LFE-Kanalen hade ingen bas alls under de tävlande bidragen, det var först i pausunderhållningen som de verkade hitta regeln på mixerbordet för basen.
Bara jag o min anläggning? eller var det nån mer som märkte samma sak?
/H
Melodifestivalen dålig ljudmix? Ingen LFE under bidragen?
Startad av
DiSNEY
, feb 09 2008 23:24
6 svar till detta ämne
Postad 09 februari 2008 - 23:24 LFE-Kanalen hade ingen bas alls under de tävlande bidragen, det var först i pausunderhållningen som de verkade hitta regeln på mixerbordet för basen. Bara jag o min anläggning? eller var det nån mer som märkte samma sak? /H Postad 10 februari 2008 - 13:29 Postad 10 februari 2008 - 19:33 Musiken i pausunderhållningen (flummet med dans och blixtar) märktes vara mixad i förväg till 4.1 (med enbart fantomcenter). Postad 23 februari 2008 - 09:07 Sony STR-DB780. ![]() Postad 23 februari 2008 - 10:43 https://www.minhembi...howtopic=117525 Jag rekomenderar starkt inlägg nr 10. Citat från det inlägget
Om bra ljud innebär mera bas eller rättare sagt bas i subwoofern. Ställ in recievern så att basljudet går ut både i fronthögtalarna och i subwoofern. I min reciever Denon AVR-1801 ställer man i så fall subwooferläget i något som heter +main. Då kommer de låga frekvenserna både i de kanaler som är inställds på "Large" och till subwooferen. Ställer jag däremot in subwooferläget i läget "norm" kommer lågfrekvenserna för de kanaler som ställt i "Large" enbart till dessa kanaler och ej till subwoofern. För de kanaler som är inställda i "Small" kommer alltid lågfrekvenserna för dessa kanalar ut till subwoofern. Självklart kom alltid de ljud som från början mixats till .1 kanalen (LFE) ut till subwoofern. Postad 23 februari 2008 - 23:09 Den analoga (CH) signalen i vardagsrummet via 6.1 uppvisade samma sak. Alla låga hertz fanns med! ![]() 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |