Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dmx belysning till ridå och salongsbelysning

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 October 2026 - 16:27

samsara
  • samsara
  • Forumräv

• 582 inlägg
  • 0

Skulle vilja komplettera min biograf med fin belysning i salongen och på ridån.

Funderar på att skaffa mig DMX styrning. 

https://www.joom.com...irgwc=1&afsrc=1 och 

dekoder till belysningen https://ledlampor.se...BxoC6ukQAvD_BwE

Någon som testa dessa och behöver jag fler komponenter eller är det bara att koppla in kraftigare led lampor i olika färger till dekodern. Tänkte mig två kanaler till vit salongsbelysning och flera olikfärgade spottar i ett förprogrammerat som slutar med bara rött ljus på en silver och guldfärgad ridå.

Några fler apparater som jag behöver koppla in eller kan dekodern driva kraftiga led lampor.

Skulle också behöva både ridå och motorer till höjd och sidomasker. Finns det något färdig där man kan programmera in stopplägen för olika lägen på maskerna. normalbild 1,37  , vidfilm 1,85 och cinemaskope 2,35.

Eftersom jag inte har mer utrymme än 4 meter och duken i CS är 4 meter bred ska jag ha en ridå i silver och guldfärg och i palise "Vågad" som faller ner på golvet när det blir mörkt i några sekunder när belysninge släckts och bilden kommer upp på duken.

Postad 01 October 2026 - 18:10

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5657 inlägg
  • 0
Kanske inte är vad du är ute efter men jag valde Home Assistant i nya Af Gillet.

Kör en Nabu Casa Home Assistant Green. Några Philips Hue filament lampor och ett par Aqara led-lister. Går också fint att integrera med Kodi i olika scener, så att ljuset släcks när film/serier startar och tänds vid stopp/paus (automatiskt). Eller vad man nu kan önska för olika kombinationer, ljusstyrka, ljustemperatur/färg.

Går självklart att integrera mycket mer prylar i Home Assistant, än just till hembio, om man är intresserad av det.

Redigerat av genstruktur, 01 October 2026 - 18:15.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor!
    thhmo
    2026-10-07 11:33:02
  • micke_ARD
    2026-10-01 15:46:53
  • micke_ARD
    2026-10-01 15:45:50
  • Så här ser det ut 2026-09-24. Lite småfix kvar.
    genstruktur
    2026-09-24 15:07:01
  • Kabelkanaler
    genstruktur
    2026-09-23 18:11:05
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.