Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ComHem och HDTV

35 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 December 2005 - 22:40

jessej
  • jessej
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0
Hej.

Startar en ny tråd istället för de förlegade gamla trådarna, tänkte att vi kunde nyttja denna specifikt för oss med comhem.

Det som egentligen föranleder skapandet av denna tråd var att jag hade för mig i bakhuvudet att comhem skulle dra igång HDTV-sändnignar under Q1 eller Q2 2006, och det börjar dra ihop sig. Sökte utan att finna något alls på deras hemsida, och sedan blev det google.
Blev minst sagt förvånad när jag stöp över detta dokument, i synnerhet när jag läst det.

Både länkar till den här, samt bifogar den ifall länken skulle ändras.

Det som jag främst hakade upp mig på var:

- Comhem sänder idag två HD-kanaler i nätet. HD1 och Cmore HD
Jag har inte hittat någon av dem... och även om min mottagare inte klarar HD så bör jag hitta kanalerna om de finns...

- Att kunden har en tv som är HD-ready. (Upplösning, HDMI, HDCP)
Det jag läst från tidigare pressreleaser från comhem så har dom hela tiden sagt att dom inte kommer ställa krav på HDCP, då detta antagligen skulle skapa tumult bland alla konsumenter som idag ej har HDCP-stöd i sina dyrt förvärvade apparater... Något dom plötsligt ändrat på nu?

Kom gärna med feedback kring dokumentet, och fyll gärna på med ytterligare information som ni finner kring Comhem och HD, så ser vi till att skapa en levande tråd med god relevant information!

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  HDTV.pdf   31.89K   192 Antal nerladdningar

Postad 21 December 2005 - 23:00

J@home
  • J@home
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Jag har inte hittat någon av dem... och även om min mottagare inte klarar HD så bör jag hitta kanalerna om de finns...

Det jag läst från tidigare pressreleaser från comhem så har dom hela tiden sagt att dom inte kommer ställa krav på HDCP, då detta antagligen skulle skapa tumult bland alla konsumenter som idag ej har HDCP-stöd i sina dyrt förvärvade apparater... Något dom plötsligt ändrat på nu?

<{POST_SNAPBACK}>

Comhem testsänder men eftersom det inte finns några boxar i dagsläget för kabel-tv som klarar HDTV så är det svårt att få in kanalerna :wacko: Dom vanliga boxarna som finns ute på marknaden stödjer bara upp till 15Mbit/s och HDTV börjar vid 17-18Mbit/s

HDCP är väl ett måste eftersom program/filmbolagen vill det.

Postad 21 December 2005 - 23:51

oibmeh
  • oibmeh
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Det finns en snarlik tråd i Digitalbox-forumet som behandlar detta:
https://www.minhembi...howtopic=109031

Undrar när ComHem entydigt kommer att svara på ifall vi med
ComHem 2-hål i väggen (dvs. ett icke uppgraderat kabelTV-nät
i ett villaområde med nedgrävd kabel) kommer att kunna se några
HDTV-kanaler eller om dom kommer att ligga på frekvenser som
kräver ett utbyggt nät. Kundtjänsten verkar ge olika svar beroende
på vem som frågar :wacko:

/oibmeh

Redigerat av oibmeh, 22 December 2005 - 00:17.

Postad 22 December 2005 - 00:10

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1145 inlägg
  • 0
ComHem ger olika svar även till samma frågeställare, då jag fått både svaret:

"Vissa kanaler kanske inte går att få in men jag skulle tro att dom
flesta HD kanaler kommer att gå att se."

när jag undrat om 2 hål i vöggen och sedan ett annat besked från en annan person på kundotjänsten ca 2 veckor senare:

"Den information vi har idag är att HD-TV endast kommer att kunna ses i fastigheter med uppgraderade fastighetsnät. Detta då HD kanalerna kommer att sändas på de högre frekvenserna."

min gissning är nog att man kommer att använda HDTV som ett argument för att få folk att uppgradera till 3-hål oavsett om det tekniskt behövs eller inte. Det finns säkerligen mer pengar att göra med 3 hål.
Det betyder nog att jag säger upp mitt Medium abbonemang och nöjer mig med grundutbudet och för penagarna skaffar en parabol när HD boxarna kommer.

