Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell Tråd - LG 42PC1RA

1551 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG 42PC1R (TV) 1 8,56 (167) Inga priser
LG 42PC1RR (TV) 1 8,38 (54) Inga priser
LG 42PC3R (TV) 1 8,87 (14) Inga priser
LG 42PC1D (TV) 1 7,5 (9) Inga priser
LG 42PC3RA (TV) 1 7,43 (6) Inga priser
39 relaterade trådar
LG 42PC1RR vs Panasonic TH 42PV60E (122 inlägg) 11 år sedan
Röda prickar på min LG 42PC1R (314 inlägg) 14 år sedan
LG 42PC1R och LG 42 PC1RR (112 inlägg) 14 år sedan
Flimmer på LG PC1R/XD-3 (29 inlägg) 15 år sedan
Har du surrande ljud på din LG PC1R? (537 inlägg) 16 år sedan
acer aspire 5113 som htcp (7 inlägg) 16 år sedan
Stänga av HDD på LG 42PC1RR (4 inlägg) 16 år sedan
Hör du störande ljud från din LG 42PC1RR (52 inlägg) 16 år sedan
Skillnad LG42PC1R och LG42PC3R? (49 inlägg) 16 år sedan
LG 42PC1RR (286 inlägg) 16 år sedan
Finns det tysta Plasmor? (22 inlägg) 16 år sedan
Rödflimmer på LG42PC1D (1 inlägg) 16 år sedan
LG TV och hemmabio med Xbox 360 - Hur får man 5.1? (31 inlägg) 17 år sedan
NAD T515 HDMI problem (3 inlägg) 17 år sedan
LG plockar isär en lcd-tv/plasma (20 inlägg) 17 år sedan
Missfärgning på Plasma (2 inlägg) 17 år sedan
Problem med skenande kanaler (1 inlägg) 17 år sedan
Philips 42 PF5521D Plasma (19 inlägg) 17 år sedan
Hur får man bra bild på LG 42PC1R? (17 inlägg) 17 år sedan
LG 42PC1D (37 inlägg) 17 år sedan
Samsung PS-42E71H eller LG PS-42PC1R ? (112 inlägg) 18 år sedan
Upplösning på LG 42PC1R (10 inlägg) 18 år sedan
Sjyst Plasma TV 42" (4 inlägg) 18 år sedan
Mormor vill ha en stor TV (20 inlägg) 18 år sedan
Pioneer VSX-1016V OSD Problem (20 inlägg) 18 år sedan
LG42PC1R: Optimala inställningar för XBOX 360 (0 inlägg) 18 år sedan
LG 42PC1RR vs Panasonic TH 42PV60E (122 inlägg) 18 år sedan
blinkande pixlar på le40m51 (13 inlägg) 18 år sedan
DVD-spelare med HDMI/uppskalning etc (4 inlägg) 18 år sedan
LG 42PC1RR - Bildinställningar (16 inlägg) 18 år sedan
LG 42PC1R eller Panasonic PV60E ? (39 inlägg) 18 år sedan
Dags för plasma... (4 inlägg) 18 år sedan
Att se sport på LG 42PC1R (10 inlägg) 18 år sedan
Hur ska jag välja? För och nackdel? (55 inlägg) 18 år sedan
Panna 42PV60 vs. LG 42PC1R* (8 inlägg) 18 år sedan
LG PX4R/PX5R VS LG PC1R/PC3R (13 inlägg) 18 år sedan
LG 42PC1R Vs Samsung LE-40R72B (3 inlägg) 18 år sedan
film visning dvd o xbmc (1 inlägg) 18 år sedan
Ska man slå till och köpa en LG 42PC1RR eller int? (6 inlägg) 19 år sedan

Postad 26 maj 2006 - 08:49

Starstedt
  • Starstedt
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

ALLVAR nu alla!! Surrar allas TV eller finns det någon som har en tyst? Trodde först att jag inte skulle hänga upp mig på det men börjar tveka.. Men vilka alternativ har vi, byta till en annan PC1a eller till något annat? Är förövrigt kanonnöjd med den!

Kan inte ALLA säga sin synpunkt om deras surr och lösningen på detta?

Tack för svar!

<{POST_SNAPBACK}>

Tror ingen har en knäpptyst, men får uppfattningen att ljudet verkar variera. Speciellt när vissa skriver så som du gör Lazed. Dvs att det hörs när man står väldigt nära eller om man lyssnar bakom skärmen. Önskar jag hade så lite surr så jag endast hörde det på nära håll eller bakom skärmen. För mig så hör jag det från soffan (ca 2 meter ifrån) när jag har ljudet på låg volym eller när det blir en tyst scen etc. Och det här är inget ljud som jag upptäckte efter ett tag eller "letat" efter, jag störde mig på det direkt när jag startade den för första gången. Om den inte tystnar själv efter inkörningen kommer jag ringa Power och be om en ny, så tänker jag lösa det iaf.

<{POST_SNAPBACK}>

Precis som du skriver så är detta ingenting som jag upptäckt efter hand utan det slog mig direkt när jag startade TV:n första gången. Det skulle vara mycket intressant om någon som har en "surrande" får chans att provlyssna en "tyst" för att få en uppfattning om läget.

Postad 26 maj 2006 - 11:10

Hasse&Tage
  • Hasse&Tage
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Är våldsamt nöjd med min, inget surr alls! Grymt nöjd med comhem's digtala utbud, dessutom överraskande bra bild på de analoga kanalerna. (3:an 5:an samt 6:an finns ju inte digitalt från comhem) DVD via component är likaså grym. Kan bara upprepa att jag är supernöjd! Köpte min på Power med 5%rabattcheck och betalade ca 17.100:-, fick väggfäste på köpet som kompensation för "förseningen". :) :o

Postad 26 maj 2006 - 11:20

Unregisteredc4a90337
  • Unregisteredc4a90337
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Min "burk" är helt tyst och har varit så under den vecka jag har haft den. Jag är mycket nöjd med både bild och ljud. Om t.ex. TV 3 hade bättre utsändning så vore allt perfekt.

Postad 26 maj 2006 - 13:36

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0
Var iväg till Power idag för att köpa en PC1R.
Var på Power i Länna Sthlm och alla TVn var matade med VGA via ett media center.
Men det blev inget köp pga LGs i mitt tycke mycket sämre bild än PV60.
Tyvärr så kostar PV60 4000:- mer äv PC1R.

PV60, mycket bra skärpa samt svärta och mer tryck i bilden samt en mer 3D lik bild.

PC1R, oskarp bild dålig svärta ( typ LCD ) platt bild och en del brus i bilden.
Samma brus i bilden såg jag på LGn på Hemmabiocenter så jag tror inte det har med inställningar att göra.

Om jag bara haft en av de rabbat checkar på 15% som Coop skickat ut hade jag åkt hem med en
PV60 i bagaget.

Postad 26 maj 2006 - 13:43

Unregistered5ede6c7c
  • Unregistered5ede6c7c
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Någon som har en "tyst" skärm i Helsingborg-Malmö området?

Mitt surr ändras något när det går från ljus till mörk bild, ni kan ju testa detsamma när ni går från vitrengöring till vanlig bild, hörs en skillnad! Som sagt så tror jag detta surr kommit under de sista två dagarna, för som det är nu så hör jag det från soffan 3 meter bort vid låg volym!

Kan någon bekräfta att det är ljudet som surrar ca 10cm från toppen av skärmen vi snackar om!?

Postad 26 maj 2006 - 13:52

Benedict
  • Benedict
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0

Om jag bara haft en av de rabbat checkar på 15% som Coop skickat ut hade jag åkt hem med en
PV60 i bagaget.

<{POST_SNAPBACK}>

Ni som har fått dessa rabattcheckar, var i landet bor ni?

Har inte fått någon i brevlådan, trots att vi har medmerakort och handlar lite då och då på power.

Postad 26 maj 2006 - 14:05

Unregistered0b3d24c5
  • Unregistered0b3d24c5
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Min (och min polares) skärm är i princip helt tyst. Jag måste stå 10 cm ovanför skärmen för att höra någonting alls och så måste det vara knäpp tyst i rummet. Det är inget fläktljud utan ett ljud liknande från en strömgenerator. Kylskåpet som står en bra bit bort låter mycket mer.

Jag är kanonnöjd med skärmen redan efter två dagars inkörning (och fortsätter "köra in" några dagar till.) :)

Nu börjar projektet att koppla ihop alla andra apparater (dvd, surround m.m.)

