Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Squeezebox & Transporter

3224 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Logitech Squeezebox Classic (Mediaspelare) 5 9,38 (199) Inga priser
Slim Devices SqueezeBox Wired MP3 (Mediaspelare) 1 8 (2) Inga priser
Slimdevices Squeezebox2 (Trådlös ljud- och bildöverföring) 1 8,8 (4) Inga priser
Thecus N2100 (NAS-servrar) 1 (0) Inga priser
Thecus N5200B (NAS-servrar) 1 6 (1) Inga priser
Logitech Squeezebox Transporter (Mediaspelare) 4 9 (4) Inga priser
Logitech Squeezebox Duet (Mediaspelare) 7 8,73 (90) Inga priser
Logitech Squeezebox Controller (Fjärrkontroller) 4 8,25 (3) Inga priser
Logitech Squeezebox Receiver (Mediaspelare) 2 8,17 (5) Inga priser
Logitech Squeezebox Boom (Kompaktstereo) 5 9,37 (58) Inga priser
Logitech Squeezebox Touch (Mediaspelare) 9 8,07 (44) Inga priser
Logitech Squeezebox Radio (Radio) 7 7,74 (97) Inga priser
36 relaterade trådar
* Officiell tråd - Squeezebox Touch * (445 inlägg) 8 år sedan
Vad är det som skiljer logitech UE smart radio och squeezebox radio? (27 inlägg) 10 år sedan
Spotify + musik från ReadyNAS DUO på stereon!?! (13 inlägg) 10 år sedan
Squeezebox Radio (160 inlägg) 10 år sedan
* Officiell Tråd - Squeezebox™ Duet * (1152 inlägg) 11 år sedan
Bästa musikstreamern? (72 inlägg) 11 år sedan
Logitech Squeezebox Boom (140 inlägg) 11 år sedan
Svensk eller kinesisk T-amp? (16 inlägg) 11 år sedan
Spotify: Sonos vs. Logitech (41 inlägg) 12 år sedan
Drömanläggning 300.000 kr (43 inlägg) 12 år sedan
Uppspelning av strömmande musik (1 inlägg) 12 år sedan
Köpa Sqeezebox Duet nu? (13 inlägg) 13 år sedan
Squeezebox eller Ipod/Airport express? (12 inlägg) 13 år sedan
Squeezebox och android (5 inlägg) 13 år sedan
Pioneer Lx71 vs Squeezebox classic (5 inlägg) 14 år sedan
CD-spelaren dödförklarad, ny ljudstreamer för audiofiler! (79 inlägg) 14 år sedan
Datorn som HiFi källa? (76 inlägg) 14 år sedan
SqueezeBox, Qnap NAS, Spotify (1 inlägg) 14 år sedan
Squeezebox-DAC mot Musical Fidelity hörlursförstärkare, vilken är bäst? (0 inlägg) 14 år sedan
Logitech Squeezebox Touch (8 inlägg) 14 år sedan
Squeezebox bla bla bla (6 inlägg) 14 år sedan
Mediacenter, vill spela musik, film och ha backup... (9 inlägg) 15 år sedan
En ny Squeezeboxmodell (94 inlägg) 15 år sedan
Hur lägger man in internetradiostationer till Squeezeboxboom ? (2 inlägg) 15 år sedan
SACD / HDCD (53 inlägg) 15 år sedan
Ny 2-kanals för 20-25 lakan - behöver tips! (37 inlägg) 15 år sedan
Squeezebox vs Soundbridge (202 inlägg) 15 år sedan
Popcorn Hour & Squeezebox eller TViX 6500A (1 inlägg) 15 år sedan
NAS - teori och praktik (22 inlägg) 16 år sedan
Ska byta ut min Soundbridge... (25 inlägg) 16 år sedan
Tror ni jag gjorde ett dumt val ... ? (14 inlägg) 16 år sedan
Benchmark DAC1 mot Slimdevices Transporter? (11 inlägg) 16 år sedan
Slimdevices släpper ny Squeezebox (27 inlägg) 16 år sedan
Extern DAC (90 inlägg) 17 år sedan
Slim Devices Squeezebox blir rumsren (2 inlägg) 17 år sedan
Creative Wireless Music eller Squeezebox 2? (10 inlägg) 18 år sedan

#3151

Postad 13 januari 2013 - 17:41

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Min adapter till min Squeezebox classic dog. Har kopplat in en ny, men tyvärr verkar den inte funka så bra/ge tillräckligt med ström. Displayen är släckt i Idle läge fast den är inställd på att lysa. I mellan åt när jag spelar musik så slutar den spela och jag funderar på om det är strömförsörjningen som är problemet. Har någon tips på en bra adapter? Har hittat några men de kostar över 1000 kr och det känns lite väl dyrt.

#3152

Postad 03 maj 2013 - 21:26

Unregisteredea159534
  • Unregisteredea159534
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Någon som vet mer om skillnaderna mellan gamla SB Radio och nya UE smart radion? Vilken ska man välja?
Jag har en del erfarenheter av den äldre, men den börjar kännas lite gammal vid det här laget. Men samtidigt verkar den nya inte vara mycket mer än en facelift. Dom verkar ju tom ha samma modellnummer.

#3153

Postad 04 maj 2013 - 21:08

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0
Skillnaden är obefintlig i hårdvara, men det är en principiell skillnad i hur mjukvaran fungerar. UE Radio kan endast koppla upp sig mot Logitechs server, vill man strömma musik från sitt eget bibliotek så förmedlar deras server kontakten (utan internet alltså ingen musik alls). Om du endast använder SB Radio till att lyssna på webradio eller tjänster typ Spotify så blir det ju i stort sett ingen skillnad med UE Radio. Är du mer inne på att lyssna på musik från ditt eget bibliotek så är SB Radio mer kompetent.
Det man gjort är att "dumma ner" spelaren en aning för att få ett mer konsekvent och lättbegripligt beteende, och ett större fokus på onlinetjänster än egen musik. Jag hade valt SB Radio alla dar i veckan om den var till mig själv, därmed inte sagt att det gäller för alla. Kniper det kan man tydligen "nedgradera" en UE Radio till SB Radio om man ger sig tusan på det (inget som Logitech direkt annonserar om).

#3154

Postad 19 juni 2013 - 22:18

Unregisteredf4a8d5a2
  • Unregisteredf4a8d5a2
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Om man inte är alldeles säker på att man kan nedgradera ska man nog undvika UE Radio - Logitech verkar ha måttligt intresse för den här sidan av sin affärsverksamhet och många på http://forums.slimdevices.com är övertygade att det bara är en fråga om när, inte om, tjänsten som den ansluter till läggs ner. Till skillnad mot Squeezebox-produkterna (som ju kan ansluta till en lokal server) blir UE Radio då enbart användbar som bokstöd ...

#3155

Postad 12 november 2013 - 18:35

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0
Wimp Hifi!

http://forums.slimde...&highlight=wimp

SB is still alive and kicking!!

#3156

Postad 12 november 2013 - 19:11

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0
Finns det någon marknad för beg sb?

#3157

Postad 12 november 2013 - 19:39

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 1
Verkligen!
Kolla tradera, förvånandsvärt höga bud!

#3158

Postad 12 november 2013 - 19:39

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0
Kul att SB fortfarande utvecklas, men jag vet inte om jag är sugen på att lägga 199 kr/månad för tjänsten.

Min uppfattning är att det är skaplig omsättning på beg. SB. Brukar ständigt finnas några på Blocket och Hifimagasinet, de brukar inte vara med så länge så det verkar vara viss omsättning. Snabbast försvinner modellerna Boom och Touch.

Själv har jag en Boom, två Classic v3, en Radio och en Touch: alla utom Touch köpta beg. Funderar på att köpa en Duet för att komplettera samlingen, och kanske en Transporter; om det dyker upp en till bra pris... :)

#3159

Postad 12 november 2013 - 19:44

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0
Jag sitter på en boom, touch, classic V.3 och en duet.
Hur länge kommer dom att fungera? Jag använder de flesta dagligen så dom är såattsäja livsnödvändiga! ;-)

#3160

Postad 12 november 2013 - 20:29

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0
As we speak

http://downloads.sli...ightly/?ver=7.8

#3161

Postad 12 november 2013 - 20:53

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0
Jag kör servermjukvaran på en netgear pro duo, ursäkta en dum fråga men vad skiljer den som du länkade till jämfört med den som jag kör nu? (Hittade den befintliga via netgear, vet inte exakt vad den heter.)

#3162

Postad 12 november 2013 - 20:57

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Jag kör servermjukvaran på en netgear pro duo, ursäkta en dum fråga men vad skiljer den som du länkade till jämfört med den som jag kör nu? (Hittade den befintliga via netgear, vet inte exakt vad den heter.)


Den jag länkade är en beta version som uppdateras dagligen. Har man otur så kan just den version man tankar ner vara buggig men oftast är det stabila versioner.

#3163

Postad 14 november 2013 - 16:16

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0
http://www.ljudochbi...r-av-squeezebox

#3164

Postad 14 november 2013 - 23:05

DLS
  • DLS
  • Forumräv

  • 502 inlägg
  • 0
Plötsligt så vart jag sugen på att fixa så att jag kunde stream:a musiken från min dator till min 2 kanals stereo som är i vardagsrummet 15m bort men vill även komma åt internet radio stationer så som http://neradio.se/ m.fl. på min stereo.
Är en beg Logitech SB touch ett vettigt alternativ?
Eller är kanske en Argon iNet6 ett bättre val?
http://www.hifiklubb...ch-radio-31790/

Edit:

Hitta den här idag som verkade intressant
https://www.prisjakt...kt.php?p=872351

Lite kopia på touch:en fast mindre skärm?

Redigerat av DLS, 15 november 2013 - 20:43.


#3165

Postad 05 december 2013 - 21:33

heliac
  • heliac
  • Lärjunge

  • 271 inlägg
  • 0
Frågan har säkert vart uppe innan men jag hittar inget så jag frågar ändå. Kör spotify triode plugin på sb. När man sökt en artist och valt tracks så vill jag att den bara skall spela upp låtarna. Men den spelar bara en låt, väljer jag album spelar den hela albumet. Missar jag något eller är det så bara?

#3166

Postad 05 december 2013 - 21:43

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0
Vad använder för att styra din SB? Kör man med iPeng kan man hålla fingret på en låt nån sekund så får man upp en sida med en massa alternativ, där kan man välja "Spela upp alla låtar".

#3167

Postad 05 december 2013 - 21:54

heliac
  • heliac
  • Lärjunge

  • 271 inlägg
  • 0

Vad använder för att styra din SB? Kör man med iPeng kan man hålla fingret på en låt nån sekund så får man upp en sida med en massa alternativ, där kan man välja "Spela upp alla låtar".


Körde peng förut..men nu squeezebox egen app. Där verkar inte den funktionen finnas. Tyckte peng krånglade.

#3168

Postad 05 december 2013 - 22:01

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0
OK, jag tyckte du skrev att du körde Triodes plugin, och med den funkar det som sagt så här ihop med iPeng. Den inbyggda appen har jag inte testat på länge.

#3169

Postad 05 december 2013 - 22:08

heliac
  • heliac
  • Lärjunge

  • 271 inlägg
  • 0

OK, jag tyckte du skrev att du körde Triodes plugin, och med den funkar det som sagt så här ihop med iPeng. Den inbyggda appen har jag inte testat på länge.


Jo men pluginen på squeezeserver är ju triode men appen i ipad är logitechs egen. Eller är det så att ipeng jobbar mot triode plugen och logitech app mot logitechs egen plugin...

#3170

Postad 05 december 2013 - 22:15

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0
Med iPeng kan man styra båda Spotify-pluginen. Jag har kört med iPeng så länge att jag inte ens visste att Logitech har en egen app.... :blush:

Edit: Jag utvärderade alternativ lite en gång och skrev om det på Component, men det är ju ett par år sen så saker kan ha förändrats sen dess.

Redigerat av Erik_N, 05 december 2013 - 22:20.


#3171

Postad 05 december 2013 - 22:19

heliac
  • heliac
  • Lärjunge

  • 271 inlägg
  • 0

Med iPeng kan man styra båda Spotify-pluginen. Jag har kört med iPeng så länge att jag inte ens visste att Logitech har en egen app.... :blush:


Bråkar aldrig ipeng för dig då? Jag hade fruktansvärd seg sökning emellanåt. Så stängde man ner appen och startade om den så gick det en stund igen. Så gör inte logitechs app...men jag saknar att den inte spelar upp hela raddan med låtar.

#3172

Postad 05 december 2013 - 22:25

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0
Aldrig å aldrig.... :rolleyes: Jag spelar tyvärr inte så mycket musik som jag skulle vilja, och faktiskt inte så mycket Spotify så jag kan uttala mig säkert. Visst hänger sig appen nån gång så jag får starta om den, men jag tycker inte att det är ofta. När jag utvärdera för ett par år sen så tyckte jag Triodes plugin var snabbare, se länk som jag la till i mitt förra inlägg.

Redigerat av Erik_N, 05 december 2013 - 22:25.


#3173

Postad 15 mars 2014 - 16:08

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0
På min gamla stationära dator så hade jag Trackstat pluggin installerat på min Squeezebox med version 6.5.4 och där hade jag betygsatt väldigt mycket musik. Går det att behålla min tidigare betygsättning? jag har fört över all musik från den gamla datorn och där finns även någon sorts trackstat backup

Thomas

#3174

Postad 15 mars 2014 - 19:17

erlandi
  • erlandi
  • Lärjunge

  • 345 inlägg
  • 0

På min gamla stationära dator så hade jag Trackstat pluggin installerat på min Squeezebox med version 6.5.4 och där hade jag betygsatt väldigt mycket musik. Går det att behålla min tidigare betygsättning? jag har fört över all musik från den gamla datorn och där finns även någon sorts trackstat backup

Thomas

Följ proceduren enligt slimdevices wikin: http://wiki.slimdevi...ade.2FReinstall

Det viktiga är att mappstrukturen du har musiken i ser ut likadan.
Om du har musiken i en annan huvudkatalog eller på en annan enhet, så måste du ha "Find alternative files" optionen aktiverad när du återställer backup'en, det kommer då att kunna ta ganska länge att återställa backupen i ett lite större bibliotek.

Generellt är det bättre att posta frågor kring mina plugins i slimdevices forumet http://forums.slimdevices.com eftersom jag läser det oftare än detta forum.

#3175

Postad 15 mars 2014 - 19:41

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0
Det där är lite över min förmåga så ja behöver ta hjälp av en kompis. Jag kan inte ens hitta advance alternativet det finns inte när man väljer pilen vid basic settings, pluggins finns men där kan jag inte välja att lägga till något vad jag ser.

#3176

Postad 28 mars 2014 - 08:06

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0
Katastrof! Nu har det otänkbara hänt. Min SB3 har dött. Inköpt direkt från slimdevices samma dag den släpptes.

Som tur är har jag en reserv så jag kunde utesluta strömadaptern. Inte ens den optiska utgången lyser. Testade att ta ut WiFi-kortet men inte heller det hjälpte. Har också testat att hålla in 1 knappen samtidigt som jag stoppade i strömsladden. Men det var med Harmony-fjärren. Ska testa med orginalet också.

Någon som har varit med om något liknande och lyckats fixa det?

#3177

Postad 28 mars 2014 - 08:32

TCM
  • TCM
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

Katastrof! Nu har det otänkbara hänt. Min SB3 har dött. Inköpt direkt från slimdevices samma dag den släpptes.

Som tur är har jag en reserv så jag kunde utesluta strömadaptern. Inte ens den optiska utgången lyser. Testade att ta ut WiFi-kortet men inte heller det hjälpte. Har också testat att hålla in 1 knappen samtidigt som jag stoppade i strömsladden. Men det var med Harmony-fjärren. Ska testa med orginalet också.

Någon som har varit med om något liknande och lyckats fixa det?


Har tack och lov inte råkat ut för det (än). Den har gjort det den ska sen 2005. Jag har en SB2 (som inte används just nu) i reserv. Lycka till! I värsta fall får du väl köpa en till :)
http://www.ebay.com/...kw=squeezebox+3

#3178

Postad 28 mars 2014 - 08:41

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Har tack och lov inte råkat ut för det (än). Den har gjort det den ska sen 2005. Jag har en SB2 (som inte används just nu) i reserv. Lycka till! I värsta fall får du väl köpa en till :)
http://www.ebay.com/...kw=squeezebox+3


Någon som har en (helst en Touch) att sälja till en fattig famlijefar (tre tonårsdöttrar)?

#3179

Postad 17 april 2014 - 21:52

Unregistered29199
  • Unregistered29199
  • Användare

  • 214 inlägg
  • 0
skall koppla in min transporter via xlr direkt till mina slutsteg, detta borde väl vara lugnt utan koppla en processor emellan

#3180

Postad 27 april 2014 - 00:17

GothiaTekSwe
  • GothiaTekSwe
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Har en duet som jag är nöjd med, nu till saken är att jag skulle fixa så en polare kunde streama musik till sin stereo o tänkte köpa en Squeezebox till han för det ändamålet, men hittar inga längre, vad har hänt, finns det inga att köpa eller???

Vad är alternativet att köpa för att streama musik utan att behöva ha tvn igång för att se vad man gör

Redigerat av GothiaTekSwe, 27 april 2014 - 00:21.


#3181

Postad 27 april 2014 - 08:48

cnsmipe1
  • cnsmipe1
  • Lärjunge

  • 436 inlägg
  • 0

Har en duet som jag är nöjd med, nu till saken är att jag skulle fixa så en polare kunde streama musik till sin stereo o tänkte köpa en Squeezebox till han för det ändamålet, men hittar inga längre, vad har hänt, finns det inga att köpa eller???

Vad är alternativet att köpa för att streama musik utan att behöva ha tvn igång för att se vad man gör

Köpa begagnat? Jag har 2 Classic över. PM:a

#3182

Postad 27 april 2014 - 13:49

GothiaTekSwe
  • GothiaTekSwe
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Köpa begagnat? Jag har 2 Classic över. PM:a


Tack men vill hälst köpa nytt,
Vad e det som har hänt med Squeezebox? har dom slutat tillverkas eller?
Vad är det annars som ersätter dom?

#3183

Postad 27 april 2014 - 14:07

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0
Logitech la ner produktionen av Squeezebox. Modellen som heter Radio finns nu med tillägget UE, men den har inte riktigt samma funktioner (ska dock gå att ladda med "gammal" firmware). Jag har redan några SB och har inga problem med begagnat så jag kör på med SB. Logitech har faktiskt släppt en uppgradering av serverprogrammet efter att de slutade tillverka SB. Eftersom källkoden är öppen sker fortsatt utveckling av appar m.m. App för t.ex. Wimp har kommit till efter att tillverkningen av SB upphörde.

Alternativen är många, bara att leta lite bland trådarna i den här avdelningen. En av de mest populära är väl Sonos, kan man tänka sig att betala lite mer är Meridian Sooloos är fint system (kan dock inte spela Spotify).

#3184

Postad 27 april 2014 - 19:41

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0
UR Radio är i samma box som logitech radio. Det finns en guide hur man lägger på squeezebox-firmware också så den blir en riktig squeezebox utan nägra större problem. Har två receivers, två radios och en boom. Så sjukt nöjd att det är löjligt om man skrattar varje gång folk vill visa hur bra Sonos är. I mina ögon en sämre produkt för mycket mer pengar.

#3185

Postad 27 april 2014 - 23:29

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0
Vete fasen om inte Logitech lagt ner UE Radio också.
Utvecklingen av servern verkar ha kommit i andra andningen, men det finns ingen ny hårdvara att köpa "över disk", däremot ett antal projekt för hobbyister att slöjda ihop själv. Servern är väl egentligen både systemets svaghet och trumfkort. Oöverträffad flexibilitet men ställer vissa krav på användaren, i första hand att musiksamlingen är välorganiserad med korrekta metataggar om upplevelsen skall bli positiv.

#3186

Postad 16 oktober 2015 - 07:55

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 1

Nu har Logitech uppdaterat sin officiella Spotify-plugin.

 

Logga in på http://www.mysqueezebox.com för att aktivera den. Om du kör servern så installera den, Inställningar > Plugin Program.

 

Det går att använda den tillsammans med Triods plugin men då måste "Show in My apps"  avaktiveras. 

 

I Logitech Media Server, Inställningar > Fliken Avancerat > Drop down > Spotify.

 

Triods plugin hamnar då under Radio men det gör inget då man ändå bara använder den officella pluginen. Dvs välja och spela musik görs med den nya pluginen. Triods används inte men måste vara aktiverad.

 

Med andra ord funkar den även på Classic och Boom om Triods plugin är aktiverad.



#3187

Postad 16 oktober 2015 - 13:38

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0

 

Nu har Logitech uppdaterat sin officiella Spotify-plugin.

 

Logga in på http://www.mysqueezebox.com för att aktivera den. Om du kör servern så installera den, Inställningar > Plugin Program.

 

Det går att använda den tillsammans med Triods plugin men då måste "Show in My apps"  avaktiveras. 

 

I Logitech Media Server, Inställningar > Fliken Avancerat > Drop down > Spotify.

 

Triods plugin hamnar då under Radio men det gör inget då man ändå bara använder den officella pluginen. Dvs välja och spela musik görs med den nya pluginen. Triods används inte men måste vara aktiverad.

 

Med andra ord funkar den även på Classic och Boom om Triods plugin är aktiverad.

 

 

Tack! Men hur funkar den? Är det en stor förbättring jämfört med gamla? 



#3188

Postad 16 oktober 2015 - 14:13

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Tack! Men hur funkar den? Är det en stor förbättring jämfört med gamla? 

 

Det är en stor förbättring mot Triods plugin. Har inte använt den officiella tidigare.



#3189

Postad 19 oktober 2015 - 11:53

Bill50x
  • Bill50x
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Det är en stor förbättring mot Triods plugin. Har inte använt den officiella tidigare.

På vilket sätt bättre - ljudmässigt eller handhavandemässigt? Jag har använt Triods plugin i många år och den fungerar klockrent. Dessutom med samma gränssnitt som resten, dvs det är helt sömlöst att blanda från NAS och Spotify när man gör spellistor. Den enda nackdelen för mig som använder en gammal Classic är att jag måste ha datorn igång för att komma åt Spotify.

 

/ B



#3190

Postad 20 oktober 2015 - 12:32

TCM
  • TCM
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0
  • Hänger inte riktigt med nuförtiden, men innebär det här att jag kan lyssna på Spotify via min SB3:a utan att ha igång min server/dator?
  • Måste jag ha senaste versionen av LMS (kör någon gammal version sen ganska länge tillbaka)


#3191

Postad 20 oktober 2015 - 13:33

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

På vilket sätt bättre - ljudmässigt eller handhavandemässigt? Jag har använt Triods plugin i många år och den fungerar klockrent. Dessutom med samma gränssnitt som resten, dvs det är helt sömlöst att blanda från NAS och Spotify när man gör spellistor. Den enda nackdelen för mig som använder en gammal Classic är att jag måste ha datorn igång för att komma åt Spotify.

 

/ B

 

Handhavandemässigt är det en stor förbättring.

 

 

 

  • Hänger inte riktigt med nuförtiden, men innebär det här att jag kan lyssna på Spotify via min SB3:a utan att ha igång min server/dator?
  • Måste jag ha senaste versionen av LMS (kör någon gammal version sen ganska länge tillbaka)

 

 

 

Kör du Classic och\eller Boom måste du ha LMS med Triods plugin installerad. Jag kör LMS 7.8 och det funkar bra.



#3192

Postad 20 oktober 2015 - 13:39

TCM
  • TCM
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

Kör du Classic och\eller Boom måste du ha LMS med Triods plugin installerad. Jag kör LMS 7.8 och det funkar bra.

 

Men du måste fortfarande ha datorn/lokal server igång? (jag vill gärna skriva slimserver ;) )



#3193

Postad 20 oktober 2015 - 15:09

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Men du måste fortfarande ha datorn/lokal server igång? (jag vill gärna skriva slimserver ;) )

 

Då är det Touch och\eller Radio som gäller.



#3194

Postad 20 oktober 2015 - 15:19

TCM
  • TCM
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

Då är det Touch och\eller Radio som gäller.

 

Det var det jag trodde :)



#3195

Postad 21 oktober 2015 - 19:57

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0

Intressant tips från ottovonkopp som jag ville testa nu, men jag lyckas inte.... :(

 

Jag kör LMS 7.8.1 och har Boom, Classic, Radio och Touch i mitt nätverk. Har hittills bara kört med Triodes plugin för Spotify och därför bockat för både "Show in my apps" och "Always stream via helper". Jag har dock aldrig avinstallerat den officiella pluginen för Spotify, men då "Always stream via helper" varit ibockat så har den ju inte synts.

 

Nu kollade jag så att den officiella, Spotify (v1.0), fortfarande var installerad (automatiska uppdateringar är aktiverat), bockade ur de två rutorna och startade om servern. När jag öppnar iPeng (8) hittar jag fortfarande bara den oranga ikonen för Triodes app under mina appar, inte den gröna för den officiella.

 

Vad gör jag för fel? Är det en helt ny plugin (inte v1.0) som ska installeras? Jag hittar inte någon sådan?



#3196

Postad 21 oktober 2015 - 20:13

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0

Glöm ovanstående! När jag nu öppnar inställningar i webbläsaren så ligger Triodes app under Radio och den officiella under Mina program. Verkar som att allt inte hunnit uppdatera sig när jag försökte. Nu ska det här testas! :)



#3197

Postad 21 oktober 2015 - 20:46

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0

Tog en stund innan det kopplade att jag måste registrera på mysqueezebox.com även om jag använder LMS, men nu är det igång.

 

Sen tog det en stund till innan upptäckte att i Ipeng så ligger ikonen för Spotify direkt i menyraden till vänster, inte under Mina program. Triodes app ligger inte under Radio där heller, den ligger kvar under Mina program.

 

Första intrycken är precis som skrivs ovan, att användargränssnittet ser mycket bra ut; i synnerhet med Ipeng 8 på en Ipad.

 

Om inte jag minns fel så funkar det att spela med den officiella pluginen på de äldre spelarna om de är synkade med en Radio eller Touch. Jag har alla mina spelare synkade så vi får väl se hur mycket Triodes plugin blir använd i fortsättningen.

 

Det här tycker jag var en bra uppdatering. Jag har funderat på att köpa någon enhet med Spotify Connect att koppla till stereon bara för att jag tycker gränssnittet i Triodes plugin är tråkigt, nu behöver jag kanske inte det. Tack för tipset ottovonkopp! :)



#3198

Postad 14 januari 2016 - 21:00

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

  • 1 030 inlägg
  • 0

Jag håller min Squeezebox Classic i liv :) allt fungerar kanonbra när jag kör servern på min MAC men nu har jag en Dell Veneu 8"  platta med Windows 10 som jag tänkte skulle få agera server istället men jag får det inte att fungera.

 

Laddade först ner och testade ver 7.7.5 får kontakt mellan plattan och min Classic låten dyker upp men den kan inte spela, kör via spotify orginal appen. Har även testat med 3dje parts appen.

 

Avinstallerar och laddar ner verision 7.8, stänger av Windows brandvägg men får samma fel, har kontakt men kan inte spela någon låt. Kollar jag Diagnostik LMS så är det Ok på allt. Här är ett utdrag av logfien, någon som har ett tips att komma med?

 

[16-01-14 20:44:58.8059] main::init (368) Starting Logitech Media Server (v7.8.0, 1395409907, Thu Mar 27 20:19:17 CUT 2014) perl 5.014001
[16-01-14 20:45:01.5872] Slim::Utils::SQLiteHelper::postConnect (359) Optimizing DB because of missing or empty sqlite_stat1 table
[16-01-14 20:45:01.6178] Slim::Schema::init (162) Warning: Creating new database - empty, outdated or invalid database found
[16-01-14 20:45:08.8738] Slim::Plugin::MusicMagic::Plugin::initPlugin (268) Can't connect to port 10002 - MusicIP disabled.
[16-01-14 20:45:10.2018] main::checkDataSource (1089) Warning: Schema updated or no media found in the database, initiating scan.
[16-01-14 20:45:23.6736] Slim::Utils::SQLiteHelper::postConnect (359) Optimizing DB because of missing or empty sqlite_stat1 table
[16-01-14 20:45:34.9113] Slim::Utils::SQLiteHelper::postConnect (359) Optimizing DB because of missing or empty sqlite_stat1 table
[16-01-14 20:48:25.0665] Slim::Player::Song::open (409) Error: Couldn't create command line for spdr playback for [spotify://track:3Q7jFW6nxqhwbUctqqthSa]
[16-01-14 20:48:31.7759] Slim::Player::Song::open (409) Error: Couldn't create command line for spdr playback for [spotify://track:3Q7jFW6nxqhwbUctqqthSa]
[16-01-14 20:51:33.9294] Slim::Player::Song::open (409) Error: Couldn't create command line for spdr playback for [spotify://track:3Q7jFW6nxqhwbUctqqthSa]
 
Löst problemet, omstart av rubbet. Igång med 3dje paurts plugin igen nu lirar det.

Redigerat av Unregistered32555851, 14 januari 2016 - 21:35.


#3199

Postad 14 januari 2016 - 21:31

TCM
  • TCM
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

På tal om att hålla i liv: i höstas (kommer inte ihåg exakt när) firade jag 10-årsjubileum för min SB3 :) Funkar fortfarande kanon. Har en SB2 som backup om det skulle hända något med 3:an



#3200

Postad 15 januari 2016 - 13:00

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

  • 1 742 inlägg
  • 0

 

Löst problemet, omstart av rubbet. Igång med 3dje paurts plugin igen nu lirar det.

 

 

Bara en fråga, stöds Classic av den officiella Spotify pluginet, man var väl tvungen att använda Triodes? Det var ett tag sen jag använde Classic.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.