Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG LB2R Serien

1170 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1151

Postad 05 december 2007 - 20:52

Jovevve
  • Jovevve
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

Jag har en 32 LB2R tycker att det tar ett tag innan bilden blir fokuserad.
Undertexterna på filmer och menyer i dvd filmer eller spel tar ett tag innan texten blir riktigt fokuserad, någon annan som har så?
Spelar ingen roll om jag tittar på tv, dvd eller kopplar datorn till tvn.

Har du XD kontrast och andra bildförbättringar ifrånslagna? Det brukar vara dom som orsakar sådant. Vet iofs. inte vad du har för insignaler, men MPEG.NR. kan därimot vara nödvändig att använda lite av och den fördröjer heller inte fokuseringen nämnvärt.

Får du inte rätt med det, får du återkomma. Det ska alltså inte bli någon seciellt synbar fördröjning av fokuseringen, mer än vad som kan bli vid själva filmningen.


Har XD inställningen på auto och kan inte ändra från auto.
Manuell inställning är grå markerad.
Hur gör man manuell inställning tillgänglig?



Du måste köra på användare 1 och 2 för att XD skall bli tillgängligt att ställas in manuellt.
Gå först in och markera t.ex användare 1 gå sen tillbaka och ställ in XD. Kan här rekomendera att slå ifrån allt, utom XD färg och MPEG.NR som du kan prova på 10. Gå sedan tillbaka, ställ in kontrast, ljus, färg, kontrast på både 1 och 2 om du vill, som du sedan kan växla mellan.
Du kan sedan även göra induviduella inställningar för dom olika ingångarna, som den aut. håller kvar.
Från PC är inte XD aktiverat.
Den kan vara lite lurig att ställa in rätt, men provva dig fram. Tänk också på att ha 100Hz på när du kalibrerar den, Annars blir inst. fel om du slår på den efter

Lycka till!


Har provat diverse inställningar nu men fortfarande 'ofokuserad' bild.
Provade med MPEG.NR 10 och XD färg på, resten av XD avslagen men ingen skillnad, har också provat nästan alla kombinationer av XD funktioner samt stänga av XD helt och hållet.
Det enda som jag tycker kan göra någon skillnad är om jag ställer ner skärpan jätte lågt, dock så blir allt ganska suddigt och det kanske är därför jag inte ser fokuseringen riktigt.

#1152

Postad 05 december 2007 - 21:21

Bombjack71
  • Bombjack71
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Detta är mitt första inlägg i forumet. Har en 42LB2R och jag har följt inställningstipsen och fått till en hyffsad bild. Jag ser mest på Tv via Boxer och mitt problem är att vita väggar i bakgrunden eller motljus från ett fönster i bakgrunden på bilden gör att i princip hela bilden bara försvinner in i det vita, det går knappt att urskilja konturer. Vet inte om någon förstår min luddiga beskrivning :mellow: Har försökt att skruva ner kontrast och dylikt men utan resultat. Har någon en aning om vad problemet kan vara?

Annars en kalas tv ovh jag är väldigt nöjd i övrigt, så länge jag inte tittar på något som är filmat mot vit bakgrund eller motljus ;)

#1153

Postad 06 december 2007 - 01:48

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

  • 2 644 inlägg
  • 0

Detta är mitt första inlägg i forumet. Har en 42LB2R och jag har följt inställningstipsen och fått till en hyffsad bild. Jag ser mest på Tv via Boxer och mitt problem är att vita väggar i bakgrunden eller motljus från ett fönster i bakgrunden på bilden gör att i princip hela bilden bara försvinner in i det vita, det går knappt att urskilja konturer. Vet inte om någon förstår min luddiga beskrivning :) Har försökt att skruva ner kontrast och dylikt men utan resultat. Har någon en aning om vad problemet kan vara?

Annars en kalas tv ovh jag är väldigt nöjd i övrigt, så länge jag inte tittar på något som är filmat mot vit bakgrund eller motljus :)



Välkommen till forumet!

Ja, något är fel för så skall det absolut inte vara. Denna TV har dessutom mycket bra gråskala, som den fått beröm för i tester också, så det är inte felet.