Postad 26 maj 2006 - 16:31

Unregistered40333
  • Unregistered40333
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Beställde en PC3R på Giganten för en vecka sedan. Skulle ha levererats idag. Igår ringde de och sa att man inte kommer att få in nån på ca två veckor. Gick då ner på stan (idag) och köpte en PC1R på Expert (Norrköping) för 17999:-. Vågade inte riskera att "ca två veckor" bara var början på förseningar.

Postad 26 maj 2006 - 16:53

Kujje
  • Kujje
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Sicken tur att man är lite velig ibland......hade en 15%-are i brevlådan när man kom från jobbet idag.
Blir nog en sväng till Power i morgon :) :o ;)

/Kujje

Postad 26 maj 2006 - 17:05

Kujje
  • Kujje
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Frågade lite på skoj vad plasman kostade som satt på väggen i affären.....
Fick en hyffsad rabatt på den......tror ni att det skulle vara ett dåligt köp med tanke på att den varit uppe sen i måndags?

/Kujje

Postad 26 maj 2006 - 18:53

HELLBY
  • HELLBY
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
[quote name='Supersmurfen' date='May 25 2006, 11:20 ']
[quote name='kentapiteå' date='May 25 2006, 10:15 ']Tänkte dela med mig av mina intryck.

Skulle dock inte säga nej till kompensation från LG för felaktiga uppgifter på deras hemsida -
hur skulle det vara med en DVD-brännare med inbyggd HD och HDMI-utgång?
Väntar med spänning på deras reaktion... :o

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Var och snackade med Power i V-ås idag, de tittade i datorn och sa att LG tar tillbaks TV:n om man är missnöjd, ingen kompesation.

Dåligt tycker jag, dom kunde ju åtm. erbjudit oss att få köpa en DVD från LG till rabbaterat pris eller nåt liknande :)

Postad 27 maj 2006 - 06:23

t93pan
  • t93pan
  • Beroende

• 1 117 inlägg
  • 0

Fick en hyffsad rabatt på den......tror ni att det skulle vara ett dåligt köp med tanke på att den varit uppe sen i måndags?

/Kujje

<{POST_SNAPBACK}>

Det tror jag inte, men det kanske är sämre grantier, eller repor och skit på den, jag skulle hellre köpa en sprillans....

Postad 27 maj 2006 - 09:49

Kujje
  • Kujje
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

/Kujje

<{POST_SNAPBACK}>

Det tror jag inte, men det kanske är sämre grantier, eller repor och skit på den, jag skulle hellre köpa en sprillans....

<{POST_SNAPBACK}>

Inga sämre garantier......repor vet jag inget om men tror knappast att den har nå....tänkte mer på "inkörningen".....livslängden kanske minskar till bara 15 år eller nåt.... :)
/Kujje

Postad 27 maj 2006 - 10:01

Magne
  • Magne
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Hur kopplar ni datorn mot LGn?
Jag har inte hittat några drivrutiner för den och får använda mig av standard plugand play skärm med upplösning på 1280x768 för att få det att funka.
Det jag vill ha är ju 1024x768 1:1, hur fixar jag det?
ps. använder mig av VGAingången ds.

Postad 27 maj 2006 - 11:29

Unregistered0b3d24c5
  • Unregistered0b3d24c5
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Någon som haft problem att få bild från kompontentingång?
Jag lyckad inte få signal från komponentingången som är kopplad till DVD'n.

Har köpt nya hama kablar "YUV-YUV" eller 3 RCA plugs.

//Kent

Postad 27 maj 2006 - 11:44

Korvis
  • Korvis
  • Forumräv

• 839 inlägg
  • 0

Mitt surr ändras något när det går från ljus till mörk bild, ni kan ju testa detsamma när ni går från vitrengöring till vanlig bild, hörs en skillnad! Som sagt så tror jag detta surr kommit under de sista två dagarna, för som det är nu så hör jag det från soffan 3 meter bort vid låg volym!

<{POST_SNAPBACK}>

Det där fenomenet låter exakt som det jag upplever på min gamla 28-tummare. Just att det hörs väl vid ljusa bilder. Kan det inte va nåt spänningsfel i burken eller nåt? :)

För övrigt har jag just plöjt igenom hela denna tråd och tycker att den nya LG:n verkar oerhört intressant. Tycker även att det är MYCKET märkligt att denna tråd inte blivit officiell ännu. Verkar inte va nån moderator som är aktiv i denna delen av forumet :o

Edit: kör analogt Com Hem till TV:n

Redigerat av Korvis, 27 maj 2006 - 16:15.

