Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Comhems HDTV satsning som ComBort?

335 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Humax CXHD-1000C (Digitalboxar) 1 6,25 (183) Inga priser
25 relaterade trådar
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction! (77 inlägg) 11 år sedan
Comhem Humax CXHD-5000c (482 inlägg) 11 år sedan
Viasat sport HD, Ljudproblem (144 inlägg) 13 år sedan
ComHem och HD (Humax CXHD-1000C) del 2 (774 inlägg) 13 år sedan
Varför finns inga SD-boxar med HDMI? (12 inlägg) 14 år sedan
Onkyo SR606 - Bildproblem (19 inlägg) 15 år sedan
Sälja begagnat som nytt.... (1 inlägg) 15 år sedan
Vilseleder Comhem sina kunder ? (184 inlägg) 15 år sedan
Panasonic DMR-EH57 med Comhem HD-box? (7 inlägg) 15 år sedan
Com Hem HD-box för 1kr (14 inlägg) 15 år sedan
COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU! (242 inlägg) 15 år sedan
Smartwi och ComHem HD Humax + andra SD boxar (8 inlägg) 15 år sedan
Är du nöjd med Comhem och deras Humax HD box (141 inlägg) 15 år sedan
Har du anmält Comhem till ARN ? (58 inlägg) 15 år sedan
Inget fotbolls-EM i HD via ComHem (96 inlägg) 15 år sedan
ComHem HDTV (21 inlägg) 15 år sedan
ComHem omröstning Humax CXHD-1000C (27 inlägg) 15 år sedan
Öga mot öga med Comhem - ett samtal om HDTV, Humax HD-box mm. (52 inlägg) 15 år sedan
Fler hd-kanaler hos Com Hem (32 inlägg) 15 år sedan
Canal+ Sport HD i Com Hems utbud (435 inlägg) 16 år sedan
ComHem programinformation! (18 inlägg) 16 år sedan
ComHem - äkta digitalt? (17 inlägg) 16 år sedan
Comhem - Ett kort flera boxar? (14 inlägg) 16 år sedan
Har nya mjukvaran löst problemen med Humax HD Box (6 inlägg) 16 år sedan
HD eller PVR? (4 inlägg) 16 år sedan

#201

Postad 30 januari 2008 - 13:22

Rootkit
  • Rootkit
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Verkligen tur att detta forum finns! Annars hade jag beställt HDTV från Com Hem och blivit missnöjd...

#202

Postad 30 januari 2008 - 20:29

MrSthlm
  • MrSthlm
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
Ringde CH idag och fick veta att jag skulle få tillbaks min box (HD-box) som var trasig (uttaget för antennkabeln var deformerat samt bilden fryste hela tiden när man bytte kanal och fler kanalar la sig ovanpå varann så att säga). Killen i tele säger att jo antennuttaget är utbytt men nåt mer ser jag inte men den är säkert fixad. Glad i hågen kommer man hem och springer bort till lokala hämtstället och vad upptäcker jag till min stora fasa när jag kommer hem och kopplar ihop grejerna, visst antennuttag utbytt men boxen beter sig exakt likadant som den gjorde när jag skicka in den, dem har inte gjort ett skit åt det. Har provat andra boxar och kommit fram till att det inte är nåt fel på signalen utan boxen. Jag är så sjukt j*vla irriterad just nu. Blir det väl att skicka in den igen och massa trassel. :)

Redigerat av MrSthlm, 30 januari 2008 - 20:33.


#203

Postad 31 januari 2008 - 15:04

JoeV
  • JoeV
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0
Förvånade?

FOTBOLLS-EM I HD? Många hör av sig redan nu för att få reda på ifall TV4HD kommer att sända fotbolls-EM-matcherna i juni i äkta HD. Svaret är att de som har TV4HD från Canal Digital kommer att kunna se fotbolls-EM i äkta HD, medan Com hem tyvärr har tackat nej och alltså kommer att sända EM i normal bildkvalitet (SDTV).

http://tv4.se/omtv4/554794.html

#204

Postad 31 januari 2008 - 16:15

replicant
  • replicant
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Förvånade?

FOTBOLLS-EM I HD? Många hör av sig redan nu för att få reda på ifall TV4HD kommer att sända fotbolls-EM-matcherna i juni i äkta HD. Svaret är att de som har TV4HD från Canal Digital kommer att kunna se fotbolls-EM i äkta HD, medan Com hem tyvärr har tackat nej och alltså kommer att sända EM i normal bildkvalitet (SDTV).

http://tv4.se/omtv4/554794.html


"HDTV är tv på ett helt nytt sätt. Oslagbar skärpa, oslagbar detaljrikedom, oslagbart ljud. Com Hem erbjuder dig tv-formatet som revolutionerar tv-tittandet. HDTV är nämligen inget man bara tittar på, det är något man upplever."

Det roliga i sammanhanget är att comhem inte tar på sig att sända ut i HDTV format, möjligheten finns, men dom har inget att tjäna på att betala TV4 för att göra det, och utan konkurrens är det väl inte mycket som talar för att det kommer att bli något HDTV från comhem. Pillutta oss, som Madicken skulle ha sagt ;)

#205

Postad 31 januari 2008 - 16:34

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

  • 366 inlägg
  • 0
Fotbolls-EM hade utan problem kunnat vara det som fick folk att gå över till HDTV. Det kanske det blir, men knappast till Comhem. Jag ser inte någon reell möjlighet att kunna se fotbolls-EM i HD hos Comhem. Det är bara att glömma. Men vad kommer att sändas i TV4HD, som många (?) har, när det är fotboll? Pausmeddelande? Någon annan kanal? Sänder de TV4HD i SD är det inte bara skam utan bedrägeri. Men hur ser egentligen avtalet ut? Jag föreställer mig att Comhem får betala en viss summa för att sända TV4HD, men denna summa borde rimligtvis inte vara kopplad till vilket programmaterial som sänds. Comhem borde rimligen har rätt att sända TV4HD utan extra kostnad även under EM. Vad är det jag inte begriper? Är det så att EM sänds i HD bara i Canal+ Sport HD och inte alls i TV4HD och i EM i SD sänds i TV4? Varför inte säga det då?

#206

Postad 31 januari 2008 - 16:49

Unregistered46900350
  • Unregistered46900350
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Herregud... Om det nu stämmer att ComHem tackat nej till att visa EM i HD, så verkar de inte veta vad som kan få dom att få nya kunder. Ingen Canal+ Sport HD, inget fotbolls-em...

#207

Postad 31 januari 2008 - 18:01

Unregistered36d520a8
  • Unregistered36d520a8
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Jag har i alla fall bestämt mig för att säga upp ComHem och sätta upp parabol och bli Canal Digital kund...

#208

Postad 31 januari 2008 - 20:38

JoeV
  • JoeV
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0
Ja, fixar dom inte det här så ryker hd-abonemanget. Helt bisarrt skött det här tycker jag. Men efter att ha haft humax hd-box sedan releasen är det inte mycket som förvånar längre...

#209

Postad 31 januari 2008 - 21:34

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

  • 596 inlägg
  • 0
Vet inte vad Comhem har i kikar´n, men nå´t måste det vara. DE säljer boxar och kanaler och binder upp kunder på långa avtal. För att få till affären så säger man att man erbjuder en box som ger mkt bra bild, och att fler hd-kanaler ska lanseras under året. Just nu finns Voom, Discovery och Tv4 HD i HD-paketet.
Istället för fler kanaler har man tappat C+sport. Under hela tiden har den info man fått varit att man "bara" ska komma överens. Med tiden har man sagt att "det kan gå fort eller det kan ta tid".
Allt för att få kunder att skriva på, antar jag, samtidigt som mycket tyder på att inga förhandlingar pågår ö.h.t. Sedan den 22 maj 2007 har man marknadsfört HD-tjänsen med att Tv4 HD kommer sända Em i fotboll 2008. För ett par veckor sedan raderades just den raden som beskrev detta i infon. Däremot finns den lustigt nog kvar som "träfftext" när man söker på deras hemsida. Under tiden kan man misstänka att ett antal kunder har tecknat ett HD-paket på 12 mån eller liknande. Kanske även köpt den defekta boxen (som fortfarande marknadsförs som prima).
Det viktiga har varit att få kunder och binda dem vid långa avtal men sedan inte leverera. Man måste ju betala iaf.
1200:- för ett år med Voom och Disc. är ju kanske lite saftigt. Vet inte om jag vill räkna med Tv4 Hd eftersom man redan har den kanalen som SD och analog (visar sällan HD-material och uppenbart inte fotbolls-EM).
Lite sur nu, men jag trodde faktiskt inte att det kunde utveckla sig så här illa när jag skrev på...
Eller avveckla sig...
Undrar som sagt vad man har i kikaren. Man kan ju inte tänka lånsiktigt iaf, vilket gör att jag misstänker att man vill visa ett bra resultat (stora intäkter, små utgifter) inför en försäljning/börsintro eller nå´t (inte så kunnig).
Förresten så finns ju en kanal som visar vettigt material om man vill se filmer: C+film HD. Men det blir dyrt med totalpaketet i 24 månader också.

#210

Postad 31 januari 2008 - 21:39

Gäst_magnus1111_*
  • Gäst_magnus1111_*
  • 0
Man upphör inte att förvånas. Det de håller på med nu är att sopa undan spåren. Sen, när vi vill ha ersättning, kommer de att säga. Det har vi aldrig lovat. Var har ni sett det? Varför inte gå ut med rak och öppen information och tala om varför det inte blir något vare sig med Canal+ sportHD eller fotbolls EM i TV4 HD, som tidigare sagts. Nä då, det där med ärlighet och kurage vet Comhem inget om. Att systematiskt och utstuderat lura sin kunder. Det är de världsmästare på! Det är ju nästan så man börjar tro att de har internutbildningar i detta ämne.

HD satsning, jaha. Inte hälften av det som utlovats kommer att sändas. Och det som sänts är av så dålig kvalitet att tom den analoga bilden är bättre. Vad tar dom betalt för ;) Skäms gör de i alla fall inte.

DET KALLAR JAG HD SATSNING!!!!

Redigerat av magnus1111, 31 januari 2008 - 21:41.


#211

Postad 31 januari 2008 - 22:14

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

  • 1 886 inlägg
  • 0

HD satsning, jaha. Inte hälften av det som utlovats kommer att sändas. Och det som sänts är av så dålig kvalitet att tom den analoga bilden är bättre. Vad tar dom betalt för ;) Skäms gör de i alla fall inte.

DET KALLAR JAG HD SATSNING!!!!


Så klart, det är därför de kallar sig BESSERWISSERS

Deras motto är att man ska vara glad om man får bli kund hos dom, inte tvärtom.

Redigerat av Packetloss, 31 januari 2008 - 22:15.


#212

Postad 01 februari 2008 - 10:46

replicant
  • replicant
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
pdf'en ligger fortfarande kvar på deras hemsida :)

TV4HD hos Comhem

Om TV4 HD
TV4 HD börjar sända 28 maj klockan 21.00 och premiärprogrammet blir tv-serien 24.
Därefter kommer TV4 HD parallellsändas med TV4 och ha samma tv-tablå, med den
skillnaden att vissa program sänds i HD-format. Initialt visas serierna 24, Numbers och
Ghost Whisperer under cirka 5 timmar per vecka i HD-format, men eftersom kommer
tablån att utvecklas med fler sändningar och program. Exempelvis kommer fotbolls-EM
2008 att sändas i HD.

Tre krav för att kunna se HDTV:
1) att hushållet är uppgraderat med tre hål i tv-jacket. En sökning på www.comhem.se
visar om huset är klart för HDTV.
2) att man har en HD Ready TV
3) att man har en HDTV-box


konserverad gröt - någon?

#213

Postad 01 februari 2008 - 11:06

Gäst_magnus1111_*
  • Gäst_magnus1111_*
  • 0
Bra jobbat!

Det lägger vi till högen av bevismaterial.

#214

Postad 01 februari 2008 - 11:15

replicant
  • replicant
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Det lustiga är att om man går in på deras hemsida och läser texten för nyheten Com Hem sänder TV4 HD från start (22/5-07) så har dom modifierat texten utan att anteckna att texten är modifierad. Dom har helt fräckt tagit bort texten "Exempelvis kommer fotbolls-EM
2008 att sändas i HD. " Så för en novis framstår det som att det är den text som publicerades den 22/5 2007.

Det är något sjukt om man går tillbaks och ändrar i publicerade pressreleaser på sin egen hemsida? Fattar dom inte att om man skriver in texten "Com Hem sänder TV4 HD från start" i Google så dyker den ursprungliga texten upp överallt där den publicerats???

Sovjetstat - någon?

#215

Postad 01 februari 2008 - 11:35

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

  • 366 inlägg
  • 0
Texten kan vara korrekt om TV4HD sänder fotbolls EM i HD. Vilseledande då det inte gäller Comhem. Nu är jag förvisso övertygad, i brist på bra argument, om att fotbolls EM inte kommer att sändas i (i HD) TV4HD någonstans utan i Canal+ Sport HD.

#216

Postad 01 februari 2008 - 11:36

Ödlan
  • Ödlan
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0
Återigen drar jag en lättnadens suck över att jag inte hoppat på tåget.
CH agerar ju fruktansvärt. Det kanske man kan göra om man har 1,75 miljoner hushåll anslutna men jag hoppas verkligen dom får känna på konkurrens både från satellit & Ethernet. :)
Då kanske ni som hoppat på kan få det ni betalat för.

#217

Postad 01 februari 2008 - 11:41

replicant
  • replicant
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Texten kan vara korrekt om TV4HD sänder fotbolls EM i HD. Vilseledande då det inte gäller Comhem. Nu är jag förvisso övertygad, i brist på bra argument, om att fotbolls EM inte kommer att sändas i (i HD) TV4HD någonstans utan i Canal+ Sport HD.


Hur kommer du till den slutsatsen? Om du läser här TV4 HD Tablå
så är det väl rätt klart att det kommer att skickas i TV4HD till CanalDigital's kunder, eller finns det någon annan slutsats man kan dra?

#218

Postad 01 februari 2008 - 11:45

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0

Texten kan vara korrekt om TV4HD sänder fotbolls EM i HD. Vilseledande då det inte gäller Comhem. Nu är jag förvisso övertygad, i brist på bra argument, om att fotbolls EM inte kommer att sändas i (i HD) TV4HD någonstans utan i Canal+ Sport HD.


"Någon" började dribbla på fairshopping med detta också ?

Läste kommentarerna där ..

Det kommer att sändas i Tv4 HD men inte genom comhem..

Längre och mer invecklade förklaringar behövs inte

Men för den som inte förstått, så sänds det fler än en match och därför behövs det fler
kanaler att sända genom. Canaldigital förfogar över två st. Canal+Sport HD samt Tv4 HD

Maveric :blink:

Ps. Tack till MartinWelen som lade in det på fairshopping om jag inte missuppfattat signaturen :)

Redigerat av Unregistered1103, 01 februari 2008 - 11:53.


#219

Postad 01 februari 2008 - 11:58

Magne
  • Magne
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0
Det är väl som vanligt. Canal Digital betalar för sig (sponsrar TV4-HDs EM-satsning kanske?) och får ensamrätt att sända, medans comhem kör sin vanliga "waiting-game" och tror att de får allt gratis för att dom e så stora.

#220

Postad 01 februari 2008 - 12:01

Spoilern
  • Spoilern
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Bara Canal Digital hinner lansera ett fungerande HDTV-abonnemang via bredband INNAN EM-fotbollen kör igång. Någon som sitter med bra (inside)info om när de kör igång?

#221

Postad 01 februari 2008 - 13:54

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

  • 366 inlägg
  • 0
Jag har gärna fel om att TV4HD de facto kommer att sända EM i HD. Det jag inte begriper är hur Comhem ens kan tacka nej till vissa program. TV4 matar rimligen EM som HDTV till Comhem, som väljer att göra om det till SDTV? Eller blir det bara svart i rutan? Betalar man för en kanal skall man rimligen få allt som sänds i den. Allt annat är skandal.

#222

Postad 01 februari 2008 - 14:47

Unregistered46900350
  • Unregistered46900350
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Ps. Tack till MartinWelen som lade in det på fairshopping om jag inte missuppfattat signaturen :)


No worries. Jag har suttit och väntat på att få ett klart besked om EM i HD, och så kommer detta fram. Man blir ju inte direkt glad. Och inte kan jag smälla upp en parabol heller. Min hyresvärd började nämligen plocka ner paraboler förra veckan då de inte är tillåtna annat än inne på balkongen.

#223

Postad 01 februari 2008 - 15:28

Vajk
  • Vajk
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Jag gjorde slag i saken och sa upp det jag kan säga upp hos ComHem. Här är mitt brev till dem.


Hej!


Efter mat och hyra är ComHem den största utgift jag har. I snitt har jag de senaste åren betalat 850 kronor till er varje månad.

Tyvärr tycker jag inte att ni gör skäl för de pengarna och jag är ytterst besviken på hur ni behandlar era kunder.

En av mina största besvikelser är er HD-satsning. Jag är ett stort fotbollsfan och då kvaliten på era SD-sändningar är usel när det gäller just fotboll så har min dröm länge varit att kunna se fotboll i HD. När så ComHem drog igång sin HD-satsning 2006 blev jag mycket förväntansfull. Äntligen skulle man kunna se fotboll i HD. Comhem har mycket riktigt också haft fotboll i sin HDTV reklam ända sedan lanseringen i december 06, men vad jag vet så har ni ännu aldrig visat någon fotbollsmatch i HD.

Det började redan i februari 2007 med att ni inte ville ta in Canal+ Sport HD. För exakt 1 år sedan sa Christofer Peilitz på Com Hem: "Vi för diskussioner, men det är för tidigt att säga hur snabbt det kommer att gå." Jag vet att ni sedan dess alltid säger att förhandlingar pågår, men vad jag anser om era förhandlingar lämpar sig inte i text. Canal+ har varit mera ärliga och helt enkelt svarat att förhandlingar inte pågår utan att ComHem har tackat nej till kanalen för att det är för dyrt.

Mig veterligen betalar Canaldigtal-kunder lika mycket för sitt Canalplus Total-paket som jag gör för mitt, så vart går mina pengar? De får se kanalen men inte jag. Jag har skrivit till er 4-5 gånger i frågan och alltid fått samma standardsvar. Sista gången när jag skrev direkt till Ann-Sofie Halling så behagade hon inte ens svara.

Droppen kom idag när ett brev från damp ner i brevlådan. Jag citerar:

"I sportsammanhang är de små detaljerna avgörande. Är det någon gång HD-formatet har stor betydelse så är det här."

Jag kan inte hålla med mer. Någon verkar ha fattat, men ni talar med kluven tunga. Canal+ Sport HD är fortfarande inte en kanal ni visar trots att den funnits i ett år nu och idag kom även en annan nyhet, om än inte i ett brev från er.

Com Hems Christofer Peilitz:
"På grund av att kostnadsläget blev alldeles för dyrt har vi tackat nej till att sända fotbolls-em högupplöst."

Gissa om man blir förvånad när man samtidigt kan läsa på er hemsida:

"TV4HD hos Comhem

Om TV4 HD
TV4 HD börjar sända 28 maj klockan 21.00 och premiärprogrammet blir tv-serien 24. Därefter kommer TV4 HD parallellsändas med TV4 och ha samma tv-tablå, med den skillnaden att vissa program sänds i HD-format. Initialt visas serierna 24, Numbers och Ghost Whisperer under cirka 5 timmar per vecka i HD-format, men eftersom kommer tablån att utvecklas med fler sändningar och program. Exempelvis kommer fotbolls-EM 2008 att sändas i HD."

Er HD-satsning är ett skämt och jag funderar allvarligt på att sätta upp en parabol i köksfönstret. Tyvärr är det inte speciellt praktiskt och därför kommer jag att fortsätta att dras med er när det gäller TV-biten och hoppas på att ni kanske kan ändra er och ta lärdom.

Däremot kan jag mycket enklare byta både Internet- och telefoni-leverantör. Och det tänker jag också göra. Min motivering till er blir "Kostnadsläget blev alldeles för dyrt och därför tackar jag nej till Internet och Telefoni från ComHem." Vilket också är helt sant eftersom era konkurenter är långt billigare.

Härmed säger jag upp mitt internet och mitt telefoniabonnemang hos ComHem. Jag har ingen bindningstid kvar på dessa abonnemang så jag antar att ni kan dra ut pluggen den 1 mars.

Skicka gärna en kopia på detta brev till Christofer Peilitz. Eller någon annan som har något att säga till om i ert företag.



Med vänliga hälsningar

Vajk

#224

Postad 01 februari 2008 - 15:43

b0wlingb0y
  • b0wlingb0y
  • Lärjunge

  • 390 inlägg
  • 0
Mycket bra skrivet Vajk!!

Var snäll att posta svaret :)

#225

Postad 01 februari 2008 - 15:52

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0

Jag har gärna fel om att TV4HD de facto kommer att sända EM i HD. Det jag inte begriper är hur Comhem ens kan tacka nej till vissa program. TV4 matar rimligen EM som HDTV till Comhem, som väljer att göra om det till SDTV? Eller blir det bara svart i rutan? Betalar man för en kanal skall man rimligen få allt som sänds i den. Allt annat är skandal.


Comhem kommer på sin höjd visa uppskalad SDTV på tv4HD. Canal Digital kommer själva lägga ut HDTV sändningarna på den kanalplats som innehas av TV4HD. OM comhem skulle visa EM i HD kvalite lär ju canal digital stämma dem rätt rejält eftersom de sitter på de skandinaviska rättigheterna för HD kvaliten.

Någon som har koll på ifall TV2 i norge/danmark har HDTV kanaler, och om de isåfall kommer visa HDTV i dessa länder via någon distributör förutom CD?

#226

Postad 01 februari 2008 - 21:29

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Oj oj oj vilken soppa! verkligen glad att jag inte köpte deras HD-tv box. Det är bara att stå på er.

#227

Postad 01 februari 2008 - 21:48

Vajk
  • Vajk
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Eftersom jag inte litar på att kundtjänst skickar mitt mail vidare så skickade jag en kopia direkt till informationschefen Janna Schibbye. Detta är svaret.

"Hej, jag är sjukskriven och hänvisar därför till mina kollegor enl. nedan.

Pressfrågor: Bernd Schmitz på mail: [email protected] eller tel: 08-553 634 40.

Interna frågor: Lotta Edvinsson på mail: [email protected] eller tel: 08-553 63309.

Vänliga hälsningar

Janna Schibbye"

Jag undrar hur länge hon har varit sjulslriven eftersom jag fick nedan mail från Bernd den 11 december.

"Jag har slutat på Com Hem. Vänligen kontakta Com Hems pressjour på telefon 08-553 634 40 eller skicka ett mail till [email protected].

I have left my assignment at Com Hem. Please contact Com Hem Media service, telephone +46 8 553 634 40 or send an e-mail to [email protected].

Vänliga hälsningar/Best regards
Bernd Schmitz
fd tf informationschef/former Acting CIO, Com Hem"

Ann-Sofie har överhuvudtaget inte svarat på mail, så om hon är sjukskriven eller har slutat förtäljer inte historien.

Stackars ######r!

#228

Postad 01 februari 2008 - 22:00

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Personalen som combort ..

Internkommunikationen är så dålig, att informationschefen inte ens vet att den chefen som
hon ersatt, har slutat :)

Hoppas att de har bra företagshälsovård

Maveric ;)

Redigerat av Unregistered1103, 01 februari 2008 - 22:00.


#229

Postad 01 februari 2008 - 22:28

Ödlan
  • Ödlan
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0

Oj oj oj vilken soppa! verkligen glad att jag inte köpte deras HD-tv box. Det är bara att stå på er.

Absolut!
Dom kämpar ju inte bara för sig själva utan även för oss som inte har skaffat HD-box/abg ännu.
Kan vi göra något mer än att bara heja frän läktarplats så säg till! :)

#230

Postad 01 februari 2008 - 22:35

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

  • 887 inlägg
  • 0
Jag är säker på att jag själv skrivit det på flera forum och har också läst inlägg där andra skrivit det. Canal Digital har i ett antal månader, säkert ett halvår, skrivit på hemsida, email utskick och i pappersutskick till sina kunder skrivit att det enda sättet att se fotbolls EM i HD är via Canal Digital. OBS de skriver alltså Canal Digital ej Canal Sport.

Alltså har de haft ett underskrivet kontrakt på ensamrätt minst så länge. Com Hem har alltså vetat detta minst lika länge. Om dom låtsas att det är något som blivit klart nu är det ren lögn.

Redigerat av Unregistered81406615, 01 februari 2008 - 22:36.


#231

Postad 01 februari 2008 - 22:48

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0
Canal digital köpte HD rättigheterna till EM redan 2006 plus hälften av SD sändningarna. Sedan dess har TV4 köpt loss alla SD matcher och det var detta man hade hoppats att de skulle göra även med HD, alternativt att comhem skulle gå in och köpa in sig på HD sändningarna tillsammans med Canal digital.

Obotlig optimist som man är så hoppas man fortfarande att comhem ska överraska, kanske köpa in sig på sveriges matcher alternativt lägga upp dem som PPV.

#232

Postad 01 februari 2008 - 22:59

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

  • 316 inlägg
  • 0
Det blir inget HD abonnemang med Com Hem som jag planerat. Jag tror att många som funderat att hoppa på tåget här på forumet tänker i samma banor.
Jag fortsätter köra min R86:a via marksänd digital plus analog CH ett halvår till. Sen får vi se. CH har agerat uselt!

#233

Postad 02 februari 2008 - 10:52

Gäst_magnus1111_*
  • Gäst_magnus1111_*
  • 0

Oj oj oj vilken soppa! verkligen glad att jag inte köpte deras HD-tv box. Det är bara att stå på er.

Absolut!
Dom kämpar ju inte bara för sig själva utan även för oss som inte har skaffat HD-box/abg ännu.
Kan vi göra något mer än att bara heja frän läktarplats så säg till! :)


Ödlan med flera. Det finns massor att göra. Vi behöver mer bevis när det gäller marknadsföringen av boxen. Om ni ändå ska ut på stan. Ta med er kameran och fota erbjudanden om boxen i butik. Hjälp gärna till att hitta reklamen för boxen på nätet. Både det som man ser nu, men också allt som har funnits där tidigare( i den mån det är möjligt).

Det skulle också vara bra om någon ville ta kontakt med plus gällande den här historien. Intresserad? PM:a mig.

Hjälp också gärna till att söka på nätet om Comhem varit inblandade i liknande fall tidigare.

Vore också bra om någon kunde ta kontakt med Canal Digital, för att få veta mer om deras HDTV via bredbandet, som de planerar till våren. Lägg gärna fram det som att vi är ett antal Comhem kunder som är missnöjda med deras HDTV och deras sätt att bemöta sina kunder på. Gissningsvis är vi till en början ett hundratal boende i ett antal olika bostadsrättsföreningar. Vad kan de ge oss för erbjudande? Vem kan ta på sig detta?

Sist men inte minst se till att ni skickar kompensationskrav till Comhem. Spara krav+svar!

Lägg upp allt material ni får fram och lägg upp det i tråden "com hem vilseleder sina kunder.

#234

Postad 02 februari 2008 - 11:39

Ödlan
  • Ödlan
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0
OK Magnus!
Jag kan forska i Canal Digital (CD) och IP-TV men det andra som rör CD, vad gäller erbjudanden måste nog hanteras av nägon som faktiskt sitter med CH-problem just nu.
Förresten hmm... CD's sajt verkar var lite begränsad s.a.s. :)
Återkommer !

#235

Postad 02 februari 2008 - 12:20

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

  • 851 inlägg
  • 0
Jag har precis beställt skiten men om jag känner att problemen är såpass störande (har ju trots allt kört analog TV fram till beställningen) så hoppar jag på anklagelserna =)

#236

Postad 02 februari 2008 - 21:29

Luinmir
  • Luinmir
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Senaste nytt:
Fotbolls EM i HD , Ej hos Comhemkunder Se Länk : Prylportalen

Redigerat av Luinmir, 02 februari 2008 - 21:29.


#237

Postad 02 februari 2008 - 22:33

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

Senaste nytt:
Fotbolls EM i HD , Ej hos Comhemkunder Se Länk : Prylportalen

Jo, det är ju det som diskuteras.

#238

Postad 03 februari 2008 - 01:53

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Luinmir

Det är sådana inlägg som retar mig mest

Rakt ut .. Läs tråden innan du skriver en gång till

Maveric ;)

Redigerat av Unregistered1103, 03 februari 2008 - 01:54.


#239

Postad 03 februari 2008 - 14:34

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0

Jag gjorde slag i saken och sa upp det jag kan säga upp hos ComHem. Här är mitt brev till dem.


Hej!


Efter mat och hyra är ComHem den största utgift jag har. I snitt har jag de senaste åren betalat 850 kronor till er varje månad.

Tyvärr tycker jag inte att ni gör skäl för de pengarna och jag är ytterst besviken på hur ni behandlar era kunder.

En av mina största besvikelser är er HD-satsning. Jag är ett stort fotbollsfan och då kvaliten på era SD-sändningar är usel när det gäller just fotboll så har min dröm länge varit att kunna se fotboll i HD. När så ComHem drog igång sin HD-satsning 2006 blev jag mycket förväntansfull. Äntligen skulle man kunna se fotboll i HD. Comhem har mycket riktigt också haft fotboll i sin HDTV reklam ända sedan lanseringen i december 06, men vad jag vet så har ni ännu aldrig visat någon fotbollsmatch i HD.

Det började redan i februari 2007 med att ni inte ville ta in Canal+ Sport HD. För exakt 1 år sedan sa Christofer Peilitz på Com Hem: "Vi för diskussioner, men det är för tidigt att säga hur snabbt det kommer att gå." Jag vet att ni sedan dess alltid säger att förhandlingar pågår, men vad jag anser om era förhandlingar lämpar sig inte i text. Canal+ har varit mera ärliga och helt enkelt svarat att förhandlingar inte pågår utan att ComHem har tackat nej till kanalen för att det är för dyrt.

Mig veterligen betalar Canaldigtal-kunder lika mycket för sitt Canalplus Total-paket som jag gör för mitt, så vart går mina pengar? De får se kanalen men inte jag. Jag har skrivit till er 4-5 gånger i frågan och alltid fått samma standardsvar. Sista gången när jag skrev direkt till Ann-Sofie Halling så behagade hon inte ens svara.

Droppen kom idag när ett brev från damp ner i brevlådan. Jag citerar:

"I sportsammanhang är de små detaljerna avgörande. Är det någon gång HD-formatet har stor betydelse så är det här."

Jag kan inte hålla med mer. Någon verkar ha fattat, men ni talar med kluven tunga. Canal+ Sport HD är fortfarande inte en kanal ni visar trots att den funnits i ett år nu och idag kom även en annan nyhet, om än inte i ett brev från er.

Com Hems Christofer Peilitz:
"På grund av att kostnadsläget blev alldeles för dyrt har vi tackat nej till att sända fotbolls-em högupplöst."

Gissa om man blir förvånad när man samtidigt kan läsa på er hemsida:

"TV4HD hos Comhem

Om TV4 HD
TV4 HD börjar sända 28 maj klockan 21.00 och premiärprogrammet blir tv-serien 24. Därefter kommer TV4 HD parallellsändas med TV4 och ha samma tv-tablå, med den skillnaden att vissa program sänds i HD-format. Initialt visas serierna 24, Numbers och Ghost Whisperer under cirka 5 timmar per vecka i HD-format, men eftersom kommer tablån att utvecklas med fler sändningar och program. Exempelvis kommer fotbolls-EM 2008 att sändas i HD."

Er HD-satsning är ett skämt och jag funderar allvarligt på att sätta upp en parabol i köksfönstret. Tyvärr är det inte speciellt praktiskt och därför kommer jag att fortsätta att dras med er när det gäller TV-biten och hoppas på att ni kanske kan ändra er och ta lärdom.

Däremot kan jag mycket enklare byta både Internet- och telefoni-leverantör. Och det tänker jag också göra. Min motivering till er blir "Kostnadsläget blev alldeles för dyrt och därför tackar jag nej till Internet och Telefoni från ComHem." Vilket också är helt sant eftersom era konkurenter är långt billigare.

Härmed säger jag upp mitt internet och mitt telefoniabonnemang hos ComHem. Jag har ingen bindningstid kvar på dessa abonnemang så jag antar att ni kan dra ut pluggen den 1 mars.

Skicka gärna en kopia på detta brev till Christofer Peilitz. Eller någon annan som har något att säga till om i ert företag.



Med vänliga hälsningar

Vajk


Skriver samma som i en annan av comhems trådar på detta forum: Argumentet ang att comhem kallar sitt paket för canal+total och tar fullt betalt utan att sända canal+sportHD håller tyvärr inte. Tele2vision, FastTv och Telia kallar sina paket för canal+total och de sänder varken filmHD eller sportHD. De tar också fullt betalt men sänder 1 kanal mindre än comhem. canal+ själva kallar sina olika paketeringar hos alla olika operatörer för canal+total också när man ska beställa på deras hemsida! Boxer är den enda operatören som ej ljuger på sin hemsida om man ska utgå från era argument. Ang HDtvboxen och att den är kass håller jag dock med fullt ut. Försöker bara skilja fakta från rent påhittad info.

#240

Postad 03 februari 2008 - 17:07

replicant
  • replicant
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Skriver samma som i en annan av comhems trådar på detta forum: Argumentet ang att comhem kallar sitt paket för canal+total och tar fullt betalt utan att sända canal+sportHD håller tyvärr inte. Tele2vision, FastTv och Telia kallar sina paket för canal+total och de sänder varken filmHD eller sportHD. De tar också fullt betalt men sänder 1 kanal mindre än comhem. canal+ själva kallar sina olika paketeringar hos alla olika operatörer för canal+total också när man ska beställa på deras hemsida! Boxer är den enda operatören som ej ljuger på sin hemsida om man ska utgå från era argument. Ang HDtvboxen och att den är kass håller jag dock med fullt ut. Försöker bara skilja fakta från rent påhittad info.


Du har ju iofs redan fått svar i den andra tråden, men för att upprepa svaret, så är det nog ingen som förväntar sig att Tele2vision, FastTV och Telia ska ha HD-kanalerna i paketet av den enkla anledning att dom inta har några HD kanaler, ÄN. Att comhem valt att strunta i canal+ sport HD och nu fotbolls-EM är ren och krass snålhet från deras sida. Fast om du frågar mig så biter dom sig nog själva i svansen, begreppet "dumsnål" känns rätt passande för situationen. Att dom sedan förhalat informationen ut till slutkund visar för mig bara på att dom inser att de inte tjänar på situationen.

Frågan blir ju var dom står den dag dom fått ordning på HD-tv boxen och egentligen inte har något HD-innehåll att tala om. Dom är vidöppna för en attack från någon av dom andra operatörerna när dom andra går in på HDTV-marknaden. Tänk dig själv situationen om t.ex. Telia gick ut med HDTV nu och marknadsförde det med canal+ sport HD och fotbolls-EM i HD - hur många skulle då välja att sitta kvar med comhem och deras box? Epitetet ComBort passar rätt bra på deras bortkomna hanterande av den nuvarande situationen.

#241

Postad 03 februari 2008 - 18:08

hlundin
  • hlundin
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Oj oj oj vilken soppa! verkligen glad att jag inte köpte deras HD-tv box. Det är bara att stå på er.

Absolut!
Dom kämpar ju inte bara för sig själva utan även för oss som inte har skaffat HD-box/abg ännu.
Kan vi göra något mer än att bara heja frän läktarplats så säg till! B)


Ödlan med flera. Det finns massor att göra. Vi behöver mer bevis när det gäller marknadsföringen av boxen. Om ni ändå ska ut på stan. Ta med er kameran och fota erbjudanden om boxen i butik. Hjälp gärna till att hitta reklamen för boxen på nätet. Både det som man ser nu, men också allt som har funnits där tidigare( i den mån det är möjligt).

Det skulle också vara bra om någon ville ta kontakt med plus gällande den här historien. Intresserad? PM:a mig.

Hjälp också gärna till att söka på nätet om Comhem varit inblandade i liknande fall tidigare.

Vore också bra om någon kunde ta kontakt med Canal Digital, för att få veta mer om deras HDTV via bredbandet, som de planerar till våren. Lägg gärna fram det som att vi är ett antal Comhem kunder som är missnöjda med deras HDTV och deras sätt att bemöta sina kunder på. Gissningsvis är vi till en början ett hundratal boende i ett antal olika bostadsrättsföreningar. Vad kan de ge oss för erbjudande? Vem kan ta på sig detta?

Sist men inte minst se till att ni skickar kompensationskrav till Comhem. Spara krav+svar!

Lägg upp allt material ni får fram och lägg upp det i tråden "com hem vilseleder sina kunder.


Jag tipsade Plus om ComHems vilseledande marknadsföring beträffande HDTV för ett par veckor sedan. Har ännu inte fått något svar från Plus.

/ Hasse

#242

Postad 04 februari 2008 - 00:28

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

  • 887 inlägg
  • 0
Om vi glömmer EM ett tag så skulle inte Viasat Sport HD och någon mer kanal börja snda 1/2. Någon som kan se super bowl i HD nu?

#243

Postad 04 februari 2008 - 00:32

eltoko
  • eltoko
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Någon som kan se super bowl i HD nu?

Ja.

#244

Postad 04 februari 2008 - 08:58

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0
Hur ?

#245

Postad 04 februari 2008 - 09:59

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0
Eftersom din fråga är lite bred, så tar jag alla steg.

1) Ha en humax HD box
2) Ha Viasat Sport paketet
3) Gör en kanalsökning
4) Nu ska viasat Sport HD finnas på kanalplats 111 (tror jag det var).
5) Eventuellt måste du vänta ut en aktiveringssignal.

#246

Postad 04 februari 2008 - 13:09

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

  • 726 inlägg
  • 0

Någon som kan se super bowl i HD nu?

Ja.

Hur var bilden då?

#247

Postad 04 februari 2008 - 18:36

Unregistereda40b8a00
  • Unregistereda40b8a00
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Någon som kan se super bowl i HD nu?

Ja.

Hur var bilden då?


Super? :)

Okej, jag är trött...

#248

Postad 05 februari 2008 - 13:11

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0
Om du beställer HDTV nu får du alla kanaler gratis i en månad "freeview" jag har inte viasats sport paket men har kunnat se alla kanalerna i snart 3 veckor!

#249

Postad 05 februari 2008 - 22:21

Vajk
  • Vajk
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Någon ville veta vad comhem skulle svara på min uppsats till uppsägning. Nu har svaret kommit.

"Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Härmed bekräftas din uppsägning av abonnemanget på Bredband samt Telefoni.
Uppsägningen gäller fr.o.m. 20080331
Detta enligt Allmänna villkor för privatkunder.

Vi tackar för den tid som du har varit kund hos oss och hoppas att få se dig som kund igen i framtiden.



Med vänlig hälsning

Com Hem AB"

Uppenbarligen var min uppsägning ett par timmar sen och de passar därför på att ta betalt för en extra månad. Tack för det comhem!

#250

Postad 05 februari 2008 - 22:25

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0
Usch och fy.

Försökte titta på SB i söndagsnatt, somnade.
Försökte titta på SB i går kväll, viasat la ner.
Valde att se slutet i SD istället, bra match, sunkig bild.
Tittar färdigt i HD idag, bra match, suverän bild.

Det ända man tänker på nu är dock att man tvingas titta på skitbild ifrån premier league, och skitbild ifrån EM.... Fan ta er comhem, säg ett pris och jag betalar men låt för i **** beslutet vara mitt!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.