* Officiell tråd - Audiovector Mi-serien *
1369 svar till detta ämne
Postad 19 april 2005 - 06:00
Unregisteredf716de8d
-
Unregisteredf716de8d
-
Användare
-
-
140 inlägg
Kan iaf meddela att det behövs tre par högtalare för att de ska skippas till Danmark från Ljudtema, då just tre par är vad som får plats på en pall.
Och när mina blev nerkörda på torsdagen så hade dom ett par stående där, och väntade in ett par på fredagen, så jag antar att de tre paren åkte iväg till Danmark i fredags, eller allra senast idag. Och Ljudtema hade även beräknat att det skulla ta två veckor tills de var tillbaka...så med lite tur är de tillbaka näst-nästa fredag eller början på veckan därpå. 
<{POST_SNAPBACK}>
Okej ,då är det nog era tre par som går i väg nu och mina 3st åker senare. Jag lämnade in mina i onsdags. För ni var väl för mig? Thomas Ö, Linken och Nerevarine. MVH/Lennart
Postad 19 april 2005 - 07:35
Unregistered4fe51e59
-
Unregistered4fe51e59
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Jag lämnade mina förra måndagen till Ljudmakarn i Stockholm, de gick ned till Gbg under tisdagen tror jag, så de borde ha varit ett av paren som stod därnere. ...börjar längta riktigt...spelar musik på min Centrum DVD och Logitech Z-680 surround systemet nu......låter väl hyggligt.... kraftig bas kan man iallafall säga att det blir
Postad 19 april 2005 - 07:45
Unregisterede6970ea2
-
Unregisterede6970ea2
-
Beroende
-
-
1 141 inlägg
Jag lämnade mina till Ljudmakarn förra Onsdagen, hoppas att de var dom som var på väg ner.
Postad 19 april 2005 - 09:38
Unregistered4fe51e59
-
Unregistered4fe51e59
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
borde vara dem, jag var inne hos Ljudmakarn i fredags, de sa att två par högtalare var skickade ned till ljudtema.
Postad 19 april 2005 - 09:50
Unregistered33cc6995
-
Unregistered33cc6995
-
Beroende
-
-
1 139 inlägg
Kim
Har du köpt centern Avantgarde, jag uppfattade nämligen att du hade lånat hem en och ifråga satte om det inte räckte med en AV3Ci som center, där av min funderning. Då du tyckte att 15000kr var dyrt för centern men var villiga att betala 8000kr för kabeln och köpa centern i grund utförande för 6600kr, är du med.
Men nu har du tydligen köpt centern, så då är ju allt som det ska. Jag var inte riktigt med på hur du funderarde, det var inget ifrågasättande från min sida av köpte av en kabel för 8000kr.
Det blir lite rörig ibland
Hoppas att det klarnade lite
MVH/Lennart
<{POST_SNAPBACK}>
Jag satt länge och funderade innan jag svarade för att det blev så rörigt. Men nu är vi nog båda med på vad vi menar, tror jag, om vi inte är det så skitsamma Fixade quoten //Nerevarine
Redigerat av Unregistered33cc6995, 19 april 2005 - 18:04.
Postad 19 april 2005 - 10:13
Unregisteredf716de8d
-
Unregisteredf716de8d
-
Användare
-
-
140 inlägg
Jag satt länge och funderade innan jag svarade för att det blev så rörigt. Jo, jag funderade också och blev tvungen att fråga men det blev visst ännu värre Men som sagt skitsamma borde vara dem, jag var inne hos Ljudmakarn i fredags, de sa att två par högtalare var skickade ned till ljudtema. Det är nog mina som är på efter kälken, blev nog inte skickade till ljudtema förrän torsdag/fredag skulle jag tro MVH/Lennart
Postad 19 april 2005 - 12:38
Unregistered497f1798
-
Unregistered497f1798
-
Amatör
-
-
74 inlägg
... Följdfråga på mitt inlägg tidigare kring basbrum från mina mi-3 Super... jag har nu flyttat runt dem i rummet, ställt en planka bakom, tryckt in en strumpa i basreflexen, ställt dem på en betongskiva, bytt kablar etc, men det spökar fortfarande (lastbilsvibrationer vid vissa frekvenser)... körde en frekvensanalys-DVD precis och kom då fram till att det blir en resonans-svängning i högtalarna/rummet kring 35-38Hz, runt 55Hz och igen vid ca 75 Hz. Sedan löper det på ganska bra uppåt. Är detta kända problemfrekvenser? ... är en lösning att köpa en schysst sub och köra break-over runt 80hz och låta suben sköta dessa frekvenser? ... är inte helt nöjd med mina AV för tillfället tyvärr... trots att jag valde dem efter att ha utvärderat ett femtontal andra märken i nästan ett halvår... suck... mvh H
<{POST_SNAPBACK}> Är du säker på att det "basbrum" du nämner är något surr från själva högtalarna?
Vilka frekvenser du får stående vågor och resonanser vid beror till största delen på måtten på själva rummet, så om det inte är något extra brumljud från själva högtalaren (alltså inte ljudet som kommer ut från membranen) spelar vilka högtalare du har mindre roll. Vilka "problemfrekvenser" du får beror på rummets mått, B*L*H.
<{POST_SNAPBACK}>
Brummet kommer definitivt från högtalarna... det är inget surr, mer en resonans som skapar en vibration i högtalarlådan... och jag har även testat att flytta ut dem 1.5 m från väggarna... Skall ta några skivor och hälsa på KT Radio i Köpenhamn där jag köpte dem. Det finns ingen forumräv i Malmö som vill ha en öl för en provlysning?  Tackar för tipsen! Mvh Henrik
Postad 19 april 2005 - 16:52
Steppo
-
Steppo
-
Användare
-
-
146 inlägg
... Följdfråga på mitt inlägg tidigare kring basbrum från mina mi-3 Super... jag har nu flyttat runt dem i rummet, ställt en planka bakom, tryckt in en strumpa i basreflexen, ställt dem på en betongskiva, bytt kablar etc, men det spökar fortfarande (lastbilsvibrationer vid vissa frekvenser)... körde en frekvensanalys-DVD precis och kom då fram till att det blir en resonans-svängning i högtalarna/rummet kring 35-38Hz, runt 55Hz och igen vid ca 75 Hz. Sedan löper det på ganska bra uppåt. Är detta kända problemfrekvenser? ... är en lösning att köpa en schysst sub och köra break-over runt 80hz och låta suben sköta dessa frekvenser? ... är inte helt nöjd med mina AV för tillfället tyvärr... trots att jag valde dem efter att ha utvärderat ett femtontal andra märken i nästan ett halvår... suck... mvh H
<{POST_SNAPBACK}> Är du säker på att det "basbrum" du nämner är något surr från själva högtalarna?
Vilka frekvenser du får stående vågor och resonanser vid beror till största delen på måtten på själva rummet, så om det inte är något extra brumljud från själva högtalaren (alltså inte ljudet som kommer ut från membranen) spelar vilka högtalare du har mindre roll. Vilka "problemfrekvenser" du får beror på rummets mått, B*L*H.
<{POST_SNAPBACK}>
Brummet kommer definitivt från högtalarna... det är inget surr, mer en resonans som skapar en vibration i högtalarlådan... och jag har även testat att flytta ut dem 1.5 m från väggarna... Skall ta några skivor och hälsa på KT Radio i Köpenhamn där jag köpte dem. Det finns ingen forumräv i Malmö som vill ha en öl för en provlysning? Tackar för tipsen!
Mvh Henrik
<{POST_SNAPBACK}>
Hej, jag hade problem men min center förut, den "brummade" ordentligt. Jag lyckades inte lösa problemet med olika placeringar och andra tweaks. Dock löste det sig när jag flyttade. Så i mitt fall låste det varit rummet och placeringen av centern eller/och intilliggande föremån (läs TV mm.). Nu är jag mer än nöjd med mina Audiovector, som precis har blivit uppgraderade från M1 till Mi1 super. För mig dröjde det dock 6 veckor innan jag fick tillbaka högtalarna... MVH Steppo
Postad 19 april 2005 - 17:13
Unregistered4fe51e59
-
Unregistered4fe51e59
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Postad 19 april 2005 - 17:15
Unregisteredf716de8d
-
Unregisteredf716de8d
-
Användare
-
-
140 inlägg
Nu är jag mer än nöjd med mina Audiovector, som precis har blivit uppgraderade från M1 till Mi1 super. För mig dröjde det dock 6 veckor innan jag fick tillbaka högtalarna... 6 VECKOR JAG KOMMER ATT DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ MVH/Lennart
Redigerat av LelleJan, 19 april 2005 - 17:19.
Postad 19 april 2005 - 17:22
Unregistered42205
-
Unregistered42205
-
Forumräv
-
-
842 inlägg
Dock är det ju inte säkert att de hade 3 hgtalare inne då steppo lämnade in dem. det kanske tog 4 veckor från han lämnade in dem tills 2 andra också kom in, så därav kanske de tog 6 veckor.
Postad 19 april 2005 - 17:26
Unregisteredf716de8d
-
Unregisteredf716de8d
-
Användare
-
-
140 inlägg
Dock är det ju inte säkert att de hade 3 hgtalare inne då steppo lämnade in dem. det kanske tog 4 veckor från han lämnade in dem tills 2 andra också kom in, så därav kanske de tog 6 veckor.
<{POST_SNAPBACK}>
Jo men det går bara tre par per pall och någon får stå över liksom, i väntan till den pallen blir full, så UPPGRADERA NNNNNNUuuuuuu MVH/Lennart
Postad 20 april 2005 - 01:06
Unregistered8ee75b8b
-
Unregistered8ee75b8b
-
Mästare
-
-
3 283 inlägg
Tror inte vi behöver oroa oss för det. För bara ett tag sedan så hade tydligen Audiovector helt fullt upp med att få ut högtalare i K-serien, då de varit slut överallt nästan, så det fanns nog helt enkelt inte folk eller tid över till annat under en lång tid. Nu har ju Ljudtema som har direktkontakt med AV sagt att det kommer ta ca 2 veckor innan dom har tillbaka dom.
Postad 20 april 2005 - 05:35
Unregisteredf716de8d
-
Unregisteredf716de8d
-
Användare
-
-
140 inlägg
Enligt grabbarna på Lefflers har Audiovector börjat få det lite lungnare efter släppet av K-serien, trodde det skulle gå på 2-3 veckor,själv är jag inställd på 4veckor.
Tror inte vi behöver oroa oss för det. För bara ett tag sedan så hade tydligen Audiovector helt fullt upp med att få ut högtalare i K-serien, då de varit slut överallt nästan, så det fanns nog helt enkelt inte folk eller tid över till annat under en lång tid. Nu har ju Ljudtema som har direktkontakt med AV sagt att det kommer ta ca 2 veckor innan dom har tillbaka dom.
Jo, som du ser ovan så nämde jag det tidigare och jag är själv inställd på 4 veckor. Men samlar ljudtema ihopp hel pall innan dem skeppas, så kan det bli en viss tidsfördröjning. Sedan är 6 veckor väldigt lååååååååång väntetid när man är inställd på 3veckor från början. MVH/Lennart
Postad 20 april 2005 - 12:14
Unregisteredf716de8d
-
Unregisteredf716de8d
-
Användare
-
-
140 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Brummet kommer definitivt från högtalarna... det är inget surr, mer en resonans som skapar en vibration i högtalarlådan... och jag har även testat att flytta ut dem 1.5 m från väggarna... Skall ta några skivor och hälsa på KT Radio i Köpenhamn där jag köpte dem. Det finns ingen forumräv i Malmö som vill ha en öl för en provlysning? Tackar för tipsen!
Mvh Henrik
<{POST_SNAPBACK}>
Enligt flera oberoende undersökningar, fungerar hörseln på så sätt att den ger bäst stereoseparation i sidled vid en vinkel om ca 46 grader mellan högtalarna. Denna vinkel uppnås genom att avståndet mellan centrum av högtalarna (tex diskanten) multipliceras med 1,18. Resultatet utgör avståndet från lyssnaren rakt fram till linjen mellan högtalarna. Dessutom bör högtalarna vinklas mot lyssnaren, så att man precis börjar skymta yttersidorna på högtalarna. Detta medför att sidoväggsreflexer minskar och att avståndskillnader för de lyssnare som inte sitter placerade med precis samma avstånd till högtalarna kompenseras i viss mån. Saxat härifrån LÄNKHar du provat det här så att du har rätt avstånd mellan och fram till högtalaren, ovanstående är en grundinställning som man utgår ifrån och sedan anpassar efter ditt och rummets behov En länk till om samma ämne. Saxat från ljudtema LÄNKMi3:an är en högtalare som är lätt att få till i rummet och brukar till och med låta bra i "svåra" rum. Den klarar bra att stå både nära väggen och långt ut på golvet, men i de flesta rum låter de bäst c:a 50-55 cm från bakväggen, med en c:a 4 cm vinkling inåt (se skiss). Mät alla mått med linjal eller tumstock. Undvik om möjligt att ställa högtalarna för nära hörnen i rummen. Försök att komma åtminstone 40 cm från närmsta hörn. Det här gäller alla högtalare och är inte specifikt för Audiovector . Det går naturligtvis att ställa högtalaren närmare hörnet men om man kan undvika det så låter högtalarna bättre. MVH/Lennart ändrat :lite i svenskan skriver illa+ljudtema biten
Redigerat av LelleJan, 20 april 2005 - 14:18.
Postad 22 april 2005 - 18:45
Unregisteredf9606dfb
-
Unregisteredf9606dfb
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Hejsan
Har fått erbjudandet att köpa Audiovector AV3C Super center för 6500:- (demoex som det står i rubriken). Tycker det är lite väl saftigt med tanke på att den ersatts med AV3CI Super... är min personliga åsikt. Visst är 6500:- bättre än att betala nypriset som ligger (låg) på 8000:-
Vad tycker ni andra är ett resonabelt pris?
Mvh
Postad 22 april 2005 - 22:05
tommypeters
-
tommypeters
-
Veteran
-
-
2 279 inlägg
Eftersom det är en utgången modell är det väl lite klen prissänkning, men affären sätter väl priset efter vad de tror sig kunna få ut. Bjud en tusenlapp mindre...?
Postad 23 april 2005 - 00:44
Unregistered497f1798
-
Unregistered497f1798
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Tror nästan att jag fått bukt med strulet med "kabinettresonans" eller lastbilsbrum från mina mi-3 Super nu! Åtminstone har det blivit mycket bättre. Tackar alla som engagerade sig (ffa LelleJan!). Testade efter rekommendation att bi-wira om högtalarna från att kortsluta bas och mellanregister + enskild diskant, till att istället kortsluta mellanregister och diskant och låta basen ha en egen koppling... det gjorde skillnad! ... vet inte om det beror på högtalarna eller min receiver, men att låta basen få en egen sladd stramade upp den något och nu är inte brummet alls lika tydligt. Trodde länge att det berodde på mitt "room mode" och att jag hade ett svårt rum där vissa frekvenser lät dåligt, men det verkar sålunda som att det mer berodde på signalkvaliteten till högtalarna...
mvh
Henrik
Postad 23 april 2005 - 06:32
Unregisteredf716de8d
-
Unregisteredf716de8d
-
Användare
-
-
140 inlägg
Tror nästan att jag fått bukt med strulet med "kabinettresonans" eller lastbilsbrum från mina mi-3 Super nu! Åtminstone har det blivit mycket bättre. Tackar alla som engagerade sig (ffa LelleJan!). Testade efter rekommendation att bi-wira om högtalarna från att kortsluta bas och mellanregister + enskild diskant, till att istället kortsluta mellanregister och diskant och låta basen ha en egen koppling... det gjorde skillnad! ... vet inte om det beror på högtalarna eller min receiver, men att låta basen få en egen sladd stramade upp den något och nu är inte brummet alls lika tydligt. Trodde länge att det berodde på mitt "room mode" och att jag hade ett svårt rum där vissa frekvenser lät dåligt, men det verkar sålunda som att det mer berodde på signalkvaliteten till högtalarna...
mvh Henrik
<{POST_SNAPBACK}>
Hej Henrik kul att det ordnar sig Men vad menar du, är inte riktigt med "kortsluta" du menar att du kör bi-wire istället nu eller och vad har du då kopplat i mellan terminalerna till mellanregistret och diskant, bleck eller kabel. Men ett stort grattis till att det håller på att lösa sig, Så du får ditt ljudnirvana  . (ffa LelleJan!).
Vad betyder det här Mvh/Lennart
Postad 23 april 2005 - 06:35
Unregistered8ee75b8b
-
Unregistered8ee75b8b
-
Mästare
-
-
3 283 inlägg
ffa = framför allt
Och med kortsluta antar jag att han syftar på vilka två terminaler som får samsas om kabel...men antingen med bläck eller kabel mellan de två...annars går det ju som inte.
Postad 23 april 2005 - 06:42
Unregisteredf716de8d
-
Unregisteredf716de8d
-
Användare
-
-
140 inlägg
ffa = framför allt
Och med kortsluta antar jag att han syftar på vilka två terminaler som får samsas om kabel...men antingen med bläck eller kabel mellan de två...annars går det ju som inte.
<{POST_SNAPBACK}>
Tack Nerevarine är inte vaken än Mvh/Lennart
Redigerat av LelleJan, 23 april 2005 - 06:43.
Postad 23 april 2005 - 13:12
Unregistered42205
-
Unregistered42205
-
Forumräv
-
-
842 inlägg
Om man bi-wirear ett par mi3:or. Vilka reg. ska man då ha kablarna i?
Samt vad ska man göra med de 2 terminalerna som e utan?`Bara låta de vara eller skruva ut dem?
Postad 23 april 2005 - 13:26
alpha
-
alpha
-
Mega!
-
-
1 302 inlägg
Om man bi-wirear ett par mi3:or. Vilka reg. ska man då ha kablarna i?
Samt vad ska man göra med de 2 terminalerna som e utan?`Bara låta de vara eller skruva ut dem?
<{POST_SNAPBACK}>
Min gissning är att det blir bäst om du kopplar ena kabeln till diskanten och den andra till mid. Därefter kopplar du samman mid och bas med hjälp av blecket (lämplig ledare).
Postad 23 april 2005 - 13:30
tommypeters
-
tommypeters
-
Veteran
-
-
2 279 inlägg
Min gissning är precis tvärtom, basen ensam och mellan+diskant tillsammans. Bäst med andra högtalare jag provat, men med Audiovector är det inte mer än en gissning.
Postad 23 april 2005 - 13:33
Unregistered42205
-
Unregistered42205
-
Forumräv
-
-
842 inlägg
Hmm jag fattar noll? Vadå binder samman dem? Räcker de inte med att göra så här:
Eller behöver man ngt mer ?
"Därefter kopplar du samman mid och bas med hjälp av blecket (lämplig ledare)."
Vad menas med det? Ska jag behöva ngt annat också än högtalarkablen?
Redigerat av Unregistered42205, 23 april 2005 - 13:34.
Postad 23 april 2005 - 13:35
tommypeters
-
tommypeters
-
Veteran
-
-
2 279 inlägg
I ditt exempel får du inget ljud ur baselementen...
Postad 23 april 2005 - 13:40
alpha
-
alpha
-
Mega!
-
-
1 302 inlägg
Min gissning är precis tvärtom, basen ensam och mellan+diskant tillsammans. Bäst med andra högtalare jag provat, men med Audiovector är det inte mer än en gissning.
<{POST_SNAPBACK}>
Men eftersom det är en 2.5 vägs konstruktion så spelar ju mellanreg-elementet både mellan+bas medan bas-elementet bara spelar just bas. Om man då kopplar mellan+diskant med samma kabel, då går ju både diskant+mellan+bas informationen i den kabeln, eller tänker jag fel nu?
Postad 23 april 2005 - 13:42
Unregistered42205
-
Unregistered42205
-
Forumräv
-
-
842 inlägg
Okej men hur ska jag göra då? Hur ska de kopplas?
Postad 23 april 2005 - 13:43
sb22ew
-
sb22ew
-
Användare
-
-
217 inlägg
Infinity_;  som tommypeters skriver så får du ingen bas när det är kopplat enligt bilden
Postad 23 april 2005 - 13:45
sb22ew
-
sb22ew
-
Användare
-
-
217 inlägg
Infinity_: Du måste ha något bläck som sammanbinder bas och mellan som det ser ut nu..... av ren nyfikenhet... hur låter när du koplat som du har nu?
Redigerat av sb22ew, 23 april 2005 - 13:46.
Postad 23 april 2005 - 13:46
alpha
-
alpha
-
Mega!
-
-
1 302 inlägg
Okej men hur ska jag göra då? Hur ska de kopplas?
<{POST_SNAPBACK}>
Du måste ha en koppling mellan mid och bas terminalerna (det är det som saknas på bilden), annars kommer det nedersta högtalarelementet inte att spela något.
