Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vilken projektor ska jag köpa?

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 februari 2006 - 17:02

Stefaan
  • Stefaan
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Hej
Efter som att jag inte är så insatt på vad man ska kolla på etc så tänkte jag att jag frågar här.
Jag har tänkt att köpa en projektor som jag ska koppla till datorn. Mest för att se på film på.
Jag har kollat på en Sanyo plv-z1x och Infocus sp4805. För min del känns det just nu som att jag ska köpa en z1x med tanke på priset.
Är det verkligen så stor skillnad på dom här 2 projektorerna? Är det värt att lägga till 2500kr för att få en sp4805?
PS. det ska bli min första projekor och vet inte hur pass känslig jag är mot regnbågar.

Hjälp mig bestämma mig. Lite argument :unsure:

Postad 24 februari 2006 - 17:18

80-talet
  • 80-talet
  • Lärjunge

• 498 inlägg
  • 0
har för mig att om man köper en 4805a för 10000, eller vad den kostar, nu så får man även en duk på köpet!!
jag tycker att det är en mkt bra budget projje med mkt lite regnbågar.
har itne tittat på sanyon...

Postad 24 februari 2006 - 18:02

Stefaan
  • Stefaan
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

har för mig att om man köper en 4805a för 10000, eller vad den kostar, nu så får man även en duk på köpet!!
jag tycker att det är en mkt bra budget projje med mkt lite regnbågar.
har itne tittat på sanyon...

<{POST_SNAPBACK}>

Jo jag har sett de, på hemmabioconsluten eller vad dom hette så får man projje + duk för 9500kr. Men som jag sa innan så är det ändå 2500kr mer än sanyon.

Postad 25 februari 2006 - 00:30

kimpa888
  • kimpa888
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Jag var och kollade på en infocus 4805 idag, och jag säger det är grymt bra bild på den.

Har inte fått sett en z1 i action men jag har fått höra att 4805 är mkt bätre, så jag ska köpa en 4805 dereckt pengarna rullar in. funderar på att kolla på en z1x om jag hittar någon butik eller någon i skellefteå som vill ha en lite förevisning för mej:D, annars är det grymt bra pris för projje och duk!

Postad 25 februari 2006 - 08:22

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

• 918 inlägg
  • 0
Z1x kan bli svår att få demad i stan, dock så har Ljudshopen IF4805 för demo.

Måste dock slå ett slag för Toshiba MT-200, den ligger mittemellan dessa i pris men presterar som 4805. Sen har den lägre ljudvolym än 4805 vilket inte skadar direkt.

Kolla även upp den när ni spekulerar i en projektor!

Postad 26 februari 2006 - 11:39

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2 523 inlägg
  • 0
jag har letat projektor länge nu och det började med att jag läste testet i hemmabio där optoma H27 vann och jag tänkte då köpa den men sedan började det spåra ur och man kollade på alla projar man kommit åt och suttit uppe halva nätterna och kollat på samma tråd med screenshots som man redan kollat på 200 ggr. och allt detta har lett tillbaka till där jag började: Optoma H27
efter att ha sett den live för någon vecka sedan så kan jag även säga att den spöade 4805 lätt då den hade klart pixlig bild medans H27 inte alls led av det. men det kan ju ha att göra med vad dom drevs av också.
men annars så mellan dom projarna du väljer mellan så är det några stora skillnader, jag har funderat på dom båda, men kanske främst sanyon då den kastar en himla stor bild på kort avstånd, är tyst, har lite högre upplösning, bra färger och tryck i bilden. MEN dålig svärta och saknar den biokänsla DLP ger med sin täta pixelstruktor och djupa svärta.
4805 har dock faroudja och är ju då en DLP med dess fördelar. men låter mycket, är "gammal" och har långt kastavstånd. dessutom så känns det som om det pratas mer fel då det gäller den än andra projar, men den har å andra sidan sålts i himla massa ex och det kan vara det som gör att det är flera som har fel på sina utan att det % är mer fel än någon annan proj.

Men H27 är den jag rekommenderar och som jag nog köper om inte något grymt erbjudande dyker upp, eller att den Acer PH110 jag ska snart få en titt på duger för den pengen dom kostar.

Mvh
Beagle

Postad 26 februari 2006 - 13:33

Stefaan
  • Stefaan
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

jag har letat projektor länge nu och det började med att jag läste testet i hemmabio där optoma H27 vann och jag tänkte då köpa den men sedan började det spåra ur och man kollade på alla projar man kommit åt och suttit uppe halva nätterna och kollat på samma tråd med screenshots som man redan kollat på 200 ggr. och allt detta har lett tillbaka till där jag började: Optoma H27
efter att ha sett den live för någon vecka sedan så kan jag även säga att den spöade 4805 lätt då den hade klart pixlig bild medans H27 inte alls led av det. men det kan ju ha att göra med vad dom drevs av också.
men annars så mellan dom projarna du väljer mellan så är det några stora skillnader, jag har funderat på dom båda, men kanske främst sanyon då den kastar en himla stor bild på kort avstånd, är tyst, har lite högre upplösning, bra färger och tryck i bilden. MEN dålig svärta och saknar den biokänsla DLP ger med sin täta pixelstruktor och djupa svärta.
4805 har dock faroudja och är ju då en DLP med dess fördelar. men låter mycket, är "gammal" och har långt kastavstånd. dessutom så känns det som om det pratas mer fel då det gäller den än andra projar, men den har å andra sidan sålts i himla massa ex och det kan vara det som gör att det är flera som har fel på sina utan att det % är mer fel än någon annan proj.

Men H27 är den jag rekommenderar och som jag nog köper om inte något grymt erbjudande dyker upp, eller att den Acer PH110 jag ska snart få en titt på duger för den pengen dom kostar.

Mvh
Beagle

<{POST_SNAPBACK}>

okej, tack för ett jättebra svar :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • 2st Slutsteg till köket
    Anton
    2025-04-27 22:56:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.