* Officiell Tråd - Panasonic PV60 / PV600 *
5878 svar till detta ämne
Postad 25 oktober 2006 - 14:09
migge10
-
migge10
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Hej. Även jag har upplevt dessa lila (även gröna) partier vid vissa tillfällen.. Jag har pv62e och jag köpte den för några veckor sedan. Jag har precis pratat med en som heter Henrik på Panasonic kundsupport om det. Han kände inte till det här problemet och sa att jag skulle höra mig med återförsäljaren för reklamation. Jag får väl då lämna in den på reparation.. Om det nu hjälper.. //Chribo
<{POST_SNAPBACK}>
Vet inte om jag ska säga att det är skitsnack rent ut eller vara lite mer diplomatisk. Klart de på supporten känner till en sak som denna. Inget nytt och denna "deffekt" har nämnts i flera omgångar.
Postad 25 oktober 2006 - 14:56
Unregistered3aa49669
-
Unregistered3aa49669
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Vet inte om jag ska säga att det är skitsnack rent ut eller vara lite mer diplomatisk. Klart de på supporten känner till en sak som denna. Inget nytt och denna "deffekt" har nämnts i flera omgångar.
<{POST_SNAPBACK}>
Får väl vänta och se om killen på avforum får sin defekt löst genom att byta kretskort, som han blev lovad. Skulle det vara så är det kanske lönt att börja strula med garantireparation.
Postad 26 oktober 2006 - 01:13
demi
-
demi
-
Användare
-
-
176 inlägg
upplever ni någon skillnad i bilden när ni sätter på och av energisparläge? jag märker ingenskillnad!
Postad 26 oktober 2006 - 07:14
erito
-
erito
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
upplever ni någon skillnad i bilden när ni sätter på och av energisparläge? jag märker ingenskillnad!
<{POST_SNAPBACK}>
ljusstyrkan försämras något.
Postad 26 oktober 2006 - 09:31
Unregistered6e791635
-
Unregistered6e791635
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Hej. Även jag har upplevt dessa lila (även gröna) partier vid vissa tillfällen.. Jag har pv62e och jag köpte den för några veckor sedan. Jag har precis pratat med en som heter Henrik på Panasonic kundsupport om det. Han kände inte till det här problemet och sa att jag skulle höra mig med återförsäljaren för reklamation. Jag får väl då lämna in den på reparation.. Om det nu hjälper.. //Chribo
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Ja.. Jag misstänker också att de på Panasonic känner till det,självklart... De kanske vill mörka sanningen och blåneka. Om defektet skulle vara offentligt bekräftat så kommer det att avskräcka många från att köpa den populära modellen eller nån Panasonic plasma TV alls. Samt kommer många som redan köpt den att lämna in på garantireperation. så det skulle kanske vara ekonomiskt katastroft för dem tror jag. Jag rekommenderar alla som har tv4plus att kolla programmet, Hemsökta huset, som visas kl 21.00 på onsdagar. De som har den defekta tv:n kommer att se lila/gröna partier som syns OTROLIGT tydligt för de i programmet ofta filmade i night mode. //Chribo
Postad 26 oktober 2006 - 11:22
Danne
-
Danne
-
Forumräv
-
-
514 inlägg
Finns det två olika sorters bordsstativ som brukar levereras med PV60?
Postad 26 oktober 2006 - 13:25
decahb
-
decahb
-
Användare
-
-
143 inlägg
Hej allihopa.
Eftersom den här tråden är sååååååååååå lång, och sökfunktionen inte kan hjälpa mig riktigt.
Packade upp min pv60 igår.
Nu undrar jag, hur "kör" jag in min pv60, behövs det ?. Samt vilka inställningar har ni för att få optimalt via scart-rgb från boxern.
Sitter på Force 530T. Har ej hunnit koppla upp tvn än, håller med den förbannade elfa skenan, borrjävlen gick sönder vid 23 tiden i går kväll
När jag packade upp tvn, så sa min fru; Vad stor den är !! Fan det var ju längesen man fick höra det.....
Decahb
Postad 26 oktober 2006 - 13:41
erito
-
erito
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Hej allihopa.
Eftersom den här tråden är sååååååååååå lång, och sökfunktionen inte kan hjälpa mig riktigt. Packade upp min pv60 igår. Nu undrar jag, hur "kör" jag in min pv60, behövs det ?. Samt vilka inställningar har ni för att få optimalt via scart-rgb från boxern. Sitter på Force 530T. Har ej hunnit koppla upp tvn än, håller med den förbannade elfa skenan, borrjävlen gick sönder vid 23 tiden i går kväll När jag packade upp tvn, så sa min fru; Vad stor den är !! Fan det var ju längesen man fick höra det.....
Decahb
<{POST_SNAPBACK}>
 jag kör min normalt utan att tänka på 'inkörning' Däremot så undviker jag att ha kontrast på 100%. Ljusstyrka vill man ju heller inte ha långt över medel eftersom det blir så kass bild då.
Postad 26 oktober 2006 - 14:48
Danne
-
Danne
-
Forumräv
-
-
514 inlägg
Ni som precis packat upp, exakt hur stor är kartongen som tv:n skickas i? Se om den går in i bilen...
Postad 26 oktober 2006 - 16:43
Leven
-
Leven
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
Generellt inkörningstips är att undvika "dynamiskt"-läget helt, på tv/video/dvd/dator.. allt. De flesta undviker även läget efter inbränning också ( alla färger osv är väldigt överdrivna och gjorda för att imponera i affärens ljusrörsbelöysning, alla märken gör det  Sen så sänka kontrast och ljus till under 50%, det kommer upplevas som mörkt och lite trist men man vänjer sig fort.. De fyra lägena har lite olika saker för sig när de är aktiva, så testa runt lite.. Hej allihopa.
Eftersom den här tråden är sååååååååååå lång, och sökfunktionen inte kan hjälpa mig riktigt. Packade upp min pv60 igår. Nu undrar jag, hur "kör" jag in min pv60, behövs det ?. Samt vilka inställningar har ni för att få optimalt via scart-rgb från boxern. Sitter på Force 530T. Har ej hunnit koppla upp tvn än, håller med den förbannade elfa skenan, borrjävlen gick sönder vid 23 tiden i går kväll När jag packade upp tvn, så sa min fru; Vad stor den är !! Fan det var ju längesen man fick höra det.....
Decahb
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 26 oktober 2006 - 16:58
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Generellt inkörningstips är att undvika "dynamiskt"-läget helt, på tv/video/dvd/dator.. allt.
<{POST_SNAPBACK}>
Absolut, tycker det känns som en "loudnessfunktion" för bild, lite imponatoreffekt för den stora massan. Men om man är intresserad av bästa bild så använder man sig inte av funktionen.
Postad 26 oktober 2006 - 19:39
demi
-
demi
-
Användare
-
-
176 inlägg
Ni som precis packat upp, exakt hur stor är kartongen som tv:n skickas i? Se om den går in i bilen...
<{POST_SNAPBACK}>
400X810mm väger 42kg den går och läggas på sidan den behöver inte stå upp vid frakt, jag tog hem min så och fick garantier av försäljaren att det var ok han sa att han gorde likadant när han kör ut plasmerna till kunderna.
Postad 27 oktober 2006 - 10:26
decahb
-
decahb
-
Användare
-
-
143 inlägg
Jag har en Force 530T som jag tänkte koppla till min PV60.
Behöver nog köpa en ny scart, Vad skall jag ha :
Gör det ng skillnad ?
Har kollat lite på Kjelles Clicktronic SCart
Räcker detta ??
Synpunkter ?
Decahb
Postad 27 oktober 2006 - 10:37
qwerty76
-
qwerty76
-
Användare
-
-
156 inlägg
Jag bytte ifrån kass medföljande scart cabel, till kjelles. Blev lite skillnad dock inga underverk. Har Dilog box och pv60. Sedan är ju givetvis kontakter på kjelles kabel mycke "rejälare" än det billiga skiten.
Kjelles kabel är ju inte jättedyr, men känns mycket bättre än medföljande kablar, och känslan är en stor del av upplevelsen...
Postad 27 oktober 2006 - 10:53
erito
-
erito
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Generellt inkörningstips är att undvika "dynamiskt"-läget helt, på tv/video/dvd/dator.. allt. De flesta undviker även läget efter inbränning också ( alla färger osv är väldigt överdrivna och gjorda för att imponera i affärens ljusrörsbelöysning, alla märken gör det  Sen så sänka kontrast och ljus till under 50%, det kommer upplevas som mörkt och lite trist men man vänjer sig fort..
De fyra lägena har lite olika saker för sig när de är aktiva, så testa runt lite..
Hej allihopa.
Decahb
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Vad menar du med detta: "De fyra lägena har lite olika saker för sig när de är aktiva" Skiljer mer än de staplar man ändrar på alltså? Någon som hittat en optimal varialt av läge och 'staplar'?
Postad 27 oktober 2006 - 11:34
Är 37" modellen av samma kaliber som 42" borde eg. vara "bättre" bild på 37:an eftersom att den inte visar lika mycket brister eller hur jag ska uttrycka mig?
Postad 27 oktober 2006 - 14:36
snigge
-
snigge
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Har nu varit och hämtat min Panasonic TH-42PV60E  och jag körde hem den i min pappas 745-92:a, stående i baksätet, man får ta bort sittdynorna men det är ju snabbt gjort.
Kartongen får precis plats på det sättet, bara att öppna bakdörren och trycka in kartongen.
Och på kartongen var det klistrat en lapp om att den måste transporteras stående.
Nu ska jag bära in den och ställa den på plats, sen får jag vänta en stund så den får upp värmen innan jag startar den
Postad 27 oktober 2006 - 14:51
shp0ngle
-
shp0ngle
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Var väl ca 4 mån sen man var här. Då köpte jag denna för 20!+3 med garanti hehe. 23000:- wellwell... Så kan det vara när man är otålig. Hursomhelst! Bara undrar om denna stöder 1080i ? Har faktiskt inte testat, men jag ska köpa detta http://www.xbox.com/...s/g/gearsofwar/ (HDTV 1080i) Sen har jag märkt att tv:n låter lite ibland, när det ändras mellan ljust & mörkt typ, inget som stört mig så väldigt mycket eftersom man måste ha låg volym om man ska höra det... Men ändå! Pallar inte lämna in för reperation, men ehh...Bara undrar om nån vart med om detta? Och kommit på hur man fixar det eller så... Sen min sista fråga är om nån vet hur man "nollställer" alla bildinställningar på tv:n så det blir exakt som när man fick hem den? mvh
Redigerat av shp0ngle, 27 oktober 2006 - 14:59.
Postad 27 oktober 2006 - 16:38
Korvis
-
Korvis
-
Forumräv
-
-
839 inlägg
Och på kartongen var det klistrat en lapp om att den måste transporteras stående.
<{POST_SNAPBACK}>
Men det behöver man alltså INTE för flera av oss har transporterat den liggande utan problem. Sen har jag märkt att tv:n låter lite ibland, när det ändras mellan ljust & mörkt typ, inget som stört mig så väldigt mycket eftersom man måste ha låg volym om man ska höra det... Men ändå! Pallar inte lämna in för reperation, men ehh...Bara undrar om nån vart med om detta? Och kommit på hur man fixar det eller så...
<{POST_SNAPBACK}>
Det där är inget fel, utan ett fenomen som man har på alla TV apparater i varierande utsträckning. Nån som är tekniskt hemma på detta kan rätta mig, men det har att göra med hur mycket trafon (spänning) får jobba för att återge bilden tror jag. Jag hör själv detta ibland på min PV60, men den är bra mycket tystare än va min gamla crt var. Lämnar du in den kommer du nog bara att få tillbaka den med motiveringen att "det är inget fel på denna apparat".
Postad 27 oktober 2006 - 18:15
joffe11
-
joffe11
-
Användare
-
-
202 inlägg
Noen som har testet 50-pv600? Hvordan er den i forhold til pioneer 507xa?
Postad 27 oktober 2006 - 19:58
Unregisteredae4b07cd
-
Unregisteredae4b07cd
-
Beroende
-
-
1 374 inlägg
Maveric, en simpel fråga till en som sitter på LGs 42PC1R och är extremt köplysten på Denons 2930 (PM:a om du ska sälja din, jag ger ett bra pris  ). Hur är bilden via 1080p, ingen skillnad säger du? Nu när du haft den ett tag och fått bolla runt bland inställningar motsv, håller du kvar vid ditt statement? Kan svara på min fråga själv nu ..
Pv60 kan inte ta emot Pc signal via HDMI
Den kan ta emot 1080P men det blir inte bättre än 720P och den visar inte på skärmen vad det är den tar emot eller visar... SÅ vad den visar vet i gudarna..
Bäst bild får man via HDMI Ycbcr 720p När man har en Denon 2930 skall tilläggas
MaVeRiC 
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 27 oktober 2006 - 20:52
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Maveric, en simpel fråga till en som sitter på LGs 42PC1R och är extremt köplysten på Denons 2930 (PM:a om du ska sälja din, jag ger ett bra pris ). Hur är bilden via 1080p, ingen skillnad säger du? Nu när du haft den ett tag och fått bolla runt bland inställningar motsv, håller du kvar vid ditt statement?
Kan svara på min fråga själv nu ..
Pv60 kan inte ta emot Pc signal via HDMI
Den kan ta emot 1080P men det blir inte bättre än 720P och den visar inte på skärmen vad det är den tar emot eller visar... SÅ vad den visar vet i gudarna..
Bäst bild får man via HDMI Ycbcr 720p När man har en Denon 2930 skall tilläggas
MaVeRiC 
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Oj... jag var nog otydlig innan.. jag var tvungen att lämna tillbaka min.. då det var demoexet och de inte fick in fler.. lovad att få min om ett par dagar.. Men jag hann kolla ganska mycket på den och det jag skrivit om den kvarstår.. Men jag lovar att komma tillbaka när jag fått min på plats igen.. Troligtvis är den bäst vid 720p för en plasma som inte har 1080p minst förvanskning av slutgiltiga bild gissar jag. Likaså var det med projjen.. Det är en drömmaskin och jag tror inte någon kommer att bli missnöjd annat än med att menyn tom är sämre än på den lilla 1730 ojsan.. kom på nu att jag skriver detta i Pv60 tråden.. Men skit samma .. köp en 2930 allihop så får ni valuta för en Pv60 MaVeRiC
Postad 27 oktober 2006 - 21:13
wrang
-
wrang
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Japp då är jag med i gjänget med en Panasonic TH-37PV60
Köpte den på netonet i borås. Stog inget om stativ så köpte med det oxså givetvis då man kom hem å glad så låg det stativ med i Tv lådan
Surt, men givetvis så kunde man frågat i lagershopen
Funderar dock om man skall testa med att dra en HDMI->DVI-D kabel in till datorn har ca 12meter så undra om det kommer funka eller vad man skall välja för kabel.
Postad 28 oktober 2006 - 15:25
Unregistered02428d26
-
Unregistered02428d26
-
Lärjunge
-
-
434 inlägg
Tja! tänkte koppla min pc till min 42' pv60 , har ett ati radeon 9800 pro kort. borde inte vara nå problem va ? men med vilken kabel ska jag koppla för och få bäst bild ? behöver 10 meter. skulle tex den här funka : http://www.inet.se/i...n.asp?p=8900029 ? hur ska jag koppla in den i grafikkortet när jag redan har skärmen till datan kopplad , behöver jag nån splitter eller nått sånt och isf vilken ? mkt tacksam för svar. lite sugen på och kolla mina serier som ligger och väntar på burken på plasman Mvh: Emil
Postad 28 oktober 2006 - 18:07
bjsbjs
-
bjsbjs
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Jag kör med en vanlig 10-meters VGA-kabel i stil med din utan problem. Sen måste du klart fixa kabel för ljudanslutningen också - jag kör med en vanlig 10-meters RCA.
Ställ in skärmupplösningen på 1024x768 och en lämplig svepfrekvens som stöds av Pannan (framgår av manualen), t.e.x. 70 Hz. När du sedan spelar upp film via Mediaplayern så ska pixel aspect ratio sättas till 1,330 om jag minns rätt. Det finns närmare beskrivningar i forumet om du söker.
Och ja, har du VGA till din datorskärm så är det aktuellt med en splitter. Själv byter jag helt enkelt kabel manuellt och skippar att ha båda igång samtidigt. Inte så elegant, men det funkar...
Postad 28 oktober 2006 - 20:20
chrille164
-
chrille164
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
halloj, har nyss slagit gång min nya pv60 o det e fan vilken bra bild det e även på boxer tycker jag.
Nu ere såhär att jag kolla på sagan om ringen i en timme ungefär o när jag skulle byta skiva o testa en annan så syntes sorgelinjer o att de varit text. Stoppade i en konsert dvd som fyller hela skärmen o kör i en halvtimma sen hänger den sig (hembränd) går fram till tvn o ser att de fortfarande syns lite av sorgekanter o text från den förra filmen....
ska man oroa sig lr e de nåt som försvinner?
har stängt av dynamiskt o kör ljus o kontrast en bit under 50%
Postad 28 oktober 2006 - 22:35
chrille164
-
chrille164
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
vet inte om man ska kallat för inbränning, kanske afterglow e bättre ord.
Ere nått som försvinner med tiden?
Postad 29 oktober 2006 - 11:34
helloor
-
helloor
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Jag är riktigt nära att köpa en 42PV60e nu.
Men först vill jag kolla med er som redan har en.
Hur bra är TV-tittandet på den?
Jag kommer att gå på:
DVD film - 60%
TV tittande - 30%
XboX - 10%
Är det rätt av mig att köpa denna ändå? =)
Väldigt tacksam för svar!
Postad 29 oktober 2006 - 11:35
t93pan
-
t93pan
-
Beroende
-
-
1 117 inlägg
Tv-tittande via digitalbox är mycket bra! En av de bästa jag sett, om inte den bästa på det.
Analog TV har jag inte tittat på hemma.
Postad 29 oktober 2006 - 11:36
psyman
-
psyman
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Har också upplevt dessa lila partier vid vissa tillfällen, det verkar vara en svaghet i dessa Panna-modeller, se en lång tråd på http://www.avforums....ad.php?t=394430.
Det finns även bildexempel, om än med lite dålig kvalitet på: http://www.cc.jyu.fi...eisal/pictures/
Är det många här som upplever samma? Jag har fått det på olika källor, DVD via HDMI, digitalbox via Scart och Xbox-spel via Scart. Det händer inte ofta men är ganska irriterande.
tror detta är ett allmänt fel på plasma! jag hade hemma en philips top-modell och även denna visade saama lila mönster fast mkt tydligare än på pannan!
Postad 29 oktober 2006 - 11:42
Leven
-
Leven
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
Tror det är lite olika gammakurvor och sånt, går att se på hur bilden behandlas olika på mörka partier av bilden osv, olika bra för olika kanaler typ.. Vad menar du med detta: "De fyra lägena har lite olika saker för sig när de är aktiva"
Skiljer mer än de staplar man ändrar på alltså?
Någon som hittat en optimal varialt av läge och 'staplar'?
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 29 oktober 2006 - 12:20
dawoo
-
dawoo
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Tjenare...
Har precis beställt en 42pv60e och ska köpa ett väggfäste. Vad är det för vesa ? Är det vesa 200 ?
Postad 29 oktober 2006 - 18:46
Willehund
-
Willehund
-
Användare
-
-
109 inlägg
Hejsan.
Var på Media Market & Elgiganten vid Järnbrott i Göteborg idag.
14,990 hos båda  för TH-42PV60.
Per
Postad 29 oktober 2006 - 20:07
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Jag känner att det är dags att diskutera del två i servicemenyn. Den så kallade "service 2" med sina hexadecimala siffror förbryllar mig!
Någon som har en servicemanual liggande och kan förklara för mig?
Ännu bättre; någon som vet var man kan ladda ner PDF-versionen av servicemanualen?
TRebban
Postad 29 oktober 2006 - 22:41
Danne
-
Danne
-
Forumräv
-
-
514 inlägg
Var på Mediamarkt och Elgiganten i kungens kurva i helgen, där kostade PV60 16990:- i båda...
Blir till att köpa från nätet, vilket ställe rekommenderas?
hbb? inwarehouse?
Postad 29 oktober 2006 - 23:16
Va precis och lämnade in min pv60 hos panasonics verkstad.
Jag var tvungen och frakta den dit och måste frakta den själv tillbaka hem igen. Asså jag menar att de betalar inte frakten bara för att jag bor ca 20 - 30 min fråb verkstaden. Okej det är inte så långt men jag har varken bil eller pengar för att hyra en bil eller liknande.
Fick betala en kompis farsa 200:- för att han skulle köra mig, men hur ska jag få den tillbaka? Han kunde inte under de närmaste veckorna.
Fan vad dåligt. Kunde jo lika gärna ha köpt den tvn från tyskland om jag nu ändå ska köra tvn själv fram och tillbaka.
<{POST_SNAPBACK}>
Härliga prioriteringar när man springer och köper en Plasma för 20 tusen, sen inte har råd att hyra/äga en egen bil
Postad 30 oktober 2006 - 04:24
dawoo
-
dawoo
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Var på Mediamarkt och Elgiganten i kungens kurva i helgen, där kostade PV60 16990:- i båda... Blir till att köpa från nätet, vilket ställe rekommenderas? hbb? inwarehouse?
<{POST_SNAPBACK}>
Tja. Jag beställde min 42pv60e ifrån Elgiganten internetshop, men där heter den "42pv62e". Det är samma tv men elgiganten har fått lov att döpa den till nått annat för att ingen ska kunna köra med prisgaranti. Jag betalade i alla fall 16089:- ink hemleverans dock så ingår ej stativ! hade gott /alex
Postad 30 oktober 2006 - 07:38
Saku_39
-
Saku_39
-
Rookie
-
8 inlägg
Var på Mediamarkt och Elgiganten i kungens kurva i helgen, där kostade PV60 16990:- i båda... Blir till att köpa från nätet, vilket ställe rekommenderas? hbb? inwarehouse?
<{POST_SNAPBACK}>
On-Off verkar ha en rikstäckande kampanj, 15990:-, skiljer ju inte särskilt mycket från nätpriserna. Jag kan inflika en röd flagg här också. Jag funderade först på att beställa från PC-huset, helt enkelt för att de var billigast enligt prisjakt. Googlade lite... http://www.sweclocke...30&pagenumber=2PC-Huset = Datorgallerian ?, jag håller mig på behörigt avstånd i alla fall. Det verkar inte så särskilt seriöst.
Postad 30 oktober 2006 - 07:52
Valross
-
Valross
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Hejsan. Var på Media Market & Elgiganten vid Järnbrott i Göteborg idag. 14,990 hos båda för TH-42PV60. Per
<{POST_SNAPBACK}>
Tackar för det, jag lyckades inte komma under 16 990:- på Expert på Backaplan, Onoff Bäckebol, El-Giganten Bäckebol och Expert Bäckebol (Alltihop i Gbg, för icke lokalbefolkning). Om nu inget konstigt sker med priset till nästa vecka har du just sparat mig 1000 kr  Nu ska jag bara hitta ett vettigt hembiopaket att kombinera min blivande TV med, angenäma problem så här en måndag... (edit: räknefel, patetiskt nog)
Redigerat av Valross, 30 oktober 2006 - 11:37.
Postad 30 oktober 2006 - 10:12
Willehund
-
Willehund
-
Användare
-
-
109 inlägg
Det var så lite så.
Jag skall också köpa mig en i morgon.
Per
Postad 30 oktober 2006 - 10:36
erito
-
erito
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Otroligt pris. På Elgiganten i Sundsvall vägrade de sänka och 'prisgarantin' gäller bara inom samma riktnummerområde så det kunde man heller inte försöka med.
Blev en från OnOff för 15995 SEK istället.
Postad 30 oktober 2006 - 12:50
Herregud, då har man just läst igenom 3341 inlägg eller om man vill, 112 sidor. Datorn har gjort mig sällskap överallt, på toan, vid matbordet, framför TV:n
Jag är sugen på 37" men har lite frågor, är fläktarna utbytta på den rev. som är nu?
Tidigare var det ju en 80mm MNB-MAT och två 60mm fläkt, märke NIDEC och då var det problem med den MNB-MAT-fläkten. Kan någon som köpt TV:n nyligt (OBS 37"!) kolla vad det är för fläktar som sitter där. 42" har ju 3st 80mm Matsushita fläktar som inte verkar låta alls men den blir på tok för stor för mitt rum.
Andra frågan är om man ser ett program i 4:3 läge är kanterna då gråa? Går det inte få dom svarta?
Tredje frågan om man ska lägga 10-15k på en ny TV, är detta ett vettigt val? Som jag ser det nu kommer jag inte koppla datorn till TV´n inom dom närmaste åren, jag kommer inte ha tillgång till HD-sändningar inom dom närmaste åren. Såg att LG skulle släppa en 37" LB2 med bättre svärta men riktpriset på den var 19000 och då är det fortfarande inte full HD-upplösning som på 42" LB2. Är det inte smartare att köpa vad man behöver nu, och om fem år satsa på en full HD-tv då dagens full-hd är väldigt dyra och den största fördelen är just upplösningen inte bilden. Kan erkänna att jag sneglat på Sonys KDL-40W2000, men att betala 25-30k för en tv vars kapacitet man inte kan nyttja till vanliga sändingar känns fel. Dessutom lär ju dom pjäserna ha halverats i pris till den dagen då vi kan se högupplöst material via det digitala marknätet.
Hjälp mig, vilken TV skulle ni valt?
(kommer köra det mesta materaialet från en H/K DVD 37)
Edit: Är det lugnt att ställa högtalare nära TV:n som inte är magnetiskt avskärmade?
Förstörde min 32" LS60 på deta sätt.
Redigerat av gsandlund, 30 oktober 2006 - 12:56.
Postad 30 oktober 2006 - 13:02
Hoff
-
Hoff
-
Forumräv
-
-
867 inlägg
Kollar runt lite efter en lcd eller plasma-tv till xbox360-spelande/film och fick se att Hembiobutiken har denna som "veckans vara" nu. Panasonic TH-42PV60 15490:- http://www.hembiobut...p?pgrpnr=115780Eller är det bättre att satsa på en högupplöst LCD för detta ändamål? Ruskigt sugen på att beställa =)
Postad 30 oktober 2006 - 13:53
Unregistered2a1dfd80
-
Unregistered2a1dfd80
-
Användare
-
-
107 inlägg
Hur funkar det med väggstativ på PV60:an?
Tänkte köpa på biltema men hur vet man om det passar?
Postad 30 oktober 2006 - 13:56
erito
-
erito
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Hur funkar det med väggstativ på PV60:an? Tänkte köpa på biltema men hur vet man om det passar?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kör med Vogels 6325 väggstativ. Underbart bra fungerar det
Postad 30 oktober 2006 - 14:14
Unregistered2a1dfd80
-
Unregistered2a1dfd80
-
Användare
-
-
107 inlägg
Postad 30 oktober 2006 - 14:38
bkd
-
bkd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Är det någon som provat Clas Ohlsons väggfäste för Plasma? Hos Clas Ohlson...Jag menar det tiltbara för 499 kr... Jag är lite orolig för att panelen ska komma för nära väggen så det blir problem med plats för utstickande kablage.
Postad 30 oktober 2006 - 15:08
Unregistered0c078b54
-
Unregistered0c078b54
-
Beroende
-
-
1 421 inlägg
Köpte både Panasonic PV-60 37" samt Biltema fäste igår. Stötte dock på lite patrull bla med ilsken pensionär/granne när vi började borra med hiltyborr mitt under söndags-gudstjänst-konserten Nåväl, ska slutföra uppdraget ikväll efter jobbet, dock kan jag redan peka på två detaljer. M8 skruvarna som medföljer är för korta för Panasonicen, skaffa 5-6 cm istället.I bruksanvisningen står det att man ska borra med 12,8mm borr. Gör INTE det! Pluggarna är på 10m.m visade det sig. Annars verkar själva stativet både enkelt och rubust. Avvaktar till imorgon med nya ev. kommentarer.
Postad 30 oktober 2006 - 15:23
Köpte både Panasonic PV-60 37" samt Biltema fäste igår. Stötte dock på lite patrull bla med ilsken pensionär/granne när vi började borra med hiltyborr mitt under söndags-gudstjänst-konserten
Nåväl, ska slutföra uppdraget ikväll efter jobbet, dock kan jag redan peka på två detaljer.
M8 skruvarna som medföljer är för korta för Panasonicen, skaffa 5-6 cm istället.
I bruksanvisningen står det att man ska borra med 12,8mm borr. Gör INTE det! Pluggarna är på 10m.m visade det sig.
Annars verkar själva stativet både enkelt och rubust. Avvaktar till imorgon med nya ev. kommentarer.
<{POST_SNAPBACK}>
Kan du vara snäll och kolla på dina fläktar, är alla lika stora? Samt fabrikat på dom? Snälla...
Postad 30 oktober 2006 - 15:23
bkd
-
bkd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Köpte både Panasonic PV-60 37" samt Biltema fäste igår. Stötte dock på lite patrull bla med ilsken pensionär/granne när vi började borra med hiltyborr mitt under söndags-gudstjänst-konserten
Nåväl, ska slutföra uppdraget ikväll efter jobbet, dock kan jag redan peka på två detaljer.
M8 skruvarna som medföljer är för korta för Panasonicen, skaffa 5-6 cm istället.
I bruksanvisningen står det att man ska borra med 12,8mm borr. Gör INTE det! Pluggarna är på 10m.m visade det sig.
Annars verkar själva stativet både enkelt och rubust. Avvaktar till imorgon med nya ev. kommentarer.
<{POST_SNAPBACK}>
Var det det här fästet du köpte? http://www.biltema.s...?iItemId=117997Väntar spänt på kommentarer!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|