra komponent -> VGA kabel, men får grön bild via Popcorn Hour! Plasman är en Panasonic THPW7, som tydligen bara kan ta emot "RGB" via VGA ingången. Någon som vet om man kan göra nått via Popcorn?
Postad 27 May 2008 - 16:02
Unregistered71a74942
-
Unregistered71a74942
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Laddaner senaste versionen av Ext2Fsd här -> http://ext2fsd.sourceforge.net/
Hade samma problem som du med den versionen som länkas till i guiden.
Tack för tipsen Kollar om dom funkar i natt
Postad 27 May 2008 - 18:27
Michael_MMX
-
Michael_MMX
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Ja, skyll på mig OM du lyckas med ett killscript till telnet så dela med dig
Vad står det på skärmen när du kört start-llink.html och klickat "Start llink" ? Det borde stå: llink started ............ llink - jorgen
Äntligen lite framgång, man skall inte skapa filer i Windows Vista med Notepad+!!! Det var anledningen till att varken llink start script eller telnetd stop script fungerade. Jag bifogar filerna här om det är någon som vill ha dessa. Har även skapat en meny på stickan där man lät kan starta och stoppa respektive program. (en enkel html fil). Nu skall jag bara få till det med bilderna i kamaishi_skies!!
Postad 27 May 2008 - 18:33
TsUPeR
-
TsUPeR
-
Användare
-
-
212 inlägg
Äntligen lite framgång, man skall inte skapa filer i Windows Vista med Notepad+!!! Det var anledningen till att varken llink start script eller telnetd stop script fungerade. Jag bifogar filerna här om det är någon som vill ha dessa. Har även skapat en meny på stickan där man lät kan starta och stoppa respektive program. (en enkel html fil).
Nu skall jag bara få till det med bilderna i kamaishi_skies!!
Gutt du fick det att funka. Fattar inte problemet med notepad+ och vista. Kör själv notepad+ och xp utan problem. Måste ha varit radbrytningar som knasat sig eller?
Postad 27 May 2008 - 18:36
Michael_MMX
-
Michael_MMX
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Gutt du fick det att funka. Fattar inte problemet med notepad+ och vista. Kör själv notepad+ och xp utan problem. Måste ha varit radbrytningar som knasat sig eller?
Yes, något med radbrytningarna var galet, sitter på en XP maskin nu, och då fungerade allt fint! Men bilderna får jag fasiken inte till.... suck! =) Men jag jobbar på det.
Postad 27 May 2008 - 18:40
TsUPeR
-
TsUPeR
-
Användare
-
-
212 inlägg
Yes, något med radbrytningarna var galet, sitter på en XP maskin nu, och då fungerade allt fint! Men bilderna får jag fasiken inte till.... suck! =) Men jag jobbar på det.
Synd med bilderna, jag som förklarat så bra hur man skulle göra...
Postad 27 May 2008 - 18:53
Unregistered0618ea5c
-
Unregistered0618ea5c
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Jag stötte på ett problem i dag. När jag skulle kopiera från usb-stickan till den interna hårddisken så fick jag upp meddelandet att disken var full (vilket inte är fallet, långt ifrån). Någon mer som kan bekräfta om detta är en bugg eller om jag har gjort något fel? Jag tryckte på fjärrkontrollen "Angle" resp "Time seek".
Postad 27 May 2008 - 19:23
Lite OT, men du har möjligtvis inte Intel Centrino 3945ABG i din nya laptop? Kanske i kombination med Netgears WPNT834? Detta radiochip kan ge problem, försök stänga av allt som har med QoS och sova att göra... http://www3.intel.co...b/CS-022933.htm http://kbserver.netg...tes/d102855.asp
Jag har inte en Netgear WPNT834 men det är mycket möjligt att det sitter ett sådant intelkort i min laptop, kanske är något liknande problem då. Får ge mig på inställningarna och se om det går att ordna. Tack!
Postad 27 May 2008 - 19:52
dc11ab
-
dc11ab
-
Lärjunge
-
-
274 inlägg
Jag stötte på ett problem i dag. När jag skulle kopiera från usb-stickan till den interna hårddisken så fick jag upp meddelandet att disken var full (vilket inte är fallet, långt ifrån). Någon mer som kan bekräfta om detta är en bugg eller om jag har gjort något fel? Jag tryckte på fjärrkontrollen "Angle" resp "Time seek".
Om du browsar din sticka med via en terminal eller så att du kan se dolda filer (vet inte vad du kör för O/S) så kan du se om det råkar finnas några dolda trashfiler (.trashes eller liknande). Enkelt att radera i så fall.
Postad 27 May 2008 - 20:33
tobbe922
-
tobbe922
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Har precis införskaffat en PCH och har försökt i två dagar nu att få igång den. Eller rättare sagt lyckas hitta min dator från den. Jag kör Vista Ultimate. Till att börja med så hittar jag PCH i utforskaren under nätverk men när jag kör "browse" under "network share" i PCH får jag bara upp ett meddelande som säger att ingen arbetsgrupp hittades. (Gör jag kanske fel redan här?!) Jag har läst första inlägget här i tråden (plus många många fler både här och på andra ställen) om att vara i samma ip-adresserie osv. Och det är de, vad jag inte vet är om de är i samma arbetsgrupp i nätverket. Det går ju nämligen inte att se i vilken grupp PCH är.
Jag lyckas däremot om jag högerklickar på PCH i utforskaren och väljer "media sharing". Men det suger ju riktigt mycket. Nästa steg var att ladda ner myihome. Det funkade ju utmärkt. Problemet var att det inte fanns stöd för .iso-filer.
Överallt pratas det om Samba och NFS. Är detta något som krävs för att få dethär att funka? Och hur gör man i så fall? Behöver jag installera något i Vista eller PCH?
Börjar bli minst sagt frustrerad nu, snälla hjälp!
Postad 27 May 2008 - 20:35
Michael_MMX
-
Michael_MMX
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Synd med bilderna, jag som förklarat så bra hur man skulle göra... 
Fick det att fungera, imdbit namnger xml filerna fel, eller så är det min Vista maskin som spökar. filändelsen på filen skall vara med, annars fungerar det inte. Så typ filmensnamn.avi.xml fungerar. Skrev det till dig i PM, men det kanske är fler än jag som har problem och behöver lite hjälp!
Redigerat av Michael_MMX, 27 May 2008 - 20:36.
Postad 27 May 2008 - 20:36
Magne
-
Magne
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Jag försöker få till en jukebox från nmt forumet. ( http://www.networked...i...asc&start=0 ) Jag har ingen intern disk i pch och jag har fungerande NFS utdelning. (jag kan starta filmer i pch på NFS-driven) Min start bat ser ut så här: Moviejukebox.bat e:\Film -nr "file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/[NFS] MAGNUS-ASPIRE::Film/" Jag får allt att fungera utom när jag startar filmerna. Då blir det svart ett tag och sedan tillbaks till filminfon. NFS utdelningen som är mappad i pch ser ut exakt såhär: MAGNUS-ASPIRE::Film Den utdelade mappen ligger på e: och heter Film Är det någon som ser vad som är fel??
Postad 27 May 2008 - 20:47
Choklada
-
Choklada
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Överallt pratas det om Samba och NFS. Är detta något som krävs för att få dethär att funka? Och hur gör man i så fall? Behöver jag installera något i Vista eller PCH?
Börjar bli minst sagt frustrerad nu, snälla hjälp!
SMB är samma sak som att du delar ut den mappen du har på din dator med dina ISO-filer i (högerklickar på mappen och delar ut) sedan så i din PCH så finns det en flik där man kan browsa network shares och då letar du bara upp mappen du delade ut och sen så kommer mappen ligga på startsidan i din PCH och då kan du browsa dina ISO-filer och kolla på dem som vanliga DVDs.
Postad 27 May 2008 - 21:02
Vtunabo
-
Vtunabo
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Det går ju nämligen inte att se i vilken grupp PCH är.
Namnet på din PCH samt arbetgrupp kan sättas under NMT-Applikationer, ligger kanske lite ologiskt
Postad 27 May 2008 - 21:03
TsUPeR
-
TsUPeR
-
Användare
-
-
212 inlägg
Har nu lyckats få en CF till IDE adapter att funka med min PCH. Tänkte dele med mig av prylarna som jag använde för att få det att funka. (nån har säker redan skrivit detta 130 sidor bort  ) CF till IDE adapter2Gb CF kortHar ett par andra CF kort och en adapter som inte funkar. hoppas någon anna slipper göra om samma felköp
Postad 27 May 2008 - 21:41
tobbe922
-
tobbe922
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Namnet på din PCH samt arbetgrupp kan sättas under NMT-Applikationer, ligger kanske lite ologiskt
Tack för grymt snabba svar. Har läst om det du nämnder tidigare. Problemet är att det finns inget som heter så i min PCH. Åtminstone inte vad jag lyckas hitta. Var finns det?
Postad 27 May 2008 - 21:48
Unregistered2563457c
-
Unregistered2563457c
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Någon som har ett hum om hur man väljer Subtitle när man spelar .iso filer genom Wizd?
Tack för snabba svar =)
Postad 27 May 2008 - 21:59
dinauktion
-
dinauktion
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Har någon råkat ut för att om man laddar en torrentfil och den blir avbruten eller korrupt på något sätt, så står det bara 0% eller 0 nan överallt om man tittar i BitTorrent Web Ui eller direkt i poppen? Denna fil ligger sedan kvar och det spelar ingen roll om man deletar den. Den dyker upp rätt som det är. Försöker man sedan, fast man tagit bort den, ladda ned samma fil en gång till, stannar torrent servern direkt. Så någonstans på hårddisken finns information om torrenten som ligger kvar men som är osynlig. Väljer man smb och kollar kan man välja visa dolda filer då ligger det en mapp som heter .btpd. Under den finns det en mapp som heter torrents. Antar att dessa mappar med en massa nuffror på kan man ta bort. Icke sa nicke. Åtkomst nekas och ingenting i egenskaperna såsom tillåtelse eller ta bort skrivskydd etc. funkar. Så hur i....kan jag få bort dessa filer? Nån som har nån bright ide´? Tack för grymt snabba svar. Har läst om det du nämnder tidigare. Problemet är att det finns inget som heter så i min PCH. Åtminstone inte vad jag lyckas hitta. Var finns det?
Du måste ha en HDD installerad i PCH;n kolla första inlägget!
Postad 27 May 2008 - 22:00
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Tack för grymt snabba svar. Har läst om det du nämnder tidigare. Problemet är att det finns inget som heter så i min PCH. Åtminstone inte vad jag lyckas hitta. Var finns det?
Har du ingen interndisk så tror jag inte du kommer åt nmt applikationerna. Så ska du bara streama fimpa arbetsgruppen (tror jag?). Smb är ju ingen jättehit men fungerar väl fint på dvd isos, men är det långsammaste protokollet så ska du köra högupplöst eller bara vill ha lite mer snabbet men ändå kunna köra iso så är väl en nfs server att föredra. Jag kör inte nfs själv men, sök på nfs i tråden så kommer du hitta endel.
Postad 27 May 2008 - 22:11
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
jCedborger:En ISO = en DVD, så du ställer in Subs antingen i Menyn i din ISO eller med Subtitle knappen. Men det går inte att ha externa subs filer till en ISO...
Postad 27 May 2008 - 22:12
Vtunabo
-
Vtunabo
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Även om du inte har en intern HDD så borde du ha en sådan här meny, det ska bara vara serverdelen som saknas
Postad 27 May 2008 - 22:14
Unregistered2563457c
-
Unregistered2563457c
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
jCedborger:
En ISO = en DVD, så du ställer in Subs antingen i Menyn i din ISO eller med Subtitle knappen. Men det går inte att ha externa subs filer till en ISO...

Precis precis, men nu är det så att Wizd inte har stöd för Menyer... och när jag klickar på subtitle knappen då kan jag bara ändra font, storlek och sånt tjaffs... inte vilken text jag vill se.
Postad 27 May 2008 - 23:20
K-E Larsson
-
K-E Larsson
-
Användare
-
-
186 inlägg
Precis som Luzer är inne på så finns det inget som heter NMT applikationer när man inte har en HDD i PCH. Och har du inte någon HDD i din PCH så har du inget att delaut på nätverket från PCH...den behöver då inte tillhöra någon arbetsgrupp. Det enda den behöver är en ipadress...antingen utdelad från routern eller att föredra manuellt i nätverksinställningarna. Problemet att du inte når din dator från PCH ligger i någon säkerhetsinställning i Vista eller brandväggen på datorn.
Redigerat av K-E Larsson, 28 May 2008 - 07:38.
Postad 27 May 2008 - 23:42
Unregistered71a74942
-
Unregistered71a74942
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Tack för tipsen
Kollar om dom funkar i natt 
Jag har laddat ner den senaste programmet... Men jag får det inte att funka.. Programmet startar, "döper" PHS:ens hårdisk Får fram dom olika maparna i windows. När jag försöker kopiera in en fil står det att: Disketten är skrivskyddad. Har då försökt att ta Flush cache to disk utan något posetivt resultat. Min HDD är en Seagate Barracuda 7200.10 750gb Lite mera tips
Redigerat av Unregistered71a74942, 27 May 2008 - 23:44.
Postad 28 May 2008 - 06:36
dinauktion
-
dinauktion
-
Amatör
-
-
77 inlägg
[quote name='dinauktion' date='May 27 2008, 22:59 ' post='1927699'] Har någon råkat ut för att om man laddar en torrentfil och den blir avbruten eller korrupt på något sätt, så står det bara 0% eller 0 nan överallt om man tittar i BitTorrent Web Ui eller direkt i poppen? Denna fil ligger sedan kvar och det spelar ingen roll om man deletar den. Den dyker upp rätt som det är. Försöker man sedan, fast man tagit bort den, ladda ned samma fil en gång till, stannar torrent servern direkt. Så någonstans på hårddisken finns information om torrenten som ligger kvar men som är osynlig. Väljer man smb och kollar kan man välja visa dolda filer då ligger det en mapp som heter .btpd. Under den finns det en mapp som heter torrents. Antar att dessa mappar med en massa nuffror på kan man ta bort. Icke sa nicke. Åtkomst nekas och ingenting i egenskaperna såsom tillåtelse eller ta bort skrivskydd etc. funkar. Så hur i....kan jag få bort dessa filer? Nån som har nån bright ide´? För att fylla på med info så i logfilen ser jag dessa 2 filer som inte går att ta bort. Vad som stör mig är att om de används av något annat program, vilket de verkar göra eftersom de dyker upp i loggen, är att man kan inte hitta applikationen i PCH som styr dessa, dvs. själva ini filen till bit torrenten. btpd: Exiting. May 28 05:30:54 error: couldn't load 'torrents/5a09c68d5a0f2c03071de68248c4fb0b9f40d34b/info' (Input/output error). May 28 05:30:54 error: couldn't load 'torrents/af94cf65e08d2c3b9476a94848a77012ac903083/info' (Input/output error).
Postad 28 May 2008 - 08:07
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
jCedborger:Hm, då vet jag faktiskt inte. Har du testat att lägga en extern Sub?? Men normalt så ska en ISO vara identisk med en DVD, detta innebär att trycker du på Subtitle-knappen ska det stå tex "1/3" för hur många subs som ligger i ISO:n... Om Wizd visar de options som hör till en "vanlig" fil blir det ju svårt... Jag hade kollat: 1. Extern Sub, funkar el funkar inte, identiskt namn förutom extension tex *.srt 2. Innehåller ISO:n Subs? Har du testat i en PC eller liknande? Finns det inte går det ju inte... Funkar inte det skulle jag tro att det är kört, då är det konvertering med externa subs som gäller! dinauktion:Har du testat att tömma rubbet, uppdatera firmware?? Då borde allt läsas om! Vill du inte det, ladda klart allt, välj samtliga du valt i Web-UI, kör delete. Gå sedan och radera rubbet via PC. Lägg tillbaks de du vill o testa igen. Eventuellt ladda Firmware när du raderat rubbet. Jag hade strul med den förr-förra Betan och fick flasha om min PCH. Loggfilerna är viktigt att man tar bort! Min teori är att det är viktigt att ta bort allt ur Torrent-klienten o sedan radera, ev flasha o sedan lägga tillbaks ev torren-filer igen. Vem sa att det ska vara så enkelt!!
Postad 28 May 2008 - 08:31
Unregistered71a74942
-
Unregistered71a74942
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Jag har laddat ner den senaste programmet...
Men jag får det inte att funka..
Programmet startar, "döper" PHS:ens hårdisk Får fram dom olika maparna i windows. När jag försöker kopiera in en fil står det att: Disketten är skrivskyddad. Har då försökt att ta Flush cache to disk utan något posetivt resultat.
Min HDD är en Seagate Barracuda 7200.10 750gb
Lite mera tips 
Har suttit här och pillat en stund till igen men kommeringen stanns.. Jag hartestat att formatera hårdisken igen. Kom med lite fler goda råd. Om det är möjligt beskriv med ett flödes schema hur man gör.
Postad 28 May 2008 - 08:43
dinauktion
-
dinauktion
-
Amatör
-
-
77 inlägg
dinauktion:Har du testat att tömma rubbet, uppdatera firmware?? Då borde allt läsas om! Vill du inte det, ladda klart allt, välj samtliga du valt i Web-UI, kör delete. Gå sedan och radera rubbet via PC. Lägg tillbaks de du vill o testa igen. Eventuellt ladda Firmware när du raderat rubbet. Jag hade strul med den förr-förra Betan och fick flasha om min PCH. Loggfilerna är viktigt att man tar bort! Min teori är att det är viktigt att ta bort allt ur Torrent-klienten o sedan radera, ev flasha o sedan lägga tillbaks ev torren-filer igen. Vem sa att det ska vara så enkelt!!  [/quote] Det är ju sånt här som är drivkraften.....annars kunde man köpt en gammal VHS,,,,,,,:-) Jag ska köra in NMT applikationerna en gång till så får vi se om dessa "#¤% filer försvinner. Logg filen växer ju hela tiden så den borde kunde sättas med en flagga i scriptet, om man vill logga eller inte. Sen kanske man kunde lägga till en cleaner eller radera funktion för loggfilen. Det är ju ingen fara att ta bort den eftersom PCH skapar en ny vid aktivitet igen, men........det går inte att ta bort någon fil i .btpd mappen! Kontrollera att disken inte är full eller att filen används...även om du stänger torrentservern. Kan vara så att man får ta bort NMT applikationerna helt och hållet, sen radera. Ska forska lite mer...... Tack för svaret!
Postad 28 May 2008 - 08:48
tobbe922
-
tobbe922
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Precis som Luzer är inne på så finns det inget som heter NMT applikationer när man inte har en HDD i PCH. Och har du inte någon HDD i din PCH så har du inget att delaut på nätverket från PCH...den behöver då inte tillhöra någon arbetsgrupp. Det enda den behöver är en ipadress...antingen utdelad från routern eller att föredra manuellt i nätverksinställningarna.
Problemet att du inte når din dator från PCH ligger i någon säkerhetsinställning i Vista eller brandväggen på datorn.
Vad gäller NMT-applikationer, man ska väl kunna använda PCH utan HDD??? IP-adress har jag från routern, men hur gör jag om jag vill göra det manuellt? Vad gäller brandvägg så är den inaktiverad i Vista och ZoneAlarm som jag hade tidigare är avinstallerad. Har läst någonstans att ett gästkonto krävs också, så det har jag aktiverat.
Postad 28 May 2008 - 08:53
Morphie
-
Morphie
-
Användare
-
-
108 inlägg
När jag försöker kopiera in en fil står det att: Disketten är skrivskyddad.
Låter som om du glömt fixa med användargruppen?
Postad 28 May 2008 - 08:59
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Vad gäller NMT-applikationer, man ska väl kunna använda PCH utan HDD???
IP-adress har jag från routern, men hur gör jag om jag vill göra det manuellt?
Vad gäller brandvägg så är den inaktiverad i Vista och ZoneAlarm som jag hade tidigare är avinstallerad. Har läst någonstans att ett gästkonto krävs också, så det har jag aktiverat.
Nej du behöver ingen disk i utan du kan stream från datorn direkt. När et gäller manuell ip så gör du det under network tror jag. Finns inte så mycket att vela bort sig i. Tror du ställer in manuell på ett ställe, och settings och skriver in adress, gateway etc på nåt annat ställe.
Postad 28 May 2008 - 12:59
tobbe922
-
tobbe922
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Nej du behöver ingen disk i utan du kan stream från datorn direkt. När et gäller manuell ip så gör du det under network tror jag. Finns inte så mycket att vela bort sig i. Tror du ställer in manuell på ett ställe, och settings och skriver in adress, gateway etc på nåt annat ställe.
Nu får vi hålla hästarna lite här! Jag ställer in manuellt på ett ställe, innebär det att jag matar in den IP-adress som routern har tilldelat PCH? 192.168.0.101 i mitt fall. Eller?? Sen ska jag skriva in adress, gateway etc på ett annat ställe. Vadför adress? Vad är gateway? Och var är detta andra ställe? PCH? Router? Vista? Jag är relativt förlorad i nätverksträsket!
Postad 28 May 2008 - 13:28
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Nu får vi hålla hästarna lite här! Jag ställer in manuellt på ett ställe, innebär det att jag matar in den IP-adress som routern har tilldelat PCH? 192.168.0.101 i mitt fall. Eller??
Sen ska jag skriva in adress, gateway etc på ett annat ställe. Vadför adress? Vad är gateway? Och var är detta andra ställe? PCH? Router? Vista?
Jag är relativt förlorad i nätverksträsket!
Jag menade att jag tror att du ställer in på ett ställe i Poppen om Ip ska vara DHCP (du tilldelas ett ip från routern) eller Manuellt. Och ställer du den på manuellt så får du gå in i en till meny, som jag inte har i huvudet var den är nånstans, där du fyller i nätverksinställningarna, alltså ip, gateway, nätmask etc. Och det du behöver tänka på där är att ipt ska vara inom samma subnät, alltså de tre första grupperna ska vara samma som din router och dator har. Tex för mig är min dator 192.168.1.101 min pop är 192.168.1.102 och min router och alltså min gateway 192.168.1.1. Nätmasken är oftast 255.255.255.0 Så ipt till gateway i poppen är ipt som din router har.
Postad 28 May 2008 - 13:33
stvikt
-
stvikt
-
Rookie
-
5 inlägg
Vilket filsystem är att rekommendera EXT2 ELLER 3? Jag har EXT2 för närvarande och jag har mycket problem, kan det hjälpa att formatera om till EXT3?
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|