Postad 27 maj 2006 - 11:49

Unregisteredc4a90337
  • Unregisteredc4a90337
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0

//Kent

<{POST_SNAPBACK}>

Det fungerar för mig, var dock tvungen att gå in i DVD:s meny (Samsung) och välja Component i stället för RGB som var default.

Postad 27 maj 2006 - 11:51

Unregistered0b3d24c5
  • Unregistered0b3d24c5
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

//Kent

<{POST_SNAPBACK}>

Det fungerar för mig, var dock tvungen att gå in i DVD:s meny (Samsung) och välja Component i stället för RGB som var default.

<{POST_SNAPBACK}>

Har prövat det utan resultat. I menyn för DVD'n har jag valt Komponent - YUV.

/kENT

Postad 27 maj 2006 - 13:09

Karatelasse
  • Karatelasse
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Upplever bara lite surr på vissa kanaler, har analog comhem kabeltv(SUGER!) ..
Har lirat lite xbox med 1080i upplösning via komponent kabel och är sjukt nöjd änsålänge..
Fast det är minst lika bra bild på min 32" Samsung lcd..

Funderar fortfarande om jag ska behålla denna eller ta samsungs ps42q7h.. designen är snyggare på samsungen.. men pc1an har ju 2 hdmi och bättre menyer och funktioner..

Är glatt överraskad över ljudet.. otroligt bra ljud!

Ska lägga upp lite bilder också!

Postad 27 maj 2006 - 16:35

Supersmurfen
  • Supersmurfen
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Lägesrapport:
Fortfarande inte några som helst irriterande ljud fån min PC1R. Den är tyst som graven med MUTE på.
Bilden är bra. Jag vill påpeka att denna åsikt INTE är färgat av att jag köpt TVn, jag har fortfarande 23 dagar kvar på öppet köp... Skulle jag tycka att bilden var dålig så skulle jag ta tillbaka TVn och få tillbaka pengarna. Jag ser fram emot VM i fotboll! :)

Postad 27 maj 2006 - 16:40

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5 548 inlägg
  • 0

Lägesrapport:
Fortfarande inte några som helst irriterande ljud fån min PC1R. Den är tyst som graven med MUTE på.
Bilden är bra. Jag vill påpeka att denna åsikt INTE är färgat av att jag köpt TVn, jag har fortfarande 23 dagar kvar på öppet köp... Skulle jag tycka att bilden var dålig så skulle jag ta tillbaka TVn och få tillbaka pengarna. Jag ser fram emot VM i fotboll!  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Vore bara intressant att veta vad du då jämför med för plasma?

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 27 maj 2006 - 16:41.

Postad 27 maj 2006 - 17:04

Supersmurfen
  • Supersmurfen
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Lägesrapport:
Bilden är bra. Jag vill påpeka att denna åsikt INTE är färgat av att jag köpt TVn, jag har fortfarande 23 dagar kvar på öppet köp... Skulle jag tycka att bilden var dålig så skulle jag ta tillbaka TVn och få tillbaka pengarna. Jag ser fram emot VM i fotboll!  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Mvh JB

<{POST_SNAPBACK}>

Jag ser att du har en PV60 själv. Gratulerar till ett bra köp!
Jag jämför inte med någon annan TV, vare sig plasma, LCD eller CRT. Jag är nöjd med bilden. Detta var det jag sa. Detta är min subjektiva åsikt, det är mycket möjligt att det finns bättre TVn på marknaden, till och med möjligt att PV60 har bättre bild, det vet jag inte. Men för detta pris samt avsaknaden av fläktljud och reflexer (det är faktiskt sant, reflexerna är inget som besvärar mig, till skillnad mot PV60 som jag sett i affärer) måste jag säga att jag inte hittills inte ångrar mig ett dugg.

Jag har inga som helst intressen i LG, detta är bara mina ärliga personliga åsikter.

Alltså: bra bild, bra ljud, inga störande biljud, inga reflexer, bra med anslutningar, PiP som funkar bra - jag är nöjd!

Postad 27 maj 2006 - 19:21

Supersmurfen
  • Supersmurfen
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Vill bara tillägga: Priset - 15 291,50 kr med 15 % rabatt på Power.
Extra - förutom bordställ fick jag väggfäste (pris ca 1500 kr) på köpet.
Jämför med PV60 om du vill.

Postad 27 maj 2006 - 20:39

dida05
  • dida05
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Hej på er.
Jag köpte min första plasma Lg42PC1R hos Expert i förgår ,men jag blev SÅ besviken på den ;) .Så F-n surrande ljud som irreterar mig, fast jag sitter 3,5meter från TV. :D B) .Jag kan inte leva med det ,och funderar på att byta en ny eller lämna tillbaka den.
Surrar alla plasmor ?

Tack på förhand.

Redigerat av dida05, 27 maj 2006 - 20:59.

Postad 27 maj 2006 - 21:00

HELLBY
  • HELLBY
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Lägesrapport:
Bilden är bra. Jag vill påpeka att denna åsikt INTE är färgat av att jag köpt TVn, jag har fortfarande 23 dagar kvar på öppet köp... Skulle jag tycka att bilden var dålig så skulle jag ta tillbaka TVn och få tillbaka pengarna. Jag ser fram emot VM i fotboll!  B)

<{POST_SNAPBACK}>

Mvh JB

<{POST_SNAPBACK}>

Jag ser att du har en PV60 själv. Gratulerar till ett bra köp!
Jag jämför inte med någon annan TV, vare sig plasma, LCD eller CRT. Jag är nöjd med bilden. Detta var det jag sa. Detta är min subjektiva åsikt, det är mycket möjligt att det finns bättre TVn på marknaden, till och med möjligt att PV60 har bättre bild, det vet jag inte. Men för detta pris samt avsaknaden av fläktljud och reflexer (det är faktiskt sant, reflexerna är inget som besvärar mig, till skillnad mot PV60 som jag sett i affärer) måste jag säga att jag inte hittills inte ångrar mig ett dugg.

Jag har inga som helst intressen i LG, detta är bara mina ärliga personliga åsikter.

Alltså: bra bild, bra ljud, inga störande biljud, inga reflexer, bra med anslutningar, PiP som funkar bra - jag är nöjd!

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kan hålla med dig, bra bild, inga reflexer, inga störande ljud.
Oxå nöjd, so far.
Bara tråkigt att LG lurade oss med att det var 2 turners i den fast det endast finns 1, och att man inte vill kompensera oss för det :D
Riktigt svagt, hur ska man kunna lita på LG i framtiden? ;)

Postad 27 maj 2006 - 23:59

gab_112
  • gab_112
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Tjena! Jag är ny medlem, men jag har följt tråden i någon vecka nu.
Jag har köpt en PC1R sen 4 dagar tillbaka, fick den för 17000 på expert i Göteborg när den kostade 20000, dagen efter fick jag hem annons där dom sänkt den till 18000kr hehe.

men iaf: min tv surrar, jag hör det från 3 m, precis som alla andra som har problem, det är ljud från någon slags ström transformator från tv.
Det borde inte vara så svårt att fixa det men jag misstänker att många PC1R från den första leveransen har samma problem, jag undrar om LG känner till problemet.
Eftersom några Power butiker har blivit Expert så har de säkert samma leveranser oxå.

Postad 28 maj 2006 - 05:59

Unregisteredc4a90337
  • Unregisteredc4a90337
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Angående "surret" så borde det vara ett reklamationsärende, gjorde en ny avlyssning i går kväll och hörde ett mycket svagt surr i ett helt tyst hus med örat direkt mot TV:n och det är närmast ljud jag har kommit. Vid avlyssning c:a 1 m från TV:n hör man absolut ingenting från den.

Postad 28 maj 2006 - 08:05

eilert
  • eilert
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har också köpt en ny LG (på Expert) och den "surrar" vilket hörs från soffan. Det verkar som om det är något "spänningssurr". :D

Postad 28 maj 2006 - 08:17

sn3jk
  • sn3jk
  • Lärjunge

• 326 inlägg
  • 0

Var inne på Power idag och la handpenning på en PC1R.
Hade med mig en rabattkupong som tydligen har skickats ut till 70.000
personer som handlat på Power sedan tidigare, den ger 15% på alla
deras plattskärmar, får den mao för 15.215. biggrin.gif
Är det någon mening att bli pådyvlad en 5-års försäkring för 2.400?
Funkar inte hemförsäkring i kombination med garantin lika bra?
Säljaren påstod att dom skulle få in nya ex. imorgon, får se ifall jag får
tag på en redan då.

/ oibmeh

Enligt säljaren på power när jag köpte min tv så täcker deras försäkring även inbränningar, vilket jag anser kan vara mycket bra på just en plasma :D

Redigerat av sn3jk, 28 maj 2006 - 08:19.

Postad 28 maj 2006 - 11:52

twallsten
  • twallsten
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0
Verkar ju som om många har problem med surrande tv-apparater, men är det INGEN som begärt att få det åtgärdat? Skulle ju vara kul att veta vad det är som låter.

Är det heller ingen som avkrävt LG en förklaring och åtgärdsplan, eller går ni på reklamationsspåret mot butiken?

Postad 28 maj 2006 - 12:33

Karatelasse
  • Karatelasse
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Ni som upplever surrande ljud, gör ni det oavsett bildkälla eller ??

Jag upplever bara ett svagt surrande från en transformator el liknande när jag har riktigt dålig bild med analog kabeltv anslutning... när jag kör xbox via komponent så är den ljudlös.. xboxen hörs 1000ggr mer om man har tv´n på ljudlös..

Körde igång Chicken Little på dvd via komponent precis, för att se(animerade filmer tar ju ut det bästa ur tv´n enligt mig) och fan vad nöjd jag blev...

Lg´n är inte snyggast på marknaden.. men den ser bra ut, har mkt bra anslutning och inställningsmöjligheter.. 2hdmi, inget frontglas och inga fläktar.. Jag står fortf mellan Samsung PS42Q7H och denna..men som säljaren sa: de 2000kr du får lägga mellan är inte samsungen värd.. har snart kört in LG´n och fan vad nöjd jag är ändå =D

Sen tog man ju försäkringen, kanske dumt.. men den försäkringen saknar ju värdeminskning vilket hemsförsäkringen inte gör.. enligt hemförsäkringen skulle alltså min nya lg vara värd typ 7000kr om 2-3år.. och om min tv skulle råka trilla i golvet om 4 år så får jag gå in o köpa en ny tv för samma peng som jag betalde nu..

Postad 28 maj 2006 - 12:46

gab_112
  • gab_112
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Angående surr: så låter den på alla "inputs" även om jag kollar på dvd med komponent eller kör analog comhem, eller digital parabol. Jag har testat med att sänka resp höja alla inställningar på kontrast m.m, det låter högre när jag aktiverar vit rengöring.

Jag orkar inte byta min mot en likadan som oxå surrar, jag vill ha garanti från expert att den nya inte surrar och jag tror inte ens LG är medvetna om problemet. Jag har även försäkringen på 5år och då ingår det hämtförsäkring, då borde expert hämta en ny till mig och ta min gamla, eller gäller inte hämtförsäkrignen på det?
Jag vill iaf inte sitta hemma utan en plasma under VM medans jag väntar på att expert ska få nya.

Postad 28 maj 2006 - 12:59

Karatelasse
  • Karatelasse
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hade jag varit som dig så hade jag ringt till expert omgående.. eller väntat till på måndag och ringt först till LG sen till expert..

Det SKA ingå hämtservice.. Det fick jag förklarat för mig iaf..

Postad 28 maj 2006 - 15:06

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Jag har inte hittat några drivrutiner för den och får använda mig av standard plugand play skärm med upplösning på 1280x768 för att få det att funka.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har kopplat datorn till TVn med VGA, kör 1024x768. Eftersom jag har ATi-kort använder jag Detonator drivrutiner med dubbla skrivbord, datorskärmen är primärskärm och TVn secondary som det heter i ATi-världen. Fungerar grymt bra. Om jag vill spela spel på TVn (vilket kan rekomenderas) så måste spelet spelas på primära skärmen, då klonar jag bara skrivbordet till TVn, kör "swap display mapping" så att TVn blir primär och så är det bara att spela.
Det är grym bild både med film och spel. 1024x768 är nog att föredra, har testat lite andra upplösningar men de blir inte alls lika bra.

Postad 28 maj 2006 - 15:17

eilert
  • eilert
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Angående surret så hörs det oavsett bildkälla. Kör TV (boxer) via scart (och antenn) och DVD via komponent.
Har provat både jordat och ojordat utag.
Jag köpte denna plasma just för att slippa surr från fläktar och högfrekvent pip från CRT. :D

För övrigt så är jag helnöjd med bilden.

Postad 28 maj 2006 - 15:24

Unregistered4c399cd6
  • Unregistered4c399cd6
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Har ni som har problem med surr satt på en ferritkärna runt strömkabeln till TVn? Det kan vara ett hjälpmedel och brukar följa med till de flesta platta TV-apparater.

Postad 28 maj 2006 - 16:36

Chribbe76
  • Chribbe76
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Är det bara den nya LGn som surrar eller surrar alla plasmor?

Mvh
Chribbe
:D

Postad 28 maj 2006 - 17:17

Korvis
  • Korvis
  • Forumräv

• 839 inlägg
  • 0
Alla surrar inte...men många verkar ha problem med nya LG:n...tidigare plasmor har väl surrat pga fläktarna för kylning, men dessa saknar nya LG:n eftersom den inte har nåt frontglas

Postad 28 maj 2006 - 17:46

Unregisteredc152235c
  • Unregisteredc152235c
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Tänke bara tipsa om att dom säljer 42PC1R på Power för 17990:- Finns dock inte med på deras hemsida. Jag är såååå sugen på denna. Men jag har redan köpt och betalat en 42PM1MA men Dustinhome kan inte säga ner den kommer, eller "den kommer om en vecka" (det har dom dock sagt dom senaste 7 veckorna) Nån som sett båda? Är det nån större skilland på XD Engine 2 Vs 3?

Expert kör kampanj på den också för 17999:-

// Skidtrixarn

Redigerat av Unregisteredc152235c, 28 maj 2006 - 17:50.

Postad 28 maj 2006 - 18:10

Fjant
  • Fjant
  • Lärjunge

• 409 inlägg
  • 0
Har haft min hemma i en vecka nu. Surrar fortfarande och det är oavsett bildkälla.
Hörs från soffan som är cirka 2-3 meter från tv:n.

Nån som vet vart man ska ringa på LG för att tala med dem om detta problem?

Hittade det själv... :

Helpdesk
Har du frågor om produkter, vänligen kontakta vår telefonsupport. Supporten har öppet vardagar mellan 09:00 och 18:00 lokal tid.

Sverige
Slutkonsument: +46 (0) 771 41 43 79

Tycker alla här som har problem med surrande plasmor tar kontakt med LG så det kanske
tar lite fart och händer nåt!

Redigerat av Fjant, 28 maj 2006 - 18:30.

Postad 28 maj 2006 - 18:51

Unregistered4c399cd6
  • Unregistered4c399cd6
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Har ni som har problem med surr satt på en ferritkärna runt strömkabeln till TVn? Det kan vara ett hjälpmedel och brukar följa med till de flesta platta TV-apparater.

<{POST_SNAPBACK}>

Citerar mig själv! Har ni testat med ferritkärna runt strömkabeln?

Postad 28 maj 2006 - 19:41

HELLBY
  • HELLBY
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Ni som upplever surrande ljud, gör ni det oavsett bildkälla eller ??

Jag upplever bara ett svagt surrande från en transformator el liknande när jag har riktigt dålig bild med analog kabeltv anslutning... när jag kör xbox via komponent så är den ljudlös.. xboxen hörs 1000ggr mer om man har tv´n på ljudlös..

Körde igång Chicken Little på dvd via komponent precis, för att se(animerade filmer tar ju ut det bästa ur tv´n enligt mig) och fan vad nöjd jag blev...

Lg´n är inte snyggast på marknaden.. men den ser bra ut, har mkt bra anslutning och inställningsmöjligheter.. 2hdmi, inget frontglas och inga fläktar.. Jag står fortf mellan Samsung PS42Q7H och denna..men som säljaren sa: de 2000kr du får lägga mellan är inte samsungen värd.. har snart kört in LG´n och fan vad nöjd jag är ändå =D

Sen tog man ju försäkringen, kanske dumt.. men den försäkringen saknar ju värdeminskning vilket hemsförsäkringen inte gör.. enligt hemförsäkringen skulle alltså min nya lg vara värd typ 7000kr om 2-3år.. och om min tv skulle råka trilla i golvet om 4 år så får jag gå in o köpa en ny tv för samma peng som jag betalde nu..

<{POST_SNAPBACK}>

Farsan tog en sån försäkring på sin TV hos Power för nåt år sedan, tv:n gick sönder och gick inte att laga.
TV:n kostade närmare 20 000kr när han köpte den, men när han skulle välja ny tv hos Power så fick han välja en likvärdig tv 32" widescreen, de hade bara en sort och den tv: kostade ca:5000 kr har jag för mig.
Besviken eller... kommer aldrig att lita på deras försäkringar, dom är ovärderliga enligt domsjälva, men när man sen ska utnyttja försäkringen så.....
Försäljaren som ville sälja till mig var så desperat så han sänkte priset på försäkringen med 500kr.
Men han fick inte sälja nån till mig iallafall. :D

Postad 28 maj 2006 - 20:29

twallsten
  • twallsten
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

På vilket sätt skulle detta hjälpa? En tekniknördig förklaring skulle uppskattas! :D

Postad 28 maj 2006 - 20:32

Magne
  • Magne
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har kopplat datorn till TVn med VGA, kör 1024x768. Eftersom jag har ATi-kort använder jag Detonator drivrutiner med dubbla skrivbord, datorskärmen är primärskärm och TVn secondary som det heter i ATi-världen. Fungerar grymt bra. Om jag vill spela spel på TVn (vilket kan rekomenderas) så måste spelet spelas på primära skärmen, då klonar jag bara skrivbordet till TVn, kör "swap display mapping" så att TVn blir primär och så är det bara att spela.
Det är grym bild både med film och spel. 1024x768 är nog att föredra, har testat lite andra upplösningar men de blir inte alls lika bra.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har också ett ATI-kort (9600) men när jag väljer 1024x768 så får jag inte bild över hela skärmen. Det ser ungefär ut som en 4:3 bild fast förskjuten helt åt höger. Jag har datorn enbart kopplad mot plasman. Ska prova att renas bort alla gamla drivrutiner installera de senaste.

Postad 28 maj 2006 - 21:52

mr.juha
  • mr.juha
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Halloj,Kan ngn hjälpa mig vad det är för skillnad på lg 42pc1r o lg 42pc1rr?förutom att den andra har en hård disk.

Fins det ngn annan skillnad??? :D

Postad 28 maj 2006 - 22:35

Unregistered4c399cd6
  • Unregistered4c399cd6
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

På vilket sätt skulle detta hjälpa? En tekniknördig förklaring skulle uppskattas! :D

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har inte någon tekniknördig förklaring men det brukar dämpa störningar i strömtillförseln och få liknande fenomen som detta att sluta. Min LCD (Sharp P70) piper lite utan men är tyst som i graven med.

Postad 28 maj 2006 - 23:03

Korvis
  • Korvis
  • Forumräv

• 839 inlägg
  • 0

Halloj,Kan ngn hjälpa mig vad det är för skillnad på lg 42pc1r o lg 42pc1rr?förutom att den andra har en hård disk.

<{POST_SNAPBACK}>

Nä, det ska väl bara vara det som skiljer funktionsmässigt. Sen så skiljer utseendet på modellerna lite också, svart/silver (se bilder längre bak i tråden).

Postad 28 maj 2006 - 23:16

woel
  • woel
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har också ett ATI-kort (9600) men när jag väljer 1024x768 så får jag inte bild över hela skärmen. Det ser ungefär ut som en 4:3 bild fast förskjuten helt åt höger. Jag har datorn enbart kopplad mot plasman. Ska prova att renas bort alla gamla drivrutiner installera de senaste.

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan nog gå in på tevens meny och välja auto adjust. Har du bara lyckats får datorn till 1024x768 60-75Hz så ska det nog räcka att du kör den funktionen på teven. Jag hade också först stort svart fält till höger men efter att ha kört auto adjust får jag nu perfekt bild 1024x768 i 75Hz.

Postad 29 maj 2006 - 07:04

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

• 1 832 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Nä, det ska väl bara vara det som skiljer funktionsmässigt. Sen så skiljer utseendet på modellerna lite också, svart/silver (se bilder längre bak i tråden).

<{POST_SNAPBACK}>

Det är bara en HDMI på RR-modellen, medans R/RA har 2 HDMI.

Postad 29 maj 2006 - 08:00

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Det är bara en HDMI på RR-modellen, medans R/RA har 2 HDMI.

<{POST_SNAPBACK}>

Ni glömmer att RR har två tuners och R/RA bara har en. Sammanfattningsvis:

- RR har hårddisk
- R/RA har 2 HDMI, RR bara en
- RR har 2 tuners, R/RA bara en
- utseendet har vissa skillnader
- RR har färre inställningsmöjligheter. I forumtråden om RR har det rapporterats att inställningarna för XD engine är torftigare än på R/RA

Redigerat av distortion2, 29 maj 2006 - 08:02.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.