Kommentarer till Ombyggnad av biorum av Chattras
Postad 08 November 2010 - 22:31
I grova drag är min tankte att:
Måla taket mattsvart
Måla väggarna i en mörkt brun nyans
Slipa golvet och betsa ner det i en mörkare ton, typ valnöt
Byta ut allt foder runt fönstren
Sätta in golvlister som man kan dra kabel i
Flytta all elektronik till bakre delen utav rummet
Bort med belysningen i taket och upp med vägglampor längs långsidorna
Detta är lite hur jag har tänkt mig det just nu. Om någon kommer på något jag kanske inte har tänkt på så posta gärna era tankar.
Har även funderat lite på om man skulle sätta in ett svart akustiktak istället för att måla men jag vet inte riktigt. Någon som har en uppfattning om vad det skulle kosta att sätta upp ca. 25m2 svart ortonfon?
Sedan har jag endel uppgraderingar på gång på elektronikfronten oxå men den karamellen suger jag lite på.
Postad 08 November 2010 - 22:36
Åh, spännande!
Så känner jag det fortfarande oxå men spänningen avtog drastiskt efter att jag skrapat tapeter i 4 timmar
Postad 09 November 2010 - 22:56
Börjar även mer och mer luta åt att sätta upp ett akustiktak istället för att måla. Ska bara hitta en bra lösning.
Postad 10 December 2010 - 21:44
Har även kommit 2 paket idag men foto på vad det an vara kommer senare
Postad 12 December 2010 - 13:06
Det blir nog riktigt fint det här, kul
Postad 12 December 2010 - 19:27
Det är bilden som luras. Det kan oxå ha att göra med att fotografen inte är av bästa kaliberÄr det bilden som lurar eller är duken faktiskt sne?
Redigerat av Chattras, 12 December 2010 - 19:30.
Postad 25 December 2010 - 16:38
Postad 29 December 2010 - 01:37
Postad 29 December 2010 - 07:50
Börjar se riktigt fint ut men dendär dörren sticker i ögat, och det går inte att komma ifrån
Det är dagens sanning. Dörren är ful som stryk men som tur är så finns det planer för den oxå.
Postad 07 January 2011 - 10:39
Jag är sugen på att lyssna på svs dipolerna nämnligen
Med min tur så är det antingen Stockholm,Piteå eller Malmö
Postad 07 January 2011 - 16:32
Postad 12 January 2011 - 11:08
Postad 15 January 2011 - 21:58
Jag har tyvärr inte haft tid att testa rummet ännu. Gjorde precis klart det sista med elen. Jag kommer att ha väldigt svårt att göra en vettig bedömning om skillnaden på bilden efter taket. Dels så har jag ju bytt till en annan duk, från en skit duk till en Grandview tabtension, dels så har jag ju målat väggarna i väldigt mörkt brun och matt nyans. Jag kommer ju givetvis uppfatta att bilden blivit avsevärt bättre men hur stor del utav förbättringen taket står för blir nog svårt att avgöra.Börjar bli riktigt bra. Har du hunnit testa rummet något ännu? Är väldigt nyfiken på hur du upplever att bilden blev efter att du satte in taket.
/Chattras
Postad 23 January 2013 - 20:44
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
44 bilder
204 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?