Kommentarer till DIY: Ljudabsorbenter av Christian_Andersson
Startad av
Christian_Andersson
, Sep 28 2009 21:45
12 svar till detta ämne
Postad 28 September 2009 - 21:45
Dom var ju snygga, blir säkert fint ljud i rummet med dom, det märker man ju om man kopplar in anläggningen i ett tomt rum utan mattor och gardiner och jämför med när det är möbler i rummet så är det skillnad, kan tänka mig att det är skillnad med denna också
Redigerat av Unregistered2141, 28 September 2009 - 21:55.
Postad 29 September 2009 - 20:29
Nu är den tredje klar, dock igen bild ännu.... En kvar att göra, ska bara häfta fast tyget på den.
Postad 29 September 2009 - 21:19
JAg skulle haft absorbenterna högre upp, hellre högra upp än ner mot golvet så att säga. Hoppas du är nöjd!
Postad 29 September 2009 - 21:22
Det kommer
Jag har inte fixat någon upphängningsanordning på dom. Och ev så skiter jag i det tills vi har flyttat (vilket jag hoppas kommer rätt fort)... Men vi får se 
Jag är nöjd över min prestation iaf. Det är första gången jag gör något sånt här.
Jag är nöjd över min prestation iaf. Det är första gången jag gör något sånt här.
Postad 16 May 2010 - 17:32
En fråga, varför använder man sig av stenplattor och ställer högtalarna på. är det för att det inte ska bli fortplantning i golvet?
Postad 16 May 2010 - 19:35
Ja, jag är ingen expert men jag upplevde en förbättring med plattorna.
De kostade bara 19kr/st så det var inget att bråka om
De kostade bara 19kr/st så det var inget att bråka om
Postad 25 June 2010 - 09:57
Det är en Ecophon skiva som är avsedd för just montering på vägg i studiomiljö. Jag jobbade på ett bygge där ett företag som heter Studiobyggarna var och inredde just TV och Radio-studios som vi hade byggt stommen på. MTGs nya kontor på Ringvägen i Sthlm.
De satte upp såna här skivor på väggarna i varje ljud-rum, och de fick en påse bullar av mig och jag fick 2 skivor av dom
De satte upp såna här skivor på väggarna i varje ljud-rum, och de fick en påse bullar av mig och jag fick 2 skivor av dom
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
44 bilder
61 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?