![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 30 januari 2007 - 21:28
Postad 30 januari 2007 - 21:33
Ja, allt annat hade ju varit helt vansinnigt. Det skulle bli en sådan folkstorm ( som det ju redan börjat blåsa upp till ikväll ) , Sverkers soptunna, mängder med returnerade boxar, o s v.Fick detta svar nyss från Comhem:
.............
Den information du har fått är fel. Vi kommer att sända Canal + Sport HD. Men när vi kommer igång med den, är inte klart än.
....................
Postad 30 januari 2007 - 21:47
Fick detta svar nyss från Comhem:
Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Ni har Canal + Total.
Den information du har fått är fel. Vi kommer att sända Canal + Sport HD. Men när vi kommer igång med den, är inte klart än.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Anne Fröling
Jag hade i mitt mail krävt rabatt på mitt Total abonnemang eftersom det ju inte är alla kanaler med i paketet.
Väldigt bra nyheter där, man kan ju fråga sig när de kommer igång med den dock

Postad 30 januari 2007 - 22:27
Själv ska man få en ny box för o se om detta med pixelblockaderna i bakgrunderna på alla kanaler försvinner!! Gör dom inte det så går jag över till vanlig digitalbox det var milårs bättre en denna mega usla kvalite på digital tv som humax boxen levererar.
Upplever dom jag med

Postad 30 januari 2007 - 22:39
Så här skrev jag i mitt mail som jag väntar svar på ..
Hej
Jag vill ha klart besked från er på vad som gäller för HD tv.
Rykten går och nyheter om ändringar finns att läsa hos prylportalen och Canal +
Ryktet säger att man inte får Canal + HD Sport
Vill bara göra klart
Jag har tecknat ett abonnemang med canal + total
Detta innebär att jag har rätt att se alla canal+ kanaler inklusive alla canal+ HD kanaler
Jag har tecknat ett HD abonnemang som borde innebära att jag i detta skulle få se alla
HD kanaler inkl Canal + HD kanaler. Men idag finns det 3 st och jag förutsätter att alla
tillkommande kanaler ingår i detta paket.
Hoppas att ni förstår att kunderna blir förbannade när rykten o faktiska nyheter når
kunderna genom andra källor innan ni själva vet någonting. Svaren andra har fått under
dagen, är att ingen vet något. Hur är det med intern kommunikationen och kontakten
med omvärlden ?
Ni har ännu inte sagt ett jota på er egen hemsida ..
Men glöm inte bort att ni sålt in ert HD paket med Elithockey och Engelsk fotboll.
Detta kommer ni aldrig ifrån.
Hoppas ni har glad nyheter i ert "snabba svar" till mig
Postad 31 januari 2007 - 01:29


Står det något om fotboll på ovanstående bilder? Vem har sagt att de inte visar 20 Elitserien matcher på Canal+ HD? Vad menar du med "sålt in Elithockey och engelsk fotboll"? Det "finns vittnen"? Till vad? Det verkar som att du misstförstått den där reklamkampanjen på något sätt

Jag har själv jobbat på kundtjänst hos ett företag och det är tyvärr just kundtjänsten som alltid får reda på allt sist eller i sista stund, och eftersom kundtjänst är företagets ansikte utåt så är det ju kunderna som får lida med den bristande informationen. ComHem vet givetvis vad som gäller, men de är som alla andra företag med dålig eller oprioriterad intern kommunikation.
Var i kontakt med deras kundtjänst i helgen och snubben jag snackade med erkände själv att deras hemsida är urusel och dåligt uppdaterad i och med att de växt så snabbt på så kort tid. Tyckte inte det var någon ursäkt dock, men det finns en poäng i det, även om jag tjafsade emot så att han erkände att jag har rätt.
Hur som helst så verkar det i alla fall att vi förr eller senare kommer att få tillgång till Canal+ Sport HD och Canal+ Film HD

Postad 31 januari 2007 - 02:47
av det som hänt eller sagts i samband med lanseringen av detta ..
Den loggan var bara ett exempel.. fotbollen har nämnts i andra sammanhang
och så vidare..
Jo, jag vet att kundtjänsten får reda på saker o ting sist i ett företag
Har själv suttit i ett par ledningsgrupper, så jag har det på mitt samvete.
Men inte har jag låtit media eller underleverantörer få gå ut med information
innan det internt har informerats om nya kamapanjer eller andra förändringar
som är av vikt att veta, för personalen på alla nivåer.
Det Comhem har missat totalt är kommunikationen mellan sina olika avdelningar
och inte minst med leverantörerna. Om detta beror på medärvd okunnighet från
tidigare ägare eller brist på kunskap om branschen hos nyanställda, vill jag låta
vara osagt. Men något är det som brister och det ganska ordentligt.
Värst av allt, är att kunden som alltid skall stå i centrum, endast har setts
som någon som betalar fakturerna som de sänt ut. Att kunden är viktig
och att kunden mår bra av information, har man knappast fattat.
Hur man informerar kunden, har man obegripligt nog inte en aning om.
Detta beror nog på, att de inte ser dig som kunden. Deras kund är
fastighetägaren som skriver det avtal som du sedan betalar för.
Som boende i ett comhemhus, har du aldrig möjlighet till konkurrens
i full skala, utan kan endast förse dig med inomhus antenn och boxer
med halvtaskig mottagning i bästa fall.
Hade inte tvn haft den rollen som den har i ett svenskt hem, hade det varit
totalt oviktigt. Hade inte comhem haft "monopol" i den fastighet som jag
bor, hade jag valt någon annan distributör, för länge sedan.
Men nu är det som det är och jag kommer att klaga tills det att de bättrar sig
och slutar upp med, att upprepa sina fel o brister i allt de tar för sig.
Vill du veta mer om vad vi har diskuterat i denna tråden och andra
så är det bara att söka på comhem i sökrutan så finns ganska många
historier att roa sig med. Hoppas att comhem gör detsamma och för
en gång skull, lär sig något av alla sina misstag.
Du skriver i ett inlägg på förra sidan att snart får vi väl betala för de analoga
kanalerna. Om du inte visste det, så gör vi det redan.
Välkommen till forumet föresten

MaVeRiC

Redigerat av Unregistered1103, 31 januari 2007 - 03:25.
Postad 31 januari 2007 - 08:25
Den loggan var bara ett exempel.. fotbollen har nämnts i andra sammanhang
och så vidare..
Håller med om detta till 100 %.
Enda anledningen till att jag skaffade boxen var att få se sporten på Canal+HD. Löser dom inte detta inom väldigt snar framtid anser jag att det är tillräckligt för att få häva köpet!!!
Postad 31 januari 2007 - 09:25
Postad 31 januari 2007 - 10:49
Jag vill se liverpool derbyt i HD, efter det så är de i dröjsmål med leverans av en fullständig och ändamålsmässig produkt. Jag tror iofs också att de kommer att lösa det här, men är lite orolig som många andra att det kan dra ut på tiden.
Postad 31 januari 2007 - 10:56

Postad 31 januari 2007 - 11:25
Det blir väl som med TV3 digitalt tyvärr!!! Fick detta svar....(observera meningen med borde komma till hemsidan*S*)
Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Förhandling pågår kring Canal+ Sport HD men Com Hem distribuerar inte kanalen från start, håll utkik på vår hemsida, borde komma information dit när vi vet mer.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Sandra Åberg
Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
Tel direkt: 0771- 55 00 00
Fax: 020-55 44 11
[email protected]
www.comhem.se
Postad 31 januari 2007 - 12:48
Jag har inte missförstått någonting.. men du har nog missat en del
av det som hänt eller sagts i samband med lanseringen av detta ..
Den loggan var bara ett exempel.. fotbollen har nämnts i andra sammanhang
och så vidare..
Jo, jag vet att kundtjänsten får reda på saker o ting sist i ett företag
Har själv suttit i ett par ledningsgrupper, så jag har det på mitt samvete.
Men inte har jag låtit media eller underleverantörer få gå ut med information
innan det internt har informerats om nya kamapanjer eller andra förändringar
som är av vikt att veta, för personalen på alla nivåer.
Det Comhem har missat totalt är kommunikationen mellan sina olika avdelningar
och inte minst med leverantörerna. Om detta beror på medärvd okunnighet från
tidigare ägare eller brist på kunskap om branschen hos nyanställda, vill jag låta
vara osagt. Men något är det som brister och det ganska ordentligt.
Värst av allt, är att kunden som alltid skall stå i centrum, endast har setts
som någon som betalar fakturerna som de sänt ut. Att kunden är viktig
och att kunden mår bra av information, har man knappast fattat.
Hur man informerar kunden, har man obegripligt nog inte en aning om.
Detta beror nog på, att de inte ser dig som kunden. Deras kund är
fastighetägaren som skriver det avtal som du sedan betalar för.
Som boende i ett comhemhus, har du aldrig möjlighet till konkurrens
i full skala, utan kan endast förse dig med inomhus antenn och boxer
med halvtaskig mottagning i bästa fall.
Hade inte tvn haft den rollen som den har i ett svenskt hem, hade det varit
totalt oviktigt. Hade inte comhem haft "monopol" i den fastighet som jag
bor, hade jag valt någon annan distributör, för länge sedan.
Men nu är det som det är och jag kommer att klaga tills det att de bättrar sig
och slutar upp med, att upprepa sina fel o brister i allt de tar för sig.
Vill du veta mer om vad vi har diskuterat i denna tråden och andra
så är det bara att söka på comhem i sökrutan så finns ganska många
historier att roa sig med. Hoppas att comhem gör detsamma och för
en gång skull, lär sig något av alla sina misstag.
Du skriver i ett inlägg på förra sidan att snart får vi väl betala för de analoga
kanalerna. Om du inte visste det, så gör vi det redan.
Välkommen till forumet föresten![]()
MaVeRiC
Ok, du har rätt, jag har missat att fotbollen nämnts i andra sammahang tidigare. Möjligen jag som missförstod, eller inte hade tillräckligt med fakta.
Håller för övrigt med dig i allt du skrev där. Tack för välkomnandet

Postad 31 januari 2007 - 13:51
Mer film och serier i CANAL+ HD
På lördag den 3 februari lanserar CANAL+ två nya HD-kanaler: CANAL+ Film HD och CANAL+ Sport HD. För Com Hems kunder innebär detta en förändring till det bättre! Abonnenter på CANAL+ Total-paketet får automatiskt CANAL+ Film HD som storsatsar med 150 filmer i HD. Självklart kommer även de återstående Elitseriematcherna i Hockey att sändas som utlovat i kanalen.
Förhandling pågår kring att ta in CANAL+ Sport HD i Com Hems utbud, men kanalen distribueras inte från start.
Nya CANAL+ Film HD visar redan i februari flera storfilmer, bland dem A History of Violence, Sin City, Million Dollar Baby, Världarnas krig och Varannan vecka. Senare i år kommer man att kunna se King Kong, Star Wars: Episod 3 - Mörkrets hämnd, Brokeback Mountain, Madagaskar, Mission: Impossible 3, München, Att återvända och en rad Wallanderfilmer. Dessutom kommer högkvalitativa serier som Heroes, Rome, Dexter, 30 Rock och Weeds att sändas i HD-kanalen.
Här kan du läsa mer om vad du behöver för att kunna ta del av HDTV.
---------------------------------------------------------------------------------
"förbättring för comhem kunder

Nöjd förbättrad kund


Postad 31 januari 2007 - 14:42
Jag har precis förlängt mitt Medium-paket med 24 månader för att få HD-boxen för 1995:-. Nu undrar jag om jag ta Medium och Canal+ för 299:- i 24 månader eller om det är så puckat att jag måste förlänga Medium med ytterligare 24 månader, totalt 48 månader.
Postad 31 januari 2007 - 14:46

Postad 31 januari 2007 - 14:58
man förhandlar också med Tv3 som bekant, det har man gjort snart 2 år nu!!!! Viket j-a kundförakt
och brist på tajming och smartness man visar hela tiden!!! Tänk vad nya kunder de kunde fått om de istället skrivit " Premiär , för första gången premiar leauge i HDkvalitet på Lördag, se klassiska mesysidederbyt Livverpool-Everton i full HD, som att vara på plats!!! Endast på comhem!!!, ungefär så... och det var väl så vi hade trott när vi köpte boxen och totalpaketet eller hur!!! RIDÅ!!!
Postad 31 januari 2007 - 15:18

Postad 31 januari 2007 - 15:29
Sedan tror jag inte att detta blir en upprepning av TV3. Viasat har ju betett sig allmänt tjurigt åt mot alla andra operatörer medans Canal Plus/Kanal5 har varit mer öppna och tillmötesgående.
Se det positivt! Nu kan ju vi filmgalningar se mer film i HD, och ni Sportdårar snart också se mer sport!
Postad 31 januari 2007 - 15:41
Stoppklossen här är nog mer Canal+ än Comhem. De sistnämnda är nog mer än villiga att sända Canal+ Sport HD för att få ännu fler kunder.
Postad 31 januari 2007 - 15:54
Men snälla nån vad ni brusar upp er. Ni fick nyheten igår och sedan har ni viglat upp er till bristningsgränsen och skriker er blå med alla utropstecken. Jag skulle inte bli förvånad om Comhem själva inte visste om denna uppdelningen förrän alldeles nyligen och jobbar på att få fram en lösning åt er. Självklart är det ju till det bättre att dela upp innehållet på två kanaler så det kan sändas både mer sport och film. Sedan att C+ HD Sport inte kommer från start är ju inte så konstigt då Canal Digital antagligen utnyttjar möjligheten att sno åt sig ett par kunder. Det är ju knappast Comhem som försöker snuva er på sporten, de skulle nog mycket väl vilja sända båda kanalerna. Men förhandlingar tar tid i den stora företagsvärlden.
Sedan tror jag inte att detta blir en upprepning av TV3. Viasat har ju betett sig allmänt tjurigt åt mot alla andra operatörer medans Canal Plus/Kanal5 har varit mer öppna och tillmötesgående.
Se det positivt! Nu kan ju vi filmgalningar se mer film i HD, och ni Sportdårar snart också se mer sport!
Man har haft "hd ready"TVn i 3 år så blir man snuvad på det man verkligen vill se Först i somras Fotbolls VM och nu detta elände då rinner sinnet till

Postad 31 januari 2007 - 16:15

Sedan att de flesta inte har den senaste informationen på kundtjänst kan ju tyckas dåligt, men de kan ofta höra sig för om man frågar snällt.
Postad 31 januari 2007 - 16:22
Postad 31 januari 2007 - 16:27

Postad 31 januari 2007 - 16:45
Förståeligt, men det hjälper inte så mycket att skrika och gorma. Det ger ofta snabbare resultat att komma med konstruktiv kritik och genomtänkta förslag. Jag kan lova att du får mycket bättre bemötande och hjälp när du ringer Comhems kundtjänst och är trevlig och possitiv än när du ringer och är otrevlig. Jag har testat båda
.
Sedan att de flesta inte har den senaste informationen på kundtjänst kan ju tyckas dåligt, men de kan ofta höra sig för om man frågar snällt.
Men då tycker jag att du ringer o fixar så att vi får se fotboll på lördag ,,
Kanal 5 i smallpaketet och Tv3 i nästa vecka

MaVeRiC

Postad 31 januari 2007 - 17:46

60 signal och alla kanlar hittade den så fint men sen står det bara "laddar konfigrations data. Var god vänta". Hur länge ska man vänta då? Inte alls ivrig, inte alls...
Postad 31 januari 2007 - 17:50
Sveriges snabbaste installation utan att titta i någon instruktionsbok - som vanligt...
![]()
60 signal och alla kanlar hittade den så fint men sen står det bara "laddar konfigrations data. Var god vänta". Hur länge ska man vänta då? Inte alls ivrig, inte alls...
Hade precis samma problem som dig, väntade snällt i de 60 minuterna man skulle göra enligt manualen men inget hände. Ringde comhem som parade ihop kortet på boxen, killen väntade 2 minuter i telefon sen bad han mig stänga av boxen och sätta på den igen sen fungerade allting som det skulle.
Postad 31 januari 2007 - 17:51
Redigerat av Guccishoes, 31 januari 2007 - 17:52.
Postad 31 januari 2007 - 17:57
Men då tycker jag att du ringer o fixar så att vi får se fotboll på lördag ,,
Kanal 5 i smallpaketet och Tv3 i nästa vecka![]()
MaVeRiC
Visst! Jag kan ju fixa Canal+ gratis till alla kunder också när jag ändå är på gång

