* Officiell Tråd - Panasonic PV60 / PV600 *
5878 svar till detta ämne
Postad 30 januari 2007 - 10:31
Unregistered0e3d5e34
-
Unregistered0e3d5e34
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Har nu testat .. och så gör det inte på min tv
Men å andra sidan .. vad är problemet.. Man tittar väl inte på kanaler som inte har någon signal och det "händer" ju bara på kanaler som inte har signal
Man kan säkert hitta fler "fel" om man letar efter dem där man inte är annars 
Man ser det hela tiden och inte bara när bilden är svart, det var bara ett exempel för att enkelst kunna se det. Ett exempel där det syns tydligt annars är om du tittar på en film och så stor en person bredvid ett ljust fönster med nerdragna persienner, då kan hela personen blir randig eftersom persiennerna flyter ut över personen.
Postad 30 januari 2007 - 10:34
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Har nu testat .. och så gör det inte på min tv
Men å andra sidan .. vad är problemet.. Man tittar väl inte på kanaler som inte har någon signal och det "händer" ju bara på kanaler som inte har signal
Man kan säkert hitta fler "fel" om man letar efter dem där man inte är annars 
Man ser det hela tiden och inte bara när bilden är svart, det var bara ett exempel för att enkelst kunna se det.
Ett exempel där det syns tydligt annars är om du tittar på en film och så stor en person bredvid ett ljust fönster med nerdragna persienner, då kan hela personen blir randig eftersom persiennerna flyter ut över personen.
<{POST_SNAPBACK}>
Jo jag förstod det .. men ville bara "kivas" lite med dig.. Nästan så att jag är besviken över att inte ha ert problem, då jag känner mig utanför gemenskapen Ni får alltså detta fenomen både digitalt och analogt ?MaVeRiC
Postad 30 januari 2007 - 11:02
Unregistered0e3d5e34
-
Unregistered0e3d5e34
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Jo jag förstod det .. men ville bara "kivas" lite med dig..
Nästan så att jag är besviken över att inte ha ert problem, då jag känner mig utanför gemenskapen
Ni får alltså detta fenomen både digitalt och analogt ?
MaVeRiC 
Japp, eftersom jag får det ju om jag bara drar upp volymkontrollen och inte har någon signal alls så verkar det ju inte ha något med signalen att göra. Har sett detta på 2st PV60 själv, min egen och mina föräldrars. En polare har bytt sin TV men har samma problem fortfarande så det är totalt 4st vi sett det på och har efter det utgått från att alla har detta problem. Men så är det kanske inte då.... Ingen som har xbox360? Man ser det ganska tydligt på skiljelinjerna i menyerna i t.ex marketplace då de fortsätter ut på sidorna där de egentligen inte ska vara.
Postad 30 januari 2007 - 12:34
Unregistered1197
-
Unregistered1197
-
Guru
-
-
4 219 inlägg
sprang på en deluxeversion med 2dvd för 89kr på maxi så jag klippte den Trsitan och Isolde såg jag för ett tag sen så den får vänta, däremot funderar jag på ngn animerad film, ngn du kan rek med grym bild? alltid kul att köra lite tech dem för folk på besök 
<{POST_SNAPBACK}> Final Fantasy VII: Advent Children har mycket bra bild, bland det bästa i animerad väg som jag sett. Dessutom nostalgi för de som spelare FFVII på PSX en gång i tiden. Köp Director's Cut av KoH på 4 DVD. Finns på Discshop för 200 spänn. Det är en helt ny film. Dubbelt så bra som bioversionen. Vete katten om inte bilden är bättre också...
Redigerat av Unregistered1197, 30 januari 2007 - 12:42.
Postad 30 januari 2007 - 12:36
Mange30
-
Mange30
-
Användare
-
-
134 inlägg
Har oxå surr så det står härliga till!! Har haft det på alla tre PV60 jag har haft hemma!! Tycker det är lustigt att jag har haft tre PV60 alla har surrat sen så har vissa inte nått surr! Det går inte ihop!! Har även haft LGPC1R och Samsung e71h alla surrar! [/CODE]
MIn pv60 surrar den med! Har också haft både LGPC1R och e71h hemma och dom surrade dom med , fast pv60 surrar mindre än dom! Hade först 2st e71h hemma och dom surrade så att man inte kunde sitta vid tv så länge! bytte då till Lg och märkte direkt fasen vicket surr det är på den med , trodde att den skulle va surrfri men icke! Testade att ta hem en till Lg men den surrade likadant den med så då bytte jag till pv60! Visst den surrar den med, speciellt med mycket ljust i bakgrunden, men den surrar inte lika mycket som dom andra! Inte så att jag lämnar tillbaka den. Fasst visst vill man ha en surrfri tv på +3m! Så dom som har vart i kontakt med panasonic och sen efter det att den har vart inne på service och få det åtgärdat så skriv det sen, för då är det ju bara att lämna in den få det åtgärdat!! MVH: Mange30  ha en bra dag
Postad 30 januari 2007 - 12:40
Unregistered1197
-
Unregistered1197
-
Guru
-
-
4 219 inlägg
Surr kan lika gärna bero på elnätet eller anntennätet i huset. Om man har flera olika enheter av flera olika fabrikat som surrar så beror det sannolik på nätet inte apparaten. Pröva med filter. Sen är det ju så att nervösa personer är mer känsliga för småljud.
Postad 30 januari 2007 - 12:47
Mange30
-
Mange30
-
Användare
-
-
134 inlägg
[quote name='Chris Lymme' date='Jan 30 2007, 12:40 ']Surr kan lika gärna bero på elnätet eller anntennätet i huset. Om man har flera olika enheter av flera olika fabrikat som surrar så beror det sannolik på nätet inte apparaten. Pröva med filter. Sen är det ju så att nervösa personer är mer känsliga för småljud. <{POST_SNAPBACK}> [/quote] [QUOTE] Men då skulle det ju surra lika mycket hela tiden och inte bara vid ljusare bilder! Kör med scart digitalt så jag använder inte antenn! Köpte ett avstörningsfilter som ska ta bort transistenter eller vad det heter, men det är ingen skillnad!
Postad 30 januari 2007 - 12:54
Unregisteredca6c4026
-
Unregisteredca6c4026
-
Användare
-
-
106 inlägg
När vi ändå diskuterar fel och brister så kan jag säga att jag upptäckte en ganska otrevlig sak igår. Jag kollade på en äldre dvd (den sista kejsaren) och filmen hade väl ingen superkvalitet direkt, men i slutet av filmen så blev det under ett par minuter en grym "tearing" eller vad fenomenet kallas, såg ut som om varannan linje låg omlott vid rörelser, jag matar tv med 576p men detta såg ut som detta skräckexempel:  Nån mer som upplevt detta, får det nästan alltid i introsekvenskerna till filmer också
Postad 30 januari 2007 - 13:02
Unregistered33df318c
-
Unregistered33df318c
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Var hittar jag bildförbättrings"funktionerna" som man ska stänga av för att få en bättre bild?
Är det i service menyn man letar eller är det direkt under TV:ns inställningar? Jag hittar inget med namnet "bildförbättringar" någonstans.
/Twixo
Postad 30 januari 2007 - 13:10
Jon_E
-
Jon_E
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Upptäckte nyss ett annat "fel".
Om du tittar på en bild som är helt svart eller väldigt mörkt och det dyker upp något vitt i bilden som t.ex en undertext så blir hela bilden mycket ljusare.
Jag har märkt samma sak när jag har PV60:n som en andra skärm till datorn. Har svart "bakgrundsbild" på datorn och när man drar muspekaren fram och tillbaka mellan skärmarna uppstår precis detta...
Postad 30 januari 2007 - 13:20
Unregistered92d7e447
-
Unregistered92d7e447
-
Beroende
-
-
1 428 inlägg
När vi ändå diskuterar fel och brister så kan jag säga att jag upptäckte en ganska otrevlig sak igår. Jag kollade på en äldre dvd (den sista kejsaren) och filmen hade väl ingen superkvalitet direkt, men i slutet av filmen så blev det under ett par minuter en grym "tearing" eller vad fenomenet kallas, såg ut som om varannan linje låg omlott vid rörelser, jag matar tv med 576p men detta såg ut som detta skräckexempel:
Nån mer som upplevt detta, får det nästan alltid i introsekvenskerna till filmer också
<{POST_SNAPBACK}>
Problemet på bilden ovan är brist på korrekt de-interlacing och om det är som du säger att du matar med 576p så är problemet lokaliserat i din DVD-spelare och inget man kan klandra TV:n för.
Redigerat av Unregistered92d7e447, 30 januari 2007 - 13:31.
Postad 30 januari 2007 - 13:44
Unregistered92d7e447
-
Unregistered92d7e447
-
Beroende
-
-
1 428 inlägg
Usch, efter att ha läst de senaste meddelandena här i diskussionen är man ju absolut inte benägen att köpa den här TV:n.
Det jag hört tidigare om grönstick och problem med lila missfärgningar.
Elektroniksurr.
Problem med konstrast/svärta.
Problem med horizontella mörka läckningar vid vissa bildtyper.
Gaaah, jag som var sugen på att dra iväg och köpa en ikväll.
Nu blir det nog till att tänka om, speciellt eftersom jag inte lyckas hitta någon imom rimligt avstånd som har den uppsatt för demo.
Postad 30 januari 2007 - 13:58
Unregistered36fab88d
-
Unregistered36fab88d
-
Användare
-
-
196 inlägg
Usch, efter att ha läst de senaste meddelandena här i diskussionen är man ju absolut inte benägen att köpa den här TV:n.
Det jag hört tidigare om grönstick och problem med lila missfärgningar. Elektroniksurr. Problem med konstrast/svärta. Problem med horizontella mörka läckningar vid vissa bildtyper.
Nu blir det nog till att tänka om, speciellt eftersom jag inte lyckas hitta någon imom rimligt avstånd som har den uppsatt för demo.
<{POST_SNAPBACK}>
Tjaa... jag har inte noterat något av ovanstående problem. Min 42" PV60 är inköpt i september 06, och det enda jag stör mig på är att den är lätt osnygg. Men å andra sidan är det en av få 42" som får plats i min bokhylla! Ångrar definitivt inte mitt TV-val även om jag då det begav sig betalade 18500:- inkl. bordsstativ. /MM PS! Tittar man rätt in i Solen uppstår det konstiga optiska effekter ... DS!
Postad 30 januari 2007 - 14:00
Unregisteredca6c4026
-
Unregisteredca6c4026
-
Användare
-
-
106 inlägg
Det jag hört tidigare om grönstick och problem med lila missfärgningar. Elektroniksurr. Problem med konstrast/svärta. Problem med horizontella mörka läckningar vid vissa bildtyper.
<{POST_SNAPBACK}>
Alla plasmor verkar dras med några mer eller mindre iriterande problem, jag hade en samsung e71h innan denna och pv60 är grymt mycket bättre på alla punkter, tyvärr hänger mycket på hur man är som person, jag letar efter fel hela tiden känns det som bara för att jag läst om dem här, på gott och ont, man vill ju inte ha gjort ett dåligt köp samtidigt som man vill förvissa sig om att ens eget ex är lika bra som alla andras. jag är iaf väldigt nöjd med min tv, det svåraste är ju att veta vad man ska förväntas sig, vad man har för tidigare preferenser. Tycker inte du ska avskräckas, har själv jämfört många olika plasmor och haft en tidigare hemma som jag bytte ut och valde pv60n i slutändan, och just nu är det ju riktigt bra pris på den på många ställen. Edit:Kom på att jag upplevde det ovan beskrivna problemet med att bakgrunden ändrades, när jag kopplade den till pc:n, hade lite annat strul också, bytte till en HQ vga kabel från kjell och co så försvann alla de problemen.
Redigerat av Unregisteredca6c4026, 30 januari 2007 - 14:04.
Postad 30 januari 2007 - 14:17
krissttoffer
-
krissttoffer
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Ja, nu är det smådetaljer vi håller på med här. Helhetsbetyget är en klockren 10:a från min sida.
Nu var jag över hos min polare igår o lyssnade och det lät som min. Nu gick mitt surr ner över dan, kan det varit så att den surrade mer när den var kall.... kanske. Ska testa idag igen.
Gjorde "volymtetstet", ja mycket riktigt förlängs en "skugga" ut i de gråa kanterna. Ska vara uppmärksam när jag tittar på film, men än så länge har jag inte upplevt något problem när jag verkligen kollar på en film eller tv.
På tal om tv: Jag testade o köra en digitalbox till den igår. Det blev knappt någon skillnad alls, lite bättre på någon kanal som jag hade lite sämre mottagning på vid analoga, men inte annars.
Är inte det digitala nätet såpass bra att det blir så mycket bättre på en 42" plasma?
Postad 30 januari 2007 - 16:14
MattiaSS
-
MattiaSS
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Nu blev jag också livrädd för köp...och jag som bevakat denna tv i flera månader
Postad 30 januari 2007 - 16:21
Leven
-
Leven
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
Nu blev jag också livrädd för köp...och jag som bevakat denna tv i flera månader 
<{POST_SNAPBACK}>
Äh, stora platttv:ar surrar pga transfomatorn som får jobba hårt (platttv drar mycket el). Vissa stör sig på det, andra inte. Alla tv:ar har defekter i bilden (under speciella omständigheter osv).. PV60e är det tryggaste köpet på länge.. Tror att de flesta här kan intyga om det.
Postad 30 januari 2007 - 16:22
krissttoffer
-
krissttoffer
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Det är vad jag också gjort innan jag köpte denna i torsdags. Men bevakade också LG:s Nu verkar det som om många inte varit självkritiska till sina köp, och det är inte alla som synar sina grejjer på ett vis som jag gör. Surret jag hörde kunde inte min polare höra, skuggorna vi diskuterar har inte haft någon inverkan när jag har bild, utan dessa har jag fått leta efter och har bara upptäckt med svart bild i 4:3 läge. Jag måste starkt rekomendera denna och jag är glad att jag inte köpte en LG.
Postad 30 januari 2007 - 16:56
Unregisteredca6c4026
-
Unregisteredca6c4026
-
Användare
-
-
106 inlägg
Håller med om att många inte verkar vara så självkritiska eller så har de inte lika lätt att se de problemen som finns.
Jag är faktiskt mycket nöjd med min tv, men jag stör mig något på de lila störningarna/ormarna som kan dyka upp under vissa förutsättningar.
Men jag hade nog aldrig tänkt på dem om jag inte hade vetat vad jag skulle leta efter och när jag nu sett dem så upptäcker jag dem lite då och då, tror det är samma som med Regnbågar och dlp, vet man vad man ska kolla så ser man det lättare.
Min surrar inte särskilt mycket, mycket mindre än andra plasmor jag lyssnat på iaf, och inte så att jag irriterar mig på det.
Jag hade inte kunnat leva med den bildkvalitet som jag hade med min första tv, det var riktigt dåligt även vid dvd och särskilt vid mörkare partier, men det finns många som säger sig vara mycket nöjda med den, det visar ju bara att allt är upp till betraktaren.
jag har iaf en riktigt bra bild med min setup och jag kör i nuläget med en billigare dvd med komponent, ska köpa ny dvd med hdmi inom kort och hoppas kunna få se ändå bättre bild, men jag är väldigt nöjd i nuläget.
Postad 30 januari 2007 - 17:38
Lodarn
-
Lodarn
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Jag måste också säga att jag är hypernöjd oavsett vad vi diskuterar. För min del har bara surret varit något jag irreterat mig på och eventuellt går det att fixa. Jag har en 50-tummare och de drar mer ström varpå jag kan förstå att surret är mer hörbart på den.
Jag har dessutom personer som varit hemma hos mig och inte hört ett skit fastän jag påtalat det. Beror väl lite på vad man har för hörsel och hur man lyssnar.
På samma sätt gäller väl de andra problemen, beroende på vad man är känslig för. Men på varje punkt verkar det som om andra plasmor har samma eller värre problem och lyssnar man på de som provat lite olika verkar det som om denna plasma ändå kommer väl ut.
Nu finns det inget självändamål att promota denna bara för att man har en själv, så köp vad ni anser bäst själva.
Jag vet bara att jag hade köpt samma plasma nu om jag fått göra om köpet igen. Varenda besökare är helt betagen av hur bilden ser ut och då har jag ingen avancerad DVD som matar den ändå.
Men man kan ju alltid gå loss på en Pioneer?
/ Lodarn
Postad 30 januari 2007 - 18:17
Wide
-
Wide
-
Användare
-
-
212 inlägg
Har oxå en Pv60, klockren tv! .
Men har nu upptäckt, kör anolgt med ComHem. Har rullande lutande ränder på dvs kanaler. Det är som sagt nån störning, kan man få bort detta på nått sätt?, har annars rätt bra bild. Det konstiga är det är sämst bil + ränder i bakgrund på SVT och Tv4, de andra kanalernaär bättre....
Nått trevlig förslag?... 
<{POST_SNAPBACK}>
Jag upplever samma sak. Trodde det berodde på interferens i antennkablarna så jag köpte ett par high-end skärmade kablar och tänkte jag skulle bli av med det. Nej, bilden blev mycket bättre i grunden men de rullande linjerna finns kvar även om de syns mindre då bilden blev klarare. Meddela gärna mig om ni har en lösning.
/ Lodarn
<{POST_SNAPBACK}> http://www.hembiobut...p?pgrpnr=115030Har du testat denna?, eller nån annan som gjort det?...... Ni som tvekar på denna tv, ni kommer inte blli besvikna. Skrattar varje dag man slår på den, jäkla klockren!. Glöm inte att folk här har lite I-landsproblem....  . Det blir alltid negativt på såna här trådar, för man vill klura ut alla fel och brister( som ifrösig är kul ). Men alla andra 98% som troligen är jäkligt nöjda skulle skriva bara postvit, skulle dena tråd vara rätt värdelöst....  ... Så klura vidare ni, den perfekta tvn finns nog inte än....
Postad 30 januari 2007 - 18:53
theoak
-
theoak
-
Forumräv
-
-
514 inlägg
som sagt, finns nog skavanker med alla skärmar om man bara letar dock har jag inte hittat en enda på min ännu.. inte ens designen ogillar jag
ni som tvekar borde nog tänka om igen, bättre plasma i denna prisklass existerar inte!
har läst typ alla tester som finns om lg`s pc1r samt panna pv60 och när man läst dom så har det verkat vara ganska jämt mellan dom, sen när man jämför dom själv som finns det bara ett solklart alt o det är pv60.
minns hur jag satt o störde mig på saker var gång jag tittade på film med min lg men nu sitter man bara och njuter då bilden är helt jä..a underbar
Postad 30 januari 2007 - 18:57
Unregistered1197
-
Unregistered1197
-
Guru
-
-
4 219 inlägg
Fäst er inte så mycket vid de småproblem som nämns ovan. När man diskuterar och analyserar dessa problem låter det som om de är 100 gånger större än vad de är.
Min PV60 är tyst, har närmast perfekt bild och gör mig glad varje dag. Vad mer kan man begära? Att den kokar kaffe och löser korsord?
Postad 30 januari 2007 - 19:34
Unregistered92d7e447
-
Unregistered92d7e447
-
Beroende
-
-
1 428 inlägg
ni som tvekar borde nog tänka om igen, bättre plasma i denna prisklass existerar inte!
<{POST_SNAPBACK}>
Men om man är öppen för förslag så finns det mycket att välja på. Kan mycket väl tänka mig bakprojje t.ex.
Postad 30 januari 2007 - 21:46
Unregistered98d503b8
-
Unregistered98d503b8
-
Lärjunge
-
-
326 inlägg
Jag tror jag har ett problem med min nyinköpta PV60.
TV:n har väl rullat ungefär 200 timmar sedan inköp. Införskaffade mig en Xbox 360 i dagarna för att njuta 720p med plasman.
Har ett problem. Vid panoreringar eller rörliga objekt, speciellt ljusa färger, ser det ut som att bilden vill ge med sig färgblödningar. Oftast grön/gula. Detta fenomen blir extra tydligt när man spelar Xbox, men syns även vid vanlig analog TV.
Vad kan det bero på? Hoppas någon inställning kanske kan lösa detta...
Postad 30 januari 2007 - 21:50
Unregistered1197
-
Unregistered1197
-
Guru
-
-
4 219 inlägg
Blir det bara så på XBoxen?
Postad 30 januari 2007 - 21:56
Unregistered90f62e0d
-
Unregistered90f62e0d
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Har tänkt köpa denna teve, fast jag funderar om man kan vänta sig att teven kommer att sänkas i pris ytterligare i och med att en nyare modell snart är här?
Funderar även över om man kan spela xbox 360 på den ca: 3 timmar i sträck utan inbränningar. Jag brukar spela till och från ca: 2-4 timmar i sträck på den nuvarande teven, övrig tid används till film och tv.
Tillsist undrar jag om hur kvaliteten är när man kopplar den till datorn, alltså för film-tittande inte surf etc.
Postad 30 januari 2007 - 21:56
Willehund
-
Willehund
-
Användare
-
-
109 inlägg
Hejsan
Jag är också ägare av en 42PV60.
Nu såg jag dom gröna ormarna när det var grammisgala
Per
Postad 30 januari 2007 - 22:14
Unregistered92d7e447
-
Unregistered92d7e447
-
Beroende
-
-
1 428 inlägg
TV:n har väl rullat ungefär 200 timmar sedan inköp. Införskaffade mig en Xbox 360 i dagarna för att njuta 720p med plasman.
Har ett problem. Vid panoreringar eller rörliga objekt, speciellt ljusa färger, ser det ut som att bilden vill ge med sig färgblödningar. Oftast grön/gula. Detta fenomen blir extra tydligt när man spelar Xbox, men syns även vid vanlig analog TV.
<{POST_SNAPBACK}>
Provat att stänga av alla "bildförbättringsmojänger"? Testat att köra VGA från boxen i 1360x768? (på många apparater stängs en massa bildförbättringsfunktioner av när man kör pixelmappat, inställningar som man annars inte har någon kontroll över i menysystemen tex.)
Postad 30 januari 2007 - 22:37
Unregistered98d503b8
-
Unregistered98d503b8
-
Lärjunge
-
-
326 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Provat att stänga av alla "bildförbättringsmojänger"? Testat att köra VGA från boxen i 1360x768? (på många apparater stängs en massa bildförbättringsfunktioner av när man kör pixelmappat, inställningar som man annars inte har någon kontroll över i menysystemen tex.)
<{POST_SNAPBACK}>
Har testat 1360*768 utan massa bildmojänger påslagna. Blir fortfarande samma sak. Dock blir det mindre "eftersläpningar" med VGA-kabeln jämfört med Component. detta fenomen upplevs som sagt vid själva konturerna i spel och filmer, men bara när objektet rör sig. Samtidigt kör jag nu Kill Bill på DVD med componentkabel, där upplever jag inte detta fenomen. Men och andra sidan verkar det inte vara speciellt mycket panoreringar i denna film heller. Det kanske är jag som är extremt kräsen, när man ändå lagt ut över 20 tusen på TV och TV-spel vill man ju gärna att det inte skall vara felande
Postad 31 januari 2007 - 06:39
joniz
-
joniz
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Har tänkt köpa denna teve, fast jag funderar om man kan vänta sig att teven kommer att sänkas i pris ytterligare i och med att en nyare modell snart är här? Funderar även över om man kan spela xbox 360 på den ca: 3 timmar i sträck utan inbränningar. Jag brukar spela till och från ca: 2-4 timmar i sträck på den nuvarande teven, övrig tid används till film och tv. Tillsist undrar jag om hur kvaliteten är när man kopplar den till datorn, alltså för film-tittande inte surf etc.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag tror inte du behöver oroa dig för inbränningar så länge du inte kör med extremt höga kontrast/ljusstyrka värden när du spelar. Jag körde en 4 timmars session Zelda på mitt Wii i lördags och spåren av livmätaren i ena hörnet försvann efter några sekunders vanligt tv tittande efteråt.
Postad 31 januari 2007 - 07:41
gorgen
-
gorgen
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Har oxå surr så det står härliga till!! Har haft det på alla tre PV60 jag har haft hemma!! Tycker det är lustigt att jag har haft tre PV60 alla har surrat sen så har vissa inte nått surr! Det går inte ihop!! Har även haft LGPC1R och Samsung e71h alla surrar! [/CODE]
MIn pv60 surrar den med! Har också haft både LGPC1R och e71h hemma och dom surrade dom med , fast pv60 surrar mindre än dom! Hade först 2st e71h hemma och dom surrade så att man inte kunde sitta vid tv så länge! bytte då till Lg och märkte direkt fasen vicket surr det är på den med , trodde att den skulle va surrfri men icke! Testade att ta hem en till Lg men den surrade likadant den med så då bytte jag till pv60! Visst den surrar den med, speciellt med mycket ljust i bakgrunden, men den surrar inte lika mycket som dom andra! Inte så att jag lämnar tillbaka den. Fasst visst vill man ha en surrfri tv på +3m! Så dom som har vart i kontakt med panasonic och sen efter det att den har vart inne på service och få det åtgärdat så skriv det sen, för då är det ju bara att lämna in den få det åtgärdat!! MVH: Mange30 ha en bra dag
<{POST_SNAPBACK}>
Jag fick detta svar (min surrar (vid ljus bild) så det hörs vid låg volym när man sitter i TV-Soffan): Hej, fick svar från Panasonic serviceavdelning att det inte finns någon åtgärd för surrande kort, varken på PV45:an eller PV60. Man byter ju naturligtvis kort för andra funktionsfel men inte för detta symptom. ******************************************************************************** ** Utfört arbete: UNDERSÖKNING: KONTROLL AV SC-,SS- OCH P-BOARD. "SURRNIVÅ" FRÅN ELEKTRONIKEN ÄR NORMALT FÖR MODELLEN. APPARATEN ÄR INOM TILLVERKARENS SPECIFIKATIONER. /Rikard
Postad 31 januari 2007 - 07:46
Unregistered0e3d5e34
-
Unregistered0e3d5e34
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Du pratar om den gröna ghosting-effekten som b.la jag själv nämnt några gånger i den här tråden och är ett av de "fel" som jag stör mig mest på. Det här är något som alla plasmaskärmar har och är inget du kan göra något åt. Syns väldigt tydligt vid panoreringar som du säger, specielt när svart möter vitt. Jag ser det också väldigt tydligt när jag spelar Xbox och det beror på att det blir oftare snabba panoreringar än om du t.ex tittar på film, du styr ju ofta kameran själv. Det är också lättare att se detta när bilden är mer högupplöst eftersom kontrasten mellan ljust och mörkt är skarpare.
Redigerat av Unregistered0e3d5e34, 31 januari 2007 - 07:48.
Postad 31 januari 2007 - 07:47
Unregistered33df318c
-
Unregistered33df318c
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Alla pratar om bildförbättringfunktioner, var finns dom så man kan stänga av dom?? så man kan testa om bilden blir bättre efter.
/Twixo
Postad 31 januari 2007 - 07:50
Unregistered0e3d5e34
-
Unregistered0e3d5e34
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Alla pratar om bildförbättringfunktioner, var finns dom så man kan stänga av dom?? så man kan testa om bilden blir bättre efter.
/Twixo
<{POST_SNAPBACK}>
I samma meny som du ställer in ljusstyrka och konstrast osv. så har du även några andra val. De kan du sätta på "av" eller "off" eller vad de nu kan tänkas stå.
Postad 31 januari 2007 - 08:16
joffe11
-
joffe11
-
Användare
-
-
202 inlägg
Hei Se linken http://www.komplett.....asp?sku=330944Er dette en bra pris for denne TV. Er det problem med refleksjoner på denne tv'en, den skal være i et rom hvor det er mye vinduer. Tror dere det vil funka bra?
Postad 31 januari 2007 - 08:44
MattiaSS
-
MattiaSS
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Det måste ju vara ett bra pris även om det är i NOK. Jämför här: https://www.prisjakt...kt.php?p=113091
Postad 31 januari 2007 - 09:03
Unregistered98d503b8
-
Unregistered98d503b8
-
Lärjunge
-
-
326 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Du pratar om den gröna ghosting-effekten som b.la jag själv nämnt några gånger i den här tråden och är ett av de "fel" som jag stör mig mest på.
Det här är något som alla plasmaskärmar har och är inget du kan göra något åt.
Syns väldigt tydligt vid panoreringar som du säger, specielt när svart möter vitt. Jag ser det också väldigt tydligt när jag spelar Xbox och det beror på att det blir oftare snabba panoreringar än om du t.ex tittar på film, du styr ju ofta kameran själv. Det är också lättare att se detta när bilden är mer högupplöst eftersom kontrasten mellan ljust och mörkt är skarpare.
<{POST_SNAPBACK}>
Åh typiskt! Du har inget tips hur man kan minska denna, för mig, störande effekt?  Dock blev det lite mindre märkbart med VGA-kabel istället för Component. Men när HDMI kommer till X360, kommer den göra någon skillnad måntro?
Postad 31 januari 2007 - 10:19
Anders_x
-
Anders_x
-
Rookie
-
8 inlägg
Imorgon kommer min PV60 från inWarehouse, lite bittert att det kommit fram en del problem i tråden de sista dagarna. Speciellt när alla varit så nöjda de senaste månaderna (undantaget ormarna). Men men, vi får se hur jag upplever dessa fenomen själv.
Min fråga är nu, vilka väggupphängningar rekomenderar ni? Jag har ju läst i tråden att nån köpt på Biltema, nån på Kjell o Co osv. Är dom bra, är ni som köpt dessa nöjda? Priset är definitivt en faktor för mig.
Tack för all info i tråden!
Postad 31 januari 2007 - 10:45
Unregistered0e3d5e34
-
Unregistered0e3d5e34
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Åh typiskt! Du har inget tips hur man kan minska denna, för mig, störande effekt? 
Dock blev det lite mindre märkbart med VGA-kabel istället för Component. Men när HDMI kommer till X360, kommer den göra någon skillnad måntro?
Nej det är något man får lära sig att leva med. Jag tror som sagt att det är blir lite tydligare när kontrasterna mellan ljust och mörkt är skarpt så VGA-kabeln kanske ger lite mjukare bild än componenten på x360? Jag tycker t.ex att man inte ser det lika tydligt när man tittar på analog-tv som när man kör digitalt.
Postad 31 januari 2007 - 11:27
Rasken
-
Rasken
-
Användare
-
-
192 inlägg
Har tänkt köpa denna teve, fast jag funderar om man kan vänta sig att teven kommer att sänkas i pris ytterligare i och med att en nyare modell snart är här? Funderar även över om man kan spela xbox 360 på den ca: 3 timmar i sträck utan inbränningar. Jag brukar spela till och från ca: 2-4 timmar i sträck på den nuvarande teven, övrig tid används till film och tv. Tillsist undrar jag om hur kvaliteten är när man kopplar den till datorn, alltså för film-tittande inte surf etc.
<{POST_SNAPBACK}>
Jo visst blir det inbränningar. Dock inga permanenta sådana. Jag lyckades med konststycket att, efter en tung utekväll, somna i soffan natten till söndagen. När jag vaknade till hade SVT testbild stått på i typ 6 timmar. När jag kollade på Byggmark i slalombacken dagen efter syntes testbilden ganska rejält i den vita backen. Inbränningarna var dock borta vid slutet av 2:a åket. Jag kör också Xbox 360 med dynamisk bild och ganska hög kontrast. Blir inbränningar då med. Men, som påpekats tidigare, dessa försvinner efter nån timme med vanligt tv-tittande. Kontentan är alltså att man inte ska få magsår av lite inbränningar med denna plasma.
Postad 31 januari 2007 - 14:05
JaymanIII
-
JaymanIII
-
Rookie
-
9 inlägg
Jag köpte min pv60 från fyndbörsen, där ingår stativ och du hamnar på runt samma pris inkl frakt, kan rekomendera dem starkt, snabb leverans och bra service.
<{POST_SNAPBACK}>
Köpte också på Fyndbörsen och är grymt nöjd med TV:n, men inte med leveransen. Beställde en fredag och pengarna drogs på måndagen (dag 1) Fick leverensbesked som utfäste först dag 3 eller dag 4, sedan dag 8. Igår (dag 9) ringde budet 0830 och sa att han skulle komma 0930. Det ingick inte i hans uppdrag att hjälpa min hemmavarande hustru att bära in TV:n, så den fick stå i garaget i sex timmar innan jag kom loss från jobbet. Kändes sådär. Hade installationsproblem med HDMI:n. Automatisk kanalsökning som drar igång när man sätter på TV:n fungerade inte, hur jag än kopplade. Läste i manualen att man aktivt måste ange att man vill köra via HDMI och sedan fungerade det kanon. Har jag missat något eller är det så primitivt? Dags att sluta gnälla. Grymt, grymt, grymt bra bild via Canal Digital. Framförallt Discovery HD är så man baxnar. Skall nog sluta lite tidigare idag... /J
Postad 31 januari 2007 - 14:11
JaymanIII
-
JaymanIII
-
Rookie
-
9 inlägg
Imorgon kommer min PV60 från inWarehouse, lite bittert att det kommit fram en del problem i tråden de sista dagarna. Speciellt när alla varit så nöjda de senaste månaderna (undantaget ormarna). Men men, vi får se hur jag upplever dessa fenomen själv.
Min fråga är nu, vilka väggupphängningar rekomenderar ni? Jag har ju läst i tråden att nån köpt på Biltema, nån på Kjell o Co osv. Är dom bra, är ni som köpt dessa nöjda? Priset är definitivt en faktor för mig.
Tack för all info i tråden!
<{POST_SNAPBACK}>
Fyndbörsens Accurate PDP-1 fungerade ok, men eftersom HDMI-portarna sitter "horisontellt" (ganska korkad lösning - strömkabeln förs in i 70 graders vinkel vilket är mycket smartare) så får man akta så att inte HDMI-kontakten kommer i kläm mot den underliggande balken. Detta begränsar variationsmöjligheterna i höjdled. Sen är frågan om 895 spänn för sex svarta plåtbitar och lite blandade skruv verkligen är ett rimligt pris. Så här i efterhand hade jag nog testat ELFA-lösningen istället. /J. EDIT Ser att PDP-3 är tiltbar och kostar en hundring extra. Det borde det vara värt.
Redigerat av JaymanIII, 31 januari 2007 - 14:14.
Postad 31 januari 2007 - 18:52
Anders_x
-
Anders_x
-
Rookie
-
8 inlägg
Jag är ute efter nåt som funkar under 500-lappen. Det kanske blir ett Elfa-projekt, kan inte nån lägga ut mer detaljerad info om vilka bitar man ska ha, och hur det går till att få ihop rent praktiskt. Finns det problem? Tro mig, jag har sökt både inom tråden och i forumet och allt jag hittat är vaga hänvisningar.
Hopp om svar!
Redigerat av Anders_x, 31 januari 2007 - 18:53.
Postad 31 januari 2007 - 19:12
bullovic
-
bullovic
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Jag tänkte bara fråga en kort fråga då jag är väldigt intresserad av den här TVn. Har i dagarna införskaffat ett PS3 och hade väl tänkt skaffa några filmer såsmåningom. Det jag tänkte höra är hur bra PV60 jobbar med 1080i signaler?(PS3 har ingen skalningsfunktion, så antingen får du se i 1080p/i eller 480p/i) Någon som testat eller någon som bara är allmänt kunnig på just det området.
Kanske finns nån annan plasma som tar hand om dom signalerna bättre. Kanske inte blir så stor skillnad mellan olika apparater på just den punkten utan att det är det vanliga sakerna som spelar in, dvs svärta,färgåtergivning osv.
Sen undrar jag också allmänt över hur bra denna tv funkar med tvspel, 360 å PS3 i första hand.
Blev inte så kort fråga ändå.
Redigerat av bullovic, 31 januari 2007 - 19:14.
Postad 31 januari 2007 - 19:15
unik
-
unik
-
Lärjunge
-
-
347 inlägg
Den här killen/tjejen beskriver upphänging med Elfa bra.
Postad 31 januari 2007 - 19:23
sobeus
-
sobeus
-
Lärjunge
-
-
267 inlägg
Jag fick detta svar (min surrar (vid ljus bild) så det hörs vid låg volym när man sitter i TV-Soffan):
Hej,
fick svar från Panasonic serviceavdelning att det inte finns någon åtgärd för surrande kort, varken på PV45:an eller PV60. Man byter ju naturligtvis kort för andra funktionsfel men inte för detta symptom.
********************************************************************************
**
Utfört arbete: UNDERSÖKNING: KONTROLL AV SC-,SS- OCH P-BOARD. "SURRNIVÅ"
FRÅN ELEKTRONIKEN ÄR NORMALT FÖR MODELLEN. APPARATEN ÄR INOM TILLVERKARENS SPECIFIKATIONER.
/Rikard
Du har alltså haft inne din på service!!?? Min PV60 och dom andra PV60 jag haft surrar även vid normal volym på tv:n!! Tjejen hör det inte om jag inte påpekar det men jag är grymt känslig för surr! Jag har ändå lite kass hörsel på ena örat!
Postad 31 januari 2007 - 20:36
Unregisteredc2bbbf7b
-
Unregisteredc2bbbf7b
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Hej!
Jag undrar vilket väggfäste jag ska köpa till min PV60, kan någon komma med tips, panasonics orginal är för dyr. Kom gärna med tips på vad ni har köpt och vad som är värt priset.
Mvh Michael
Postad 31 januari 2007 - 20:39
lars_h00
-
lars_h00
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Hej!
Jag undrar vilket väggfäste jag ska köpa till min PV60, kan någon komma med tips, panasonics orginal är för dyr. Kom gärna med tips på vad ni har köpt och vad som är värt priset.
Mvh Michael
<{POST_SNAPBACK}>
Kolla två inlägg tillbaka.
Postad 31 januari 2007 - 21:00
Palle
-
Palle
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Det var ju trist att de inte gör något åt surret vilket man hade hoppats på.
Dock så har jag nu köpt denna tv efter att ha haft 2 st surrande LG. PV60 låter mindre. Nu till bilden: Jag är en sjukt noggran. Ända sedan början på 90-talet har det sprungit tekniker hos mig för minsta justering. Nu har jag tittat på film i 2 dgr och bara njutit. Frun frågade om det var nåt fel på mig eftersom jag inte hittat nåt fel ännu.
Sicken tv till det priset. Visst har jag sett "ormarna" men det kan jag leva med. Ja jösses
Projjen har fått konkurrens ....ett par dagar i alla fall för det är inte stort
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|