Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Rösta ang. inbränningar på din plasma årsmodell 2009-2010

35 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Har du "steg 2" inbränningar på din plasmatv årsmodell 2009-2010? (78 medlem(mar) har röstat)

Läst topic innan ni röstar, rösta endast för steg 2 inbränningar:

1. Ja, årsmodell 2009 (5 röster [7.04%])

Procent av omröstning: 7.04%

2. Ja, årsmodell 2010 (9 röster [12.68%])

Procent av omröstning: 12.68%

3. Nej, årsmodell 2009 (21 röster [29.58%])

Procent av omröstning: 29.58%

4. Nej, årsmodell 2010 (36 röster [50.70%])

Procent av omröstning: 50.70%

Rösta Gäster kan inte rösta
Panasonic Viera TX-P50G10E (TV) 1 8.5625 (15) Inga priser
Panasonic Viera TX-P46S20E (TV) 3 8.833332 (5) Inga priser
29 relaterade trådar
Ny tv, väldigt platt och väldigt liten ram! (2 inlägg) 10 år sedan
Panasonic TX-P50G10e dog just! Blinkar rött 5 gånger(felkod?) (20 inlägg) 10 år sedan
Samsung PS-50B855 eller Panasonic TX-P50V10E (86 inlägg) 12 år sedan
Panasonic Plasma 2010 (3423 inlägg) 13 år sedan
Panasonic TX-PxxG10 - Minns den spelläge på en viss HDMI-port? (6 inlägg) 14 år sedan
Budget 7500kr, hjälp mig hitta en nice TV (10 inlägg) 14 år sedan
Panasonic G12 2009 (2160 inlägg) 15 år sedan
Panasonic P46S20E, P50S20E (8 inlägg) 15 år sedan
TV för spelande och film från dator (24 inlägg) 15 år sedan
Ont i ögonen av att sitta för nära tvn ? (27 inlägg) 15 år sedan
Kraftigt försämrad svärta på Panasonic G10 efter x antal timmar? (333 inlägg) 15 år sedan
LG 50PK350N eller PANASONIC TX-P46S20E 46" PLASMA-TV FULL-HD (4 inlägg) 15 år sedan
Köpråd "Gamer TV" (142 inlägg) 15 år sedan
Kolla Com Hems HD-Kanaler med Panasonic Viera? (15 inlägg) 15 år sedan
"bucklor" i ramen runt Panasonic TX-P46S20E (4 inlägg) 15 år sedan
Kanonpris men för litet med 50 tum? (25 inlägg) 16 år sedan
Köpa Samsung PS50B655 eller PS50B855? (45 inlägg) 16 år sedan
Skicka digitalj ljud VIA TV? (15 inlägg) 16 år sedan
Köpråd tv! lcd, Plasma (36 inlägg) 16 år sedan
Parabol ViaSat & Panasonic TX-P50G10 (1 inlägg) 16 år sedan
Panasonic Viera TX-P50S10E vs. Panasonic Viera TX-P50G10E? (13 inlägg) 16 år sedan
Panasonic G10 - Kalibrering via service menyn (0 inlägg) 16 år sedan
Panasonic P50G10E - Måndagsexemplar? (17 inlägg) 16 år sedan
LCD eller plasma? Tum?, Märke? (23 inlägg) 16 år sedan
Panasonic TX-P50G10E vs LG 50PS8000 (58 inlägg) 16 år sedan
Panasonic TX-P42G10 - Vad har den för inbygda skydd mot inbränning? (1 inlägg) 16 år sedan
Problem med EPG på Panasonic TX-P50G10E? (0 inlägg) 16 år sedan
Panasonic G10 50" eller Pioneer G9 50" ? (3 inlägg) 17 år sedan
Köp av ny TV, max 22 000kr (14 inlägg) 17 år sedan

Postad 14 April 2010 - 11:15

Walkhome
  • Walkhome
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Jo jag tänkte vi kunde kolla om problemet är så stort som det var förr. (hittade en gammal tråd från 2005)

Denna tråd med omröstning gäller alltså bara det lite yngre plasmorna, 2009-2010 årsmodeller.
(inte att förväxla med inköpsår! utan det är alltså 2009-2010 årsmodelleler endast!) Är ni osäkra på år ang. din tv så finns informationen oftast på prisjakt!)

Tråden gäller endast Steg 2 inbränningar (eller värre).

Om ni vill se resultatet, så behöver ni inte rösta! tryck då simpelt på "visa resultat" knappen.

Koppla gärna din tvmodell med problem till denna tråd, samt skriv en rad i tråden.
Om ni vet hur det hände eller varför det inte har hänt, dela med er!

Steg 1. Ghosting är mer eller mindre nåt som finns på ALLA plasmor av något slag, även om de visas olika, och är egentligen helt naturligt. Detta fenomen stannar kvar allt från några sekunder, till någon minut, när man ändrat materialet på TV:n eller bytt kanal. Detta syns emellertid mest vid kanalbyten då skärmen är helt svart. Detta fenomen är som mest vanligt under en plasmas babyperiod, alltså under de första 200 timmarna. På lite bättre skärmar existerar i princip ingen ghosting.

Steg 2. TIllfällig inbränning är av en lite mer elakartad typ och handlar i mångt och mycket om att samma bild har visats väldigt länge på samma ställe på TV:n. Detta också i samband med lite högre kontrasterade områden. Detta kan dessvärre sitta kvar lite längre, men brukar ge sig med tiden om man sköter sina kort rätt. Undvik helt enkelt att visa den bild som tillfälligt fastnat, så kommer den att försvinna helt med tiden.

Håll till godo!

Lite bilder:
Bifogad fil  burnin.jpg   28.24K   5 Antal nerladdningar

Redigerat av Dreadlock, 16 April 2010 - 06:42.

Postad 14 April 2010 - 17:23

casv
  • casv
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Undertexterna brändes in i min fd LG 50PS8000 inköpt Dec -09. Blev återköp.

Postad 14 April 2010 - 18:43

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Undertexterna kan knappast bränna in, då är det ghosting.

Postad 14 April 2010 - 19:39

Walkhome
  • Walkhome
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

Undertexterna kan knappast bränna in, då är det ghosting.

Låter som det, dock så kan jag exempelvis pausa mitt i ett tvprogram med min pvr digitalbox.
Men onekligen låter det som ghosting.

Postad 14 April 2010 - 19:58

Salmonboy
  • Salmonboy
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0
Först kanske man en gång för alla skall reda ut begreppet "inbränning" innan man går vidare med den här tråden.

Frågar du mig, finns det 3 olika faser av fosfor-förändringar (om man kan uttrycka det så).

1. Ghosting är mer eller mindre nåt som finns på ALLA plasmor av något slag, även om de visas olika, och är egentligen helt naturligt. Detta fenomen stannar kvar allt från några sekunder, till någon minut, när man ändrat materialet på TV:n eller bytt kanal. Detta syns emellertid mest vid kanalbyten då skärmen är helt svart. Detta fenomen är som mest vanligt under en plasmas babyperiod, alltså under de första 200 timmarna. På lite bättre skärmar existerar i princip ingen ghosting ö.ht.

2. TIllfällig (temporär) inbränning (IR) är av en lite mer elakartad typ och handlar i mångt och mycket om att samma bild har visats väldigt länge på samma ställe på TV:n. Detta också i samband med lite högre kontrasterade områden. Detta kan dessvärre sitta kvar lite längre, men brukar ge sig med tiden om man sköter sina kort rätt. Undvik helt enkelt att visa den bild som tillfälligt fastnat, så kommer den att försvinna helt med tiden. Jag lyckades få en sådan på min Pioneer-plasma av misstag, vilket var mitt eget fel (vilket jag givetvis mörkade för mig själv dessutom :o ) men finns inte ett spår av den i dagsläget.

3. Permanent inbränning är den mest elakartade formen av fosfor-förändringar, då den sitter där den sitter, och kommer med all sannolikhet ALDRIG att försvinna. Detta är MYCKET ovanligt och inte förekommande på dagens moderna plasmor, kanske inte ens om man medvetet försöker frambringa just detta. Detta sker i regel om panelen i sig har nåt fel och är på något vis defekt. Denna inbränning är inte exklusiv för plasma, utan även LCD-apparater och TFT-skärmar. Detta sker i regel inte, men tyvärr blandas det tyvärr oftast ihop med vad jag förklarat i punkt 2. Man tror ju alltid det värsta, och man förmodar att man fått en permanent inbränning, även fast den bara är på besök under en tid.

Implementera detta i pollen, eftersom det finns fler grader av "inbränningar" än vad du nämner i tråden, för att detta skall bli helt korrekt.

Någon bättre vetande kanske har något att inflika eller tillrättavisa i mitt inlägg, då det inte bygger på någon som helst fakta, utan antaganden och erfarenheter genom åren.

Redigerat av Salmonboy, 14 April 2010 - 20:02.

Postad 14 April 2010 - 20:02

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Röstningen fungerar inte då man måste rösta på både 2009 och 2010, hur många har båda?

Postad 14 April 2010 - 20:04

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Årets onödigaste tråd?

Postad 14 April 2010 - 21:04

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Beror väl helt på vilken modell och pris man köper också. Går inte att slänga ihop en omröstning om alla plasmor då det är sjukt stor skillnad på en billig och en dyr.

Postad 14 April 2010 - 21:38

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Min LG PS8000 har jag haft sedan december så att den har gått mer än 200 timmar är ganska säkert. :o
Dock tycker jag min Ghosting bara blir värre ju längre jag har plasman.
Så jag kommer inte köpa LG igen om de inte får ordning på ghosting.
Jämfört med min 42 tums plasma från Panasonic som inte lider av någon ghosting alls.

Postad 14 April 2010 - 23:21

jensuvius
  • jensuvius
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Det där med att man ska vara försiktig dom 200 första timmarna, gäller det även på nya plasmor lr? O finns det nån rekommendation för antal timmar i sträck man kan sitta och antal timmar per dag? Ska snart köpa en 50G20 så är lite fundersam. :o

Postad 15 April 2010 - 02:28

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1869 inlägg
  • 0
"Koppla dem TV-apparaterna" i trådtiteln får mig att må illa.

Postad 15 April 2010 - 05:34

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Jo jag tänkte vi kunde kolla om problemet är så stort som det var förr. (hittade en gammal tråd från 2005)

Denna tråd med omröstning gäller alltså bara det lite yngre plasmorna, 2009-2010 årsmodeller.
(inte att förväxla med inköpsår! utan det är alltså 2009-2010 årsmodelleler endast!) Är ni osäkra på år ang. din tv så finns informationen oftast på prisjakt!)

Och den gäller även endast permanenta inbränningar, inte att förväxla med ghosting som är "inbränningar" som endast håller i sig en kortare tid och sen försvinner.

Om ni vill se resultatet, så behöver ni inte rösta! tryck då simpelt på "visa resultat" knappen.

Sen när ni röstat får ni gärna koppla din tvmodell till tråden, samt skriva en rad i tråden.
Om ni vet hur det hände eller varför det inte har hänt, dela med er!

Håll till godo!

Lite bilder:
Bifogad fil  burnin.jpg   28.24K   5 Antal nerladdningar

Problemet med permanenta inbränningar är att de är kvar hela tevens livslängd. Nu byts teven redan vid temporära "inbränningar", så kallat IR(image retention). IR går bort så småningom även om det tar veckor.

Jag tror det blir extremt svårt att hitta någon som haft permanenta inbränningar en plasmas hela livslängd. Dock är det en intressant diskussion då tillverkarna skulle kunna lägga krut på att ta fram ett fosfor som inte håller kvar en kvardröjande bild i svärtan.

Postad 15 April 2010 - 10:24

Gelmax
  • Gelmax
  • Forumräv

• 766 inlägg
  • 0

:) :) B)

Postad 15 April 2010 - 14:39

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0

Jag tror det blir extremt svårt att hitta någon som haft permanenta inbränningar en plasmas hela livslängd. Dock är det en intressant diskussion då tillverkarna skulle kunna lägga krut på att ta fram ett fosfor som inte håller kvar en kvardröjande bild i svärtan.

Permanenta inbränningar kan ju sägas bero på att man plågat fosforn såpass mycket att den inte längre kan återgå till sitt "neutral-" eller "viloläge" där den inte avger synligt ljus. Fosforn är då "förbrukad" och inbränningen ett faktum.

"Tillfälliga inbränningar" är en paradoxal term som man lika gärna kan undvika helt för att slippa förvirring.

Tyvärr är det så att fosfor av naturen och vad man än gör förlorar sina egenskaper med tiden, och ju mer ljus man plockar ur ämnet desto fortare går förfallet. Fosforn "glöder" och ljuset hänger därför kvar en stund, vilket är en grundförutsättning i plasmatekniken. Högre intensitet = Längre "efterglödtid" och det är förmodligen inte mycket man kan förbättra här utan att det får konsekvenser i andra änden...

Postad 15 April 2010 - 15:36

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

Inte heller journalister kan använda "de" och "dem" korrekt, och redaktionella texter får väl anses som normerande för vanligt folks språkbruk. Man tar efter det som står i tidningarna, i god tro så att säga.

Folk brukar förfasas över att ungdomar inte talar korrekt svenska, men börja sopa trappan uppifrån, som Ian Wachtmeister sa på sin tid. :)

OT och vi bryter väl mot nån forumregel också (anmärker på språket), men jag ville försvara trådskaparen lite.

Redigerat av Unregistered7c808eec, 15 April 2010 - 15:36.

Postad 15 April 2010 - 18:30

Peterrrrr
  • Peterrrrr
  • Beroende

• 1243 inlägg
  • 0
Har en Pioneer från 2008, har inte ens sätt en ghosting på den. Spelar 8 timmars pass då och då.

Postad 15 April 2010 - 21:30

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Samma med min Pio från 2007.
Det var den serien dom medvetet försökte framkalla inbränningar på med en krävande testbild i 2 dygn. Det gick inte. Och mig gör det detsamma, jag tittar sällan på samma text-tv-sida oavbrutet flera dygn i sträck. :)
Sen är olika märken olika tåliga, LG har väl alltid varit sämst, panelerna är helt enkelt för billiga/primitiva, medvetet val, det ska vara billiga skärmar ju... Men nu har åren gått, hoppas ni med nyare skärmar rapporterar in.
Plasma är ju populär som spelskärm, vi skulle ha hört en himla massa om den inte klarade det utan att få kvardröjande bilder. Inbränningar kan inte vara något annat än en myt.

Postad 15 April 2010 - 22:23

Walkhome
  • Walkhome
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

Först kanske man en gång för alla skall reda ut begreppet "inbränning" innan man går vidare med den här tråden.

Frågar du mig, finns det 3 olika faser av fosfor-förändringar (om man kan uttrycka det så).

1. Ghosting är mer eller mindre nåt som finns på ALLA plasmor av något slag, även om de visas olika, och är egentligen helt naturligt. Detta fenomen stannar kvar allt från några sekunder, till någon minut, när man ändrat materialet på TV:n eller bytt kanal. Detta syns emellertid mest vid kanalbyten då skärmen är helt svart. Detta fenomen är som mest vanligt under en plasmas babyperiod, alltså under de första 200 timmarna. På lite bättre skärmar existerar i princip ingen ghosting ö.ht.

2. TIllfällig (temporär) inbränning (IR) är av en lite mer elakartad typ och handlar i mångt och mycket om att samma bild har visats väldigt länge på samma ställe på TV:n. Detta också i samband med lite högre kontrasterade områden. Detta kan dessvärre sitta kvar lite längre, men brukar ge sig med tiden om man sköter sina kort rätt. Undvik helt enkelt att visa den bild som tillfälligt fastnat, så kommer den att försvinna helt med tiden. Jag lyckades få en sådan på min Pioneer-plasma av misstag, vilket var mitt eget fel (vilket jag givetvis mörkade för mig själv dessutom :) ) men finns inte ett spår av den i dagsläget.

3. Permanent inbränning är den mest elakartade formen av fosfor-förändringar, då den sitter där den sitter, och kommer med all sannolikhet ALDRIG att försvinna. Detta är MYCKET ovanligt och inte förekommande på dagens moderna plasmor, kanske inte ens om man medvetet försöker frambringa just detta. Detta sker i regel om panelen i sig har nåt fel och är på något vis defekt. Denna inbränning är inte exklusiv för plasma, utan även LCD-apparater och TFT-skärmar. Detta sker i regel inte, men tyvärr blandas det tyvärr oftast ihop med vad jag förklarat i punkt 2. Man tror ju alltid det värsta, och man förmodar att man fått en permanent inbränning, även fast den bara är på besök under en tid.

Implementera detta i pollen, eftersom det finns fler grader av "inbränningar" än vad du nämner i tråden, för att detta skall bli helt korrekt.

Inlagt i första inlägget.

Röstningen fungerar inte då man måste rösta på både 2009 och 2010, hur många har båda?

Fixat.

Årets onödigaste tråd?

Svårt att säga, 2010 är inte slut än, men du ligger på topplistan ang, årets onödigaste inlägg.

Beror väl helt på vilken modell och pris man köper också. Går inte att slänga ihop en omröstning om alla plasmor då det är sjukt stor skillnad på en billig och en dyr.

