Har skrivits om skillnaden nån gång tidigare kommer jag ihåg, är ingen expert men har för mig att ext 3 är indexerad och därmed lite säkrare eller nåt, men möjligtvis långsammare. Vet inte om det är nån mer skillnad.Vilket filsystem är att rekommendera EXT2 ELLER 3? Jag har EXT2 för närvarande och jag har mycket problem, kan det hjälpa att formatera om till EXT3?
* Officiell tråd - Popcorn Hour A-100 *
Popcorn Hour A-100
(Mediaspelare)
|
5
|
(199)
|
Inga priser | |
Popcorn Hour A-110
(Mediaspelare)
|
5
|
(97)
|
Inga priser |
Postad 28 May 2008 - 14:00
Postad 28 May 2008 - 14:59
Ok, jag testar att formatera om disken till EXT3. Är det ok att formatera om med Partition magic? Jag har försökt att omformatera med Popcorn men den vägrar, ser ut som att den tycker att disken är formaterad så det vill jag inte!Har skrivits om skillnaden nån gång tidigare kommer jag ihåg, är ingen expert men har för mig att ext 3 är indexerad och därmed lite säkrare eller nåt, men möjligtvis långsammare. Vet inte om det är nån mer skillnad.
Redigerat av stvikt, 28 May 2008 - 15:03.
Postad 28 May 2008 - 15:08
Jag tror du måste köra den där guiden i poppen annars så installerar den inte nmt applikationerna etc. Men du kan ju alltid börja med att formatera den i datorn, och sen köra guiden i poppen och då får den väl formatera en gång till om han gnällerOk, jag testar att formatera om disken till EXT3. Är det ok att formatera om med Partition magic? Jag har försökt att omformatera med Popcorn men den vägrar, ser ut som att den tycker att disken är formaterad så det vill jag inte!
Postad 28 May 2008 - 16:52
Efter att du installerat disken, har du då installerat nmt-applikationerna och startat samba servern?Har suttit här och pillat en stund till igen men kommeringen stanns..
![]()
Jag hartestat att formatera hårdisken igen.
Kom med lite fler goda råd.
Om det är möjligt beskriv med ett flödes schema hur man gör.
Postad 28 May 2008 - 16:56
Om du nu ändå plockat ut den så formatera den som NTFS i datorn så kommer den garanterat att vilja formatera den igen när du sätter in den i PCHn igen, då kan du välja EXT3Ok, jag testar att formatera om disken till EXT3. Är det ok att formatera om med Partition magic? Jag har försökt att omformatera med Popcorn men den vägrar, ser ut som att den tycker att disken är formaterad så det vill jag inte!
Postad 28 May 2008 - 17:43
jCedborger:
Hm, då vet jag faktiskt inte. Har du testat att lägga en extern Sub?? Men normalt så ska en ISO vara identisk med en DVD, detta innebär att trycker du på Subtitle-knappen ska det stå tex "1/3" för hur många subs som ligger i ISO:n... Om Wizd visar de options som hör till en "vanlig" fil blir det ju svårt...
Jag hade kollat:
1. Extern Sub, funkar el funkar inte, identiskt namn förutom extension tex *.srt
2. Innehåller ISO:n Subs? Har du testat i en PC eller liknande? Finns det inte går det ju inte...
Funkar inte det skulle jag tro att det är kört, då är det konvertering med externa subs som gäller!
ison är en nordic release med subs... och på Wizd's sida står det att den har stöd för subtitles... Frågan är ju om den har stöd för inbäddade subs... Får la testa med en extern, hoppas bara syncen blir bra. Pallar inte sitta och synca om flera subs för varje film.
En OT-fråga, bara så man vet... Är detta forum mot piratkopiering? eller får man duskutera hej vilt om det?
Postad 28 May 2008 - 19:39
Piratkopiering o saker runt det bör du nog utelämna... ibland är man ju på gränsen! Hantera varsamt för att undvika Livstids halshuggning, ruggigt! Alla seriösa forum försöker hålla sig borta från den diskussionen, ska du ha bra samarbete med återförsäljare/fabrikanter så får man respektera det!
Inbäddade Subs har du ju knappast i någon DVD/ISO, är det en "ful ISO" eller är det en backup på en DVD? Låter mysko. Men som sagt så har ju inga ISO inbäddat, då vore det ju värdelöst. Du har inte intern hårddisk för att testa hur den reagerar då? Du vet att du kan synka i PCH:n?? I Subs menyn kan du ställa det!
Postad 28 May 2008 - 20:58
Jag har inte en Netgear WPNT834 men det är mycket möjligt att det sitter ett sådant intelkort i min laptop, kanske är något liknande problem då. Får ge mig på inställningarna och se om det går att ordna.
Tack!
Det var inte ett intel 3945ABG jag hade utan ett annat Intel-kort, man hade ju kunnat hoppas att det skulle vara samma problem men jag lyckades inte hitta några vettiga QoS inställningar som jag kunde avaktivera och det finns ingen firmware uppdatering till min router så jag får nog finna mig i att det inte kommer fungera.
Postad 28 May 2008 - 23:32
Låter som om du glömt fixa med användargruppen?
Jag har kollat i datorn och andvändar gruppena är lika
Men jag får fortfarande upp att disketten är skrivskyddad.
Jag har följt MPC Guide : Faster copy tip for USB slaveless hard drive.
Jag kör med hårdisken löst liggande på bordet gämte min lapptop.USB till IDE.
Plus adapter för strömmatning..
Behöver hårdisken (PH) vara slav under kopieringen ?
Är det någon som lyckats med att föra ver filer enligt guiden?
Postad 28 May 2008 - 23:49
Jag har problem med ljudvolymen i min Popcorn Hour. Alla videofiler (förutom .iso), har låg output-volym. Jag kan höja volymen till 50 på maskinen och maxa volymen på mina Logitech X-530-högtalare och ändå blir volymen riktigt mesigt låg!
Är för övrigt väldigt nöjd med Popcorn Hour! Äntligen kan jag se alla .ts-filer i FULL-HD utan lagg!
Visste väl det skulle löna sig att investera i en FULL-HDTV vilket jag gjorde förra sommaren.
Redigerat av Unregistered6e2132cd, 28 May 2008 - 23:56.
Postad 29 May 2008 - 02:25
Tror ni vi kan räkna med att den blir snabbare med nya firmware uppdateringar i framtiden?
Retar mig på att den är så långsam...
MvH Jonas
Postad 29 May 2008 - 05:22
Apropå långsamheten. Vad jämför du med?
- Xbox, HTPC, självklart mycket långsammare, Sigma 8634/5 går på 300 MHz...
- Andra Sigma baserade Mediaspelare, tex Tvix, något långsammare (försumbart)
Som jag förstått det så har Syabas (som gör NMT-OS:et) ett ramverk de kör efter. De jobbar ju med flera OEM-kunder och däför måste de kunna anpassa NMT till resp OEM-kund. Detta behöver inte de flesta andra tex Tvix, därför kan de programmera lite mer "pang på rödbetan" mot processorn! Så här har det varit med de gamla Syabas spelarna oxå. Självklart kommer de slipa på snabbheten så det kommer bli bättre.
Det viktigaste är dock vad du jämför med så man inte jämför Äpplen med Päron!!
Postad 29 May 2008 - 05:39
Aldrig testat nån tvix, men om de inte lyckats få sin särskilt mycket snabbare heller så kanske det inte är så stor chans att man kommer se nån större förändring med senare firmware heller.
Redigerat av Unregistered468c32b1, 29 May 2008 - 05:41.
Postad 29 May 2008 - 06:46
Jo då jag har lyckats...två gånger...men nu har jag inte någon disk längre i min PCH.Jag har kollat i datorn och andvändar gruppena är lika
![]()
Men jag får fortfarande upp att disketten är skrivskyddad.
Jag har följt MPC Guide : Faster copy tip for USB slaveless hard drive.
Jag kör med hårdisken löst liggande på bordet gämte min lapptop.USB till IDE.
Plus adapter för strömmatning..
Behöver hårdisken (PH) vara slav under kopieringen ?
Är det någon som lyckats med att föra ver filer enligt guiden?
Jag tror att jag hade strul med skrivskydd också...om du höger klickar på den mappen som du vill föra över
filer till och väljer egenskaper är då skrivskydd i bockad?
Om så prova att av bocka det.
Postad 29 May 2008 - 07:02
Fs check kan ju ta rätt många timmar och köra på en större hårddisk och man får ingen återkoppling från PCH vad den håller på med. Detta resulterar troligen i att man drar ur kontakten vilket i sin tur kan vara förödande för fs check.
Någon som kan bekräfta att det är på detta sättet? Isåfall kan det ju förklara varför PCH då och då verkar hänga sig efter man bootat om den.
Redigerat av anders.markstrom, 29 May 2008 - 07:07.
Postad 29 May 2008 - 07:32
Andvändar gruppen är samma i båda maskinerna.Låter som om du glömt fixa med användargruppen?
Jag har följt den här guiden från MPC: Besök min webbsida
Jag kör med en USB till IDE adapter och extern strömmatning .
Problemet är att jag får ett felmedelande när jag försöker kopiera till PH HDD
"Disketten är skrivskyddad"
Finns det någon här som lyckats med den här överföringen??????
Lite tips är starkt välkomna
Postad 29 May 2008 - 08:44
Postad 29 May 2008 - 09:14
Jag menade att jag tror att du ställer in på ett ställe i Poppen om Ip ska vara DHCP (du tilldelas ett ip från routern) eller Manuellt. Och ställer du den på manuellt så får du gå in i en till meny, som jag inte har i huvudet var den är nånstans, där du fyller i nätverksinställningarna, alltså ip, gateway, nätmask etc. Och det du behöver tänka på där är att ipt ska vara inom samma subnät, alltså de tre första grupperna ska vara samma som din router och dator har. Tex för mig är min dator 192.168.1.101 min pop är 192.168.1.102 och min router och alltså min gateway 192.168.1.1. Nätmasken är oftast 255.255.255.0
Så ipt till gateway i poppen är ipt som din router har.
Gjorde som du sa, tyvärr utan resultat. Kollade i ipconfig och de enda adresser som inte stämde överens mellan Vista och PCH var DNS-servrarna. Spelar det någon roll?
Jag får alltså upp samma felmeddelande som tidigare, när jag väljer "browse" under "network sharing" säger den bara att ingen arbetsgrupp kunde hittas. Ligger problemet i Vista? Någon som tror att det skulle vara enklare att köra vi Linux (Ubuntu i mitt fall)? Blir snart galen av dethär!
Postad 29 May 2008 - 09:37
Andvändar gruppen är samma i båda maskinerna.
Försöker du skriva till en disk kopplad via usb-porten på PCH?
Det funkar (än så länge) inte.
Postad 29 May 2008 - 10:21
Men har du ingen disk i så finns ju heller inget att "gå in i" genom network share. Vad vill du göra menar jagGjorde som du sa, tyvärr utan resultat. Kollade i ipconfig och de enda adresser som inte stämde överens mellan Vista och PCH var DNS-servrarna. Spelar det någon roll?
Jag får alltså upp samma felmeddelande som tidigare, när jag väljer "browse" under "network sharing" säger den bara att ingen arbetsgrupp kunde hittas. Ligger problemet i Vista? Någon som tror att det skulle vara enklare att köra vi Linux (Ubuntu i mitt fall)? Blir snart galen av dethär!
Vill du bara streama så finns det ju många lösningar, kör du samba så delar du bara ut mapparna som vanligt i windows, och sedan ska du se dom i poppen. Men detta är det långsammaste sättet, snabbare är att köra en nfs-server eller http-server. Och ska du streama 1080p material måste du köra på någon av de snabbare.
Postad 29 May 2008 - 10:35
Men har du ingen disk i så finns ju heller inget att "gå in i" genom network share. Vad vill du göra menar jag
![]()
Vill du bara streama så finns det ju många lösningar, kör du samba så delar du bara ut mapparna som vanligt i windows, och sedan ska du se dom i poppen. Men detta är det långsammaste sättet, snabbare är att köra en nfs-server eller http-server. Och ska du streama 1080p material måste du köra på någon av de snabbare.
Men hur hittar jag dem då????? Jag vill bara streama och jag har förstått att Samba är det långsammaste sättet. Men http-lösningarna klarar ju inte strema .iso. Hur streamar man via NFS? Måste man inte ha en server då?
Postad 29 May 2008 - 10:48
Men hur hittar jag dem då????? Jag vill bara streama och jag har förstått att Samba är det långsammaste sättet. Men http-lösningarna klarar ju inte strema .iso. Hur streamar man via NFS? Måste man inte ha en server då?
.iso (dvd-image) fungerar bra över samba, det är först när du börjar kika på hd-filmer som samba inte räcker till, då är http att föredra.
Postad 29 May 2008 - 11:35
När det gäller http så kan du tex köra med myihome som finns att tanka ner här.
Postad 29 May 2008 - 11:49
tobbe -> kör samba till iso då och http till hd. När det gäller samba delar du ju bara ut mapparna i windows. Jag vet inte hur det ser ut i vista men i xp så aktiverar man delning under nätverk i kontrollpanelen tror jag, sedan kan du bara högerklicka på en mapp och välja "delning och säkerhet" och kryssa i dela ut.
När det gäller http så kan du tex köra med myihome som finns att tanka ner här.
Vi får nog ta mitt problem från början igen!
Jag har alltså lyckats strömma material dels via myihome och dels via windows media player. Inga problem! Jag lyckas däremot inte genom att "bara dela ut" mapparna i Vista. Inte för att jag inte vet hur man delar ut utan för att PCH helt enkelt inte hittar de utdelade mapparna. Om detta bygger på ett rent handhavandefel eller på att mina inställningar är fel någonstans vet jag alltså inte.
Finns det ingen här som kör Vista tillsammans med PCH utan HDD?
Postad 29 May 2008 - 11:53
Jag har många .mkv filer med 2.0/ch ljudspår som jag vill köra men får inget ljud (:
Jag kör senaste firmware, har hört lite i tråden att .mkv filer i senaste firmware strular, var de dumt att jag uppdaterade? Borde jag kanske återställa PCH:n och köra någon äldre firmware, vilken isånnafall?
Hjälp uppskattas varmt (:
Postad 29 May 2008 - 12:12
Seagull -> Senaste fw ska inte ha några större problem med mkv´er, inte vad jag hört eller märkt i allafall. När det gäller ljud får du ju kolla först om det är dts och att du isåfall strömmar de raw direkt till en förstärkare som kan avkoda det. Då poppen inte kan avkoda dts. Är det något annat kan du alltid kolla vad det är för ljudström med mediainfo (googla) och se om du ser nåt samband på de filer som inte funkar.
Postad 29 May 2008 - 12:24
Jag kör utan HDD och med Vista, inga problem. Sök också dyker dem upp som i tex "Björnsdator"Vi får nog ta mitt problem från början igen!
Jag har alltså lyckats strömma material dels via myihome och dels via windows media player. Inga problem! Jag lyckas däremot inte genom att "bara dela ut" mapparna i Vista. Inte för att jag inte vet hur man delar ut utan för att PCH helt enkelt inte hittar de utdelade mapparna. Om detta bygger på ett rent handhavandefel eller på att mina inställningar är fel någonstans vet jag alltså inte.
Finns det ingen här som kör Vista tillsammans med PCH utan HDD?
Postad 29 May 2008 - 13:11
tobbe -> Ah nu är jag mer med
Men inte klokare på problemet dock
Känns ju som att det är nån skit i vista som ställer till det dock, brandväggar eller liknande men, jag har ju inte vista själv så, vet inte riktigt vad som kan ställa till det.
Seagull -> Senaste fw ska inte ha några större problem med mkv´er, inte vad jag hört eller märkt i allafall. När det gäller ljud får du ju kolla först om det är dts och att du isåfall strömmar de raw direkt till en förstärkare som kan avkoda det. Då poppen inte kan avkoda dts. Är det något annat kan du alltid kolla vad det är för ljudström med mediainfo (googla) och se om du ser nåt samband på de filer som inte funkar.
Jag kör utan HDD och med Vista, inga problem. Sök också dyker dem upp som i tex "Björnsdator"
--> Luzer
Brandväggen i Vista är avstängd, har ingen annan installerad heller. Den enda brandvägg jag använder nu är den i routern och den ska väl inte kunna ställa till det här!? Det står i de guider man läser, och det sa de på Kjell o Company där jag köpte den också, att man måste se till så att PC och PCH är i samma arbetsgrupp. I Vista står det dock ingen arbetsgrup angiven för PCH.
--> Björnaskim
Hur ser dina inställningar ut i Vista? Brandvägg, arbetsgrupp osv. Behövde du göra några särskilda inställningar för att få det att funka, eller det gick direkt? Vad menar du förresten med sök???
Redigerat av tobbe922, 29 May 2008 - 13:11.
Postad 29 May 2008 - 14:12
Du skulle ju kunna testa att gå direkt och strunta i routern bara för att felsöka och se om det är routern som spökar, funkar det då så är det ju nån inställning i routern som behöver fixas menar jag.
Postad 29 May 2008 - 14:57
Finns det någon usb-sticka som fungerar så att man kan överföra filmer trådlöst till poppen?
Om det inte finns det, vilken brygga rekommenderar ni?
Notera att jag endast vill överföra filer/filmer till poppens hårddisk, inte streama trådlöst.
Postad 29 May 2008 - 15:17
Tobbe> Kolla den här linken http://www.networked...opic.php?t=4557--> Luzer
Brandväggen i Vista är avstängd, har ingen annan installerad heller. Den enda brandvägg jag använder nu är den i routern och den ska väl inte kunna ställa till det här!? Det står i de guider man läser, och det sa de på Kjell o Company där jag köpte den också, att man måste se till så att PC och PCH är i samma arbetsgrupp. I Vista står det dock ingen arbetsgrup angiven för PCH.
--> Björnaskim
Hur ser dina inställningar ut i Vista? Brandvägg, arbetsgrupp osv. Behövde du göra några särskilda inställningar för att få det att funka, eller det gick direkt? Vad menar du förresten med sök???
Postad 29 May 2008 - 15:29
Om du browsar din sticka med via en terminal eller så att du kan se dolda filer (vet inte vad du kör för O/S) så kan du se om det råkar finnas några dolda trashfiler (.trashes eller liknande). Enkelt att radera i så fall.
Hittade inga dolda trashfiler på usb-stickan (kör WIndows XP med inställning at visa dolda filer), så vore tacksam för fler förslag. Senaste (troligen) firmware installerad.
Postad 29 May 2008 - 15:45
--> Luzer
--> Björnaskim
Mapparna poppar ju inte upp av sig självt, gå in på setup och network share tror jag, sen trycker du på browse (=sök) och letar upp dina mappar om du nu inte gjort detta eftersom det inte verkar så...
Postad 29 May 2008 - 16:13
Ah eh...bra poäng därMapparna poppar ju inte upp av sig självt, gå in på setup och network share tror jag, sen trycker du på browse (=sök) och letar upp dina mappar om du nu inte gjort detta eftersom det inte verkar så...
Postad 29 May 2008 - 16:21
Mapparna poppar ju inte upp av sig självt, gå in på setup och network share tror jag, sen trycker du på browse (=sök) och letar upp dina mappar om du nu inte gjort detta eftersom det inte verkar så...
Jag har gjort det. Fick höra i tidigare inlägg att det skulle man inte göra om man inte hade HDD i. Det är när jag gör det som den säger "No workgroup found".
Postad 29 May 2008 - 16:49
Jo asså du måste leta upp de utdelade mapparna i poppen, alltså efter att du delat ut dom på datorn så måste du gå in i poppens nätverksinställningar och ta "bläddra" där som choklada skrev. Men arbetsgruppen behöver du inte bry dig om om du inte har en disk i. Det är två olika grejer.Jag har gjort det. Fick höra i tidigare inlägg att det skulle man inte göra om man inte hade HDD i. Det är när jag gör det som den säger "No workgroup found".
Postad 29 May 2008 - 17:25
Har du provat det som jag skrev strax innan ditt inlägg.Andvändar gruppen är samma i båda maskinerna.
Jo då jag har lyckats...två gånger...men nu har jag inte någon disk längre i min PCH.
Jag tror att jag hade strul med skrivskydd också...om du höger klickar på den mappen som du vill föra över
filer till och väljer egenskaper är då skrivskydd i bockad?
Om så prova att av bocka det.
Redigerat av K-E Larsson, 29 May 2008 - 17:26.
Postad 29 May 2008 - 18:07
Tobbe> Kolla den här linken http://www.networked...opic.php?t=4557
Nu lyckades jag tack vare denhär länken. Jag får alltså gå in och lägga till sökvägen manuellt genom att välja "add" under "Network sharing" och sedan mata in URL: smb://ip_till_min_dator/Mappens_namn. Men jag kan fortfarande inte välja "browse" i samma meny, då får jag upp felmeddelandet om att PCH inte hittar någon "workgroup".
Tack för alla tips, även om det har gått lite trögt ibland
Redigerat av tobbe922, 29 May 2008 - 18:08.
Postad 29 May 2008 - 18:39
Nu lyckades jag tack vare denhär länken. Jag får alltså gå in och lägga till sökvägen manuellt genom att välja "add" under "Network sharing" och sedan mata in URL: smb://ip_till_min_dator/Mappens_namn. Men jag kan fortfarande inte välja "browse" i samma meny, då får jag upp felmeddelandet om att PCH inte hittar någon "workgroup".
Bara för att klargöra så att inga missförstånd uppstår.
Med browse knappen så hittar du bara datorer, har du fått till en fungerande sambalänk så väljer du menyn mediakälla och du skall nu se din dator och komma åt dina filer, om allt är rätt konfigurerat förstås.
Postad 29 May 2008 - 20:33
Gött att det funkar!
Men det ska dock bara gå att trycka på browse och hitta sin mapp snabbt och lätt, så lite buggigt eller nått med ditt nätverk, men skönt att det funkar iaf
Postad 30 May 2008 - 06:37
Poppen spelar nästan allt jag slänger till den men av någon anledning kan den inte spela filerna som är rippade på sättet nedan. Det blir rutor och hänger sig, ljudet funkar och spelar på som vanligt men inte videon.Dock funkar snabbspolningen klockrent. Det är inte en fil utan alla som är gjorda på detta sätt. Spelar ingen roll vilken inställning jag har, verkar inte som det gör nån skillnad. Filerna funkar utmärkt i VLC. Någon som kan komma på något?
Här är infot:
Total Size (Bytes) .: 733 753 344 Bytes
Total Size (KB) ....: 716 556 KB
Total Size (MB) ....: 699,76 MB
Total Streams ......: 2 Stream(s)
File Size Correct ..: Yes
Video Size (Bytes) .: 644 834 728 Bytes
Video Size (KB) ....: 629 721 KB
Video Size (MB) ....: 614,96 MB
Video Length .......: 01:34:10
Video Codec Code ...: XVID
Video Codec Name ...: XviD MPEG-4 codec
Video Bitrate ......: 913 KB/s
Resolution .........: 608 x 336
Aspect Ratio .......: 1.80:1
Total Frames .......: 141252 Frames
Framerate ..........: 25 FPS
Color Depth ........: 12 Bits
Quality Factor .....: 0,178 B/px
Packed Bitstream ...: No
Audio Size (Bytes) .: 88 908 400 Bytes
Audio Size (KB) ....: 86 825 KB
Audio Size (MB) ....: 84,79 MB
Audio Length .......: 01:34:10
Audio Codec Code ...: 85 (0x0055)
Audio Codec Name ...: MPEG-1 Layer 3 (MP3)
Audio Bitrate ......: 125 KB/s (VBR)
Channels ...........: 2 Ch
Sampling Rate ......: 48000 Hz
Redigerat av dinauktion, 30 May 2008 - 06:38.
Postad 30 May 2008 - 11:36
Postad 30 May 2008 - 14:05
Kan man använda ett router med trådlöst nätverk (D-LINK 524 tror jag det var) som en trådlös nätverksbrygga? har nämligen två st sådan och vill slippa ha kabel mellan min PCH och min PC Vet någon något om detta???
Det går nog bra, PCH:n vet ju inte huruvuda ettorna och nollorna flyger i luften eller i sladd hela vägen.
Postad 30 May 2008 - 14:08
Jo det ska väl gå, om du kan ställa om routern i bryggat läge men det kan man väl på de flesta tror jag.Kan man använda ett router med trådlöst nätverk (D-LINK 524 tror jag det var) som en trådlös nätverksbrygga? har nämligen två st sådan och vill slippa ha kabel mellan min PCH och min PC Vet någon något om detta???
Postad 30 May 2008 - 14:47
Hej tack för tipsen..Har du provat det som jag skrev strax innan ditt inlägg.
Jag har tagit bort skrivskyddet.
Det funkar fortfarande inte....
Om någon har nåt annat att komma med så är det dax.
Överväger att köpa mig en "låda" till min disk och hiva i ett cf cort.
Postad 30 May 2008 - 18:05
Jag får det inte att fungera... har editerat config filen med notepad i Vista.
Postad 30 May 2008 - 20:47
tror internet fungerar, fick lite ljud på någon radiostation men det går ju inte byta eller backa därifrån? blir tvungen att dra ur sladden! fan vad trött man blir, får jag inte igång det ikväll åker jag nog tillbaks med den.
Postad 30 May 2008 - 21:05
Antar att du kör llink på en PC och att du då borde ha en sambashare mappad till en enhetsbokstav tex y:\, då är det inga konstigher i configfilen skriv bara din sökväg (i exemplet y:\)Någon som vet hur en config för Llink skall se ut om man vill nå shares över SMB?
Jag får det inte att fungera... har editerat config filen med notepad i Vista.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
* Officiell tråd - Popcorn Hour A-110/B-110 *
14 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?