Har du allt kopplat som det ska? T.ex. fullscart med RGB och boxen inställd på RGB. vet iofs. inte hur det ser ut på boxer, men förmodar att den har en inst. för det. Alla bildförbättringar frånslagna? Såsom XD kontrast kan göra bilden lite på det hållet, men knappast som du beskriver det. Kan inte just komma på något annat.

Skrev föresten lite rekomendationer ang. XD inst. till någon annan 3-4 inlägg längre upp.

Får du samma fenomen från andra bildkällor, som t.ex DVD och PC ?

#1154

Postad 06 december 2007 - 20:18

Bombjack71
  • Bombjack71
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Detta är mitt första inlägg i forumet. Har en 42LB2R och jag har följt inställningstipsen och fått till en hyffsad bild. Jag ser mest på Tv via Boxer och mitt problem är att vita väggar i bakgrunden eller motljus från ett fönster i bakgrunden på bilden gör att i princip hela bilden bara försvinner in i det vita, det går knappt att urskilja konturer. Vet inte om någon förstår min luddiga beskrivning :lol: Har försökt att skruva ner kontrast och dylikt men utan resultat. Har någon en aning om vad problemet kan vara?

Annars en kalas tv ovh jag är väldigt nöjd i övrigt, så länge jag inte tittar på något som är filmat mot vit bakgrund eller motljus ^_^



Välkommen till forumet!
Ja, något är fel för så skall det absolut inte vara. Denna TV har dessutom mycket bra gråskala, som den fått beröm för i tester också, så det är inte felet.

Har du allt kopplat som det ska? T.ex. fullscart med RGB och boxen inställd på RGB. vet iofs. inte hur det ser ut på boxer, men förmodar att den har en inst. för det. Alla bildförbättringar frånslagna? Såsom XD kontrast kan göra bilden lite på det hållet, men knappast som du beskriver det. Kan inte just komma på något annat.

Skrev föresten lite rekomendationer ang. XD inst. till någon annan 3-4 inlägg längre upp.

Får du samma fenomen från andra bildkällor, som t.ex DVD och PC ?


Tack så mycket,

Tack för ditt tips om RGB, har faktiskt inte kollat igenom inställningerna i boxen tidigare. Jag har en Sagem PVR 6240T, i inställningarna för RGB output fanns en som hette "TV RGB utgång" som man kunde ställa om i 3 lägen låg, medel och hög. Den var inställd på HÖG per default, ändrade den till LÅG och vipps så kunde man urskila saker mot vit bakgrund ;) Den blev som en ny tv och famlijen jublade... Vet inte exakt vad den styr men den verkar kontrollera bakgrunds kontrasten på något sätt? Äntligen kan man vara 100% nöjd med sitt inköp

Tack och bock för ditt tips ffodil ^_^

#1155

Postad 06 december 2007 - 21:49

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

  • 2 644 inlägg
  • 0

Detta är mitt första inlägg i forumet. Har en 42LB2R och jag har följt inställningstipsen och fått till en hyffsad bild. Jag ser mest på Tv via Boxer och mitt problem är att vita väggar i bakgrunden eller motljus från ett fönster i bakgrunden på bilden gör att i princip hela bilden bara försvinner in i det vita, det går knappt att urskilja konturer. Vet inte om någon förstår min luddiga beskrivning :lol: Har försökt att skruva ner kontrast och dylikt men utan resultat. Har någon en aning om vad problemet kan vara?

Annars en kalas tv ovh jag är väldigt nöjd i övrigt, så länge jag inte tittar på något som är filmat mot vit bakgrund eller motljus ^_^



Välkommen till forumet!
Ja, något är fel för så skall det absolut inte vara. Denna TV har dessutom mycket bra gråskala, som den fått beröm för i tester också, så det är inte felet.

Har du allt kopplat som det ska? T.ex. fullscart med RGB och boxen inställd på RGB. vet iofs. inte hur det ser ut på boxer, men förmodar att den har en inst. för det. Alla bildförbättringar frånslagna? Såsom XD kontrast kan göra bilden lite på det hållet, men knappast som du beskriver det. Kan inte just komma på något annat.

Skrev föresten lite rekomendationer ang. XD inst. till någon annan 3-4 inlägg längre upp.

Får du samma fenomen från andra bildkällor, som t.ex DVD och PC ?


Tack så mycket,

Tack för ditt tips om RGB, har faktiskt inte kollat igenom inställningerna i boxen tidigare. Jag har en Sagem PVR 6240T, i inställningarna för RGB output fanns en som hette "TV RGB utgång" som man kunde ställa om i 3 lägen låg, medel och hög. Den var inställd på HÖG per default, ändrade den till LÅG och vipps så kunde man urskila saker mot vit bakgrund ;) Den blev som en ny tv och famlijen jublade... Vet inte exakt vad den styr men den verkar kontrollera bakgrunds kontrasten på något sätt? Äntligen kan man vara 100% nöjd med sitt inköp

Tack och bock för ditt tips ffodil ^_^



Det var så lite så. Kul att du är nöjd med den.

Är själv också helnöjd efter 10 mån. flitigt användande av den.

#1156

Postad 06 december 2007 - 23:39

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

  • 2 644 inlägg
  • 0

Jag har en 32 LB2R tycker att det tar ett tag innan bilden blir fokuserad.
Undertexterna på filmer och menyer i dvd filmer eller spel tar ett tag innan texten blir riktigt fokuserad, någon annan som har så?
Spelar ingen roll om jag tittar på tv, dvd eller kopplar datorn till tvn.

Har du XD kontrast och andra bildförbättringar ifrånslagna? Det brukar vara dom som orsakar sådant. Vet iofs. inte vad du har för insignaler, men MPEG.NR. kan därimot vara nödvändig att använda lite av och den fördröjer heller inte fokuseringen nämnvärt.

Får du inte rätt med det, får du återkomma. Det ska alltså inte bli någon seciellt synbar fördröjning av fokuseringen, mer än vad som kan bli vid själva filmningen.


Har XD inställningen på auto och kan inte ändra från auto.
Manuell inställning är grå markerad.
Hur gör man manuell inställning tillgänglig?



Du måste köra på användare 1 och 2 för att XD skall bli tillgängligt att ställas in manuellt.
Gå först in och markera t.ex användare 1 gå sen tillbaka och ställ in XD. Kan här rekomendera att slå ifrån allt, utom XD färg och MPEG.NR som du kan prova på 10. Gå sedan tillbaka, ställ in kontrast, ljus, färg, kontrast på både 1 och 2 om du vill, som du sedan kan växla mellan.
Du kan sedan även göra induviduella inställningar för dom olika ingångarna, som den aut. håller kvar.
Från PC är inte XD aktiverat.
Den kan vara lite lurig att ställa in rätt, men provva dig fram. Tänk också på att ha 100Hz på när du kalibrerar den, Annars blir inst. fel om du slår på den efter

Lycka till!


Har provat diverse inställningar nu men fortfarande 'ofokuserad' bild.
Provade med MPEG.NR 10 och XD färg på, resten av XD avslagen men ingen skillnad, har också provat nästan alla kombinationer av XD funktioner samt stänga av XD helt och hållet.
Det enda som jag tycker kan göra någon skillnad är om jag ställer ner skärpan jätte lågt, dock så blir allt ganska suddigt och det kanske är därför jag inte ser fokuseringen riktigt.


Måste säga att det låter väldigt konstigt, speciellt eftersom du tycks ha det från alla källor. Har själv inte något problem åt det hållet, tvärt om, upplevs bilden mycket välfokusrad och skarp utan någonfördröjning. Har heller inte hört någon annan som klagat på något liknande på denna. Har däremot både hört talas om och själv sett liknande på andra TV modeller.

Har du allt anstutet rätt med bra kablar? Kör du pixelmappat från datorn?

Kan just inte komma på något annat det skulle bero på och du har ju provat det mesta. Då skulle man kunna misstänka att det var något fel på ditt ex.

#1157

Postad 18 december 2007 - 12:18

Jovevve
  • Jovevve
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

Jag har en 32 LB2R tycker att det tar ett tag innan bilden blir fokuserad.
Undertexterna på filmer och menyer i dvd filmer eller spel tar ett tag innan texten blir riktigt fokuserad, någon annan som har så?
Spelar ingen roll om jag tittar på tv, dvd eller kopplar datorn till tvn.

Har du XD kontrast och andra bildförbättringar ifrånslagna? Det brukar vara dom som orsakar sådant. Vet iofs. inte vad du har för insignaler, men MPEG.NR. kan därimot vara nödvändig att använda lite av och den fördröjer heller inte fokuseringen nämnvärt.

Får du inte rätt med det, får du återkomma. Det ska alltså inte bli någon seciellt synbar fördröjning av fokuseringen, mer än vad som kan bli vid själva filmningen.


Har XD inställningen på auto och kan inte ändra från auto.
Manuell inställning är grå markerad.
Hur gör man manuell inställning tillgänglig?



Du måste köra på användare 1 och 2 för att XD skall bli tillgängligt att ställas in manuellt.
Gå först in och markera t.ex användare 1 gå sen tillbaka och ställ in XD. Kan här rekomendera att slå ifrån allt, utom XD färg och MPEG.NR som du kan prova på 10. Gå sedan tillbaka, ställ in kontrast, ljus, färg, kontrast på både 1 och 2 om du vill, som du sedan kan växla mellan.
Du kan sedan även göra induviduella inställningar för dom olika ingångarna, som den aut. håller kvar.
Från PC är inte XD aktiverat.
Den kan vara lite lurig att ställa in rätt, men provva dig fram. Tänk också på att ha 100Hz på när du kalibrerar den, Annars blir inst. fel om du slår på den efter

Lycka till!


Har provat diverse inställningar nu men fortfarande 'ofokuserad' bild.
Provade med MPEG.NR 10 och XD färg på, resten av XD avslagen men ingen skillnad, har också provat nästan alla kombinationer av XD funktioner samt stänga av XD helt och hållet.
Det enda som jag tycker kan göra någon skillnad är om jag ställer ner skärpan jätte lågt, dock så blir allt ganska suddigt och det kanske är därför jag inte ser fokuseringen riktigt.


Måste säga att det låter väldigt konstigt, speciellt eftersom du tycks ha det från alla källor. Har själv inte något problem åt det hållet, tvärt om, upplevs bilden mycket välfokusrad och skarp utan någonfördröjning. Har heller inte hört någon annan som klagat på något liknande på denna. Har däremot både hört talas om och själv sett liknande på andra TV modeller.

Har du allt anstutet rätt med bra kablar? Kör du pixelmappat från datorn?

Kan just inte komma på något annat det skulle bero på och du har ju provat det mesta. Då skulle man kunna misstänka att det var något fel på ditt ex.


Upptäckte att det inte gäller från dator (acer aspire 5920G) via hdmi.
Istället för ofokuserad bild får jag lite flimmer, en linje som vandrar uppifrån och ner över bilden.
Linjen märks inte om kameran rörs lite i filmen men t.ex i actionfilmer med mycket rörelse och likande ser man tydligt att inte hela bilden uppdateras samtidigt utan att den ritar linje för linje.
Är säker nån inställning på datorn jag inte hittat...
\Edit: Datorn klarar bara skicka ut 1360*768 och inte 1366*768.

Bilden är ofokuserad när jag kollar på 'vanlig' analog tv via Comhem samt xbox spelande.
Till xboxen har jag original kablar och till tv-tittande Elgigantens billigaste antennkabel.
Xboxen är först kopplad till sony förstärkare och från förstärkaren en bildkabel upp till tvn, ingen dyr kabel men samma resultat om jag kopplar in xboxen direkt i tvn utan förstärkaren.

Redigerat av Jovevve, 18 december 2007 - 19:27.


#1158

Postad 29 december 2007 - 20:03

Foxxy
  • Foxxy
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0
Någon som kan posta sina bildinställningar via DVI-HDMI från datorn samt bildinställningar för Xbox 360?

Känns som om jag inte riktigt har fått in bilden.

#1159

Postad 08 januari 2008 - 15:18

Faki
  • Faki
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Har nu läst mycket i tråden men det käns som upfattningen är delad.
En duktig försäljare rekomenderade denna tv-n till mig då jag tittade på en philips som är dyrare.
Han själv ägde philipsen (9... serien) och var inte nöjd, hans vänner hade LG 47LB2RF och han menar på att den är grymt mycke bättre.

Är den prisvärd? Datorn och xbox 360 ska kopplas in till den samt vanligt marksänt Tv.

17000:- kan jag få 47LB2RF för.
Vad tycker ni ska jag slå till?

Denna Philipsen var ett allternativ, dock 42 tummare. https://www.prisjakt...kt.php?p=214121

#1160

Postad 08 januari 2008 - 16:30

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

  • 2 644 inlägg
  • 0

Har nu läst mycket i tråden men det käns som upfattningen är delad.
En duktig försäljare rekomenderade denna tv-n till mig då jag tittade på en philips som är dyrare.
Han själv ägde philipsen (9... serien) och var inte nöjd, hans vänner hade LG 47LB2RF och han menar på att den är grymt mycke bättre.

Är den prisvärd? Datorn och xbox 360 ska kopplas in till den samt vanligt marksänt Tv.

17000:- kan jag få 47LB2RF för.
Vad tycker ni ska jag slå till?

Denna Philipsen var ett allternativ, dock 42 tummare. https://www.prisjakt...kt.php?p=214121


Har själv haft 47 LB2RF men var inte nöjd med bilden på lågupplöst, såsom vanlig SD TV och bytade därför till 42 LB2R med 100-120Hz. Denna ger en mycket bra bild på vanlig SD TV, via Viasat parabol och DVD via Toshiba HDE1, där blir faktiskt vanlig DVD i stort sett lika bra som HD DVD, ja ofta även på SD TV.
Har sedan jag köpte LB2R för 10 mån. sedan, letat efter en 52a med lika bra el. bättre bild och har därför kollat noggrant på dom flesta nya TV som kommit ut och kan därför rekomendera dig att ta en titt på t.ex. Toshiba 47Z3030 som jag anser vara en betydligt bättre TV än 47LB2RF för nästan samma pengar, om du nu vill ha storlek 47 ( notera att LB2RF och LB2R är två helt skilda TV)
Sen finns det kanske ändå lite vassare, såsom Sony X3500, men då också betydligt dyrare.

Lycka till med vad du än väljer.

#1161

Postad 08 januari 2008 - 16:52

Faki
  • Faki
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Har nu läst mycket i tråden men det käns som upfattningen är delad.
En duktig försäljare rekomenderade denna tv-n till mig då jag tittade på en philips som är dyrare.
Han själv ägde philipsen (9... serien) och var inte nöjd, hans vänner hade LG 47LB2RF och han menar på att den är grymt mycke bättre.

Är den prisvärd? Datorn och xbox 360 ska kopplas in till den samt vanligt marksänt Tv.

17000:- kan jag få 47LB2RF för.
Vad tycker ni ska jag slå till?

Denna Philipsen var ett allternativ, dock 42 tummare. https://www.prisjakt...kt.php?p=214121


Har själv haft 47 LB2RF men var inte nöjd med bilden på lågupplöst, såsom vanlig SD TV och bytade därför till 42 LB2R med 100-120Hz. Denna ger en mycket bra bild på vanlig SD TV, via Viasat parabol och DVD via Toshiba HDE1, där blir faktiskt vanlig DVD i stort sett lika bra som HD DVD, ja ofta även på SD TV.
Har sedan jag köpte LB2R för 10 mån. sedan, letat efter en 52a med lika bra el. bättre bild och har därför kollat noggrant på dom flesta nya TV som kommit ut och kan därför rekomendera dig att ta en titt på t.ex. Toshiba 47Z3030 som jag anser vara en betydligt bättre TV än 47LB2RF för nästan samma pengar, om du nu vill ha storlek 47 ( notera att LB2RF och LB2R är två helt skilda TV)
Sen finns det kanske ändå lite vassare, såsom Sony X3500, men då också betydligt dyrare.

Lycka till med vad du än väljer.



Jag som hade hoppats på ett possitivt svar :)
Jag såg den vanliga SD sändningen och vist var den dålig, det måste jag hålla med dig om.
Dock så är även 17000:- lite över min budget då jag först planerade en 42:a för max 15000:- innan. Så över 17K för en 47:a kan jag inte ge.
Är det då kanske smartare att välja Philipsen eller som säljaren sa: -"Dem lever forfatande på sitt namn och gör inga jättebra apparater".

Redigerat av Faki, 08 januari 2008 - 16:53.


#1162

Postad 08 januari 2008 - 17:32

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Har själv en 47 tummare lbrf,tycker bilden är över förväntan på sdtv har sett mycket värre,har ett rikitgt dåligt kabeltv nät också,bättre bild än på min gamla 32 wide tjock tv,är helnöjd med min har haft den sen mars nu.kalas fin bild på dvd,har ingen bluray eller hddvd än men har skickat lite material från datorn och det såg riktigt bra ut.

#1163

Postad 08 januari 2008 - 17:45

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

  • 2 644 inlägg
  • 0

Har nu läst mycket i tråden men det käns som upfattningen är delad.
En duktig försäljare rekomenderade denna tv-n till mig då jag tittade på en philips som är dyrare.
Han själv ägde philipsen (9... serien) och var inte nöjd, hans vänner hade LG 47LB2RF och han menar på att den är grymt mycke bättre.

Är den prisvärd? Datorn och xbox 360 ska kopplas in till den samt vanligt marksänt Tv.

17000:- kan jag få 47LB2RF för.
Vad tycker ni ska jag slå till?

Denna Philipsen var ett allternativ, dock 42 tummare. https://www.prisjakt...kt.php?p=214121


Har själv haft 47 LB2RF men var inte nöjd med bilden på lågupplöst, såsom vanlig SD TV och bytade därför till 42 LB2R med 100-120Hz. Denna ger en mycket bra bild på vanlig SD TV, via Viasat parabol och DVD via Toshiba HDE1, där blir faktiskt vanlig DVD i stort sett lika bra som HD DVD, ja ofta även på SD TV.
Har sedan jag köpte LB2R för 10 mån. sedan, letat efter en 52a med lika bra el. bättre bild och har därför kollat noggrant på dom flesta nya TV som kommit ut och kan därför rekomendera dig att ta en titt på t.ex. Toshiba 47Z3030 som jag anser vara en betydligt bättre TV än 47LB2RF för nästan samma pengar, om du nu vill ha storlek 47 ( notera att LB2RF och LB2R är två helt skilda TV)
Sen finns det kanske ändå lite vassare, såsom Sony X3500, men då också betydligt dyrare.

Lycka till med vad du än väljer.



Jag som hade hoppats på ett possitivt svar :)
Jag såg den vanliga SD sändningen och vist var den dålig, det måste jag hålla med dig om.
Dock så är även 17000:- lite över min budget då jag först planerade en 42:a för max 15000:- innan. Så över 17K för en 47:a kan jag inte ge.
Är det då kanske smartare att välja Philipsen eller som säljaren sa: -"Dem lever forfatande på sitt namn och gör inga jättebra apparater".



Personligen, om jag skulle välja Philps, så fick det iså fall vara 96-9732, men lite väl dyra. Toshiba Z3030 finns ju även i 42 för ca. 16000:- men med lite sämre svärta och inte så stor prisskillnad till 47an som man kan få för ca. 18-19k beroende på var man köper den. Hur som helst så måste du försöka ge dig ut och försöka få en uppfattning om vad som passar dig, vad du kan bli nöjd med. Vi har alla olika smak.

#1164

Postad 23 januari 2008 - 22:55

ohlin_j
  • ohlin_j
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Vilken HDMI version är det i 32LB2R?
och är det trevligt att spela PS3 på den?

#1165

Postad 25 september 2008 - 17:06

Jovevve
  • Jovevve
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Har nu upptäckt nya problem med bilden på min tv.
Via komponentkabel från xbox blir bilden skarp, lite pixlig men det går att leva med men största problemet är att det blir vertikala linjer över hela skärmen.
Linjerna sitter tätt ihop och är växlande röd, grön och blå.
Gäller bara komponent, via s-video, komposit, eller hdmi syns inte linjerna.
Provat 2 olika komponentkablar, dock inte microsofts egna.

Bifogar bild som visar problemet, syns tydligare mot andra bakgrundsfärger.

Bifogad fil(er)



#1166

Postad 28 september 2008 - 10:02

Jovevve
  • Jovevve
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Lägger upp en bild med samma film och uppspelat från samma källa (xboxen) men med s-video istället för komponent.
Linjerna syns inte nu.

Dålig bild...

Bifogad fil(er)



#1167

Postad 18 oktober 2008 - 14:02

eLGee
  • eLGee
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0

Vilken HDMI version är det i 32LB2R?
och är det trevligt att spela PS3 på den?


1,2. Har haft lite handskaksproblem med just min PS3, skärmen blir helt svart och "Ingen signal"-skylten dyker upp. Men det är bara att slå över till den andra HDMI-porten och sen tillbaka så är det löst.

I övrigt så funkar LB2R helt kanon med PS3.

#1168

Postad 18 oktober 2008 - 14:20

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

  • 2 644 inlägg
  • 0

1,2. Har haft lite handskaksproblem med just min PS3, skärmen blir helt svart och "Ingen signal"-skylten dyker upp. Men det är bara att slå över till den andra HDMI-porten och sen tillbaka så är det löst.

I övrigt så funkar LB2R helt kanon med PS3.


Har själv en sådan och mycket nöjd med den, möjligen kunde svärtan vara lite bättre.

#1169

Postad 21 december 2008 - 14:47

Hifi-Arne
  • Hifi-Arne
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0
Någon som har någon "expertkalibrering"på denna TV? Jag är mest intresserad av färginställningarna. :rolleyes:

#1170

Postad 12 september 2010 - 10:00

Benedict
  • Benedict
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0

Någon som har någon "expertkalibrering"på denna TV? Jag är mest intresserad av färginställningarna. :rolleyes:


Jag återupplivar denna tråden och undrar om någon under alla dessa år fått en så perfekt bild man kan få samt hur man ska göra för det? :P

Vilka inställningar har ni?
Vilken HDMI-port kör ni med när ni har en PS3:a inkopplad och varför?

Sedan undrar jag lite nyfiket i vilken prisnivå denna tv skulle ligga idag om man skulle köpa en likvärdig?
Eller är den ens med i matchen?

Jag är väl fortfarande ganska nöjd med den här TV:n men undrar som sagt hur den står sig mot dagens TV-apparater.

#1171

Postad 13 september 2010 - 00:44

grizzly69
  • grizzly69
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Jag bytte ut min 32" lb2r mot en panasonic s20 för ett tag sedan.
Och det var en så stor skillnad så jag funderade allvarligt på hur i fan jag ens kunde titta på lb2r.

LB2R klarar tex inte dessa saker.
24p visas i 60hz.
svart är ju ljusgrått jämfört med s20.
Skuggdetaljer finns inta alls på lb2r om man jämför med s20.
Halos runt objekt är ju så irriterande på lb2r så 100hz går inte att ha på (s20 syns knappt i jämförelse (men är avslagen i allafall)).

Det finns en fördel för lb2r mellan lb2r och s20.
Det är att den speglar mindre än vad 20 gör.

Jag köpte lb2r för 8000-8500:- (med syrans jobb rabatt elgiganten) och s20 för 7200:- med fri frakt.

Så prisnivå idag skulle jag sätta som -100 för att köra skiten till tippen.

Köp det billigaste du hittar av årets tv apparater och du kommer troligen få märkbart bättre bild.

Redigerat av grizzly69, 13 september 2010 - 00:46.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.