EDIT: Skrev om mitt inlägg i denna tråd.
Optoma HD65 verkar vara en riktigt kanonprojektor. Men jag är känslig för DLP. Jag har tittat på DLP-projektorer och sett regnbågar så fort jag flyttat blicken. Vilket låser fast mig vid LCD.
Efter en del letande hittar jag Epson EMP-DM1. Okej, det är rejält lägre upplösning och färre funktioner. Men riktigt bra garanti, billiga lampor dessutom (hälften så dyra som till HD65).
Jag kommer köra upp till ca 70-80"-bild.
Jag kommer för övrigt inte fastmontera projektorn utan den kommer plockas fram när det behövs och stå på ett soffbord för att projicera bilden på någon form av duk/hemmabygge.
Är verkligen EMP-DM1 så dålig? Eller är den jämförbar med hur en projektor presterade för några år sedan?
För lagom ljusstark verkar den vara, men sämre på svärta?
Ni som har sett den "in action", vad kan ni jämföra den med? T.ex. tidigare projektorer?
Jag har även kikat på andra projektorer. LCD-projektorer på 1024x768 som man sen kunde maskat av och använt 1024x576 på, men alla ska ju ha så förplåtrat dyra lampor och kassa garantier.
Epson och Optoma verkar vara bäst när det gäller detta?
Har någon alternativ till Epson EMP-DM1, med bra garantier och framförallt billiga lampor?
Tack!
Redigerat av Unregistered1a62e592, 06 October 2008 - 19:57.