Postad 23 april 2005 - 13:47
Rochard
-
Rochard
-
Forumräv
-
-
581 inlägg
Hmm jag fattar noll? Vadå binder samman dem? Räcker de inte med att göra så här:
Eller behöver man ngt mer ?
"Därefter kopplar du samman mid och bas med hjälp av blecket (lämplig ledare)."
Vad menas med det? Ska jag behöva ngt annat också än högtalarkablen?
<{POST_SNAPBACK}>
HAHAHAHAH. Hur fasiken har du kopplat, pojkvasker!? Du måste ju behålla byglarna på om du inte kan tri-wirea.
Postad 23 april 2005 - 13:56
Unregistered42205
-
Unregistered42205
-
Forumräv
-
-
842 inlägg
Infinity_: Du måste ha något bläck som sammanbinder bas och mellan som det ser ut nu..... av ren nyfikenhet... hur låter när du koplat som du har nu? 
<{POST_SNAPBACK}>
Har inte lyssnat än  men kan ni inte hjälpa mig me vilken kabel som ska var ngnstans? fattar inte de där me bläcken heller? var köper man såna o behöver man dem? Men alpha, på dina bilder har du ju endast kablar till mellanreg. låter de inte ur alla d?
Postad 23 april 2005 - 14:02
sb22ew
-
sb22ew
-
Användare
-
-
217 inlägg
fattar inte de där me bläcken heller? var köper man såna o behöver man dem?
Men de följer ju med högtalaren ju....  De platta guld/mässing skenorna....?
Postad 23 april 2005 - 14:04
alpha
-
alpha
-
Mega!
-
-
1 302 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Har inte lyssnat än men kan ni inte hjälpa mig me vilken kabel som ska var ngnstans?
fattar inte de där me bläcken heller? var köper man såna o behöver man dem?
Men alpha, på dina bilder har du ju endast kablar till mellanreg. låter de inte ur alla d?
<{POST_SNAPBACK}>
Japp, fast på de bilderna ser du de där guld-färgade plåtbitarna som kopplar ihop diskant, mid och bas. Det gör att samma signal skickas till alla 3 terminaler. Det du måste göra är att koppla ihop basen och mellan på något sätt (alltså en ledare mellan dem, det fungerar med en kort högtalarkabel också)
Postad 23 april 2005 - 14:05
sb22ew
-
sb22ew
-
Användare
-
-
217 inlägg
Dessa bläcken ska, som du kopplat nu, fästas vid terminalerna i mitten där det står "midrange" och sedan där det står "bass". De ska inte skruvas fast där det står "treble" utan bläcken ska forma ett "V" om man ser högtalaren bakifrån.
Postad 23 april 2005 - 14:07
sb22ew
-
sb22ew
-
Användare
-
-
217 inlägg
När jag läser det alpha skrivit så vet jag inte om det ryms att göra denna "V"-formade koppling.... på mina S6 gör det det. Bläcket kanske inte "går in" helt under mellanregistret men bara de får kontakt så ska det funka...
Postad 23 april 2005 - 14:11
Unregistered42205
-
Unregistered42205
-
Forumräv
-
-
842 inlägg
Om jag fattar rätt är dessa sk. bläcken de guldiga grejerna som alpha har på sina bilder (2st som varje binder ihop hgtalarterminalerna)
Några sådana har jag iaf inte. Fick inte de med hgtalarna
Så jag kan inte lyssna då ?
Postad 23 april 2005 - 14:18
alpha
-
alpha
-
Mega!
-
-
1 302 inlägg
Om jag fattar rätt är dessa sk. bläcken de guldiga grejerna som alpha har på sina bilder (2st som varje binder ihop hgtalarterminalerna)
<{POST_SNAPBACK}>
Japp, dom använder man när man inte tri-wirar, eftersom man måste koppla samman alla terminaler på något sätt då. Så jag kan inte lyssna då ?
<{POST_SNAPBACK}>
Med hjälp av två mycket korta högtalarkablar kan du göra kopplingen mellan mid och bas.
Postad 23 april 2005 - 14:19
sb22ew
-
sb22ew
-
Användare
-
-
217 inlägg
Så jag kan inte lyssna då?
Nix...såtillvida du inte kör triwire Köpte du dessa genom en affär så måste du få dessa bläck, annars är det skandal!!! Men du har troligen köpt dessa privat? Har inte säljaren kvar dessa hör med din närmast Audiovector återförsäljare så kan de troligen fixa fram dessa till en billig peng.
