Fujifilm finepix F11
48 svar till detta ämne
Postad 02 December 2005 - 12:13
sidan77
-
sidan77
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Hej,
Fujifilm finepix F11 skulle ju lanseras under november men än har jag inte lyckats hitta något ställe där man kan köpa den. Cyberphoto.se skriver att den inte kommer till sverige förrän i februari. Är det någon som vet hur man kan få tag på den innan dess? Kanske från England eller några andra länder i närheten?
Är det någon som redan har den så får ni jättegärna skriva lite om vad ni tycker om den. Och var ni köpte den.
Mvh
Sidan
Redigerat av sidan77, 02 December 2005 - 13:06.
Postad 03 December 2005 - 07:06
fjong
-
fjong
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Här kan du läsa lite vad folk tycker om den: http://www.dpreview....fuji_finepixf11Några där verkar ha köpt den i Japan. Jag tänker då fan inte vänta tills Februari iaf. Gahh... jag kan inte bestämma mig för vilken kamera jag ska köpa
Postad 03 December 2005 - 21:26
sidan77
-
sidan77
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Här kan du läsa lite vad folk tycker om den: http://www.dpreview....fuji_finepixf11
Några där verkar ha köpt den i Japan. Jag tänker då fan inte vänta tills Februari iaf. Gahh... jag kan inte bestämma mig för vilken kamera jag ska köpa 
<{POST_SNAPBACK}>
Japp, har också läst alla dom reviewerna. Tycker det låter mycket lovande men det säger ju inte så mycket om när man kan få tag på den från lilla Sverige. Ändå kul att vanligt folk om än väldigt fotointresserade tycker att det är en bra kamera. För mig är det dock ingen tvekan om att det blir en Fujifilm finepix F11. Som jag ser det så finns det ingen konkurrans till denna där ute. Och skillnaden är lite för stor mellan F10 och F11 för att jag inte ska klara att vänta i några månader. Men det hade ju ändå varit kul om man fått tag på en lite tidigare =)
Postad 04 December 2005 - 04:56
fjong
-
fjong
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Här kan du läsa lite vad folk tycker om den: http://www.dpreview....fuji_finepixf11
Några där verkar ha köpt den i Japan. Jag tänker då fan inte vänta tills Februari iaf. Gahh... jag kan inte bestämma mig för vilken kamera jag ska köpa 
<{POST_SNAPBACK}>
Japp, har också läst alla dom reviewerna. Tycker det låter mycket lovande men det säger ju inte så mycket om när man kan få tag på den från lilla Sverige. Ändå kul att vanligt folk om än väldigt fotointresserade tycker att det är en bra kamera.
För mig är det dock ingen tvekan om att det blir en Fujifilm finepix F11. Som jag ser det så finns det ingen konkurrans till denna där ute. Och skillnaden är lite för stor mellan F10 och F11 för att jag inte ska klara att vänta i några månader. Men det hade ju ändå varit kul om man fått tag på en lite tidigare =)
<{POST_SNAPBACK}>
Skillnaden för stor mot F10, exact vad är skillnaden? jag uppfattade inte detta.
Postad 04 December 2005 - 12:27
sidan77
-
sidan77
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Skillnaden för stor mot F10, exact vad är skillnaden? jag uppfattade inte detta.
<{POST_SNAPBACK}>
Cyberphoto tex skriver så här: Ny version av den kritikerrosade F10, som enligt Fuji inte ska vara en ersättare utan ett komplement. Skillnaderna är inte så stora: - Bländar/tidsförval - Lite högre upplösning på displayen - 5 cm´s macroläge - Något förändrad färg Många går nog på vad dom skriver men i en annan review jag hittade så skriver man så här: http://www.letsgodig...story_4600.htmlFujifilm FinePix F11 - Improved features • A (aperture priority AE) and S (shutter priority AE) modes • Improved macro shooting mode for subjects as close as 5cm (F10: 7cm) • Maximum sensitivity of ISO 800 in movie shooting mode, for bright & clear movies • High-resolution 153,000-pixel 2.5-inch LCD monitor for optimum clarity and detail • 256-zones metering enabling more precise AE for a variety of a scene. • Improved sensitivity/ shutter speed programming for better image quality. • Faster time required for AF in lower light condition or tele-angle. Jag har pratat med cyberphoto och dom säger att dom fått infon direkt från en representant för Fujifilm men dom skulle ändå undersöka saken och uppdatera sidan. Det har dom dock inte gjort ännu. Jämför man specifikationerna från Fujifilm så kan man bekräfta följande i alla fall: * Närgräns makrofoto F10: 7,5 cm F11: 5,0 cm * Exposure control F10: 64_zone TTL metering _ multi, spot, average F11: 256-zone TTL metering - multi, spot, average Program AE, Shutter priority AE, Aperture priority AE * LCD monitor F10: 2.5_inch Low temperature polysilicon TFT (Approx.115,000 pixels) F11: 2.5-inch Amorphous silicon TFT (Approx.153,000 pixels ) Detta visar ju att informationen från Cyberphoto inte är riktigt korrekt men det går heller inte att hitta någonting i specarna om bättre AF i mörker? Eller om det finns olika begränsningar i ISO värdet vid filminspelning? Vet inte hur stor skillnad det blir mellan 64-zone och 256-zone TTL metering? Nån som vet? Låter ju dock i mina öron som att det har att göra med hur bra kameran kan hitta rätt inställningar i olika scenerier. Och i så fall känns det ju rätt viktigt om man är ute efter en snabb point and shoot kamera som hittar rätt i alla situationer. Misstänker att man vill tona ner skillnaderna lite så att folk ska köpa F10 nu innan Jul i och med att F11 verkar ha blivit försenad. Tycker personligen det låter lite märkligt om dom inte skulle hunnit göra mer förbättringar under det dryga halvår som gått mellan lanceringarna? När den väl släpps får vi väl veta sanningen. / Sidan
Postad 04 December 2005 - 12:33
sidan77
-
sidan77
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Såg förresten att dpreview har ett forum där det finns lite trådar om F11:an, nån som lagt upp en del bilder som såg RIKTIGT fina ut  . Försök sätta sånna bilder med en Ixus 750 eller Phanasonic FX9... http://forums.dprevi...essage=16119079
Postad 05 December 2005 - 14:37
sidan77
-
sidan77
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Jag lyckades hitta ett ställe där man kunde köpa kameran. www.cameracentrecardiff.co.uk697 Fujifilm FinePix F11 Silver 229.00 1 229.00 698 xD-Card 1GB 56.99 1 56.99 700 F11 LEATHER CASE 14.99 1 14.99 695 POSTAGE TO EUROPE 13.01 1 13.01 Sub Total: 313.99 Shipping: 6.99 VAT @ 0.00%: 0.00 Total: £320.98 Nu är det bara hålla tummarna för att det inte blir nåt krångel. Alltid lite nervöst att beställa från utlandet, men fujifilm kör ju ändå med global garanti och egna serviceställen så det ska nog inte vara några problem hoppas jag. Fattar inte att Sverige ska behöva ligga 3 månader efter England??? /Sidan
Postad 05 December 2005 - 15:50
ezy
-
ezy
-
Rookie
-
9 inlägg
är den värd 4 408,15 SEK då?
