Samsung™ M86+M87 • firmware & mainboard & settings
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 08 augusti 2007 - 18:40
Postad 08 augusti 2007 - 18:46
Det är mycket troligt att deras apparater är importerade eftersom Webbhallen ägs av Pixmania enligt denna artikeln: http://www.idg.se/2.1085/1.54131Någon som har erfarenheter från Webhallen? Säljer de också icke-nordiska apparater?
Postad 08 augusti 2007 - 18:55
AudioVideo
Elgiganten
Euronics
Expert/Expert Stormarknad
HiFiKlubben
Media Markt
ONOFF
Siba
Jag planerar att köpa min M86:a från någon av ovanstående butiker.
Postad 09 augusti 2007 - 10:28
Postad 09 augusti 2007 - 15:04
kan man se om det är en XEE eller importerad dirket på kartongen när man köper TV:n i affären?
det borde man.
Redigerat av DrTech, 09 augusti 2007 - 15:16.
Postad 09 augusti 2007 - 15:17

Kolla modelbeteckningen...
LE-52M86BDX/XEE - Nordisk
LE-52M86BDX/XEU - England
LE-52M86BDX/XEC - Tyskland
Kolla serienummret...
52346745667374775P5678394848856 - P5 - Tillverkad Maj 2007 - FW 1013 + FW 2000
64856762845656447P6645328757477 - P6 - Tillverkad Juni 2007 - FW 2000
57245676346577477P7798529999493 - P7 - Tillverkad Juli 2007 - FW 2000
57245676346577477P8798529999493 - P8 - Tillverkad Augusti 2007 - FW 2002
Service meny...
TV i standby läge, tryck sen »»» info »»» meny »»» mute »»» ON (starta TV:n)
Firmwares och dess buggar...
1000 = MoviePlus bug, Freeview lagg, Scart problem, 24hz EDID fel, Xbox VGA bugg
1008 = MoviePlus bug, Freeview lagg, Scart problem, 24hz EDID fel, Xbox VGA bugg
1010 = Freeview lagg, Scart problem, 24hz EDID fel, Xbox VGA bugg
1013 = Freeview lagg, scart problem
2000 = Viss förekomst av Freeview lagg
2002 = Viss förekomst av Freeview lagg
MoviePlus bugg = Funktionen MoviePlus ställer om sig hela tiden vid minsta ändring.
Freeview lagg = Den inbyggda digitalmottagaren visar en laggig/hackig bild vid användning.
24hz EDID fel = TV:n har fel i sin EDID vilket gör att den ej säger till att den stödjer 24p.
Scart problem = Störning i scart kontakten
Xbox VGA bugg = Kan ej visa vissa upplösningar från Xbox via VGA (1080p)
Postad 09 augusti 2007 - 17:16
52346745667374775P5678394848856 - P5 - Tillverkad Maj 2007 - FW 1013 + FW 2000
64856762845656447P6645328757477 - P6 - Tillverkad Juni 2007 - FW 2000
57245676346577477P7798529999493 - P7 - Tillverkad Juli 2007 - FW 2000
57245676346577477P8798529999493 - P8 - Tillverkad Augusti 2007 - FW 2002
Jag har faktiskt läst hela tråden men jag kommer inte ihåg om det stått att en "P6" helt säkert har åtm FW 2000. Är det så?
/Erik
Postad 09 augusti 2007 - 17:24
52346745667374775P5678394848856 - P5 - Tillverkad Maj 2007 - FW 1013 + FW 2000
64856762845656447P6645328757477 - P6 - Tillverkad Juni 2007 - FW 2000
57245676346577477P7798529999493 - P7 - Tillverkad Juli 2007 - FW 2000
57245676346577477P8798529999493 - P8 - Tillverkad Augusti 2007 - FW 2002
Jag har faktiskt läst hela tråden men jag kommer inte ihåg om det stått att en "P6" helt säkert har åtm FW 2000. Är det så?
/Erik
Jag kanske har glömt skriva det.... men så är det

Maskiner från 22/5 och framåt ska vara tillverkade med FW 2000. Baserat på det finns det även vissa P5 med FW 2000.
Redigerat av DrTech, 09 augusti 2007 - 18:15.
Postad 09 augusti 2007 - 19:49
"Den produkten tar vi från en utomnordisk leverantör så den har tyvärr
inte XEE i modellnamnet."
Om man vill vara säker på att köpa en XEE så verkar det alltså som om man måste köpa hos:
AudioVideo
Elgiganten
Euronics
Expert/Expert Stormarknad
HiFiKlubben
Media Markt
ONOFF
Siba
Men det kanske inte spelar så stor roll om man köper en XEE eller ej eftersom det verkar som om folk med gråimporterade apprater får service av Samsung i Sverige ändå. Samt att man kan ställa in svenska som språk i menyerna.
Redigerat av Federsel, 09 augusti 2007 - 19:51.
Postad 09 augusti 2007 - 20:02
Någon som är insatt och har nån aning om när nästa generation förväntas anlända?
Postad 09 augusti 2007 - 22:49
Åtgärd: "Byte av mainboard". Betyder det att jag fått ny firmware eller? Såg inte det förrän nu på nätet när jag sökte på mitt service-nummer så jag kan inte ringa och fråga. Jag bad dom att ringa mig när de skulle påbörja arbetet... flera jäkla gånger. Fan vad lack jag blir... hoppas att jag har nyaste firmware nu och att byte av hela moderkortet gått smidigt till... annars blir jag lack alltså.
Postad 10 augusti 2007 - 08:07
Har FW 1008 på min 37M87 som inköptes för ca 1 mån sen på expert. Pratade med samsung support igår och han hade ingen aning om problemen på de tidiga FW. Hänvisade mig till återförsäljaren som han tyckte skulle titta på TV´n å sen skulle dom kontakta samsung om dom upptäckte nåt fel.
Nån som har något tips om hur jag går vidare??
Lite bökigt å släpa TV´n till affären om man inte vet att det hjälper...
Mvh Jimmy
Postad 10 augusti 2007 - 10:53
Och i detta fall så ville dom hämta och det skulle då ta 5-10 arbetsdagar!
för ett arbete som tar 5-20mins!?
Kan man kräva att service utförs på plats?
Postad 10 augusti 2007 - 11:35
samsung m86 46"
kan man se på kartongen vilken firmware den har?
Postad 10 augusti 2007 - 11:48
Hej!
Har FW 1008 på min 37M87 som inköptes för ca 1 mån sen på expert. Pratade med samsung support igår och han hade ingen aning om problemen på de tidiga FW. Hänvisade mig till återförsäljaren som han tyckte skulle titta på TV´n å sen skulle dom kontakta samsung om dom upptäckte nåt fel.
Nån som har något tips om hur jag går vidare??
Lite bökigt å släpa TV´n till affären om man inte vet att det hjälper...
Mvh Jimmy
Ring till support igen. nämn ingenting om firmware eller nått annat tekniskt mumbojumbo som tant agda inte förstår. säg att bilden rycker som fan och låt dom göra en felanmälan. När serviceverkstaden kontaktar dig för att beställa tid för hämtning försök få tag på namn eller kontaktperson på plats som du kan ta diskussionen med.
Så gjorde jag och så hade jag gjort igen.
Postad 10 augusti 2007 - 11:54
T-TLPMPEUD-1010
T-BDPMPEUS-1004
BOARD2-CALLA-TR-1004
Apr 06 2007 11:20:38
Inköpsdatum: 2007-06-30
Inköpsställe: inWarehouse
Pris: 16990:-
Clouding: Extrem (se länk) Backlight Bleeding
Support kontakter: Samsung säger att den är från Frankrike och omfattas ej av deras service. Tråkigt då detta inte är speciellt tydligt på inWarehouse hemsida samt att man går miste om Samsungs fina Prestige Service

Har inte reflekterat över så mycket andra buggar då BB har varit det mest påtagliga. Tycker i övrigt inte Movie plus gör ett speciellt bra jobb den får lätt textning och andra saker som står still att flimmra när scenen i övrigt rör sig.
Postad 10 augusti 2007 - 13:54
Modell: LE40M86BDX / XEC
T-TLPMPEUD-1010
T-BDPMPEUS-1004
BOARD2-CALLA-TR-1004
Apr 06 2007 11:20:38
Inköpsdatum: 2007-06-30
Inköpsställe: inWarehouse
Pris: 16990:-
Clouding: Extrem (se länk) Backlight Bleeding
Support kontakter: Samsung säger att den är från Frankrike och omfattas ej av deras service. Tråkigt då detta inte är speciellt tydligt på inWarehouse hemsida samt att man går miste om Samsungs fina Prestige Service
Har inte reflekterat över så mycket andra buggar då BB har varit det mest påtagliga. Tycker i övrigt inte Movie plus gör ett speciellt bra jobb den får lätt textning och andra saker som står still att flimmra när scenen i övrigt rör sig.
Usch då - precis sådan bleeding är jag orolig för när jag köper min första LCD...
Hur fick Samsung support reda på att den inte var svensk - begärde dom serienummret eller?
Så länge du har ett blått garantikort med så ger Samsung support enligt villkoren på deras webbsida. Vet andra som lyckats få det enligt dom själva - men du får nog antagligen lämna apparaten själv på service-stället eller nått. Skumma denna trådsidan exempelvis, hittar dock inte precis det inlägget jag söker...
https://www.minhembi...50&searchtime=#
Postad 10 augusti 2007 - 16:21
XEC skall vara XEE om modellen är svensk,[Hur fick Samsung support reda på att den inte var svensk - begärde dom serienummret eller?
Det sakas svenska som menyspråk (om jag minns rätt) på den jag har.
Postad 10 augusti 2007 - 17:15
Jo, jo - det vet ju "vi". Men definitivt inte en "vanlig" köpare.XEC skall vara XEE om modellen är svensk,[Hur fick Samsung support reda på att den inte var svensk - begärde dom serienummret eller?
Det sakas svenska som menyspråk (om jag minns rätt) på den jag har.
Så vad händer om man inte säger XEC till telefonsupporten
Antingen säger man ingenting om de tre sista bokstäverna. Om de ändå frågar specifikt efter de tre sista bokstäverna säger man XEE. (man kan ju läsa fel, hehe...)
Hur som helst, som normal köpare har man ju ingen aning om denna import...
Du kan själv aktivera nordiska språk genom att gå in i servicemenyn (se i börkan på denna tråden), och där välja Nordic=True eller nått i den stilen (har inte själv TVn - ännu...)
Redigerat av snowstorm, 10 augusti 2007 - 21:47.
Postad 10 augusti 2007 - 20:45
Verkar vara 2000 som firmware. Nöjd faktiskt med det resultatet.
Postad 11 augusti 2007 - 08:58
kan man se påkartongen om/att den har firmware 2000?
typ med serienummer ller nåt?
Postad 11 augusti 2007 - 09:13
tänkte införskaffa mej en samsung m86 46" på mediamarkt
kan man se påkartongen om/att den har firmware 2000?
typ med serienummer ller nåt?
Mycket bra fråga, hoppas någon vet detta. Dessutom; vad tar Mediamarkt för denna???

Postad 11 augusti 2007 - 09:21
dom har ju prisgaranti och jag vet att fotomarknaden tar 25990:-
ska åka runt på onoff, expert elgiganten och pruta lite oxå...
Postad 11 augusti 2007 - 09:47
28900:-
dom har ju prisgaranti och jag vet att fotomarknaden tar 25990:-
ska åka runt på onoff, expert elgiganten och pruta lite oxå...
Tackar, meddela vad du får loss den för...
Postad 11 augusti 2007 - 10:25
40M87BD och
40M86BD ?
och
46M87BD
46M86BD ?
Redigerat av Dogie, 11 augusti 2007 - 10:26.
Postad 11 augusti 2007 - 13:16
vad är det för skilnad på
40M87BD och
40M86BD ?
och
46M87BD
46M86BD ?
Ok, min tur!
Enbart utseendemässigt. M87 har silverlist vid nederkant, M86 har svart list vid nederkant.
Hihi, fan va ballt! Nu fick jag också svara på den frågan! !!!

Postad 11 augusti 2007 - 13:52
och tack för det titade på dem och jämförde lite här på prisjakt och kunde inte se något i specen som skilde dom åt.
Postad 11 augusti 2007 - 14:48
28900:-
dom har ju prisgaranti och jag vet att fotomarknaden tar 25990:-
ska åka runt på onoff, expert elgiganten och pruta lite oxå...
Tackar, meddela vad du får loss den för...
26990:- på mediamarkt
Postad 11 augusti 2007 - 15:43
Grattis
och tack för det titade på dem och jämförde lite här på prisjakt och kunde inte se något i specen som skilde dom åt.
Ett tips, för nästa gång, använd sökfunktionen i tråden (längst ner till vänster) innan du ställer frågan. Om du inte finner det du söker med frågan, då kan du ställa frågan i tråden.
Postad 12 augusti 2007 - 20:05
T-TLPPEUMD-2000
T-BDPMPEUS-1004
BORD2-CALLA_TR-1011
MAY 22 2007
Inköpsdatum: 2007-08-07
Inköpsställe:DustinHome
24hz stöd: Ja
MoviePlus bugg: Osäker, känns dock ibland som det kommer tillbaka av sig själv
Xbox360 bugg: Vet ej
Freeview bugg: Ja
Ljudet försvinner även ibland när man kollar på DTV. Måste byta kanal o sen tillbaka igen för att det ska komma tillbaka. Kommer detta att lösas i kommande firmware?
Postad 13 augusti 2007 - 10:17
Postad 13 augusti 2007 - 11:04
Ljudet försvinner även ibland när man kollar på DTV. Måste byta kanal o sen tillbaka igen för att det ska komma tillbaka. Kommer detta att lösas i kommande firmware?
Ingår digital-mottagarens mjukvara i den firmware vi pratar om här eller är den separat? Jag kollade i manualen och det står att man kan kolla mjukvaruversion i de vanliga menyerna, alltså inte i service-menyn. Kan nån kolla vad som står där jmf i servicemenyn. (Har inte fått min TV ännu). Är det samma?
Alla som har problem med DTV borde ringa/maila Samsung och klaga. Då ökar sannolikheten att den buggen fixas. De borde tom kunna skicka ut den uppdateringen genom TV-nätet.
/Erik
Postad 13 augusti 2007 - 14:03
Är i stånd att köpa denna tv (46 tummaren) och med all respekt för prisjakt så såg jag att nordic electronics (på pricerunner) tar 19700 + 5% förmedlingsavgift vilket ju är sjukt billigt. Men då beställer de tvn från utlandet åt en som ngn form av agent. Min fråga är om detta med senaste formwaren osv i och med 24p problemet m.m. är lika uppdagat i utlandet, typ tyskland, frankrike osv. Beställer man därifrån, får man då en tv med firmware 2000? Ngn som har koll?
De flesta länder ligger långt före oss. Så du kan nog vara lugn. Tyskland, holland, italien och australien ligger längst fram. Dessutom tillverkas apparaterna centralt så det är liksom inte varje land som har en egen fabrik.
Det enda som kan strula är om man får en mellanlagrad apparat som legat på hylla sen maj eller nåt. Då blir det en äldre firmware oavsett om man väntar länge innan man köper.
Postad 13 augusti 2007 - 16:23
T-TLPPEUMD-2000
T-BDPMPEUS-1004
BORD2-CALLA_TR-1011
MAY 22 2007
Inköpsdatum: 2007-08-07
Inköpsställe:Webhallen
Postad 13 augusti 2007 - 16:32
har fått lite intrycket att M87 lämpas bäst till att titta på högupplöst, och mindre lämpad för "basic" TV.
Postad 13 augusti 2007 - 20:10
Ingen som hittat optimala inställningar som DrTech efterfrågat?
Postad 13 augusti 2007 - 20:28
T-TLPPEUMD-2000
T-BDPMPEUS-1004
BORD2-CALLA_TR-1011
MAY 22 2007
Den var kopplad till en PS3 v1.90 och de ggr jag hade 24p On eller Automatic var bilden mycket mjukare. TVn eller PS3an?
Postad 13 augusti 2007 - 21:05
Ingår digital-mottagarens mjukvara i den firmware vi pratar om här eller är den separat? Jag kollade i manualen och det står att man kan kolla mjukvaruversion i de vanliga menyerna, alltså inte i service-menyn. Kan nån kolla vad som står där jmf i servicemenyn. (Har inte fått min TV ännu). Är det samma?
Alla som har problem med DTV borde ringa/maila Samsung och klaga. Då ökar sannolikheten att den buggen fixas. De borde tom kunna skicka ut den uppdateringen genom TV-nätet.
Skulle vara rätt kul att veta om det är samma mottagare i alla Samsung. Ljudproblem dyker upp i många trådar om Q, R, och M. Samsung skulle kunna göra många ägare lyckliga på en gång i så fall.
