Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spel till DS: April 2009

25 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 March 2009 - 15:41

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Påsk! Påsklov = tid att spela på och april kommer tacksamt nog (som de allra flesta månader) laddat med en hel del kul till DS som vi har att se fram emot. Två releaser som jag tror att folk är särskilt spända på och har varit det länge, länge nu är rollspelet Black Sigil: Blade of the Exiled samt förstapersonsskjutaren C.O.R.E - båda kommer från Graffiti Entertainment vilka har lovat att nu är det slut på alla förseningar, den här månaden släpps spelen och det den 14:e. Sedan ser vi även ett kärt återseende av en populär mamma med spelet Gardening Mama och personligen är jag himla spänd över att få lägga händer på det portabla brädrollspelet Dokapon Journey, efter att ha varit helt såld på Wii-spelet i december!
Plötsligt har det också framkommit att Giana Sisters DS släpps denna månad!! Men bara i Tyskland av någon märklig anledning, resten av världen får vänta tills i juni :S Spelar ju dock ingen roll då det är den europeiska versionen och således kommer det på såväl tyska som engelska m.fl språk.

Det känns som en sådär lagom trevlig månad den här gången med inte alltför många super-releaser så att man faktiskt kan lyckas ta sig både tid och råd att spela det som kittlar ens intresse :) Hoppas nu bara att jag inte har glömt någonting, som fallet var förra månaden då jag missade två rätt så stora titlar, men det känns som om jag har fått med det allra viktigaste och att jag sedan har en ovanligt tunn lista på ”skräpspel ” är väl inte direkt hela världen.

Game on!

------------------------------------------------------------------

Black Sigil: Blade of the Exiled (US), RPG, 14:e
”Nu kommer det” har utvecklarna Graffiti Entertainment lovat. Den senaste förseningen var absolut den sista och spelet släpps nu i april, den 14:e som synes. Kommer det att vara värt alla förseningar är ju frågan? Rent egenskapsmässigt är det ju iaf svårt att inte bli en smula intresserad:

* Vivid environments create a realistic yet imaginative landscape
* 40-50+ hours of game play with tons of side-quests
* Dark secrets and powerful plot twists create an original and intriguing story line
* Strategically customize your 3 person party from up to 8 unique characters
* 100+ different physical and magical skills/combos
* 100+ different weapons
* 200+ different pieces of armor

Det Chrono Trigger-inspirerade Black Sigil handlar om världen Bel Lenora där människor föds med magi i blodet. För flera år sedan existerade det dock en enskild man som saknade denna gåva och han förde med sig död och tragedi vart han än gick. Således blev mannen bannlyst av en modig general och sedan dess har det nu gått 15 år - när plötsligt en magilös yngling kommer till världen...

Postad bild Postad bild

C.O.R.E (US), FPS, 14:e
Ännu ett försenat spel från samma företag som ovan. C.O.R.E beskrivs som ett klassiskt, actionspäckat FPS som utspelas år 2048 - 20 år efter att en meteorit slagit ner öknen i Kalifornien dit man sände ett antal forskare som, fram tills idag, jobbade med att undersöka den märkliga strålning som stenen utsände - vilken förvandlade omgivningen och allt liv. Gissa om forskningsstationen inte längre svarar på anrop? Och gissa vem som är ansvarig för att kolla läget? Just det - du, Jason Crane; en elitsoldat inom militären som nu måste använda all din kunskap för att lösa mysteriet med C.O.R.E - den tystade forskningsstationen *spooky*.

Postad bild Postad bild

Desktop Tower Defense (US), Strategi, 29:e
Woop ett TD-spel till DS! Får väl hoppas att det här gör sig bra, pekskärmskontroller är ju iaf klockrent och ett måste för att man ska kunna göra ett riktigt smidigt sådant här spel. Jag tycker då att det är värt att uppmärksamma eftersom det nu bara existerar ett riktigt renodlat TD-spel till konsolen sedan tidigare (Ninja Town) och jag är personligen ett fan av dessa - om de görs rätt och intressant.

Postad bild Postad bild

Dokapon Journey (US), RPG/Brädspel, ?
Åh gud vilket myspys :D Jag håller ju, som många av er vet, Wii-spelet Dokapon Kingdom väldigt varmt om hjärtat och bortsett från att blogga om mina spelupplevelser så skrev jag även en recension om det. Nu kommer denna fantastiska blandning av Mario Party och Final Fantasy (eller valfritt mys-RPG) till Nintendo DS.