Postad 23 april 2005 - 14:20
sb22ew
-
sb22ew
-
Användare
-
-
217 inlägg
Du har alltså inte lyssnat än? Men ändå kopplat upp dom?
Postad 23 april 2005 - 14:21
Unregistered42205
-
Unregistered42205
-
Forumräv
-
-
842 inlägg
 köpte de privat.
Iofs har jag 8 terminaler på mitt slutsteg men vet ej om ja kan tri-ampa från det
Postad 23 april 2005 - 14:25
Unregistered42205
-
Unregistered42205
-
Forumräv
-
-
842 inlägg
Du har alltså inte lyssnat än? Men ändå kopplat upp dom? 
<{POST_SNAPBACK}>
nej, bara kopplade in dem nyss för ja visste in hur jag skulle koppla, så därför kopplade ja dem o undrade om de va rätt
Postad 23 april 2005 - 14:27
sb22ew
-
sb22ew
-
Användare
-
-
217 inlägg
Iofs har jag 8 terminaler på mitt slutsteg men vet ej om ja kan tri-ampa från det
Har du 8 "kanaler" lediga så tycker jag absolut du ska testa tri-ampning...Iofs tror jag du menar triwiring. Hur räknar du till åtta terminaler? räknar du en svart, en röd osv?
Redigerat av sb22ew, 23 april 2005 - 14:30.
Postad 23 april 2005 - 14:31
Unregistered42205
-
Unregistered42205
-
Forumräv
-
-
842 inlägg
Har du 8 "kanaler" lediga så tycker jag absolut du ska testa tri-ampning...Iofs tror jag du menar triwiring. Hur räknar du till åtta terminaler? räknar du en svart, en röd osv?
<{POST_SNAPBACK}>
men på fronten så finns de 2 knappar där man får välja vilken hgtalar-anslutningar man ska använda. då går de la inte triampa?
Postad 23 april 2005 - 14:36
sb22ew
-
sb22ew
-
Användare
-
-
217 inlägg
Går det inte att trycka in båda knapparna så att både högtalar anslutningarna 1 och 2 är på samtidigt?
Postad 23 april 2005 - 14:37
alpha
-
alpha
-
Mega!
-
-
1 302 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
men på fronten så finns de 2 knappar där man får välja vilken hgtalar-anslutningar man ska använda. då går de la inte triampa?
<{POST_SNAPBACK}>
För det första, har du någon mer högtalarkabel? Eller bara en liten kabelsnutt över? Har du en lång kabel så kan vi guida dig hur du fixar tri-wire. Har du en liten kabelsnutt kan man ju använda den som ersättare för det där guldfärgade blecket.
Redigerat av alpha, 23 april 2005 - 14:38.
Postad 23 april 2005 - 14:50
Unregistered42205
-
Unregistered42205
-
Forumräv
-
-
842 inlägg
Går det inte att trycka in båda knapparna så att både högtalar anslutningarna 1 och 2 är på samtidigt?
<{POST_SNAPBACK}>
Jodå det funkar  Alltså borde de funka att tri-wire då  ? Alpha: Jo jag har ju lakritssnören (skalade) funkar dessa då?
Postad 23 april 2005 - 14:54
sb22ew
-
sb22ew
-
Användare
-
-
217 inlägg
Trevligt Jo jag har ju lakritssnören (skalade) funkar dessa då
Japp, det ska funka. Hur långa är dessa? Du kan ju börja med att biwira och använda dessa lakrtissnörena som bläck mellan mellanregistret och basen. Sedan kan du testa och triwira om du har tillräckligt långa lakritssnören. Jag råder dig dock starkt att köpa något annat. Supra, exempelvis.
Postad 23 april 2005 - 15:04
alpha
-
alpha
-
Mega!
-
-
1 302 inlägg
sb22ew: precis!
Infinity: Denna koppling borde väl fungera tills vidare (jag använder mina talanger i ett bildbehandlingsprogram för att illustrera)
Dvs att koppla ihop mid och bas (en kabel mellan de röda terminalerna, och en mellan de svarta).
Bifogad fil(er)
-
tri.jpg 34,08K
3 Antal nerladdningar
Redigerat av alpha, 23 april 2005 - 15:06.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|