Jag är dessutom missnöjd med att Comhem inte erbjuder någon möjlighet till tvilling kort så....

/staffan

Postad 22 December 2005 - 01:19

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Jag har också Comhem och är mycket irriterad över deras ovilja att göra det ekonomiskt rimligt att ha fler än ett kort. Jag har mailat till dem ett antal ggr och aldrig fått svar.

Jag kommer nu att välja boxer då jag kan ha ett antal tv med fribox och två med kort för
en mycket rimlig kostnad.

Det finns inga frikanaler hos Comhem.
Tar man ur kortet ur boxen fungerar den inte. Jag tycker att det är förjävligt av comhem
att inte sända TV1 Tv2 och Tv4 Digitalt som frikanaler och då jag kan få dessa och lite till
fritt genom marknätet så väljer jag bort Comhem

Hoppas fler följer mitt beslut och visar dem att de är fel på det !

Redigerat av Unregistered1103, 22 December 2005 - 01:20.

Postad 22 December 2005 - 09:42

jessej
  • jessej
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Comhem testsänder men eftersom det inte finns några boxar i dagsläget för kabel-tv som klarar HDTV så är det svårt att få in kanalerna :wacko: Dom vanliga boxarna som finns ute på marknaden stödjer bara upp till 15Mbit/s och HDTV börjar vid 17-18Mbit/s

HDCP är väl ett måste eftersom program/filmbolagen vill det.

<{POST_SNAPBACK}>

Mja, sanning med modifikation.
Det finns idag mottagare (ej certifierade av comhem) som klarar av HDTV. Dreamboxen är tillexempel mycket populär. Den orkar inte med HDTV till bild, men att streama det till en pc exempelvis fungerar klockrent, och sedan TV-out från den och man har HD på plasman endå. Detta fungerar, har själv sätt det med satellit och CmoreHD.

Men hur som helst borde vi kunna få in HD-kanalerna i kanallistan om vi söker efter dem, ifall de finns? Även om det bara blir svart i rutan när man väljer kanalen och boxen inte pallar HD.

HDCP har dom tidigare uttalat sig om och sagt att det inte kommer stödjas, förvånad över kappvändningen här om det stämmer. Om program/filmbolagen skulle kräva det, skulle då inte CmoreHD och canal+ kräva HDCP? det gör dom inte...

Postad 22 December 2005 - 10:44

lando
  • lando
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0

Jag har också Comhem och är mycket irriterad över deras ovilja att göra det ekonomiskt rimligt att ha fler än ett kort. Jag har mailat till dem ett antal ggr och aldrig fått svar.

Jag kommer nu att välja boxer då jag kan ha ett antal tv med fribox och två med kort för
en mycket rimlig kostnad.

Det finns inga frikanaler hos Comhem.
Tar man ur kortet ur boxen fungerar den inte. Jag tycker att det är förjävligt av comhem
att inte sända TV1 Tv2 och Tv4 Digitalt som frikanaler och då jag kan få dessa och lite till
fritt genom marknätet så väljer jag bort Comhem

Hoppas fler följer mitt beslut och visar dem att de är fel på det !

<{POST_SNAPBACK}>

Om du kör med en dreambox kan du ju dela ut ditt kort inom hushållet & slippa krångel med tvillingkort. Dock kräver denna lösning 2 dreamboxar för ca 1700:-/st

Postad 22 December 2005 - 11:54

Bobby_Digital
  • Bobby_Digital
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Precis som ni övriga går man i väntans tider för just HD-TV via Comhem. Diskuterade detta i en tråd på sweclockers med en kille som är anställd på Comhem. Enligt honom testkör de HD1 och C-More HD på deras kontor i Härnösand och Stockholm som redan sänds i Comhems nät. Märket på boxen de kör där var Quali-tv och enligt honom fungerade det alldeles utmärkt men Humax är troligen den leverantör man avser att ta sina boxar ifrån.

http://forum.swecloc...ighlight=comhem

God Jul :wacko:

/Bobby_Digital

Postad 22 December 2005 - 12:47

J@home
  • J@home
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Mja, sanning med modifikation.
Det finns idag mottagare (ej certifierade av comhem) som klarar av HDTV. Dreamboxen är tillexempel mycket populär. Den orkar inte med HDTV till bild, men att streama det till en pc exempelvis fungerar klockrent, och sedan TV-out från den och man har HD på plasman endå. Detta fungerar, har själv sätt det med satellit och CmoreHD.

Men hur som helst borde vi kunna få in HD-kanalerna i kanallistan om vi söker efter dem, ifall de finns? Även om det bara blir svart i rutan när man väljer kanalen och boxen inte pallar HD.

HDCP har dom tidigare uttalat sig om och sagt att det inte kommer stödjas, förvånad över kappvändningen här om det stämmer. Om program/filmbolagen skulle kräva det, skulle då inte CmoreHD och canal+ kräva HDCP? det gör dom inte...

<{POST_SNAPBACK}>

Comhem är via kabel-tv och för kabel-tv så finns det ingen HDTV-box dag. Förutom boxen (som inte finns) så måste man ha ett kort med abonnemang (som heller inte finns). Att det går att se CmoreHD via satellit är helt ointressant eftersom Comhem är via kabel-tv nätet...

HD-kanalerna har inte bara störra bandbredd utan dom ligger också på andra frekvenser och det klarar inte dagens boxar.

Ang HDCP så har dom väl fått restriktioner från tv-/programbolagen om att dom måste ha det om dom skall få sända deras program/filmer mm.

Postad 22 December 2005 - 12:57

jessej
  • jessej
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0
Krävs ingen speciell box för att kunna få upp kanalen i listan.

Krävs heller inget speciellt abbonemang för att få upp kanalen i listan.

Att man kan plocka in CmoreHD via satellit med en dreambox är visst relevant, då dreambox finns för både DVB-S och DVB-C, där tekniken är densamma och det enbart är DVB-S/C som skiljer dem åt. Detta torde innebära att det skulle gå alldeles utmärkt att plocka upp en HDTV-signal med en dreambox som stödjer DVB-C istf DVB-S... och dom finns, jag har två....

Lite mer mixtrande, men det är jag villig att ta... vill ha HD NU! =)

Postad 22 December 2005 - 13:09

Unregisteredcca7e880
  • Unregisteredcca7e880
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
För att fortsätta på diskussionen om boxar..
En rätt viktig fråga är ju om en eventuell mpeg4-box kommer att innehålla mpeg2-tuner oxå, eller om det kommer att krävas någon exotisk kabelhärva?

ComHem har ju legat efter de övriga DTV-leverantörerna avseende bra PVR-boxar länge nu,
men jag vill minnas att de lovat ny PVR-box med dubbla tuners tidigt 2006.
Frågan är ju då om dessa har mpeg4-stöd, eller om valet står mellan sur-box med mpeg4+mpeg2, eller fin-box med mpeg2.

Det absolut bästa vore naturligtvis en PVR-box med 2 mpeg2-tuners och mpeg4-tuner, men det är väl knappast att hoppas på...

Postad 22 December 2005 - 13:15

J@home
  • J@home
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

1. Krävs ingen speciell box för att kunna få upp kanalen i listan.

2. Krävs heller inget speciellt abbonemang för att få upp kanalen i listan.

3. Att man kan plocka in CmoreHD via satellit med en dreambox är visst relevant, då dreambox finns för både DVB-S och DVB-C, där tekniken är densamma och det enbart är DVB-S/C som skiljer dem åt. Detta torde innebära att det skulle gå alldeles utmärkt att plocka upp en HDTV-signal med en dreambox som stödjer DVB-C istf DVB-S... och dom finns, jag har två....

Lite mer mixtrande, men det är jag villig att ta...  vill ha HD NU! =)

<{POST_SNAPBACK}>

1. Om det nu inte krävs - varför dyker då inte kanalen upp i listan :wub:

2. Se svar 1!

3. Boxen klarar inte HDTV, att behöva streama via datorn visar tydligt detta!

Redigerat av J@home, 22 December 2005 - 13:16.

Postad 22 December 2005 - 13:19

jessej
  • jessej
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0
Begräsnad spridning i nätet är det jag misstänker, men vill gärna ha det bekräftat =I

Mjao, sanning med modifikation :wub:
Den klarar av att ta emot, ej att visa upp. Men som sagt, med lite trixande funkar det oxå =)

Postad 22 December 2005 - 14:05

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

För att fortsätta på diskussionen om boxar..
En rätt viktig fråga är ju om en eventuell mpeg4-box kommer att innehålla mpeg2-tuner oxå, eller om det kommer att krävas någon exotisk kabelhärva?

<{POST_SNAPBACK}>

Tror samtliga mpeg4-dekoder chip som utvecklas även klarar mpeg2 så det kommer nog inte bli några problem.

Som jag ser det är "tunern" den krets som omvandlar det som överförs, via antenn, kabel eller satelit, till något som dekoder-chippet kan äta, enkelt uttryckt. Med andra ord, tuner är det som omvandlar nått frekvensmodulerat tjosan till en bitström. Den lär inte påverkas av om det som sänds är komprimerat med mpeg2 eller mpeg4 så det ska inte vara några problem där heller.

Men jag har haft fel förr. :wub:

Redigerat av pacman, 22 December 2005 - 14:06.

Postad 22 December 2005 - 14:09

jessej
  • jessej
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0
fegt att ha fel :wub:

Postad 22 December 2005 - 14:24

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Som jag skrev i en annan tråd:
Såg en testmonter där comhem visade sitt HD-TV utbud (HD1 och Canal+ HD) bara här om dagen, det var ingen inspelad loop utan sänds redan i deras kabel-tv nät. Det enda man behöver är ett kort och en box för att avkoda signalen vilket ej finns för kundbruk ännu. Fungerade prima och var strålande bild. Såfort deras boxar är certifierade så kan de börja sälja tjänsten till slutkund. Boxen var av typen Quali-tv (stavning?), aldrig hört talas om men de hade en Humaxbox på igång också.

Denna box skall avkoda både mpeg2 o mpeg 4 så inte comhem behöver bry sig i hur programbolaget sänder. Därutöver skall den klara alla upplösningar vad jag förstod. HDMI var bestämt med hdcp.

Det jag hört är att endast fastigheter med "tre hål i väggen" kommer kunna få HD-TV eftersom kanalerna initsiellt kommer ligga i det högre frekvensbandet. Vad som händer i framtiden vet jag icke.

Vad jag förstod så kommer boxen som stödjer HD-TV bli en box med dubbla tuners så endast ett kort behövs.

Redigerat av Phunky, 22 December 2005 - 14:49.

Postad 22 December 2005 - 14:42

J@home
  • J@home
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Såg en testmonter där comhem visade sitt HD-TV utbud (HD1 och Canal+ HD) bara här om dagen, det var ingen inspelad loop utan sänds redan i deras kabel-tv nät. Det enda man behöver är ett kort och en box för att avkoda signalen vilket ej finns för kundbruk ännu.

<{POST_SNAPBACK}>

Mycket snarlikt det jag skrev tidigare, eller hur jessej :wub:

Postad 03 March 2006 - 13:26

Unregistered195549ad
  • Unregistered195549ad
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Tjena

Har pratat med ComHem igår och dom har beställt HDTVboxar och dom kommer att komma nån gång sända April/maj och dom ska sända i i Mpeg 4 som dom flesta ska göra =)

När de Gäller CanalDigital så om man tar ett abbonemang nu med HDTV så den HDTVbox dom har nu klarar bara av Mpeg 2 MEN dom kommer att byta ut den GRATIS när den nya Mpeg 4 boxen kommer :huh:

Postad 03 March 2006 - 15:07

jessej
  • jessej
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0
Ah, fantastiskt bra inlägg!
Synd bara att det är för länge till April/Maj! =)

Postad 03 March 2006 - 15:12

JonasJansson
  • JonasJansson
  • Forumräv

• 783 inlägg
  • 0
Man är ju rädd för att de första boxarna är helt kass, lixom alla andra comhemboxar. Klart intressant att det blir av i vår, trodde inte det jag.

Postad 03 March 2006 - 15:14

jessej
  • jessej
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0
Inget som säger att man måste köra comhems boxar.
Teoretiskt sätt bör det fungera klockrent med vilken mpegv4 HD-box som helst, bara den pallar DVB-c

Postad 03 March 2006 - 15:18

JonasJansson
  • JonasJansson
  • Forumräv

• 783 inlägg
  • 0
Tänkte mer på om man får köpa box till ett föremånligare pris om man binder upp sig. Vad är det för kanaler som comhem commer att sända då, förutom c+ hd ?

Postad 03 March 2006 - 15:21

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1145 inlägg
  • 0

Tjena

Har pratat med ComHem igår och dom har beställt HDTVboxar och dom kommer att komma nån gång sända April/maj och dom ska sända i i Mpeg 4 som dom flesta ska göra =)

Det verkar ju lovande, April/Maj då är det ju bara några veckor kvar till VM.... :huh:

När de Gäller CanalDigital så om man tar ett abbonemang nu med HDTV så den HDTVbox dom har nu klarar bara av Mpeg 2 MEN dom kommer att byta ut den GRATIS när den nya Mpeg 4 boxen kommer  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Var finns detta belagt skriftlig form ? Att hänvisa till en intervju med någon ONOFF person lär väl inte räcka när man står där med sin mpeg2 box som endast kan fungera som boj-sänke.

/staffan

Postad 04 March 2006 - 01:41

FastFreddie
  • FastFreddie
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Å nu plockar vårt "kära" ComHem bort TV3 och ZTV från digitalutbudet (med en månads varsel). Har väl på nytt stött sig med Viasat och inte lyckats komma överens om avtalsvillkoren (som sist de försvann, då från marksänd digital). Suck! Börjar inse att man kanske måste komplettera med Boxer för att få tillgång till hela utbudet av "standard-kanaler"...

Om någon hör någon från ComHem om utsikterna att få med TV3 oc ZTV igen - skriv och berätta! Hos oss är framför allt ZTV = stora vinterstormen i Sibiren.

Postad 04 March 2006 - 08:39

jessej
  • jessej
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0
Va?????

URL?

Postad 04 March 2006 - 09:11

wrongturn
  • wrongturn
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Ni mailar väl viasat och comhem och låter dom veta att deras sandlådeskrig är löjligt och att det är deras kunder och tittare som drabbas och att vinnaren heter boxer.

Postad 04 March 2006 - 10:44

avellan
  • avellan
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Va?????

URL?

<{POST_SNAPBACK}>

https://www.minhembi...howtopic=118581

Postad 04 March 2006 - 11:19

Herr Lundis
  • Herr Lundis
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Det verkar vara stor oro angående HDCP i tv-sändningar.
Själv tror jag att det inte blir HDCP alls i tv-sändningar för tv-bolagen kräver inte det, det är filmbolagens krav på lagrade filmer. Jag tror inte heller att HDCP skulle vara speciellt effektivt med den typen av distribution för att stoppa pirater som spelar in program och delar ut.
Nästa generations hdtv-dvd har ju andra mycket kraftigare krypteringar som stoppar kopiering, hdcp är bara en liten del av det som egentligen redan är knäckt.
Vill tv-bolagen begränsa oss att spela in program på hårddiskar? Verkar inte troligt.

Angående comhems uttalande i början av tråden så betyder det INTE att det blir HDCP, de rekommenderar en HD-ready skärm som bland annat har hdmi och hdcp. De kunde istället ha skrivit en fullsida med tekniska specifikationer om vad skärmen måste uppfylla.

Det var mina framtidsutsikter det, tro vad ni vill. Och jag har läst att en tysk tv-kanal redan använder hdcp. Jag tror fortfarande inte att hdcp kommer att användas alls eller så värst mycket när det redan finns krypteringar för digital-tv som ingen verkar kunna knäcka.

Redigerat av Herr Lundis, 04 March 2006 - 11:21.

Postad 04 March 2006 - 21:06

Unregistered7150649a
  • Unregistered7150649a
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0

Å nu plockar vårt "kära" ComHem bort TV3 och ZTV från digitalutbudet (med en månads varsel). Har väl på nytt stött sig med Viasat och inte lyckats komma överens om avtalsvillkoren (som sist de försvann, då från marksänd digital). Suck! Börjar inse att man kanske måste komplettera med Boxer för att få tillgång till hela utbudet av "standard-kanaler"...

Om någon hör någon från ComHem om utsikterna att få med TV3 oc ZTV igen - skriv och berätta! Hos oss är framför allt ZTV = stora vinterstormen i Sibiren.

<{POST_SNAPBACK}>

lägg till då att kanal-5 inte finns digitalt heller i comhem........ :) lutar nog åt att byta leverantör , canaldigital verkar va steget före i det mesta och bilden via satelit är strået vassare än markbunden och tillgången till fria hd-kanaler i satelithimlen blir fler o fler....... :)

Postad 04 March 2006 - 21:27

Unregistered7150649a
  • Unregistered7150649a
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0
:)

Redigerat av Unregistered7150649a, 04 March 2006 - 21:28.

Postad 05 March 2006 - 12:16

jessej
  • jessej
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0
synd bara att det blir så f-rbannat fult med parabol på lägenhet...

Postad 09 March 2006 - 20:39

50plus
  • 50plus
  • Forumräv

• 745 inlägg
  • 0
Vilken "bonnröta" att jag läste om ComHem här i forumet! :unsure:

Jag skulle just till att beställa ComHem Combo.

Men jag tappade helt enkelt lusten fullständigt. :P
ComHem verkar ju ett besynnerligt företag.

Postad 17 March 2006 - 14:21

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

synd bara att det blir så f-rbannat fult med parabol på lägenhet...

<{POST_SNAPBACK}>

Dessutom får långt ifrån alla ha parabol på sin balkong för ägaren. Boxer är ett alternativ med inomhusantenn men fungerar för långtifrån alla. Tyvärr är ingen leverantör rätt väg att gå då ALLA saknar några kanaler, även boxer. Sedan är ju deras framtid för HD-tv lite okänd. Bryr mig föga om tv3 och z-tv blir analog då digitalt-tv inte är den förbättring jag söker. Det är HD-tv jag vill åt.

Postad 17 March 2006 - 14:38

JonasJansson
  • JonasJansson
  • Forumräv

• 783 inlägg
  • 0
Ja, vill ha hdtv nu! Sökt lite men inte hittat någon information om något datum (läs år) som sändningarna ska börja, eller vilken/vilka boxar det är som kommer gälla. Tror ni att de kommer lösa allt tills i höst? Är det helt kört för att se VM i HD för oss med comhem?

Jag vill köpa en box redan nu bara för att komma åt hdmi eftersom jag som många andra sitter på en felaktig samsung box som bara kan skicka komposkit signal korrekt.

Så fram med fakta, gissningar och troliga boxar!!

Postad 17 March 2006 - 15:09

jessej
  • jessej
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0
senast jag hörde så var det apr/maj, med siktet på fotbolls-vm.

Postad 17 March 2006 - 19:32

FastFreddie
  • FastFreddie
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Ja, vill ha hdtv nu! Sökt lite men inte hittat någon information om något datum (läs år) som sändningarna ska börja, eller vilken/vilka boxar det är som kommer gälla. Tror ni att de kommer lösa allt tills i höst? Är det helt kört för att se VM i HD för oss med comhem?

Jag vill köpa en box redan nu bara för att komma åt hdmi eftersom jag som många andra sitter på en felaktig samsung box som bara kan skicka komposkit signal korrekt.

Så fram med fakta, gissningar och troliga boxar!!

<{POST_SNAPBACK}>

Jag pratade med ComHem i förra veckan och då sa de att de håller som bäst på att sluttestar ett antal box-alternativ med ambition att kunna erbjuda HDTV till fotbolls-VM. Men man ska nog inte hoppas för mycket att de hinner i tid (det är ju trots allt ComHem vi pratar om...), men lansering borde ju ske någon gång i år iaf ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.