Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Behöver LCD-tips

14 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 november 2006 - 23:22

MammaLinda
  • MammaLinda
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hej!

Kan nån hjälpa mig med ett tips! Säljarna på elektronikvaruhusen verkar mer intresserade av att sälja tilläggsförsäkringar *grrr* :-(.

Jag söker en 37-40 tums LCD TV där mina pojkar framföra allt skall spela Xbox, se på DVD och jag kan se på filmer.
Som alla ni alla killar vet *ler* så är pojkar ganska upplevelse- och tekniksintresserade, så även mina småkillar, de vill en en riktigt mulitmedia-dagis, här hemma som de säger *skrattar*.
Hellre bra bild än ljud, det håller killarna fängslade.

Jag kan tänka mig att lägga 15-20.000:- och vill köpa nåt som håller framöver, inget skräp eller nåt som inte funkar med kommande filmer och spel.

Tack så länge *kram*.

Ps. En snubbe på jobbet sa att TV:n måste fixa BlueRay, är det nån ny dvd? ;-)

Redigerat av Dreadlock, 11 december 2006 - 23:40.

Postad 30 november 2006 - 23:27

Unregistered421f5d40
  • Unregistered421f5d40
  • Beroende

• 1 364 inlägg
  • 0
Denna TV är mkt populär just nu . Dock så är priset lite över din budget men det kaske går endå . Annars sjuker ju priserna hela tiden så jag tror inte det tar så lång tid innan den är ner i 20,000

https://www.prisjakt...kt.php?p=117169

PS: Denns fixar blue ray

Redigerat av Unregistered421f5d40, 30 november 2006 - 23:28.

Postad 30 november 2006 - 23:45

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4 219 inlägg
  • 0
Hej

För att få en stor och bra TV inom din budget kan du titta på någon av de här två:

Båda apparaterna har bra bild på DVD, TV och funkar utmärkt till XBox360 och dator.

Själv skulle jag välja LB1R för att den är lite större.

Apparaterna är HD Ready så att de visar både HDTV och BlueRay eller HD-DVD.

Mvh
Chris

Postad 01 december 2006 - 00:48

Coolg8
  • Coolg8
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Sony KDL 40 S2000 eller V2000.
Kanon TV.. Fortfarande bland det bästa jag sett i den prisgruppen.

Postad 01 december 2006 - 19:11

Unregistered35020
  • Unregistered35020
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0

LG 42" LC2R från Inwarehouse, straxt under 15' med frakt om du beställer via deras webshop, pyntar via din bank och anger koden som finns här på prisjakt (snegla på den tv-modellen under prisjakt - lcd-tv, så hittar du koden på inwarehouse-raden).

Pris/prestanda är sanslöst bra, bilden är lätt i klass med det bästa jag sett i platt-tv-väg - jag matar med pc (VGA då mitt graffe trilskas med dvi och rätt upplösning) och xbox360 (komponent).

Det är inget att fundera på...väggfäste handlar du av brl.se - deras standardfäste för en femhundring passar som en smäck.

/J

Redigerat av Unregistered35020, 01 december 2006 - 19:13.

Postad 01 december 2006 - 19:53

Mollusk
  • Mollusk
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Håller med Cosmoz 08, ni kommer att tappa hakan när ni ser HD film på den TVn. Högre upplösning är värt några tusenlappar extra, det är en låg avgift räknat på många år och ger en fullkomligt makalös bild när bildkällan fyller ut TVskärmen. Det är det BluRay är, HD film på disc, 1920x1080 pixlar, eftersom den TVn har samma fysiska upplösning får ni bästa möjliga bildkvalitet.

Postad 05 december 2006 - 10:31

FinnGus
  • FinnGus
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
Hej Mamma,

TVapparaterna ovan är alldeles bra val. Inget att tillägga där.

Tänkte bara säga att BlueRay är en nyare variant av DVD (något förenklat), som spelar upp film i högre upplösning (alltså fler bildpunkter, pixlar, mao fler detaljer) än en vanlig DVD. Plattbildsskärmar (LCD, Plasma) som kan återge denna högre upplösning är märkta med "HD-Ready".

Allt fler och fler bildvisare är det numera, men det betyder inte att du måste skaffa dig en BluerRay-spelare eller fördenskull HD-DVD (ett konkurrerande format) ännu på länge.

Postad 10 december 2006 - 13:29

MammaLinda
  • MammaLinda
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Tack killar, ni är underbara, jag har lärt mig en del här *ler*.

Förutom er expertis köpte jag en tidning som heter M3, hoppas ni inte tycker jag sviker er nu *skäms*.

M3 valde en LG till bästa köp, enligt priskjakt finns den även som 42 tummare - LG 42LB1R.
Jag tänkte satsa på den till mig och mina söner. Om jag nu vågar :D

För mig verkar TV:n bra till att se på film med en hemmabio anläggning, spela playstation och somna framför på vardagskvällarna ;)

Eller skall man vänta till s**b/on*ffs/media*arkt mm mellandagsrea?

Vågar man köpa nåt på nätet, till götet från Inwarehouse.se? Får jag samma garanti och hur får jag ev service? :D Tänk om apparaturen går sönder? :)

Om nån vet nån bra hammabio-anläggning som har... vänta skall läsa i Playstation manualen.. optisk in - vill att killarna hemma skall få ljudupplevelser i sina spel - så får ni gärna lägga ett mess här på forumet.

Kram Linda

Postad 10 december 2006 - 17:16

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4 219 inlägg
  • 0
LG 42LB1R tror jag blir ett jättebra val med stor och bra bild till ett rimligt pris.

Garantin på TV:n är 1 år men du skyddas också av konsumentköplagen som ger dig bra rättigheter om det skulle vara något ursprungsfel i varan.

Om det skulle bli något fel på TV:n så brukar serviceverkstan komma och hämta TV:n hos dig.

När du handlar på internet så får du även 14 dagars ångerrätt som innebär att du kan packa upp TV:n och prova den. Om du inte är nöjd eller bara ångrar dig kan du skicka tillbaka den inom 14 dagar och få pengarna tillbaka.

Själv har jag aldrig handlat på InWarehouse men du kan ju läsa omdömena och se https://www.prisjakt...ksinfo.php?f=43 Många säljare kan vara lite besvärliga vid returer oavsett om man handlar i butik eller på nätet men det löser sig nästan alltid om man står på sig.

Postad 10 december 2006 - 18:16

Ritsch
  • Ritsch
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
I samma test i M3 fick även Fujitsu Siemens LCD VQ40-1 bra betyg. Och ser man till det förhållandevis låga priset är det nog bra köp. Det finns en tråd om den på forumet.

Jag har själv ingen erfarenhet av LCD från Fujitsu Siemens. Men jag har en plasma-tv från den tillverkaren och är nöjd. Bara en sån sak att mycket är tillverkat av gedigen aluminium. T o m bordsstativet är tillverkat av aluminium.

VQ40-1 är tyvärr svår att få tag på men VQ40-2 (efterföljare) finns att köpa på t ex Dustin Home för 12 990 kr. Då är det gratis frakt men i princip får man ändå betala frakt från Postens terminal eller åka och hämta själv (hos Posten).

VQ40-2 har två stycken HDMI- ingångar och det är en fördel eftersom fler och fler apparater får den kopplingsmöjligheten. LG:s apparat som nämns i testet och den 42-tummaren som du tänkt köpa har endast en HDMI-ingång. Dessutom har i alla fall 37 tummaren komponentingångar (man kopplar t ex dvd-spelare och tv-spel på det sättet) på sidan av apparaten och enligt M3 är det en miss. De allra flesta tillverkarna samlar alla ingångar på baksidan.

Vad jag förstår hämtar Fujitsu Siemens felaktiga apparater under garantitiden. Men jag är inte helt säker vad gäller den biten. Vill man veta exakt så kan företaget där man handlar svara på det. Om du vill handla från Inwarehouse är det kanske bäst att du frågar innan hur det går till med garantin hos dem.

Visst är det något mer obekvämt att handla på postorder men man har ju egentligen inte mycket mer trygghet i en vanlig affär på hemorten när garantin gått ut.

Jag läste i Metro att det förmodligen kommer att vara dåligt med apparater på mellandagsrean. I alla fall om man vill ha något bra. De sänker väl inte priset på populära apparater som går åt ändå utan rea.

Redigerat av Ritsch, 10 december 2006 - 18:29.

Postad 10 december 2006 - 19:36

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4 219 inlägg
  • 0
Ritsch det finns oändligt många alternativ och alla på det här forumet har olika idéer och favoriter. Den TV som MammaLinda har fastnat för är jättebra, en av de bästa LCD:erna som släpptes under 2006. Egentligen är jag för kräsen för att gilla bilden på standard-LCD men bilden på LG LB1R tycker jag om.

Postad 10 december 2006 - 19:40

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 302 inlägg
  • 0
Mellandagsrean är lurendrejeri, om ni läser reklambladen som skickats ut senaste veckan kommer ni att se att de HÖJT priserna på många produkter 10-20%, Sedan efter jul kommer de att sänka tillbaka till den nivån som gällde i November och säga att det är en fantastisk mellandagsrea.

Sant är alltså att det kan vara dumt att köpa nu eftersom de höjt priserna men rean innebär bara en tillbakagång till ordinarie priser...

Nätbutikerna agerar normalt inte så här, så köp på nätet vetja...

Postad 10 december 2006 - 20:46

Ritsch
  • Ritsch
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Chris:

Jag ska inte uttala mig om bildkvalitén eftersom jag inte sett varken LG:n eller Fujitsu Siemens- apparaten i verkligheten.

Tittar man i M3:s test så ser man att den från LG och den från Fujitsu Siemens fick samma betyg för bilden. Läser man noga ser man att Fujitsu Siemens endast har riktigt bra bild med HDMI. LG:n verkar vara bättre överlag.

Alla apparater har ju något "fel" så det är svårt att välja, det tycker nog de flesta som ska köpa.

Postad 10 december 2006 - 23:59

MammaLinda
  • MammaLinda
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Tack för alla era svar :)

Nu skall jag våga handla på nätet, men vet inte vad :D ?

Så jag skapade två nya trådar, särskilt efter att fått förslaget att vänta med LCD i 4 månader...
Skal jag köpa LCD ocxh hemmabio till mina pojkar inför jul, så måste jag beställa i veckan som kommer :D

https://www.minhembi...howtopic=141603

https://www.minhembi...howtopic=141600

Postad 11 december 2006 - 00:19

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

• 1 450 inlägg
  • 0
Appropå mellandagsrean.

Om man handlar i en butik med lägsta pris-garanti, t ex OnOff, så kan man gå tillbaka och få mellanskillnaden om de sänker priset inom 30 dagar från inköp.

Så gjorde vi med ett PS2 som vi köpte i julklapp. I mellandagarna sänkte de priset med 350:-, pengar som vi fick tillbaka när vi visade kvittot :)

-edit- stavfel

Redigerat av Unregistered24c8b9de, 11 december 2006 - 02:34.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.