Postad 05 December 2005 - 21:05
sidan77
-
sidan77
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Ja tveklöst skulle jag vilja säga, vad får du annars för kamera för ca 4500 kr inkl 1 Gb minne, väska och frakt? Det är billigare än många andra kameror i samma klass. Drygt 1000 kr billigare än ixus 750 tex. Men visst, jag har inte fått den än och har bara läst reviewer och kollat på andras bilder än så länge. Har dock inte läst någonting negativt om den här kameran som är av betydelse för mig. Jag inbillar mig inte att det är den bästa kameran som finns som alltid ger perfekta bilder men tror efter allt jag läst om denna och andra kameror att detta är det bästa alternativet på kompaktkamera man kan köpa idag. Om man bara ska gå på reviewer och forum så finns det ingen annan kamera jag ens kan jämföra denna med som fortfarande är en kompaktkamera. Den verkar vara i en klass för sig. Tror folk har svårt att ta till sig den enorma fördelen med att kunna fota i upp till ISO 1600, att i princip slippa använda blixt i kvällsbelysning. Man kan ta bilder som är omöjliga med en ISO 400 kamera, kika in på formulänken jag skickade så får ni se själva. A night in paris. Många säger säkert att man inte alls kan skippa blixt bara för att man kan fota i ISO 1600 men jag använder ISO 200 på min gamla Ixus 400 hellre än att använda blixten, blixt suger i de flesta fall på kompaktkameror. Urtvättade bilder, bakgrunden försvinner, röda ögon. Hellre måttligt brus än blixt. Man får tända upp lite och ta en 3-4 bilder och hoppas att någon blir bra. Svårt att tända upp när man är utomhus på natten dock, och då hjälper det verkligen inte med nån blixt. Men visst, blixt funkar säkert bättre på nyare kameror. Ni får läsa mina åsikter utifrån en 3 år gammal ixus 400, som dock var riktigt het när den kom. / Sidan
Postad 06 December 2005 - 12:39
ezy
-
ezy
-
Rookie
-
9 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Tror folk har svårt att ta till sig den enorma fördelen med att kunna fota i upp till ISO 1600, att i princip slippa använda blixt i kvällsbelysning. Man kan ta bilder som är omöjliga med en ISO 400 kamera, kika in på formulänken jag skickade så får ni se själva. A night in paris. Många säger säkert att man inte alls kan skippa blixt bara för att man kan fota i ISO 1600 men jag använder ISO 200 på min gamla Ixus 400 hellre än att använda blixten, blixt suger i de flesta fall på kompaktkameror. Urtvättade bilder, bakgrunden försvinner, röda ögon. Hellre måttligt brus än blixt. Man får tända upp lite och ta en 3-4 bilder och hoppas att någon blir bra. Svårt att tända upp när man är utomhus på natten dock, och då hjälper det verkligen inte med nån blixt. Men visst, blixt funkar säkert bättre på nyare kameror. Ni får läsa mina åsikter utifrån en 3 år gammal ixus 400, som dock var riktigt het när den kom.
/ Sidan
<{POST_SNAPBACK}>
Det låter onekligen bra. Är den någon av Parisbilderna taget med ISO 1600?
Postad 06 December 2005 - 16:09
fjong
-
fjong
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Jo den är i en klass för sig själv.
Men är det värt att köpa F11 istället för F10? för de där Parisbilderna kunde man väll likagärna tagit med den?
Postad 06 December 2005 - 17:04
sidan77
-
sidan77
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Jo den är i en klass för sig själv.
Men är det värt att köpa F11 istället för F10? för de där Parisbilderna kunde man väll likagärna tagit med den?
<{POST_SNAPBACK}>
Jaha du menar så  . Tja, där jag köpte den så var den £6 billigare än F10 så det tycker jag den var värd  . Dom hade ett erbjudande just nu nämligen. För bara kameran blir det ca 3150 kr i svenska pengar. Bästa pris på prisjakt för F10 är just nu 2945:- så det skiljer inte så mycket mellan dem. Kanske går att köpa lite billigare när den väl släpps i sverige men det rör sig nog bara om ett par hundralappar nånting. Och den kan ju bli dyrare också, svårt att säga. Tycker nog man kan bortse från skillnaden i pris och fundera över om man vill ha de extra funktionerna som F11 har jämfört med F10. För mig var valet enkelt i alla fall.
Postad 06 December 2005 - 17:15
sidan77
-
sidan77
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Det låter onekligen bra. Är den någon av Parisbilderna taget med ISO 1600?
<{POST_SNAPBACK}>
Hmm, det står det inget om, men kanske inte spelar så stor roll? Oavsett ISO så fick han ju fram de fina bilderna. Står dock att han tog stöd mot lite väggar och dylikt, så det är ju inte bara att slänga fram kameran och trycka av och tro att man ska få skarpa kvällsbilder. Man får nog jobba lite för dom. Men det är i alla fall möjligt att ta sådana bilder och utan tripod. Om man vill se brusnivån i de olika ISO värdena så finns det sånna testbilder i reviewn: F10 review page 8Tycker personligen att ISO 1600 på F10/F11 blir bättre än vad de flesta andra kameror klarar med ISO 400.
Redigerat av sidan77, 06 December 2005 - 17:17.
Postad 12 December 2005 - 09:55
fjong
-
fjong
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Det skulle vara mycket intressant om du skrev lite om F11 sen när du får den. Du kanske har fått den?
Jag är speciellt nyfiken på de nya inställningarna "A (aperture priority AE) and S (shutter priority AE) modes" vad det är och även hur den känns i övrigt.
När man beställer i från England blir det inte strul med kablar o sånt?
Postad 13 December 2005 - 20:21
sidan77
-
sidan77
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Det skulle vara mycket intressant om du skrev lite om F11 sen när du får den. Du kanske har fått den?
Jag är speciellt nyfiken på de nya inställningarna "A (aperture priority AE) and S (shutter priority AE) modes" vad det är och även hur den känns i övrigt.
När man beställer i från England blir det inte strul med kablar o sånt?
<{POST_SNAPBACK}> Fick kameran i fredags och har hunnit testa den ganska mycket i helgen. Leveransen från Camera Centre Cardiff fungerade klockrent. Det är global garanti på kameran och den skall skickas direkt till Fuji för garantiärenden om nåt skulle krångla. Kan inget annat än att rekomendera att beställa den från Camera Centre, det var dom billigaste jag hittade dessutom. Och jag hörde mig för hos ett par andra webbutiker i england som inte levererar till Sverige. Det enda som skiljer är sista biten på strömsladden. Det verkar va en standardkontakt så det kostar nog inte så mycket att byta ut, liknande en sladd som används till nätagget på vissa laptops. Jag kör med en universaladapter så länge och det funkar fint. Många har klagat på konstruktionen som innebär att man bara har en kontakt att koppla in i kameran. Själv tycker jag det är rätt smidigt. Så länge man inte reser bort nån längre så är allt ihopkopplat på skrivbordet. Man behöver bara plugga in en sladd och så startar ett nerladdningsprogram som enkelt tankar över bilderna från minneskortet, man kan även välja lite olika alternativ för att automatiskt döpa om filnamnen. Just den här funktionen kunde kanske erbjudit lite större möjligheter. Man kan tex bara lägga till egen text i början på filmanet. Sen finns det 5 val med datum och tid etc. Hade gärna velat stoppa ihop ett eget format. Men men, bättre än inget. Jag får jag nog säga att det inte var fullt så lätt att få fina bilder inomhus utan blixt i kvällsbelysning som jag hoppats, även med denna kamera. Till en början fick jag bara ca 5-10% lyckade bilder. Efter lite övning och test med olika inställningar så blev det dock lite lättare. Jag ändrade till centered AF mode vilket verkar funka bäst och sen gäller det att inte zoom något när det är mörkt för då krävs det mer ljus. Autoläget fungerar mycket bra, man kan lätt stänga av blixt och välja ISO värde eller automatiskt. Mycket tydliga menyer och lätt att hitta mellan funktionerna. Behövde bara kolla i manualen för att lära mig vad vissa inställningar gör för något  Det här med shutter och aparture priority inställningen är ganska trevlig. Man väljer vilken man vill prioritera och sen kan man justera värdena som används. Man kan tex juster upp slutartiden lite och få skarpare bilder men som blir lite mörkare istället. Har inte labbat jättemycket med det men det verkar bra att ha i alla fall. Aparture priority avgör hur skärpan blir i bilden. Lågt värde ger hög skärpa i hela bilden medan högt värde ger hög skärpa på det man fokuserar på och suddigt bakom och framför. Lågt värde är också mycket ljuskänsligare så man kan inte använda högt aparture värde när det är mörkt om man inte har blixt. Zoomar man så tvingas aparture värdet upp lite, därav rekommenderas inte zoomning om man vill ta naturliga kvällsbilder. Shutter priority är som det låter, man kan ställa in slutartiden manuellt helt enkelt, inte så illa va! Hyffsat svårt att själv avgöra vilken slutartid man behöver men nödvändigt om man vill få upp skärpan hellre få lite mörkare bilder. Kan ju gå att efterbehandla så det blir hyffsat bra kanske? I mörka förhållanden är kameran hyffsat snabb, men betydligt långsammare på att fokusera och få iväg bilder än i ljusa förhållanden. Men det är väl naturens lag antar jag. Den är i alla fall säkert 5 ggr snabbare än min gamla Ixus 400. I ljusa förhållanden så är den blixtrande snabb. Som de flesta andra skriver så tycker jag att ISO 400 ger behagliga och brusfria bilder utan efterbehandling. ISO 800 går i nödfall att använda. ISO 1600 ger inga roliga bilder om man inte efterbehandlar dem. Har inte testat det ännu. Vad är bäst om man jämför högt ISO och image stabalizer? Har inte använt image stabalizer så jag vet inte egentligen. Men även om man kan köra med 4 ggr högre ljuskänslighet så blir det suddigt om motivet rör på sig när det är mörkt. Och ligger motivet still så blir det ändå lite suddigt om kameran rör på sig. Jag är ändå jättenöjd med mitt köp och skulle inte vilja byta ut den, men det hade ju varit trevligt om Fuji hade kombinerat sin fina super CCD teknik med en image stabalizer. Då hade det ju verkligen varit en kamera i en egen division. Så länge funderar jag på att skaffa en manuell image stabalizer i form av ett monostativ eller liknande. Slutligen kan jag absolut rekommendera ett köp. F10 eller F11. Köp F11, kostar inte mer och har lite roliga extrafunktioner samt en bättre display. Har iofs inte jämfört displayerna, på F11:an kan det vara lite svårt att se om bilden blev skarp eller inte om man inte zoomar. Det har nog mer med skalningen att göra än med displayen dock. Mvh Sidan
Postad 14 December 2005 - 11:20
sidan77
-
sidan77
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Måste också tillägga att blixten faktiskt fungerar hyffsat bra om man inte står för nära det man fotar. Det finns bra funktioner för att reducera röda ögon etc som verkligen fungerar. Så ska man plåta actionbilder inomhus så funkar det faktist att använda blixten och då behövs ju så klart ingen bildstabilisering. Väldigt enkelt att växla mellan olika blixtlägen både i automatisk och manuell inställning.
Sen kan man ställa in 3 olika färglägen på bilderna. Vanlig standard som jag upplever ger något kallare färg än verkligheten. Chrome som ger lite varmare färg än verkligheten. Den ger en något gulaktig ton till bilden. Och så finns det ett läge för svartvitt också. Jag tycker det blir behagligast bilder i Chrome läget. Kan tänka mig att man vill växla lite mellan dessa lägen beroende på vilken miljö man befinner sig i. Mysig kvällsbelysning passar fint i Chrome medan dagsljus utomhus kanske blir bäst i standardläget.
Redigerat av sidan77, 14 December 2005 - 11:21.
Postad 14 December 2005 - 14:01
lonetrotter
-
lonetrotter
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag skulle vilja ha F11 med SD+-kort (sånt som man bara viker så kan man köra in det i USButtaget direkt), och möjlighet att köra på vanliga batterier i nödfall. Kan ingen fixa det på en kvart?
Postad 14 December 2005 - 20:01
sidan77
-
sidan77
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Jag skulle vilja ha F11 med SD+-kort (sånt som man bara viker så kan man köra in det i USButtaget direkt), och möjlighet att köra på vanliga batterier i nödfall. Kan ingen fixa det på en kvart?

<{POST_SNAPBACK}>
He he, säkert  . Nä men skämt och sido, många klagar på att man måste ha Xd kort och hur dyra dom är etc. XD är inte dyrare än SD kort. Faktum är att 1 GB varianten till och med är billigare. Och nu finns det även ett nytt high speed minne som är nästan lika snabbt som ett extra snabbt SD kort. Olympus xD 1GB High speed bjuder på 10-15 MB/s läshastighet och skrivhastighet på 6-9 MB/s. För 950 kr ink moms på cyberphoto. Jag har dock ett vanligt men det känns ändå rätt ok, fast visst, det snabba hade ju inte varit fel. Tar ju en stund att tömma 1 GB  Vad gäller vanliga standardbatterier, visst köp en dubbelt så stor kamera så får du plats med vanliga standardbatterier  . 500 bilder per laddning är grymt bra...
Postad 21 December 2005 - 14:07
lonetrotter
-
lonetrotter
-
Rookie
-
3 inlägg
Ja, jag gjorde slag i saken och följde dig i spåren sidan77. Har just lagt in en beställning, så får vi se när den kommer.
Tack för ditt inlägg - det var guld värt. Jag fattade inte att
695 POSTAGE TO EUROPE 13.01 1 13.01
var tvunget att läggas in, så du besparade mig nån timmes tjafs på det.
Postad 04 January 2006 - 21:44
m0nkiii
-
m0nkiii
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
tjosan, man blir sugen på den här F11 nu när ni har skrivit så bra om den. Kan ni inte lägga upp lite bilder så man får se hur den verkligen är. Nån liten filmsnutt också  Den filmade bra också ?
Postad 18 January 2006 - 19:21
Unregisterede0112a8d
-
Unregisterede0112a8d
-
Rookie
-
2 inlägg
Fick just ett mail från Scandinavian Photo, där dom berättade att min FinePix F11 just lämnade deras lager - Hoppas den hinner fram till helgen
Postad 18 January 2006 - 19:26
m0nkiii
-
m0nkiii
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
gött, hade suttit fint med bilder och en fin recension
Postad 19 January 2006 - 11:11
Horace
-
Horace
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Om ni bor nära nåt Fuji foto center kan ni nog gå in där och höra, samma pris som scandinavian photo också. har lagt undan en som jag ska hämta på lördag. (förmodligen hämta ska tilläggas, vill klämma lite på den innan jag bestämmer mig)
Postad 21 January 2006 - 17:57
Horace
-
Horace
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Då har jag även min i handen nu. Har inte kollat så mycket än men är mäkta besviken på hur lång tid den behöver på sig för att knäppa kort. Tar i alla fall 1,5 sek från att man trycker ner knappen till att kortet tas. Är nog mycket snabbare i dagsljus, men hittar jag inte nån inställning för att fixa till detta blir det nog retur. Ska labba lite dock och återkomma med mer detaljer.
Postad 21 January 2006 - 18:52
lonetrotter
-
lonetrotter
-
Rookie
-
3 inlägg
Tja, det är väl egentligen focuseringen som tar den tiden i mörker. Själva bildtagningen går ju apsnabbt. Klart att det tar lite tid att hita focus - det gör det även på men prokamera. // L Då har jag även min i handen nu. Har inte kollat så mycket än men är mäkta besviken på hur lång tid den behöver på sig för att knäppa kort. Tar i alla fall 1,5 sek från att man trycker ner knappen till att kortet tas. Är nog mycket snabbare i dagsljus, men hittar jag inte nån inställning för att fixa till detta blir det nog retur. Ska labba lite dock och återkomma med mer detaljer.
<{POST_SNAPBACK}>
Redigerat av lonetrotter, 21 January 2006 - 18:54.
Postad 21 January 2006 - 20:16
Horace
-
Horace
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Helt riktigt, trycker man avtryckaren halvvägs och låter den fokusera först går det "apsnabbt" för den att knäppa.
Läste lite på nätet och Ricohs R3:a (R2:an egentligen) är toksnabb vad det gäller fokusering oxå (mindre än en tiondel om jag inte missminner mig). Lite sämre bilder ska det bli dock med den (innomhus m. sämre belysning), men det kanske inte är nåt som jag som gröngöling blir lidande av.
Är 1,5 sek förresten ett ganska ok resultat kvällstid innomhus för en kamera att fokusera och knäppa?
//Johan
Postad 01 February 2006 - 20:47
Mr Zäta
-
Mr Zäta
-
Användare
-
-
172 inlägg
Tja. Beställde just en själv idag, och tack vare detta exelenta forum hitta jag en hos Radiocity för 2995:- ink moms och frakt. De säljer även F10 för samma pris, men kanske inte så många  Edit: såg att nån ville se samples, hittade 30 bra fast de e F10'an http://www.dpreview....ilmf10_samples/
Redigerat av Mr Zäta, 01 February 2006 - 20:55.
Postad 01 February 2006 - 23:26
m0nkiii
-
m0nkiii
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Tja.
Beställde just en själv idag, och tack vare detta exelenta forum hitta jag en hos Radiocity för 2995:- ink moms och frakt. De säljer även F10 för samma pris, men kanske inte så många 
Edit: såg att nån ville se samples, hittade 30 bra fast de e F10'an http://www.dpreview....ilmf10_samples/
<{POST_SNAPBACK}>
Vad följde med den ?
Postad 02 February 2006 - 06:02
Mr Zäta
-
Mr Zäta
-
Användare
-
-
172 inlägg
eeh, vad jag vet...inget
har ju inte fått den än men inget minne i.a.f om de va de du tänkte på.
antagligen det som kommer med typ...laddare, manual, cablage etc.
512mb xd Fujifilm på samma ställe 595:-
Postad 02 February 2006 - 17:21
m0nkiii
-
m0nkiii
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
eeh, vad jag vet...inget har ju inte fått den än men inget minne i.a.f om de va de du tänkte på. antagligen det som kommer med typ...laddare, manual, cablage etc.
512mb xd Fujifilm på samma ställe 595:-
<{POST_SNAPBACK}>
Det är det jag menar, laddare, manual etc. Följer det med  För den e ganska billig där  Kan ju berätta när du får den.
Postad 03 February 2006 - 19:29
m0nkiii
-
m0nkiii
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
beställde en där ifrån nu med. Radiocity alltså
Postad 10 February 2006 - 19:13
Unregistered8e483304
-
Unregistered8e483304
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Ni som beställt på RadioCity, hur lång leveranstid var det för er?
Postad 10 February 2006 - 20:37
m0nkiii
-
m0nkiii
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Jag beställde min på kvällen förra fredan. I tisdags ringde de och sa att den va på väg och fick även kollinummret. Hämtade den sen i onsdags  Beställde mitt xD minne från Dustin samma dag. Fick det i tisdags. Supernöjd !
Postad 10 February 2006 - 20:43
Unregistered8e483304
-
Unregistered8e483304
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Tack för snabbt svar!
Någon särskild anledning till att du inte köpte minnet på radiocity också?
Postad 10 February 2006 - 20:46
m0nkiii
-
m0nkiii
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Postad 10 February 2006 - 23:59
birneman
-
birneman
-
Rookie
-
1 inlägg
Ni som köpt F11 på Radiocity, följde det med svensk manual eller?
Postad 11 February 2006 - 00:27
m0nkiii
-
m0nkiii
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Postad 13 February 2006 - 10:15
Unregistered8e483304
-
Unregistered8e483304
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Fick syn på denna bilden tagen med F11 i lördags när jag satt och slösurfade lite på en fest jag var på.  Gjorde slag i saken direkt så man inte ångrade sig och beställde en F11 med 1 gig minne till. Hoppas den dimper ner i brevlådan snart så man kan börja testfota lite
Postad 13 February 2006 - 20:11
m0nkiii
-
m0nkiii
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Hehe, det gjorde du rätt i.
Grym bild !
Postad 14 February 2006 - 17:27
Unregistered8e483304
-
Unregistered8e483304
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Får stämma in i hyllningskören för Radiocity.nu och Dustin Home.
Beställde i lördags kväll runt klockan 22 och fick alla prylarna idag tisdag.
Har precis satt min F11 på laddning och väntar otåligt på att batterilampan ska slockna  .
Tog det verkligen 4 timmar för er att ladda upp batteriet första gången?
Postad 14 February 2006 - 17:30
m0nkiii
-
m0nkiii
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Låter gött ! Japp det tog 4 timmar 
Lycka till o ha de så skoj
Postad 14 February 2006 - 22:01
Unregistered8e483304
-
Unregistered8e483304
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Nu leker man lite. Tycker den var tämligen lätt att ta hyffsade bilder med direkt out of the box! Exempel:  Är ju dock ingen fotograf så kanske blir flamad nu men iaf. Grymt nöjd med min som glad amatörfotograf iaf
Postad 14 February 2006 - 22:16
m0nkiii
-
m0nkiii
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Postad 14 February 2006 - 22:19
Unregistered8e483304
-
Unregistered8e483304
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Ajajaj trodde jag hade blivit lurad nu men den kommer ju inte förrän i maj
Postad 14 March 2006 - 23:16
Unregisteredea6526e9
-
Unregisteredea6526e9
-
Användare
-
-
120 inlägg
Då har jag även min i handen nu. Har inte kollat så mycket än men är mäkta besviken på hur lång tid den behöver på sig för att knäppa kort. Tar i alla fall 1,5 sek från att man trycker ner knappen till att kortet tas. Är nog mycket snabbare i dagsljus, men hittar jag inte nån inställning för att fixa till detta blir det nog retur. Ska labba lite dock och återkomma med mer detaljer.
<{POST_SNAPBACK}>
På F10an (som jag har ett ex av) kan man välja att snabba upp bildtagningen lite. Det kortar ned batteritiden lite men den har redan extremt lång batteritid så det gör inte så mycket att den blir lite kortare. Kommer inte ihåg vad inställningen heter men gå igenom menyerna så hittar du den säkert. Annars kan du som det står i andra inlägg trycka ner en bit på utlösaren och låta kameran köra sin autofokus och sedan kan du trycka sista biten när du vill ta bilden. Inte alltid det funkar men ofta löser det sig ändå. Det största problemet jag har med kameran är att jag aldrig tycks lyckas fylla upp 1 GB kortet. Det går in en sådär 300 bilder med högsta upplösningen med normal kvalitet. Hade kunnat snåla och bara köpa ett 512 MB kort.
Postad 19 March 2006 - 02:07
tulpenmichel
-
tulpenmichel
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hej
Skulle vara intressant att höra om ni ha filmad
och om ni är nojd med resultatet?
Hälsn.
Tulpenmichel
Postad 19 March 2006 - 14:46
Unregistered8e483304
-
Unregistered8e483304
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Jag har filmat och är nöjd med resultatet!
Över förväntan!
Postad 19 March 2006 - 15:31
m0nkiii
-
m0nkiii
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Filmen blir hur bra som helst även inomhus i lite svagare belysning. Den filmar i iso 800 tror jag
Postad 20 March 2006 - 03:13
tulpenmichel
-
tulpenmichel
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Digitalkameror & Videokameror
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|