Sony BRAVIA KDL-40D3000 40" HD Ready LED Smart TV - KDL-40D3000
(TV)
|
1
|
(57)
|
Inga priser |
Postad 09 August 2007 - 18:19
Är den verkligen så överlägsen?
LGn är billigare, har bättre responstid och verkar i övrigt väldigt stabil också.
Om man jämför sonys 40 mot lg, så har LG även 2 tum större skärm.
Postad 09 August 2007 - 20:55
/niklas
Postad 09 August 2007 - 23:10
D3000 har 100mhz, detta är överlägsen respons.
D3000 fått mycket bra kritik, LGs topp LY får kritik för dålig svärta.
D3000 har DVB-C och 3HDMI. 46D är mycket prisvärd.
japaner jappaner
Postad 10 August 2007 - 10:19
D3000 har 100mhz, detta är överlägsen respons.
Rättelse den har 100Hz bilduppdatering.
Postad 10 August 2007 - 10:38
Gå till butik och jämför själv.. bättre svärta, bättre återgivning på SD material och gamla DVD. BD visas mjukt och fint. Färgdjupet är kanon med den nya panelen (3d känsla)
Som jag sagt innan, jag kan inte annat än varmt rekommendera D3000 som jag anser vara den bästa LCDn på marknaden just nu. Jag var helt inne på fullhd innan jag upptäckte denna underbara tv.
Postad 10 August 2007 - 11:15
Nåja, vad jag funderar är om någon har sett denna tv i butik i Umeå?
Äh, blev ju egentligen OT det här, men men ...
Postad 10 August 2007 - 16:31
Den intilliggande Sonyn P2530 såg minst lika bra ut, om inte bättre faktiskt. Tyvärr låg de andra märkena långt ifrån tvn, så det var svårt att göra en bra jämförelse med annat än Sonys egna apparater.
Bilden såg nästan lite dimmig ut, men det kan givetvis bero på inställningarna som jag inte trixade nånting med.
Men hittills är det otroligt många som har lovordat D3000 och så många borde ju inte kunna ha fel.
Tycker ni att bilden på D3000, jämfört med LGn eller andra LCDer, tvivelsutan står i en annan liga, eller är kvalitetsövertaget bara marginellt eller i endast vissa hänseenden?
Postad 10 August 2007 - 17:10
Fortfarande enda sonyn med 24p 100Hz DVB-C.
Jag anser man kan säga att den som är sugen på TV nu har tur att köpa 46D som är bra i allt, utan att vara perfekt.
Finns tråd om att LC ofta har ljusgenomsläpp vid kanterna.
löjligt att ha denna diskussion
Postad 10 August 2007 - 17:43
I annat fall om det gäller LG skulle jag absolut välja LB2R framför LC55 då dom är i stort samma TV, förutom att LB2R är mer påkostad, utrustad, med identisk bildkvalite, utan 100Hz påslaget.
Om man nu mot all förmodan inte skulle gilla det. Men kan inte tänka mig det, när man väl fått den inställd.
Kan råda dig att göra en jämförelse mellan dessa två också. Glöm bara inte slå ifrån XD.
Postad 11 August 2007 - 11:27
Vet att dem har haft framme 32" D3000 på Expert Strömpilen. Dem har även 40" i lager men har den inte ute i butik. Varjefall för nån vecka sen...
Postad 11 August 2007 - 15:18
Man blir ju väldigt sugen på D3000
Tidigare har jag tänkt mycket på detta med full hd men när det kommer apparater som har verkligt bra bild så känns det som att det blir mindre viktigt med upplösningen (att man grubblar på fullhd kanske kan vara en ersättnings-tanke för att man inte egentligen tycker att bilden är så bra man skulle vilja?).
Det står 2st framme på Ulf Stormarknad.
Postad 13 August 2007 - 20:51
LG (Lucky Goldstar) är ju gamla Goldstar som bara var skit. Bara för att en produkt byter namn så blir den inte bättre för det.
Postad 14 August 2007 - 19:41
En anledning som jag kan tänka mig väger lite till LGs fördel är att Sonyn är designmässigt ganska ful. Nästan irriterande ful faktiskt.
Postad 16 August 2007 - 08:00
Sonyn alla dagar i veckan.
LG (Lucky Goldstar) är ju gamla Goldstar som bara var skit. Bara för att en produkt byter namn så blir den inte bättre för det.
Det är också ett känt faktum att BMW betecknades som skit långt tillbaka i tiden, och en viss känd sportbilstillverkare byggde traktorer. Jag har en gammal Goldstarbergsprängare på kontoret som fungerar än och den är byggd på 70-talet. Nog för att jag kan hålla med om att gamla Goldstar var skit, och att jag var skeptiskt i mitten av 90-talet när de bytte namn, men deras prylar är faktiskt riktigt bra numera. Jag har två platta LCD-TVs från LG som båda funkar utmärkt.
Postad 17 August 2007 - 00:24
Minns att denon oxå var ett skitmärke en gång i tiden. Saker och ting förändras och utvecklingen går framåt. Företag expanderar och växer medans andra går i konkurs.
Jag röstar på "LG".........så klart!!!
Redigerat av masterlink, 17 August 2007 - 00:25.
Postad 17 August 2007 - 11:02
Sonyn går bevisligen djupare i svärtan så det är väl inte så konstigt om de som sett något bättre "klagar". Att du sen är nöjd med svärtan i din LG är ju en annan sak.Alla klagar på svärtan på LG. Håller inte med.
sportmats>>
Kan inte minnas att Goldstar hade några 42" LCD på 90-talet (LG (Lucky Goldstar) är ju gamla Goldstar som bara var skit. Bara för att en produkt byter namn så blir den inte bättre för det.
Postad 18 August 2007 - 21:07
Postad 19 August 2007 - 23:39
Postad 20 August 2007 - 16:33
D3000 pixelmappar via såväl HDMI som VGA utan minsta problem enl HB. Så de grät inte iaf...försök att pixelmappa med någon annan än Lg och du kommer att gråta, det fungerar inte, Lg är med i matchen. Är SUPERNÖJD med min 42LC55.
Postad 26 September 2007 - 09:54
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
1080p/24
27 bilder
20 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?