Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vilseleder Comhem sina kunder ?

184 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Humax CXHD-1000C (Digitalboxar) 1 6,25 (183) Inga priser
25 relaterade trådar
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction! (77 inlägg) 12 år sedan
Comhem Humax CXHD-5000c (482 inlägg) 12 år sedan
Viasat sport HD, Ljudproblem (144 inlägg) 14 år sedan
ComHem och HD (Humax CXHD-1000C) del 2 (774 inlägg) 14 år sedan
Varför finns inga SD-boxar med HDMI? (12 inlägg) 15 år sedan
Onkyo SR606 - Bildproblem (19 inlägg) 16 år sedan
Sälja begagnat som nytt.... (1 inlägg) 16 år sedan
Panasonic DMR-EH57 med Comhem HD-box? (7 inlägg) 16 år sedan
Com Hem HD-box för 1kr (14 inlägg) 16 år sedan
Comhems HDTV satsning som ComBort? (335 inlägg) 16 år sedan
COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU! (242 inlägg) 16 år sedan
Smartwi och ComHem HD Humax + andra SD boxar (8 inlägg) 16 år sedan
Är du nöjd med Comhem och deras Humax HD box (141 inlägg) 16 år sedan
Har du anmält Comhem till ARN ? (58 inlägg) 16 år sedan
Inget fotbolls-EM i HD via ComHem (96 inlägg) 16 år sedan
ComHem HDTV (21 inlägg) 16 år sedan
ComHem omröstning Humax CXHD-1000C (27 inlägg) 16 år sedan
Öga mot öga med Comhem - ett samtal om HDTV, Humax HD-box mm. (52 inlägg) 16 år sedan
Fler hd-kanaler hos Com Hem (32 inlägg) 16 år sedan
Canal+ Sport HD i Com Hems utbud (435 inlägg) 17 år sedan
ComHem programinformation! (18 inlägg) 17 år sedan
ComHem - äkta digitalt? (17 inlägg) 17 år sedan
Comhem - Ett kort flera boxar? (14 inlägg) 17 år sedan
Har nya mjukvaran löst problemen med Humax HD Box (6 inlägg) 17 år sedan
HD eller PVR? (4 inlägg) 17 år sedan

Postad 30 januari 2008 - 23:11

mongo
  • mongo
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0
Hur lång tid brukar det ta att få svar från kundrelationer???

Mailade dom för en vecka sen..., fortfarande inget svar.
Dom beskaste mailen får kanske ligga lite längre....
kanske läge att lägga ut lite personliga mailadresser och telefonnummer till dom lite högre upp i hierakin? Om nån har?
Lackade ur fullständigt på bildkvalitén ikväll, så min gamla box åkte tillbaks.
Helt otroligt att en typ 5 år gammal box via scart ger så pass mycket bättre bild.

Postad 30 januari 2008 - 23:21

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
I det syfte att du vill ha svar från en högre instans .. så finner du dessa personer
med bild på denna sida http://comhem.se/por...comhem_bildbank

Deras emailadresser är fö[email protected]

Inte för att jag tror att de svarar en "enkel abonnent" .. men det kanske är all idé
att framföra sin frustration att de som skulle ha svarat dig inte heller så gör ...

Maveric :P

Redigerat av Unregistered1103, 30 januari 2008 - 23:22.

Postad 31 januari 2008 - 04:19

lokopiko
  • lokopiko
  • Rookie

• 0 inlägg
  • 0
Vi har plockat upp tvålen för sista gången nu åt ComHem.
Time for payback!
Iam on.
May the force be with us... :P

Postad 31 januari 2008 - 07:08

Unregistered66a04d3d
  • Unregistered66a04d3d
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Skriv en snutt på www.fairshopping.se CH figureras ganska så flitigt där..

Postad 31 januari 2008 - 07:56

CLAYMAN2000
  • CLAYMAN2000
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Mongo...
Jag mailade kundtjänst för 2 veckor sen fortfarande inget svar!
Mailade kundrelationer för 2 dagar sen och väntar fortfarande....
Fast jag har bara haft boxen en månad, så CH tycker kanske att jag är kinkig :P

Postad 31 januari 2008 - 08:45

Volatile
  • Volatile
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
En fråga...

Jag har ännu inte felanmält/kravställt kompensation mot ComHem. Jag tänkte följa lite hur det går med den juridiska processen ni driver först. Jag måste väl ha rätt att kräva kompensation senare för den tiden jag haft HD-boxen? Jag har ju problem på både SD/HD-kanaler och har så haft sedan jag fick HD-boxen (6 månader sedan ungefär).

Kan det skada mig att vänta med att ställa kompensationskrav?

/Vol

Postad 31 januari 2008 - 08:52

Gäst_magnus1111_*
  • Gäst_magnus1111_*
  • 0
Jag skulle råda dig att lämna in dina kompensationskrav nu och vara med i våran grupptalan, då det är den gruppen ärendet kommer att prövas mot. Avvaktar du finns risken att du senare måste gå igenom samma process själv. Utgå från baskravsmodellen som du hittar i ett av mina tidigare inlägg.

Postad 31 januari 2008 - 09:41

Volatile
  • Volatile
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Magnus,

Tack för sammanställningen, jag använde den och tog även med MaVeRiC's sammanfattning om problemen i mitt mail, hoppas det var OK Mav. Det besparade mig en hel del tid att sitta och beskriva problemen jag haft sedan start.

Om det blir tal om att vi måste ta in en jurist, och lön åt denne ser jag inte det som ett stort problem. Jag är öppen för att gå in med pengar i detta just för sakens skull, och är vi dessutom några som för grupptalan kan jag inte tänka mig att det blir mer än max några hundralappar var om vi slår ihop oss. Det är dessutom pengar vi lär få tillbaka om vi "vinner" ärendet.

Väl mött,

/Vol

Postad 31 januari 2008 - 14:31

Gäst_magnus1111_*
  • Gäst_magnus1111_*
  • 0
Läs den här länken! Verkar som vägen redan är plogad :lol: Tycker nästan synd om Comhem som är så handlingsförlamade.

http://www.gp.se/gp/...?d=106&a=341732

Och vet ni vad. Comhem var det enda bolaget som valde att svara på konsumentverkets kritik med tystnad. Det känner vi alla igen :lol:

Jag tror som jag tidigare skrev att det är dags för marknadsdomstolen att agera och statuera exempel. Tror att vi kan hjälpa till att skynda på den processen. ;)

Det börjar kännas som vi sparkar in öppna dörrar. :lol:

Redigerat av magnus1111, 31 januari 2008 - 14:38.

Postad 31 januari 2008 - 18:40

Magne
  • Magne
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Jag är med.
Fick precis deras standardsvar med 358:- i kompensation.
Det är ett skämt, bara teleräkningen för alla samtal till kund(o)tjänsten har kostat mer.

Redigerat av Magne, 31 januari 2008 - 18:41.

Postad 31 januari 2008 - 20:35

JoeV
  • JoeV
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Jag är med

Postad 31 januari 2008 - 21:12

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

• 5 022 inlägg
  • 0
Jag har efter önskemål dolt en subdiskussion om vad termen grupptalan i juridisk mening innebär och ev. svårigheter med att få en sådan till stånd. Även om flera använder termen i denna tråd så tror jag att man även avser möjligheten att i grupp agera på något sätt även om man ännu inte bestämt hur. För de som vill veta mer om grupptalan i juridisk mening så hänvisar jag till lagtexten för Lag (2002:599) om grupprättegång.

Postad 31 januari 2008 - 21:20

Gäst_magnus1111_*
  • Gäst_magnus1111_*
  • 0
Det var någon annan tidigare som var inne på samma sak. För att förtydliga är tanken att driva våra frågor via konsumentverket och på något sätt göra det i grupp, i stället för vara och en för sig. Jag har ställt frågan till konsumentverket, så får vi se vad de svarar. Så det är inte frågan om en grupptalen enligt eran definition. Jag har nog helt enkelt använt fel uttryck. Hoppas att alla är med på vad jag menar nu.

Redigerat av magnus1111, 31 januari 2008 - 21:23.

Postad 31 januari 2008 - 21:44

Gäst_magnus1111_*
  • Gäst_magnus1111_*
  • 0
Angående EM i TV4 HD

Man upphör inte att förvånas. Det de håller på med nu är att sopa undan spåren. Sen, när vi vill ha ersättning, kommer de att säga. Det har vi aldrig lovat. Var har ni sett det? Varför inte gå ut med rak och öppen information och tala om varför det inte blir något vare sig med Canal+ sportHD eller fotbolls EM i TV4 HD, som tidigare sagts. Nä då, det där med ärlighet och kurage vet Comhem inget om. Att systematiskt och utstuderat lura sin kunder. Det är de världsmästare på! Det är ju nästan så man börjar tro att de har internutbildningar i detta ämne.

HD satsning, jaha. Inte hälften av det som utlovats kommer att sändas. Och det som sänts är av så dålig kvalitet att tom den analoga bilden är bättre. Vad tar dom betalt för? Skäms gör de i alla fall inte.

DET KALLAR JAG HD SATSNING!!!!

Redigerat av magnus1111, 31 januari 2008 - 22:04.

Postad 01 februari 2008 - 01:07

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
FOTBOLLS-EM I HD?
Många hör av sig redan nu för att få reda på ifall TV4HD kommer att sända fotbolls-EM-matcherna i juni i äkta HD. Svaret är att de som har TV4HD från Canal Digital kommer att kunna se fotbolls-EM i äkta HD,
medan Com hem tyvärr har tackat nej
och alltså kommer att sända EM i normal bildkvalitet (SDTV).

http://tv4.se/omtv4/554794.html

Var inte detta droppen mina sport intresserade vänner ?
- Tänker comhem på sina kunder ?
- Vill man vara ledande inom HDTV ?
- Gruppköp av parabol ? :)

Maveric :blink:

Ps. betänk att din HD box är helt värdelös under fotbolls EM och att de som betalar
samma pengar som dig och har parabol får se fotbolls EM i HD..
Smaka på det och känn den beska .. bittra .. ilskna smaken i hela munnen ...

Gå in o visa ditt stöd här http://www.fairshopp...?opinionid=1381

Redigerat av Unregistered1103, 01 februari 2008 - 01:35.

Postad 01 februari 2008 - 11:08

Gäst_magnus1111_*
  • Gäst_magnus1111_*
  • 0
Hämtat från Boxtråden. Bevis för att de faktiskt utlovat EM-fotboll i TV4 HD.

pdf'en ligger fortfarande kvar på deras hemsida

TV4HD hos Comhem

Om TV4 HD
TV4 HD börjar sända 28 maj klockan 21.00 och premiärprogrammet blir tv-serien 24.
Därefter kommer TV4 HD parallellsändas med TV4 och ha samma tv-tablå, med den
skillnaden att vissa program sänds i HD-format. Initialt visas serierna 24, Numbers och
Ghost Whisperer under cirka 5 timmar per vecka i HD-format, men eftersom kommer
tablån att utvecklas med fler sändningar och program. Exempelvis kommer fotbolls-EM
2008 att sändas i HD.

Tre krav för att kunna se HDTV:
1) att hushållet är uppgraderat med tre hål i tv-jacket. En sökning på www.comhem.se
visar om huset är klart för HDTV.
2) att man har en HD Ready TV
3) att man har en HDTV-box

Postad 01 februari 2008 - 11:17

replicant
  • replicant
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Som jag skrev i den andra tråden, om man söker i google på "Com Hem sänder TV4 HD från start" så står det svart på vitt att dom anger Fotbolls-EM som en morot. Och visst kommer Fotbolls-EM att sändas i HD, men inte hos Comhem - obviously!

Även här på minhembio ligger den ursprungliga press releasen kvar:TV4HD hos Comhem

Redigerat av replicant, 01 februari 2008 - 11:19.

Postad 01 februari 2008 - 11:23

Gäst_magnus1111_*
  • Gäst_magnus1111_*
  • 0
Många klagomål mot Comhem har kommit in här: :)

http://www.fairshopp...?opinionid=1384
http://www.fairshopp...?opinionid=1385
http://www.fairshopp...?opinionid=1381

Postad 01 februari 2008 - 12:03

greef
  • greef
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Fick följande svar på mitt mail till kundtjänsten:

"Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Eftersom vi vet om att en del kunder har haft detta fel, så kan vi ge dig kompensation. Du får själv välja vad du vill ha av dessa 3 grejer. Du kan få 3 månader fritt med HD-paketet eller en månadsfri månad på digitaltvn, eller om du vill ha en månad med Canal+ Total?

Återkom hur du vill göra.

Vi håller på att få fram en ny mjukvara till HDboxen som kan ta bort alla problem ni upplever.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice"

Postad 01 februari 2008 - 12:12

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
De ger ju olika svar till alla

Tror de verkligen att de skall komma ifrån hela den tid som boxen varit defekt
Dvs från första dagen dec 2006

Maveric :)

Postad 01 februari 2008 - 12:38

s4mp4
  • s4mp4
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Även jag fick erbjudande om 3 Månader gratis HD idag. vilket är lite granna som ett slag i ansiktet.
Det fungerar ju inte som det ska, då ska man inte heller behöva betala för det, vad som förvånar mig är att dom inte ens reagerade på att bilden var usel även på SD så det ska mna minsann fortsätta betala för som vanligt :)

Postad 01 februari 2008 - 13:52

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Tycker det är rätt beklämmande att Comhem har haft fotboll i sin HDTV reklam sedan lanseringen i december 06, och så vitt jag vet så har inte en enda fotbollsmatch visats i HD via comhem ännu. Deras HD paket är ännu mera skrattretande och jag är glad att jag valde att vänta ut att de skulle leverera vad de lovat (vilket de bevisligen inte är kapabla att göra).

Kommer bli mycket intressant att se vad tele2 kommer att erbjuda i HD-väg senare i år, kan ju bli värt att flytta enbart för att slippa comhem (det säger ju inte lite, med tanke på erfarenheten man har av tele2, som iofs hette kabelvision på den tiden).

Postad 01 februari 2008 - 14:39

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Oj vilket stöd där är för dessa två Klagomål hos Fairshopping

Nu får det vara nog !

Inget fotbolls EM i HD hos comhem

Verkar som att man är riktigt uppretad på comhem ute i stugorna och det är väl på tiden att folk reagerar
och inte sitter tysta o lider ..

Postad 01 februari 2008 - 15:12

Bradet
  • Bradet
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Nu har comhem också bekräftat att det inte blir något fotbolls-em i HD

Com Hem bekräftar

Detta bekräftas också av Com Hems Christofer Peilitz.
- På grund av att kostnadsläget blev alldeles för dyrt har vi tackat nej till att sända fotbolls-em högupplöst

http://www.prylporta..._MKF714.dbp.asp

Postad 01 februari 2008 - 15:46

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Tack och adjö comhem

Ni är inte framtiden !

Nu är det dax att göra upp med comhem och få tillbaka de pengar det kostat en för att gå
med i detta totalt misslyckade projekt. Det är dax att börja jobba för andra alternativ
i hyres och BRF hus. Det finns alternativ och det kommer att finnas ännu bättre alternativ.

Comhem har i alla fall övertygat mig, att deras marginaler är mycket viktigare än att
tillgodose sina kunders behov och genom att sända EM i HD, gå vidare i tekniken.

Man kan undra vad marknadschefen har för utbildning och erfarenhet från líknande arbete.
Att man missar chansen att marknadsföra sin HD satsning med draghjälp av EM i fotboll är
för mig obegripligt. Det hade varit att rekomendera att ta från marknadskontot för att
ro detta i hamn.

Hon får aldrig anställning hos mig :) '

Jag tänkte lägga upp en frågeställning till på fairshopping gällande just HD paketen hos
comhem kontra om man köper direkt från deras leverantörer. Men varför skall jag göra det.
Det hade bara varit till deras hjälp då de inte verkar fatta något själv eller komma med en enda
vettig lösning, vad det än gäller.
Maveric :blink:

Redigerat av Unregistered1103, 01 februari 2008 - 16:05.

Postad 01 februari 2008 - 20:08

mongo
  • mongo
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0
Vad säger ni nu om detta?
Drog ett mail till både kundtjänst och kundrelationer för lite drygt en vecka sen.
Har lackat ur fullständigt på HD-boxen, och har efter testjämnförelse med gammal Humaxbox och Samsungs PVR-box kommit fram till att jag vill köra på Samsungen istället..., skiter i HD för tillfället, taskigt och dyrt utbud, man tittar ju faktiskt mesta tiden på SD-kanaler och Sammyn ger en helt ok bild till skillnad från HD-boxen. Dessutom har den riktigt smarta menyer.

Fick svar idag.

Mail 1, från kundtjänst.

Vi har tyvärr inga galvaniska avskiljare dessa säljs enbart i handeln.
Du har möjlighet att ångra ditt köp av Hd boxen pga dessa problem.
Samsung Pvr Boxen har ett annat pris .
Du betalade 495:_ + frakt 97:_ för HD Boxen i kampanjen du beställde.
Samsung Pvr boxen har ett pris på 1995:_.
Vill du ångra köpet så betalar du mellanskillnaden som är 1500:_ för Samsung Pvr Boxen.
Meddela oss då hur du vill göra?

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Carina Jonsson

Inget upphetsande erbjudande precis...
Då kommer nästa mail från kundrelationer...

Hej, Vi ber om ursäkt för att du fått vänta på svar. Av vad vi har förstått så har du ett mjukvarurelaterat problem och inte ett signalrelaterat problem, i och med detta så leder ett utbyte av antennkabel ej till någon förbättring.
Du kan mycket riktigt få göra ett byte av HD-boxen mot en SD-PVR-Box (Samsung DCB-850Z). Är detta din önskan så skickar vi en ny fraktsedel till din box, denna förra fraktsedeln avser garantireparation så använd ej den. Vi ger dig även 218kr i fakturaavdrag.
Det förekommer ingen ångerrätt på ovanstående. Är vi överens?

Michael Hansson
Kundrelationer

Detta visar ju tydligt vilket välstrukturerat företag vi har att göra med. :)
Har faktiskt också varit i kontakt med Humax direkt ang. HD-boxen..., vad jag kunde tolka mellan raderna ser det inte ljust ut. Dom lägger skulden på koreanerna som levererat chipet.

Postad 01 februari 2008 - 20:53

Gäst_magnus1111_*
  • Gäst_magnus1111_*
  • 0

Vad säger ni nu om detta?
Drog ett mail till både kundtjänst och kundrelationer för lite drygt en vecka sen.
Har lackat ur fullständigt på HD-boxen, och har efter testjämnförelse med gammal Humaxbox och Samsungs PVR-box kommit fram till att jag vill köra på Samsungen istället..., skiter i HD för tillfället, taskigt och dyrt utbud, man tittar ju faktiskt mesta tiden på SD-kanaler och Sammyn ger en helt ok bild till skillnad från HD-boxen. Dessutom har den riktigt smarta menyer.

Fick svar idag.

Mail 1, från kundtjänst.

Vi har tyvärr inga galvaniska avskiljare dessa säljs enbart i handeln.
Du har möjlighet att ångra ditt köp av Hd boxen pga dessa problem.
Samsung Pvr Boxen har ett annat pris .
Du betalade 495:_ + frakt 97:_ för HD Boxen i kampanjen du beställde.
Samsung Pvr boxen har ett pris på 1995:_.
Vill du ångra köpet så betalar du mellanskillnaden som är 1500:_ för Samsung Pvr Boxen.
Meddela oss då hur du vill göra?

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Carina Jonsson

Inget upphetsande erbjudande precis...
Då kommer nästa mail från kundrelationer...

Hej, Vi ber om ursäkt för att du fått vänta på svar. Av vad vi har förstått så har du ett mjukvarurelaterat problem och inte ett signalrelaterat problem, i och med detta så leder ett utbyte av antennkabel ej till någon förbättring.
Du kan mycket riktigt få göra ett byte av HD-boxen mot en SD-PVR-Box (Samsung DCB-850Z). Är detta din önskan så skickar vi en ny fraktsedel till din box, denna förra fraktsedeln avser garantireparation så använd ej den. Vi ger dig även 218kr i fakturaavdrag.
Det förekommer ingen ångerrätt på ovanstående. Är vi överens?

Michael Hansson
Kundrelationer

Detta visar ju tydligt vilket välstrukturerat företag vi har att göra med. :)
Har faktiskt också varit i kontakt med Humax direkt ang. HD-boxen..., vad jag kunde tolka mellan raderna ser det inte ljust ut. Dom lägger skulden på koreanerna som levererat chipet.

"Ingen ångerrätt - är vi överens". Kom igen, när ska det där lilla ljuset gå upp för er att det land vi lever i är en demokrati. Det är ingen diktatur i det här landet. Ni får ta och vässa till er och anpassa er till den lagstiftning som gäller i det här landet. Som alla andra företag gör.

Postad 01 februari 2008 - 21:53

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

Då kanske vi inte skall förvänta oss någon förbättring den 29/2 om det dyker upp ny FW

Vi kanske skall ringa Humax allihop, så att vi verkligen får veta vad det är som sker bakom vår rygg.

Postad 01 februari 2008 - 22:44

GrumpyOldMan
  • GrumpyOldMan
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Självklart stöder jag initiativet trots att jag nyligen valt ett alternativ till ComHem. Detta gjorde jag bl.a.
tack vare att jag hittade till detta forum innan jag skulle beställa HDTV från ComHem.

Jag har varit kund hos ComHem och dess föregångare i mer än femton år. De senaste två åren har kundservicen enligt mina erfarenheter försämrats avsevärt och nu menar jag att måttet är rågat. (Trassel med boxar och ComHems vägran att sända fotbollen i C+ HD och TV4HD).

Nu vägrar jag att i mitt TV-tittande vara utlämnad åt giriga riskkapitalister med bondfångarfasoner.

Som tur är når Canal Digitals satellitsignaler min balkong så jag har sagt upp merparten av abonnemanget hos ComHem (behåller bara Viasat Sport tillsvidare) och har tecknat ett nytt abonnemang med Canal Digital; något som jag rekommenderar alla som har möjlighet att göra.

Urvalet av HDTV-boxar är ju också betydligt större och man slipper de skitboxar som ComHem tvingar på en med luddiga/tvivelaktiga regler; något som inte Canal Digital ägnar sig åt. Det går bra att beställa Canal Digital HDTV som tillägg till annat val och använda ”egen” box.

mvh

GrumpyOldMan

Postad 02 februari 2008 - 00:07

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Nu blev ett mail skickat till PLUS om just Comhem agerande i EM frågan. Jag har även länkat till pdfen som finns på ComHems sida där det står om just EM i HD.

Postad 02 februari 2008 - 00:45

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Där är tre trådar på fairshopping ang comhem. Alla tre ligger i topp.
Jag har försökt hitta någon annan tråd som har lika många "stödklick" som dessa och ingen kommer
ens i närheten.

Snacka om infekterad fråga och snacka om att man ogillar comhem.

Om inte detta väcker dem ur deras drömmar, så kommer de aldrig vakna.
Inte ens när de står där med sina förbannade kablar utan kunder.

Redigerat av Unregistered1103, 02 februari 2008 - 00:55.

Postad 02 februari 2008 - 02:25

Bradet
  • Bradet
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Som tur är når Canal Digitals satellitsignaler min balkong så jag har sagt upp merparten av abonnemanget hos ComHem (behåller bara Viasat Sport tillsvidare) och har tecknat ett nytt abonnemang med Canal Digital; något som jag rekommenderar alla som har möjlighet att göra.

Jag tippar på att de flesta som har comhem här inne och KAN byta till canal digital redan har gjort det för länge sedan...:).

Redigerat av Bradet, 02 februari 2008 - 12:37.

Postad 02 februari 2008 - 09:55

Gäst_magnus1111_*
  • Gäst_magnus1111_*
  • 0

Nu blev ett mail skickat till PLUS om just Comhem agerande i EM frågan. Jag har även länkat till pdfen som finns på ComHems sida där det står om just EM i HD.

Bra Minglarn!!! Handling kommer att ge resultat!

Är det någon som är villig att ta på sig att maila plus om de lagbrott som vi kommer att anmäla dom för också? Oskäliga avtalsvillkor och vilseledande marknadsföring.

Postad 02 februari 2008 - 10:54

Gäst_magnus1111_*
  • Gäst_magnus1111_*
  • 0
Ödlan med flera. Det finns massor att göra. Vi behöver mer bevis när det gäller marknadsföringen av boxen. Om ni ändå ska ut på stan. Ta med er kameran och fota erbjudanden om boxen i butik. Hjälp gärna till att hitta reklamen för boxen på nätet. Både det som man ser nu, men också allt som har funnits där tidigare( i den mån det är möjligt). Försök också att få med datum.

Det skulle också vara bra om någon ville ta kontakt med plus gällande den här historien. Intresserad? PM:a mig.

Hjälp också gärna till att söka på nätet om Comhem varit inblandade i liknande fall tidigare.

Vore också bra om någon kunde ta kontakt med Canal Digital, för att få veta mer om deras HDTV via bredbandet, som de planerar till våren. Lägg gärna fram det som att vi är ett antal Comhem kunder som är missnöjda med deras HDTV och deras sätt att bemöta sina kunder på. Gissningsvis är vi till en början ett hundratal boende i ett antal olika bostadsrättsföreningar. Vad kan de ge oss för erbjudande? Vem kan ta på sig detta?

Sist men inte minst se till att ni skickar kompensationskrav till Comhem. Spara krav+svar!

Lägg upp allt material ni får fram och lägg upp det i tråden "com hem vilseleder sina kunder.

Redigerat av magnus1111, 02 februari 2008 - 12:15.

Postad 02 februari 2008 - 11:04

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Kan berätta för er ...

Sedan vi körde igång denna tråden .. upphörde all kommunikation med comhem för min del,
De bara "drog ut kontakten" och vill inte prata med mig mer...
De verkar inte vilja uppfylla den ÖK som de erbjudit mig ..

Är det seriöst ?

Jag kan förstå dem, att de är ledsna och mår dåligt :) Men snälla nån .. inte behöver
de väl vara rädda för en liten ensam abonnent som mig :) ;)

Tror vi skrämt skiten ur dem, om jag får gissa fritt ...

Postad 02 februari 2008 - 11:33

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
Det hoppas jag att vi gjort Mav :)

Postad 02 februari 2008 - 11:36

Unregistered46900350
  • Unregistered46900350
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Där är tre trådar på fairshopping ang comhem. Alla tre ligger i topp.
Jag har försökt hitta någon annan tråd som har lika många "stödklick" som dessa och ingen kommer
ens i närheten.

Snacka om infekterad fråga och snacka om att man ogillar comhem.

Om inte detta väcker dem ur deras drömmar, så kommer de aldrig vakna.
Inte ens när de står där med sina förbannade kablar utan kunder.

Den första av mina trådar på fairshopping (den där jag ställer de grundläggande frågorna om HDTV-satsningen) som ligger trea på topplistan på fairshopping, var för en vecka sedan den mest lästa tråden någonsin enligt en av de ansvariga på fairshopping. Därför tryckte de på extra på ComHem för att få svar. Så vi kan väl hoppas på samma sak nu igen.

Postad 02 februari 2008 - 12:04

FredSven
  • FredSven
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag är med!

Har fått muntligt löfte igår via kundstjänst om en månad gratis, men jag skickar ett mail idag enligt er mall ändå.

/Fredrik

Postad 02 februari 2008 - 12:31

Life
  • Life
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Jag är med!

Har fått muntligt löfte igår via kundstjänst om en månad gratis, men jag skickar ett mail idag enligt er mall ändå.

/Fredrik

Tro ALDRIG på något du får av kundtjänst muntligt!! Jag gick på det stenhårt "du behöver inte betala för abonnemanget förrän felet är lagat"! Står det inte i loggen så kommer dom blåsa dig garanterat! Begär skriftligt på alla överenskommelser, eller halvdana löften från dom!

Postad 02 februari 2008 - 12:44

Unregistered1d36b31d
  • Unregistered1d36b31d
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0
Om riktigt många anmäler com hem till konsumentverket är chansen stor att de tar t
ag i det och agerar om de anser skälig grund finns.
Man kan anmäla för vilseledande reklam och ojust marknadsföring
och även ansöka om grupptalan där.
De svarar på alla mail och ni har inget att förlora på det.

http://www.konsumentverket.se/
klicka skicka e-post längst ner till höger så kommer ett formulär med val upp.

Postad 02 februari 2008 - 17:50

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0
Jag är med. Jag kan leva med såväl en urusel box som riktigt dålig kundservice men när de dribblar bort det utlovade fotbolls-EM i HD blir jag lack. Jag har haft en mailkonversation med Com Hem om fotbollen under ett par veckor. Kundtjänst kommer med undvikande svar som får en att tro att alla där har gått någon form av politikerkurs. Jag lobbar självklart tillbaka deras svar och återupprepar min fråga. Senaste mailet jag fick var att de skulle kolla upp det med ansvariga och återkomma.

Postad 03 februari 2008 - 11:35

hlundin
  • hlundin
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Är med, helt klart.
Reklamerade förra sommaren och fick boxen utbytt, samma problem kvarstår. Tröttnade ett tag men blev sporrad av HD-tråden och tog upp frågan på nytt med CH.
Har även krävt kompensation av kundrelationer och fick följande svar:

"Hej,
Om du väljer att behålla boxen kan vi göra ett fakturaavdrag om 464kr, eller så kan du få en zapperbox för 1:- (frakt 97:- tillkommer) och ett fakturaavdrag om 206kr.

Om du inte vill vänta på en ny mjukvara kan du få byta till en zapperbox för 1:- (frakt 97:- tillkommer), vi ger dig även här ett fakturaavdrag om 206kr. Du får dock skicka in HD-boxen till oss och vi återbetalar det belopp du köpte HD-boxen för, vi står för frakten i detta fall.

De alternativ som gäller angående kompensation är det som är skrivet här ovan, vi anser dessa förslag som skäliga kompensationer för eventuella problem som sträcker sig fram till 2008-02-29. Det förekommer ingen ångerrätt på dessa olika förslag. Om du inte godtar något förslag så verkställer vi ej heller någon form av kompensation.

Om vi inte hade trott på den ny mjukvaran så hade vi aldrig givit det erbjudande vi ger, vi hade fått hitta en annan lösning i sådana fall. Vad som kommer att gälla om den nya mjukvaran mot all förmodan inte kommer att fungera kan vi ej svar på i dagsläget. Vi vet i varje fall att vi kommer att ersätta dig efter 2008-02-29 om felet kvarstår, i vilken storleksordning och på vilket sätt är dock okänt i dagsläget.

Michael Hansson
Kundrelationer"

/ Hasse

Postad 03 februari 2008 - 11:43

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
Det verkar iaf som att det är Michael Hansson som svara på alla mail om kompensationer. Ska bli kul att se vad som händer efter 29 Februari.

Postad 03 februari 2008 - 12:27

SteNo
  • SteNo
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Vill tacka för denna mycket intressanta tråd. Jag var faktiskt på väg att köpa hem en box med "medium 8-favoriter" idag. Men nu vet jag vad jag inte skall göra.
Tråkigt att läsa när man för övrigt är nöjd med både telefoni och bredband, som fungerar felfritt för mig.
Kommer att följa tråden noga och återstår att se hur det löser sig och om det ev. kommer någon ny HD-box.

Postad 03 februari 2008 - 14:28

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Argumentet ang att comhem kallar sitt paket för canal+total och tar fullt betalt utan att sända canal+sportHD håller tyvärr inte. Tele2vision, FastTv och Telia kallar sina paket för canal+total och de sänder varken filmHD eller sportHD. De tar också fullt betalt men sänder 1 kanal mindre än comhem. canal+ själva kallar sina olika paketeringar hos alla olika operatörer för canal+total också när man ska beställa på deras hemsida! Boxer är den enda operatören som ej ljuger på sin hemsida om man ska utgå från era argument. Ang HDtvboxen och att den är kass håller jag dock med fullt ut. Försöker bara skilja fakta från rent påhittad info.

Postad 03 februari 2008 - 16:11

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

Det förekommer ingen ångerrätt på dessa olika förslag. Om du inte godtar något förslag så verkställer vi ej heller någon form av kompensation.

Undrar om dessa rader håller rent juridiskt. Med andra ord .. om man kommer med ett motkrav så skall deras
utgångsbud strykas och man får ingenting. Om mjukvaran inte löser problemet så får man inte omförhandla.

Låter som engna påhitt av en avdelning på comehm.

Argumentet ang att comhem kallar sitt paket för canal+total och tar fullt betalt utan att sända canal+sportHD håller tyvärr inte. Tele2vision, FastTv och Telia kallar sina paket för canal+total och de sänder varken filmHD eller sportHD.

De som du räknar upp har inte HD alls så därför kan inte kunden tro eller förvänta sig att HD kanalen skall ingå.
Det har däremot comehem och de har dessutom gjort reklam för det på olika sätt och / eller undanhållit fakta
för kunderna så att de skall / kan tro att den skall ingå.

Så det håller .. ;)

Maveric :D

Postad 03 februari 2008 - 17:49

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Tycker inte det håller fullt endå. Priset är detsamma men de levererar inte HDportionen av kanalerna. Således är det inte så konstigt att comhem tar betalt fullt för en mer kanal än de andra bolagen. Men men, ja vill bara att de levererar en bra HDtvbox. Vilka kanaler som sedan levereras är ju en bisak. Grundtjänsten måste ju fungera i första hand.

Postad 03 februari 2008 - 18:17

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Det är inte en bisak då det är helheten som avgör och om du läser i tråden ordentligt samt i de trådar
som vi länkar till, så kommer du att upptäcka att det är många som upplever att de blivit lurade.

Postad 03 februari 2008 - 18:28

Volatile
  • Volatile
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Vänner,

Jag har idag fått svar på de kompensationskrav jag ställde, här är vad jag skrev längst ner i mitt mail gällande vad jag kräver;
________________________________________________________________________________

- Ersättning för abbonemanget för den period som du har haft problemet.
- Ersättning för alla andra abbonemang under samma period (grundas mot att SD-kanalerna visar en sämre bild med HD-boxen än med vanlig digitalbox.)
- Kompensation för löften som inte innehållts, t ex att Canal + sportHD inte finns tillgängligt, som utlovats

Jag förutsätter även att jag inte ska behöva betala några månadsavgifter innan dessa problem är helt avhjälpta.
________________________________________________________________________________

Och idag kom svaret, ifrån någon på kundtjänst som helt uppenbart har fullständigt ignorerat mina krav, och dessutom har hon gett mig en kompensation utan mitt godkännande! Här är svar;

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Ursäkta att svaret på ditt mejl dröjt längre än normalt.

Vi vet om detta problem och en ny mjukvara kommer att komma inom kort.

När det gäller Canal + HD har vi ett avtal med Canal + där den kanalen ska ligga i samma paket som de andra Canal + kanalerna. Vi har aldrig haft något avtal om Canal + Sport HD utan den endast med Canal + Film HD.

Jag har gett dig en månad gratis på Canal +.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Emelie Nilsson

I fredags var jag i kontakt med en konsumentrådgivare som var mycket trevlig. Jag beskrev problemet jag haft sedan jag bytte till HD-boxen, och läste upp exakt alla krav jag ställde - samt frågade henne om det var rimliga krav. Hon tyckte det var helt rimliga krav, och blev intresserad av ärendet. Jag lovade henne att vidarebefodra det svar jag får ifrån ComHem, och eftersom jag nu fått det ska det bli riktigt intressant att se vad hon säger dels om kompensatinoen, samt att hon helt utan mitt godkännade tar förgivet att jag är OK med att få en månad canal+ gratis.

Jag återkommer nog imorgon med mer info... Ringer henne direkt på morgonen.

/Vol

Postad 03 februari 2008 - 20:28

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Vol

Bra jobbat ..

Tänk om man fått ett svar från comhem att visa upp ..

Mig svarar de inte ens . :)

Redigerat av Unregistered1103, 03 februari 2008 - 20:29.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.