Postad 14 augusti 2007 - 00:19
Modell: LE40M86BDX / XEC
T-TLPMPEUD-1010
T-BDPMPEUS-1004
BOARD2-CALLA-TR-1004
Apr 06 2007 11:20:38
Inköpsdatum: 2007-06-30
Inköpsställe: inWarehouse
Pris: 16990:-
Clouding: Extrem (se länk) Backlight Bleeding
Support kontakter: Samsung säger att den är från Frankrike och omfattas ej av deras service. Tråkigt då detta inte är speciellt tydligt på inWarehouse hemsida samt att man går miste om Samsungs fina Prestige Service
Har inte reflekterat över så mycket andra buggar då BB har varit det mest påtagliga. Tycker i övrigt inte Movie plus gör ett speciellt bra jobb den får lätt textning och andra saker som står still att flimmra när scenen i övrigt rör sig.
Usch då - precis sådan bleeding är jag orolig för när jag köper min första LCD...
Hur fick Samsung support reda på att den inte var svensk - begärde dom serienummret eller?
Så länge du har ett blått garantikort med så ger Samsung support enligt villkoren på deras webbsida. Vet andra som lyckats få det enligt dom själva - men du får nog antagligen lämna apparaten själv på service-stället eller nått. Skumma denna trådsidan exempelvis, hittar dock inte precis det inlägget jag söker...
https://www.minhembi...50&searchtime=#
Om du är orolig så är det bara att handla på några av våra större elektronikkedjor, de flesta har ju 30 dagars öppet köp. Så om de inte vill göra ett serviceärende av din tv med BB så är det bara att lämna in skiten, eller tvärtom, är det BB som stör dig så lämnar du bara tillbaka den och åker till nästa ställe för att prova lyckan. 40":aren är inte speciellt svårhanterlig eller tung för den delen, samt att förpackningen är fruktansvärt enkel att öppna och packa ihop igen. Visserligen får du betala någon tusing mer än om du beställer från nätet och att bensinkostnaden drar iväg.
Postad 14 augusti 2007 - 00:32
Hur är M87'an när det gäller analogt TV-tittande genom te.x comhem's kabel-tv utbud? eller vanligt DVD-tittande?
har fått lite intrycket att M87 lämpas bäst till att titta på högupplöst, och mindre lämpad för "basic" TV.
Önskar jag kunde svara på den frågan, äger den tv du pratar om men tittar aldrig på tv så för mig var det inget svårt val

Dock kan jag med ganska stor säkerhet säga att du är inne på rätt spår när det gäller medelmåttig "basic" bild.
Vanliga dvds fungerar men min Sammy och 360 (component) gör ett sämre jobb än en billig Philips dvd och en Hitachi-plasma (scart-rgb) (föräldrars kombination). Nu är inte jämförelsen skriven i sten och helt rättvis. Men så fort jag lirar t.ex Gears of War eller tittar på HD-material från pcn så får hitachin ta steget ner från första platsen.
Postad 14 augusti 2007 - 09:29
Förstår inte riktigt frågan men iallafall: Om du ställer PS3an på Auto eller On så kommer den skicka ut 24Hz och det kommer att visas i 24Hz på TVn, d.v.s ingen konvertering görs och allt blir mjukt och bra.Stod och trixade med en 40N87BD idag som hade dessa siffror
T-TLPPEUMD-2000
T-BDPMPEUS-1004
BORD2-CALLA_TR-1011
MAY 22 2007
Den var kopplad till en PS3 v1.90 och de ggr jag hade 24p On eller Automatic var bilden mycket mjukare. TVn eller PS3an?
Ställer du istället PS3an på Off så kommer PS3an att konvertera 24Hz innehållet till 60Hz (s.k. 3:2 pulldown) och det kommer att visas i 60Hz på TVn och det kommer då att finnas 3:2 judder vid panoreringar, d.v.s panoreringar kommer inte att se lika mjuka och ryckfria ut.
Postad 14 augusti 2007 - 09:44
Förstår inte riktigt frågan men iallafall: Om du ställer PS3an på Auto eller On så kommer den skicka ut 24Hz och det kommer att visas i 24Hz på TVn, d.v.s ingen konvertering görs och allt blir mjukt och bra.Stod och trixade med en 40N87BD idag som hade dessa siffror
T-TLPPEUMD-2000
T-BDPMPEUS-1004
BORD2-CALLA_TR-1011
MAY 22 2007
Den var kopplad till en PS3 v1.90 och de ggr jag hade 24p On eller Automatic var bilden mycket mjukare. TVn eller PS3an?
Ställer du istället PS3an på Off så kommer PS3an att konvertera 24Hz innehållet till 60Hz (s.k. 3:2 pulldown) och det kommer att visas i 60Hz på TVn och det kommer då att finnas 3:2 judder vid panoreringar, d.v.s panoreringar kommer inte att se lika mjuka och ryckfria ut.
Var nog lite otydlig i sammanhanget iom att 24p handlar om mjukhet och mindre ryck. Det jag menade var att när tvn visade 24p så var bilden mer oskarp mot när den visade 60i/p och fick inte detta ordnat oavsett vad jag försökte med i menyerna.
Postad 14 augusti 2007 - 10:30
Postad 14 augusti 2007 - 10:35
Postad 14 augusti 2007 - 11:28
Tycker denna funktion känns lite skum på vissa kanaler när man kollar TV. Flummig 3D effekt typ.
Postad 14 augusti 2007 - 14:05
Då har man ringt till Samsung o påpekat felen med digitalboxen (tappar ljudet o att bilden ibland stannar till 1-2 sek). Enda de skyller på är mottagningsstyrkan o signalstyrkan att det kan hända så då. Kunde prova byta antennkabel samt rikta om antennen för att se om det blir bättre. Helt otroligt alltså...vad ska man göra för att de ska förstå vart felet ligger?
Ring igen.
PROBLEMET MED SAMSUNG SERVICE
Ponera att kanske 100 telefonister arbetar hos samsung sverige. 10 av dessa gillar sitt jobb och håller sej uppdaterade med senaste nytt. 5 av dessa 10 har djupare tekniskt kunnande och känner till vad firmware är osv. 3 av dessa 5 har varit med om samtal ang M86:ans buggar och vet hur det liggerr till med firmwareuppdateringar etc. De resterande 90 pluggar eller har detta som sitt andrajobb. Dom sover sig igenom arbetaspasset och skiter i allt vad TV och firmware heter. De följer den standadiserade manualen maniskt (och i den finns bara standard felsökning och inget om nya FW 2002).
Så för att få resultat måste man lyckas nå en av dessa 3 duktiga telefonisterna. Man måste komma till någon som håller sej uppdaterad med vad som händer. De andra kommer bara att rapa upp ett standardiserat felsöknings-schema för er.
Redigerat av DrTech, 14 augusti 2007 - 14:07.
Postad 14 augusti 2007 - 14:59
Då har man ringt till Samsung o påpekat felen med digitalboxen (tappar ljudet o att bilden ibland stannar till 1-2 sek). Enda de skyller på är mottagningsstyrkan o signalstyrkan att det kan hända så då. Kunde prova byta antennkabel samt rikta om antennen för att se om det blir bättre. Helt otroligt alltså...vad ska man göra för att de ska förstå vart felet ligger?
Ring igen.
PROBLEMET MED SAMSUNG SERVICE
Ponera att kanske 100 telefonister arbetar hos samsung sverige. 10 av dessa gillar sitt jobb och håller sej uppdaterade med senaste nytt. 5 av dessa 10 har djupare tekniskt kunnande och känner till vad firmware är osv. 3 av dessa 5 har varit med om samtal ang M86:ans buggar och vet hur det liggerr till med firmwareuppdateringar etc. De resterande 90 pluggar eller har detta som sitt andrajobb. Dom sover sig igenom arbetaspasset och skiter i allt vad TV och firmware heter. De följer den standadiserade manualen maniskt (och i den finns bara standard felsökning och inget om nya FW 2002).
Så för att få resultat måste man lyckas nå en av dessa 3 duktiga telefonisterna. Man måste komma till någon som håller sej uppdaterad med vad som händer. De andra kommer bara att rapa upp ett standardiserat felsöknings-schema för er.
Hehe, jag tror att du har rätt, även om det där antagligen är en possitiv bild av verkligheten..

/zek, som väntar på sin nya 37M86a.. snälla kan det inte bli fredag snart!
Postad 14 augusti 2007 - 18:11
Thomas
Postad 14 augusti 2007 - 18:48
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar