Kommentarer till Bygge av Monoblock Class-D av beat_strandh
Postad 11 August 2014 - 20:00
Hoppas du får lika bra ljud från dem som dem ser ut
Postad 12 August 2014 - 19:32
Postad 12 August 2014 - 19:35
Postad 12 August 2014 - 19:54
Ser fint ut, schyssta hål. Hur fick du till hålet för nätbrunnen så bra?
Det var inte jag som gjorde just det hålet utan lådorna kom med nätbrunn och färdiggjorda hål för dem. Riktigt smutt
Postad 13 August 2014 - 08:46
har själv funderat på att bygga, vad kostar det att bygga ?
Postad 14 August 2014 - 19:09
snyggt, mycket intressant & höra hur dom låter.
har själv funderat på att bygga, vad kostar det att bygga ?
Det borde du göra. Det är skitkul och slutresultatet blir bra (hoppas jag iaf
Det kostar väl mellan 5-15k beroende på vilka moduler du vill bygga med, stereo eller monoblock, chassi... Tror mitt landar på totalt 10k.
Postad 15 August 2014 - 08:13
Japp PM:a inköps lista till mig så får man fundera på detDet borde du göra. Det är skitkul och slutresultatet blir bra (hoppas jag iaf
Det kostar väl mellan 5-15k beroende på vilka moduler du vill bygga med, stereo eller monoblock, chassi... Tror mitt landar på totalt 10k.
Postad 15 August 2014 - 19:19
Fan hade ju hoppats att få lyssna hos dig innan man drog iväg till Grekland;)
Uppdateringsmess ifrån ljumna Sverige uppskattas det vet du:)
Postad 18 August 2014 - 20:03
Kul att följa ditt bygge.
Postad 19 August 2014 - 07:05
Tror det kan bli bra det där, lycka till!
Ser riktigt fint ut. Bra jobbat hoppas det låter lika bra som det ser ut.
Kul att följa ditt bygge.
Tackar boys. Om jag får tag på en lödkolv borde jag bli färdig denna vecka. hoppas hoppas.
ps: Uppdaterade med lite mer info till några bilder.
Postad 20 August 2014 - 06:32
Undrade just vad effekten var, 700w 8ohm? Fläskigt
Inte riktigt så fläskigt
Postad 20 August 2014 - 07:13
Inte riktigt så fläskigt
700W i 4ohm, 360W i 8ohm. Lär väl räcka ifs hehe.
Jo det är inte så illa pinkat det heller
Postad 20 August 2014 - 11:17
är det bara plug & play eller måste man mäta & ställa in några värden ?
Postad 20 August 2014 - 12:08
blir intressant att höra vad du tycker om ljudet ?
är det bara plug & play eller måste man mäta & ställa in några värden ?
jepp, återkommer med intryck
Det är "plug n play"
Postad 20 August 2014 - 14:16
Postad 20 August 2014 - 15:55
En tanke på upp och ner monteringen av förstärkarmodulen. Värmen som genereras kommer ju från komponenterna som sitter på ovansidan. Detta leder ju till att värmen blockas av kretskortet och stannar kvar.
Jag hade också tankar på det så jag mailade Hypex och förklarade hur jag ville göra och dem sa att det fungerar bra att göra såhär. Jag litar på dem
Postad 21 August 2014 - 12:11
Total kostnad för 2 monoblock?
Är det äkta balansering?
har ingen riktig koll på den totala kostnaden då jag har köpt delar och tillbehör vid olika tillfällen samt fått endel gratis. men ca 10-11k
Det är tyvärr inte äkta balanserat då mitt försteg enbart har oblanserade utgångar.
Redigerat av beat_strandh, 21 August 2014 - 12:15.
Postad 23 August 2014 - 15:11
Men de ser riktigt snitsiga ut!
Postad 23 August 2014 - 17:25
En diodindikering för av/på med en liten potentiometer för å ställa styrkan på den vore pricken över i:et i mitt tycke.
Men de ser riktigt snitsiga ut!
jag hade planer på det men orkade inte. Men visst hade det varit snyggt och dessutom praktiskt. Nu ser jag inte ifall dem är på eller inte
Postad 27 August 2014 - 06:46
MEN! om du lägger ner massor med pengar på feta steg, och feta strömkablar till dem, varför i all världen köra med bililgast tänkbara grenuttag? Lägg ner lite pengar på uttaget istället, det där e gjort för 40W lampor, inte för feta slutsteg... Sen kan man prata om bra strömkablar.
Mvh Schonning
Postad 27 August 2014 - 06:55
Jag tycker slutstegen ser riktigt balla ut, imponerande bygge verkligen!
MEN! om du lägger ner massor med pengar på feta steg, och feta strömkablar till dem, varför i all världen köra med bililgast tänkbara grenuttag? Lägg ner lite pengar på uttaget istället, det där e gjort för 40W lampor, inte för feta slutsteg... Sen kan man prata om bra strömkablar.
Mvh Schonning
tack, jag är riktigt nöjd med slutstegen
Är du seriös om det här med kablar etc...? om du är det så kan jag meddela att jag inte har samma uppfattning som du. Strömkablarna gjorde jag för att jag tyckte dem blev snygga (kostade 100kr totalt för mig att göra), sedan var ironisk med min text. Dessutom är grenuttaget godkänt för 16A vilket motsvarar 3680W. Borde räcka för mina behov
Postad 28 August 2014 - 07:20
tack, jag är riktigt nöjd med slutstegen
Är du seriös om det här med kablar etc...? om du är det så kan jag meddela att jag inte har samma uppfattning som du. Strömkablarna gjorde jag för att jag tyckte dem blev snygga (kostade 100kr totalt för mig att göra), sedan var ironisk med min text. Dessutom är grenuttaget godkänt för 16A vilket motsvarar 3680W. Borde räcka för mina behov
Då ber jag om ursäkt, jag menade bara att den typen av grenuttag är så billigt byggda att de faktiskt kan göra ljudet sämre, helt utan att gå in på kabelfjolleri (där jag helt håller med dig)
Ja, de är kanske godkända för 16A, men hur är de byggda? Jag menar absolut inte att man ska köpa svindyra specialgrenuttag för tusenlappar, men att gå upp ett eller två hack så får du ett bra grenuttag som är rejält byggt. Utan att det svider i plånboken. Jag kör själv med begagnade lister från Server-rack. Helt gratis och garanterat välbyggda
Hur som helst så gillar jag din anläggning! Den är riktigt trevlig!
Postad 28 August 2014 - 09:30
Då ber jag om ursäkt, jag menade bara att den typen av grenuttag är så billigt byggda att de faktiskt kan göra ljudet sämre, helt utan att gå in på kabelfjolleri (där jag helt håller med dig)
Ja, de är kanske godkända för 16A, men hur är de byggda? Jag menar absolut inte att man ska köpa svindyra specialgrenuttag för tusenlappar, men att gå upp ett eller två hack så får du ett bra grenuttag som är rejält byggt. Utan att det svider i plånboken. Jag kör själv med begagnade lister från Server-rack. Helt gratis och garanterat välbyggda
Hur som helst så gillar jag din anläggning! Den är riktigt trevlig!
lugnt, du behöver inte be om ursäkt
Då har vi båda en sund inställning till kablar etc
Postad 13 February 2015 - 14:31
Tänkte kanske sälja mina monoblock för att finansiera ett nytt bygge. Någon som är intresserad?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
50 bilder
61 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?