* Officiell tråd - Popcorn Hour A-100 *
8037 svar till detta ämne
Postad 18 June 2008 - 20:20
hanscb
-
hanscb
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Jag köpte en 2.5" pata disk som jag skulle installera i min popcorn... Köpte även en adapter med monterings skenor.
Adaptern ser ut så här:

Nu är det så att det inte går att montera en 2.5" disk med den här adaptern. För att det ska funka måste 2.5" disken och pinnarna på adaptern ligga i samma nivå som anslutningarna på popcorn'en..
SUCK.
Är det någon som har monterat en 2.5" disk i en popcorn och fått det att funka? Viken adapter användes då?
//Micke
Själv har jag testat med adaptern som följer med denna Easy ide. Funkar utmärkt, flexibel och bra, så du får väl försöka få tag i en liknande adapter.
Postad 18 June 2008 - 22:51
kreator
-
kreator
-
Användare
-
-
126 inlägg
Hej
har nyss fått igång min pch
men en sak som strular ärnär jag har mappat upp nfs mot min dator
kan se och bläddra i alla mappar men när jag väljer en mapp med film i så får jag bara
"Inget innehåll funnet"
vad beror detta på?
Glöm detta
hittade varför
"You are not letting us in if you have pressed the right filter icon to "see" the mp3 files; eg via the music icon. In the same way you should press the photo icon for images.
"
Redigerat av kreator, 18 June 2008 - 22:55.
Postad 18 June 2008 - 23:13
Unregisteredfe29246a
-
Unregisteredfe29246a
-
Lärjunge
-
-
316 inlägg
Får min popcorn imorrn, är det svårt att komma igång, ska man flasha den direkt eller vad de nu heter
Jag hade varit riktigt tacksam om någon ger mig en komma igång länk, orkar nog aldrig läsa igenom denna tråd, även om det säkert står det mesta.
Postad 19 June 2008 - 00:16
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Får min popcorn imorrn, är det svårt att komma igång, ska man flasha den direkt eller vad de nu heter 
Jag hade varit riktigt tacksam om någon ger mig en komma igång länk, orkar nog aldrig läsa igenom denna tråd, även om det säkert står det mesta.
Jag vill inte gärna gnälla, men läs det allra första jätte-inlägget så räcker det väldigt långt. Kanelbullen har lagt ner sin själ i det inlägget... Finns Kjell & co's snabbguide och allt möjligt länkat där.
Postad 19 June 2008 - 07:28
dinauktion
-
dinauktion
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Nån som har provat att få till en share på USB extern HDD? \\Pch-a100\share vad skriver man sen? USB_DRIVE_A-1 funkar inte.
Postad 19 June 2008 - 07:52
erito
-
erito
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Nån som har provat att få till en share på USB extern HDD? \\Pch-a100\share vad skriver man sen? USB_DRIVE_A-1 funkar inte.
Du behöver inte skriva någonting. Share fungerar automagiskt om du har startat NMT tjänsten SMB Server (eller NFS Server om du vill köra det). Jag uppgraderade firmware igår och testade, det fungerade alldeles utmärkt. MEN, popcornen blir totalt jätteseg om man jackar in en USB2 disk med NTFS format och mycket filer. Inte bra. För att komma åt share via andra datorer måste man skriva in username nmt även om man har tagit bort lösenordet. Kan man inte dela ut utan användarnamn också? Tex vill jag inte skriva in nmt i min xbox varje gång jag vill komma åt popcorn'en.
Postad 19 June 2008 - 08:10
dinauktion
-
dinauktion
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Du behöver inte skriva någonting. Share fungerar automagiskt om du har startat NMT tjänsten SMB Server (eller NFS Server om du vill köra det).
Jag uppgraderade firmware igår och testade, det fungerade alldeles utmärkt. MEN, popcornen blir totalt jätteseg om man jackar in en USB2 disk med NTFS format och mycket filer. Inte bra.
För att komma åt share via andra datorer måste man skriva in username nmt även om man har tagit bort lösenordet. Kan man inte dela ut utan användarnamn också? Tex vill jag inte skriva in nmt i min xbox varje gång jag vill komma åt popcorn'en.
Det är min dator som är knäpp ibland men det måste ju finnas en sökväg till USB HDD så man kan referera till den i bl.a. Moviejukebox etc. Stod det inte att du kan lämna pw blankt i nya uppgraderingen? Kommer inte XBOX ihåg User?
Postad 19 June 2008 - 08:20
dinauktion
-
dinauktion
-
Amatör
-
-
77 inlägg
\\pch-a100\usb_drive_a-1\ ska det vara då funkar det!
Postad 19 June 2008 - 08:34
rubik
-
rubik
-
Användare
-
-
132 inlägg
Är det bara jag som har problem med dåligt ljud? Kör vanlig rca-kabel till scart-adapter in i tv:n. Och jag måste höja ljudet jättemycket för att höra det bra, sedan när man slår på vanliga kanaler på tv:n så är ljudet väldigt högt. Är det någon inställning man måste göra för att ljudet skall bli bättre?
Postad 19 June 2008 - 08:40
fremar-7
-
fremar-7
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
\\pch-a100\usb_drive_a-1\ ska det vara då funkar det!
Måste man ha en hdd i popcorn hourn för att det ska fungera eller räcker det med en extern hdd?
Postad 19 June 2008 - 08:51
dinauktion
-
dinauktion
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Måste man ha en hdd i popcorn hourn för att det ska fungera eller räcker det med en extern hdd?
Jag har bara provat med intern HDD så jag vet faktiskt inte. Antar att man måste ha SMB servern igång för att det ska funka. Nån kanske kan rätta mig?
Postad 19 June 2008 - 10:01
PBateman
-
PBateman
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Är sugen på att byta ut min gamla X-Box som jag idag kör som media spelare för jag vill kunna spela upp full HD material. Och då har jag tittat på popcorn för den har ett riktigt bra pris.
Fördelarna jag har med Xboxen är att den otroligt simpel att hitta allt material på min dator, den packar upp rar material automatiskt, visar bilder fort och jag ser inga fel på den förutom att den inte spelar HD material.
Så hur är det med popcorn, är den en maskin man bara kan plugga in och köra med eller är det mycket strul med den. Pallar den 1080 material utan lagg? Några problem med att streama från datorn? Eller måste man överföra det till en intern HD i popcorn?
Riktigt sugen på ett köp bara den ger allt man vill ha så att man kan pensionera sin gamla kryss låda.
tacksam för svar
Redigerat av PBateman, 19 June 2008 - 11:16.
Postad 19 June 2008 - 11:08
Kurben
-
Kurben
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Ja, du måste ha en intern HD för att kunna installera applikationen SMB/NFS server så det räcker inte med bara USB disk. Surt jag vet.....
Postad 19 June 2008 - 11:20
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Är sugen på att byta ut min gamla X-Box som jag idag kör som media spelare för jag vill kunna spela upp full HD material. Och då har jag tittat på popcorn för den har ett riktigt bra pris. Fördelarna jag har med Xboxen är att den otroligt simpel att hitta allt material på min dator, den packar upp rar material automatiskt, visar bilder fort och jag ser inga fel på den förutom att den inte spelar HD material. Så hur är det med popcorn, är den en maskin man bara kan plugga in och köra med eller är det mycket strul med den. Pallar den 1080 material utan lagg? Några problem med att streama från datorn? Eller måste man överföra det till en intern HD i popcorn?
Riktigt sugen på ett köp bara den ger allt man vill ha så att man kan pensionera sin gamla kryss låda. tacksam för svar
Att bara plugga in å köra är inte riktigt poppens melodi, men å andra sidan ingen annan mediaextenders heller. Krävs lite pill beroende på hur duktig man är på nätverk innan. Men när du väl fått det att rulla så behöver man inte göra så mycket. Jämför du med XBMC så kommer du bli besviken, jag har själv kvar min spexbox i hyllan och använder den till allt utom hd i princip som är poppens starka sida. När det gäller musik är den inge vidare (än, vi hoppas detta förbättras med senare fw uppdateringar). Du streamar 1080p material utan problem men du måste välja ett protokoll som är hyffsat snabbt, dvs inte samba som bara stöder upp till 25Mbit/s. För fullhd bör du köra nfs eller http. Läs gärna första inlägget i denna tråd för lite mer kött på benen.
Postad 19 June 2008 - 15:22
TsUPeR
-
TsUPeR
-
Användare
-
-
212 inlägg
Är sugen på att byta ut min gamla X-Box som jag idag kör som media spelare för jag vill kunna spela upp full HD material. Och då har jag tittat på popcorn för den har ett riktigt bra pris. Fördelarna jag har med Xboxen är att den otroligt simpel att hitta allt material på min dator, den packar upp rar material automatiskt, visar bilder fort och jag ser inga fel på den förutom att den inte spelar HD material. Så hur är det med popcorn, är den en maskin man bara kan plugga in och köra med eller är det mycket strul med den. Pallar den 1080 material utan lagg? Några problem med att streama från datorn? Eller måste man överföra det till en intern HD i popcorn?
Riktigt sugen på ett köp bara den ger allt man vill ha så att man kan pensionera sin gamla kryss låda. tacksam för svar
Krysslådan är inte redo för pension ännu. Förutom det som redan är nämnt ovan så är ju GUI prestandaskillanaden enorm. I xmbc scrollar man lätt 50-60 mappar medan på PCH'n tar detta lite mer tid då gui't är web-baserat. Vad jag läst mig till kommer det att ända en hel del med detta fram emot hösten och de nya modeller som lanseras då... Men som jag brukar säga, var ska du spendera tid i ditt mediacenter? Browsa runt i gui eller se en film? Jag lägger tiden på filmtittande och där är PCH fantastisk på HD-material (över http/llink i mitt fall)...
Postad 19 June 2008 - 15:28
Unregistered468c32b1
-
Unregistered468c32b1
-
Användare
-
-
202 inlägg
Går det att koppla in fler än en intern disk i PCH?
Har öppnat upp min min PCH och lagt i ett gammalt dign chassi som jag inte använde, så jag har gott om plats. Vet bara inte om PCH stödjer flera diskar.
Edit: Hade velat ha två st SATA diskar inkopplade.
Redigerat av Unregistered468c32b1, 19 June 2008 - 15:48.
Postad 19 June 2008 - 16:02
TsUPeR
-
TsUPeR
-
Användare
-
-
212 inlägg
Går det att koppla in fler än en intern disk i PCH?
Har öppnat upp min min PCH och lagt i ett gammalt dign chassi som jag inte använde, så jag har gott om plats. Vet bara inte om PCH stödjer flera diskar.
Edit: Hade velat ha två st SATA diskar inkopplade.
ja, det sitter en vanlig IDE kontroller. Har själv kört både hdd-cf adapter och dvd-rom samtidigt. Fick dock ta och bygga en egen ide-kabel för att få alla pinnar på rätt plats...
Postad 19 June 2008 - 16:25
EgonFisk
-
EgonFisk
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Jag har övergett mitt xbmc. Jag ser bara på film så har inte testat hur det är med bilder och musik. Dvdr får mkt bättre bild med popcorn än på xboxen på min 50". Körde komponent på xboxen. kör hdmi på popcorn. Jag som var van vid xbmc hade inga problem att komma igång med streamandet. Eftersom mapparna redan var utdelade i datorn så behövde jag bara flytta nätverkskabeln från xbox till popcorn. leta efter utdelningar i inställningarna i popcorn och sen bara att köra. De största nackdelarna som jag upplever är att man måste packa upp, man kan inte browsa efter subtitles(man måste döpa dem till samma namn) + att det är lite segt i menyerna. För mig så blir det lite lagg när jag spelar 1080p-filmer i nätverket. Brukar numera föra över dem till hårddisken.
Redigerat av EgonFisk, 19 June 2008 - 16:31.
Postad 19 June 2008 - 17:43
TsUPeR
-
TsUPeR
-
Användare
-
-
212 inlägg
De största nackdelarna som jag upplever är att man måste packa upp, man kan inte browsa efter subtitles(man måste döpa dem till samma namn) + att det är lite segt i menyerna. För mig så blir det lite lagg när jag spelar 1080p-filmer i nätverket. Brukar numera föra över dem till hårddisken.
Kör den senaste llink för nmt ( http://www.lundman.n...index.php/Llink) där finns det ett färdigt fint paket så du kan köra llink lokalt på pch och slipper på så vis packa upp. i llink har du också möjlighet till understexomplacering (fint ord va  )
Postad 19 June 2008 - 23:19
Bo Mellberg
-
Bo Mellberg
-
Användare
-
-
243 inlägg
understexomplacering (fint ord va )
Inte särskilt...
Postad 20 June 2008 - 01:07
Unregisteredfe29246a
-
Unregisteredfe29246a
-
Lärjunge
-
-
316 inlägg
Japp då har man fått hem sin Popcorn, och det blev en riktigt rolig kväll, köpte en squeezebox som ja ska ha för musik, och bägge dom här grejjerna är nog de bästa ja köpt på ett bra tag
Jag kör med NFS delningar från min HomeServer som ja då använder för att lagra saker på, och det hela funkar perfekt! så nu kommer jag åt film och musik från respektive apparat, kan ju inte bli bättre än så här, eller jo förutom en liten grejj då, går det inte se en DVD backup direkt från sitt rar arkiv, ungefär som det gick med xboxen ?
Redigerat av Unregisteredfe29246a, 20 June 2008 - 01:27.
Postad 20 June 2008 - 08:59
sensei
-
sensei
-
Användare
-
-
115 inlägg
Den nya FW:n fungerar toppen för mig!
Jag älskar min PCH, använder den mest till HD. Hemligheten är att köra trådat nät och NFS.
Tycker dock inte den spelar SD så bra, uppskalningen hade antagligen gjorts bättre av min PDP 505.
Postad 20 June 2008 - 09:44
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Den nya FW:n fungerar toppen för mig!
Gött, om någon har problem med nya fw kan ni väl hojta, jag är feg och väntar gärna lite tills man vet att den är stabil  Nån som förresten vet vad detta betyder i förändringarna? Eller vad det får för konsekvenser snarare? - improved memory clearing, reduce time from 390ms to few milliseconds
Postad 20 June 2008 - 09:55
dinauktion
-
dinauktion
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Gött, om någon har problem med nya fw kan ni väl hojta, jag är feg och väntar gärna lite tills man vet att den är stabil  Nån som förresten vet vad detta betyder i förändringarna? Eller vad det får för konsekvenser snarare? - improved memory clearing, reduce time from 390ms to few milliseconds
Den är mycket stabil o funkar kanon. Jo alla instruktioner finns i s.k. register som finns i minnet, när nya instruktioner kommer som upphäver de gamla, måste minnet tömmas för att skrivas över eller raderas så det ska finnas plats för nya. Den tiden det tar att göra det är nu reducerad vilket gör poppen snabbare i vissa kommandon eller visningar.
Postad 20 June 2008 - 09:57
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Den är mycket stabil o funkar kanon. Jo alla instruktioner finns i s.k. register som finns i minnet, när nya instruktioner kommer som upphäver de gamla, måste minnet tömmas för att skrivas över eller raderas så det ska finnas plats för nya. Den tiden det tar att göra det är nu reducerad vilket gör poppen snabbare i vissa kommandon eller visningar.
Ah ok, det låter ju vettigt. Nog dags för uppdatering i midsommar då
Postad 20 June 2008 - 10:10
zhango
-
zhango
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Då tänker jag passa på och hojta. Jag har samma problem med den här fw'en som jag hade med fw'en som släpptes i slutet av mars. Som jag skrev i den här tråden då den släpptes fick jag problem med att det i mörka partier syns grå eftersläpningar. Om det t ex visas en bild med ett ansikte i profil mot ljus bakgrund och att bilden sedan snabbt växlar till en mörk scen ser man fortfarande en grå siluett av ansiktet. Det verkar dock som om det skiljer mycket från film till film hur mycket problemet visar sig. Det syndes betydligt mycket mindre i fw'en som släpptes i februari. När jag hade problemet tidigare gick jag tillbaka till den föregående fw'en men det går ju inte nu om jag fattat det rätt så jag antar att jag får leva med det.
Postad 20 June 2008 - 10:50
kreator
-
kreator
-
Användare
-
-
126 inlägg
hur gör jag gör att komma åt nfs shares på pocorn från windows? har starta nfs server..
andra håller funkar bra
men vad heter sharesen på popcornen?
kör jag showmount får jag detta
showmount -e 192.168.0.105
Exportlistor på 192.168.0.105:
/opt/sybhttpd/localhost.drives/
HARD_DISK 192.168.0.0/255.255.255.0
Postad 20 June 2008 - 11:11
And601rs
-
And601rs
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Går det att spela in tv program med popcornhour?..
Postad 20 June 2008 - 11:27
dinauktion
-
dinauktion
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Går det att spela in tv program med popcornhour?..
Inte som den är. Det går att streama TV men kolla på http://www.networkedmediatank.com och sök efter gbpvr så hittar du kanske nåt.
Postad 20 June 2008 - 11:33
And601rs
-
And601rs
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
track för svaret och trevlig midsommar på dej  ska kolla in sidan men det är ju rätt kass att det inte går att spela in tv :/ finns det någon annan mediaspelare som kan det?
Postad 20 June 2008 - 11:58
foose
-
foose
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Krysslådan är inte redo för pension ännu. Förutom det som redan är nämnt ovan så är ju GUI prestandaskillanaden enorm. I xmbc scrollar man lätt 50-60 mappar medan på PCH'n tar detta lite mer tid då gui't är web-baserat. Vad jag läst mig till kommer det att ända en hel del med detta fram emot hösten och de nya modeller som lanseras då... Men som jag brukar säga, var ska du spendera tid i ditt mediacenter? Browsa runt i gui eller se en film? Jag lägger tiden på filmtittande och där är PCH fantastisk på HD-material (över http/llink i mitt fall)...
var har du hört/läst att det ska komma nya modeller av Popcorn Hour? Skulle precis beställa en men blev osäker nu!
Postad 20 June 2008 - 13:14
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Då tänker jag passa på och hojta. Jag har samma problem med den här fw'en som jag hade med fw'en som släpptes i slutet av mars. Som jag skrev i den här tråden då den släpptes fick jag problem med att det i mörka partier syns grå eftersläpningar. Om det t ex visas en bild med ett ansikte i profil mot ljus bakgrund och att bilden sedan snabbt växlar till en mörk scen ser man fortfarande en grå siluett av ansiktet. Det verkar dock som om det skiljer mycket från film till film hur mycket problemet visar sig. Det syndes betydligt mycket mindre i fw'en som släpptes i februari.
När jag hade problemet tidigare gick jag tillbaka till den föregående fw'en men det går ju inte nu om jag fattat det rätt så jag antar att jag får leva med det. 
Det där låter ju mer som plasma-ghostningar? Men har du märkt skillnad på olika fw kan det ju inte vara det. Jag har dock inte stört mig på något sådant, men är å andra sidan ingen jätte bild-guru så kanske inte märker det bara.
Postad 20 June 2008 - 14:33
hanscb
-
hanscb
-
Amatör
-
-
56 inlägg
En buffring som jag upplever som MYCKET snabbare efter uppdateringen är den tid det tar för en film att starta från det jag trycker på Play. Tidigare hade jag problem med att den inte ville visa bilder som var redigerade med Picasa men det problemet verkar vara borta nu. Däremot tycker jag att den numer tappar HDMI-signalen en stund varje gång man stänger av nåt så det tar en stund innan bilden kommer åter. Sen tycker jag det är lite dumt att inte mappen _theme_ döljs, annars är det ju kul att man kan redigera utseendet numer.
Postad 20 June 2008 - 14:54
K-E Larsson
-
K-E Larsson
-
Användare
-
-
186 inlägg
gick jag tillbaka till den föregående fw'en men det går ju inte nu om jag fattat det rätt
Nej så uppfattar jag det inte om man läser Syabas inlägg lite längre ner i den här tråden. http://www.networked...opic.php?t=5290Nergradera till äldre firmware går bra men att uppgradera till nästa går inte om man inte har lagtin den här firmwaren först...så fattar jag det som.
Postad 21 June 2008 - 10:00
dinauktion
-
dinauktion
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Tänkte bara nämna att här finns det möjlighet att både ladda upp o ladda ned nya theman för poppen. http://seven.rack111...center/test.php
bg.jpg 113.6K
3 Antal nerladdningar
Postad 21 June 2008 - 10:55
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Nej så uppfattar jag det inte om man läser Syabas inlägg lite längre ner i den här tråden. http://www.networked...opic.php?t=5290 Nergradera till äldre firmware går bra men att uppgradera till nästa går inte om man inte har lagtin den här firmwaren först...så fattar jag det som.
How to recover from firmware update failure with fail-safe kernel? Article ID 1047 Type FAQ Last Updated 6/19/2008 2:31:34 AM This method only applicable for firmware 01-17-080612-15-POP-402-000 and above for Popcorn Hour A-100 and will only able to recover from the failure of firmware update from 01-17-080612-15-POP-402-000 and greater to any other firmware that is greater than 01-17-080612-15-POP-402-000 1. Please download: http://www.popcornho...very_080612.zip2. Unzip both *.bin onto the root of a USB thumbdrive and plug into NMT. 3. Connect Component or Composite output 4. Power up the unit. 5. Component or Composite video will display following colours depending on its recovery status: RED - Required binaries on USB thumbdrive detected, starts recovery WHITE DOTs - reprogramming YELLOW - Recovery failed WHITE - Recovery success 6. After successful recovery, power cycle will bring it up again to 01-17-080612-15-POP-402-000 firmware.
Postad 21 June 2008 - 12:13
Unregistered45bb8ac2
-
Unregistered45bb8ac2
-
Användare
-
-
123 inlägg
Snälla någon? förklara på svenska hur man lägger in nya theman på poppen. som tex den som visas på nedan länk? Tänkte bara nämna att här finns det möjlighet att både ladda upp o ladda ned nya theman för poppen. http://seven.rack111...center/test.php
bg.jpg 113.6K
3 Antal nerladdningar
Postad 21 June 2008 - 12:29
dinauktion
-
dinauktion
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Snälla någon? förklara på svenska hur man lägger in nya theman på poppen. som tex den som visas på nedan länk?
Ladda ned XBMC original, packa upp den i poppens foto mapp eller vilket thema som helst, byt ut bg.jpg till XBMC modified bg.jpg, gör en reset med Power knappen och USB/DVD eject knappen och du har ett nytt tema. Alla theman som du vill använda ska heta _theme_ i foto mappen.
Redigerat av dinauktion, 21 June 2008 - 12:44.
Postad 21 June 2008 - 13:22
Unregistered45bb8ac2
-
Unregistered45bb8ac2
-
Användare
-
-
123 inlägg
Tack för svaret, nu ska jag testa, Hur är det med att byta tema i Myihome? Ladda ned XBMC original, packa upp den i poppens foto mapp eller vilket thema som helst, byt ut bg.jpg till XBMC modified bg.jpg, gör en reset med Power knappen och USB/DVD eject knappen och du har ett nytt tema. Alla theman som du vill använda ska heta _theme_ i foto mappen.
Postad 21 June 2008 - 13:31
dinauktion
-
dinauktion
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Tack för svaret, nu ska jag testa, Hur är det med att byta tema i Myihome?
Då lägger du bara hela temat här C:\Program\myiHome\webapps\ROOT\theme om det är här du installerat MyIhome.
Postad 21 June 2008 - 14:34
KarlXII
-
KarlXII
-
Beroende
-
-
1112 inlägg
Finns det något autoläge i PCH som sköter skärmuppdateringsfrekvensen . dvs att den kör ut t.ex. 720P@60Hz om det är NTSC-material, men 720P@50Hz om det är PAL?
Postad 21 June 2008 - 14:35
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Tänkte bara nämna att här finns det möjlighet att både ladda upp o ladda ned nya theman för poppen. http://seven.rack111...center/test.php
Jag lyckas inte dra ner nåt tema från den där sidan
Postad 21 June 2008 - 14:57
dinauktion
-
dinauktion
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Jag lyckas inte dra ner nåt tema från den där sidan 
Funkar bara med IE, prova igen du tänk på att du måste tillåta pop-ups
Redigerat av dinauktion, 21 June 2008 - 14:58.
Postad 21 June 2008 - 15:53
PrimaryMaster
-
PrimaryMaster
-
Användare
-
-
166 inlägg
använder popcorn sig av IR singnal till fjärren?
jag får inte min inlärnings fjärrkontroll till min yamaha förstärkare att känna av någon signal.
ja vet ju att text Xbox360 fjärren gör något annat.. men visst tusan ska Popcorn fjärren köra IR ?
Postad 21 June 2008 - 16:00
halle7
-
halle7
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Hej!
Har skaffat ny TV 8samsung 37" full hd)och är trött på att min PS2:a ger så dålig bild (närmare VHS än DVD) när jag tittar på DVD, dessutom är jag trött på att bränna ut allt.
Skulle vilja köra filmer från datorn och hoppas det blir bättre kvalitet då.
Är en Popcorn hour a100 nåt för mig då? Har inte hört talas om dessa innan och har inte förstått exakt hur de fungerar. Om man bara ska se på film, är det en fördel o ha hårddisk i den då? Är det vanlig 3,5" IDE-hdd eller är det 2,5? (har nämligen en 3,5" liggande).
Hur blir kvalitén och vad behövs för sladdar? Funkar det att köra med hdmi-sladd och blir kvalitén så bra som på datorskärmen?
Tack på förhand. Hoppas det inte är för dumma frågor
EDIT: Såg att det va 3,5" hdd. Krävs ide-sladd eller ingår det?
Redigerat av halle7, 21 June 2008 - 16:01.
Postad 21 June 2008 - 16:13
Unregisteredfe29246a
-
Unregisteredfe29246a
-
Lärjunge
-
-
316 inlägg
Då jag inte fick nått svar tidigare så frågar jag igen, går det att få popcorn att läsa i rar paket ?
Postad 21 June 2008 - 16:40
daniels08
-
daniels08
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Tja igen! Köpte en hårddisk till PCH ist för att streama och krångla med nätverksuppsättningen varenda gång.' Men typiskt nog verkar det som att jag köpt en hårddisk som inte är kompatibel med PCH's anslutningsmöjligheter. Samsung SpinPoint T166 HD501LJDet ingick inga kablar förutom den korta strömkabeln, och nu vet jag inte exakt vilken kabel som behövs för att den skall kopplas ihop med PCH. Någon vill vill ge en hjälpande hand? Tack på förhand
Postad 21 June 2008 - 16:58
kreator
-
kreator
-
Användare
-
-
126 inlägg
du måste köpa en ide disk istället
SATA passar inte..
Postad 21 June 2008 - 16:59
daniels08
-
daniels08
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
du måste köpa en ide disk istället SATA passar inte..
Tack för svaret! Precis vad jag misstänkte... Så går det när man är ivrig och inte kollar upp viktig informatiom först. Ha en fortsatt trevlig helg
Postad 21 June 2008 - 17:03
dinauktion
-
dinauktion
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Då jag inte fick nått svar tidigare så frågar jag igen, går det att få popcorn att läsa i rar paket ?
Ja med Lundmans Llink
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|