Kommentarer till Frontar och center av wahlstrand81
Startad av
wahlstrand81
, Jul 29 2012 21:48
4 svar till detta ämne
Postad 31 July 2012 - 06:19
Tack.
Dom låter väldigt dynamiskt, precis och med fantastiska röster och instrument. Musik som Dire straits, Mickael jacksson och Queen är några favoriter. Ända gången jag kände dom inte orkade med var när jag och vän (Elac få 189) satt och lyssnade på Rammstein (skapligt högt)så kännde jag att dom inte riktigt orkade återge allt samtidigt som dom tunga riffen gick i bakrunden, då fixade elac:arna med sin uppsjö av element biffen bättre. Ett annat minus är att sweetspot är väldigt liten, sitter man däremot där så är ljudbilden bred ljup och med bra 3d bild.
Dom låter väldigt dynamiskt, precis och med fantastiska röster och instrument. Musik som Dire straits, Mickael jacksson och Queen är några favoriter. Ända gången jag kände dom inte orkade med var när jag och vän (Elac få 189) satt och lyssnade på Rammstein (skapligt högt)så kännde jag att dom inte riktigt orkade återge allt samtidigt som dom tunga riffen gick i bakrunden, då fixade elac:arna med sin uppsjö av element biffen bättre. Ett annat minus är att sweetspot är väldigt liten, sitter man däremot där så är ljudbilden bred ljup och med bra 3d bild.
Postad 31 July 2012 - 07:07
Just det en grej till, dom spelar ingen nämnvärd bas under 50hz så basstöd tycker iaf jag är ett måste. (Edit föregående:Elac fs 189 heter dom inte Elac få 189)
Postad 14 August 2012 - 10:00
Då ska de bli spännande o höra hur mina låter efter inspelning..med tanke på hur bra dom spelar nu
passar dock inte jättebra till all musik har ja märkt..blir gärna lite rörigt om de blir för mycket..som du skrev när du lyssnade på Rammstein..Har även funderat på att bygga ett par voigthorn..fostex elementen ska visst funka ypperligt till såna med har ja hört
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
52 bilder
13 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?