Första återbesöket: Försäljaren förklarade att det behöver vara väldigt tyst i rummet annars funkar det inte. Så jag stack hem igen stängde av datorn och allt annat som lät men det funka inte ändå.
Andra återbesöket: Kopplade upp apparaten i butiken och konstaterade att det var micken som var av fel typ. Senare visade det sig att kompisen som har en 335 bytte sin mick i samma butik för att den var trasig. Förmodligen fick jag hans mick som både var fel modell och trasig.
Nu gick det att kalibrera maskinen men jag blev ändå inte riktigt nöjd med ljudet. Jag hade vid ett tidigare tillfälle lånat hem kompisens 335 och upplevde ljudet av den som bättre.
Efter någon vecka så spraka det till kraftigt i ena bakhögtalaren när jag bytte spår på dvd skivan. Det blåste såpass kraftigt ur basporten så jag kände det på 2,5 meters håll. Sprakandet fortsatte men betydligt lägre och värst på ena bakhögtalaren. Detta hände när den digitala signalen avbröts en kort stund t.ex. vid byte av spår på en cd. Jag tog med stärkaren till kompisen och prova med hans dvd och samma fenomen uppstod där. Plus att stärkaren hängde sig vid ett tillfälle så man var tvungen att bryta strömmen för att få igång den igen. Sen var hela apparaten nollställd igen

Tredje återbesöket. (tre veckor efter inköpet) Kraftigt besviken berättade jag för försäljaren om mina bekymmer. Plus att jag förklarade hur det låg till med mikrofonen. Denna gången var även farsan med som är välkänd i den butiken efter att ha spenderat många många tusingar där. Försäljaren gav mig tre alternativ, antingen skicka den på reparation. Byta den jämt med en 347 eller betala 1000kr och få en 445:a. Jag tog 445:an. Helnöjd åkte jag hem och koppla in apparaten, jag hade ju ändå fått en sprillans 445:a till oförskämt bra pris.
Det gick åt hela dagen, kvällen och natten för att ställa in förstärkaren som hade betydligt mer inställningar än 435:an, Äntligen var jag helnöjd med ljudet som var betydligt bättre än innan. Nöjd somnade jag och fortsatte på morgonen med att programmera fjärren. När allt var färdigt så hänger sig plötsligt stärkaren precis som den förra hade gjort en gång. Det var bara att bryta strömmen och vips var hela gårdagens pill borta.

I morgon hinner jag tyvärr inte åka tillbaka till butiken men det blir i övermorgon. Jag vet inte vad jag ska ta mig till nu. Jag gillar verkligen HK:s ljud och design som i mina öron och ögon är överlägset i jämförelse med annat jag har lyssnat på. Men det känns ju som om det finns stora kvalitetsbrister eller har jag bara haft otur??? Dessutom köpte jag en HK dvd i samband med förstärkaren som jag är mycket nöjd med så egentligen vill jag inte byta fabrikat.
Frågan är väll vad ni hade gjort. Tyvärr har butiken där jag har köpt prylarna bara HK, Yamaha, Pioneer och Sony att välja på tyvärr faller dom tre sist nämnda mig inte alls in i smaken. Så jag har väl egentligen bara 2 alternativ.
Antingen byta mot en ny 445:a. Jag vet däremot att dom inte har hemma nån mer eftersom jag fick den sista. Eller eventuellt pruta till mig en 645:a som kompensation för att besvär.
Eller så kan jag ju byta in både min dvd 23 och min 445:a och gå till en annan butik. Jag tror däremot inte att jag kommer hitta motsvarande prestanda för dom pengarna hos ett annat märke?? Nad tycker jag lät bra men dom är ju så fula. Sheerwood verkar göra fina maskiner. Dessvärre finns det ingen som säljer dom i närheten så jag har inte kunnat provlyssnat

Vad hade ni gjort i min sits?
Redigerat av kowalofski, 02 september 2007 - 11:35.