Jag ska köpa ny kamera och har/hade till 95% bestämt mig för SONYAlpha 300.
Har läst lite om den på div forum och den har fått bra kritik (oftast).
En annan anledning till att jag har kollat lite mer på den är att jag har ett SIGMA objektiv 70-300 sedan tidigare, som jag hade till en Minolta Dynax 3xi, och de ska om jag förstått det rätt passa ihop.
Och kameran ligger i en prisklass som tilltalar mig.
Efter att jag har sonderat terrängen under några dagar så har jag även funderat lite på div långzoom/superzoom kameror.
Och mitt i högen av kameror så sprang jag på CASIO Exilim Pro EX-F1, som verkar vara en riktigt trevlig kamera (den oxå).
Efter att ha läst div forum ang den kameran så blir man väldigt sugen på en sådan.
Som jag ser det så är fördelen med CASIO att man kan filma med den, och tydligen i väldigt bra kvalitet oxå.
Det finns många roliga funktioner i den, så som höghastighetsfoto/filmning. Zoomen i den är 12x och det är OK, men det jag hänger upp mig lite på är att det bra är 6 megapixlar i den, vilket jag fårstått har att göra med hastigheten på kameran.
I 300:an så finns det ingen fiimfunktion alls, vilket det kanske inte gör på DSLR kameror, eller??
Annars så ska bildkvaliteten vara väldigt bra. Över huvudtaget bra kamera.
Som sagt så var jag först ute efter bara en kamera, men såg sedan hur jag skulle kunna rationalisera bort min sunkiga videokamera genom att ha en hybrid (CASIO).
En skillnad till är så klart priset. ca 5000 för SONY och ca 6300 för CASIO.
Vikern hade ni tagit?? Ge mig lite för och nackdelar ang vilken jkamera jag ska välja.
För jag verkar inte ha någon egen vilja :-)
Ha en bra 13dag
//Viktor, VVM (världens veligaste man)
Redigerat av Unregistered1e381e6e, 06 januari 2009 - 17:37.