http://www.conax.com...html?newsitem=1
CAS7 låter väldigt oroväckande för alla som inte har originalboxar....eller?
Postad 26 december 2008 - 16:14 http://www.conax.com...html?newsitem=1 CAS7 låter väldigt oroväckande för alla som inte har originalboxar....eller? Postad 26 december 2008 - 16:26 Nu är syftet i första hand att slå ut dom piratkort som finns nu och det är bara gamla CAS5 kort som fortfarande finns som byts ut till kort som klarar CAS7... sen om dom kommer köra CAS7 med eller utan pairing återstår att se... Redigerat av Leatherface, 26 december 2008 - 16:29. Postad 27 januari 2009 - 09:30 Postad 31 januari 2009 - 03:29 Skall de börja para kort med mottagare så måste de erbjuda (tvinga på) oss med en ny gratis mottagare. Varje fall till oss med gammal mottagare. Jag tror det blir för dyrt för CD. Nya abonnenter då är det en annan sak, då blir säkert korten parade. Änne en en käpp i hjulet från media industrin. Och de undrar varför piratbukten är populär Postad 31 januari 2009 - 11:01 Det är väl bara så att man måste registrera den hos dom Vi är många gamla kunder som haft en cam i en befintlig låda och inte fått en ny eftersom det infördes långt senare med nyteknande avtal Att para korten med en ny eller en äldre kan inte vara ett problem Postad 01 februari 2009 - 21:47
Jag har också fått ett nytt CD kort, det fungerar just nu i alla fall med CARD Splitter i min HTPC samt min gamla Samsung sat mottagare. Jag hoppas att dom inte inför parning för då är det jag som slutar med CanalDigital. Postad 23 februari 2009 - 10:46 för att CA modulerna som klarar pairing kräver CI+ eller att boxen måste klara CAS7 chip pairing.... därför går det inte.... man pairar alltså inte enbart till ett boxid eller liknande utan det kräver också chip som saknas... det finns en CAM nu som klarar pairing men du behöver CI+ och det finns inte många boxar som klarar det än... så jag tror ni kan vara lugn då det gäller SD kanaler iaf men HD kanalerna kan ni vara säkra på att det kommer pairing på så småningom... nu då dom bytt ut alla kort till CAS7 och då deras HD boxar stöder CAS7 pairing så finns det inget hinder för dom att slå på det... Redigerat av Leatherface, 23 februari 2009 - 10:50. Postad 13 mars 2009 - 09:17
Såg ju bra ut, alltså då är det bara att tuta och köra med tex en FloppyDTV? Postad 18 mars 2009 - 09:51 Postad 15 april 2009 - 14:58 ![]() Postad 29 april 2009 - 18:40 Publicerat härom dan och gamla cas5 kort lär nu vara utbytta. __http://www.canaldigital.no/Nyheter/Okt-sikkerhet-i-2009/ Nå som vi har introdusert HD-kanaler på tv-plattformene våre, stiller våre HD-leverandører enda strenger krav til sikkerheten og vi må dermed koble programkortet til mottakeren. Dette kaller vi for pairing. Pairing innføres fordi programselskapene ikke ønsker at HD-kanalene skal kunne vises på mottakere som ikke tilfredsstiller de strenge kravene til sikkerhet som vi er pålagt å etterkomme. Dette vil ha noen effekter for deg som kunde. For eksempel kan du som abonnent ikke lenger ta med deg programkortet over til naboen for å se "dine" tv-pakker der – fordi dette vil være et brudd på dine og våre rettigheter som programselskapene pålegger oss. Våre godkjente mottakere vil kunne "kjenne igjen" alle programkort som er registrert på deg som kunde – forutsatt at vi vet hvilke mottakere du har. Så har du mer enn en tv-mottaker hjemme hos deg, må vi få vite hvilke du har slik at vi kan koble programkortet til dem. Hvis ikke vil du oppleve sort skjerm. Merk at vi ikke kan godkjenne at programkortene våre brukes i alle typer mottakere, men at vi kun kobler kort til mottakere godkjent av Canal Digital. Om det stämmer för hela Norden så är nog slut på HTPC och andra alternativa mottagare för ett tag framöver... Postad 29 april 2009 - 19:00 Postad 29 april 2009 - 20:38 ![]() Postad 29 april 2009 - 20:59 Postad 30 april 2009 - 08:12 Tvingar dom en parning mot den så är nog inte CD ett alternativ för mig längre trots HDTV. Har haft deras pvr i ett och halvt år nu och börjar bli riktigt trött på deras box, buggar som inte fixas och nya buggar som införs via deras glesa firmware-uppdateringar. Postad 30 april 2009 - 09:20 Jag har tittat på olika lösningar för att få HDTV. Vi har 3 hål i väggen aka ett comhem hus, men jag har förstått att många har problem med kvaliteten på deras HDboxar/PVR samt att de har en dålig kvalite på sina HD sändningar. DÅ började jag tänka i andra banor och CD verkade vara en lösning MEN om de nu inför pairing då lär deras "nöjda" kunder bli allt färre och CD alternativet faller bort för mig. Vad jag inte kan förstå är att hur kan ni som har CD eller CH HDTV acceptera att betala för en tjänst som inte verkar fungera helt ut? Edit: borttappat ord Redigerat av skane, 30 april 2009 - 09:21. Postad 30 april 2009 - 10:07 Bra fråga, men jag har haft CD's programutbud nu sedan 2001-2002 med mottagaren Topfield 4000 PVR och varit nöjd både med mottagaren och CD. Och nu när CD gick ut med deras HDTV-PVR för snart 2 år sedan, då tänkte jag, äntligen en mottagare som har Topfieldens finesser och funktioner. Men det visade sig ganska snart att deras mottagare inte var helt 100 och har under en längre tid forskat i alternativ till deras box. Det är nog bara ren lathet att jag inte orkat protestera mera utan nöjer sig med utskick av ny mottagare och löfte om att buggarna skall fixas i nästa mjukvaruppdatering. Men nu har jag "bara" 6 mån. kvar på min bindningstid och risken är nu stor att det blir Boxer eller Telias alternativ. HDTV är ju fantastiskt att se på men ingen livsnödvändighet och har för mig tappat lite i attraktionsvärde för innehållet och tillförlitligheten är ju viktigast. Men jag skäms nästan att jag inte protesterat mer. ![]() Postad 30 april 2009 - 21:05 Postad 16 juni 2009 - 14:36 Farsan planerar att byta ut sin box mot en HTPC och jag skall hjälpa honom med det. Om det är så att alla Canal Digitals satellitkort låses till boxen verkar det dödfött att ens försöka... Om det nu fortfarande funkar kanske det ändå är dödfött om dom kommer försvåra inom en snar framtid? Jag är inte säker på om farsan har HD-box eller ej, han har enligt egen utsago inga HD-kanaler aktiva i nuläget. Är det någon som kör Canal Digital via satellit och HTPC i dagsläget som kan bekräfta att det fungerar? Jag kommer köra MythTV i LInux (Debian) om det spelar någon roll för möjligheterna att få detta att funka. /Andreas Postad 16 juni 2009 - 14:44 Dom har bytt ut alla gamla kort och övergått till CAS7 nu så det är inget som hindrar dom att slå på pairing på HD kanalerna... bolagen i väst ställer samma krav på alla svenska operatörer med... HD kanaler ska vara pairade... SD kanalerna kommer däremot fortsätta gå se på... Redigerat av Leatherface, 16 juni 2009 - 14:46. Postad 16 juni 2009 - 14:57 Man får väl sätta hoppet till att politikerna i EU-parlamentet behandlar frågan och inför regler som styr upp det hela på ett vettigt sätt, fat chance antar jag... /Andreas Postad 27 augusti 2009 - 07:05 Jag har 3 st HD-boxar och en SD-box hemma, alla godkända av Canal Digital. Kör cardsplitter och allt funkar bra idag. Men - hur kommer CD:s eventuella pairing att påverka mig ?? Kommerjag att kunna utnyttja min splitter och alla mottagare även om dom inför pairing ? Är det bara pairing på HD-kanalerna som disskuteras(lika det i Norge ?) eller vad ? //Ronis Postad 27 augusti 2009 - 16:22 Postad 28 augusti 2009 - 06:49 Postad 28 augusti 2009 - 09:00 Postad 30 augusti 2009 - 17:34 ![]() Ge dem en månad så har de säkert nåt svar på det här också. Själv tycker jag det vore bäst om de började med streaming över nätet istället, orka hålla på och tramsa med kort och boxar hit och dit. Postad 02 maj 2010 - 22:41 Verkar som om pairing är döden för oss lagliga HTPC-fantaster. Man får gå och bli pirat istället ![]() Redigerat av Unregistered814f3eb6, 02 maj 2010 - 22:42. Postad 03 maj 2010 - 08:07 Postad 03 maj 2010 - 10:46
Känns lite som ett moment22, vi är få för att det är för krångligt och de vill inte satsa på oss för vi är så få, om de gick ut med ett paket som funka så skulle nog många fler köra htpc. Men de kan glatt ta in skräpboxar och sälja. Eller så är det bara en dålig undanflykt för att de inte vill och tror att de förlorar kontrollen över sitt material. Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 03 maj 2010 - 11:01. Postad 03 maj 2010 - 17:02
Det beror förmodligen på att de är rädda för att förlora kontroll. Dom vill helst ha "dumma svenssons" som kör med deras standardlösningar och bara betalar och ser glada ut. Alla andra förklaringar tror jag bara är ren BS. Att ta in orginalkällan via dator erbjuder en mängd finesser. Jag använder t.ex. ffdshow för att bl. a. skala upp och förbättra bilden (främst SD-matrial). Bilden blir sanslöst mycket bättre jämfört med vad de flesta "boxar" producerar. Jag skulle känna mig fruktansvärt låst om jag var tvungen att använda deras boxar. All flexibilitet som ett HTPC erbjuder är som bortblåst! Pinsamt att leverantörerna inte har "lyckats" med en bättre lösning än just pairing. Jag kommer i alla fall inte skaffa satellit-abonnemang enbart beroende på att det inte går att köra via en HTPC. Postad 04 november 2010 - 22:19 Det funkar så länge det funkar helt enkelt! =) Postad 09 juni 2011 - 13:19 Så, någon som vet hur det är med canal digital? Med Viasat? Boxer? Postad 09 juni 2011 - 22:50 Postad 08 januari 2013 - 16:10 Koppling mellan programkort och box? Senast ändrad: 2012-04-04 Kopplingen mellan programkort sk pairing och box finns för att skydda kanalbolagens sändningsrättigheter samtidigt som den skyddar dig som kund från att råka ut för olovlig hantering av abonnemanget, så kallad piratverksamhet. Detta innebär också att du som har Tvillingabonnemang inte kan byta kort mellan boxar av olika märken. Du kan dock flytta korten fritt mellan dina kopplade Canal Digital boxar. INNEBÄR detta att Dreambox, Miraclebox m.fl inte längre fungerar med Canal Digital?? Någon som har en uppdatering på detta... Fungerar det inte ens om man använder Canal Digitals egna CI+ modul i Miracleboxen, eller är låsning på själva boxen i sig ? Martin Henriksson Postad 09 januari 2013 - 22:16 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |