Njae. Där var inte allt helt rätt Plex
- D5 finns i flera populära projektormodeller (5 stycken såvitt jag vet om man inte räknar med dem som släpps nu i dagarna), men kanske inte "de flesta" direkt. Dessa fem är då alla LCD-projektorer, då D5 inte kan sitta i CRT eller DLP då...
- D5 är själva LCD-panelen. Den återger alltså bilden framför lampan i alla dess färger och är inte specifikt till för att "skapa mörker".
- DLP har också problem med begränsad kontrast och svärta, men inte alls i samma utsträckning som LCD, så delvis rätt där. Alla DLP för dock inte "åksjuka" med sig (tre-chips), och framförallt så lider långt ifrån alla utav det. Prsiet vet jag itne om det behöver vara en nackdel då det finns DLP som springer åttor runt sina LCD-motsvarigheter i samma prisklass.
- De enda nya projektorer som släpps med D6 är Panasonic och Mitsubishi, men där kan jag ha fel.

Dessa kommer dock att vara i en prisklass låååångt över dagens D5 och alla finfina DLP-projektorer däremellan.
PS. Jag vet iofs inte vad Sony kallar sin LCD-panel, men blandar du inte ihop Dark Chip med det Dark Chip (framförallt DC3) som sitter i en del DLP-modeller?
Redigerat av B8, 18 September 2006 - 22:31.