Följande intryck då...
I jämförelse med Humax UI så saknar man såklart det lilla preview-fönstret i övre vänstra hörnet, men i övrigt så ser det snyggt och enkelt ut.
EPG:
- Har haft HUMAX 1000 HD-PVR och snabbheten är i stort sett densamma som externa boxen. Kan inte jämföra med PK-modellerna då jag aldrig sett eller testat dessa. En sak som dock är mkt bättre med den inbyggda boxen är ju att jag själv bestämmer storleken på HDD. Just nu har jag en 320 gig bara för att testa, men tv:n fixar ju hela vägen upp till 1000 gig så det e ju bra.
- UI i inspelat material är bra. Du har chansen att döpa om dina inspelade program, om du nu vill det. (kanske vill dölja att du spelat in porr?!?) haha
- Timeshift funkar bättre på den interna boxen än HUMAX:en. Här kan man hoppa mellan kanalerna utan att timeshiften nollställs. Allt kategoriseras oxå in i små thumbnails som är ganska snygga att kika på. Byter du kanal på HUMAX:en så nollställs timeshiften, om ni hajar vad jag menar
- Bildkvalitén är i mitt tycke detsamma som HUMAX:en. Kan inte se ngn större skillnad. ESPN HD kan ha den mest brutala bild jag någonsin sett. Den är ju helt makalös.
Det enda negativa som jag kan komma på, vilket är en ganska stor puck. Har iofs bara testat den i 30 minuter. Det är att det bara går att spela in den kanalen du kollar på, eller har ställt på inspelning. En tuner med andra ord. Och detta är ju helt klart lite trist. Hur ska man nu göra på fredagar med krocken mellan Talang på TV4 går samtidigt som Så ska det låta på SVT?
Men i det stora hela så funkar det toppen...
En annan sak som jag testade var att kolla på det materialet som jag redan hade inspelat på min externa box, HUMAX 1000, utan att programkortet satt i... Och detta gick ju hur bra som helst. Den agerar helt enkelt extern HDD som vilken hårddisk som helst. Jag trodde för ett tag att materialet inte skulle funka då programkortet skulle fungera som en sorts upplåsningsnyckel, men icke...
Du kan lugnt å fint kolla vidare på ditt "gamla" inspelade material...
Det finns såklart en lösning på att spela in fler prgram samtidigt, men en smula bökigt och onödigt. Man kan beställa ett kort till från Comhem och ha i externa boxen, men jag menar... Hur ofta behöver man den funktionen egentligen?
Någon som vill veta ngt mer? Så kanske jag kan testa att svara på det. Men förvänta er inga djupa tekniska utläggningar! haha
Här kommer lite bilder tagna med mobilen så gnäll inte på kvalitén för mkt
Solen skiner starkt i GBG oxå som ni ser i panelen
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Trasig plasma LG 60PZ950W - laga? 
9 bilder
2 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?