Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Det hettar till i formatkriget - Toshiba HD-A2 + 5 filmer för US$299

33 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 maj 2007 - 15:58

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
Läs mer här

Postad 18 maj 2007 - 17:50

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0
Att HD-DVD bara har skabbiga spelare är ju tillräckligt för att välja Blu-ray

Postad 18 maj 2007 - 20:36

Andreas81a
  • Andreas81a
  • Forumräv

• 620 inlägg
  • 0
Själv skulle jag slått till på en hddvd om jag inte satt...kommer sitta...på ett htpc inom en snar framtid

Postad 18 maj 2007 - 21:02

Evelon
  • Evelon
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0
Kommer dessa erbjudande också gälla den svenska marknaden? Om man har tur brukar man ju annars få en elkabel på köpet.

EDIT: Jag hittade denna länk http://www.aftonblad...1072201,00.html

Redigerat av Evelon, 19 maj 2007 - 06:47.

Postad 18 maj 2007 - 23:16

Suomela
  • Suomela
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
nja.. ingen spelare kan konkurrera med htpcn... så jag fortsätter köra med den.. billigare i längden :>

Postad 18 maj 2007 - 23:58

Unregistered47746e95
  • Unregistered47746e95
  • Beroende

• 1 082 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Utveckla detta, annars låter du bara korkad.

Postad 19 maj 2007 - 00:10

sinome
  • sinome
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
kan inte bara hd-dvd DÖ! så man slipper allt detta "kriget".. ;)
ganska jobbigt för oss konsumenter att behöva välja vilket man ska ha.. :)

Postad 19 maj 2007 - 02:03

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

kan inte bara hd-dvd DÖ! så man slipper allt detta "kriget"..  :wub:
ganska jobbigt för oss konsumenter att behöva välja vilket man ska ha.. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Kan inte bluray dö så man slipper kriget...

Postad 19 maj 2007 - 08:05

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3 548 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Säkert någon tonåring som fick PS3an som födelsedagspresent utav sina föräldrar :wub:

*BDA säljer fortfarande halvfärdiga produkter utan 1.1 profilen o BDlive till ganska saftiga priser...HD-DVDns specsen har varit färdiga från day one :) .

Postad 19 maj 2007 - 08:49

Suomela
  • Suomela
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
krig = bättre priser! bra för oss konsumenter! låt båda leva!

Postad 19 maj 2007 - 09:16

Unregistered96f737f3
  • Unregistered96f737f3
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med Suomela, utan två format hade vi aldrig haft denna snabba prisutveckling neråt. Titta bara på PS2 och xbox när det begav sig. Forsätter det så här kommer man snart få båda spelarna till en billig penning och ett ilandsproblem är ur världen, förutom att det börjar bli trångt under tvn :)

Postad 19 maj 2007 - 10:58

Max_Power
  • Max_Power
  • Lärjunge

• 433 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Du har inte sett en Toshiba XE1 va? Och nej, en bild på internet räknas inte.

Postad 19 maj 2007 - 13:24

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Säkert någon tonåring som fick PS3an som födelsedagspresent utav sina föräldrar :wub:

*BDA säljer fortfarande halvfärdiga produkter utan 1.1 profilen o BDlive till ganska saftiga priser...HD-DVDns specsen har varit färdiga från day one :) .

<{POST_SNAPBACK}>

Haha nee. Klagar inte på HD-DVD som format. Klagar på att det inte finns några snygga spelare. Har inte bestämt mig för HD-DVD eller Blu-Ray än.

Dock så har ju Blu-Ray en del snygga. Panasonic, Pioneer, Sony. Men ta det inte som något hat mot HD-DVD kommer säkert någon snygg där med. Toshiba har ju aldrig gjort något speciellt snyggt.

Redigerat av Unregisteredb7bdb1f7, 19 maj 2007 - 13:27.

Postad 19 maj 2007 - 14:21

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3 548 inlägg
  • 0

Haha nee. Klagar inte på HD-DVD som format. Klagar på att det inte finns några snygga spelare. Har inte bestämt mig för HD-DVD eller Blu-Ray än.

Dock så har ju Blu-Ray en del snygga. Panasonic, Pioneer, Sony. Men ta det inte som något hat mot HD-DVD kommer säkert någon snygg där med. Toshiba har ju aldrig gjort något speciellt snyggt.

<{POST_SNAPBACK}>

No problem från min sida :) ...vi kommer att se flera BD o HD standalones i September (CEDIA EXPO)

*Gillar din avatar("Mark "Chopper" Read" rockar fett :wub: ...dvs Eric Bana)

Postad 19 maj 2007 - 18:36

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

• 1 323 inlägg
  • 0
Hmmm spännade pris på Toshibas spelare om man ser var vi får betala här hemma.

O.T men när &#/?%%## kommer det HD spelare från lite vettiga tillverkare?? Vem har haft dvd spelare från Toshiba,Samsung,panasonic?? Var är Denon,Arcam,Meridian och övriga? Antar att dom gör som de flesta andra, väntar och ser vem som vinner....SUCK..

Det SKALL bli en Hdspelare för mig snart....har väntat ett år snart på en vettig spelare...men om priserna på någon av spelarna i tråden hamnar på vettig nivå så kan väl dom funka till andra får ändan ur vagnen............

Postad 19 maj 2007 - 21:51

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3 548 inlägg
  • 0

Hmmm spännade pris på Toshibas spelare om man ser var vi får betala här hemma.

O.T men när &#/?%%## kommer det HD spelare från lite vettiga tillverkare?? Vem har haft dvd spelare från Toshiba,Samsung,panasonic?? Var är Denon,Arcam,Meridian och övriga? Antar att dom gör som de flesta andra, väntar och ser vem som vinner....SUCK..

Det SKALL bli en Hdspelare för mig snart....har väntat ett år snart på en vettig spelare...men om priserna på någon av spelarna i tråden hamnar på vettig nivå så kan väl dom funka till andra får ändan ur vagnen............

<{POST_SNAPBACK}>

http://www.us.onkyo.com/news.cfm?id=2

http://media.meridia...hddvd-ces07.pdf

o flera spelare kommer att presenteras i september (CEDIA EXPO) :)

Postad 20 maj 2007 - 11:16

Unregisterede74beff4
  • Unregisterede74beff4
  • Veteran

• 1 503 inlägg
  • 0
En htpc blir mycket dyrare än att köpa en vanlig BD spelare. Bar en blue-ray läsare kostar ju 6-7 000kr., Sen ska man ha rätt bra processor, grafikkort m.m.

Ända fördelen med htpc är ju man kan samla nerladdade filmer på datorn men olaglig vill man ju inte vara..

Postad 20 maj 2007 - 15:42

Pylorus
  • Pylorus
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0

En htpc blir mycket dyrare än att köpa en vanlig BD spelare. Bar en blue-ray läsare kostar ju 6-7 000kr., Sen ska man ha rätt bra processor, grafikkort m.m.

Ända fördelen med htpc är ju man kan samla nerladdade filmer på datorn men olaglig vill man ju inte vara..

<{POST_SNAPBACK}>

Det enda olagliga med att rippa sina skivor (flac såklart!) och dvd'er och samla dom på en hårddisk för styrning via fjärrkontroll är att det är brottsligt smidigt. :blink:

Postad 21 maj 2007 - 00:12

jsl_80
  • jsl_80
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0

Bar en blue-ray läsare kostar ju 6-7 000kr.,

<{POST_SNAPBACK}>

Billigaste brännarna ligger från ca 5000 kr, https://www.prisjakt...egori.php?k=583 men behöver man inte bränna egna Blu-ray-skivor så kommer Pioneer snart med en Blu-ray-comboenhet (BD-läsare + DVD-brännare) från lite drygt 2000 kr, https://www.minhembio.com/nyheter/1078 som säkerligen kommer följas av ännu billigare enheter från Lite-On & Co.

Postad 21 maj 2007 - 05:56

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3 548 inlägg
  • 0

Bar en blue-ray läsare kostar ju 6-7 000kr.,

<{POST_SNAPBACK}>

Billigaste brännarna ligger från ca 5000 kr, https://www.prisjakt...egori.php?k=583 men behöver man inte bränna egna Blu-ray-skivor så kommer Pioneer snart med en Blu-ray-comboenhet (BD-läsare + DVD-brännare) från lite drygt 2000 kr, https://www.minhembio.com/nyheter/1078 som säkerligen kommer följas av ännu billigare enheter från Lite-On & Co.

<{POST_SNAPBACK}>

Annars går det jätte bra med den här också https://www.prisjakt...kt.php?p=141906 som kostar bara 1590:- :blink: o funkar som PC drive.

Postad 21 maj 2007 - 11:14

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Måste bara komplettera med två spelare -Toshiba HD XA1 : Product of the Year Award :wub: -av amerikas största hifi media tidning.
Toshiba HD-XE1 HD DVD player has scooped the "Best Hi-Def Player" award at this year's Home Cinema Choice Awards. :wub: som sammanställs av englands ledande Audio Video experter.

Två prestige tunga priser som betyder enormt mycket och som man inte får hur som helst :wub:

Postad 21 maj 2007 - 21:58

khaan
  • khaan
  • Forumräv

• 928 inlägg
  • 0
Själv hoppas jag snart på att vi får se kombinerade HDDVD/Bluray-läsare för inmontering i dator.
Gärna att något av formaten går att bränna också, vilket av dem kvittar egentligen, bara jag får en kombinerad läsare..

Redigerat av khaan, 21 maj 2007 - 21:58.

Postad 22 maj 2007 - 07:51

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3 548 inlägg
  • 0

Själv hoppas jag snart på att vi får se kombinerade HDDVD/Bluray-läsare för inmontering i dator.
Gärna att något av formaten går att bränna också, vilket av dem kvittar egentligen, bara jag får en kombinerad läsare..

<{POST_SNAPBACK}>

http://www.lge.com/p.../ggw-h10n.jhtml

*World's First Blu-ray Rewriter & HD DVD-ROM Drive
*50GB of Storage Capacity (BD Dual Layer)
*BD/HD DVD/DVD/CD Formats Compatible
*Serial ATA
Postad bild
:blink:

Redigerat av diabolo, 22 maj 2007 - 07:53.

Postad 22 maj 2007 - 09:47

Rafe
  • Rafe
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Problemet för HD-DVD är väl att det enda riktiga fördelen med det formatet är priset.
Nu börjar bägga komma ner i en prisnivå då det inte spelar så stor roll om det skiljer lite.
Jag menar , om en spelare kostar 3000:- eller 4000:- spelar ju inte så stor roll, i alla fall inte för mig. Eller finns det andra fördelar med HD-DVD som jag missat?

Postad 22 maj 2007 - 11:26

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3 548 inlägg
  • 0

Problemet för HD-DVD är väl att det enda riktiga fördelen med det formatet är priset.
Nu börjar bägga komma ner i en prisnivå då det inte spelar så stor roll om det skiljer lite.
Jag menar , om en spelare kostar 3000:- eller 4000:- spelar ju inte så stor roll, i alla fall inte för mig. Eller finns det andra fördelar med HD-DVD som jag missat?

<{POST_SNAPBACK}>

Regionsfria spelare/filmer(HD), billigare, mandatory som är klar från day one osv.

Postad 23 maj 2007 - 01:09

khaan
  • khaan
  • Forumräv

• 928 inlägg
  • 0

http://www.lge.com/p.../ggw-h10n.jhtml

*World's First Blu-ray Rewriter & HD DVD-ROM Drive
*50GB of Storage Capacity (BD Dual Layer)
*BD/HD DVD/DVD/CD Formats Compatible
*Serial ATA
Postad bild
:rolleyes:

Sådärja! NU snackar vi! :-D
När kan man räkna med att den där sötnosen kommer till Sverige då?

Lite småsaftigt pris än dock:
Engadget
Review

Postad 23 maj 2007 - 02:10

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3 548 inlägg
  • 0

Lite småsaftigt pris än dock:
Engadget
Review

<{POST_SNAPBACK}>

Det går alltid att importera :rolleyes:

Postad 23 maj 2007 - 09:27

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

• 493 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med Suomela, utan två format hade vi aldrig haft denna snabba prisutveckling neråt. Titta bara på PS2 och xbox när det begav sig. Forsätter det så här kommer man snart få båda spelarna till en billig penning och ett ilandsproblem är ur världen, förutom att det börjar bli trångt under tvn :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Skitsnack. Med ett standardformat hade fler tillverkare tidigt vågat sig in i leken och börjat producera olika spelare. Med fler tillverkare så blir det mer konkurrens.

De två formaten konkurrerar också, visst. Men det hade blivit än bättre med flera aktörer. Se på DVD, där kom ju tidigt många olika tillverkare in och det gjorde att både kvaliteten på spelarna blev bättre och priset lägre.

Hade det inte varit formatkrig så hade förmodligen exempelvis jag redan köpt en BluRay/HD-DVD idag. Nu gör jag som de flesta och väntar. Eventuellt blir det en Xbox-HD-DVD till min HTPC. Det är överkomligt i pris.

Postad 23 maj 2007 - 19:09

Unregistered1273
  • Unregistered1273
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Varför köpa nu?

Varför inte vänta? DVD suger inte så ###### hårt...
Vi ses sen när ni kastar era ur dåliga BluRay/HD-DVD spelare...

Postad 25 maj 2007 - 02:22

Dragonage
  • Dragonage
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
jag håller mig till blue-ray. visst jag har ps3 o där har jag tjänat in lite. men kollar vi på de stora filmmakarna. så ligger blueray lite bättre på plats. fler som släpper på blueray än till hd-dvd

just skivorna ligger ju blue-ray riktigt bra med kapacitet. o därför kostar det lite mer.

o när det gäller spelarna. vad e där för fel på spelarna. de e ju "fina" på sitt sätt.

sen får man väll säga lite att om microsoft hjälper ut lite med hd-dvd så lär man väll förvänta sig en massa blue-screen of death lite då o då på tv:n ;)

jag hoppas konsumenterna lägger ner lite tid på detta med vilken som ska bli standards så det inte blir som när vhs valdes..

har väll egentligen inget illa o säga om hd-dvd men just att jag tycker blue-ray ligger bättre till för mig. just kapacitet och filmbolags vis

Postad 25 maj 2007 - 09:13

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3 548 inlägg
  • 0

har väll egentligen inget illa o säga om hd-dvd men just att jag tycker blue-ray ligger bättre till för mig. just kapacitet och filmbolags vis

<{POST_SNAPBACK}>

http://bluray.highde...leasedates.html

http://hddvd.highdef...leasedates.html

;)

Postad 27 maj 2007 - 02:30

Dragonage
  • Dragonage
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
De tre stora bolagen Sony, Disney och Fox väljer bara att backa upp Blu-ray medan Paramount och Warner ställer sig bakom båda formaten.

Universal har däremot bestämt sig för att bara använda HD DVD-formatet, som de menar är både lättare och billigare att producera.

sen har listan fyllts på. o sist jag kollade var där fler filmbolag bakom BD än hddvd. men det e inte slut än

det återstå o se vem som vinner

Postad 27 maj 2007 - 09:34

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0

De tre stora bolagen Sony, Disney och Fox väljer bara att backa upp Blu-ray medan Paramount och Warner ställer sig bakom båda formaten.

Universal har däremot bestämt sig för att bara använda HD DVD-formatet, som de menar är både lättare och billigare att producera.
sen har listan fyllts på. o sist jag kollade var där fler filmbolag bakom BD än hddvd. men det e inte slut än

det återstå o se vem som vinner

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, Universal har hajat till det rätt :)

Postad 31 maj 2007 - 22:04

Unregistered9ed1c5ca
  • Unregistered9ed1c5ca
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Varför byta till ett format som man kommer att få byta ut inom en snar framtid igen. Lagringsbehoven kommer bara att öka, bättre att ta det längsta steget framåt än att smådatta lite. Hd-dvd känns som en upphottad dvd medans bluray känns nytt och har betydligt större lagringskapacitet.

Som det ser ut nu så tror jag ingen vinner, det kommer att bli mer o mer kombospelare, sen har jag svårt att se någon av aktörerna ge sig och bara lägga ner. Sony kan ju definitivt inte göra det med tanke på Ps3.........

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.