Postad 07 May 2008 - 08:50
Postad 07 May 2008 - 08:52
Postad 07 May 2008 - 11:27
Postad 07 May 2008 - 14:38
Analog films upplösning > HD-upplöst material
Postad 07 May 2008 - 14:46
Postad 07 May 2008 - 16:11
Tycker också att priset var lite saftigt men nån match blir det säkert, för sakens skull.
Com Hem blåste mig på fotbolls-EM i HDTV så jag är lite orolig att de ska hitta på ett sätt att förneka sina kunder den här möjligheten också. Börjar bli lätt paranoid gentemot det företaget. Sorry för OT men så fort fotbolls-EM kommer upp gör min ilska mot Com Hem det också. De där tomtarna kunde åtminståne gett oss möjligheten att betala per match.
Postad 07 May 2008 - 16:21
Postad 07 May 2008 - 17:36
menmen gäller detta alla sf biografer?
Postad 07 May 2008 - 18:56
genstruktur > många SF-biografer har 1080p-projjar som de kör reklamen före filmen på. När det sedan är dags för själva filmen växlar de till klassisk filmrulle och projektorer vars grundkonstruktion är äldre än dig och mig tillsammans. Var ett reportage om det i Hemmabiotidningen (tror jag det var) i vintras.
tror jag läste samma reportage i m3.
för övrigt har artikelförfattaren skrivit "Svergies". lite illa!
Postad 07 May 2008 - 19:27
på hoppas att det blir nått.det finns ju lite tilltugg och dryck att köpa
Plats: Conventum Kongresshall (ingång Fabriksgatan)
Datum: Tisdag 10 Juni 2008
Pris: 125 kr inkl. serviceavgift
Tider:
17.00 Dörrar öppnar
18.00 Spanien vs Ryssland
20.45 Sverige vs Grekland
Mat & Dryck: Vår EM-Bar står öppen från klockan 17.00
Arrangör: Conventum Nöje
FÖRETAGSERBJUDANDE: Boka vårt sponsorpaket till en av ovanstående matcher före den 31 Maj så får du 100 kr rabatt per person!
Pris 8775:- ex moms (ordinarie pris 9775:-) för 10 personer inklusive:
- Entrébiljett
- Mat (ät så mycket du vill från vår EM-Buffé med smaker från alla deltagande länder)
- Sittplats på de bästa platserna
- Sverigepaket (Tröja & Keps)
- Reserverade platser i VIP-baren, serverade av VIP-Personal
- 1 x ölhink (10 öl i varje hink, alkoholfritt alternativ finns)
- Tillgång till EM-Baren (18 år)
- Företagets logotype på arenans skärmar!
Utöver den ölhink som ingår i priset kan Ni förbeställa ytterligare dryckespaket!
Dryckespaket 1: 1 x Ölhink 10 x 33 cl öl i ishink, 360:- ex moms.
Dryckespaket 2: 1 x Ölhink 10 x 33 cl öl i ishink, 1 x Snapshink 10 x 5 cl snaps i ishink, 960:- ex moms.
Dryckespaket 3: 2 x Ölhink 10 x 33 cl öl i ishink, 1 x Snapshink 10 x 5 cl snaps i ishink, 1320:- ex moms.
Bifogad fil(er)
Redigerat av Zapp, 07 May 2008 - 19:48.
Postad 11 May 2008 - 13:20
Aye...hade helt glömt bort Conventum. Det efterfrågades förslag till sektionsaktivitet på mitt jobb - detta är ju givet! Ska tjata järnet...Tjäna, vi i Örebro har ju tillgång till Conventum som visar fotbolls EM I HD har lagt fram förslag till firman jag jobbar
på hoppas att det blir nått.det finns ju lite tilltugg och dryck att köpa
Redigerat av pacman, 11 May 2008 - 13:20.
Postad 11 May 2008 - 13:38
För att upplösningen i en HD-projektor är för klen för en 16 meter bred duk?
![]()
Ahh just det jag, gardinerna åker isär och duken blir större, "tänkte i på det"
Postad 11 May 2008 - 13:45
Det ursprungliga filmnegativet ja. Efter några vändor som positiv och negativ och slutligen ett mer eller mindre slitet releaseprint så har även biofilm motsvarande ~2K i upplösning. Tydligen, säger de som grävt i det...För att upplösningen i en HD-projektor är för klen för en 16 meter bred duk?
![]()
Lite svårt att jämföra dock eftersom film inte har pixlar i vanlig mening, detta medför ju att risken för screendoor är större på en 2K digitalbio men det medför oxå att MTF är högre vid de för ögat viktigaste frekvenserna, dvs skarpare bild vilket innebär att digitalbion har högre upplevd detaljrikedom (och bättre konstrast osv osv) än film diton. Säger teorin iaf och praktiken har väl knappast sagt emot.
Främsta anledningen att inte köra film på SFs projjar är väl att de är 1-chippare...gissar jag.
edit: ja, BD-film är ju iofs inte 2K i 2.35 format...kanske var det du mena kom jag på.
Vad SF borde ordna är annars ett spelevent i sin biografer, typ Wipeout HD i en biosalong måste ju vara helt galet - med eller utan öl.
Redigerat av pacman, 11 May 2008 - 14:15.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
138 bilder
53 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?