Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dynavoice M-65 Recension

153 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Dynavoice Challenger M-65 (Golvhögtalare) 1 8,94 (159) Inga priser
30 relaterade trådar
Omfoliering/Omlackering.... (1 inlägg) 2 år sedan
* Officiell Tråd - Dynavoice * (3407 inlägg) 6 år sedan
Byta ut M-65 från Dynavoice till "små" men bättre högtalare (7 inlägg) 12 år sedan
Dynavoice f-6 vs Audiopro black diamond v.2 (21 inlägg) 12 år sedan
Dynavoice M65, vad slår det? (87 inlägg) 12 år sedan
dynavoice M-65, hur kopplar jag för 4ohm / 8ohm? (17 inlägg) 14 år sedan
Recension - Dynavoice Challenger M-65 (80 inlägg) 14 år sedan
Slimmad förstärkare att ha på skrivbordet? (7 inlägg) 15 år sedan
Dynavoice m65 vs Proson Reality 63 MK2 (11 inlägg) 15 år sedan
Lyssningsrunda, Nya frontar och center (12 inlägg) 15 år sedan
Dynavoice Magic + Yamaha RX-V463, värt det? (17 inlägg) 15 år sedan
Alternativ till Argon (1 inlägg) 16 år sedan
Vad tror ni om detta paket? (8 inlägg) 16 år sedan
Dynavoice Challenger M-65 (2 inlägg) 16 år sedan
XTZ Class A-100 D II ? (10 inlägg) 16 år sedan
Vilka högtalare ska jag köpa? (1 inlägg) 16 år sedan
Lite pengar att förbruka men på vilket märke/model (22 inlägg) 16 år sedan
Dynavoice M65 vs. Infinity Primus 250 (38 inlägg) 17 år sedan
Vilka högtalare för 2000kr? (6 inlägg) 17 år sedan
Högtalarstativ & Centerupphängning! (0 inlägg) 17 år sedan
Kablar för Dynavoice M-65 (0 inlägg) 17 år sedan
Högtalarfunderingar (6 inlägg) 17 år sedan
Infinity Primus 250 vs. Dynavoice M65?! (24 inlägg) 18 år sedan
Första intrycket av Dynavoice M 6.5 (11 inlägg) 18 år sedan
Dynavoice M-6.5 - Recension (21 inlägg) 19 år sedan
DynavoiceM65+sub eller XTZ99? (34 inlägg) 19 år sedan
H/K 670 och Dynavoice M-65? (17 inlägg) 19 år sedan
Dynavoice M-6.5 - Recension (55 inlägg) 19 år sedan
Högtalare/Paket för 2000.kr billigt och bra (16 inlägg) 19 år sedan
Dynavoice har återuppstått! finns hos fynda.se (20 inlägg) 19 år sedan

#1

Postad 03 november 2004 - 21:06

Unregistered6ed05d64
  • Unregistered6ed05d64
  • Lärjunge

  • 296 inlägg
  • 0
Efter att ha läst ett par intressanta inlägg om DynaVoice M-65 så beslöt jag mig för att ta och kolla in detta spännande svenska högtalarfabrikat lite närmare. Anmälde mig som testpilot och slutligen satt jag i vardagsrummet och lyssnade på modellen, en klart angenäm upplevelse som jag skall försöka återge lite närmare. Som vanligt när det gäller sådana skriverier om specifika produkter så ber jag Er som läser att inte ta detta som något test, utan bara som en personlig betraktelse över ett par synnerligen intressanta högtalare. Det där med högtalare är svårt, då bl.a. tycke och smak spelar en så stor roll.

Högtalare i den här prisklassen trodde jag verkligen att jag hade koll på dvs. vilket ljud man får för pengarna. Det här testet visade att jag hade helt fel. Tar man en högtalare för cirka 10 000 kronor per par så börjar man komma bort från de kompromisser man tvingas göra med billigare modeller. Man kan lägga ner mer jobb på delningsfiltret, staga lådan bättre, använda fler och bättre element, fixa till utseendet.

Med en prislapp på 1900 kronor per par så tvingas man göra kompromisser. Eller?

DynaVoice har varit borta ett tag från marknaden, men har nu återuppstått i en liten annan skepnad då det inte är samma firma som tillverkar DynaVoice längre. Namnet har nämligen sålts till JWS International AB.

DynaVoice har inte gjort sig kända som något high end-märke utan har oftast befunnit sig i de billigare prissegmenten, där man byggt en del riktigt bra högtalare. Alla minns vi säkert Dynavoice Studio 1.

M-65 är den första högtalaren som släpps och är stadigt bygge med en låda i 18 mm tjock MDF. Den är bestyckad med en 1” Superaudio diskant, dubbla 5,25” mellanregister samt 6,5” basar. Dubbel uppsättning högtalarterminaler finns med byglar ifall man inte vill köra biwirat. Dessa håller en så hög kvalitet som sällan skådats i denna prisklass.

”Bort med allt som skymmer sikten, undan med rekvisitan som tillhör en annan tid, ett annat samhälles behov av gemenskap.”

Testet stund är kommen. Som huvudansvarig började jag med att hitta den optimala uppställningen för varje högtalare, för att sedan lyssna en hel del själv.

Efter det så bjöd jag in vänner för att höra deras uppfattningar. Det gjordes utan att jag berättar något om mina egna uppfattningar och intryck. Sedan plockade jag dem en och en utan att de fick prata sinsemellan om deras uppfattningar. Under detta test valde jag att jämföra med golvhögtalarna AR Status S40 vilket jag använt tidigare i andra tester och är välbekant med vilken ljudbild de spelar upp.

Väl på plats så kopplade jag upp AR Status S40 tillsammans med elektronik från Cambridge Audio och lät dem lyssna i lugn och ro. Merparten av ”lyssnarna” tyckte att dom inte riktigt motsvarade förväntningarna och saknade framförallt en välupplöst diskant. Efter att jag provat med att vinkla ut högtalarna igen så blev det visserligen bättre, men ändå inte "tillräckligt" bra. Kanske helt enkelt inte riktigt deras typ av högtalare, eller så krävde dom ännu bättre elektronik. Hur som helst så bytte jag ut AR mot de 4 000:- billigare DynaVoice M-65 och nu började det likna något.

Påstår de att DynaVoice lät bättre än AR? Absolut! Hur märkligt det än låter, så tyckte de faktiskt det. Kanske berodde det på att den sistnämnda är mindre kräsen, mer lättdriven och mer spelglad.

En sak slås man av direkt när det gäller musik återgiven via ett par DynaVoice. Det låter rent och klart. Ja, maken till välupplöst och detaljerat ljud får man nog leta förgäves efter i den här prisklassen. Uppskattar man en välupplöst, transparent och ofärgad återgivning och är villig att kompromissa bort djupbasen, så lär denna högtalare kunna bli det slutgiltiga alternativet till den högtalaren man sneglat på. Själv är jag imponerad av det sammanlagda resultatet och tycker att musiken återges tillräckligt "komplett" för min smak. Vad jag menar är att det Dynavoice gör, det gör den oerhört bra. Men då den är lite väl slank i basen så passar den säkert inte alla.

Totalintrycket av det hela är en känsla av estetisk stringens, och perfektion. DynaVoice M-65 är en lustfylld högtalare med mycket vill ha känsla.

Omdöme: DynaVoice M-65
Ljud: 4
Lite slank i basen drar ner betyget.

Finish: 5
Dubbel uppsättning högtalarterminaler med byglar. Dessa håller en så hög kvalitet som sällan skådats i denna prisklass.

Prisvärdighet: 5+
Högtalare i den här prisklassen trodde man verkligen att man hade koll på dvs. vilket ljud man får för pengarna. Det här testet visade att vi hade helt fel.

Omdöme: AR Status S40

Ljud: 4+
Låter stort och har ett piggt och trevligt ljud.

Finish: 4
Byggkvaliten är okej men långt ifrån speciell.

Prisvärdighet: 3
AR Status känns som ett prisvärt och intressant alternativ men tyvärr inte i detta sammanhang. 6000 kronor per par, vad ska man säga.

Mvh

Igge

Redigerat av Unregistered6ed05d64, 03 november 2004 - 21:09.


#2

Postad 03 november 2004 - 21:28

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

  • 3 254 inlägg
  • 0
Testade du baspluggarna Igge? Då de verkar lättdrivna och spelglada borde de väl passa min "svaga" Yama 450? De ser tyvärr inte så snygga ut men skön musik njuter man bäst med slutna ögon tycker jag. Är tyget grått eller svart?

#3

Postad 03 november 2004 - 21:39

Unregistered6ed05d64
  • Unregistered6ed05d64
  • Lärjunge

  • 296 inlägg
  • 0

Testade du baspluggarna Igge? Då de verkar lättdrivna och spelglada borde de väl passa min "svaga" Yama 450? De ser tyvärr inte så snygga ut men skön musik njuter man bäst med slutna ögon tycker jag. Är tyget grått eller svart?

Kör man med en plugg instoppad i ett av rören så tycker jag att man får en "lite" fastare bas men lite av kvantiteten försvinner så det är bara att köra efter eget tycke och smak.

Som sagt så är de riktigt lättdrivna men eftersom jag inte känner till din stärkare så vill jag inte yttra mig men skulle tro att det inte skulle vara några problem alls.

Angående utseendet så tycker jag att de är mycket snyggare i verkligenheten än på bild. Bilderna ger dem ingen rättvisa, men smaken är olika.

Tyget är svart.

Mvh

Igge

Redigerat av Unregistered6ed05d64, 03 november 2004 - 21:39.


#4

Postad 03 november 2004 - 22:44

Unregisteredc9540265
  • Unregisteredc9540265
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0
Tack för en bra recension Igge, en fråga dock.. Det följer bara med en basreflex plugg ? Det finns väl tre hål om jag läser rätt ?

#5

Postad 03 november 2004 - 23:17

Unregistered6ed05d64
  • Unregistered6ed05d64
  • Lärjunge

  • 296 inlägg
  • 0

Tack för en bra recension Igge, en fråga dock.. Det följer bara med en basreflex plugg ? Det finns väl tre hål om jag läser rätt ?

Tre hål och en plugg, det stämmer bra det.

Mvh

Igge

#6

Postad 04 november 2004 - 02:29

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

  • 5 548 inlägg
  • 0
Igge78 - Måste oxå få fråga en sak. Du har ju tidigare även testat Proson Stratego Top 10 SA med samma elektronik och även då mot AR Status 40.
Vilka av Proson Stratego Top 10 SA eller Dynavoice M-65 tyckte du lät bättre?
Även Prosonhögtalarna fick ju otroligt goda omdömen av dig i din amatörrecension!

Din amatörrecension av Proson Stratego Top 10 SA

Samma recension på Factory Outlets hemsida

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 04 november 2004 - 02:55.


#7

Postad 04 november 2004 - 06:13

Unregistered0917eae3
  • Unregistered0917eae3
  • Forumräv

  • 570 inlägg
  • 0
Tack Igge för en lysande recention. :)
Det var riktigt trevligt med en lättförstålig och välskriven
jämförelse.
Jag är ganska fast vid "mitt" högtalar märke, men det
vete katten nu efter denna läsning. :)
Jag gör vågen för dig och tackar än en gång.
MVH Thomas

#8

Postad 04 november 2004 - 07:47

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

  • 3 254 inlägg
  • 0

Även Prosonhögtalarna fick ju otroligt goda omdömen av dig i din amatörrecension!

JB: Om jag läser mellan raderna så får jag en känsla av att du misstror Igges opartiskhet. Ligger det något i det?

#9

Postad 04 november 2004 - 08:30

Unregistered6ed05d64
  • Unregistered6ed05d64
  • Lärjunge

  • 296 inlägg
  • 0

Igge78 - Måste oxå få fråga en sak. Du har ju tidigare även testat Proson Stratego Top 10 SA med samma elektronik och även då mot AR Status 40.
Vilka av Proson Stratego Top 10 SA eller Dynavoice M-65 tyckte du lät bättre?
Även Prosonhögtalarna fick ju otroligt goda omdömen av dig i din amatörrecension!

Din amatörrecension av Proson Stratego Top 10 SA

Samma recension på Factory Outlets hemsida

Mvh JB

Enligt mitt tycke så har DynaVoice Hifi-kvaliteter som Stratego saknade. Fick jag välja idag så är valet givet.

Valet faller på DynaVoice.

Mvh

Igge

#10

Postad 04 november 2004 - 10:24

Unregistered6ed05d64
  • Unregistered6ed05d64
  • Lärjunge

  • 296 inlägg
  • 0

Tack Igge för en lysande recention. ;)
Det var riktigt trevligt med en lättförstålig och välskriven
jämförelse.
Jag är ganska fast vid "mitt" högtalar märke, men det
vete katten nu efter denna läsning. :)
Jag gör vågen för dig och tackar än en gång.
MVH  Thomas

Tack TB för de fina orden :)


Mvh

Igge

#11

Postad 04 november 2004 - 12:28

Unregistered803f725b
  • Unregistered803f725b
  • Lärjunge

  • 456 inlägg
  • 0
Dynavoice tillsammans med en subba kan bli en riktigt bra kombo med andra ord?

#12

Postad 04 november 2004 - 12:39

Unregistered6ed05d64
  • Unregistered6ed05d64
  • Lärjunge

  • 296 inlägg
  • 0
För att få den där "riktiga" botten i musik och film så skulle jag rekomendera en sub, helt klart.

Mvh

Igge

#13

Postad 04 november 2004 - 19:13

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 0
klart lysande "användarvänlig" recension.

kanske blir o shoppa ett par sånna hära! väntar dock o se va dom mer har o erbjuda!

#14

Postad 04 november 2004 - 22:14

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

  • 3 254 inlägg
  • 0
Igge: Har du någon erfarenhet av andra högtalare i ungefär det segment som AR Status befinner sig i? Sökte på AR Status i forumet men hittade "nada". Tackar för din snygga recension annars!

#15

Postad 05 november 2004 - 11:20

Unregistered6ed05d64
  • Unregistered6ed05d64
  • Lärjunge

  • 296 inlägg
  • 0
Finns en del info om Acoustic Research Status S40. Det är bara att googla lite :D

Här kommer en länk liten länk: Acoustic Research

Mvh

Igge

#16

Postad 05 november 2004 - 11:33

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

  • 5 548 inlägg
  • 0

Finns en del info om Acoustic Research Status S40. Det är bara att googla lite  ;)

Här kommer en länk liten länk: Acoustic Research

Mvh

Igge

Det enda den sidan sade mig är att det är rätt gamla högtalare med rätt bra frekvensomfång i de lägre registren enl specen & en modell som lyckades bra i vissa tyska tester, på sin tid... ;)

Vore intressant om du faktiskt svarade på Pefres fråga, dvs din erfarenhet av dagens lite mer välkända högtalarmodeller i ungefär samma segment som AR Status S40 eller t o m billigare. T ex Gale, Montor Audio, Elac, Mordaunt Short, Wharfadale & Audio Pro.

För övrigt kan oxå jag stämma in åsikten om en välskriven recension! :D

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 05 november 2004 - 11:48.


#17

Postad 05 november 2004 - 11:50

Unregistered6ed05d64
  • Unregistered6ed05d64
  • Lärjunge

  • 296 inlägg
  • 0
Aha du vill ha ett CV :D

Tyvärr så är min enda erfarenhet av högtalare såsom Montor Audio, Elac, Mordaunt Short, Wharfadale, Audio Pro som du nämner. Dessa har jag enbart lyssnat på i butiken så att säga inte i hemmiljö korrekt uppställda.

Men ska man jämnföra AR med någon modell från dagens program så spelar de i samma klass "enligt mitt tycke" som B&W DM309.

Mvh

Igge

#18

Postad 05 november 2004 - 12:28

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

  • 5 548 inlägg
  • 0

Aha du vill ha ett CV  :D

Tyvärr så är min enda erfarenhet av högtalare såsom Montor Audio, Elac, Mordaunt Short, Wharfadale, Audio Pro som du nämner. Dessa har jag enbart lyssnat på i butiken så att säga inte i hemmiljö korrekt uppställda.

Men ska man jämnföra AR med någon modell från dagens program så spelar de i samma klass "enligt mitt tycke" som B&W DM309.

Mvh

Igge

Och spelar då Dynavioce M-65 "enligt ditt tycke" i stort sett lika bra/även bättre på vissa punkter än B&W DM309?

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 05 november 2004 - 12:30.


#19

Postad 05 november 2004 - 12:35

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

  • 3 254 inlägg
  • 0

Aha du vill ha ett CV  :D

Men ska man jämnföra AR med någon modell från dagens program så spelar de i samma klass "enligt mitt tycke" som B&W DM309.

Mvh

Igge

Vad är ett CV ? ;)

B&W som fått 9,6/10 i omdömen och kommentarer här på forumet. Låter för jäkla bra om Dynavoice M65 spelar i den klassen!! ;) Hoppas att de andra killarnas recensioner kommer snart. Tror jag snart är 2000 kr fattigare.

#20

Postad 05 november 2004 - 12:47

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

  • 5 548 inlägg
  • 0
OT: Ett CV=meritförteckning + lite mer övrig personlig info!

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 05 november 2004 - 13:19.


#21

Postad 05 november 2004 - 12:47

Unregistered6ed05d64
  • Unregistered6ed05d64
  • Lärjunge

  • 296 inlägg
  • 0
Tyvärr så har jag inte haft möjligheten att jämnföra dessa två högtalare, men jag ser vart du vill komma med ditt resonemang.

Men för att du ska få ett konkret svar på din fråga. Bakar man in prisvärdighet i bilden så tror jag att det blir en tuff match dem emellan. Det bästa sättet är att själv lyssna sig fram och skaffa sig en egen uppfattning.

Detta är som sagt vad jag själv tycker och tänker, Ni behöver inte hålla med mig. Alla har sitt eget ljudideal. Välj de bitar ni håller med mig eller inte och sen skaffa er egen uppfattning.


Mvh

Igge

#22

Postad 05 november 2004 - 12:53

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0
edit: ...

Jaja, kul att läsa din recension Igge78 :D

Redigerat av Donmeta, 05 november 2004 - 12:54.


#23

Postad 05 november 2004 - 13:17

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

  • 5 548 inlägg
  • 0

Tyvärr så har jag inte haft möjligheten att jämnföra dessa två högtalare, men jag ser vart du vill komma med ditt resonemang.

Jag vill bara försöka bena ut lite jämförelser så att både jag andra intresserande ska få lite mer "kött på benen" angående dessa högtalare.

Detta är som sagt vad jag själv tycker och tänker, Ni behöver inte hålla med mig. Alla har sitt eget ljudideal. Välj de bitar ni håller med mig eller inte och sen skaffa er egen uppfattning.


Har inget med varken ditt eller mitt ljudideal att göra. Fattar inte varför du tar det så...? :D

Mvh JB

#24

Postad 05 november 2004 - 13:39

Unregistered6ed05d64
  • Unregistered6ed05d64
  • Lärjunge

  • 296 inlägg
  • 0

Tyvärr så har jag inte haft möjligheten att jämnföra dessa två högtalare, men jag ser vart du vill komma med ditt resonemang.

Jag vill bara försöka bena ut lite jämförelser så att både jag andra intresserande ska få lite mer "kött på benen" angående dessa högtalare.

Detta är som sagt vad jag själv tycker och tänker, Ni behöver inte hålla med mig. Alla har sitt eget ljudideal. Välj de bitar ni håller med mig eller inte och sen skaffa er egen uppfattning.


Har inget med varken ditt eller mitt ljudideal att göra. Fattar inte varför du tar det så...? ;)

Mvh JB

Ville inte alls ha en negativ klang på mitt inlägg men jag förstår om det uppfattades så. Sorry killar ;)

Ljudideal var kanske inte ett bra valt ord i sammanhanget. En missuppfattning från min sida.

Ska försöka ha en lite mer postiv ton framöver :D

Mvh

Igge

#25

Postad 05 november 2004 - 13:50

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

  • 3 254 inlägg
  • 0
Kan bli lite hetsigt ibland när man "snackar" med JB :D (jag vet av egen erfarenhet). Men han (JB alltså) har oftast vettiga synpunkter och jag som är väldigt intresserad av dessa högtalare vill veta så mycket som möjligt, då bl.a. med hjälp av jämförelser av andra gärna dyrare.

#26

Postad 05 november 2004 - 16:33

bearic
  • bearic
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0
Testades i senaste Hifi&Musik tilsammans med ett gäng budget-högalare <3000 kr. Fick se sig slagen av Celestion och Proson 6020 mkII ljudmässigt. Testpanelen var dock imponerade över prisvärdheten. Mycket bra högtalare för pengarna.

MVH,
Björn

#27

Postad 05 november 2004 - 16:37

Unregistered6ed05d64
  • Unregistered6ed05d64
  • Lärjunge

  • 296 inlägg
  • 0
Har precis varit iväg och köpt mig ett exemplar av Hifi&Musik.
Det var verkligen kul läsning, ett mycket bra test.

Mvh

Igge

#28

Postad 05 november 2004 - 17:46

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

  • 3 254 inlägg
  • 0

Har precis varit iväg och köpt mig ett exemplar av Hifi&Musik.
Det var verkligen kul läsning, ett mycket bra test.

Mvh

Igge

Jag med! Är nu också sugen på det Camebridgepaket som dem körde Dynavoice med där. Det blir ju bara ca 3500 kr ytterligare :D .

Edit: Har tydligen börjat stamma av upphetsningen! ;) .

Redigerat av Unregistered1013, 05 november 2004 - 18:15.


#29

Postad 05 november 2004 - 18:05

Unregistered6ed05d64
  • Unregistered6ed05d64
  • Lärjunge

  • 296 inlägg
  • 0

Har precis varit iväg och köpt mig ett exemplar av Hifi&Musik.
Det var verkligen kul läsning, ett mycket bra test.

Mvh

Igge

Jag med! Är nu också sugen på det Camebridgepaket som dem körde Dynavoice med där. Det blir ju bara ju bara ca 3500 kr ytterligare :D .

Själv äger jag Cambridge C500 och Cambridge P500. En kombo jag är mycket nöjd med.

Mvh

Igge

#30

Postad 05 november 2004 - 19:25

Perra
  • Perra
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Testades i senaste Hifi&Musik tilsammans med ett gäng budget-högalare <3000 kr. Fick se sig slagen av Celestion och Proson 6020 mkII ljudmässigt. Testpanelen var dock imponerade över prisvärdheten. Mycket bra högtalare för pengarna.

MVH,
Björn

Nje, den slog Proson Conquest 6020 MK2 i ljud, dock inte i byggkvalitet

MVH Perra

#31

Postad 05 november 2004 - 19:31

Unregistered6ed05d64
  • Unregistered6ed05d64
  • Lärjunge

  • 296 inlägg
  • 0

Testades i senaste Hifi&Musik tilsammans med ett gäng budget-högalare <3000 kr. Fick se sig slagen av Celestion och Proson 6020 mkII ljudmässigt. Testpanelen var dock imponerade över prisvärdheten. Mycket bra högtalare för pengarna.

MVH,
Björn

Nje, den slog Proson Conquest 6020 MK2 i ljud, dock inte i byggkvalitet

MVH Perra

Tycker själv att 3+ var lite väl snålt, men jämnfört med Proson Conquest 6020 MK2 så ligger de "lite lite" efter. Den välvda fronten inger kvalitet.

Mvh

Igge

#32

Postad 05 november 2004 - 23:51

Toby
  • Toby
  • Beroende

  • 1 091 inlägg
  • 0
Kommer det center, surround och sub till dynavoice också?
I så fall börjar vi snacka! :D

#33

Postad 06 november 2004 - 10:33

Unregistered6ed05d64
  • Unregistered6ed05d64
  • Lärjunge

  • 296 inlägg
  • 0
De ska släppa Surroundspeaker och center efter nyår.

Mvh

Igge

#34

Postad 06 november 2004 - 12:39

RundPixel
  • RundPixel
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0
Jag blir mer sugen ju mer jag läser om dom. Har dock några alternativ på högtalare som ni ser i min signatur!

#35

Postad 07 november 2004 - 11:55

scenic
  • scenic
  • Beroende

  • 1 066 inlägg
  • 0
Köp 6030 mk 2 jag har ett par själv....dunderljud! men diskanten kan låta lite vass ibland
/kanske behövs lång inspelningstid)

#36

Postad 07 november 2004 - 12:25

RundPixel
  • RundPixel
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Köp 6030 mk 2 jag har ett par själv....dunderljud! men diskanten kan låta lite vass ibland
/kanske behövs lång inspelningstid)

Som det verkar nu så blir det nog ett par Proson...Dom är antagligen dom ända jag kommer kunna lyssna på!

Hur länge har dina gått? Tänkte mest på den ibland vassa diskanten (gillar inte ett vasst ljud)!

#37

Postad 07 november 2004 - 22:20

scenic
  • scenic
  • Beroende

  • 1 066 inlägg
  • 0
Jaa kanske max 50 timmar

#38

Postad 08 november 2004 - 09:53

RundPixel
  • RundPixel
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Jaa kanske max 50 timmar

Det förklarar saken (hoppas jag)...Dom flesta högtalare behöver 100tim innan dom släpper helt!

#39

Postad 08 november 2004 - 09:59

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0

Köp 6030 mk 2 jag har ett par själv....dunderljud! men diskanten kan låta lite vass ibland
/kanske behövs lång inspelningstid)

Vilka jämförde du med innan du köpte?

#40

Postad 08 november 2004 - 11:58

Unregistered6ed05d64
  • Unregistered6ed05d64
  • Lärjunge

  • 296 inlägg
  • 0
Proson Conquest 6030 MK2 kostar 3995 kr dvs det dubbla gentemot DynaVoice M-65.

Skulle vara intressant med en liten jämnförelse de två emellan.


Mvh

Igge

#41

Postad 08 november 2004 - 12:28

RundPixel
  • RundPixel
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Proson Conquest 6030 MK2 kostar 3995 kr dvs det dubbla gentemot DynaVoice M-65.

Skulle vara intressant med en liten jämnförelse de två emellan.


Mvh

Igge

Jag skall lyssna på dom (6030) idag eller imorgon beroende på när min lokala butik får in dom. Enligt Fynda (personen som heter Fynda här på forumet) så låter 6030 bättre än M-65 (fått detta svar via PM)! Jag kan inte bekräfta detta då jag bara har möjlighet att lyssna på 6030!

Edit: Får ett ganska bra pris på 6030 - 3495:-

#42

Postad 08 november 2004 - 12:39

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

  • 3 254 inlägg
  • 0

Jag skall lyssna på dom (6030) idag eller imorgon beroende på när min lokala butik får in dom. Enligt Fynda (personen som heter Fynda här på forumet) så låter 6030 bättre än M-65 (fått detta svar via PM)! Jag kan inte bekräfta detta då jag bara har möjlighet att lyssna på 6030!

Edit: Får ett ganska bra pris på 6030 - 3495:-

Hehe... Fynda mot Fynda. Vilken är den bästa av dem två egentligen? Dynavoice är jmfb med 6000 krs enligt tester och slog 6020 i HiFi & Musiktestet. Proson 6030 är jmf med 10 000 krs då antar jag?

Sedan undrar jag ju kanske om Fynda är så pigga på att du berättar för alla om era affärsuppgörelser :D . Knappast någon här som betalar mer än 3500 kr för 6030 numera! B)

Edit: Behövde inte "gnälla" om stora bilder :lol:

Redigerat av Unregistered1013, 08 november 2004 - 12:42.


#43

Postad 08 november 2004 - 13:15

Ljudfokus
  • Ljudfokus
  • Lärjunge

  • 339 inlägg
  • 0
Hejsan.
Vill bara klargöra en sak, det framgår inte av inlägget vart han
fått detta pris, men det kan antas att det är från hans lokala butik.
Vi har iaf inte gett något sådant pris, vi ger i regel endast specialpriser i samband
med paket-köp.

MVH

#44

Postad 08 november 2004 - 13:22

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

  • 3 254 inlägg
  • 0

Hejsan.
Vill bara klargöra en sak, det framgår inte av inlägget vart han
fått detta pris, men det kan antas att det är från hans lokala butik.
Vi har iaf inte gett något sådant pris, vi ger i regel endast specialpriser i samband
med paket-köp.

MVH

Ok! jag kopplade ihop det med det pm han nämnde. Sorry!

#45

Postad 08 november 2004 - 13:42

RundPixel
  • RundPixel
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Hejsan.
Vill bara klargöra en sak, det framgår inte av inlägget vart han
fått detta pris, men det kan antas att det är från hans lokala butik.
Vi har iaf inte gett något sådant pris, vi ger i regel endast specialpriser i samband
med paket-köp.

MVH

Måste förklara ifall det uppfattades fel. Priset har jag fått av min lokala butik och inte från Fynda!

#46

Postad 08 november 2004 - 18:53

Unregistered0917eae3
  • Unregistered0917eae3
  • Forumräv

  • 570 inlägg
  • 0
Hakar på denna tråd med en liten undran om HiFi & Musik.
När de ger sina betyg gällande detta högtalartest så hamnar
tre på sjutton stjärnor.
Detta borde vara den rätta ordningen. :lol:
1. Dynavoice 17 stjärnor 3+
2. Proson 17 stjärnor 1+
3. Celestion 17 stjärnor
Detta har inget med deras bedömning att göra, de tyckte
Celestion var bäst.
Det jag föreslår är att skippa dessa + de skapar bara oreda
i slutresultatet.
Jag som läsare blir lite fundersam :D

#47

Postad 08 november 2004 - 19:41

Unregistered6ed05d64
  • Unregistered6ed05d64
  • Lärjunge

  • 296 inlägg
  • 0

Hakar på denna tråd med en liten undran om HiFi & Musik.
När de ger sina betyg gällande detta högtalartest så hamnar
tre på sjutton stjärnor.
Detta borde vara den rätta ordningen. B)
1. Dynavoice 17 stjärnor 3+
2. Proson 17 stjärnor 1+
3. Celestion 17 stjärnor
Detta har inget med deras bedömning att göra, de tyckte
Celestion var bäst.
Det jag föreslår är att skippa dessa + de skapar bara oreda
i slutresultatet.
Jag som läsare blir lite fundersam  :lol:

Allt som allt så tycker jag att DynaVoice klara sig mer än väl i HiFi & Musik's högtalartest där den testades gentemot sina konkurrenter i samma prisklass.

En inte allt för dålig start helt klart :D

Mvh

Igge

#48

Postad 08 november 2004 - 19:45

Unregisteredbe4a4c9c
  • Unregisteredbe4a4c9c
  • Lärjunge

  • 339 inlägg
  • 0
Visst är ytfinishen i plastfolie på alla högtalarna? Inte fanér?

#49

Postad 08 november 2004 - 20:01

Unregistered6ed05d64
  • Unregistered6ed05d64
  • Lärjunge

  • 296 inlägg
  • 0

Visst är ytfinishen i plastfolie på alla högtalarna? Inte fanér?

Kan inte svara för de andra högtalarna i testet men DynaVoice är inte fanérade.

Mvh

Igge

#50

Postad 08 november 2004 - 20:05

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

  • 3 254 inlägg
  • 0
När jag läser såna här tidningstester så bryr jag mig inte om betygen så mycket. Det som sägs i texten är mycket intressantare! "Proson 6020 känns inte fullt så helgjuten som de två bästa" och "saknar lite detaljskärpa och saknar det sväng som de bästa har". Med min tolkning av detta så anser de att Celestion F20 och Dynavoice M65 är knappt men klart bättre.
När de sedan kopplar Dynavoice med en Cambridge förstärkare så står det "Man får ett stort ljud med ett klipp som fängslar lyssnaren" och "Sanslöst mycket ljud för pengarna".
Inte lätt för en novis som mig att motstå detta! :lol: Ber att få återkomma när jag ersatt mina Proson C88 från Siba. Blir det inte markant bättre så lär jag ha köpt min första och sista HiFi & Musik.

PS Hoppas jag inte gjort en "Toby" nu och citerat för mycket från tidningen B) DS

Edit: Jo jag kan tänka mig att köpa ytterligare något nummer av H&M :D .

Redigerat av Unregistered1013, 16 november 2004 - 20:06.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.