Möjligtvis, men denna tråden handlar generellt om frågan att plasmor är ett riskabelt köp.

Jag omformulerade det endast för din skull.
Förövrigt så måste jag påstå att jag inte tycker du är så underbar i dina stavningar/formuleringar själv.
Om det verkligen är så att din kräkreflex går igång av en liten textsnutt så bör du genast söka vård och jag lider med dig! Hoppas du inte mår illa av denna: Koppla i hop dem TV erna till denna tråd tiltel.

Problemet med permanenta inbränningar är att de är kvar hela tevens livslängd. Nu byts teven redan vid temporära "inbränningar", så kallat IR(image retention). IR går bort så småningom även om det tar veckor.

En permanenta inbränningar behöver förvisso inte vara samma inbränningar.
Alltså om man nu har inbränningar konstant, även om det inte är samma, så måste det väl i nån mån kallas: "permanenta inbränningar"? eller?

Inte heller journalister kan använda "de" och "dem" korrekt, och redaktionella texter får väl anses som normerande för vanligt folks språkbruk. Man tar efter det som står i tidningarna, i god tro så att säga.

Folk brukar förfasas över att ungdomar inte talar korrekt svenska, men börja sopa trappan uppifrån, som Ian Wachtmeister sa på sin tid. :)

OT och vi bryter väl mot nån forumregel också (anmärker på språket), men jag ville försvara trådskaparen lite.

Ny energi, tackar.

Postad 15 April 2010 - 22:24

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0

Plasma är ju populär som spelskärm, vi skulle ha hört en himla massa om den inte klarade det utan att få kvardröjande bilder. Inbränningar kan inte vara något annat än en myt.

Köpte en PDP-500 (eller kanske 501) till jobbet för 10 år sen eller nåt för drygt hundra papp exkl moms.
Det kördes tyvärr en hel del 4:3 på den, och så småningom syntes det ordentligt i kanterna. :)
Tack och lov har det hänt en del sen dess...

Postad 16 April 2010 - 06:43

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
På begäran från trådstartaren har jag nollställt omröstningen och ber er alla att hålla er till Topic.

Ser ni inlägg som ni anser inte följer topic eller som bryter mot regler på annat sätt använd då knappen för att anmäla dem - gör INTE anmärkningar om felet i forumet. Tack på förhand.

Postad 17 April 2010 - 20:16

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Köpte en PDP-500 (eller kanske 501) till jobbet för 10 år sen eller nåt för drygt hundra papp exkl moms.
Det kördes tyvärr en hel del 4:3 på den, och så småningom syntes det ordentligt i kanterna. ;)
Tack och lov har det hänt en del sen dess...

Hur otroligt det än låter så går det att återställa en sån bild. Men det kommer ta tid. Man får räkna med att det går fortare att skaffa sig problemen än att åtgärda dem. Men precis som med ett banklån så blir man fri till sist..

Postad 18 April 2010 - 17:52

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0

Hur otroligt det än låter så går det att återställa en sån bild. Men det kommer ta tid. Man får räkna med att det går fortare att skaffa sig problemen än att åtgärda dem. Men precis som med ett banklån så blir man fri till sist..

Såg den för ett par år sen, och det går nog visserligen att "bränna ut" även kanterna så det blir någorlunda jämnt, men inte f-n är det lönt. Så bra var den helt enkelt inte...

Postad 18 April 2010 - 18:46

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

• 1515 inlägg
  • 0
50g20e inga inbränningar, 4h bfbc2, 5h animal planet och inga in bränningar över huvudtaget.

Postad 19 April 2010 - 08:47

sadfoafs
  • sadfoafs
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
50G10, nej. Inte direkt vart försiktig heller..

Postad 31 August 2010 - 07:08

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0
42X10Y inga ännu och så ska det helst förbli :)

Postad 06 December 2010 - 13:15

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
LG 60PK250N. Haft i en vecka. Finns inte ens tillstymmelse till IR eller ghosting. Då satt jag ändå och spelade Assasins Creed Brotherhood hela helgen samt kollade på 2 filmer med textslinga på. Jag kör med hög kontrast dessutom. Ca 85%

Postad 06 December 2010 - 19:32

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
LG 60PK550N

Köpte den i slutet av sommaren.

Ingen IR eller ghostning vid tv/filmtittande.
Ingenting efter 2-3 timmars spelpass med fasta huds som kartor eller dyligt.
Spelar varje kväll.
Kontrast 91/100

Postad 15 January 2011 - 03:11

[Raz]
  • [Raz]
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
PDP-LX5090

Köpte en demoskärm som dessverre har "typ 2" inbränningar av Windowsikoner på vänstra sidan av skärmen och en blockinbränning mot den högra kantan. Detta syns knappt men stör en ganska mycket om jag ser på en film men mycket högdagar. Vid lågdagarna syns det i och för sig windowsikonerna också men högdagarna är värst.

Har prövat Vittvätta den i en timme, utan resultat. Har också med hjälp av Appels fuktion, koppla in en mbp, att byta stillbild efter 5sek eller 1min, kört massa svartvita och färgbilder under en natt. Det gjorde något men långt ifrån löst. Har nu beställt Plasma Cleaner som jag fick rekommenderat av Hembiobutiken. Någon som har kunskap om denna produkt och om den kan rekommenderas, eller är det skräp?

Har tagit kontakt med Komplett.se där garantin började gälla från och med 2009-06-17, så om de motsvarar Pioneers support så borde de återgärda skärmen. Eller vad anser ni?

Redigerat av [Raz], 15 January 2011 - 12:43.

Postad 27 January 2011 - 22:23

DonSundblad
  • DonSundblad
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag köpte mig en LG KN350 eller vad den nu heter för ett halvår sedan, och för tillfället använder jag den som skärm till datorn för att jag har målare här som har tagit hela min lägenhet, och jag får svagt synliga inbränningar på nån timme och efter en halv dags användande eller så är de ganska kraftiga, men är borta till dagen efter, nu får det väl tilläggas att det här är en 50" för 7k

Postad 28 January 2011 - 08:15

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Jag köpte mig en LG KN350 eller vad den nu heter för ett halvår sedan, och för tillfället använder jag den som skärm till datorn för att jag har målare här som har tagit hela min lägenhet, och jag får svagt synliga inbränningar på nån timme och efter en halv dags användande eller så är de ganska kraftiga, men är borta till dagen efter, nu får det väl tilläggas att det här är en 50" för 7k

Om de försvinner är det ju inte "inbränningar".

Postad 28 January 2011 - 20:14

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Man ska inte använda en plasma som datormonitor.

Postad 28 January 2011 - 20:18

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
50G20 .....ja,tyvärr.har nu sett konturerna efter kanal 6s logga i ungefär 2 veckor.syns knappt men det syns.har inte misshandlat tvn och den har nog snurrat ett par 100 timmar på olika kanaler.

Redigerat av Fahla, 28 January 2011 - 20:19.

Postad 06 February 2011 - 11:51

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

50G20 .....ja,tyvärr.har nu sett konturerna efter kanal 6s logga i ungefär 2 veckor.syns knappt men det syns.har inte misshandlat tvn och den har nog snurrat ett par 100 timmar på olika kanaler.

Lustigt. Det var just kanal 6 llogga som var envis på min V20 också. Men den är väl helt vit? Till skillnad från till exempel TV4 loggan som är lite transparent va? Den satt där i några veckor svagt men knappt märkbart i alla fall. Många säger att IR inte existerar på Panasonic men det verkar inte stämma alltför bra med verkligheten faktiskt. Min var väldigt känslig mot det under den tiden jag hade den, kan dock inte svara på om det skulle ha blivit bättre med tiden.

Redigerat av deeyay, 06 February 2011 - 11:51.

Postad 06 February 2011 - 20:46

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
jo den är vitt med svarta kanter..hade inga problem med ir i början då tven var ny.utan det är/var nu efter typ 4 månader :unsure: .har spelat Bad company 2 i många många timmar och ser inte ett spår efter ir från mätare och dylikt.kanske nå vajsing med panelen uppe i högra hörnet?..

Postad 17 July 2011 - 21:01

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Idag såg jag för första gången IR på min TV. Körde white wash i 20 minuter och nu syns det knappt.
Antagligen satt det kvar sen igår då jag såg en tvserie med rätt vita loggor och sen stängde av tvn direkt efteråt.

Postad 19 July 2011 - 19:20

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Nä inga inbränningar på min 2010 60" LG som kan vara på i 12 timmars konstant spelande med min konsol.

Kalibrerade tvn med dve inom ett par dagar efter att man fick hem den.

Har förresten aldrig haft inbränningar sedan 2004....

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.