![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 24 maj 2007 - 09:33
Postad 24 maj 2007 - 09:33
Postad 25 maj 2007 - 09:17
Postad 31 maj 2007 - 13:27
Redigerat av Unregistered43614, 31 maj 2007 - 13:30.
Postad 01 juni 2007 - 15:35

Postad 01 juni 2007 - 16:40
Jag har försökt ringa till 00800-34448378 men kommer aldrig fram Provat maila till [email protected] men inget svar. Hur har ni fått era lagade?
Postad 02 juni 2007 - 11:26
"OLD-syndromet" exakt mitt problem...
Jag har försökt ringa till 00800-34448378 men kommer aldrig fram Provat maila till [email protected] men inget svar. Hur har ni fått era lagade?
Jag tog kontakt med säljaren, i mitt fall BTW, och fick instruktioner om hur jag skulle gå tillväga. Man fyllde i ett formulär sen kom det en firma och hämtade tvn, den reparerades i tyskland och sen levererandes den åter ca 4 veckor senare.
Postad 04 juni 2007 - 14:21
Postad 04 juni 2007 - 16:55
Fan, var inne på digitests online-tracking... Det ska tydligen ta 25 arbetsdagar eller mer för dem att beställa hem delar.. Det innebär minst fem veckor....! Är det från felanmälningsdatumet "2 månaderspraxisen" gäller?? Vad har jag för rättigheter?
Från den dag du lämnade varan ifrån dig vill jag minnas... kanske står mer här:
http://www.konsument...ngArticleId=133
Postad 04 juni 2007 - 22:12
Fan, var inne på digitests online-tracking... Det ska tydligen ta 25 arbetsdagar eller mer för dem att beställa hem delar.. Det innebär minst fem veckor....! Är det från felanmälningsdatumet "2 månaderspraxisen" gäller?? Vad har jag för rättigheter?
Från den dag du lämnade varan ifrån dig vill jag minnas... kanske står mer här:
http://www.konsument...ngArticleId=133
Kan nån bekräfta detta eller är det nåt annat som gäller? Är det anmälningsdatum eller upphämtning som gäller? Borde vara anmälningsdatum, annars kan ju säljaren låta bli att hämta upp och dra ut på processen!
Tacksam för svar.
/Kiamal
Postad 06 juni 2007 - 11:09
Här dog precis ännu en. köpt 2005-06-30 från BTW
Typiskt! Digitest borde ju beställa hem ett parti reservdelar så att de kan få ner väntetiden....
Postad 06 juni 2007 - 16:47
1. Jag tar kontakt med DIGITEST själv (faxar kvitto) och BTW där jag köpte tvn behöver överhuvudtaget inte vara inblandat.
2. Någon kommer och hämtar tvn på en överrenskommen plats utan att man behöver emballera själv?
3. Man väntar och hoppas tvn kommer tillbaka efter en månad. (då jag hunnit jobba ihop 20lök till ny tv MUHAHAH)
Postad 06 juni 2007 - 22:26
OK, Innan jag börjar rota i garantiärendet då. Har jag fått följande rätt för mig?
1. Jag tar kontakt med DIGITEST själv (faxar kvitto) och BTW där jag köpte tvn behöver överhuvudtaget inte vara inblandat.
2. Någon kommer och hämtar tvn på en överrenskommen plats utan att man behöver emballera själv?
3. Man väntar och hoppas tvn kommer tillbaka efter en månad. (då jag hunnit jobba ihop 20lök till ny tv MUHAHAH)
Precis, du faxar ner kvitto men du måste mejla dem först o få ett RMA-nummer som du skriver på faxet. Sedan kommer det ett bud med en tom kartong, någon dag senare kommer ytterligare ett bud och plockar med sig skärmen. Sedan är det bara att följa online-trackingen med spänning...
Vi får väl se vem som får tillbaka tvn först av oss.
Postad 13 juni 2007 - 10:55
Grannens DYRA Samsung är på reparation ! (efter 1års anv)
Polarens Panasonic ska på Reparation (Efter 6mån)=)
Så det finns nog många som är nöjda åxå!
Postad 13 juni 2007 - 11:45
Bättre med en billig tv som pajar efter ett år än en dyr som pajar efter tre år!
Postad 13 juni 2007 - 19:06
Angående vilken tid som gäller som start för tiden så är det tidpunkten då du anmälde reklamationen, inte när de tog emot den. Iaf så tolkar jag KO sidan.
Bah, låne plasman jag fixat är extremt kass på kontakter, 2xvga 1xS-VHS.. Kan inte ens lira 360 utan att köpa kabel för 200kr

Redigerat av gens, 13 juni 2007 - 19:07.
Postad 26 juni 2007 - 19:07

Köpte den i februari 2006 hos Dustin. Är det fortfarande Infocare som tar hand om Viewpia hos Dustin?
//MiZza
Postad 27 juni 2007 - 06:37
Postad 29 juni 2007 - 10:30
Postad 30 juni 2007 - 13:04
Men den har ju inte gått sönder en och har itne haft några andra strul med den. Så hittills är jag mycket nöjd med denna tv. Peppa peppa
Postad 30 juni 2007 - 22:40
Postad 06 juli 2007 - 20:53
Får man räkna med 2 månader innan den är tillbaka?
Stackars Pia...
Postad 16 juli 2007 - 15:10
Postad 27 juli 2007 - 12:17
Då vart tvn reparerad. Tog inte så lång tid faktiskt!
Fusk... Nädå, glad att funkar bättre för andra.

Postad 27 juli 2007 - 12:25
Vore intressant att se om det är samma saker som går sönder..
Postad 27 juli 2007 - 13:08
Ni som fått era Viewpia's reparerade, har ni fått veta vad som var fel?
Vore intressant att se om det är samma saker som går sönder..
Inte ljud om det till mig iaf, samt jag fick ju en helt ny TV så svårt för mig att kolla.
Postad 27 juli 2007 - 13:29
Har efter kontakt med Dustin nu fyllt i fomuläret på Digitest.de och fått RMA nummer. Har dock inte lyckats skicka fax till Digitest. Anslutningen avbryts efter "training phase". Någon annan som haft problem? Använder ett modem i datorn som fax. Någon som vet om man kan maila in en pdf kopia av fakturan istället?
Redigerat av Rolf_K, 27 juli 2007 - 13:35.
Postad 27 juli 2007 - 15:31
Bra för mig isånafall hehe...
Postad 31 juli 2007 - 19:05
Lägligt nog inköpt 2005-07-18, dvs. för 2 år och 13 dagar sedan hos BTW (2 års garanti)...
Men trots allt har man ju 3 års reklamationstid och denna tråd visar om något att det handlar om ursprungsfel, så att den repareras eller byts ut ser jag som en självklarhet.
Kör en initial kontakt med BTW och ser vad dom säger, sen blir det väl Tyskland nästa för ännu en Viewpia.
Postad 01 augusti 2007 - 14:27
Efter många veckors väntande på reparation var jag i kontakt med Dustinshomes kundcenter och har fått en kreditfaktura på beloppet jag köpte den för. Måste säga att jag givetvis är nöjd med deras förfarande i ärendet och man kan i allra högsta grad ifrågasätta Digitest (eller deras leveranspartner) som inte ens får fram reservdelar på 6 veckor.
Samma öde gick mitt OLD-Viewpia ärende till mötes just. Dustin ville ha samtliga brev som jag har fått och skickat till Digitest samt transportfirman för att säkerhetsställa att inte jag är orsaken till dröjsmålet. Det är helt ok tycker jag och jag upplever att Dustin är seriösa som följde konsumentköplagen i mitt fall.
Jag kommer att införskaffa en ny TV och kommer att beställa från Dustin igen, eftersom jag är nöjd med hur de har agerat i mitt och liknande fall. Jag kommer dessutom att beställa ytterligare utrustning av Dustin inom kort...
Konkurrenter - läs och lär, vi kunder vill ha sjysta leverantörer som är smidiga att göra med.
/K
Redigerat av Kiamal, 04 augusti 2007 - 00:15.
Postad 27 augusti 2007 - 16:10

Redigerat av kRiLLo, 27 augusti 2007 - 16:11.
Postad 14 september 2007 - 19:07
Postad 21 september 2007 - 21:18
Har en VIEWPIA LC-37IE11. Men jag tycker att det är för dålig bild på tvn, allt för brusig/kornig lr vad man nu ska kalla det. Är det tvn lr antennen som krabbar ?
Analogmotagaren är inte den bästa, tyvärr...
Postad 22 september 2007 - 11:18
Värsta är att det är digitalbox, tror det är Comhem fastighetsskötaren har. Jag har dock ingen box, utan pluggar bara in antennkabeln i väggen.Har en VIEWPIA LC-37IE11. Men jag tycker att det är för dålig bild på tvn, allt för brusig/kornig lr vad man nu ska kalla det. Är det tvn lr antennen som krabbar ?
Postad 23 september 2007 - 21:45
Värsta är att det är digitalbox, tror det är Comhem fastighetsskötaren har. Jag har dock ingen box, utan pluggar bara in antennkabeln i väggen.Har en VIEWPIA LC-37IE11. Men jag tycker att det är för dålig bild på tvn, allt för brusig/kornig lr vad man nu ska kalla det. Är det tvn lr antennen som krabbar ?
Om du använder dig av en antenkabel så blir det analog signal ändå även om din fastighetsägare delar ut digital. Bilden blir ju aldrig bättre än den svagaste länken .
Postad 23 september 2007 - 22:36
Om du använder dig av en antenkabel så blir det analog signal ändå även om din fastighetsägare delar ut digital. Bilden blir ju aldrig bättre än den svagaste länken .
Precis. Analogmottagaren i TV'n används i KenZu's fall oavsett var signalen härstammar ifrån.
Att analogsignalen oftast är sämre sen digitalsignalerna tagit mer plats i näten gör inte saken
lättare för TV som brister i den analoga delen.
Postad 24 januari 2008 - 09:14

Postad 25 januari 2008 - 22:00
SAMMA HÄR!!!!!!! fick tvn den 28 dec pajade dan efter felamälde till digitest i tyskland den 3/1 dom skulle skicka en packning som jag skulle packa tvn i.HAR INTE ENS FÅTT PACKNINGEN ÄNNU!!!!! 20dgr efter jag fick besked om hur det skulle gå tillväga med reparationen.Ska ringa Dustin nu på måndag och fråga vad jag skall göra? mail till digitest verkar meningslöst får bara svaret att det är på väg när jag nu får packningen(om jag får den).När får jag då igen tvn till midsommar!!!!!!!Fick problem med mitt viewpia i 12 december nu
. Felanmälde den samma dag och de kom och hämtade upp den den 18:e. Har ännu inte fått tillbaka den
. Gått över 1 månad nu. Pratade med dustin i förrgår och de skulle ta tag i saken och nu har det gått 2 dagar utan nå svar från dem. Känns inte som det händer ngt alls... Ringde in och de sa att de väntar svar från digitest. Känns som dustin har samma problem med att få svar från digitest som jag har...SUCK. Rekommenderar inte denna tv pga av problemen med den....
Postad 10 februari 2008 - 18:59
Postad 26 februari 2008 - 20:39
Nu har TV:n lagt av, IGEN. Tredje gången nu. Börjar bli rejält less...
Sådär. Fick pengar denna gång fastän garantin gått ut (reklamtionsrätt 3 år). Åldersavdrag 40 %. Helt OK!

PS. Köpte den hos Dustin.
Redigerat av Unregistered66b6a138, 26 februari 2008 - 20:39.
Postad 27 maj 2008 - 09:26
Råkar dra ut kontakten till min 40IE11, pluggar in den igen och efteråt vägrar den starta oavsett vad jag försöker med. När den stått i sin ensamhet med orangea dioden lysande i några timmar så startar den upp igen när jag trycker igång den på tv:n.
Igår var jag tvungen att kolla samma sak och bryter strömmen, då tar det 15 minuter innan tv:n fungerar.
Fjärrkontrollen tappade möjligheten sätta igång tv:n redan för en månad sen, det går bara att stänga av den.
Känns lite dåligt såhär 35 dagar efter att 2 års garantin gått ut, speciellt när jag inte har för vana att dra ut kontakten till min tv och sen slå på den. Felet kan alltså faktiskt ha varit detsamma sen dag 1.
Mailade Dustin, som berättade att garantin på 2 år hade gått ut.
Avvaktar för att få se om jag kan få hjälp via reklamationsrätten...
Postad 17 juli 2008 - 15:05
Köpte min 37" i slutet av 2005 och jag kommer inte ihåg ifall man fick med en adapter för HDMI->DVI, någon som vet? Om inte, finns det några välbeprövade billiga sådana?
mvh
/HBK
Postad 17 juli 2008 - 22:06
Hej
Köpte min 37" i slutet av 2005 och jag kommer inte ihåg ifall man fick med en adapter för HDMI->DVI, någon som vet? Om inte, finns det några välbeprövade billiga sådana?
mvh
/HBK
Vet inte vad som räknas som billigt men jag köpte min på Biltema (var annars?!?)
100:- eller 150:- beroende på ifall man vill ha guldpläterat eller inte.
Fungerar utmärkt till min full-HD proj.
Kändes bättre kvalitétsmässigt än t.ex. Clas Ohlsons plastbit för 99:-
Postad 19 juli 2008 - 13:38
Vet inte vad som räknas som billigt men jag köpte min på Biltema (var annars?!?)
100:- eller 150:- beroende på ifall man vill ha guldpläterat eller inte.
Fungerar utmärkt till min full-HD proj.
Kändes bättre kvalitétsmässigt än t.ex. Clas Ohlsons plastbit för 99:-
HBK: Javisst följde en kabel med.
Gabbe: Kul att veta: Fungerar ljudet via denna Biltema kabel också ?
Den kabel som följde/följer med (HDMI-->DVI) tog ljudsignalen från HDMI-kabeln och tog in denna signal på DVI kontakten i TV:n. Detta med ljud i DVI-kontakten är ju inte standard utan helt på Viewpia's egen spec, men den fungerar på Viewpias's egen kable.
/staffan
Postad 19 juli 2008 - 14:27
HBK: Javisst följde en kabel med.
Gabbe: Kul att veta: Fungerar ljudet via denna Biltema kabel också ?
Den kabel som följde/följer med (HDMI-->DVI) tog ljudsignalen från HDMI-kabeln och tog in denna signal på DVI kontakten i TV:n. Detta med ljud i DVI-kontakten är ju inte standard utan helt på Viewpia's egen spec, men den fungerar på Viewpias's egen kable.
/staffan
Det har jag svårt att tro eftersom det enligt DVI-standard inte finns ljud i kontakten precis som du säger.
Blir nog tvunget att använda deras egen specialkabel.
Jag har ingen möjlighet att kolla det... vet inget annat som kör ljud i DVI än just Viewpia.
Postad 27 juli 2008 - 09:26
Har en Viewpia LC-37IE11, ca 2 år gammal.
Har införskaffat ett Sony dav is-10 system till den nyligen. Men denna tv har ju inga ljud utgångar, bara massa ingångar (varför?). Jag får ju allt annat att fungera men just tv ljudet har jag ingen aning om varför inte det funkar. Ska inte optiskt både gå in/ut från tv´en?
Trodde jag skulle kunna köra med optiskt från tv´en till recivern men nä så klart inte. recivern har heller inte scart .
Tar antennkabeln rakt in i tv´en.
Hur ska jag koppla för att få något tv ljud? Börjar bli jäkligt less på denna pia tv.
Hoppas ni kan hjälpa mig och om det behövs mer info, låt mig höra

Redigerat av djulle, 27 juli 2008 - 09:26.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar