* Officiell tråd om CD-WOW / cdwow.se / wowhd.se
Postad 17 april 2009 - 17:57
Nu har min pirates of the caribbean box skickats. Verkar ju dock som det är australiensiska utgåvor? Så då man man väl glömma svensk text. Bra att dom informerar om det efteråt..
När det gäller cd-wow är det lika bra att utgå ifrån att det inte är Svensk text om det inte utryckligen står det i infon.
Postad 18 april 2009 - 00:37
När det gäller cd-wow är det lika bra att utgå ifrån att det inte är Svensk text om det inte utryckligen står det i infon.
Trodde ju att det var UK-utgåvor som dom sålde. Och UK-utgåvan har svensk text.
Postad 18 april 2009 - 01:04
Postad 18 april 2009 - 09:28
Vafan skickar dem era varor för och inte mina
Ingen av mina har heller skickats ... men jag har ingen jättepanik.
Fy fan vilka klipp man gjorde:
BOURNE ULTIMATUM : 79 kr
BOURNE SUPREMACY : 79 kr
BOURNE IDENTITY : 79 kr
Heroes - Series 1-2 - Complete : 343 kr
No Country For Old Men : 87 kr
There Will Be Blood : 87 kr
Spider-Man Trilogy : 199 kr
STAR TREK - SERIES 1-6 : 499 kr
Nine Inch Nails - Live Beside You In Time 109 kr
Postad 18 april 2009 - 17:15
Postad 20 april 2009 - 10:40
Skall äta lite frukost och dra på dem och titta så allt stämmer bara. Fan man skulle beställt mer! Är det någon som fått nåt mail om "rean", att det var fel pris eller så, har de skrivit det någonstans, eller var allt som det skulle? Väldigt mystiskt alltihop.....
Jag får tacka Ekon för tipset i alla fall!
/Gen
Redigerat av genstruktur, 20 april 2009 - 10:43.
Postad 20 april 2009 - 10:44
Varsågod

Postad 20 april 2009 - 10:45
Kan bekräfta att allt är i sin ordning och det är svensk texta ¨på mina 2 filmer, Transformers och The Thing. Tror ni alla kan andas ut!
Redigerat av genstruktur, 20 april 2009 - 11:46.
Postad 20 april 2009 - 12:12
Postad 20 april 2009 - 12:55

Postad 20 april 2009 - 14:13
Finns några som gjort riktigt bra dealer, grattis Hassesolo te.x!
Postad 20 april 2009 - 16:15
Postad 20 april 2009 - 17:15
Postad 21 april 2009 - 10:32
Postad 21 april 2009 - 10:34
"Unfortunately despite our very best efforts we are unable to get further stock of this item from our supplier."
- vilket ju förstås är trams, men jag förstår ju att de har svårt att leverera till de priserna. Hade känts bätttre om de hade varit ärliga med det dock.
Postad 21 april 2009 - 10:50

Har mailat o sagt att jag vill ha min order kvar ifall filmerna kommer in igen, får se vad dom svarar. Men konstigt att de ligger kvar på sidan.
Är det någon som fått boxar levererade? Har nämligen Rambo, Spiderman & Pirates-boxen beställd.
Postad 21 april 2009 - 11:14
Om man googlar en sväng så går det att se att det är inte bara här i Sverige detta händer.
http://www.empireonl...p;NID=0#2325921
Jag har också varit med om samma sak förut, gjorde ett fynd och fick mail om att ordern va avbokad för att dom inte kunde få tag på den kollade sidan och där fanns exakt samma film men priset hade höjts med 110kr.
finns andra forum jag läst där många har råkat ut för detta fenomen också.
Så undersök saken ni som fått avbokade ordrar, kolla om samma utgåva finns på sidan fortfarande, då kan det vara värt att kasta iväg ett mail och höra vad dom har för förklaring på hur detta kan vara möjligt.
Postad 21 april 2009 - 11:25
Det ser ut som om jag kommer att få minst 7 och högst 13 st. Bättre än inget, men jag har skrivit och skällt lite för sakens skull (inte för att jag tror att de bryr sig...).
Postad 21 april 2009 - 11:25
Postad 21 april 2009 - 11:29
Så undersök saken ni som fått avbokade ordrar, kolla om samma utgåva finns på sidan fortfarande, då kan det vara värt att kasta iväg ett mail och höra vad dom har för förklaring på hur detta kan vara möjligt.
Det hände mig tidigare hos CD-WOW att dom avbokade en order pga att "produkten inte länge fanns i lager", förbannad som man var skickade jag iväg ett mail där jag länkade till deras hemsida där produkten fanns i lager fast till ett högre pris och frågade varför inte min order skickades när dom uppenbarligen hade den i lager.
Svaret jag fick var att dom hade ett högre inköpspris på den jag länkade till så den kunde dom inte sälja för det priset, trots att det var samma utgåva...

Snacka om dålig bortförklaring...
Postad 21 april 2009 - 11:32
Redigerat av hassesolo, 21 april 2009 - 11:32.
Postad 21 april 2009 - 12:12
Postad 21 april 2009 - 12:25
Trots att filmerna finns till nyförsäljning.
Jag ger butiken cd-wow lägsta betyg

Nu skall jag bara se till att få tillbaka pengarna också!
Har ni andra som drabbats fått tillbaka pengarna automatiskt, eller måste man kontakta dem?
Postad 21 april 2009 - 12:32
Postad 21 april 2009 - 12:58
Postad 21 april 2009 - 13:05
Fick en förklaring nu, enligt följande:
"Hello,
Thank you for your e-mail.
I appreciate the disappointment caused by the cancellation of this order.
This was a great bargain which led to an extraordinary demand. Regrettably,
this demand exhausted all stock very quickly and has resulted in us being
unable to fulfil you order.
These sales and promotions are launched with a significant stock holding at
the discounted price and are offered on a strictly first come, first served
basis. However, once all discounted stock has been allocated to customer
orders, normal pricing resumes and excess orders are cancelled.
Once again our sincere apologies for all the inconvenience caused to you by
this as it certainly wasn’t our intention."
Inget man kan göra....
Postad 21 april 2009 - 13:25
Man skulle väl ha satsat på något i lager som ingen vill ha.

Postad 21 april 2009 - 15:07
Ställer frågan igen då jag är lite nyfiken på min avbokning, är det någon som fått Rambo-, Spiderman- eller Pirates-boxen levererad?
Jag har beställt piratesboxen och det står att den är skickad. Dock inte fått den i brevlådan än.
Postad 21 april 2009 - 15:07
Eller är jag helt ute o cyklar?
Postad 21 april 2009 - 15:43
Hade det varit en svensk butik hade de varit skyldiga att leverera varorna. Om det inte skulle kunna göra detta inom skälig tid så blir de skyldiga att betala merkostnader för ersättningsköp från konsumentens sida. Men nu är ju detta inte en svensk butik.
Postad 21 april 2009 - 17:13
Jag beställde rambo och spiderman men dessa blev avbeställda båda två. Han dock få Phantom of the Opera och Tiesto - Element of Life.
Hade det varit en svensk butik hade de varit skyldiga att leverera varorna. Om det inte skulle kunna göra detta inom skälig tid så blir de skyldiga att betala merkostnader för ersättningsköp från konsumentens sida. Men nu är ju detta inte en svensk butik.
Discshop gjorde ju precis likadant.
https://www.minhembi...howtopic=223205
Alla kommer väl ihåg den historian, livat va det så det räckte och blev över. Men det rann ut i sanden och sen hände inget mer. Det är inte så mycket man kan göra, vi små grisar mot stora starka vargen. Det är lönlöst.
Beställer man från cdwow och priset ser ut att vara för bra för att vara sant så är det troligtvis det.
Det är ändå lite lustigt att dom ljuger folk rakt i ansiktet och säger att just den utgåvan går inte att få tag på och så har dom ändå exakt samma i lager enligt hemsidan, det kan man tycka är en aning fult gjort.
Postad 21 april 2009 - 17:42
Postad 21 april 2009 - 17:46
Postad 21 april 2009 - 17:57
Jag har beställt piratesboxen och det står att den är skickad. Dock inte fått den i brevlådan än.
Du vet att det inte är svensk text på den?
Du hinner avbeställa den om du skyndar dig

Postad 21 april 2009 - 18:11

Tycker också att det borde framgå av sidan/kampanjen eller nåt om det var slut på de filmer med lågt pris, om inte annat borde det väl gå fortare att få redan på än ja vad är det? 4-5dagar?
Tycker att de borde vara skyldiga att leverera, annars borde det väl stå slut på de filmerna när man beställde? Iofs. har de säkert reserverat sig för fel lagerstatus och dyl.
Men skriv och klaga och säg att ordern skall stå kvar, kanske leder till nåt i alla fall? En värdecheck, rabbattkod, vem vet?
Redigerat av genstruktur, 21 april 2009 - 18:12.
Postad 21 april 2009 - 18:50

Bättre att handla från Amazon och mer seriösa sidor.
Postad 21 april 2009 - 18:53
Får man fråga vad ditt ordernr var? Undrar nämligen om de tog dom i ordning eller inte.
(Pma om du inte vill lägga ut det)
Postad 21 april 2009 - 19:10
Sitter i samma sits här..dom har inte skickat den boxen i ordning. Min box blev avbeställd men folk som har senare ordernr har fått sin skickad. Satt förrut och skickade ett mail till CD-WOW support angående detta om dom inte skickar i den ordning som folk beställer!? Skrev mitt ordernr och ett senare ordernr som har fått sin skickad.Får man fråga vad ditt ordernr var? Undrar nämligen om de tog dom i ordning eller inte.
(Pma om du inte vill lägga ut det)
Kolla svaret jag fick 30 min senare:
" I appreciate the disappointment caused by the cancellation of this order. This was a great bargain which led to an extraordinary demand. Regrettably, this demand exhausted all stock very quickly and has resulted in us being unable to fulfill your order.
These sales and promotions are launched with a significant stock holding at the discounted price and are offered on a strictly first come, first served basis. However, once all discounted stock has been allocated to customer orders, normal pricing resumes and excess orders are cancelled."
Haha...vilket Kalle Anka företag...snacka om att skjuta sig själva i foten.
Har mailat tillbaka igen angående detta...återkommer.
Redigerat av Goyt, 21 april 2009 - 19:20.
Postad 21 april 2009 - 19:36

Postad 21 april 2009 - 21:10
Seriöst svar du fick, det är ju exakt samma standard svar som alla andra fått. Verkar inte ens som dom läser mailen, bara kopierar in skiten och skickar tillbaka.
Postad 21 april 2009 - 21:24
Sitter i samma sits här..dom har inte skickat den boxen i ordning. Min box blev avbeställd men folk som har senare ordernr har fått sin skickad. Satt förrut och skickade ett mail till CD-WOW support angående detta om dom inte skickar i den ordning som folk beställer!? Skrev mitt ordernr och ett senare ordernr som har fått sin skickad.
Kolla svaret jag fick 30 min senare:
" I appreciate the disappointment caused by the cancellation of this order. This was a great bargain which led to an extraordinary demand. Regrettably, this demand exhausted all stock very quickly and has resulted in us being unable to fulfill your order.
These sales and promotions are launched with a significant stock holding at the discounted price and are offered on a strictly first come, first served basis. However, once all discounted stock has been allocated to customer orders, normal pricing resumes and excess orders are cancelled."
Har du något ordernr som har fått sin box levererad?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar