Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Ljudproblem Tvix M-4100

3 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 04 March 2008 - 20:54

Lycan
  • Lycan
  • Wannabe

• 23 inlĂ€gg
  • 0
Har nyligen köpt en M-4100 och Àr supernöjd.
Den spelar upp alla format jag har matat den med och fungerar helt enkelt klockrent.

DOCK har jag ett problem och det Àr att ibland nÀr jag Àndrat nÄgon instÀllning eller blÀddrat lite fram och tillbaka i menyerna sÄ blir ljudet pÄ filmen jag spelar upp skitdÄligt rent ut sagt, fÄr ett brus som ligger i alla höga register och helt enkelt förstör hela ljudet.

Har ingen HDD i den för tillfÀllet och streamar all film sÄ tÀnkte att det kan vara nÄgot med att det inbyggda minnet inte orkar med sÄ jag prövade att starta om hela tvixen och dÄ försvinner ljudproblemen.

Kort sagt, sÄ fort ljudet blir dÄligt startar jag om boxen och problemet försvinner.
Det Àr dock ett problem som Àr vÀldigt irriterande sÄ jag undrar om det Àr nÄgon annan som kÀnner igen detta problem eller kan det t.om vara sÄ att Tvixen Àr sönder?

Har senaste FW och kör ljud/bild via HDMI ut.

Mvh K

Postad 04 March 2008 - 21:09

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlĂ€gg
  • 0
Tjo!

Jag vet inte om du har mixtrat med volymen pÄ fjÀrrkontrollen. Sluta med det i sÄ fall och lÄt den alltid, alltid, vara pÄ 25. Justera ljudet pÄ din stereo eller TV istÀllet. :)

Prova det. Löser det problemet?

Postad 04 March 2008 - 21:28

Lycan
  • Lycan
  • Wannabe

• 23 inlĂ€gg
  • 0
HĂ€rligt med snabbt svar, tackar =)

TyvÀrr löste det inte problemet, Àven nÀr jag har haft volymen pÄ 25 hela tiden sÄ jag förstÄr inte vad det kan vara för fel =/
Detta hÀnder varje gÄng jag trycker pÄ stopp knappen och sÀtter pÄ antingen samma eller en ny film.

Redigerat av Lycan, 04 March 2008 - 21:35.

Postad 04 March 2008 - 21:35

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlĂ€gg
  • 0
Okey. Tja, dÄ Àr det nÄgot i minnet, att det tar slut typ, eller nÄgot sÄnt. Jag har inget bra svar. Jag hade gjort som du nÀr det dÀr hÀnder, startat om. Eftersom jag kollar pÄ filmer rakt igenom och inte blÀddrar frÄn film till film efter fem minuter sÄ Àr det dÀr rÀtt lugnt. :)

0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• VM på nya AppleTV
    Tobbeswim
    2026-07-05 23:35:21
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.