Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Comhems HDTV satsning som ComBort?

335 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Humax CXHD-1000C (Digitalboxar) 1 6,25 (183) Inga priser
25 relaterade trådar
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction! (77 inlägg) 11 år sedan
Comhem Humax CXHD-5000c (482 inlägg) 11 år sedan
Viasat sport HD, Ljudproblem (144 inlägg) 13 år sedan
ComHem och HD (Humax CXHD-1000C) del 2 (774 inlägg) 13 år sedan
Varför finns inga SD-boxar med HDMI? (12 inlägg) 14 år sedan
Onkyo SR606 - Bildproblem (19 inlägg) 15 år sedan
Sälja begagnat som nytt.... (1 inlägg) 15 år sedan
Vilseleder Comhem sina kunder ? (184 inlägg) 15 år sedan
Panasonic DMR-EH57 med Comhem HD-box? (7 inlägg) 15 år sedan
Com Hem HD-box för 1kr (14 inlägg) 15 år sedan
COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU! (242 inlägg) 15 år sedan
Smartwi och ComHem HD Humax + andra SD boxar (8 inlägg) 15 år sedan
Är du nöjd med Comhem och deras Humax HD box (141 inlägg) 15 år sedan
Har du anmält Comhem till ARN ? (58 inlägg) 15 år sedan
Inget fotbolls-EM i HD via ComHem (96 inlägg) 15 år sedan
ComHem HDTV (21 inlägg) 15 år sedan
ComHem omröstning Humax CXHD-1000C (27 inlägg) 15 år sedan
Öga mot öga med Comhem - ett samtal om HDTV, Humax HD-box mm. (52 inlägg) 15 år sedan
Fler hd-kanaler hos Com Hem (32 inlägg) 15 år sedan
Canal+ Sport HD i Com Hems utbud (435 inlägg) 16 år sedan
ComHem programinformation! (18 inlägg) 16 år sedan
ComHem - äkta digitalt? (17 inlägg) 16 år sedan
Comhem - Ett kort flera boxar? (14 inlägg) 16 år sedan
Har nya mjukvaran löst problemen med Humax HD Box (6 inlägg) 16 år sedan
HD eller PVR? (4 inlägg) 16 år sedan

#151

Postad 22 januari 2008 - 02:40

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

  • 596 inlägg
  • 0
Tycker jag också verkar märkligt. Eftersom man betalar för kanalen så borde man väl också få se på innehållet.
Men å andra sidan så har det ju inte visats mycket innehåll ännu. Betalar fortfarande fullt pris för Canal+ total-paketet utan att ha fått se en minut av innehållet som jag var mest ute efter när jag tecknade. D.v.s. sporten. Övriga HD-kanaler kör ju mest testslingor och liknande. Börjar bli trött på att Comhem säljer saker man inte levererar. Comhem informerar ju själva att fotbolls-EM kommer sändas i TV4 HD på sin hemsida.
Jag har insett att Comhem helt enkelt säger/skriver vad man behöver för att få nya ovetande kunder att gå i fällan.

#152

Postad 22 januari 2008 - 03:03

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

  • 596 inlägg
  • 0
Tror bestämt att Comhem har ändrat texten på sin hemsida senaste dagarna. Skulle leta på infon jag skrev om nyss och sökte på "fotbolls-em" i deras sökruta. Fick träff på rätt information från 2007-05-22 om att Comhem och TV4 kommit överens om HD-kanalen. Så här står det i träfflistan:

"Exempelvis kommer fotbolls-EM 2008 att sändas i HD. Tre krav för att kunna se HDTV: 1) att hushållet är uppgraderat med tre hål i..."


Men när jag klickar på länken så står inte detta längre kvar i texten. ;)

Här är länken till träfflistan iaf: http://comhem.se/por...e...amp;x=0&y=0

Har jag blivit helt paranoid eller?

#153

Postad 22 januari 2008 - 09:15

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0
slutna sökfunktionerna brukar inte vara mkt att lita på..

#154

Postad 22 januari 2008 - 09:29

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0
om ni ska blanda in Plus så se till att dom inte gör dålig reklam av HDTV generelt, utan bara comhems nonchalans i temat. Det sista jag vill är att folk ska se rött över HDTV som har tillräckligt med problem att värva kunder trotts oslagbar potensial.

Dom får lov och visa hur HD kan och bör se ut, tex lite goodwill reklam för CanalDigitals HD sattsningar. Det borde reta Comhem lite extra!

Sverige borde vara ledande i HDTV lika som Bredbandet tycker jag.. Man gjorde fel beslut i Rikstann när man valde Digital TV tekniken före FiberTV. Mkt hade sett annorlunda ut idag med InternetTV tror jag. 100MBit skulle vara minimum i hemmen och folk skulle ha ett leende på läpparna och må bra ;)

Redigerat av dealerovski, 22 januari 2008 - 09:33.


#155

Postad 22 januari 2008 - 09:48

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

  • 366 inlägg
  • 0
Jag felanmälde min Humax i går. Mest för att antalet felanmälningar skall öka. Jag hoppas mest på att en mycket snar ny FW löser problemet eller för den delen att det kommer en ny box och min byts ut mot denna.

#156

Postad 22 januari 2008 - 12:16

nobba
  • nobba
  • Lärjunge

  • 498 inlägg
  • 0
Lite sport i HD till slut...Dessvärre inte C+ utan viasat ;)

http://www.comhem.se...hos_Com_Hem.pdf

#157

Postad 22 januari 2008 - 12:41

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Edit : Hela inlägget ;)

För att få Viasat HD behöver man inte teckna HD abonnemang
Detsamma gäller för Canal+HD och SVT HD ( som är gratis )

Man tecknar abonnemang för respektive Viasat och canal +

Det kan bli dyrt det om man vill åt bådas HD kanaler ..

I HD abonnemanget ligger Discovery, Voom och Tv4 HD .. man betalar således 100 kr för att få Tv4 HD
då de andra två inte är mycket att hänga i julgranen.

Hade det inte varit bättre om de lade alla HD kanaler i ett o samma paket ?

Maveric :)

Redigerat av Unregistered1103, 22 januari 2008 - 13:05.


#158

Postad 22 januari 2008 - 13:07

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

  • 596 inlägg
  • 0
Och TV4 HD sänder inte mycket "riktig" HD utan mest uppskalat, va? Inte ens varje dag.

#159

Postad 22 januari 2008 - 13:35

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Tyvärr är det så .. och då kan det vara lite dyrt med 100 kr
Eller 33 kr om vi fördelar kostnaden på de 3 kanaler som ligger i paketet

Det som sänds i Tv4 HD ( i riktig HD ) är några av serierna och om man är vaken .. en och annan film.

Du ser det genom att det kommer en HD logga i högra hörnet

Maveric ;)

Redigerat av Unregistered1103, 22 januari 2008 - 13:39.


#160

Postad 22 januari 2008 - 14:57

JoeV
  • JoeV
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0
>>Maverick>>

Det verkar som att du har fått det bästa erbjudandet. Du har inte lust att delge vad du fick för oss andra?

Jag har för övrigt fått ett liknande erbjudande som Undac - men enligt dig är det bara en bit på vägen?

Var ska jag/vi lägga ribban?

#161

Postad 22 januari 2008 - 15:46

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

  • 726 inlägg
  • 0

Tror bestämt att Comhem har ändrat texten på sin hemsida senaste dagarna. Skulle leta på infon jag skrev om nyss och sökte på "fotbolls-em" i deras sökruta. Fick träff på rätt information från 2007-05-22 om att Comhem och TV4 kommit överens om HD-kanalen. Så här står det i träfflistan:

"Exempelvis kommer fotbolls-EM 2008 att sändas i HD. Tre krav för att kunna se HDTV: 1) att hushållet är uppgraderat med tre hål i..."


Men när jag klickar på länken så står inte detta längre kvar i texten. ;)

Här är länken till träfflistan iaf: http://comhem.se/por...e...amp;x=0&y=0

Har jag blivit helt paranoid eller?

Du är inte paranoid, de har ändrat det. När beskedet kom att det inte blir något EM i TV4 HD laddade jag ner det gamla pressmeddelandet som pdf. Misstänkte att Com Hem snabbt skulle försöka sopa igen spåren. Skicka mig ett pm om du vill ha filen.
Det här är ju något man blir riktigt sur över. Huvudanledningen till att jag köpte en Humaxbox istället för en vanlig Samsung var just för att få fotbolls-EM i HD som Com Hem gjorde reklam för. Jag vet att de inte kan tvinga TV4 att köpa HD-rättigheterna men för mig som konsument känns det ju riktigt surt att det inte blir av.

#162

Postad 22 januari 2008 - 16:20

Life
  • Life
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0
Nu har jag svarat CH angående mitt erbjudande. Jag tackade nej rakt av och väntar på uppdateringen. Funkar inte den så har jag inte sålt mig för en spottstyver, utan har full frihet att ge mig på dom utan att dom kan hänvisa till att jag redan accepterat "kompensation"!

Alla gör som dom vill....för varje accepterad muta minskar incitamentet för CH att komma tillrätta med sina brister. Att köpa sig fri kan ju vara mer lönande än att hålla löften!

#163

Postad 22 januari 2008 - 16:45

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0

>>Maverick>>
Det verkar som att du har fått det bästa erbjudandet. Du har inte lust att delge vad du fick för oss andra?
Jag har för övrigt fått ett liknande erbjudande som Undac - men enligt dig är det bara en bit på vägen?
Var ska jag/vi lägga ribban?


Skulle gärna göra så .. men vill dels inte röja min identitet här på forat
och dessutom är jag inte färdig med dem ..

Som jag sagt så skulle vi haft ett gemensamt krav .. men då kom Mr.Messersmith till tråden
och läxade upp oss och talade om hur duktig han är på teknik och att det var det vi skulle
tala om ( 2 veckor sedan ) och sen har vi inte sett honom där ..

Så nu blir det one man race .. tyärr

Janne:G behåll den filen för framtiden !!!

Men om vi nu skall vara positiva .. så verkar det ju vara grejor på gång och comhem visar ju
att man är tillmötesgåenden med ersättningar, trots att det inte faller alla i smaken vad
gäller summor eller annat.
( man skall ju inte sparka på den som ligger ner ;) )

Maveric :)

Redigerat av Unregistered1103, 22 januari 2008 - 17:33.


#164

Postad 22 januari 2008 - 17:23

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0
Sitter nu med nyinkopplad humax box i TVn och tittar på SVT HDs promo film. Bilden är minst sagt dålig för att vara HD sändning i 720p. Så dum är jag inte att jag inte ser skillnad på klarhet och sudd.

#165

Postad 22 januari 2008 - 17:33

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0
Skickade ju ett mot erbjudande igår och detta fick jag till svar :

Hej,

I och med att den nya mjukvaran inte innebär en förbättring för alla våra HD-kunder så har vi utarbetat ett system där alla i grund och botten fått samma erbjudande, dvs avdraget räknas från det att man tog HD-boxen och fram till 2008-02-29.

Vissa personer har redan en Zapper-box så de har blivit erbjudan en PVR-box i inbyte mot sin HD-box istället. Vissa har till och med direkt frågat efter en PVR-boxen och då har vi inte ens tagit upp förslaget om Zapper box.

Beslutet man tar är dessutom oåterkalleligt. När man tagit sitt beslut så anser vi att kompensationen för historiska fel och fel som varar fram till 2008-02-29 är avklarad. Med andra ord, om du tar fullt faktura avdrag nu, så kan du inte komma och kräva en Zapper-box en vecka senare.

Hur länge man varit kund och hur länge man har haft sin box och vilka abonnemang man har och vilka tidigare kompensationer man fått och så vidare ligger till grund för vår bedömning.

Du skulle exempelvis kunna få byta din HD-box mot en Samsung DCB P850Z och få 360kr i faktura avdrag. Du kan även välja bland de förslag som finns med i mailet som skickades 21 Jan 2008 15:07.

Eftersom att nuvarande bindningstider ej påverkas så är det inget problem att köpa en ny HD-box av oss i framtiden eller HD-PVR när en sådan lanseras. Bindningstiden för den box man köper i framtiden kommer helt enkelt att adderas med den bindningstid man redan har.


Hmm ja man säger å de !!

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 22 januari 2008 - 17:34.


#166

Postad 22 januari 2008 - 17:38

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0

Skickade ju ett mot erbjudande igår och detta fick jag till svar :

Hej,

[b]I och med att den nya mjukvaran inte innebär en förbättring för alla våra HD-kunder så har vi utarbetat ett system där alla i grund och botten fått samma erbjudande, dvs avdraget räknas från det att man tog HD-boxen och fram till 2008-02-29.

Vissa personer har redan en Zapper-box så de har blivit erbjudan en PVR-box i inbyte mot sin HD-box istället. Vissa har till och med direkt frågat efter en PVR-boxen och då har vi inte ens tagit upp förslaget om Zapper box.

Beslutet man tar är dessutom oåterkalleligt. När man tagit sitt beslut så anser vi att kompensationen för historiska fel och fel som varar fram till 2008-02-29 är avklarad. Med andra ord, om du tar fullt faktura avdrag nu, så kan du inte komma och kräva en Zapper-box en vecka senare.


Det kan tyckas vara ett mycket fair erbjudande ..

Om det sedan räcker för alla eller om det motsvarar vad man kan tycka att detta kostat oss
vill jag låta vara osagt ..

I vilket fall .. är det ett mycket stort steg framåt från comhems sida. De ber på detta sätt
om ursäkt för de missöden som de orsakat oss .. och det är bättre än den tystnad som tidigare har rått ..

Maveric :D

#167

Postad 22 januari 2008 - 18:33

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Lägger över ett inlägg i andra tråden till denna tråden ...
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Via pm och andra trådar/forum har jag snappat upp en bättre modell för comhems HD kanaler

Lägg alla HD kanaler i ett paket oavsett vem de kommer ifrån

Ta betallt för detta paket oavsett om man har small - medium eller Large

Låt kunderna slippa teckna avtal med viasat och canal+

Det är HD som gäller för framtiden

Om man IDAG vill ha alla HD kanaler och baskanaler ( de vanliga svenska inkl tv3 och kanal 5 )
så måste man ha ett Mediumpaket i botten ..

Medium - 199 kr
Canal + Total - 239 kr
Viasat Film - 119 kr
Viasat sport - 59 kr
HD paketet - 99 kr

Summa för alla HD kanaler 715 kr

Snacka om HD satsningen som kom av sig .. pga att folk inte kommer att ha råd !!!
Maveric :D

Redigerat av Unregistered1103, 22 januari 2008 - 18:35.


#168

Postad 22 januari 2008 - 19:29

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

  • 893 inlägg
  • 0

Lägg alla HD kanaler i ett paket oavsett vem de kommer ifrån

Låter som ett bra förslag, och skulle garanterat vara attraktivt för oss kunder.
Skulle förvåna mig om inte Comhem har tänkt den tanken också. Tror snarare att det är programbolagen Canal+ och Viasat som inte vill släppa ifrån sig kanalerna styckevis, hur mycket Comhem än "förhandlar" :D .

#169

Postad 22 januari 2008 - 19:48

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

  • 366 inlägg
  • 0
Annat exempel. Betänk att jag vill se fotbolls EM i HD och att det kommer att gå i Canal+ Sport HD (dessvärre föga troligt). Canal+ Sport HD lär ingå i Sport- eller Totalpaketet. Kanske inget att göra åt. Då kommer nästa kalldusch, jag måste binda mig för ett år. Vadan alla dessa bindningstider hela tiden? Jag är med på att det blir dyrare obundet, men jag vill ha det alternativet. Jag kommer inte att betala 2 388 kr eller 2 868 kr bara för att ha Canal+ Sport HD i en månad. Knappast för ett år heller. I synnerhet då bilden är kass på de befintliga Canal+ kanalerna. Skulle EM komma i TV4 HD (inte särdeles troligt det heller) blir kostnaden 1 188kr, ity bindningstiden är även där ett år. Går bort det också.

Jag skulle gärna se att större evenemang som EM gick att köpa separat, givetvis till en kostnad som överstiger normal månadskostnad, kanske 500 kr för EM. Jag tror att massor skulle nappa på ett sådant erbjudande, men det lär aldrig komma.

#170

Postad 22 januari 2008 - 20:50

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0

Lägg alla HD kanaler i ett paket oavsett vem de kommer ifrån

Låter som ett bra förslag, och skulle garanterat vara attraktivt för oss kunder.
Skulle förvåna mig om inte Comhem har tänkt den tanken också. Tror snarare att det är programbolagen Canal+ och Viasat som inte vill släppa ifrån sig kanalerna styckevis, hur mycket Comhem än "förhandlar" :D .


Jo, det är mycket troligt att det är de som styr ..
Men samtidigt måste comhem kunna flirta med dem lite ..

Både canal+ och viasat måste vara intresserade av att komma till i hos comhems kunder
då det i flesta fall inte går att få deras kanaler på annat sätt för comhems kunder.

Så jag kan inte förstå varför comhem alltid skall ligga på rygg i alla förhandlingar.
( de får det alltid att låta som om de andra är dumma mot dem .. har tv3 o kanal 5 i minnet )

Maveric

Redigerat av Unregistered1103, 22 januari 2008 - 22:19.


#171

Postad 22 januari 2008 - 21:19

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Nu kan ni rösta anomymt så slipper ni bli ev påhoppade för vad ni tycker :D

Välkomna
https://www.minhembi...howtopic=184976

Maveric :lol:

Edit : Liten kommentar till rösttråden 23:19 22Jan
28 personer har röstat
100% har fortfarande problem med Color Bandings
72% har fortfarande problem med både Color Bandings och Black Crush
28% ser inte mer av black crush

Redigerat av Unregistered1103, 22 januari 2008 - 23:26.


#172

Postad 22 januari 2008 - 23:19

Life
  • Life
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0

Skickade ju ett mot erbjudande igår och detta fick jag till svar :

Hej,

[b]I och med att den nya mjukvaran inte innebär en förbättring för alla våra HD-kunder så har vi utarbetat ett system där alla i grund och botten fått samma erbjudande, dvs avdraget räknas från det att man tog HD-boxen och fram till 2008-02-29.

Vissa personer har redan en Zapper-box så de har blivit erbjudan en PVR-box i inbyte mot sin HD-box istället. Vissa har till och med direkt frågat efter en PVR-boxen och då har vi inte ens tagit upp förslaget om Zapper box.

Beslutet man tar är dessutom oåterkalleligt. När man tagit sitt beslut så anser vi att kompensationen för historiska fel och fel som varar fram till 2008-02-29 är avklarad. Med andra ord, om du tar fullt faktura avdrag nu, så kan du inte komma och kräva en Zapper-box en vecka senare.


Det kan tyckas vara ett mycket fair erbjudande ..

Om det sedan räcker för alla eller om det motsvarar vad man kan tycka att detta kostat oss
vill jag låta vara osagt ..

I vilket fall .. är det ett mycket stort steg framåt från comhems sida. De ber på detta sätt
om ursäkt för de missöden som de orsakat oss .. och det är bättre än den tystnad som tidigare har rått ..

Maveric :lol:


Jag är fortfarande mer intresserad av vad som händer efter 2008-02-29!? Vad är chansen att dom klarar av att uppdatera fw på några veckor i förhållande till det år de arbetat på den förra och få det att funka!? Det blir garanterat nya buggar. Usch vad pessimistisk jag blev :D ser inte fram emot att genomföra min chefsuppvaktning som jag redan börjat planera för.

Men visst, dom har reagerat i alla fall! Kunde vara sämre, men mer beröm än så får ni inte, efter att ha vilselett och ljugit för mig!

#173

Postad 23 januari 2008 - 10:40

klubbe
  • klubbe
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
2006-12-14 dök den första boxen upp.

2006-12-15 dök det första felet upp på boxen.

2008-01-09 dök den första uppdateringen upp. ( kanske inte den bästa )

Nästa uppdatering ( för att fixa den första ) kommer .................. snart?

Man vill ju inte vara pessimistik men ....

#174

Postad 23 januari 2008 - 11:04

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0
Jag har inte velat upgradera till senaste firmware innan jag testat orginalet ordentligt först, är det värt det ens ?

#175

Postad 23 januari 2008 - 20:19

MrSthlm
  • MrSthlm
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
Var nyss iväg till mitt lokala postkontor (videobutiken) för att skicka min humax till comhem pga att det inte går att få i en coaxkabel i den ordentligt, samt att när man byter kanal så har man med bild från kanalen man hade på innan som en inbränning typ.

Snubben i butikens kommentar "ajdå ytterligare en som kommer in med en sån där", vi har fått in bra många och vissa har varit och skickat iväg såna där flera ggr . När jag prata med comhem i tele låter det som att man inte känner till nåt problem, det här verkar ju bara växa sig större och större. Under den korta tiden jag haft min låda har jag inte fått till det ordentligt och nu ska det tydligen ta minst fem arbetsdagar för att dem ska testa boxen. Här sitter man med 1an, 2an och 4an...jag har ringt comhem kanske 14ggr på nån vecka och dem har inte ringt upp mig en enda gång. Verkar va väldigt måna om sina kunder....känns som man gått på en riktig mina... :P

Vet någon vad som gäller för reklamationer när man köpt en box/abbonemang?

#176

Postad 24 januari 2008 - 00:11

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0

Vet någon vad som gäller för reklamationer när man köpt en box/abbonemang?


Om din digitalbox inte fungerar ... fungerar heller inte comhems tjänst.
Därför måste det räknas som ett avbrott ..

Maveric :P

Taget från Comhems hemsida

A 4.1 Com Hem åtgärdar störningar och avbrott
i tillhandahållna tjänster inom skälig tid efter felanmälan.
Felsökning och avhjälpning av fel sker utan
kostnad för Kunden under förutsättning att fel
inte beror på annan eller någon omständighet utanför
Com Hems kontroll. Om felsökning visar att
Com Hems distribution av tjänster är felfri och
Kunden skäligen kunnat anta att fel fanns i utrustning,
eller någon annan omständighet utanför
Com Hems kontroll föreligger, äger Com Hem
rätt att debitera Kunden sina kostnader för felsökning
enligt com hems vid var tid gällande
prislista. Prislistan finns tillgänglig på Hemsidan
och kan även fås via Com Hems Kundservice.
Störningar eller avbrott på fastighetsnätet
i den fastighet där abonnemanget brukas
åtgärdas dock endast om Com Hem har åtagit
sig sådan skyldighet i avtal med ägaren av fastigheten.
Det ankommer inte på Com Hem att upplysa
fastighetsägaren om avbrott eller fel på fastighetsnätet.
A 4.2 Har en tjänst varit obrukbar på grund av
störning eller avbrott i tjänsten under en sammanhängande
tid av minst 24 timmar har Kunden rätt
till prisavdrag genom återbetalning eller kreditering
av erlagd avgift. Storleken på prisavdraget bestäms
utifrån felets varaktighet räknat i dygn från
tiden för Kundens felanmälan till dess störningen
eller avbrottet har upphört.
Utöver detta utgår ingen
ytterligare ersättning för störningar eller avbrott.

Redigerat av Unregistered1103, 24 januari 2008 - 00:51.


#177

Postad 24 januari 2008 - 02:13

Krillur
  • Krillur
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Verkar som dom inte har en rak linje när det gäller ersättning eller kompensation pga att boxen levererar dålig bild.
Det här svaret fick jag.

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

I våra ordinarie kompensationsregler så kompenserar vi kunderna när felet är avhjälpt, det är först då vi vet hur länge felet varit och kan ge en rätt kompensation.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice

Om problemet aldrig avhjälps så blir det tydligen ingen kompensation.
Moment 22.......

#178

Postad 24 januari 2008 - 09:39

JoeV
  • JoeV
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0
Maila till [email protected] istället!

#179

Postad 24 januari 2008 - 10:43

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

  • 889 inlägg
  • 0

Edit : Hela inlägget :P

För att få Viasat HD behöver man inte teckna HD abonnemang
Detsamma gäller för Canal+HD och SVT HD ( som är gratis )

Man tecknar abonnemang för respektive Viasat och canal +

Det kan bli dyrt det om man vill åt bådas HD kanaler ..

I HD abonnemanget ligger Discovery, Voom och Tv4 HD .. man betalar således 100 kr för att få Tv4 HD
då de andra två inte är mycket att hänga i julgranen.

Hade det inte varit bättre om de lade alla HD kanaler i ett o samma paket ?

Maveric :D


Absolut... Jag skulle kunna tänka mig att betala kanske 200 kr/mån för ett sådant paket om även Canal + Film HD o Sport HD skulle ingå. Dock ej 239/mån för Canal+ Total med de kanaler som ingår där.

Kommer ett sådant erbjudande med en anständig PVR-box för HD, blir jag kund direkt hos Comhem. Annars nöjer jag mig med det analoga grundutbudet från Comhem som jag har idag... :D

Men, som det skrivits om tidigare så är det inte Comhem som styr i detta även om man kanske har lagt sig platt i förhandlingar med Canal + tidigare.

Är inte särskilt förtjust i Comhem med den erfarenhet av dålig kvalitet på bilden som vi haft med deras analoga utbud ( avbrott, pixelering o frysning av bild m m). Problemen som skrivs om här i tråden ökar inte förtroendet precis. Tyvärr är dock Comhem enda alternativet för mig att få HDTV förutom då kanske marksända SVT HD... :)

#180

Postad 24 januari 2008 - 10:52

Unregistered46900350
  • Unregistered46900350
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Nu har Comhem äntligen svarat på mitt inlägg på Fairshopping. Tyvärr ger inte svaret särskilt mycket vettigt, förutom att vi får bekräftat att det är programbolagen som kräver pairing med den egna boxen enbart...

http://www.fairshopp...?opinionid=1248

#181

Postad 24 januari 2008 - 15:21

Life
  • Life
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0

Verkar som dom inte har en rak linje när det gäller ersättning eller kompensation pga att boxen levererar dålig bild.
Det här svaret fick jag.

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

I våra ordinarie kompensationsregler så kompenserar vi kunderna när felet är avhjälpt, det är först då vi vet hur länge felet varit och kan ge en rätt kompensation.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice

Om problemet aldrig avhjälps så blir det tydligen ingen kompensation.
Moment 22.......


Det beskedet fick jag muntligt av supporten när jag felanmälde andra gången (via telefon)!

Maila till [email protected] istället!


Jaha, det är ju dom som vägrar att erkänna att supporten faktiskt säger att det inte ska kosta något förrän felet är avhjälpt, istället beskyller dom kunden indirekt för att ljuga!! Så erbjuder dom 300 fjuttkronor och köper sig fria från ansvar fram till 02-29! Ingen vet vad dom tänker erbjuda för kompensation därefter (10kr i månaden kanske?)
Sk*tföretag.....!

#182

Postad 25 januari 2008 - 00:29

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Tror att vi kan göra ett avslut vad gäller omröstningen nu ..

75 st har avgivit sin röst i frågan om mjukvaran har givit dem några förbättringar

17 st upplever ingen eller betydlgt mindre av Black Crush
2 st har inga problem med Color Banding men det motsägs ganska klart
genom att 73 st fortfarande har problem med color banding

56 st anser sig inte ha blivit hjälpta av nya mjukvaran alls

Ovanpå det har vi problemet med 720p/60Hz som jag inte ens ansåg vara värt
att rösta om .. då det har bekräftats av comhem som en riktig miss ..

Vi kan genom detta också konstatera att comhem bör ändra på sin hemsida till
från " att vissa har problem " till " att vissa inte har problem "
Eller ännu bättre .. De allra flesta har problem med color banding samt majoriteten också
med Black Crush.

Hur man än vrider o vänder på det .. så har flertalet av dem som är aktiva i tråden
med box .. svarat och det får ses som ett regelrätt resultat av vad kunderna upplever.
Att vi sedan är lite mer uppmärksamma på det än många andra .. motbevisas genom att
min fru som lika bra kan se på en tjock tv från 70 talet .. ser detsamma som jag

Maveric :)

Redigerat av Unregistered1103, 25 januari 2008 - 00:30.


#183

Postad 25 januari 2008 - 21:15

polarbear76
  • polarbear76
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

I HD abonnemanget ligger Discovery, Voom och Tv4 HD .. man betalar således 100 kr för att få Tv4 HD
då de andra två inte är mycket att hänga i julgranen.

Maveric :blink:

[Denna fras är avlägsnad med hänvisning till regel 9.1]

Discovery HD är en riktigt bra kanal men har man inte intresset så är det kanske inte kul. Det är ju en nischkanal som jag är säker på uppskattas av många. Och Voom HD, well...man kan väl lugnt påstå att den kanalen till stor del riktar sig till tittare som är ca 20-30 år yngre än dig så det är inte så konstigt att DU inte gillar den. Jag har svårt att tänka mig att en man i din ålder blir särskilt upphetsad av att titta på BMX, Snowboard etc. Kort sagt att säga att man betalar 100SEk(99) för att titta på TV4 stämmer illa. Dock i din mycket subjektiva värld så stämmer det säkert alldeles utmärkt men för många andra är det rena dravlet....

*** Inlägg redigerat då vi inte pysslar med att publicera hela eller delar av medlemmars identiteter på forumet,
*** det nöjet är reserverat medlemmen själv. (Tomas_D700)

Redigerat av Tomas_D700, 27 januari 2008 - 16:29.


#184

Postad 26 januari 2008 - 22:47

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

  • 893 inlägg
  • 0

Skickade ju ett mot erbjudande igår och detta fick jag till svar :

Hej,

I och med att den nya mjukvaran inte innebär en förbättring för alla våra HD-kunder så har vi utarbetat ett system där alla i grund och botten fått samma erbjudande, dvs avdraget räknas från det att man tog HD-boxen och fram till 2008-02-29.

Vissa personer har redan en Zapper-box så de har blivit erbjudan en PVR-box i inbyte mot sin HD-box istället. Vissa har till och med direkt frågat efter en PVR-boxen och då har vi inte ens tagit upp förslaget om Zapper box.

Beslutet man tar är dessutom oåterkalleligt. När man tagit sitt beslut så anser vi att kompensationen för historiska fel och fel som varar fram till 2008-02-29 är avklarad. Med andra ord, om du tar fullt faktura avdrag nu, så kan du inte komma och kräva en Zapper-box en vecka senare.

Hur länge man varit kund och hur länge man har haft sin box och vilka abonnemang man har och vilka tidigare kompensationer man fått och så vidare ligger till grund för vår bedömning.

Du skulle exempelvis kunna få byta din HD-box mot en Samsung DCB P850Z och få 360kr i faktura avdrag. Du kan även välja bland de förslag som finns med i mailet som skickades 21 Jan 2008 15:07.

Eftersom att nuvarande bindningstider ej påverkas så är det inget problem att köpa en ny HD-box av oss i framtiden eller HD-PVR när en sådan lanseras. Bindningstiden för den box man köper i framtiden kommer helt enkelt att adderas med den bindningstid man redan har.


Hmm ja man säger å de !!

Vem på Comhem fick du det svaret från? Han jag diskuterat med säger sig inte känna till detta kompensationserbjudande, så jag skulle gärna vilja hänvisa till den kontakten och det svaret du fick.

Redigerat av pakarlss, 26 januari 2008 - 22:47.


#185

Postad 27 januari 2008 - 01:08

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Ja Discovery HD är väl ungefär tusen ggr intresantare än TV4 HD.

#186

Postad 27 januari 2008 - 01:28

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0

Ja Discovery HD är väl ungefär tusen ggr intresantare än TV4 HD.


Det kan det säkert vara från den ena dagen till den andra. Men mycket är detsamma
som sänds fler gånger om på alla Discovery kanalerna.
Men som sagt, vilket man är mest intresserad av är ju upp till var och en.

Här är Tv4 HD sändningslista 2008 fram till Mars
Det är en hel del där som jag ser eller vill se ..
( vissa tider verkar lite konstiga mitt i natten .. men då är det repriser )

House, Robin Hood och Numbers är ganska bra serier och sedan
kommer Alla Wallanderfilmerna i HD samt ett par andra ..
Det är en bra början på året och har vi tur så finner vi EM fotboll i HD i samma kanal.

Maveric :D

datum tid titel + avsnitt
2008-01-25 22:45:00 Numbers 20
2008-01-28 21:00:00 American Idol 1
2008-02-01 22:45:00 Numbers 21
2008-02-02 20:00:00 Göta Kanal 2 - Kanalkampen 0
2008-02-03 21:00:00 Wallander - Innan frosten 1
2008-02-04 21:00:00 American Idol 2
2008-02-05 21:00:00 House 1
2008-02-08 22:45:00 Numbers 22
2008-02-10 18:00:00 Robin Hood 1
2008-02-10 21:00:00 Wallander: Byfånen 2
2008-02-11 21:00:00 American Idol 3
2008-02-12 21:00:00 House 2
2008-02-12 04:10:00 Robin Hood 1
2008-02-15 22:45:00 Numbers 23
2008-02-16 21:30:00 Se upp för dårarna 0
2008-02-17 18:00:00 Robin Hood 2
2008-02-17 21:00:00 Wallander: Bröderna 3
2008-02-18 21:00:00 American Idol 4
2008-02-19 21:00:00 House 3
2008-02-19 04:10:00 Robin Hood 2
2008-02-22 22:45:00 Numbers 24
2008-02-23 21:30:00 The pacifier 0
2008-02-24 18:00:00 Robin Hood 3
2008-02-24 21:00:00 Wallander: Mörkret 4
2008-02-26 21:00:00 House 4
2008-02-26 04:10:00 Robin Hood 3
2008-02-29 22:45:00 Numbers 1
2008-03-02 18:00:00 Robin Hood 4
2008-03-02 21:00:00 Wallander: Afrikanen 5
2008-03-03 03:15:00 Lost 21
2008-03-04 21:00:00 House 5
2008-03-04 03:20:00 Lost 22
2008-03-04 04:05:00 Robin Hood 4
2008-03-05 03:20:00 Lost 23
2008-03-07 22:45:00 Numbers 2
2008-03-09 18:05:00 Robin Hood 5
2008-03-09 21:00:00 Wallander 6
2008-03-11 21:00:00 House 6
2008-03-11 03:25:00 Robin Hood 5
2008-03-14 22:45:00 Numbers 3
2008-03-16 21:00:00 Wallander I 7
2008-03-18 21:00:00 House 7
2008-03-21 22:35:00 Numbers 4
2008-03-23 18:00:00 Robin Hood 6
2008-03-24 21:00:00 Wallander I 8
2008-03-25 21:00:00 House 8
2008-03-25 03:35:00 Robin Hood 6
2008-03-28 22:45:00 Numbers 5
2008-03-30 18:00:00 Robin Hood 7
2008-03-30 21:00:00 Wallander I 9

Redigerat av Unregistered1103, 27 januari 2008 - 02:07.


#187

Postad 27 januari 2008 - 03:12

Unregisteredcdfa2218
  • Unregisteredcdfa2218
  • Lärjunge

  • 423 inlägg
  • 0

Ja Discovery HD är väl ungefär tusen ggr intresantare än TV4 HD.


Det kan det säkert vara från den ena dagen till den andra. Men mycket är detsamma
som sänds fler gånger om på alla Discovery kanalerna.
Men som sagt, vilket man är mest intresserad av är ju upp till var och en.

Här är Tv4 HD sändningslista 2008 fram till Mars
Det är en hel del där som jag ser eller vill se ..
( vissa tider verkar lite konstiga mitt i natten .. men då är det repriser )

House, Robin Hood och Numbers är ganska bra serier och sedan
kommer Alla Wallanderfilmerna i HD samt ett par andra ..
Det är en bra början på året och har vi tur så finner vi EM fotboll i HD i samma kanal.

Maveric :D

datum tid titel + avsnitt
2008-01-25 22:45:00 Numbers 20
2008-01-28 21:00:00 American Idol 1
2008-02-01 22:45:00 Numbers 21
2008-02-02 20:00:00 Göta Kanal 2 - Kanalkampen 0
2008-02-03 21:00:00 Wallander - Innan frosten 1
2008-02-04 21:00:00 American Idol 2
2008-02-05 21:00:00 House 1
2008-02-08 22:45:00 Numbers 22
2008-02-10 18:00:00 Robin Hood 1
2008-02-10 21:00:00 Wallander: Byfånen 2
2008-02-11 21:00:00 American Idol 3
2008-02-12 21:00:00 House 2
2008-02-12 04:10:00 Robin Hood 1
2008-02-15 22:45:00 Numbers 23
2008-02-16 21:30:00 Se upp för dårarna 0
2008-02-17 18:00:00 Robin Hood 2
2008-02-17 21:00:00 Wallander: Bröderna 3
2008-02-18 21:00:00 American Idol 4
2008-02-19 21:00:00 House 3
2008-02-19 04:10:00 Robin Hood 2
2008-02-22 22:45:00 Numbers 24
2008-02-23 21:30:00 The pacifier 0
2008-02-24 18:00:00 Robin Hood 3
2008-02-24 21:00:00 Wallander: Mörkret 4
2008-02-26 21:00:00 House 4
2008-02-26 04:10:00 Robin Hood 3
2008-02-29 22:45:00 Numbers 1
2008-03-02 18:00:00 Robin Hood 4
2008-03-02 21:00:00 Wallander: Afrikanen 5
2008-03-03 03:15:00 Lost 21
2008-03-04 21:00:00 House 5
2008-03-04 03:20:00 Lost 22
2008-03-04 04:05:00 Robin Hood 4
2008-03-05 03:20:00 Lost 23
2008-03-07 22:45:00 Numbers 2
2008-03-09 18:05:00 Robin Hood 5
2008-03-09 21:00:00 Wallander 6
2008-03-11 21:00:00 House 6
2008-03-11 03:25:00 Robin Hood 5
2008-03-14 22:45:00 Numbers 3
2008-03-16 21:00:00 Wallander I 7
2008-03-18 21:00:00 House 7
2008-03-21 22:35:00 Numbers 4
2008-03-23 18:00:00 Robin Hood 6
2008-03-24 21:00:00 Wallander I 8
2008-03-25 21:00:00 House 8
2008-03-25 03:35:00 Robin Hood 6
2008-03-28 22:45:00 Numbers 5
2008-03-30 18:00:00 Robin Hood 7
2008-03-30 21:00:00 Wallander I 9


Wallander och House har redan gått på Canal+ Film HD! :D

#188

Postad 27 januari 2008 - 08:42

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0

Ja Discovery HD är väl ungefär tusen ggr intresantare än TV4 HD.


Det kan det säkert vara från den ena dagen till den andra. Men mycket är detsamma
som sänds fler gånger om på alla Discovery kanalerna.
Men som sagt, vilket man är mest intresserad av är ju upp till var och en.

Här är Tv4 HD sändningslista 2008 fram till Mars
Det är en hel del där som jag ser eller vill se ..
( vissa tider verkar lite konstiga mitt i natten .. men då är det repriser )

House, Robin Hood och Numbers är ganska bra serier och sedan
kommer Alla Wallanderfilmerna i HD samt ett par andra ..
Det är en bra början på året och har vi tur så finner vi EM fotboll i HD i samma kanal.

Maveric :D

datum tid titel + avsnitt
2008-01-25 22:45:00 Numbers 20
2008-01-28 21:00:00 American Idol 1
2008-02-01 22:45:00 Numbers 21
2008-02-02 20:00:00 Göta Kanal 2 - Kanalkampen 0
2008-02-03 21:00:00 Wallander - Innan frosten 1
2008-02-04 21:00:00 American Idol 2
2008-02-05 21:00:00 House 1
2008-02-08 22:45:00 Numbers 22
2008-02-10 18:00:00 Robin Hood 1
2008-02-10 21:00:00 Wallander: Byfånen 2
2008-02-11 21:00:00 American Idol 3
2008-02-12 21:00:00 House 2
2008-02-12 04:10:00 Robin Hood 1
2008-02-15 22:45:00 Numbers 23
2008-02-16 21:30:00 Se upp för dårarna 0
2008-02-17 18:00:00 Robin Hood 2
2008-02-17 21:00:00 Wallander: Bröderna 3
2008-02-18 21:00:00 American Idol 4
2008-02-19 21:00:00 House 3
2008-02-19 04:10:00 Robin Hood 2
2008-02-22 22:45:00 Numbers 24
2008-02-23 21:30:00 The pacifier 0
2008-02-24 18:00:00 Robin Hood 3
2008-02-24 21:00:00 Wallander: Mörkret 4
2008-02-26 21:00:00 House 4
2008-02-26 04:10:00 Robin Hood 3
2008-02-29 22:45:00 Numbers 1
2008-03-02 18:00:00 Robin Hood 4
2008-03-02 21:00:00 Wallander: Afrikanen 5
2008-03-03 03:15:00 Lost 21
2008-03-04 21:00:00 House 5
2008-03-04 03:20:00 Lost 22
2008-03-04 04:05:00 Robin Hood 4
2008-03-05 03:20:00 Lost 23
2008-03-07 22:45:00 Numbers 2
2008-03-09 18:05:00 Robin Hood 5
2008-03-09 21:00:00 Wallander 6
2008-03-11 21:00:00 House 6
2008-03-11 03:25:00 Robin Hood 5
2008-03-14 22:45:00 Numbers 3
2008-03-16 21:00:00 Wallander I 7
2008-03-18 21:00:00 House 7
2008-03-21 22:35:00 Numbers 4
2008-03-23 18:00:00 Robin Hood 6
2008-03-24 21:00:00 Wallander I 8
2008-03-25 21:00:00 House 8
2008-03-25 03:35:00 Robin Hood 6
2008-03-28 22:45:00 Numbers 5
2008-03-30 18:00:00 Robin Hood 7
2008-03-30 21:00:00 Wallander I 9


Wallander och House har redan gått på Canal+ Film HD! :D


Så bra att de sänder det igen då eftersom att många inte haft HD innan :D

Maveric :D

ps. citera nu detta igen så att hela sidan fylls med samma inlägg :D

Redigerat av Unregistered1103, 27 januari 2008 - 09:15.


#189

Postad 27 januari 2008 - 12:51

punktniklas
  • punktniklas
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

2008-03-03 03:15:00 Lost 21
2008-03-04 03:20:00 Lost 22
2008-03-05 03:20:00 Lost 23


Det jag tycker är konstigt med den här listan är ett ovanstående Lost-avsnitt är med (vilket måste vara repriser av förra säsongen som då inte sändes i HD) men inga avsnitt av den nya säsongen som börjar 13 februari. TV4 har tidigare sagt att de nästan kunde lova att den här säsongen skulle visas i HD.

#190

Postad 27 januari 2008 - 15:57

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0
Detta svar fick jag idag från kundrelationer när jag tog upp frågan ang ett nytt hd-paket nu när det kommer nya hd kanaler.

"Vi har fått in flera förfrågningar gällande HD paket. Vi är tacksamma för alla synpunkter och givetvis så vidarebefodrar vi dessa till rätt instans"

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 27 januari 2008 - 15:57.


#191

Postad 27 januari 2008 - 19:12

Ödlan
  • Ödlan
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0
MaVeRiC, punktniklas m.fl.
Är det inte lite OT att ge bedömningar och åsikter om kanalinnehåll i den här tråden?
Kan väl vara intressant iofs men det har ju inget med Comhems HDTV-satsnign som ComBort att göra! ;)

Redigerat av Ödlan, 27 januari 2008 - 19:12.


#192

Postad 27 januari 2008 - 19:17

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
I princip har du rätt ...

Men jag håller inte med dig .. ;)

Kanalerna som erbjuds till boxen och hurvida man har råd till dessa paket i nuvarande form
osv osv ... är av största vikt för att vi skall ha råd och eller vilja satsa på boxen och HD överhuvudtaget.

Men i "princip" så finns det andra trådar som handlar om det i sig men inte i sin helhet och med
comhem specifikt inblandade.

Maveric :(

Redigerat av Unregistered1103, 27 januari 2008 - 19:19.


#193

Postad 27 januari 2008 - 21:42

Spoilern
  • Spoilern
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Ett tips om man vill komma fram till Comhems kundtjänst (eftersom de inte vill svara i luren):
Hitta en fax och skriv ett meddelande med stora bokstäver på A4-papper som ni sedan tejpar ihop i kortändorna.
Nu har vi fått en fin "loop" som man kan låta faxa sig om och om igen tills de ringer upp och ber dig sluta.

Vet att en kompis till mig fick det här att fungera... Dessvärre så blir det ju inte som förr i tiden att
de får en flera meter lång pappersremsa ur sin fax... men det väcker dem kanske tillfälligt iallafall.

#194

Postad 28 januari 2008 - 02:45

Unregisteredcdfa2218
  • Unregisteredcdfa2218
  • Lärjunge

  • 423 inlägg
  • 0

2008-03-03 03:15:00 Lost 21
2008-03-04 03:20:00 Lost 22
2008-03-05 03:20:00 Lost 23


Det jag tycker är konstigt med den här listan är ett ovanstående Lost-avsnitt är med (vilket måste vara repriser av förra säsongen som då inte sändes i HD) men inga avsnitt av den nya säsongen som börjar 13 februari. TV4 har tidigare sagt att de nästan kunde lova att den här säsongen skulle visas i HD.


Det sändes ett par avsnitt av Lost i HD förra säsongen. Tre avsnitt låter korrekt, eftersom TV4 lyckades få rättigheterna till de sista avsnitten i HD trots att de inte trodde att det var möjligt eftersom det var så få avsnitt kvar av säsongen.

#195

Postad 28 januari 2008 - 13:19

Ödlan
  • Ödlan
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0

I princip har du rätt ...

Men jag håller inte med dig .. :blush:
...
Maveric :P


Jag menade det programmässiga innehållet liksom, vilket inte framgick så tydligt.
Och, naturligtvis det tekniska innehållet ska vi ha åsikter om.
Absolut!
Annars är ju den här tråden inte värd mycket.

Till alla er som kämpar vill jag skicka ett stort tack och jag hoppas ni håller ut hela vägen till mål :)

#196

Postad 29 januari 2008 - 17:39

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

  • 366 inlägg
  • 0
Då det diskuteras vilka rättigheter vi har som konsumenter vid fel i varan är det av vikt att först konstatera vad som är fel i vara. Det definieras i 16-21 a §§ konsumentköplagen (1990:932). Jag tänker inte här uttala mig om boxen är felaktig enligt konsumentköplagen, men notera att vara dålig inte nödvändigvis är att vara felaktig. De allra flesta dvd-spelare, t.ex., klarar inte av alla testerna i HQV-benchmarken. De är alltså dåliga, men knappast felaktiga. Givetvis får dåligheten inte bli för stor, vilket sätts i relation bl.a. till vad säljaren hävdat att varan har för egenskaper. Om fel konstateras har även säljaren rättigheter.

Givetvis skall Comhem pressas och hittills har Comhem agerat. Att sluta pressa dem vore fatalt. Min stillsamma personlighet är dock nöjd om den FW som tydligen skall komma den 29 februari löser de brister som jag lider av.

#197

Postad 29 januari 2008 - 17:54

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Du har inte fler argument att ge comhem :(

Äh.. det håller inte .. i alla fall .. så ingen skada skedd :lol:

Maveric :lol:

Redigerat av Unregistered1103, 29 januari 2008 - 17:57.


#198

Postad 29 januari 2008 - 18:48

itkroppen
  • itkroppen
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Ja jag kommer då definitivt inte att skaffa HDTV i någon form förrän den här typen av problem är lösta!

Tänk vilken anti-klimax att lyckas övertyga tjejen om att det är dags att lägga flera hundra kronor varje månad på ett nytt digitalt HDTV-abbonemang plus nån tusenlapp för en HD-box "för det blir bättre bild och ljud" - och sen fungerar det kasst och ger *sämre* bild när man drar igång det... på de få program som ens sänds i HD!

Jag skulle ju ha inköpsförbud på våra gemensamma pengar flera år framöver. No-no, det blir det inget av med, tur att man läst in sig här innan man gick på GåBorts reklam och beställde "HDTV"...

/väntar "lite" till.

#199

Postad 29 januari 2008 - 19:37

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Diskussionen fortsätter för dem som är intresserade av att följa Magnus kamp ( För er )
i denna tråden https://www.minhembi...=0#entry1758989

Obs .. det är en tråd för kundens argument .. :(

Maveric :lol:

#200

Postad 29 januari 2008 - 23:26

Unregistered6e1bc283
  • Unregistered6e1bc283
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Ja då har jag lämnat tillbaka boxen och avslutat abonnemanget hos Com Hem och fått tillbaka pengarna men det har inte varit lätt och det krävdes mycket tjafsande innan jag fick säga upp det.

(kort sammanfattning):
Efter att vårat bostadsområde blivit uppgraderat till digatal tv av Com Hem och jag fick ett brev hem att det var klart så köpte jag en HD box som inte fungerade trots upprepade felsökningar och byte till en ny box och kort.

Efter fem veckor utan bild försökte jag få kompensation men när jag inte fick något vettigt bud så försökte jag säga upp abonnemanget men det gick inte, jag både ringde och mailade kundservice.

Först när jag mailade kundrelationer och hänvisade till det här forumet så ringde en kille upp och var väldigt hjälpsam och när jag förklarade problemen med bilden jag hade så bad han att få återkomma, en kvart senare ringde han upp och sa att cabel tv nätet i mitt hus inte var klart för HD Tv än utan teknikerna hade först sagt att det var klart men sedan ändrat statusen till ej färdigt.

Det är märkligt att det ska ta över sex veckor att komma fram till att nätet inte är färdigt, ser inte vanliga supporten en sån sak?.

Sedan ringde en annan com hem snubbe upp idag och frågade hur HD boxen fungerade, jag sade att den har jag lämnat tillbaka för nätet är ju inte färdigt, då blev han tyst väldigt länge och visste inte vad han skulle säga, man får intrycket att det är stora brister i komunikationen inom CH och den ena teknikerna vet nog inte vad den andra håller på med.

Jo jag fick femhundra i rabatt om jag tar ett nytt abonnemang senare, men nu ska jag vänta tills det kommer en ny box som Hemabio forums experter har testat först för Com Hem har man inte stort förtroende för längre....



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.