Duevel PlaneTs
(Golvhögtalare)
|
6
|
(5)
|
Inga priser |
Vilka Rundstrålande? (13 inlägg)
|
12 år sedan |
Duevel PlaneTs - Era råd och omdömen sökes! (11 inlägg)
|
12 år sedan |
Duevel Planets (0 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 02 August 2008 - 22:49
Postad 03 August 2008 - 16:45
Postad 02 August 2010 - 10:42
Tycker de ser riktigt fräcka ut! Frågan är om de låter lika bra som de ser ut
De får ju riktigt bra kritik av 6moons och Hifi+ bla.
Postad 06 August 2010 - 12:40
Måste tillägga att jag inte lyssnat så mycket på högtalare av denna typ tex. Larsen så jag överlåter sådana jämförelser till andra.
Postad 24 September 2010 - 04:44
Jag tänkte bara kolla om någon lyssnat på dessa högtalare? Är dom bra eller är det ett skämt? Annorlunda design iaf =)
Gjorde en längre lyssning på dessa på audio concept i sthlm.
Dom var varken inspelade eller placerade optimalt.
Spridningen av ljudet var väldigt imponerande.
Man kunde lätt luras att tro att det var andra högtalare som spelade, eftersom ljudet inte verkade komma från där högtalarna stod.
Dom var ganska rappa i basen.
Det fanns faktiskt lite bastryck, trots ringa storlek på lådor och element. Lät helt klart trevligt i basen. Men räkna inte med dom djupaste bastonerna... men tillsammans med en trevlig sub kan man nog även få den biten.
Diskanten var klar, men inte skrikig, trots att vi spelade testmaterial som tenderar att kunna bli för vasst på vissa högtalare.
Mellanregistret var över lag bra, men kunde låta lite återhållet på vissa låtar, men samma tendens hördes inte alls på andra. Om det beror på att vissa frekvenser lider av detta, eller om det berodde på inspelningen blir därför svårt att svara på. Dessutom stod högtalarna en bit från väggen, jag kan tänka mig att man kan få lite extra tryck i mellanregistret, när man tar hjälp av reflexerna från väggen. Men man ska även kunna förändra ljudbilden något beroende på hur man vänder högtalaren, diskanterna mot varandra eller basarna mot varandra. Sen var dom ju inte inspelade heller, så det kan tänkas att det även kan ta bort denna effekt. Om det inte var så att det faktiskt bare berodde på att skivorna inte var optimalt mixade (bra mixade skivor är ju relativt sällsynt idag). Sen vet jag ju inte heller hur elektroniken som dom spelades på återger musik, där finns ju goda möjligheter för att uppnå andra resultat, om man fortsätter att uppleva dom återhållna frekvenserna i mellanregistret.
Både jag och min bror gillade hursomhelst ljudet över lag. Vi testade musik från väldigt många genres.
Trots vad jag beskrivit om mellanregistret, så är det inte ett stort problem.
Och högtalarna är ganska lättplacerade för att få ett bra grundljud. (självklart så kan man finstämma även dessa högtalare med placering, men då handlar det mer om frekvenslyft och inte om att överhuvudtaget få vettigt stereoperspektiv).
Dessa högtalare kan med största sannolikhet ge en bra ljudbild även i miljöer där högtalare inte kan placeras ”korrekt”.
Stereoperspektivet är stort och man kan röra sig runt i rummet utan att förlora det. Man lider alltså inte av en trång sweet-spot (optimal lyssningspossition).
Vilket gör dom riktigt bra för socialt lyssnande.
Designen upplevs som konstverk, eller arkitektoniska detaljer, och bör ha rätt hög WAF (Wife acceptence factor).
Eftersom elementen är riktade uppåt och det sitter klot över dessa, dessutom är diskanten skyddad med galler, så borde dom även fungera rätt bra om man ha en HiFi-katt (fritt flygande fåglar är nog inte någon höjdare kring dessa, då dom kan förväxlas för sittpinnar, samt att med högtalare uppåt, så är dom "in the line of fire", om fågeln uträttar sina behov).
Med tanke på vad man får, så känns prisvärdet bra. Materialvalet på lådorna, fötterna, och finnishen hade kunnat vara lyxigare, men då hade högtalaren kostat mer, och det är onödigt att betala för sånt som inte förbättrar ljudet när det gäller högtalare i instegs-klassen (det finns helt klart högtalare i den här prisklassen som har sämre finnish, till och med möbler för den delen). Dessutom så bidrar ju "planeterna" till viss exklusivitet. Själva högtalaren blir mer av en sockel för dessa (kanske hade effekten blivit större om märke och modellnamn hade stått på små skyltar istället.. själv kan man ju se till att rikta ett par spotlight mot högtalarna och på så vis kunna lyfta konstkänslan ytterligare).
Det ska även tilläggas att man nuförtiden även finner bilder på dessa högtalare med lyxigare finnish och andra fötter på hemsidan, om dessa finns att köpa vet jag inte, men man får då räkna med ett högre pris, och eftersom ljudet ändå är bra, så kan dom pengarna säkerligen vara värt det för dom som inte tycker högtalarna känns lyxiga nog, men inte vill betala för rundstrålande högtalare i prisklassen över (hoppet är rätt stort).
För dom här pengarna har man ändå ett rätt stort urval av högtalare.
Om man är ute efter högtalare som spelar högt, eller levererar avgrundsjup, eller med väldigt fokuserad diskant och mellanregister, så finns det bättre högtalare. Men dessa levererar stort ljud, väldigt stor lyssnings-position, rätt hög waf, men framförallt bygger på principen om att ljud i normala miljöer oftast till störst del består av reflekterat ljud och inte det direkta ljud som "Normala" högtalare levererar.
Det finns inga kompromisslösa högtalare i den här prisklassen, kanske inte i någon prisklass.
Man får ett trevligt ljud i dessa högtalare, helt klart.
Men man måste nog själv lyssna, för att kunna avväga om det är denna högtalare eller en annan man vill ha.
För mig lutar det aboslut mot ett inköp av dessa.
Jag hade tänkt att bygga en 7.1 anläggning med dessa som frontar (och stereopar för musik), Mirage OS3 som sateliter och Mirage OS3 som center. Då har man ett system med bara rundstrålande högtalare, men ändå ett par stereohötalare som leverar bättre ljudbild än små sateliter kombinerat med subwoofer. Som subwoofer hade jag tänkt mig en Rel från T-serien, då dessa kan kopplas på högnivå och lågnivå samtidigt, på så vis kunna köra direct source för stereouppspelning och inte behöva blanda in DSPn för att få 2.1 ljud, men samtidigt ha .1 kanalen för surroundljudet. (Med rundstrålande bakre högtalare, så kan man nog mycket väl klara sig utan kanal 6 och 7, även för 7.1 och 6.1 kanalsljud och ändå få ljud som tycks komma från rätt position).
Postad 24 September 2010 - 19:56
Mvh
Nu är det helg!
Postad 26 September 2010 - 10:49
...dom spelar och låter som fysikens lager tillåter dom att göra...
Alla högtalare som spelar som fysikens lagar tillåter dom att göra.
Men det beskriver ju inte alls hur dom låter.
Är man van vid klassik högtalarkonstruktion, så kan man tro att dom upphäver fysikens lagar eftersom dom spelar större än vad man hört.
Är man van vit ett par riktigt bra stativare, så kan man tro att dessa ska leverera avgrundssjup, med tanke på att dom ändå är så pass mycket större än stativare... för att inte prata om hur mycket djup en fullstora golvhögtalre borde leverera i förhållande...
Men så är det inte.
Postad 26 September 2010 - 11:38
Men framförallt så visar dom utseendet på den första varianten av högtalaren, men utseendet på kontruktionen som håller upp planeterna har förfinats.
officiell hemsida
Redigerat av JonHolstein, 26 September 2010 - 11:40.
Postad 26 September 2010 - 11:55
Postad 26 September 2010 - 20:01
Postad 27 September 2010 - 02:04
Dom hade svårt att skapa något ljudtryck överhuvudtaget på arkenmässan. Kostar väl 7000 kr i sverige väl?
Dom klarade av att leverera ljudtryck i det lyssningsrummet jag testade dessa.
Vanliga fokuserade golvhögtalare i den här prisklassen leverarar mer ljudtryck.
Det är inge högvolym högtalare, om inte rummet är väldigt litet.
Ca 10 000 för grundutförandet. vissa färger och finnish kostar mer.
Postad 27 September 2010 - 02:08
Jag tyckte dom lät bra på arken. Jag gillade designen också. Av det jag hörde verkar dom vara värda dom 10´ dom betingar. Jag blev lite sugen själv men väntar nog på Bremen äggen.
Jo, med en så pass intressant och faktiskt Svensk högtalare, så blir man ju lite sugen på att höra den innan man bestämmer sig. Men den har ju inte kommit ut, fast det var flera år sedan det rapporterades om dom. Skulle man lyckas få besöka honom för en lyssning, så skulle man ju bara få en bild av hur dom låter med de väggar han har, vilket visserligen skulle kunna ge en bild av vad dom kan prestera under bra förhållanden. Men skulle man falla för ljudet, så skulle man ju ändå ha problemet med att dom inte finns på marknaden.
Redigerat av JonHolstein, 27 September 2010 - 02:35.
Postad 27 September 2010 - 09:36
Postad 27 September 2010 - 15:26
Jo, med en så pass intressant och faktiskt Svensk högtalare, så blir man ju lite sugen på att höra den innan man bestämmer sig. Men den har ju inte kommit ut, fast det var flera år sedan det rapporterades om dom. Skulle man lyckas få besöka honom för en lyssning, så skulle man ju bara få en bild av hur dom låter med de väggar han har, vilket visserligen skulle kunna ge en bild av vad dom kan prestera under bra förhållanden. Men skulle man falla för ljudet, så skulle man ju ändå ha problemet med att dom inte finns på marknaden.
Dom är på gång... tydligen har han nån deal med tyskland så det verkar som dom kommer släppas där först men sedan så kommer vi nog få ta del av mästerverken. Det verkar som priset kommer landa på ca 15´ så det är ju överkommligt. Kommer nog köpa dom även om jag inte får nån ordentlig demo, det finns ju inte så mycket vägghängt av kvalité att välja på idag.
Postad 30 September 2010 - 01:19
Jag har hört högtalaren man kan se som föregångaren till ägget, Ino's a3 surroundhögtalare, och jag antar ljudet kommer presenteras på liknande sätt.
Bara för att dom är liknande så betyder det ju iofs inte alls att dom kommer låta lika...
Men det är klart, det är ju ganska mycket carlsson-teorier som båda grundar sina högtalarna på...
Skulle inte ägget/ugglan byggas i skyllingaryd? (Larsen?)
Men den stora frågan är ju hur mycket ljudtryck dom kan leverera i ens rum.
Om man ändå kan tänka sig Duevel som jag kan, så kan man ju köpa en Larsen 6, som dels kommer kosta mindre än ägget (HD3D-12) och inte tar mer golvyta än PlaneTs.
Postad 30 September 2010 - 01:32
Dom är på gång... tydligen har han nån deal med tyskland så det verkar som dom kommer släppas där först men sedan så kommer vi nog få ta del av mästerverken. Det verkar som priset kommer landa på ca 15´ så det är ju överkommligt. Kommer nog köpa dom även om jag inte får nån ordentlig demo, det finns ju inte så mycket vägghängt av kvalité att välja på idag.
Vägghängt med WAF antar jag att du menar... Som jag förstått det så kan man köpa Ino Audio a2, om man vill, men man får höra av sig till Ingvar. Men sen finns det ju mängder med stativare som kan vägghängas. Sen var jag på Hifi-Art och han trodde han hade obrutna förpackningar med Sonab OD-11, men jag glömde fråga om priset.
Priset är överkomligt, om dom verkligen levererar. För dom av oss som kan ha golvare, så blir det ju en rätt stor utmaning. Men absolut, kunde jag ha vägghängt istället för golvare, så vore det ju skönt. Man vill ju gärna ha ett system som inte ens syns, utan bara finns där och överraskar.
Postad 07 October 2010 - 20:01
Det verkar som det händer en del hos Bremen nu. Dom har någon produktion utanför Sverige. Jag vet inte så mycket, och det lilla jag vet kanske inte är officiellt, så jag ska inte säga för mycket.
Men det kanske är dags att liva upp Bremen tråden.
Får se om man kan få sig någon lyssning på dom.
Men annars så gillar jag Duevel'erna, helt klart.
Bremens Uggel-Ägg vet jag heller inte exak hur dom bör placeras i ett rum... Många kanske har balkongdörr och massa fönster i sitt vardagsrum och att det kommer ivägen.
Duevel PlaneTs känns värda sitt pris i alla fall.
Jag kan bara hoppas att dom dyker upp hos en del handlare, så folk får möjlighet att uppleva en sån typ av högtalare i instegsklassen. Visst, Mirage finns på en del ställen nu, men dom är ju mer av satelliter... Golvmodellen har jag inte sett hos någon. Och enligt recensenter som gillar Mirage, som testade förra generationens golvstående så var mycket av ljudet riktat, och satellitens ljudbild föredrogs.
Jag har lyssnat på Larsen 4, och den erbjuder visserligen lite mer bastryck än PlaneTs, och visserligen även den en större ljudbild än traditionella riktade högtalare, men inte lika stor ljudbild som PlaneTs.
Postad 22 January 2011 - 03:09
Dom kommer visas på Highend mässan i stockholm, den 12 och 13 februari.
Om du har möjligheten, så ska du absolut ta chans att lyssna på dom.
Det minsta du kommer därifrån med är ju i alla fall ytterligare en erfarenhet i bagaget.
Som vägghängt är dom absolut intressanta att lyssna på, minst sagt.
Postad 13 July 2011 - 01:04
Hur står de sig mot ett par bättre stativhögtalare t.ex Dynaudio eller liknande?
Redigerat av Unregistered291b229b, 13 July 2011 - 09:18.
Postad 13 July 2011 - 17:37
Ingen som har någon mer input om dessa skapelser?
Hur står de sig mot ett par bättre stativhögtalare t.ex Dynaudio eller liknande?
Har lyssnat lite lätt på dem hos Akkelis Audio i Göteborg. Jag var då positivt överaskad. Det är väl vad jag minns från detta tillfälle.
Postad 13 July 2011 - 23:15
Har lyssnat lite lätt på dem hos Akkelis Audio i Göteborg. Jag var då positivt överaskad. Det är väl vad jag minns från detta tillfälle.
Ja det verkar vara den generella uppfattningen hos folk. Men positivt överraskad i förhållande till vad? Högtalare i samma prisklass, eller högtalare i den storleken eller vad?
Ska åka och provlyssna så snart jag kan för att skapa mig en egen uppfattning
Redigerat av Unregistered291b229b, 14 July 2011 - 10:48.
Postad 14 July 2011 - 16:08
Ingen som har någon mer input om dessa skapelser?
Var tidigare i veckan på ett högtalar-rek i div. butiker i malmöregionen där ett större tyskt varuhus hade dessa uppställda. Färgen var white gloss, förstärkare och cd-spelare var någon rotel har jag för mig. Trots den minst sagt värdelösa uppställningen mitt i en korridor lät de ruskigt bra!
Som tidigare har nämnt är ljudbilden ordentligt spridd och det var mycket svårt att veta var högtalarna högtalarna var placerade ifall man bara lyssnade utan att titta. En annan sak med högtalarna som sticker ut är att de är mycket små och det krävs nog sitt rum för att de ska passa in rent estetiskt om man är van vid "normala" högtalare. Likaså tyckte jag finishen inte var så bra som jag hoppats på (white gloss) och de små planeterna på toppen kändes inte helt stabila (kan dock varit klåfingriga besökare eller så kan det vara meningen också, försäljaren visste inte). Snyggt var dock kabeldragningen där kablarna fästes under själva högtalaren.
Samma dag var jag även på en större Hifi-kedja och lyssnade bl.a. på B&W CM1 och 685 samt en begagnat-butik i Hjärup där jag bl.a. lyssnade på Mark&Daniel Maximus. Svårt att jämföra Duevel Planets mot dessa stativare då det var en helt annan ljudbild som visades. Personligen är jag nog mer av en stativhögtalarkille och det av två anledningar. Dels för att jag vill höra varifrån ljudet kommer ifrån och dels för att Duevel Planets helt enkelt inte passar in hemma
Men vill man ha en högtalare som varken ser ut eller har en ljudbild som alla andra så är detta ett givet val för dåligt låter den verkligen inte!
/Carl
Postad 14 July 2011 - 18:48
Ja det verkar vara den generella uppfattningen hos folk. Men positivt överraskad i förhållande till vad? Högtalare i samma prisklass, eller högtalare i den storleken eller vad?
Ska åka och provlyssna så snart jag kan för att skapa mig en egen uppfattning
För att inte bli helt oseriös vill jag inte ge en utförligare beskrivning. Det var ändå kanske mer än 1/2 år sedan. Någon jämförelse gjorde jag inte heller utan lyssnade en stund av nyfikenhet.
Postad 14 July 2011 - 23:27
Var tidigare i veckan på ett högtalar-rek i div. butiker i malmöregionen där ett större tyskt varuhus hade dessa uppställda. Färgen var white gloss, förstärkare och cd-spelare var någon rotel har jag för mig. Trots den minst sagt värdelösa uppställningen mitt i en korridor lät de ruskigt bra!
Som tidigare har nämnt är ljudbilden ordentligt spridd och det var mycket svårt att veta var högtalarna högtalarna var placerade ifall man bara lyssnade utan att titta. En annan sak med högtalarna som sticker ut är att de är mycket små och det krävs nog sitt rum för att de ska passa in rent estetiskt om man är van vid "normala" högtalare. Likaså tyckte jag finishen inte var så bra som jag hoppats på (white gloss) och de små planeterna på toppen kändes inte helt stabila (kan dock varit klåfingriga besökare eller så kan det vara meningen också, försäljaren visste inte). Snyggt var dock kabeldragningen där kablarna fästes under själva högtalaren.
Samma dag var jag även på en större Hifi-kedja och lyssnade bl.a. på B&W CM1 och 685 samt en begagnat-butik i Hjärup där jag bl.a. lyssnade på Mark&Daniel Maximus. Svårt att jämföra Duevel Planets mot dessa stativare då det var en helt annan ljudbild som visades. Personligen är jag nog mer av en stativhögtalarkille och det av två anledningar. Dels för att jag vill höra varifrån ljudet kommer ifrån och dels för att Duevel Planets helt enkelt inte passar in hemma
Men vill man ha en högtalare som varken ser ut eller har en ljudbild som alla andra så är detta ett givet val för dåligt låter den verkligen inte!
/Carl
Bra input! Får se om det passar då
Postad 15 July 2011 - 07:40
/Carl
Kan nämna att jag var inne och lyssnade på planeterna i precis samma affär som du under gårdagen.
Jag vill bara rätta och nämna att de var kopplade till en H/K 980
Jag var förvånad över vilket härligt ljud de förmedlade. Jag spanade in lite snabbt om säljarna där fifflat med inställningarna på förstärkaren, för det var lite väl mycket bas. Den stod inställd på Treble +3 och Bas +5.
Men vilket härligt ljud, jag har inte kunnat sluta tänka på de högtalarna efter detta. Jag undrar vad det är för fel på mina B&W, eftersom de inte spelar alls så mjukt och härligt.
Saknar den där varma känslan i ljudet hos mina högtalare, som planeterna faktiskt gav. Rapp och bra bas dessutom.
Duevel PlaneTs gav mig en liten wow-känsla måste jag säga.
Postad 15 July 2011 - 15:24
Kan nämna att jag var inne och lyssnade på planeterna i precis samma affär som du under gårdagen.
Jag var förvånad över vilket härligt ljud de förmedlade. Jag spanade in lite snabbt om säljarna där fifflat med inställningarna på förstärkaren, för det var lite väl mycket bas. Den stod inställd på Treble +3 och Bas +5.
Men vilket härligt ljud, jag har inte kunnat sluta tänka på de högtalarna efter detta. Jag undrar vad det är för fel på mina B&W, eftersom de inte spelar alls så mjukt och härligt.
Saknar den där varma känslan i ljudet hos mina högtalare, som planeterna faktiskt gav. Rapp och bra bas dessutom.
Ahh! Pinsamt värre haha! Tack för rättelsen
Och jag kan också hålla med om wow-känslan på högtalarna för ingen kan påstå något annat än att de både är fräcka (nyskapande?) och låter bra!
Postad 20 July 2011 - 22:59
Musikstället hade även haft inne Duevel Planets för testning men valt att inte ta in dem pga att de var något sämre än larsen 4 men kostar mitt emellan larsen 4 och 6. Han tyckte allt var sämre; upplösning, bas, mellanregister.
Jag har dock valt att köpa hem planeterna för att provlyssna, då jag gillar designen skarpt (hög WAF). Tanken är att bygga hemmabio kombinerat med musik så klart. Funderar därför på en B.K XLS 2000 sub (musikalisk) för att kompensera basen. Han sa även att eftersom sådana högtalare är öppna så är det inte säkert att man behöver en center. Jag ska testa mig fram, men vet inte vad man ska ha som center annars. Mirage? Fungerar vanliga bakhögtalare eller bör man satsa på öppna även där tror ni?
Postad 21 July 2011 - 10:25
Jag har beställt Duevel Planets och väntar med spänning! Jag var och provlyssnade Larsen 4 och 6 häromdagen för att få en uppfattning om ljudbilden och jag blev lyrisk. Jag gillar live-känslan istället för att få ljudet riktat in i örat på en. Det kändes verkligen som om bandet stod i rummet istället för den vanliga känslan som nästan kan va som o ha in-ear-hörlurar. Smaksak, men det känns helt i min smak (har tidigare kört vanliga högtalare). Om man jämför med vanliga högtalare i samma prisklass är min personliga högst oproffsiga åsikt att vanliga kanske låter aningen klarare och mer detaljerat (även om larsen låter sjukt bra och detaljerat, speciellt med förstärkare i 20k-klassen), men larsen låter .... roligare.
Musikstället hade även haft inne Duevel Planets för testning men valt att inte ta in dem pga att de var något sämre än larsen 4 men kostar mitt emellan larsen 4 och 6. Han tyckte allt var sämre; upplösning, bas, mellanregister.
Jag har dock valt att köpa hem planeterna för att provlyssna, då jag gillar designen skarpt (hög WAF). Tanken är att bygga hemmabio kombinerat med musik så klart. Funderar därför på en B.K XLS 2000 sub (musikalisk) för att kompensera basen. Han sa även att eftersom sådana högtalare är öppna så är det inte säkert att man behöver en center. Jag ska testa mig fram, men vet inte vad man ska ha som center annars. Mirage? Fungerar vanliga bakhögtalare eller bör man satsa på öppna även där tror ni?
Tycker absolut att du ska titta efter rundstrålande högtalare även till bakhögtalare. Det är ju framförallt i denna position man vill ha ett diffust ljud vid filmtittande. Titta på mirage omnisat eller liknande som borde vara perfekt matchning för hemmabio.
Postad 02 January 2012 - 16:56
Jag har beställt Duevel Planets och väntar med spänning! Jag var och provlyssnade Larsen 4 och 6 häromdagen för att få en uppfattning om ljudbilden och jag blev lyrisk. Jag gillar live-känslan istället för att få ljudet riktat in i örat på en. Det kändes verkligen som om bandet stod i rummet istället för den vanliga känslan som nästan kan va som o ha in-ear-hörlurar. Smaksak, men det känns helt i min smak (har tidigare kört vanliga högtalare). Om man jämför med vanliga högtalare i samma prisklass är min personliga högst oproffsiga åsikt att vanliga kanske låter aningen klarare och mer detaljerat (även om larsen låter sjukt bra och detaljerat, speciellt med förstärkare i 20k-klassen), men larsen låter .... roligare.
Hej Meep
Vad tyckte du om dina Planets högtalare?
Postad 15 January 2012 - 17:13
Vad jag gillar med dem är framförallt spridningen av ljudet vilket gör att alla i rummet kan njuta av musiken utan att behöva vara i sweetspot.
Fast de är så små så spelar de jävligt bra.
Spridningen av ljudet har dock sina nackdelar. Ljudet flyger okontrollerat åt alla håll, så för att få samma "volym" som ett par riktade så behöver man dra på lite mer kräm.
Basen var förvånansvärt rapp i rnb och rock, dock i och med att ljudet sprider sig (igen) så behöver man även här dra på lite mer bas från förstärkaren för att man ska få ett ordentligt gung så att säga.
I ett rum som vanliga golvhögtalare inte riktigt kan placeras i eller där frugan sätter sig på tvären är dessa perfekta. Ska göra ett nytt försök på Mediamarkt och hoppas säljaren är lite intresserad denna gång.
Postad 31 January 2012 - 10:32
Jag håller med, de är bra och häftga.
Var hittar man de i skåne?
Postad 31 January 2012 - 10:58
Mediamarkt. Dessutom har de 3000kr rabatt på dem nu, jag har köpt mina
Postad 31 January 2012 - 12:05
Mediamarkt. Dessutom har de 3000kr rabatt på dem nu, jag har köpt mina
Är det i alla butikerna?
Bor i Norra.
Postad 31 January 2012 - 12:10
Är det i alla butikerna?
Bor i Norra.
Det kan jag inte svara på, var rabatt på dem på Svågertorp i alla fall. Men vet inte hur många de har på lager så ring och kolla om du har långt att åka.
Postad 31 January 2012 - 12:25
Prova Vivid´s showroom i limhamn
Postad 31 January 2012 - 17:01
Prova Vivid´s showroom i limhamn
Det är inte i Norra skåne ju.
Finns de i mediamakt i Kristianstad?
Postad 06 September 2013 - 09:30
Postad 06 September 2013 - 23:06
Basen gillade jag skarpt, snabb och snärtig! Men tyvärr bottnar den för snabbt när man höjer volymen, därav inget köp för min del. . .
Diskant och mellanregister beror ju väldigt mycket på rum och placering eftersom de är rundstrålande.
Postad 08 September 2013 - 22:52
Jag gillar duvels bas, men har för mig att dom är rätt trögdrivna, vilket är ett stort minus i min bok :/
Som jag förstått det så är dom inte speciellt trögdrivna, däremot så visar dom låg effektivitet vid mätningar eftersom att ljudet är rundstrålande och direkteffektiviteten blir låg. Men då mycket ljud studsar i rummet, så får man ändå ganska mycket ljudtryck, men dock med viss tillbrakadragenhet i vissa delar av registret.
Postad 09 September 2013 - 06:39
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Vilka Rundstrålande?
4 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?