Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Harman Kardon AVR 460, hur många konfigurerbara in-källor?

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 February 2010 - 18:57

finkman
  • finkman
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag har varit hos två Harman Kardon-återförsäljare nu i helgen, och har fortfarande inte kunnat få reda på hur många in-källor man kan konfigurera i deras AVR-460.

Den ena säljaren hävdade bestämt att man kunde konfigurera maximalt sex stycken källor, för det var antalet source-knappar på fjärrkontrollen. Dessa är på 460'n "Cable/Sat", "DVD", "TV", "Game", "Media Server" och "Aux". Den andra säljaren svarade att han inte visste efter en lång stunds sökande i 460'ns menyer. De enda valbara ingångs-källor vi kunde hitta i förstärkarens menysystem var precis samma som de som finns på dess fjärrkontroll, listade ovanför här. De är också de enda man ser omnämnda i bruksanvisningen, men bruksanvisningen är ganska tvetydig lite här och var.

Till saken hör att jag fick pilla lite på en AVR-160 idag, där kan man utan problem hitta 10st konfigurerbara in-källor, "DVD", "VID1", "VID2", "VID3", "HDMI1", "HDMI2", "HDMI3", "CD", "AUX" och "TAPE". Dessa finns i förstärkarens menysystem, som knappar på fjärren och i bruksanvisningen.

Min fråga till församlingen lyder således; är HK verkligen så puckade att de bara tillåter sex samtidiga källor på AVR-460, eller går det att konfigurera fler?

Verkar ju helt sjukt om man kan använda 10st på avr-160, men bara 6st på avr-460!

Postad 03 March 2010 - 07:34

finkman
  • finkman
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tack!

Har läst manualerna en hel del, men inte hittat den biten. Det är ju rättså tydligt skrivet iallafall.. Dock så är ju DVD och Spel två av de 6 fördefinerade källorna. Det kanske är så att man måste åt den "första installationen", helt enkelt nollställa förstärkaren och köra initial-setupen för att kunna döpa om och lägga till källor.

Har fått kontakt med två HK-representanter, den ena skickade pdf-manualen och ett "lycka till", den andra svarade "Det er rigtigt at du “kun” kan konfigurerer 6 indgange på en gang.", har pratat med ytterligare en säljare som inte heller kunde hitta mer än 6 konfigurerbara källor eller döpa om dem, och efter att säljaren ringt sin HK-människa så blev jag hänvisad till en tredje HK-representant som inte svarat mig ännu. Vi får väl se vart det slutar, enklast vore ju om det gick att hitta någon som äger en sånhär och provat hands-on.

Som sagt, mina egna hands-on och säljarnas försök har alla misslyckats hitta fler än just 6st. :/

Postad 18 March 2010 - 18:52

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
På min Denon 1909 är den största begränsningen just hur många "apparater" man kan ha konfigurerade. Eftersom man väljer med ett vred skulle man i princip kunna ha hur många som helst, men jag slog i taket nästan direkt då jag använde ett par HDMI och en drös S-video och komponentsignaler.

Jag tycker det är en viktig fråga som ofta glöms bort. Ska komma ihåg att fråga när jag köper förstärkare nummer två (Pioneer 920, Marantz 6004, HK 460 eller möjligen en Onkyo 807).

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.