Jag tycker att ni helt enkelt ska kolla på antingen bloggen eller recensionen för att få ett bra hum om vad Dokapon är för någonting och hur det spelas. Är man ett fan av brädspel och RPGs så är detta en given hit <3

Postad bild Postad bild Postad bild

Gardening Mama (US), Pyssel, ?
Det här är lite av en miss av mig på sätt och vis, då spelet är planerat att släppas i USA den 31:a mars och jag har ju för vana att alltid endast lista den version som kommer först av US och EU. Men nåja, den 31:a mars är ju nästan april så det kvittar *eyeroll* Hursomhelst finns det inget exakt datum för när spelet ska komma ut i Europa mer än ”april månad” (fast vissa ställen verkar säga juni -- själv går jag efter Nintendo.com i det här fallet).

Mamman som blev känd genom matlagning gör sig nu alltså en karriär som trädgårdsodlare. Konceptet är detsamma som tidigare, fast... ändå inte. Nu ska man alltså plantera frön i jorden och se till så att de växer upp och blir till fina blommor, frukter samt grönsaker.
Nästa del i serien kanske är en blandning av de två där man kan odla färska grönsaker för att sedan använda i matlagning? Humor.

Lite roligt vore det ju däremot om t.ex Mat-Tina gjorde en sådan här grej ^^’

Postad bild Postad bild

Giana Sisters DS (EU), Plattform, 3:e
Wooh systrarna Giana är tillbaka!! Detta är en remake på ett riktigt gammalt plattformsspel som kom till ett antal olika plattformar och är ett riktigt fantastiskt spel som alla borde spela, och nu har fler chansen att få göra det också i och med att Spellbound Entertainment samt Bitfield släpper Giana Sisters DS.
Innehåller fler än 80 banor med samma typ av hejdlöst roligt plattformshoppande som man finner i de gamla Mario-spelen. Faktum är att spelet var likt just Super Mario Bros att Nintendo, kort efter det att spelet hade släppts, sträckte ut sin långa arm och tvingade utvecklarna, Rainbow Arts, att omedelbart stoppa försäljningen.

Spelets hemsida - med den där underbara musiken som vi alla älskar i bakgrunden <3

Postad bild Postad bild

Professor Heinz Wolff's Gravity (US), Pussel, 6:e
Ett fysikspel som kanske kan vara någonting att ha? Ala det gamla The Incredible Machine. Tar med det bara p.g.a detta, får hoppas på att det är någonting bra. Finns även till Wii och det är den trailern som jag länkar till då det inte fanns någon för DS.

Störtskön musik har iaf Wii-versionen *tycka* \o/

Postad bild

Powerbike (US), Racing, 28:e
Ett motorcykelspel som jag inte hittar vare sig någon trailer eller förhandstitt om på nätet... bådar ju verkligen jättegott eller hur? Kommer från Majesco och det är väl egentligen bara därför som jag inte låter spelet passera förbi obemärkt - för dem har man ju ändå hört talas om och de kan ju leverera.
Ont om motorcykelspel till DS är det också, så för er som gillar sånt här håller jag tummarna, men ställer mig själv väldigt skeptisk till det hela (som vanligt).

Postad bild Postad bild

Rhythm Heaven (US), Musik, 5:e
Rytmbaserat spel som visades upp under GDC bland annat. Innehåller ett gäng småspel där musik och rytm är temat. Ni vet, som det brukar vara med såna här :) Kolla in trailern bara, finns inte så mycket att säga.

Postad bild Postad bild

Roogoo Attack! (US), Pussel, 7:e
Ett okej pusselspel som jag lirade en demoversion av på Xbox Live Arcade, populärt bland rätt sorts människor kan jag tänka mig. Högst upp från skärmen faller det ner klossar av olika former som man ska försöka stapla rätt på tre roterbara, svävande skivor som hänger under varandra - med samma former utskurna i sig. När man har staplat nog många av samma block på en skiva så trillar de igenom till nästa nivå och så fortsätter man hela vägen ner. Spelet är tidsbegränsat och en mätare talar om hur nära man är att klara en nivå.

Trailern leder till just 360-versionen då jag inte hittade någonting annat och av skärmdumpar att döma så är det ju ändå samma typ av spel.

Postad bild

Steal Princess (US), Plattform/Pussel, 21:a
Anise är den största tjuven som finns och nu är hon anlitad av Kungen för att rädda hans son som blivit kidnappad av demoner. Spelet innehåller fler än 150 pussliga nivåer att knäcka om och om igen i jakten på den bästa tiden, vilket inte bara betyder bättre ranking på servrarna utan också att man låser upp föremål och fler slut på spelet.

Det medföljer även en editor för att skapa sina egna banor och dela med sig av dessa.

Postad bild Postad bild

Super Robot Taisen OG Saga: Endless Frontier (US), Action-RPG, 28:e
Jag vill minnas hur jag förra året beskrev releasen av ett annat Robot Taisen-spel som någonting i stil med ”ja det här är ju någon slags känd spelserie i Japan som väl ingen har hört talas om här” och sen fick en del skit för det av svenska Taisen-fans ^^’

Så okej, en liten beskrivning av detta för er som faktiskt gillar serien. Endless Frontier innehåller flertalet världar där striderna utspelas på marken till fots med ett stridssystem som liknar det i Namco X Capcom - på det viset att attacker delas ut genom att man tajmar sina knapptryck rätt istället för det mera traditionella menysystemet som ju många JRPGs har där man väljer attacker och så. Spelaren kan på det här viset skapa långa kedjor av olika attacker och även flika in support från sina medkaraktärer.
De mechas som syns i spelet är också betydligt mindre än i Super Robot Wars-serien - ungefär en människas storlek.

Många av karaktärerna som syns i Endless Frontier kommer från andra spelserier, i synnerhet Namco X Capcom och Xenosaga, och för de som äger något av GBA-spelen SRT: Original Generation eller Original Generation 2 är det möjligt att få tillgång till speciella föremål genom att synka spelen via GBA-porten.

Postad bild Postad bild

The Dark Spire (US), RPG, 14:e
Ett riktigt retro-RPG av den gamla klassiska FPS 3D-genren ala Dungeons & Dragons eller The Bard’s Tale (och Etrian Odyssey, om vi ska ta någonting som faktiskt finns till DS idag). Den japanska versionen som släpptes förra året har tyvärr fått dålig kritik från Famitsu (22/40) men jag tycker ändå att den förhandstitt som IGN har skrivit låter väldigt positiv, och jag har läst att Atlus ska ha gjort några förbättringar med denna US-version.

Postad bild

Touch Mechanic (US), Simulator, 1:a
Här har vi ett mycket märkligt koncept som är någonting i stil med Trauma Center goes Macken. Man spelar en ung och lovande mekaniker som börjar sin karriär med att fixa bilar i ett garage för att sedan gå över till ett världskänt bilstall och meka med deras racingbilar. Lär dig byta luftfilter, kolla oljan, sätta in ett nytt avgasrör med mycket mera genom spelets 75 episoder.

Postad bild Postad bild

MINDRE VIKTIGA SPEL
Allt enligt mitt eget tycke och helt baserat på namn samt boxart (i några fall lite gameplay):

101-in-1 Explosive Megamix (21:a), Dreamer: Babysitter (21:a), Dreamer: Shop Owner (21:a), Dreamer: Teacher (21:a), Hannah Montana: The Movie (7:e), Jelly Belly Ballistic Beans (21:a)

Previously on Spel till DS
Mars
Februari
Januari

Redigerat av ConraDargo, 18 April 2009 - 12:54.

Postad 28 March 2009 - 17:15

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Nu när jag skaffat en DS så kommer jag att följa dina trådar noggrant :)

Postad 28 March 2009 - 17:24

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

• 1417 inlägg
  • 0
Det där gravitationsspelet får man ta och prova! Såg riktigt kul ut.

Postad 28 March 2009 - 17:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Jag tycker då att det är värt att uppmärksamma eftersom det mig veterligen är det första TD-spelet på DS och jag är personligen ett fan av dessa - om de görs rätt och intressant.

Lock´s Quest och Ninja Town är två rosade TD-esque spel till DS.

Lite konstiga releaser den här månaden, inget märkvärdigt. Bra så man kan beta av backloggen.

Postad 29 March 2009 - 01:25

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Nu när jag skaffat en DS så kommer jag att följa dina trådar noggrant :)

Bra, då fick jag en anledning till att faktiskt bry mig om det här forumet :)

Lock´s Quest och Ninja Town är två rosade TD-esque spel till DS.

Jamen just ja - Ninja Town i synnerhet :D Jag orkade bara inte tänka efter när jag skrev det där ^_________^

Lock's Quest var f.ö ett bra spel.

Postad 29 March 2009 - 02:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Bra, då fick jag en anledning till att faktiskt bry mig om det här forumet :)

Va f-n, räknas inte jag. Jag är ju trogen svarare i dina trådar :)

Det här måste väl nästan klassas som något rekord i svar?

Postad 30 March 2009 - 12:41

Ka11e
  • Ka11e
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Lysande tråd! Jag följer dom varje månad :)

Postad 30 March 2009 - 23:58

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Va f-n, räknas inte jag.

Ytterligare en skrev jag ju faktiskt ;)

Och mja jag tror faktiskt att mina allra första trådar från förra sensommaren leder i antalet svar. Då var intresset som störst och sedan dess har det bara dalat. På det här forumet dvs :)

Redigerat av ConraDargo, 30 March 2009 - 23:59.

Postad 31 March 2009 - 12:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Ytterligare en skrev jag ju faktiskt :)

Var? Var???

Postad 31 March 2009 - 19:44

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Var? Var???

Minns fel :blink: "en anledning till" menar jag ju att jag sa. Dvs "ytterligare en" :)

Postad 31 March 2009 - 21:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Minns fel :blink: "en anledning till" menar jag ju att jag sa. Dvs "ytterligare en" :)

Haha, aha. Allt beror på var man sätter betoningen. Jag satte den på anledning :lol:

Postad 05 April 2009 - 13:20

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
OMG Giana Sisters DS har ju släppts nu! \o/ Jag missade detta spel p.g.a att det endast släpps i Tyskland av någon jättemärklig anledning - medan resten av Europa och världen får vänta ända till juni :S Konstigt eftersom spelet faktiskt är flerspråkigt och går att spela på såväl tyska som franska, spanska och engelska - då det är just EU-releasen som finns att köpa.

Bara att importera!

Info finns nu i huvudinlägget.

Postad 07 April 2009 - 09:57

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0
Har lirat en del av Rhythm Heaven. Dom gav alla som var på Nintendos keynote på GDC varsin kopia. Oftantligt roligt spel. Gillar man the wackyness i form av Wario Ware spelen så ska man absolut kolla in detta spelet. Det är inte helt lätt heller. :)

Postad 07 April 2009 - 10:07

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Giana Sisters DS (EU),

Full of win!!

http://www.youtube.c...h?v=TxsVV9a5J9I

Postad 07 April 2009 - 12:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Full of win!!

http://www.youtube.c...h?v=TxsVV9a5J9I

Det såg ju faktiskt bra ut. Nästan lite Mario-stil på det hela.

Postad 07 April 2009 - 15:10

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

:)

Postad 07 April 2009 - 16:46

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

Det är nästan så man skulle tro du inte känner till historian om Gianna Sisters och Mario. :)

Postad 07 April 2009 - 17:14

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Det är nästan så man skulle tro du inte känner till historian om Gianna Sisters och Mario. :)

Jag tror Zoiler är luripurig. Ungefär som episoden med legosoldaterna... :lol:

*edit*
Köpte DSi:n på grund av GTA, men har knappt rört det till förmån för Dawn of Sorrow. Mein Gott! Vilket kunglir!

Redigerat av Unregisterede32cf070, 07 April 2009 - 17:14.

Postad 07 April 2009 - 17:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Det är nästan så man skulle tro du inte känner till historian om Gianna Sisters och Mario. :lol:

Jag är en liten lurifax :P

Fast hade jag inte känt till det hade jag nog dragit till med mer än "lite" Mario över det hela. Det är ju som sagt ett plagiat in i minsta detalj. Men jag tyckte DS-versionen såg snygg ut och har aldrig spelat originalet.

Dawn of Sorrow. Mein Gott! Vilket kunglir!

Sa ju det :). Så är det med DS, man tror att det kanske finns något spel man gillar (eller ja, jag trodde att det fanns många jag skulle gilla) men om man ser sig om så märker man att det finns många godbitar. Du måste prova Trauma Center och Pac n Roll.

Ska du samla alla souls? Det gjorde jag. Kul som tusan.

Postad 07 April 2009 - 17:29

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Ska du samla alla souls? Det gjorde jag. Kul som tusan.

Har inte tänkt så långt. Ska börja med att klara spelet först. :)
Har tyvärr en samlartarm så det är inte omöjligt :-)

Postad 07 April 2009 - 17:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
När du klarar spelet kan du köra det med nya karaktärer och på svårare svårighetsgrad.

Kom inte ihåg om man kunde varva spelet och sen fixa souls, men det kanske gick det också. Man kan starta new game+ och ha sina skills och exp kvar, men då är nog inget upplåst så man får spela om det igen. Har jag för mig. Lättare att samla dem innan i vilket fall.

Postad 13 April 2009 - 12:07

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

När du klarar spelet kan du köra det med nya karaktärer och på svårare svårighetsgrad.

Kom inte ihåg om man kunde varva spelet och sen fixa souls, men det kanske gick det också. Man kan starta new game+ och ha sina skills och exp kvar, men då är nog inget upplåst så man får spela om det igen. Har jag för mig. Lättare att samla dem innan i vilket fall.

Plockat lite över 50% själar nu och sett två av sluten. Är "Julius mode" ungefär som att spela som Richter i Symphony of the Night?

Postad 13 April 2009 - 13:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Har int spelat SoTN så jag vet inte. Hur är Richter-mode?

Postad 13 April 2009 - 13:52

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Har int spelat SoTN så jag vet inte. Hur är Richter-mode?

Spelade bara ca 5 min av det, men det verkar som att man spelar som Richter med sin piska och inte kan byta vapen, levla etc. Alltså mer klassiskt Castlevania.

Postad 13 April 2009 - 15:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Ja, det är typ så. Du har korset, kniv, klocka etc.

Postad 18 April 2009 - 12:55

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Nytt spel på listan som jag missat: Touch Mechanic

Bättre sent än aldrig :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.