* Officiell tråd - Popcorn Hour A-100 *
8037 svar till detta ämne
Postad 21 June 2008 - 17:05
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Tja igen! Köpte en hårddisk till PCH ist för att streama och krångla med nätverksuppsättningen varenda gång.' Men typiskt nog verkar det som att jag köpt en hårddisk som inte är kompatibel med PCH's anslutningsmöjligheter.
Samsung SpinPoint T166 HD501LJ
Det ingick inga kablar förutom den korta strömkabeln, och nu vet jag inte exakt vilken kabel som behövs för att den skall kopplas ihop med PCH. Någon vill vill ge en hjälpande hand?
Tack på förhand
Det ska vara en PATA-disk och inte en SATA. Gamla "vanliga" typen alltså...
Postad 21 June 2008 - 18:03
Unregisteredfe29246a
-
Unregisteredfe29246a
-
Lärjunge
-
-
316 inlägg
Ja med Lundmans Llink
Tack! och det funkar bra ?
Postad 21 June 2008 - 18:03
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Funkar bara med IE, prova igen du tänk på att du måste tillåta pop-ups
Ah, tack, nu fick jag ner det. Nån som vet om de "icke myihome" skinnen funkar i myihome ändå, kanske med lite modifikation
Postad 21 June 2008 - 18:22
eulerrow
-
eulerrow
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag har problem med att fjärrkontrollen till Popcornen har börjat bli seg på att svara. Det tar flera sekunder efter att man har tryckt till att Popcornen svarar på nästa tryckning. Det verkar inte ha något att göra med hårddisken eller nätanslutningen eftersom problemet finns där när jag startar upp utan att dessa sitter i.
Sen när man väl får igång en film så rullar den utan problem, ingen fördröjning eller hackning.
Jag har senaste FW 080612
Är det någon som råkat ut för samma? Och kanske till och med har en lösning på detta?
/eulerrow
Postad 21 June 2008 - 19:24
TsUPeR
-
TsUPeR
-
Användare
-
-
212 inlägg
Tack! och det funkar bra ?
ja...
Postad 21 June 2008 - 19:36
Unregisteredd3dd2e8f
-
Unregisteredd3dd2e8f
-
Rookie
-
7 inlägg
Jag har haft min popcorn ett par veckor nu, Allt har funkat kanaon till ca 2 veckor tillbaka, då började den krångla att inte spela upp filmer oavsett format. Iso, mkv. mpeg. Ibland funkade det ibland inte. Nu VÄGRAR den spela något över hnuvudtaget. Kör från intern håddisk , ingen skillnad efter uppdateringen. Någon som vet någon lösning?
När jag väljer filen och trycker play eller enter kommer jag tillbaka, efter en kort stund av svart ruta, till browserfönstret där jag valde filmen, Samma även om den stått strömlös en längre stund
Postad 21 June 2008 - 20:05
dinauktion
-
dinauktion
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Jag har haft min popcorn ett par veckor nu, Allt har funkat kanaon till ca 2 veckor tillbaka, då började den krångla att inte spela upp filmer oavsett format. Iso, mkv. mpeg. Ibland funkade det ibland inte. Nu VÄGRAR den spela något över hnuvudtaget. Kör från intern håddisk , ingen skillnad efter uppdateringen. Någon som vet någon lösning? När jag väljer filen och trycker play eller enter kommer jag tillbaka, efter en kort stund av svart ruta, till browserfönstret där jag valde filmen, Samma även om den stått strömlös en längre stund
Kan du spela nåt från USB sticka eller MyIhome? Kan vara HDD som gett sig, kanske prova att formatera om?
Postad 21 June 2008 - 20:16
daniels08
-
daniels08
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Det ska vara en PATA-disk och inte en SATA. Gamla "vanliga" typen alltså...
Som det kanske märks så är inte detta mitt bästa område. Jag la precis ut den nya hårddisken på annons på blocket och letar efter rätt typ nu. Stämmer det att jag ska leta efter 3,5" IDE ATA/100 ? Passar denna WD Caviar SE16 WD3200AAKBTipsa gärna om andra bra diskar som ni rekommenderar. Dock minsta kapacitet är 320Gb jag är ute efter.
Postad 21 June 2008 - 20:35
dinauktion
-
dinauktion
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Som det kanske märks så är inte detta mitt bästa område. Jag la precis ut den nya hårddisken på annons på blocket och letar efter rätt typ nu.
Stämmer det att jag ska leta efter 3,5" IDE ATA/100 ? Passar denna WD Caviar SE16 WD3200AAKB
Tipsa gärna om andra bra diskar som ni rekommenderar. Dock minsta kapacitet är 320Gb jag är ute efter.
Den borde funka, har själv en 300Gb WD Caviar i min. Jättenöjd, inget oljud.
Postad 21 June 2008 - 20:40
KarlXII
-
KarlXII
-
Beroende
-
-
1112 inlägg
Finns det något autoläge i PCH som sköter skärmuppdateringsfrekvensen . dvs att den kör ut t.ex. 720P@60Hz om det är NTSC-material, men 720P@50Hz om det är PAL?
Ingen som vet detta? Jag testar en TVIX6500 just nu, och den har en sådan feature. Otroligt bekvämt.
Postad 21 June 2008 - 20:50
Unregisteredce27a3d9
-
Unregisteredce27a3d9
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Vet inte om detta varit uppe tidigare men någon kanske kan svara, när man tittar på t.ex x264 filmer med undertext på, är texten transparent och kan man ställa in det?
När texten är över svart bg är den klarvit, men när den är ovanför filmen så är den mer genomskinlig?
Är det någon inställning jag missat? hittar bara vart man ändrar färg osv.
Mvh Tomas
Postad 21 June 2008 - 22:13
Unregisteredd3dd2e8f
-
Unregisteredd3dd2e8f
-
Rookie
-
7 inlägg
Kan du spela nåt från USB sticka eller MyIhome? Kan vara HDD som gett sig, kanske prova att formatera om?
Nej blir lika om jag spelar från MyIhome, usb har jag inte provat.
Postad 21 June 2008 - 23:09
TsUPeR
-
TsUPeR
-
Användare
-
-
212 inlägg
Ingen som vet detta? Jag testar en TVIX6500 just nu, och den har en sådan feature. Otroligt bekvämt. 
Nix,inte ännu men det har varit uppe på tal bland betatestarna för flera månader sedan och syabas skulle återkomma. Tror att det ligger relativt högt upp på listan,,,
Postad 22 June 2008 - 07:25
dinauktion
-
dinauktion
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Ny Moviejukebox ute!Ni kan läsa mer här MoviejukeboxNågra smakprov
Moviejkb.jpg 64.54K
2 Antal nerladdningar
Moviejkb2.jpg 42.59K
0 Antal nerladdningar
Postad 22 June 2008 - 09:26
PrimaryMaster
-
PrimaryMaster
-
Användare
-
-
166 inlägg
Ny Moviejukebox ute! Ni kan läsa mer här Moviejukebox
Några smakprov
Moviejkb.jpg 64.54K
2 Antal nerladdningar
Moviejkb2.jpg 42.59K
0 Antal nerladdningar
denna är grym.. han testat den =) (o även dom gammla ver.) men ja får inte "länkarna" till filmerna o funka!!! \\NETWORK\Movies heter mitt "SMB share" Min dator har Ip: 192.168.0.4 har testat: file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/[SMB] Network:Movies/
file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/[SMB] 192.168.0.4:Movies/
file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/[SMB] [email protected]:Movies/
(my Vista acount is namned "Tobbe")
Heres an exempel från i HTML File:
file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/[SMB] [email protected]:Movies/HD/27.Dresses/27.Dresses.mkv vad gör ja för fel?
Redigerat av PrimaryMaster, 22 June 2008 - 09:27.
Postad 22 June 2008 - 09:32
dinauktion
-
dinauktion
-
Amatör
-
-
77 inlägg
denna är grym.. han testat den =) (o även dom gammla ver.) men ja får inte "länkarna" till filmerna o funka!!!
\\NETWORK\Movies heter mitt "SMB share"
Min dator har Ip: 192.168.0.4 har testat:
file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/[SMB] Network:Movies/
file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/[SMB] 192.168.0.4:Movies/
file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/[SMB] [email protected]:Movies/
(my Vista acount is namned "Tobbe")
Heres an exempel från i HTML File:
file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/[SMB] [email protected]:Movies/HD/27.Dresses/27.Dresses.mkv vad gör ja för fel?
Du menar att du inte kan spela filmerna? Hm ena pekar på var filmerna ligger och sen kan man peka på var outputten från jukeboxen ska ligga. Skicka in en fråga till jjulien på Networked Media Tank forumet under user applications, ja du hittar säkert.
Postad 22 June 2008 - 09:40
dinauktion
-
dinauktion
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Du menar att du inte kan spela filmerna? Hm ena pekar på var filmerna ligger och sen kan man peka på var outputten från jukeboxen ska ligga. Skicka in en fråga till jjulien på Networked Media Tank forumet under user applications, ja du hittar säkert.
Vänta lite, var kommer mappen HD ifrån? Du har ju Movies i configen?
Postad 22 June 2008 - 10:53
PrimaryMaster
-
PrimaryMaster
-
Användare
-
-
166 inlägg
Vänta lite, var kommer mappen HD ifrån? Du har ju Movies i configen?
C:\Movies\ C:\Movies\HD C:\Movies\Xvid C:\Movies\TvShows Så ser det ut på min dator...
Postad 22 June 2008 - 11:56
EgonFisk
-
EgonFisk
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Finns det nån nackdel med llink? Jämfört med att köra smb
Postad 22 June 2008 - 13:51
Ludvig
-
Ludvig
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Jag tycker det nästan är för segt för att det ska vara hållbart.. för segt att browsa osv osv =)
Postad 22 June 2008 - 14:35
Unregistered468c32b1
-
Unregistered468c32b1
-
Användare
-
-
202 inlägg
Nån som har lust att förklara hur man startar och använder moviejukebox?
Laddade hem det och läste read me filen, fattade nada...
MvH Jonas
Postad 22 June 2008 - 16:33
Strumpan
-
Strumpan
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Jag har haft min popcorn ett par veckor nu, Allt har funkat kanaon till ca 2 veckor tillbaka, då började den krångla att inte spela upp filmer oavsett format. Iso, mkv. mpeg. Ibland funkade det ibland inte. Nu VÄGRAR den spela något över hnuvudtaget. Kör från intern håddisk , ingen skillnad efter uppdateringen. Någon som vet någon lösning? När jag väljer filen och trycker play eller enter kommer jag tillbaka, efter en kort stund av svart ruta, till browserfönstret där jag valde filmen, Samma även om den stått strömlös en längre stund
Jag har fått precis samma fel! Har en extern och en intern hdd. Från början var det bara några filer som inte funkade med nu har jag inte en ända fil som funkar. Varken mkv,iso,mp3 mpeg eller xvid. Det är inte hårrdiskarna de är fel på för båda två funkar när jag har de i datorn och då spelas filerna utan problem. Jag trodde de skulle lösa sig med nyaste firmwaren men de är ingen skillnad. Någon med något tips ?
Postad 22 June 2008 - 18:45
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Strumpan & Sastrom:Jag hade gjort så här: 1. Testa att rycka kabeln o starta om, ev starta om "mjukt oxå", antagligen händer inget. Ni har säkert redan gjort det. 2. Hur har ni uppdaterat? USB-minne eller online?? Försök köra med USB-minne i detta fall. 3. Ladda in en äldre Firmware, tex 080330 komplett m NMT-applikationerna (om ni har HDD i PCH:n) 4. Starta upp den, checka så den gamla gått in korrekt, kolla versionen. 5. Ladda på den senaste igen... Bägge delarna osv... Förhoppningsvis kan detta hjälpa! Skulle det inte göra det o ni använder Torrent-klienten, testa att radera/backupa Torrent-filerna. Radera rubbet i BT foldern, även loggar osv. Gör om det jag skrev tidigare... Jag är inte tvärsäker på att detta kommer hjälpa er. Men om det inte funkar så grundläggande kan det vara idé att rulla tillbaka Firmwaren o göra om det. Vi håller tummarna!!
Postad 22 June 2008 - 19:12
kreator
-
kreator
-
Användare
-
-
126 inlägg
fick problem att spela upp filer men efter att ja drog ut strömkabeln och startade upp den igen så funkade det bra.
testa också att ändra bildformat och sen tillbaks till det man vill ha
tex från 720p 60Hz till 1080p och sen tillbaks....
Postad 22 June 2008 - 19:47
Strumpan
-
Strumpan
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Ikväll tog jag tag i problemet och fick lite mer kött på bena. Först stängde jag av popcornen med del+ powerknappen och därefter ryctke jag sladden. Sen startade jag popcornen och alla filer på den interna hdd funkade. mkv iso mm. När jag sedan startade en film som jag haft problem med på den externa hdd strulade de såklart. Provade få igång filmen flera gånger utan att lyckas. När jag sedan skulle kolla om någon anna film funkade var det ca hälften av de jag provade som startade. Provade då starta filmen som strulat igen några gånger. Efter de funkade ingen film på varken den externa eller interna hdd. Så slutsatsen är att en film jag har är skadad och att efter jag spelat den ligger problemet kvar i popcornen. Konstigt men sant. Den fil jag har problem med är en bluray rip på cloverfield som jag rippat själv från orginal skiva. Kanske därför de strular.
Postad 22 June 2008 - 21:18
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Strumpan:Bra att du kunnat isolera problemet!! Har själv varit med om att vissa filmer fått PCH:n att bli instabil. Detta är lite av både styrkan o problemet med den här typen av Mediaspelare! Alla räknar med att ALLT ska funka, oavsett var man fått materialet ifrån, kvalitet osv. I och med att du/andra kan sätta parametrarna så otroligt olika, så finns det ju gränser. Kombinationsmöjligheterna är oändliga när det gäller hur en film kan se ut... Detta gör att man får vara beredd på att det ibland kan bli halvstrul! Hoppas du hittar en bättre iställning för dina BluRay rippar, så blir det säkert bra!!
Postad 22 June 2008 - 23:24
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1662 inlägg
använder popcorn sig av IR singnal till fjärren?
jag får inte min inlärnings fjärrkontroll till min yamaha förstärkare att känna av någon signal.
ja vet ju att text Xbox360 fjärren gör något annat.. men visst tusan ska Popcorn fjärren köra IR ?
Japp, den använder IR och min Logitech Harmony 885 kan ta emot inlärnings-IR från Poppens fjärr. Min förra stärkare, Harman/Kardon kunde inte lära sig av vissa fjärrar. Men min Harmony fixar dom så det är nog din Yamaha-fjärr som inte riktigt hänger med... Xbox360 använder också IR men däremot kör PS3 med bluetooth...  Finns det nån nackdel med llink? Jämfört med att köra smb
Nä, bara fördelar. Bla. så använder llink inte SMB-protokollet vilket gör att filmer startar snabbare och du slipper hack och dyligt när du streamar 1080P. Sen kan llink köra film direkt från rar-arkiv vilket är OTROLIGT skönt.
Postad 23 June 2008 - 02:10
Unregistered468c32b1
-
Unregistered468c32b1
-
Användare
-
-
202 inlägg
Ikväll tog jag tag i problemet och fick lite mer kött på bena. Först stängde jag av popcornen med del+ powerknappen och därefter ryctke jag sladden. Sen startade jag popcornen och alla filer på den interna hdd funkade. mkv iso mm. När jag sedan startade en film som jag haft problem med på den externa hdd strulade de såklart. Provade få igång filmen flera gånger utan att lyckas. När jag sedan skulle kolla om någon anna film funkade var det ca hälften av de jag provade som startade. Provade då starta filmen som strulat igen några gånger. Efter de funkade ingen film på varken den externa eller interna hdd. Så slutsatsen är att en film jag har är skadad och att efter jag spelat den ligger problemet kvar i popcornen. Konstigt men sant.
Den fil jag har problem med är en bluray rip på cloverfield som jag rippat själv från orginal skiva. Kanske därför de strular.
Haft samma prob, försökte spela en fil som den inte klarade (trasig eller nåt) se kunde den inte spela några förens jag drog ur sladden. Blev samma fel varje gång jag startade den filen. Filen borde funkat, var en "scene rel" och funkade utmärkt i datorn. Inte haft det problemet sen jag slängde den filen. Har rätt många film-filer till min PCH...
Postad 23 June 2008 - 06:24
TsUPeR
-
TsUPeR
-
Användare
-
-
212 inlägg
Nej, Inte om du är beroende av bandbredden som behövs för bra flyt i HD material.... EDIT: ops, redan svarat på...
Redigerat av TsUPeR, 23 June 2008 - 06:26.
Postad 23 June 2008 - 06:54
Matta
-
Matta
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Jag tror att frågan varit upp tidigare men ställer den i alla fall......finns säkert nån som kan svara snabbt och kort.
Måste jag ha intern hårdisk i A100 om jag vill köra llink ?
Finns det någon bra beskrivning om hur jag får igång llink ?
Postad 23 June 2008 - 07:05
TsUPeR
-
TsUPeR
-
Användare
-
-
212 inlägg
Jag tror att frågan varit upp tidigare men ställer den i alla fall......finns säkert nån som kan svara snabbt och kort. Måste jag ha intern hårdisk i A100 om jag vill köra llink ? Finns det någon bra beskrivning om hur jag får igång llink ?
Nej, ingen intern HDD behövs då llink med fördel körs på din dator/NAS. Du kan dock köra llink lokalt på din PCH om du vill ha rar-stöd på lokala filer. Beskrivning hittar du på http://www.lundman.n...index.php/Llink
Postad 23 June 2008 - 07:51
Matta
-
Matta
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Nej, ingen intern HDD behövs då llink med fördel körs på din dator/NAS. Du kan dock köra llink lokalt på din PCH om du vill ha rar-stöd på lokala filer.
Beskrivning hittar du på http://www.lundman.n...index.php/Llink
OK...Tackar så mycket...
Postad 23 June 2008 - 07:56
zhango
-
zhango
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Det där låter ju mer som plasma-ghostningar? Men har du märkt skillnad på olika fw kan det ju inte vara det. Jag har dock inte stört mig på något sådant, men är å andra sidan ingen jätte bild-guru så kanske inte märker det bara.
Dessutom använder jag mig av en LCD så plasma-ghostningar är nog uteslutet.  Nej så uppfattar jag det inte om man läser Syabas inlägg lite längre ner i den här tråden. http://www.networked...opic.php?t=5290 Nergradera till äldre firmware går bra men att uppgradera till nästa går inte om man inte har lagtin den här firmwaren först...så fattar jag det som.
Håller med dig. Verkar som om det går bra att nedgradera. Blir till att göra det efter jobbet idag
Postad 23 June 2008 - 08:48
ijahman
-
ijahman
-
Användare
-
-
199 inlägg
Nej, ingen intern HDD behövs då llink med fördel körs på din dator/NAS. Du kan dock köra llink lokalt på din PCH om du vill ha rar-stöd på lokala filer.
Beskrivning hittar du på http://www.lundman.n...index.php/Llink
Jag är lite sugen på ett nas vet du om llink lirar med qnap nasen? På lundman:s sida så pratar man bara om nas från Infrant och Synology.
Postad 23 June 2008 - 09:36
Unregisteredce27a3d9
-
Unregisteredce27a3d9
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Vet inte om detta varit uppe tidigare men någon kanske kan svara, när man tittar på t.ex x264 filmer med undertext på, är texten transparent och kan man ställa in det?
När texten är över svart bg är den klarvit, men när den är ovanför filmen så är den mer genomskinlig?
Är det någon inställning jag missat? hittar bara vart man ändrar färg osv.
Mvh Tomas
EDIT: Bumpar min fråga lite, samt lägger till färginställningarna blir ju samma även på on-screen pausknappe/playknapp etc halva är blå/vit medans andra halvan som är över filmen är transparent, samtidigt har du en undertext med 2 rader och har halva på det "svarta" blir det 2 rader med olika färger på
Någon som förstår vad jag menar? irriterande =)
Postad 23 June 2008 - 09:52
Kurben
-
Kurben
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Vet inte om detta varit uppe tidigare men någon kanske kan svara, när man tittar på t.ex x264 filmer med undertext på, är texten transparent och kan man ställa in det? När texten är över svart bg är den klarvit, men när den är ovanför filmen så är den mer genomskinlig? Är det någon inställning jag missat? hittar bara vart man ändrar färg osv.
Mvh Tomas
EDIT: Bumpar min fråga lite, samt lägger till färginställningarna blir ju samma även på on-screen pausknappe/playknapp etc halva är blå/vit medans andra halvan som är över filmen är transparent, samtidigt har du en undertext med 2 rader och har halva på det "svarta" blir det 2 rader med olika färger på 
Detta med transparant text verkar vara fixat i den senaste firmwaren, ialla fall för mig...
Postad 23 June 2008 - 09:55
EgonFisk
-
EgonFisk
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Vet inte om detta varit uppe tidigare men någon kanske kan svara, när man tittar på t.ex x264 filmer med undertext på, är texten transparent och kan man ställa in det? När texten är över svart bg är den klarvit, men när den är ovanför filmen så är den mer genomskinlig? Är det någon inställning jag missat? hittar bara vart man ändrar färg osv.
Mvh Tomas
Det blir så på min ibland oxå. Det hjälper att rycka ur sladden å starta om
Postad 23 June 2008 - 12:47
bono82
-
bono82
-
Lärjunge
-
-
311 inlägg
Någon som vet varför tvmode+siffra inte fungerar för mig? uppdaterade till senaste fw:n idag och skulle givetvis prova 1360x768, bilden blir klart svart och tvmode+0/7 fungerar inte. Har provat att starta om enheten flera gånger.
hade samma problem innan och då sluta det med att jag fick gå till en kompis med tjocktv och koppla in med komposit. nu är han inte hemma över sommaren så det är något problematiskt..
löste sig nu genom att koppla den i projektorn faktiskt, bara min sunkiga mirai tv som inte ville ta byte av bildläge antagligen..
Redigerat av bono82, 23 June 2008 - 13:20.
Postad 23 June 2008 - 13:36
TsUPeR
-
TsUPeR
-
Användare
-
-
212 inlägg
Jag är lite sugen på ett nas vet du om llink lirar med qnap nasen? På lundman:s sida så pratar man bara om nas från Infrant och Synology.
Vet inte vad det sitter för en processor i qnapen och vilka möjligheter man har att köra egna program. Googla och ta reda på lite mer så kanske jag kan ge ett bättre svar...
Postad 23 June 2008 - 14:56
ijahman
-
ijahman
-
Användare
-
-
199 inlägg
Vet inte vad det sitter för en processor i qnapen och vilka möjligheter man har att köra egna program. Googla och ta reda på lite mer så kanske jag kan ge ett bättre svar...
Det är den här jag är sugen på http://www.qnap.com/...ure.asp?p_id=93Den verkar klara det mesta men som sagt llink vet jag inte om den kan hantera...
Postad 23 June 2008 - 16:20
Unregisteredfe29246a
-
Unregisteredfe29246a
-
Lärjunge
-
-
316 inlägg
Någon som vet varför tvmode+siffra inte fungerar för mig? uppdaterade till senaste fw:n idag och skulle givetvis prova 1360x768, bilden blir klart svart och tvmode+0/7 fungerar inte. Har provat att starta om enheten flera gånger.
hade samma problem innan och då sluta det med att jag fick gå till en kompis med tjocktv och koppla in med komposit. nu är han inte hemma över sommaren så det är något problematiskt.. 
löste sig nu genom att koppla den i projektorn faktiskt, bara min sunkiga mirai tv som inte ville ta byte av bildläge antagligen..
Hade faktiskt samma problem från början, upptäckte bara att man måste först klicka på TVMode sedan en siffra, inte samtidigt vilket jag först trodde.
Redigerat av Unregisteredfe29246a, 23 June 2008 - 16:21.
Postad 23 June 2008 - 17:06
Zeroiq
-
Zeroiq
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Kjell 0 Company har nyss sänkt priset till 1495:- på Popcorn Hour A-100
Postad 23 June 2008 - 17:22
Unregistered258cb0f1
-
Unregistered258cb0f1
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Tack för tipset!
Postad 23 June 2008 - 22:24
bluebike
-
bluebike
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Snabb fråga;
För mig laggar MKV.1080p.Sample.for.CPU.Video.Decoding.Benchmark, dvs.. klippet med alla fåglar som flyger över någon flod. Är det så att PCH inte klarar den eller är min interna hårddisk (en Maxtor på 120gb med några år på nacken) för slö?
Postad 23 June 2008 - 22:53
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
bluebike:Fågelscenen är en klassisk "värsting", har du den som MKV är den skittuff. Den ligger runt 45 Mbps om jag inte minns fel... Jättemånga har problem med denna scen även på riktigt tunga datorer, så PCH:n svettas rejält. PCH:n jobbar ju med hårdvarustöd för H.264, medan MKV-containern packas upp rent mjukvarumässigt. Så rent teoretiskt borde den gå bättre om man plockar ur den ur MKV-containern. Men jag vet inte säkert!
Postad 24 June 2008 - 00:22
maresdyk
-
maresdyk
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Hej på er Även jag och jag antar många med mig såg priset som Kjell C/O har, och nu kunde jag bara inte motstå den. Fick dock reda på av Expediten att det var ett kampanjpris som han påstod skulle vara dena och ev nästa vecka. Om detta är sant vågar jag inte gå ed på men men. Nu till några reflektioner. Jag har hängt med som läsare i forumet från sida 1 och vågar påstå att jag läst det mästa. Lik förbaskat fick jag inte någon bild på den första 30 minutrarna till jag koppla den med vanlig RCA kabel. Men med lite mickel fram och tillbaka så funkade den plötsligt med 720p 60 Hz och efter de trillade övriga in med (Min tv klarar 1080p både 50/60 Hz)Lustigt att man behöver mickal så fast möjligen hade jag inte tålamodet. Jag höll öven på att koppla in och ur Hdn. Men när väl allt funkade så hittade den Hdn allt frid och fröjd. gjorde grundinställnigarna då uppdaterade den automatiskt till senaste FW Den funkade helt enkelt klockrent. Spelade alla 1080p filmer jag hade samt mina 720p filmer. Inget lagg inga problem. Dock kunde jag inte kolla på en enda Youtub film. Vad kan det bero på? Johan
Postad 24 June 2008 - 06:43
Matta
-
Matta
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Tjena alla Popcornätare....
Jag har fått igång llink och kör den tjänsten på PC'n. Anledningen till att köra llink var att kunna spela upp rar-arkiv direkt utan att behöva packa upp. Jag har testat en massa arkiv och inte fått det att fungera, men 'vanliga' .MKV m.m. fingerar klockrent, men det gjorde det ju när jag kör MyIHome också.
Antagligen har jag väl missat någon inställning, men det är lite svårt för mig att veta var eftersom allt detta med mediaspelare, streama m.m. är ganska nytt.
Så, är det någon mer än jag som har problem med llink och rar-arkiv?
De enda inställningar som jag ändrat i llink.cfg är det bibliotek där jag har mina mediafiler och rararkiv (ROOT.....)
Tänk om det kunde finnas ett GUI till llink. Någon som vet om det är på gång ?
Jag föreslår också att ev. starta separata trådar för dom olika relaterade produkterna till A-100, såsom llink, MyIHome m.m.
//En ganska nöjd PopCornätare
Postad 24 June 2008 - 07:06
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
maresdyk:Hur har du gjort dina nätverksinställningar? Det är ju viktigt att din PCH kan "se" nätverket, rätt IP-nummer (i ditt nätverk) o rätt arbetsgrupp. Detta står det om en del i första inlägget. Kolla där o se om det löser sig!!
Postad 24 June 2008 - 08:16
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1662 inlägg
Jag har fått igång llink och kör den tjänsten på PC'n. Anledningen till att köra llink var att kunna spela upp rar-arkiv direkt utan att behöva packa upp. Jag har testat en massa arkiv och inte fått det att fungera, men 'vanliga' .MKV m.m. fingerar klockrent, men det gjorde det ju när jag kör MyIHome också.
Vad är det som inte funkar? Blir bilden svart nån sekund och sen menyn igen eller ser du inte filen?
Postad 24 June 2008 - 09:55
K-E Larsson
-
K-E Larsson
-
Användare
-
-
186 inlägg
Dock kunde jag inte kolla på en enda Youtub film. Vad kan det bero på?
Youtub kan vara lite buggigt...ibland funkar det med engång ibland strular det...men ärligt talat Youtub kollar man helst på datorn.
Redigerat av K-E Larsson, 24 June 2008 - 09:57.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|