Arkenmässan 2008 - planera, diskutera, visa bilder
117 svar till detta ämne
Postad 20 February 2008 - 21:40
Unregistered1113
-
Unregistered1113
-
Veteran
-
-
1889 inlägg
Tja lite tidigt kanske.....men lika bra att starta den så vi kan förbereda oss.... jag ska dit iaf och denna gång alla 3 dagarna....och på mej utan tvekan min hembio tröja ...men denna gång blir det rygg säcken istället för att bära plast kasse hela dagarna......för hifi porren ska ju få plats...kamera och laddare och allt...vatten flaskan som behövs...dessutom ska jag denna gång peta av allt i ordning på kartan man får(hoppas jag) och stryka av vad man har gjort och samtidigt tagit kort...blev minst sagt snurrig förra gången och trött....men denna gång kommer jag mer förberedd, kontanter är nödvändigt då man blir väldigt hungrig av allt tittande, man behöver vila dom stackars öronen oxå för man blir trött där med. vad hoppas jag på? Tja ett större utbud av andra märken än dom vanliga man läser om är ju inte dumt alls, mycket klipsch, mer utbud av tillbehör kanske och inte bara supras utbud....sedan dom stora märkerna är ju ett måste bara , Yamahas rum är lite större än sist, och något från Rotel, Viablue, agile, Phonar, lumen white, ayon, krell, burmeister, T+A vill jag ser mer av och ha möjlighet att lyssna på oxå..det gick inte sist ,Bladelius , osv ......listan kan göras LÅÅÅÅÅÅNG men lite av dom tankar jag har iaf...... edit:Länken till bilderna var dålig , men är fixad nu.  LÄNK till BILDER FRÅN MÄSSAN> Bilder från arken mässan 2008Njut och titta...230 bilder att titta på //CG-47
Redigerat av Unregistered1113, 14 September 2008 - 21:15.
Postad 04 March 2008 - 10:52
waconda
-
waconda
-
Beroende
-
-
1026 inlägg
Jag kommer naturligtvis att bojkotta den mässan denna gång också eftersom det är norra europas obehagligaste person som arrangerar den.
Sedan har jag redan nått hifinirvana med min Squezeebox och min hembio
Postad 04 March 2008 - 10:59
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
När är den?
Obehagligaste person?  Är det Carola som arrangerar?
Redigerat av genstruktur, 04 March 2008 - 11:00.
Postad 04 March 2008 - 13:57
waconda
-
waconda
-
Beroende
-
-
1026 inlägg
Carola är riktigt obehaglig
Helt rätt. Arrangören av Arkenmässan är säkert släkt med henne
Postad 07 March 2008 - 21:55
Octopussy
-
Octopussy
-
Veteran
-
-
1868 inlägg
Postad 09 March 2008 - 22:58
Unregisterede74beff4
-
Unregisterede74beff4
-
Veteran
-
-
1503 inlägg
Postad 17 April 2008 - 20:56
Unregistered1113
-
Unregistered1113
-
Veteran
-
-
1889 inlägg
jag kommer att vara där...hur är det med resten ....ses vi där med våra medlems tröjor..??? jag kommer ha på min....
//CG-47
Postad 01 August 2008 - 09:26
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2153 inlägg
Här hittar du mer info om Arkenmässan 2008
Postad 04 September 2008 - 12:20
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
http://hificonsult.s...?exhibitorid=92bara denna riggen kommer antagligen vara värt inträdet. hoppas bara man får loss lite tid så man kan komma dit och lyssna
Postad 04 September 2008 - 12:26
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1586 inlägg
Jag ska dit på lördagen och hoppas på få se dom nya Epson projjarna.
Postad 05 September 2008 - 07:50
Warlokk
-
Warlokk
-
Veteran
-
-
2160 inlägg
Jag ska dit, jag har dock ingen min hembio-tröja
Postad 05 September 2008 - 12:41
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Jo jag skall dit med några polers även om carola skulle visa sig vara ansvarig  .
Postad 10 September 2008 - 17:44
hkforever
-
hkforever
-
Användare
-
-
132 inlägg
Någon som vet om någon dag är bättre att gå på en den andra , tänker på om det är något speciellt som visas enbart en av dagarna.
Postad 10 September 2008 - 19:08
maximm
-
maximm
-
Guru
-
-
4105 inlägg
Vi ses på söndagen
Postad 10 September 2008 - 20:16
Unregistered1113
-
Unregistered1113
-
Veteran
-
-
1889 inlägg
ska var där hela lördagen i min MIN HEMBIOTRÖJA...och kameran i högsta hugg..ska gå igenom ALLT...
för att klara den hifi porr man vill ha så blir det rygg säck denna gång...blev väldigt trött på att bära plast kasse och den var ivägen hela tiden med, sedan så tar man det blad som man får vid ingången och så bockar man av vilka ställen man har varit på..så blir det inte att mna springer runt i onödan..
Äta och dricka ska man göra för det blir varmt och tröttande...så vatten flska bör man ha med..
jag har planerast allt denna gång  ...
vi ses där..
CG-47
Postad 11 September 2008 - 13:41
FroZe
-
FroZe
-
Användare
-
-
196 inlägg
Undertecknad med polare ska dit och kika.Premiär för vår del....
Brukar det vara bra erbjudanden på grejor, -Dvs ska man se till att ha casch med sig om man ändå går i uppgraderingstankar?
/Froze
Postad 11 September 2008 - 16:08
hkforever
-
hkforever
-
Användare
-
-
132 inlägg
I allafall tidigare har det varit så att på söndag eftermiddag har du kunat köpa vissa prylar till riktigt bra priser.
Alla utställare är inte intresserade av att släpa tillbaka prylarna hem.
Betalningen vet jag inte hur det gått till , någon som köpt kanske kan svara.
Postad 11 September 2008 - 17:40
FroZe
-
FroZe
-
Användare
-
-
196 inlägg
Vi kommer bara vara där lördag så är det inte något "över disk" försäljning är ditt svar vad jag behövde.
Thnx
/Fr
Postad 11 September 2008 - 17:47
hkforever
-
hkforever
-
Användare
-
-
132 inlägg
Vi kommer bara vara där lördag så är det inte något "över disk" försäljning är ditt svar vad jag behövde. Thnx /Fr
Så har det inte varit så tidigare iallafall. Men det finns en del skivor och tidningar att köpa. Har för mig när jag tänker efter att man kunnat köpa en del kablar och liknande , så lite cash är nog inte fel att ha med.
Postad 11 September 2008 - 18:18
conny_a
-
conny_a
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Någon som är intresserad av samåkning på lördag och hem samma dag? Bor i Linköping.
Postad 11 September 2008 - 22:45
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Någon Örebroare som är sugen att åka över lördagen?
Postad 12 September 2008 - 15:41
janank
-
janank
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Jag åker ned imorgon bitti och kommer att ha kameran i högsta hugg
Postad 12 September 2008 - 16:17
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1586 inlägg
Jag är laddad som fan, syns imorrn!!
Postad 12 September 2008 - 16:45
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Kom därifrån precis, lite småkul. Ganska rörigt och en pil vart man skulle gå hade inte varit fel, svårt att veta var man varit. Man kanske skulle fått en "karta" vid ingången, hade varit användbart. Sen gjorde jag misstaget att inte ta med en egen skiva, för guuuud vilken tråkig musik de flesta körde. Nästan samma skivor överallt. Plingplong jazz, klassiskt och singersongwriter med akustisk gitarr. De verkade nästan rädda att spela något som inte var perfekt inspelat.
Min första mässa och är nog lite besviken måste jag säga.
/Genis
Postad 12 September 2008 - 16:45
Mathzon
-
Mathzon
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Få se Primare SPA32...  Hoppas att man inte blir besviken..
Postad 12 September 2008 - 19:22
quetch
-
quetch
-
Lärjunge
-
-
338 inlägg
Jag tyckte att det var den sämsta mässan av dom jag varit på innan. Det var mest 2-kanal samt knappt några projjar. Så man var rätt besviken, men man kommer dyka upp även imon. Man har ju ändå betalat för en 3-dagars biljett.
Postad 12 September 2008 - 21:00
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Jag har givit upp den mässan för länge sedan.
Gör en mässa för oss som gillar hemmabio med bra bild och ljud istället.
Tror de verkligen att SÅÅ många lyssnar på Jazz klassiskt etc, vi som gillar pop/rock/trance etc är också intresserade av bra ljud, nu slänger de bort 90% av klientelet pga musikval.
Postad 13 September 2008 - 00:00
JiTe
-
JiTe
-
Användare
-
-
144 inlägg
Fanns det många platt-tv att jämföra med?
Postad 13 September 2008 - 01:00
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Fanns det många platt-tv att jämföra med?
Njea
Postad 13 September 2008 - 01:25
Unregistered1483
-
Unregistered1483
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Hej,
Skulle vara tacksam om en rpaport om vilken musik som allmänt används som demo på sagda mässa.
Postad 13 September 2008 - 02:23
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Hörde någon akustisk låt med sång som iofs. var ganska bra men hörde den i alltför många rum och det var inget ös direkt  . Ligger säkert på "topp 3 dema anläggningen" så det finns säkert någon som kan svara på det.
Vill du verkligen höra nåt så ta med egna skivor, det är mitt tips. Sen om de vill spela dem vet jag inte.
/Genis
Postad 13 September 2008 - 08:03
k.rydberg
-
k.rydberg
-
Forumräv
-
-
609 inlägg
ska dit imorgon söndag o kolla.vet nån om det är som senast,att man parkerar en bit bort o sen kommer det en buss och hämtar och kör oss till stället??
Postad 13 September 2008 - 08:47
Gargantua
-
Gargantua
-
Användare
-
-
237 inlägg
Hej,
Skulle vara tacksam om en rpaport om vilken musik som allmänt används som demo på sagda mässa.
Som vanligt så är det ett flockbeteende. I år spelas det Nils Lofgren från skivan Acoustic Live lite överallt. Mässan i sig är väldigt lite hembio och mycket tvåkanal vad jag kunde se på min korta sejour igår. Känns lite magrare än tidigare mässor också, tveksamt om det håller för två hela dagar även för en entusiast. Igår så var det parkering framme vid Arken, bl a så hade de en parkering vid Volvo precis bredvid. Vet inte hur det blir idag, men de har inte hintat om bussar i vägbeskrivningen i alla fall. Kan rekommendera att man lyssnar på Martin Logan CLX. De har lyckats få viss bas ur de där panelerna och det lät riktigt trevligt totalt sett. Specialelektronik hade sitt D-box system med rörliga stolar som var roligt att prova på. En stol + erforderlig elektronik kostade bara typ 180 lakan eller något sådant, så ta med plånboken... Edit: Jo just det, NS Home Theater visade också en ny proj som hette SIM 2 D60 tillsammans med Procella Audio, där skaparna av Procella demade lite.
Redigerat av Gargantua, 13 September 2008 - 12:37.
Postad 13 September 2008 - 09:54
spacebot
-
spacebot
-
Beroende
-
-
1411 inlägg
Nåja,
skall ramla in där om en halvtimma, blir intressant att se framförallt Martin Logan, XTZ 99.38,.... sen tänkte jag nog släpa med en CD med ljud, hmmm, jazz är ok, ibland men Nisse L är lite ... mycket. Fast det är viktigt att gå på mässor, för om vi inte gör det så försvinner dom .
Lite beskt att dom inte tar kort- känns lite 1980.
Postad 13 September 2008 - 10:54
Klas_Eman
-
Klas_Eman
-
Rookie
-
5 inlägg
Var på mässan igår. Var väl helt ok. Va min första Arken-mässa. Men i mitt tycje alldeles för lite hemmabio. Mycket 2 kanal och tråkiga demo låtar.
Det som slog mig mest var att många hade inte lagt någon som helst energi på att sätta upp dämpade material, och då många av demorummen va lika stort som ett klassrum så lät det för jävligt på många ställen, bl.a. i HiFi-klubbens rum.
På NS home theaters monter/rum tyckte jag va det som va roligast, mycket bra och roligt ljud. Dom ända som körde musik och hemmabio på samma högtalare. Och musiken som dom spelade var vanliga pop-låtar, och den tråkiga skiten som alla andra spelade. En annan positiv upplevelse var Klipsch 2.1 system som dom spelade i ett rum om man gick rätt fram vid entrén. Detta system hade inte kommit ut än på marknaden men skulle komma ut innan novemeber. Subben va trådlös och sateliterna va små. Men vilket ljud, grymt ljud ur så små högtalare, och en prislapp för en vanlig svensson.
Postad 13 September 2008 - 11:37
Tomas_D700
-
Tomas_D700
-
Rådgivare
-
-
5023 inlägg
Ingen som hunnit framkalla några bilder ännu?
Postad 13 September 2008 - 12:00
memme1975
-
memme1975
-
Användare
-
-
110 inlägg
Bilder ja, vore kanon.
Funderar själv på ett besök i morgon!
ha det!
Postad 13 September 2008 - 13:19
spacebot
-
spacebot
-
Beroende
-
-
1411 inlägg
...kom just hem. Nej inga bilder, men det är en BRA mässa - om man gillar ljud. Gå dit! Det är INTE bara akustiska sjukan med jazz- fråga efter annan musik går jättebra. Dock fanns det några besvikelser - fick inte lyssna på 99.38 - riktipris på dom blir runt 13k- inte så mycket bild. Återkommer med intryck när vi hinkat kaffe och whisky is solen- om inte nån annan hinner före!
Postad 13 September 2008 - 14:01
kave
-
kave
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Jag åkte till mässan idag, trots en god väns råd om att INTE åka.
Den som väntar sig bild kan helt skippa mässan. Den som väntar sig bra ljud kan gå och lyssna till Procella som var det enda systemet på mässan där basen var närvarande. Enbart mellanregister och jazzmusik och en liten junkig LCD eller plasma gör ingen hemmabio eller HIFI för mig.
Procellas representant talade mycket om hela registret. Förstår jag eftersom ingen annan tycktes köra på det spåret.
Som sagt, Procella var riktigt bra, säkert värt pengarna. Jag såg två projektorer på mässan. Hade väntat mig mycket mer.
Postad 13 September 2008 - 14:20
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1586 inlägg
ska dit imorgon söndag o kolla.vet nån om det är som senast,att man parkerar en bit bort o sen kommer det en buss och hämtar och kör oss till stället??
Japp man får åka buss. Gillade verkligen D-Box, skulle man ha hemma.
Postad 13 September 2008 - 15:00
Unregistered168c8572
-
Unregistered168c8572
-
Lärjunge
-
-
472 inlägg
Va folk klagar på musiken som spelades. Själv hade jag med mig "Mustasch - Latest Version of the truth", jag hade då inte några problem att få spela den skivan. Gäller bara att fråga snällt.
Så ta med egen musik eller sluta gnäll!
/ Joakim
Postad 13 September 2008 - 16:54
Unregistered2141
-
Unregistered2141
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Någon som har en bild eller två från mässan??
Postad 13 September 2008 - 17:11
Mr_Tom
-
Mr_Tom
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
Jag har också varit där idag. Kan egentligen bara instämma i tidigare inlägg. Om man åker dit primärt för att titta på bildvisare så lär man nog bli besviken.
Samtidigt noterade jag att några montrar som jag råkade passera flera gånger ibland körde 2 - kanals och ibland hembio så totalt kan det ha varit lite mera hembio än mitt totala intryck blev. Jag kunde dock till min glädje konstatera att det satsas mycket på 2 - kanals ljud av bra kvalitet. Så nu är det mera en HI - FI mässa än vad det kanske varit på ett tag. Sedan kan man ju diskutera vad man vill ha men det är en annan sak.
Postad 13 September 2008 - 17:48
Unregistered8386e6b4
-
Unregistered8386e6b4
-
Lärjunge
-
-
495 inlägg
Som sagt väldigt lite bild. Tråkigt tycker jag men bra ycker säkert många andra.
Håller med om att Martin Logan lät grymt bra. Burmester reference series var inte heller pjåkigt. Var också väldigt impad av Audio Pro Stereo 2 -mycket trevligt ljud för pengarna.
Postad 13 September 2008 - 19:00
Unregistered1113
-
Unregistered1113
-
Veteran
-
-
1889 inlägg
Jaha då har jag varit där och detta var den andra mässan på arken..och jag tyckte att detta var helt Ok...det används som väntat mycket akustiskt men, faktum att det var mycket tecno och hårdrock med så det var inte bara det vanliga som sägs innan här..
därimot så har hembioljudet fått strycka på foten lite gran denna gång..tyvärr, man kan säga att Pioneer saknades verkligen, men Yamaha rummet var späckat till gränsen som vanligt, LTS var där med och raggade medlemar på alla sätt, men det var en del nyheter oxå..bland annat så hade DLS nu en hembio variant uppe...vilket dom inte hade sist, Bumeister var där med sin utrustning som får vem som hälst att tappa hakan, Densen hade oxå en visning där..både med vinyl och cd...mycket fina grejer får man säga.
jag har tagit c:a 240 bilder som jag komemr att göra i ordning i galleriet i en samling av bilderna i en storlek ..och sedan länka det hit...så alla kan kolla in det..
så jag återkommer ...för detta kommer att ta några dagar att göra i ordning...jag har frågat staff att dom kan länka upp den på framsidan till MIN HEMBIO.com start sida..så alla når detta sedan...
//CG-47
Postad 13 September 2008 - 19:27
Unregistered1f5de008
-
Unregistered1f5de008
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Jag åkte till mässan idag, trots en god väns råd om att INTE åka.
Den som väntar sig bild kan helt skippa mässan. Den som väntar sig bra ljud kan gå och lyssna till Procella som var det enda systemet på mässan där basen var närvarande. Enbart mellanregister och jazzmusik och en liten junkig LCD eller plasma gör ingen hemmabio eller HIFI för mig. Procellas representant talade mycket om hela registret. Förstår jag eftersom ingen annan tycktes köra på det spåret. Som sagt, Procella var riktigt bra, säkert värt pengarna. Jag såg två projektorer på mässan. Hade väntat mig mycket mer.
Jag håller med om mycket av detta. Fast missade du kanske Infinity Prelude Forty som jag tyckte hade fin bas, mycket trevligt system med H/K 990 förstärkaren.
Redigerat av Unregistered1f5de008, 13 September 2008 - 19:28.
Postad 13 September 2008 - 19:33
Gargantua
-
Gargantua
-
Användare
-
-
237 inlägg
Den som väntar sig bra ljud kan gå och lyssna till Procella som var det enda systemet på mässan där basen var närvarande. Enbart mellanregister och jazzmusik och en liten junkig LCD eller plasma gör ingen hemmabio eller HIFI för mig.
Har du lyssnat på Burmester? Var där en sväng till dag och lyssnade på B30 och det var en riktig upplevelse. Väldigt mycket pengar men oj som de spelade hela registret Klipsch 160k-högtalarna var helt OK om man inte spelade för högt i det rummet, men de var inte alls prisvärda. Tyckte annars att Dynaudios värsting presterade bra också. Bra kommentar om att man bör ta med sig egen musik, roefv. Det funkar faktiskt på en del ställen. En annan tanke: Ta er tid och lyssna på både högtalare och utställare. En del har intressanta saker att berätta om högtalarens tillkomst och konstruktion, och om företaget som sådant. Besöket blir betydligt mer givande än om man bara kastar sig in i fem minuter och sedan hoppar ut igen.
Redigerat av Gargantua, 13 September 2008 - 19:38.
Postad 13 September 2008 - 19:33
jimmy ax1
-
jimmy ax1
-
Forumräv
-
-
660 inlägg
Jag har varit där sen 1990 talet men detta var en av dom sämre mässorna 2kanals stereo tar över mer och mer, Den enda behållningen var crusella audio "stavningen kanske är fel" men det var otroligt imponerande. Uppdaterat med bilder. *Ändrade bildstorlekarna*
Mvh AlexanderE
Redigerat av AlexanderE, 21 September 2008 - 22:07.
Postad 13 September 2008 - 20:00
Unregistered1113
-
Unregistered1113
-
Veteran
-
-
1889 inlägg
Ja burmeister hade bas i massor och dom högtalarna är inga stora saker , men fasen vad det låter...
Föresten så är det hopplöst att lyssna på något i den stora hallen,, alla spelar samtidigt..  värdelöst..men hur många reagerade på dom där 2 smala dörrarna som jag kallar det...dom var inte tjockare än vad en vanlig rums dörr ..och c:a 2 meter höga och med samma tanke gång som Martin logan ...men här satt ingen låda bakom utan det var smalt hela vägen, tog bilder på detta och dom spelade mycket vinyl från denna sak..
sedan så spelade ju man från jamos 360g små stativare..alltså ljudet gick 360 grader..högtalaren var väl inte mer än 5" men lätt mer ..men dom var tvingande att ha en sub i för att det skulle bli något med ljudet..när man spelade 2 kanal .
//CG-47
Postad 13 September 2008 - 20:13
Unregistered973
-
Unregistered973
-
Veteran
-
-
2349 inlägg
Jag hörde orden DENSEN och VINYL.....GIMME
hehe yngve fick höra hur mitt riaa låter i ljudkaraktären snabbare än jag själv...så går det när man inte kommer loss till mässan
Redigerat av Unregistered973, 13 September 2008 - 20:15.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|