Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pioneer G9 Buzzing?

418 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Buzzning? (189 medlem(mar) har röstat)

Har du problem med buzzing på din G9 i DM1?

1. 1. Hörs endast vid helt tyst rum (45 röster [22.06%])

Procent av omröstning: 22.06%

2. 2. Hörs svagt igenom vanlig tv sändning på normal till låg volym. (66 röster [32.35%])

Procent av omröstning: 32.35%

3. 3. Störande ljud, så pass högt att det skadar upplevelsen av en bra film. (28 röster [13.73%])

Procent av omröstning: 13.73%

4. 4. Störs även vid DM2 av buzzing (11 röster [5.39%])

Procent av omröstning: 5.39%

5. 5. Störs inte alls av buzzing. (54 röster [26.47%])

Procent av omröstning: 26.47%

Rösta Gäster kan inte rösta
Pioneer Kuro PDP-LX5090H (TV) 2 9,79 (106) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-LX5090 (TV) 1 9,41 (63) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-LX6090 (TV) 1 9,25 (7) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-LX6090H (TV) 2 9,55 (10) Inga priser
36 relaterade trådar
* Officiell tråd - Pioneer G9 (7510 inlägg) 4 år sedan
Marksänd digitaltv (21 inlägg) 4 år sedan
Går det att sätta upp Pioneer Kuro LX5090h på vägg? (15 inlägg) 5 år sedan
Tänkte byta ut min Panasonic TX-L47ET60Y mot en LX-5090 (1 inlägg) 5 år sedan
Pioneer G9, tekniska frågor (1269 inlägg) 5 år sedan
Hur står sig en Pioneer Kuro LX5090h mot dagens apparater? (114 inlägg) 6 år sedan
Ny köks-TV, upplösning 1080P/768P från dator? (12 inlägg) 7 år sedan
Begagnatvärde Pioneer PDP-LX5090? (8 inlägg) 8 år sedan
* Officiell tråd - Pioneer BDP-LX71/51FD (818 inlägg) 8 år sedan
Pioneer 6090h problem (3 inlägg) 11 år sedan
Pioneer-klubben (151 inlägg) 13 år sedan
Hjälp - Får (No signal) Dreambox 500c / Onkyo TX-NR709 / Pioneer 5090H (4 inlägg) 13 år sedan
Pionner 5090? (1 inlägg) 14 år sedan
Beslutsångest Samsung LE-46A796(LED) vs Pioneer Kuro PDP-LX5090 (217 inlägg) 15 år sedan
Pioneer Kuro PDP-LX5090 VS Samsung LE-55A966 (34 inlägg) 15 år sedan
Samsung UE-46/55B7070 (1 inlägg) 15 år sedan
Panasonic G10 50" eller Pioneer G9 50" ? (3 inlägg) 15 år sedan
Köp av ny TV, max 22 000kr (14 inlägg) 15 år sedan
Bildinställningar till pioneer pdp-lx5090 (5 inlägg) 15 år sedan
LG 50PG7000 VS Pioneer Kuro PDP-LX5090 // VILKEN ÄR BÄST ? (331 inlägg) 16 år sedan
Pioneer 5090h från Fyndbörsen. Vilka väntar? (30 inlägg) 16 år sedan
Koppla Pioneer PDP-LX5090H med Onkyo TX-SR805 och digitalbox. (1 inlägg) 16 år sedan
Köpa 42PZ80 nu eller vänta på PDP-LX5090? (20 inlägg) 16 år sedan
50 tum plasma i TJOCK gipsvägg (4 inlägg) 16 år sedan
46-50" Full HD,max 20K (4 inlägg) 16 år sedan
Nyinköp TV (2 inlägg) 16 år sedan
Hjälp! Vilken display ska jag köpa? (5 inlägg) 16 år sedan
DVB-T Strular (11 inlägg) 16 år sedan
Inställningar (1 inlägg) 16 år sedan
Pioneer Kuro PDP-LX5090H vs. Philips 42PFL9803H (80 inlägg) 16 år sedan
Hjälp med val av TV samt väggfäste , 50-52" (tex Sony 52W4500) (17 inlägg) 16 år sedan
Gruppköp av pioneer G9 (219 inlägg) 16 år sedan
Plasmateknikens stora problem - green phosphor lag (81 inlägg) 16 år sedan
fosfor lag (22 inlägg) 16 år sedan
Problem att få bild vid anslutning av flera hdmi-källor (Pioneer 5090) (2 inlägg) 16 år sedan
Gruppköp Pioneer 9G - STOCKHOLM (124 inlägg) 16 år sedan

Postad 12 oktober 2008 - 10:46

Anders std
  • Anders std
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Jag blir grymt lättirriterad av högfrekventa ljud och dylikt och är grymt sugen på den här TV:n. Har varit inne och tittat (och skrev även tidigare i den här tråden) på RC Ljud & Bild här i Umeå där de hade en Blu-Ray rulle på. Sjukt bra upplevelse, och då jag hade läst om buzzandet så tänkte jag se om jag kunde höra något. Jag gick fram till den, mutade ljudet och lyssnade, men hörde inget om jag inte stod vääldigt nära.

Vi var inne på en teori, kan det vara så att de som inte har denna hängd på väggen av någon anledning får större problem med buzzandet? Är det någon som har den på väggen som upplever det som ett stort problem?

Min hänger på väggen och buzzar vääääldigt högt :)

Hur som helst, jag vågar fortfarande inte slå till på grund av att den kanske låter annorlunda när det är tystare. Jag är dock sugen på att åka tillbaka dit och kolla/lyssna igen, men jag skulle vilja veta vad exakt jag bör prova för att höra så mycket som möjligt. Det här med drive mode och liknande, vilket upplevs värst?

Min rekomendation är att köpa från ett ställe som har öppet köp även vid bruten förpackning. Då kan du testa ordentligt hemma och behöver inte vara påläst i konsumentköplagen ifall du vill lämna tillbaka den.
Det är nog svårt att höra ordentligt en i butiksmiljö.
Min buzzar mycket högt i DM 1 och 3 och nästan ingenting i DM2. Kollar du på blueray är tvn alltid i DM3 så du borde kunna höra buzzzet om det finns, när du kollar på blueray material.

Postad 13 oktober 2008 - 13:26

MrVain
  • MrVain
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Min hänger på väggen och buzzar vääääldigt högt B)

Min rekomendation är att köpa från ett ställe som har öppet köp även vid bruten förpackning. Då kan du testa ordentligt hemma och behöver inte vara påläst i konsumentköplagen ifall du vill lämna tillbaka den.
Det är nog svårt att höra ordentligt en i butiksmiljö.
Min buzzar mycket högt i DM 1 och 3 och nästan ingenting i DM2. Kollar du på blueray är tvn alltid i DM3 så du borde kunna höra buzzzet om det finns, när du kollar på blueray material.

Men har vi inte kommit fram tidigare i tråden att de är högst personligt hur buzzandet upplevs? Du inser väll själv att du genom detta skrämmer bort många från att köpa en Pioneer, när dom ändå inte kommer att ha detta problem som du har.(troligen)

Plasman ska låta, punkt slut.
MEN! vissa är känsligare för vissa ljud och upplever detta som ett problem. Då är nog inte Plasma som teknik rätt för den som konsument snarare än att de är fel på produkten. Det är faktiskt väldigt få som har detta problem med tankte på hur många Plasmor som säljs.
Sen finns de säkert Pioneer plasmor som det är fel på, och som på det viset surrar på tok för högt, men vore de så vanligt som du beskriver så skulle inte Pioneer komma undan med att säga att de bara SKA vara så.

Du skriver att din Plasma surrar VÄLDIGT högt, för mig låter de som om jag hade 40cm stor fläkt på för att få ut värmen ur huset, inte som ett surrande från en skärm.
Jag sitter å kolalr på en pdp-lx5090H just nu, å den surrande inte nämnvärt men den surrar (som den ska)
Var de inte nån tidigare i tråden som fått TVn utbyt och under tiden hans fösta var på bedömning så hade han en låne Plasma, alla tre surrar lika mycket. Tror du alvarligt att de var fel på alla tre? Jag tror snarare han hörde ljud som väldigt få andra hör.

Postad 13 oktober 2008 - 19:50

d96ez
  • d96ez
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0

Du skriver att din Plasma surrar VÄLDIGT högt, för mig låter de som om jag hade 40cm stor fläkt på för att få ut värmen ur huset, inte som ett surrande från en skärm.
Jag sitter å kolalr på en pdp-lx5090H just nu, å den surrande inte nämnvärt men den surrar (som den ska)
Var de inte nån tidigare i tråden som fått TVn utbyt och under tiden hans fösta var på bedömning så hade han en låne Plasma, alla tre surrar lika mycket. Tror du alvarligt att de var fel på alla tre? Jag tror snarare han hörde ljud som väldigt få andra hör.

Jag tror du menar mig, jag har inte haft 3 Pioneer plasmor hemma varav en på lagning. Jag har haft 2 plasmor hemma varav min nuvarande är en utbytesplasma som jag fick pga. för många döda pixlar på den ursprungliga. Däremot tycker jag helt korrekt att båda låter ungeför lika mycket och det för högt. Risken att jag skulle ha en exeptionellt god hörsel är minimal, i så fall har min fru det också, då hon hör det lika mycket. Likaså de flesta av mina vänner samt kalibreraren från butiken där jag köpte min tv. Jag har inte påpekat (o)ljudet för någon och alla har hört det fast några inte har vågat nämna det för att inte "förstöra" för mig. Jag vet inte om ni andra verkligen har tv:n som buzzar mindre eller om ni endast inbillar er det, alternativt inte hör det lika mycket för att ni inte har det tyst hemma i övrigt. Jag vet bara en sak och det är att jag aldrig mera kommer att handla en Pioneer-tv under samma förutsättningar och inte heller rekommendera till vänner eller bekanta.

Postad 13 oktober 2008 - 21:41

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
Däremot är det jag som har en 5090 inne på verkstad ang buzz och har en låne 5090 hemma som buzzar exakt lika högt som min.
Pioneer har haft min tv på verkstad i drygt 2v nu och har fortfarande inte hört ett ord ifrån dom.
Jag tror dom kliar sig i huvudet över att det buzzar så mycket och dom vet inte riktigt va dom ska göra B)

Sen har jag väl haft ca 10 polare hemma som även dom har påpekat på det höga buzzet och chansen att även dom har extremt god hörsel tror jag inte riktigt på.

Nää vi får se hur detta slutar, hoppas dom hör av sig snart så man vet hur allt ligger till.

Postad 14 oktober 2008 - 06:40

Unregistered7d403411
  • Unregistered7d403411
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0

Däremot är det jag som har en 5090 inne på verkstad ang buzz och har en låne 5090 hemma som buzzar exakt lika högt som min.
Pioneer har haft min tv på verkstad i drygt 2v nu och har fortfarande inte hört ett ord ifrån dom.
Jag tror dom kliar sig i huvudet över att det buzzar så mycket och dom vet inte riktigt va dom ska göra :)

Sen har jag väl haft ca 10 polare hemma som även dom har påpekat på det höga buzzet och chansen att även dom har extremt god hörsel tror jag inte riktigt på.

Nää vi får se hur detta slutar, hoppas dom hör av sig snart så man vet hur allt ligger till.

Du tror inte din omgivning hemma på något vis är väldigt "bra" för ljudet då kanske? En låne-TV borde ju inte vara defekt tycker man (eller var det en helt ny tidigare ouppackad du fick låna?)?

Ja, jag hör buzzing på min. Hör även buzzing på en G7 som är hemma hos mig men dock i lite olika frekvenser jämfört med G9:an.

Postad 14 oktober 2008 - 08:41

MrVain
  • MrVain
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Jag tror dom kliar sig i huvudet över att det buzzar så mycket och dom vet inte riktigt va dom ska göra :)

Ja de är ju skumt att alla som felanmäler och får en låne TV har samma problem med låneTVn.. jag tror faktiskt att din Plasma har de vanliga Normala buzzet som de ska vara.
Alla plasmor surran, somliga upplever det anorlunda. Kan hända att Pioneers plasmor surrar lite högre men de beror troligen på att deras Plasma celler är djupare med större urladdningar, därav den högre kontrasten.

Men vore detta ett så stort problem som det målas upp här så vore det ramaskri på den amrekanska marknaden... vilket de inte är.

Postad 27 oktober 2008 - 13:53

Unregisteredc8c6aae8
  • Unregisteredc8c6aae8
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Är första gången jag äger en plasma, eller en platt TV över huvud taget. Monterade upp min LX5090 på väggen igår, använde ett SMS väggfäste. Hörde ingen buzzning vid TV-tittande. Däremot så satt jag och kikade på ett avsnitt av Stargate Atlantis lite senare och när det var endast prat så hörde jag ett "surrande" ljud, trodde först det var ljudet på avsnittet men efter att ha mutat ljudet så kvarstod ljudet. Ställde in energispar till 2 och ljudet minskade markant. Så jag antar att jag har buzzing också, ska köra lite mer och se (höra) vad som händer.

Redigerat av Unregisteredc8c6aae8, 27 oktober 2008 - 13:54.

Postad 28 oktober 2008 - 22:33

Anders std
  • Anders std
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Nu har det hänt lite sedan sist. Jag har haft min tv på service och haft en till buzzande tv (låne tv) hemma. Jag har tom gjort en undersökning där jag låtit 12 personer lyssna på tv med ljudvolym 10 på. Alla 12 hörde buzzet och dessutom tyckte att det var störande.
Nu har jag hävt köpet och en sten har fallit från hjärtat.

Det finns en del personer på det här forumet som uppenbarligen jobbar åt den här tillverkaren och försöker tysta ner det här problemet med buzzing.

Pioneers plasmor buzzar (inte som plasma ska utan mycket högre) och jag är helt övertygad om att Pioneer är medvetna om det men inte har någon lösning på problemet. De har tom lagt ifrån sig ansvaret genom att skriva i manuallen att deras plasmor buzzar och att det är ok.

Därför ska ni som hoppas på att det kommer att lösa sig via service tänka om innan ni slår till. Köp från en återförsäljare som har öppet köp på öppnade förpackningar.

Postad 28 oktober 2008 - 22:44

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
Hmm de va ju inge kul att höra. Va ska du köpa ist ??

Idag är vi inne på femte veckan sen infocare hämtade min tv så jag lyfte på luren och slog en signal för att höra va faan dom håller på med. Fick till svar att den var färdig för leverans till mig redan den 14/10 men att dom inte hade fått tag i mig och att det var bra att jag ringde idag, mmm jo tjena, inte faan är det nån som har ringt mig iaf.

Frågade sen om hon kunde se va dom hade gjort med teven och till min stora förvåning ( eller inte :( ) så hade dom undersökt den men inte hittat någe fel. Så summa sumarum är att dom inte gjort ett skit med min tv och därav så lär ju buzzet finnas kvar.
Dom ska komma med den imorn vid 16.00 så då får jag snacka med en tekniker som förhoppningsvis kan förklara för mig vad dom gjort och vad dom kom fram till. Hon i telefonen verkade inte veta mycket.

Grädden på moset blir väl att dom repat min tv totalt och glömt en test bild på så det har blivit en fet permanent inbränning eller dylikt :lol:

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 28 oktober 2008 - 22:44.

Postad 28 oktober 2008 - 22:49

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

• 911 inlägg
  • 0

Ringde till Pioneers support och förklarade om att min 5090 buzzar.
Först svarar han med att alla plasma buzzar och att det är normalt. Det står till och med i Pioneers manual.
Då säger jag att jag känner till att tekniken i plasma är sådan att de buzzar men det är skillnad på styrkan på buzzingen och att min buzzar oacceptabelt högt för det stör mitt tv tittande.
Då säger han att jag ska kolla om det buzzar för högt genom att göra ett test.
Ha tv på i Film-läget, ställa in strömsparfunktion 1, låta ljudnivån på tv vara på 15 och sedan lyssna efter om jag hör buzzingen. FEMTON? I veckan knackade min granne lite lätt på väggen när jag hade volymen på 13 efter kl tio på kvällen. Femton är ju riktigt högt trots att jag just nu har två små högtalare ikopplade. Strömsparläge 1, Film-läge? Vart tog alla möjligheter vägen att ställa in alla parametrar på 5090 som man själv vill???
Ifall jag hör buzzande efter detta ska deras tekniker komma och kolla på plasman.
Då frågar jag: Om jag hör det men inte teknikern vad händer då?
Då får du betala avgift för hans besök.
Jag blev lite sur och frågade hur gamla deras servicetekniker var, för hörseln försämras efter en viss ålder och man kan inte höra alla frekvenser lika bra? Har de genomgått hörselkontroller?
Det måste finnas en tillåten buzznivå som kan mätas med ett instrument, på ett visst avstånd och på samma villkor dvs. i ett helt tyst rum.
Då svarar han att enligt Pioneers policy så är det teknikern som bedömer om buzzing är för hög eller inte.
Självklart skickar de en kille som lyssnar på våra apparater och säger att buzzing är inom de tillåtna ramarna.
Pioneer Sverige nonchalerar och leker med kunden och med sin trovärdighet och sitt anseende.
Nu har det kommit fram även i Testet i HemmaBio nr 9 som MJP också påpekade att testexemplaret buzzade så mycket att den fick ej godkänt på den punkten. Detta blir svårt för Pioneer att bortförklara.
Pioneer, volym 10 eller 15 eller 6, det spelar ingen roll. Vi ska inte höra buzzandet vid någon av dessa!!!!! Jag är på gränsen till att ta det här ärendet till konsumentverket.
Så rädda ert rykte medan det finns något kvar av det. För det här med missnöjet och klagomålen över buzzandet lär inte bara försvinna.

Detta är exakt varför jag inte köper en Pioneer 5090 för 30,000kr!

Mvh

Postad 28 oktober 2008 - 22:57

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1 866 inlägg
  • 0
Var på mediamarkt idag och tänkte lyssna efter och se ifall jag kunde uppfatta vad buzzing var, och hur det nu låter. Det är ju mycket runt omkring i en ellada som Mediamarkt så det är ju såklart ingenting man hör genom att bara stå framför tv:n. Men sagt och gjort, jag bestämde mig för att gå bort till buzzingens rolls royce (enligt er här på forumet), dvs. Pioneer LX5090, och satte huvudet bakom skärmen. Och vilket helt otroligt jobbigt oljud. Hörde det klart och tydligt bara jag kom bakom skärmen, jag hade alltså inte närmat mig den med örat.

Att bara höra minsta lilla tillskymmelse av det där oljudet på sittavstånd skulle fått mig att gå i taket efter bara någon timme. Nej fy fan.

Redigerat av belzebubb, 28 oktober 2008 - 23:01.

Postad 29 oktober 2008 - 20:14

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
Fick tillbaka min 5090 idag och fick läsa på protokollet att inget onormalt ljud hade hittats på min tv.
Så dom har med andra ord inte gjort ett skit ang buzz. Tror att de va en döv snubbe som försökte lyssna efter buzz på min 5090, finns ingen annan förklaring annars.

Nu hade Infocare gjort sitt och ville jag gå vidare skulle jag kontakta Pioneer igen. Kontaktar nog min butik igen och hör med dom va dom har att säga.

Så grabbar de e nog kört för alla e jag rädd. SUCK ;)

Postad 31 oktober 2008 - 16:31

d96ez
  • d96ez
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0

Fick tillbaka min 5090 idag och fick läsa på protokollet att inget onormalt ljud hade hittats på min tv.
Så dom har med andra ord inte gjort ett skit ang buzz. Tror att de va en döv snubbe som försökte lyssna efter buzz på min 5090, finns ingen annan förklaring annars.

Nu hade Infocare gjort sitt och ville jag gå vidare skulle jag kontakta Pioneer igen. Kontaktar nog min butik igen och hör med dom va dom har att säga.

Så grabbar de e nog kört för alla e jag rädd. SUCK :(

Föga förvånande men ack så tråkigt. Återigen faller det hela på avsaknaden av gränsvärden, för du och jag kan tycka det låter hemskt högt men vi har inget att sätta emot då Pioneer/Infocare hävdar att det inte låter mer än "normalt". Det är dåligt och ett oprofessioneltt tillvägagångssätt.

Postad 03 november 2008 - 09:42

Mjorich
  • Mjorich
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Hur påverkar DM och PS bilden?

Postad 04 november 2008 - 11:30

Unregisteredc8c6aae8
  • Unregisteredc8c6aae8
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Börjar detta inlägg med ett Huh?

Vet inte riktigt vad jag ska tro men jag hörde buzzing när jag körde DVD kopplad via scart till scart input 2 som inte kör RGB. Fick hem min nya DVD, LX50, och kopplade in den via HDMI och nu märker jag inte av någon buzzing?!

Iofs så har jag inte tittat på samma material så det kanske är där skillnaden ligger för inte ska det väl kunna skilja beroende på hur man kopplar in prylarna? Jag hör fortfarande ingen buzzing när jag tittar på TV via Canal Digitalbox som är inkopplad via scart på input 1. Börjar nästan tro att det inte var buzzing jag hörde, det var iaf defintivt inte fläktljud utan ett mer knorrande ljud, svårt att beskriva. :D

Postad 14 november 2008 - 01:04

Anders std
  • Anders std
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Hmm de va ju inge kul att höra. Va ska du köpa ist ??

Idag är vi inne på femte veckan sen infocare hämtade min tv så jag lyfte på luren och slog en signal för att höra va faan dom håller på med. Fick till svar att den var färdig för leverans till mig redan den 14/10 men att dom inte hade fått tag i mig och att det var bra att jag ringde idag, mmm jo tjena, inte faan är det nån som har ringt mig iaf.

Frågade sen om hon kunde se va dom hade gjort med teven och till min stora förvåning ( eller inte :) ) så hade dom undersökt den men inte hittat någe fel. Så summa sumarum är att dom inte gjort ett skit med min tv och därav så lär ju buzzet finnas kvar.
Dom ska komma med den imorn vid 16.00 så då får jag snacka med en tekniker som förhoppningsvis kan förklara för mig vad dom gjort och vad dom kom fram till. Hon i telefonen verkade inte veta mycket.

Grädden på moset blir väl att dom repat min tv totalt och glömt en test bild på så det har blivit en fet permanent inbränning eller dylikt :(

Nu har jag köpt en Panasonic TH-50PX8. Eftersom jag inte hittat en plasma (på LCD gillar jag inte bilden) som är likvärdig eller bättre än Lx5090 bestämde jag mig för att köpa en 50" med högst bild/kr förhållande tills nåt riktigt bra dyker upp.
Efter lite pillande blev bilden riktigt bra. Det väntade jag mig absolut inte från en 10 000kr tv.
Bra bild på digital tv och ritktigt bra bild på dvd. På blue ray är bilden också bra men inte lika skarp som många full hd tv.
Nackdelar med denna tv är:
-Ingen Full Hd (men åt andra sidan kostade den bara 10 000:-)
-Få anslutningar-Ingen anslutning för digital ljud och bara 2HDMI ingångar
-Lite ljussvag (inget som stör dock om rummet inte är riktigt ljust)
-FUL design

Fördelar:
Resten :).
OBS!!! Jag har haft tvn i endast en vecka så eventuella buggar har jag inte hunnit upptäcka.

Fördelar mot LX5090:

# Denna tv är knäpp tyst. Även i ett helt tyst rum. Härligt.

# På min LX5090 var fronten lite lös i övre vänstra och nedre högra hörnet.Om man drog i hörnen lite glappade det rejält. Mitt exemplar av 50PX8 känns stabil.

# Lx5090 blev väldigt, väldigt varm efter att den varit på i ett par timmar. 50PX8 blir knappt varm.

Jag kommer att behålla denna skärm i ett eller kanske även ett par år beroende på vad som dyker upp på marknaden under tiden.

Redigerat av Anders std, 14 november 2008 - 01:04.

Postad 19 november 2008 - 01:08

wilhelmrama
  • wilhelmrama
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Helt ärligt. Jag har aldrig hört så mycket gnäll, är man inte nöjd med sin produkt oavsett orsak så lämnar man tillbaka den & är det så att nu alla jäkla pioneer plasmor buzzar får man väl köpa nått annat & offra bildkvalitet & sluta gnälla. Det finns ingen perfekt produkt i hela världen, alla prylar har skavanker sen är det bara att folk uppfattar saker olika! Klart att man vill ha den "perfekta" tv:n men går det inte så går det inte.

Postad 25 november 2008 - 13:33

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

Nu har jag köpt en Panasonic TH-50PX8. Eftersom jag inte hittat en plasma (på LCD gillar jag inte bilden) som är likvärdig eller bättre än Lx5090 bestämde jag mig för att köpa en 50" med högst bild/kr förhållande tills nåt riktigt bra dyker upp.
Efter lite pillande blev bilden riktigt bra. Det väntade jag mig absolut inte från en 10 000kr tv.
Bra bild på digital tv och ritktigt bra bild på dvd. På blue ray är bilden också bra men inte lika skarp som många full hd tv.
Nackdelar med denna tv är:
-Ingen Full Hd (men åt andra sidan kostade den bara 10 000:-)
-Få anslutningar-Ingen anslutning för digital ljud och bara 2HDMI ingångar
-Lite ljussvag (inget som stör dock om rummet inte är riktigt ljust)
-FUL design

Fördelar:
Resten :(.
OBS!!! Jag har haft tvn i endast en vecka så eventuella buggar har jag inte hunnit upptäcka.

Fördelar mot LX5090:

# Denna tv är knäpp tyst. Även i ett helt tyst rum. Härligt.

# På min LX5090 var fronten lite lös i övre vänstra och nedre högra hörnet.Om man drog i hörnen lite glappade det rejält. Mitt exemplar av 50PX8 känns stabil.

# Lx5090 blev väldigt, väldigt varm efter att den varit på i ett par timmar. 50PX8 blir knappt varm.

Jag kommer att behålla denna skärm i ett eller kanske även ett par år beroende på vad som dyker upp på marknaden under tiden.

Roligt, jag gjorde precis samma sak pga buzzingen med pioneer. Så nu sitter jag rånöjd med en 50px8 och väntar på att Pio skall släppa 9m tjocka buzzfria plasmaskärmar på något år, DET ska bli smaskens. Har haft den i några månader o är fortfarade så jäkla nöjd att jag inte föll för världens bästa svärta...

Full HD eller HD ready spela för övrigt ingen roll på en sådan liten skärm som 50tum om man sitter ca 3m från tvn vilken nog är normalt i de flesta fall. Näe, dumpa årets Pio och vänta in kommande modellerna (Fast de verkar få tuff konkurrens av Samsungs LED burkar....).

Postad 25 november 2008 - 17:41

Erikanen
  • Erikanen
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Roligt, jag gjorde precis samma sak pga buzzingen med pioneer. Så nu sitter jag rånöjd med en 50px8 och väntar på att Pio skall släppa 9m tjocka buzzfria plasmaskärmar på något år, DET ska bli smaskens. Har haft den i några månader o är fortfarade så jäkla nöjd att jag inte föll för världens bästa svärta...

Full HD eller HD ready spela för övrigt ingen roll på en sådan liten skärm som 50tum om man sitter ca 3m från tvn vilken nog är normalt i de flesta fall. Näe, dumpa årets Pio och vänta in kommande modellerna (Fast de verkar få tuff konkurrens av Samsungs LED burkar....).

Många bekräftar ju bara sitt eget köp. Såkallad eftervalsbekräftelse. Men jag har tittat på alla en uppsjö av TV-apparater innan mitt köp och jag är glad att jag har köpt en pio g 9. Jag fick ner priset rätt rejält med från återförsäljaren när jag köpte oxå. Inget snack om att det är den bästa TV:n .. har inte haft några problem alls. Däremot märker jag att andra med plasmor har haft problem .. bland annat pioneer .. men betydligt värre buzzing från andra märken (av de jag känner vill säga). Om undersökningen stämmer så har 20 procent problem med buzzing av pios g9. Det är ju såklart för mkt men det som svarar på det här forumet lär ju oxå bestå lite i överkant av de som har problem med buzzing. Men även om det skulle vara 10 procent så är det ju för mkt såklart.

Postad 25 november 2008 - 17:49

Erikanen
  • Erikanen
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Nu har det hänt lite sedan sist. Jag har haft min tv på service och haft en till buzzande tv (låne tv) hemma. Jag har tom gjort en undersökning där jag låtit 12 personer lyssna på tv med ljudvolym 10 på. Alla 12 hörde buzzet och dessutom tyckte att det var störande.
Nu har jag hävt köpet och en sten har fallit från hjärtat.

Det finns en del personer på det här forumet som uppenbarligen jobbar åt den här tillverkaren och försöker tysta ner det här problemet med buzzing.

Pioneers plasmor buzzar (inte som plasma ska utan mycket högre) och jag är helt övertygad om att Pioneer är medvetna om det men inte har någon lösning på problemet. De har tom lagt ifrån sig ansvaret genom att skriva i manuallen att deras plasmor buzzar och att det är ok.

Därför ska ni som hoppas på att det kommer att lösa sig via service tänka om innan ni slår till. Köp från en återförsäljare som har öppet köp på öppnade förpackningar.

Jag har haft vänner hemma hos mig... och har frågat om buzzing pga av det här forumet. Någon hörde något men tyckte inte alls det var störande.. andra hör det inte ens. Jag jobbar inte alls för Pioneer utan vet faktiskt inte vad ni pratar om. Att det finns vissa modeller som kan störa sig på kan jag förstå... men att alla skulle vara problematiska.. då fattar jag inte vad ni pratar om.

Postad 25 november 2008 - 18:40

Unregistered8894d32d
  • Unregistered8894d32d
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Man blir lite fånig när man läser såna här trådar också. Kan säga att efter att ha letat efter detta ljud och konstaterat att det är jobbigt nu helt glömt bort det och störs inte heller längre av det. Jag brukar kolla på tv med ganska låg volym också. Hoppas bara inte det blir mycket sämre med blu-ray. Har inte heller haft någon annan här som hört ljudet i överhuvudtaget.

Postad 25 november 2008 - 21:03

Peligroso
  • Peligroso
  • Användare

• 229 inlägg
  • 0

Helt ärligt. Jag har aldrig hört så mycket gnäll, är man inte nöjd med sin produkt oavsett orsak så lämnar man tillbaka den & är det så att nu alla jäkla pioneer plasmor buzzar får man väl köpa nått annat & offra bildkvalitet & sluta gnälla. Det finns ingen perfekt produkt i hela världen, alla prylar har skavanker sen är det bara att folk uppfattar saker olika! Klart att man vill ha den "perfekta" tv:n men går det inte så går det inte.

Är det inte det som är problemet? Att det i vanliga fall inte går att lämna tillbaka TV:n efter att man har öppnat förpackningen? De har väl även skrivit in någon slags sjuk klausul om att TV:n "ska" buzza så att det därmed inte är en giltig anledning för att lämna tillbaka den, eller har jag fel?

Postad 26 november 2008 - 13:23

Unregisteredb17a6071
  • Unregisteredb17a6071
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Kan bara inte förstå lla piofans som säger att alla plasmor låter en hel del. Jag har vid ett annat tillfälle sagt och kommer nu igen att säga att pioneer är bland dom sämsta på hela marknaden på buzzng. Har två kommpisar som är ägare av nyare pioneer och båda buzzar nått så in i ****. Min sams q97 är betydligt tystare,farsans panasonic likadant,samt har andra vänner med olika plasmor men ingen som buzzar som pioneer.
Skulle aldrig i hela mitt liv skaffa en pioneer så länge dom inte rättar till eländet,inte ens byta min sams mot en pio för jag klarar inte av det irriterande ljudet som man hela tiden hör p kvällen vid låg volym.
NEJ PIONEER HAR STORA STORA PROBLEM MED BUZZING

Postad 26 november 2008 - 14:50

wilhelmrama
  • wilhelmrama
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Är det inte det som är problemet? Att det i vanliga fall inte går att lämna tillbaka TV:n efter att man har öppnat förpackningen? De har väl även skrivit in någon slags sjuk klausul om att TV:n "ska" buzza så att det därmed inte är en giltig anledning för att lämna tillbaka den, eller har jag fel?

Ja mycket möjligt, men köper man en produkt så kollar man om öppet köp gäller, ännu mer om man köper en så pass dyr produkt, så tycker jag.

Postad 26 november 2008 - 21:12

Eddy
  • Eddy
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hejsan på er!

2st frågor som jag är lite nyfiken på:

*När det gäller KRP-serien, finns det någon rapport om buzzning även på dom?
*Om en apparat åtelämnas på öppet köp, vad händer med denna produkt då, kan någon annan
köpare få denna apparat som en "ny" teve då?

Tacksam för svar.

Postad 26 november 2008 - 23:54

Erikanen
  • Erikanen
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Kan bara inte förstå lla piofans som säger att alla plasmor låter en hel del. Jag har vid ett annat tillfälle sagt och kommer nu igen att säga att pioneer är bland dom sämsta på hela marknaden på buzzng. Har två kommpisar som är ägare av nyare pioneer och båda buzzar nått så in i ****. Min sams q97 är betydligt tystare,farsans panasonic likadant,samt har andra vänner med olika plasmor men ingen som buzzar som pioneer.
Skulle aldrig i hela mitt liv skaffa en pioneer så länge dom inte rättar till eländet,inte ens byta min sams mot en pio för jag klarar inte av det irriterande ljudet som man hela tiden hör p kvällen vid låg volym.
NEJ PIONEER HAR STORA STORA PROBLEM MED BUZZING

Suck nu är man en piofan bara för att man inte tycker som ni. Om alla skulle buzza in i **** mkt .. skulle ju den här undersökningen visa ett annat resultat. Jag tror dig att de finns de apparater som låter högt. Vad glad att du inte har en pioneer om det gör dig lycklig.. förstår inte riktigt vad du vill.

Postad 27 november 2008 - 05:35

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Hemma hos mig så hörs detta buzzandet om man sitter rakt framför tv`n cirka 4,meter ifrån den men om man viker av lite åt sidorna så försvinner ljudet. Samt hör man ju ett surrande om man går fram till tv`n och sätter örat nära skärmen, men det bryr jag mig inte ett skvatt om.

Angående detta buzz så har jag haft 6,st olika personer som sett på film/spelat/tv på denna skärm nu och ingen har sagt något om ett irriterat ljud eller att dom upplever något konstigt. Dom kanske inte hör något, dom kanske inte vet vad dom ska lyssna efter, eller så tillbringar dom mer av tiden till att njuta istället för att söka efter med hörseln efter diverse ljud.

Jag vet nu att ljudet finns där men jag störs inte ett dugg av det om jag har normal volym på och jag störs inget av det vid låg volym om jag inte sitter vid mitten. Kan ju säga att mina föra 50" Sagem 2,st stora fläktar lät betydligt mer än detta så jag är nöjd. Men visst om jag kunde så skulle jag vilja att ljudet försvinner för jag vet att det finns där.

Men jag är väldigt nöjd över denna tv nu och bilden som den presenterar är väldigt bra och jag lär inte behöva byta till en ny tv på flera år.

Postad 27 november 2008 - 12:29

BlixtGordon
  • BlixtGordon
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Mycket snack om denna "buzzing" ett surrande ljud alltså? Ingen som tagit reda på vad som orsakar ljudet, är det en simpel hårdvarupryl som ger ljud från sig? kan det vara ett nätaggregat (borde iofs. inte leva om någonting alls) eller en fläkt?

Det kan ju inte vara så omöjligt att rätta till källan för problemet?

Och jag är lite nyfiken angående vart ljudet kommer ifrån, jag vet själv inte hur "chassit" ser ut på lx5090, kanske som alla andra men pga. vart ventilationshålen sitter så antar jag att ljudet riktas bakåt för att därmed reflekteras mot väggar, tak och golv dit du sitter och stör dig (förmodligen kan ljudet variera för var och en beroende på vad ni har för vägg bakom tv'n betong, gips etc. pga. olika ljudabsorbering i materialet. Alla skärmar kanske låter lika mycket om de var placerade i samma omgivning.) Nu vet jag inte om så är fallet men det vore kul om det var det. Då skulle man säkert kunna avhjälpa det hela på olika sätt, tex. att skära ut en ljudabsorberande matta av samma area som tv'n, som placeras på väggen bakom den. Eller vinkla av det

Plus att om det skulle vara en relativt okomplicerad komponent från pioneer som är problemet borde man kunna rycka fram lödkolven och byta ut den till något bättre! :)

Eller vad vet jag.

-BlixtGordon

Redigerat av BlixtGordon, 27 november 2008 - 13:49.

Postad 29 november 2008 - 02:27

Peligroso
  • Peligroso
  • Användare

• 229 inlägg
  • 0
Det är väl själva panelen som buzzar om jag inte är helt fel ute, så att rätta till det kan man nog glömma. Frågade för övrigt en internetbutik som har det bästa priset på TV:n för tillfället om de skulle acceptera öppet köp om man störde sig på buzzingen, och han i sin tur svarade att alla på dessa forum som klagar är "psykopater" som hör saker som inte finns där, samt att det absolut inte finns något problem med apparaterna... Vad övertygad jag känner mig... eller?

Postad 01 december 2008 - 12:42

d96ez
  • d96ez
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0

Frågade för övrigt en internetbutik som har det bästa priset på TV:n för tillfället om de skulle acceptera öppet köp om man störde sig på buzzingen, och han i sin tur svarade att alla på dessa forum som klagar är "psykopater" som hör saker som inte finns där, samt att det absolut inte finns något problem med apparaterna...

Men vad bra, då borde han inte ha några problem med att du får det på öppet köp.

Postad 05 december 2008 - 16:39

d96ez
  • d96ez
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0
Just när jag trodde att det inte kunde bli mycket värre så slår han den där Murphy till igen. Trot eller ej men nu har även vad jag tror vara transformatorn börjat låta. Jag upptäckte det för sisådär en vecka sedan, helt plötsligt tyckte jag att det buzzade mer än vanligt vid normalt tv-tittande. Det hade jag tidigare åtminstone fått njuta av utan att störas av buzz (DM2). Men istället för panelen upptäckte jag att ljudet kommer bakom TVn, därav min kvalificerade gissning att det är transformatorn.

Det låter inte lika högt som panelbuzzen i DM1 men högt nog för att jag skall kunna uppfatta det från soffan. Det går ju åt fel håll det här eländet, suck.

Postad 05 december 2008 - 18:57

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Om du skulle fått något fel på transformatorn så skulle jag skicka iväg ett mail till butiken du köpte angående detta problem.

Postad 06 december 2008 - 02:51

d96ez
  • d96ez
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0

Om du skulle fått något fel på transformatorn så skulle jag skicka iväg ett mail till butiken du köpte angående detta problem.

Nja det känns sådär lagom lönt. De lär knappast göra något åt att transformatorn buzzar, den buzzar ju trots allt mindre än panelen och vi vet vid det här laget vad Pioneer anser om det.

Postad 06 december 2008 - 13:20

wilhelmrama
  • wilhelmrama
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Men har vi inte kommit fram tidigare i tråden att de är högst personligt hur buzzandet upplevs? Du inser väll själv att du genom detta skrämmer bort många från att köpa en Pioneer, när dom ändå inte kommer att ha detta problem som du har.(troligen)

Plasman ska låta, punkt slut.
MEN! vissa är känsligare för vissa ljud och upplever detta som ett problem. Då är nog inte Plasma som teknik rätt för den som konsument snarare än att de är fel på produkten. Det är faktiskt väldigt få som har detta problem med tankte på hur många Plasmor som säljs.
Sen finns de säkert Pioneer plasmor som det är fel på, och som på det viset surrar på tok för högt, men vore de så vanligt som du beskriver så skulle inte Pioneer komma undan med att säga att de bara SKA vara så.

Jag har då aldrig hört en annan plasma surra så som vissa verkar vilja få det att låta, alla plasma jag hört har inte låtit mer än ingenting utom när bilden blir väldigt ljus, då kan man höra nått ljud men det är allt, känner flera med olika modeller av plasmor båda äldre och nya, alla låter lika, typ inget. Plasma ska inte låta, möjligtvis att pioneer ska låta men ingen annan. En sak till, jag tycker t.o.m. att en crt tv låter mer än vad jag hört en plasma göra.

Redigerat av wilhelmrama, 06 december 2008 - 13:25.

Postad 07 december 2008 - 14:02

Sceptic
  • Sceptic
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Är G9 helt olika G8 på den här punkten? Har aldrig hört vår 428XD "buzza" B) (bör kanske lägga till ett "ta i trä" ) . Kan höras ett mycket svagt surrande ljud om man lägger örat mot skärmen men absolut inget som är hörbart från normalt tittavstånd.

Redigerat av Sceptic, 07 december 2008 - 14:04.

Postad 21 december 2008 - 20:49

robotize
  • robotize
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
Vem faan sitter och lyssnar efter buzzljud? Låter ju ingenting om man har minsta lilla ljud på!
Folk är faan knäppa! 5090 och 5090H är bästa TV-apparaterna i Världen! Det innebär väl att de är bäst??

Bäst på allt!

Postad 21 december 2008 - 21:37

mjp
  • mjp
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Vem faan sitter och lyssnar efter buzzljud? Låter ju ingenting om man har minsta lilla ljud på!
Folk är faan knäppa! 5090 och 5090H är bästa TV-apparaterna i Världen! Det innebär väl att de är bäst??

Bäst på allt!

Jaha då man man knäpp nu också :rolleyes:

Jodå bussing hörs även om man har normal ljud på när folk pratar i filmer, kollade igår på Death Race och där hörde jag ett surr från tvn vid vissa scener.

Ja Pioneer är bäst på allt. Bäst bild, bäst svärt och bäst på surrande med :rolleyes:
Du är välkommen hem till mig för att lyssna om du vill.

Redigerat av mjp, 21 december 2008 - 21:38.

Postad 21 december 2008 - 22:05

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0

Bäst på allt!

Ditt problem är vad ?

Har du inte förstått att det verkar skilja från ex till ex hur mycket det buzzar om det buzzar.
Så bara för att du verkar ha haft tur (eller dålig hörsel) att få en som inte har problem med buzzing så betyder ju inte det att problemet kanske inte existerar alls på någon apparat, eller hur ?

Så knäpp kan du vara själv !!!

Postad 22 december 2008 - 16:15

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 829 inlägg
  • 0
Min brödrost surrar mer än min 5090.
Kanske fått ett fredags ex, vad vet jag.

Men 1 sak är säker och det är att min snabla comhembox låter som en damsugare och den åker ut snart, så helt okänslig för surr är jag inte!

Redigerat av JohnnyMann, 22 december 2008 - 16:16.

Postad 22 december 2008 - 18:39

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1 408 inlägg
  • 0
Ni värkar ju köpa dyra tvapparater med det hindrar inte sakerna ifrån att låta?
När kan det äntligen bli kvalite?

Spoiler

Bildrörs tven buzzar ganska bra faktist samt Boxern till den.
(kanske inte den mest vettigaste inlägget i den här tråden men jag måste få tycka det jag tycker)

Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 22 december 2008 - 18:43.

Postad 23 december 2008 - 21:39

frazzeponken
  • frazzeponken
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Några frågor till de som seriöst rapporterar problem med buzzing och ifall ni testat om någon av nedanstående inställningar/åtgärder minskar brummet:
1) Inställningen "Energisparläge 2"
2) Olika uppdateringsfrekvenser (t.ex. 50 vs 100 Hz)
3) "Rätt "infasning (nolla/fas) av TV:n
4) Nätfilter för att minska/eliminera elkraftstörningar
5) kalibrera TV:n manuellt med hjälp av t.ex. kalibrerings-DVD

Postad 23 december 2008 - 21:50

mjp
  • mjp
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Några frågor till de som seriöst rapporterar problem med buzzing och ifall ni testat om någon av nedanstående inställningar/åtgärder minskar brummet:
1) Inställningen "Energisparläge 2"
2) Olika uppdateringsfrekvenser (t.ex. 50 vs 100 Hz)
3) "Rätt "infasning (nolla/fas) av TV:n
4) Nätfilter för att minska/eliminera elkraftstörningar
5) kalibrera TV:n manuellt med hjälp av t.ex. kalibrerings-DVD

1. Japp testat ES 2, buzzingen blir mindre, men tycker bilden påverkas väldigt mycket när man ställer om till ES 2, blir inte alls samma stunns i bilden som med ES OFF.
2. Japp har testat DM 1, 2 och 3 med DM 2 på PAL mtrl buzzar det väldigt lite, men med DM1 el 3 buzzar det mycket, medans på NTSC och 24Hz mtrl spelar DM läge ingen roll.
3. Japp testat att vända på kontakten, ingen skillnad.
4. Nej. Men många har påpekat här på forumet att det inte spelar någon roll.
5. Nej och tror inte det spelar någon roll, för den buzzar även om du inte ens här någon insignal.

Redigerat av mjp, 24 december 2008 - 00:48.

Postad 24 december 2008 - 13:21

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0
Efter 1 dygns användande av min 5090H så är den heltyst (ta i trä) har den kopplad i Monster HT800 nätfilter.

Postad 24 december 2008 - 15:51

d96ez
  • d96ez
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0

1. Japp testat ES 2, buzzingen blir mindre, men tycker bilden påverkas väldigt mycket när man ställer om till ES 2, blir inte alls samma stunns i bilden som med ES OFF.
2. Japp har testat DM 1, 2 och 3 med DM 2 på PAL mtrl buzzar det väldigt lite, men med DM1 el 3 buzzar det mycket, medans på NTSC och 24Hz mtrl spelar DM läge ingen roll.
3. Japp testat att vända på kontakten, ingen skillnad.
4. Nej. Men många har påpekat här på forumet att det inte spelar någon roll.
5. Nej och tror inte det spelar någon roll, för den buzzar även om du inte ens här någon insignal.

Instämmer på alla fem punkter, exakt samma observationer som jag själv har gjort. Har dessutom jämfört vägghängt och på tv-bord, inga skillnader.

Postad 25 december 2008 - 15:15

frazzeponken
  • frazzeponken
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Efter 1 dygns användande av min 5090H så är den heltyst (ta i trä) har den kopplad i Monster HT800 nätfilter.

Menar du alltså att ALL buzzing har försvunnit sedan du kopplat in nätfiltret? Kommer det tillbaka om du kopplar ur filtret?

Postad 25 december 2008 - 16:29

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Menar du alltså att ALL buzzing har försvunnit sedan du kopplat in nätfiltret? Kommer det tillbaka om du kopplar ur filtret?

Filtret har jag haft en tid men pioneer tv'n är ny och den är helt tyst.

Postad 29 december 2008 - 21:30

frazzeponken
  • frazzeponken
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Filtret har jag haft en tid men pioneer tv'n är ny och den är helt tyst.

Är det någon som haft möjlighet att jämföra buzzing på olika individer av 5090:n vid ett och samma tillfälle (i butik eller liknande)? Det verkar som att det skulle kunna finnas en relativt stor spridning på hur mycket olika paneler brummar.

Postad 03 januari 2009 - 09:19

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0
Kan ju säga att det gjorts framsteg när det gäller "buzzing". Min 435XDE låter riktigt mycket i jämförelse med min 5090H. Med min 5090 ser jag inte den lilla "buzzingen" som något problem då både mitt ps3 och 360 (skräll) överröstar teven. :)

Postad 10 januari 2009 - 12:08

Sportjohan
  • Sportjohan
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har 5090 och den buzzar när det är tyst i rummet. Det tystnar när man väljer energisparläge 2.
Har provat med
Supra LoRad MD06-EU/SP och det hjälpte inte mig att få ned buzzingen när jag kör utan nått energisparläge. Annars så är jag riktigt nöjd med tvn.

Redigerat av Sportjohan, 10 januari 2009 - 12:10.

Postad 10 januari 2009 - 15:23

Unregistered1320
  • Unregistered1320
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0
OJOJ.. Detta låter inte bra.. Jag har en superbhörsel.. hehe jo faktiskt. Kan höra alla toner.. Jag kan höra en CRT som står på ljudlös i källaren om jag e på övervåningen.. Hör alltid bara jag öppnar en dörr till ett hus om en crt-tv står på..
Köpte en PIO G8 och jag har ringt och klagat sen kom en tekniker och han kunde inte höra det alls..!! Men han böt en del grejer ändå och det blev inte bättre. DÅ visste jag inte att pio var (ö)kända för att låta..
Nu på slutet så har jag stört mig så att jag övervägt att byta till en G9- tänkte att de borde ha fixat detta problem nu.. Sen fick jag se denna tråd.

Det är sjukt tycker jag.. Jag har en marantz plasma i sovrummet och den är tyst.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.