Postad 31 januari 2007 - 18:09
Postad 31 januari 2007 - 18:14
Jag hade samma problem, konfigurations data laddas bla bla bla, fick boxen för några timmar sedan, ringde kundtjänst och jag verkar fått box före mitt nya kort så jag får vackert vänta tills mitt parade kort kommer imorgon, halv-kul med comhem kanalen uppskalad till 720p!
Vad då måste man ha ett nytt kort??? Till mig sa det att jag kunde använda det gamla korten??? Jag hade canal+ innan..
Postad 31 januari 2007 - 18:21

Hehehe De e så man kan bli rättshaverist


Jag kommer ALDRIG köpa någon annan tjänst från comhem typ bredband telefoni ?//=/=/=/="&#!"%
Postad 31 januari 2007 - 18:22
Jag hade samma problem, konfigurations data laddas bla bla bla, fick boxen för några timmar sedan, ringde kundtjänst och jag verkar fått box före mitt nya kort så jag får vackert vänta tills mitt parade kort kommer imorgon, halv-kul med comhem kanalen uppskalad till 720p!
Vad då måste man ha ett nytt kort??? Till mig sa det att jag kunde använda det gamla korten??? Jag hade canal+ innan..
Ringde comhem och jo då jag hade "fått felaktig information"... Även jag måste ha nytt kort. Kanske kommer innan helgen - kul under tiden kan jag kolla på comhem kanalen och dismix vilket är et enda som fungerar...

Postad 31 januari 2007 - 19:08

Jag har det på alla kanaler förutom ren HD!
Postad 31 januari 2007 - 19:10
Uppskalad HD menar du va?

Postad 31 januari 2007 - 20:59
Det står dessutom 24 månader på båda priserna på boxen:
* Pris 1995 kr, 24 mån bindningstid.
* Pris 3995 kr, 24 mån bindningstid. Köpboxpaket (Humax HD)
Jag känner mig helt förvirrad! Får ni samma fel? Någon som orkar testa?
Postad 31 januari 2007 - 21:02
Håller på och beställer Comhem medium och Canal plus. Men när jag väljer HD-boxen för 1995:-, så blir priset 3995:- när jag klickar till nästa steg.
Det står dessutom 24 månader på båda priserna på boxen:
* Pris 1995 kr, 24 mån bindningstid.
* Pris 3995 kr, 24 mån bindningstid. Köpboxpaket (Humax HD)
Jag känner mig helt förvirrad! Får ni samma fel? Någon som orkar testa?
Trodde bara att man kunde beställa detta via telefon !!
Beställde medium och canal+ total i 12 mån med hd-box i 12 mån för 2495 :- via telefon i fredags !
Postad 31 januari 2007 - 21:18
Upplever dom jag med
men mest bara på dom "små" kanalaerna eller va man ska seja !! typ tv400 och sånna kanaler.. inte på typ svt å så !!
Jag har det på alla kanaler förutom ren HD!
Hmm tittar nu på svt 1 och har det där med =( ser riktigt fördjävligt ut !!
Har det med hdmi sladden eller är det boxen som är defekt ?? kanske är så för alla, och finns inget att göra =/
Postad 31 januari 2007 - 21:31
Håller på och beställer Comhem medium och Canal plus. Men när jag väljer HD-boxen för 1995:-, så blir priset 3995:- när jag klickar till nästa steg.
Det står dessutom 24 månader på båda priserna på boxen:
* Pris 1995 kr, 24 mån bindningstid.
* Pris 3995 kr, 24 mån bindningstid. Köpboxpaket (Humax HD)
Jag känner mig helt förvirrad! Får ni samma fel? Någon som orkar testa?
Trodde bara att man kunde beställa detta via telefon !!
Beställde medium och canal+ total i 12 mån med hd-box i 12 mån för 2495 :- via telefon i fredags !
2495? Jag betalade 1995 för samma sak?
Postad 31 januari 2007 - 23:03
Tror inte på något förrän jag sett det på deras hemsida om jag ens tror på det då..
Så här skrev jag i mitt mail som jag väntar svar på ..
Hej
Jag vill ha klart besked från er på vad som gäller för HD tv.
Rykten går och nyheter om ändringar finns att läsa hos prylportalen och Canal +
Ryktet säger att man inte får Canal + HD Sport
Vill bara göra klart
Jag har tecknat ett abonnemang med canal + total
Detta innebär att jag har rätt att se alla canal+ kanaler inklusive alla canal+ HD kanaler
Jag har tecknat ett HD abonnemang som borde innebära att jag i detta skulle få se alla
HD kanaler inkl Canal + HD kanaler. Men idag finns det 3 st och jag förutsätter att alla
tillkommande kanaler ingår i detta paket.
Hoppas att ni förstår att kunderna blir förbannade när rykten o faktiska nyheter når
kunderna genom andra källor innan ni själva vet någonting. Svaren andra har fått under
dagen, är att ingen vet något. Hur är det med intern kommunikationen och kontakten
med omvärlden ?
Ni har ännu inte sagt ett jota på er egen hemsida ..
Men glöm inte bort att ni sålt in ert HD paket med Elithockey och Engelsk fotboll.
Detta kommer ni aldrig ifrån.
Hoppas ni har glad nyheter i ert "snabba svar" till mig
Men herregud... Du kanske skall sluta lyssna på rykten. Du skulle sluppit skriva detta långa brev i onödan och tjafsa med kundtjänst. Varför frågar du inte CH för bara? Dom kommer ta in kanalen men kanske inte från samma datum den börjar sända
"Hoppas att ni förstår att kunderna blir förbannade när rykten o faktiska nyheter når
kunderna genom andra källor innan ni själva vet någonting"
Om kundtjänst inte vet något borde ge dig en fingervisning att ryktena är rena gissningar.."faktiska nyheter"..Vad menar du med det? Kan du precisera dig? Alla på kundtjänst har inte järnkoll på allt som händer men ringer man och frågar så kan personen ifråga ta reda på det... Tycker detta forum är jättebra för man får lära sig mycket och ta del av andras erfarenheter etc.. Lite synd bara att sådana här helt orelevanta inlägg kommer..
och vilket utlägg om vilket kanalpaket du har och vilka kanaler du har rätt till.. Jag har bara en till kommentar..Kopierat från CH hemsida
"2007-01-31
Mer film och serier i CANAL+ HD
På lördag den 3 februari lanserar CANAL+ två nya HD-kanaler: CANAL+ Film HD och CANAL+ Sport HD. För Com Hems kunder innebär detta en förändring till det bättre! Abonnenter på CANAL+ Total-paketet får automatiskt CANAL+ Film HD som storsatsar med 150 filmer i HD. Självklart kommer även de återstående Elitseriematcherna i Hockey att sändas som utlovat i kanalen.
Förhandling pågår kring att ta in CANAL+ Sport HD i Com Hems utbud, men kanalen distribueras inte från start.
Nya CANAL+ Film HD visar redan i februari flera storfilmer, bland dem A History of Violence, Sin City, Million Dollar Baby, Världarnas krig och Varannan vecka. Senare i år kommer man att kunna se King Kong, Star Wars: Episod 3 - Mörkrets hämnd, Brokeback Mountain, Madagaskar, Mission: Impossible 3, München, Att återvända och en rad Wallanderfilmer. Dessutom kommer högkvalitativa serier som Heroes, Rome, Dexter, 30 Rock och Weeds att sändas i HD-kanalen. "
Postad 31 januari 2007 - 23:40
Men herregud... Du kanske skall sluta lyssna på rykten. Du skulle sluppit skriva detta långa brev i onödan och tjafsa med kundtjänst. Varför frågar du inte CH för bara? Dom kommer ta in kanalen men kanske inte från samma datum den börjar sända
Men Herregud själv.. är du helt borta Påg.. har du läst vad som står på andras sidor
och vad som inte står på er ( för du jobbar väl oannonserat på comhem förstår jag )
Om du läser i tråden så har en hel del ringt er kundtjänst o de visste inget
vilket de borde göra, vilket dem gör i ett fungerande företag
"Hoppas att ni förstår att kunderna blir förbannade när rykten o faktiska nyheter når
kunderna genom andra källor innan ni själva vet någonting"
Om kundtjänst inte vet något borde ge dig en fingervisning att ryktena är rena gissningar.."faktiska nyheter"..Vad menar du med det? Kan du precisera dig? Alla på kundtjänst har inte järnkoll på allt som händer men ringer man och frågar så kan personen ifråga ta reda på det...
För din info så jag inte ens fått svar på mitt mail och det säger väl allt om effektiviteten.
Ni har väl datorer och det som alla andra vetat i 2 dagar borde väl gå ut i ert intranät
eller eller i ett internt pm / mail
Tycker detta forum är jättebra för man får lära sig mycket och ta del av andras erfarenheter etc.. Lite synd bara att sådana här helt orelevanta inlägg kommer..
Vad snackar du för skit.. orelevanta inlägg.. vad är ditt vad tillför du till debatten min vän.
Mer än att du håller comhem om ryggen. Ja här lär man sig mycket och här vet man saker
o ting innan man vet det på comhems kundtjänst.. helt rätt
och vilket utlägg om vilket kanalpaket du har och vilka kanaler du har rätt till.. Jag har bara en till kommentar..Kopierat från CH hemsida
"2007-01-31
Mer film och serier i CANAL+ HD
På lördag den 3 februari lanserar CANAL+ två nya HD-kanaler: CANAL+ Film HD och CANAL+ Sport HD. För Com Hems kunder innebär detta en förändring till det bättre! Abonnenter på CANAL+ Total-paketet får automatiskt CANAL+ Film HD som storsatsar med 150 filmer i HD. Självklart kommer även de återstående Elitseriematcherna i Hockey att sändas som utlovat i kanalen.
Förhandling pågår kring att ta in CANAL+ Sport HD i Com Hems utbud, men kanalen distribueras inte från start.
Nya CANAL+ Film HD visar redan i februari flera storfilmer, bland dem A History of Violence, Sin City, Million Dollar Baby, Världarnas krig och Varannan vecka. Senare i år kommer man att kunna se King Kong, Star Wars: Episod 3 - Mörkrets hämnd, Brokeback Mountain, Madagaskar, Mission: Impossible 3, München, Att återvända och en rad Wallanderfilmer. Dessutom kommer högkvalitativa serier som Heroes, Rome, Dexter, 30 Rock och Weeds att sändas i HD-kanalen. "
Och hur många på detta o andra forum tror du hoppade högt av glädje när de läste detta.
Det är väl inget att hurra för att de skall sända alla filmer som gått 25 ggr redan 50 ggr till.
Om sportkanalen kommer ser vi när den kommer. Men det är mycket olyckligt att den
inte finns på lördag när det kör igång och som många har sett fram emot.
Har du följt denna tråden till fullo o läser du i de andra trådarna. Jag undrar för att
du hoppar på mig på detta sättet efter allt som hänt och inte hänt på comhem
och för deras kunder. Du behöver ju bara läsa ett par sidor bak, så förstår vem
som helst vilken röra det är på detta företag.
MaVeRiC
Redigerat av Unregistered1103, 31 januari 2007 - 23:50.
Postad 31 januari 2007 - 23:47
Bra att Comhem uppdaterat(!) sin hemsida men det borde dom gjort redan i går när Canal+ gick ut med information rörande uppdelningen av Canal+ HD..."2007-01-31"

2.
Om man är Comhem-kund och är intresserad av att se på fotboll i HDTV har man nog svårt att se det som en förändring till det bättre... Paketet Canal+ Total har ju marknadsförts som ett paket som innehåller alla kanaler från Canal+, både sportkanaler och filmkanaler."För Com Hems kunder innebär detta en förändring till det bättre!"

3.
Med tanke på Comhems historik vad det gäller förhandlingar rörande kanalutbud så känns detta lite tveksamt..."Förhandling pågår kring att ta in CANAL+ Sport HD i Com Hems utbud, men kanalen distribueras inte från start."

Postad 01 februari 2007 - 00:04
Men snälla nån vad ni brusar upp er. Ni fick nyheten igår och sedan har ni viglat upp er till bristningsgränsen och skriker er blå med alla utropstecken. Jag skulle inte bli förvånad om Comhem själva inte visste om denna uppdelningen förrän alldeles nyligen och jobbar på att få fram en lösning åt er. Självklart är det ju till det bättre att dela upp innehållet på två kanaler så det kan sändas både mer sport och film. Sedan att C+ HD Sport inte kommer från start är ju inte så konstigt då Canal Digital antagligen utnyttjar möjligheten att sno åt sig ett par kunder. Det är ju knappast Comhem som försöker snuva er på sporten, de skulle nog mycket väl vilja sända båda kanalerna. Men förhandlingar tar tid i den stora företagsvärlden.
Sedan tror jag inte att detta blir en upprepning av TV3. Viasat har ju betett sig allmänt tjurigt åt mot alla andra operatörer medans Canal Plus/Kanal5 har varit mer öppna och tillmötesgående.
Se det positivt! Nu kan ju vi filmgalningar se mer film i HD, och ni Sportdårar snart också se mer sport!
JAg håller med dig helt å hållet. Detta är nog (observera "nog") inte Comhems fel. Utan helt Canal+ som Phindus säger... Dom försöker nog roffa åt sig MER kunder. Sedan att ComHems hemsida inte uppdateras för ofta är ju förjäkligt. Men det har iofs Comhem alltid lidit av dvs, DÅLIG INFO till slutkund.
Redigerat av Minglarn, 01 februari 2007 - 00:05.
Postad 01 februari 2007 - 00:11
JAg håller med dig helt å hållet. Detta är nog (observera "nog") inte Comhems fel. Utan helt Canal+ som Phindus säger... Dom försöker nog roffa åt sig MER kunder. Sedan att ComHems hemsida har INFO är ju förjäkligt. Men det har iofs Comhem alltid lidit av dvs, DÅLIG INFO till slutkund.
Till viss del .. Ja.
Men det är ju inte det första som drabbat ( om det nu drabbar oss i slutändan )
kunderna hos comhem. Behöver jag nämna tv3 och kanal 5 ?
Man är trött på det, helt enkelt. Man känner sig lurad.
Jag var faktiskt ganska misstänksam, när jag såg att det var en o samma
HD kanal för både film och sport. Men tänkte, det löser dem nog när tiden
kommer för att dela på det. Delningen kom mycket snabbare än man trott
och inte löste dem det innan de delade kanalen.
Tycker det är dåligt att inte comhem garderat sig mot en delning som jag
tror att alla här på forumet förstått skulle ske förr eller senare.
Frågan är om de överhuvudtaget tänkt tanken. För annars skulle de skrivit
in i sitt avtal redan från början, hur man skall ta tillvara denna delning.
Att canal+ inte berättat för dem, kan så vara, men det är fortfarande comhem
som skall vara alerta och fatta hur det hela går till.. Lite oproffsigt är det.
Det får du väl i alla fall hålla med om.
Man får inte var hur naiva som helst.. det gäller både comhem OCH dess kunder

MaVeRiC

Redigerat av Unregistered1103, 01 februari 2007 - 00:13.
Postad 01 februari 2007 - 07:53
Postad 01 februari 2007 - 09:32
Vad händer om man flyttar till en lägenhet som inte har comhem och har 48 månaders bindningstid kvar på abbonemanget? Blir man då tvungen att punga ut tusentals kronor för att frigöra sig?
Om du har bundit dig på ett xx antal månader så får du nog punga ut med pengar ja.
Postad 01 februari 2007 - 09:39
Vad händer om man flyttar till en lägenhet som inte har comhem och har 48 månaders bindningstid kvar på abbonemanget? Blir man då tvungen att punga ut tusentals kronor för att frigöra sig?
Det var inte alldeles glasklart när jag ringde och frågade (var också tvungen att binda mig länge), men troligtvis kunde man gå "halva vägen var", dvs du får betala hälften av det som är kvar att betala.
Jag kan inte släppa det här med att vi missar Canal+HD Sport nu i början. Pressmeddelandet där Comhem skriver att det här kommer att bli till det bättre för kunderna........är det någon som känner så? Tycker det är ett hån mot oss kunder att skriva så.
Är det någon som har koll på hur länge vi får fortsätta att se ishockeyn i HD? Är det bara några matcher kvar....eller hela säsongen ut, inklusive slutspelet?
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar