* Officiell tråd - Pioneer G9
7510 svar till detta ämne
Postad 24 januari 2009 - 12:00
Lundmark
-
Lundmark
-
Lärjunge
-
-
396 inlägg
OK, det hade jag missat, men å andra sidan så tar jag hellre att allt blir WiFi istället, då kan man glömma kablar helt och hållet. 
På gång det med, men det kostar massor och lär dröja... OT men ändå: varför är fjärrkontroller fortfarande IR och inte Bluetooth?
Postad 24 januari 2009 - 12:09
Wolfy
-
Wolfy
-
Veteran
-
-
1 667 inlägg
...OT men ändå: varför är fjärrkontroller fortfarande IR och inte Bluetooth? 
Bakåtkompatibilitet har säkert en betydelse, men visst skulle man gärna slippa riktningskänsliga IR.
Postad 24 januari 2009 - 12:10
hyslopc
-
hyslopc
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
På gång det med, men det kostar massor och lär dröja... OT men ändå: varför är fjärrkontroller fortfarande IR och inte Bluetooth? 
PS3:ans fjärr är BT, men de har fått mycket kritik för det, eftersom det gör det mycket svårare att fixa en universalfjärr med PS3. Det hjälper inte att själva fjärran är kass (riktig dum knapp layout). Personligen förstår jag inte varför Sony har inte lanserat en egen Universal fjärr som kan hantera PS3:ans BT och vanlig IR - det skulle jag köpa. Sen skulle det allra bästa vara om alla gick samman för att skapa en BT fjärr standard, helst kopplad till HDMI CEC, så att allting kunde fungera mellan olika tillvärkare, men jag tror inte att det är på agendan. Angående HDMI audio return, ja det är en utmärkt feature för alla som använder tv:ns internt tuner. Om man har en extern tv box (som jag) så är det inget man behöver, förstås - då räcker det med en enda kabel redan idag (+ box:en, förstås).
Postad 25 januari 2009 - 09:24
Unregisteredd835cead
-
Unregisteredd835cead
-
Användare
-
-
232 inlägg
Vet ej om frågan tagits upp tidigare.. Då jag är på väg att köpa en kuro undrar jag om det finns någon IFS kalibrerare i Borås området..
Här finns nästan bara de stora kedjorna kvar. De erbjuder ju ingen som helst service...
Postad 25 januari 2009 - 10:44
Unregisteredaa73c0e8
-
Unregisteredaa73c0e8
-
Forumräv
-
-
911 inlägg
Sänkning på Pioneer PDP-LX6090H ?!
Mvh
Postad 25 januari 2009 - 23:35
Lundmark
-
Lundmark
-
Lärjunge
-
-
396 inlägg
Lägg ner kabelsnacket för ****. Det hör ju inte hit. Billiga kablar är bäst. Allt en kabel ska göra är ju att vara snygg :-) Jag skulle vilja veta vad det är för typ av elsladd till Pioneer 5090H. Vilken typ är det?   Och är kontakten placerad vertikalt eller horisontellt? Behövs en vinklad L-apparatkabel? Tänkte dra sladdar i kabelkanalen innan jag får hem TV:n för att komma igång så fort som möjligt när den landar.
Postad 26 januari 2009 - 06:52
urskog
-
urskog
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Jag skulle vilja veta vad det är för typ av elsladd till Pioneer 5090H. Vilken typ är det? Och är kontakten placerad vertikalt eller horisontellt? Behövs en vinklad L-apparatkabel?
Det är den översta (tror kontakttypen heter Schuko, i folkmun kallad vanlig datorelsladd) och den sticks in rakt upp så vertikalt är svaret och därmed behövs ingen vinklad.
Postad 26 januari 2009 - 11:19
hyslopc
-
hyslopc
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Lägg ner kabelsnacket för ****. Det hör ju inte hit.
Ja, håller med - alla har fått säga vad de vill, nu räcker det med OT. Jag skulle vilja veta vad det är för typ av elsladd till Pioneer 5090H. Vilken typ är det?
Har du inte fått din tv än? När kommer den?
Postad 26 januari 2009 - 11:32
Lundmark
-
Lundmark
-
Lärjunge
-
-
396 inlägg
Ja, håller med - alla har fått säga vad de vill, nu räcker det med OT. Har du inte fått din tv än? När kommer den?
Den var slut hos pio men nu ska den levereras under dagen
Postad 26 januari 2009 - 13:11
ormet
-
ormet
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Never mind, nu glad ägare av 5090 Någon som vet om det går att få tag på en LX5090 i sthlms-området? Jag verkar vara en vecka för sent ute.
tacksam för svar.mvh Daniel
Redigerat av ormet, 26 januari 2009 - 16:07.
Postad 26 januari 2009 - 13:39
Brando70
-
Brando70
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Postad 26 januari 2009 - 13:46
Lundmark
-
Lundmark
-
Lärjunge
-
-
396 inlägg
Postad 26 januari 2009 - 16:08
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Postad 26 januari 2009 - 16:37
hyslopc
-
hyslopc
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Undrar om man kan öppna servicemenyn på det sättet ? 
Lundmark - provar du, och rapportera tillbaka till oss om det fungerade? Det är det minsta vi kan begära efter all hjälp du fick här innan köpet  ! Never mind, nu glad ägare av 5090
En ny? Var hittade du den?
Postad 26 januari 2009 - 19:08
KREIGER
-
KREIGER
-
Användare
-
-
118 inlägg
Hej,
Planerar att nu i veckan inhandla en PDP-LX5090H, men har upptäckt att kartongen är ett par cm högre än vad bilen tillåter. Jag har hört att det inte är bra att låta TV:n transporteras liggandes, men är det okej att luta den en aning? Transportsträckan är < 1 km.
Tack på förhand!
/Kreiger
Postad 26 januari 2009 - 19:25
Unregistered4ca4111b
-
Unregistered4ca4111b
-
Användare
-
-
113 inlägg
Jaha, då har man beställt en 5090H. Får se när den dyker upp.
Synd att man velade lite då dom verkar ha gått upp i pris lite.
Var iväg och skulle köpa en Sony KDL52-W4500 för några veckor sen men dom var slut överallt så det blev inget. Sen dess har jag kollat runt tester och kommit fram till att en Kuro egentligen passar mina behov bättre. Så nu blir det en PDP 5090H med sidohögtalare.  Hade det funnits en W4500 hemma nånstans för några veckor sen så hade det hängt en sån på väggen nu istället. Det måste vara ödet.
24990:- på Media Markt. Reagerade på priset men såg sen på prisjakt att priset stigit några tusenlappar de senaste veckorna. :/
Postad 26 januari 2009 - 20:57
Zero
-
Zero
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Never mind, nu glad ägare av 5090
Någon som vet om det går att få tag på en LX5090 i sthlms-området? Jag verkar vara en vecka för sent ute.
tacksam för svar.
mvh Daniel
Lindgrensradio & tv i norrtälje har 2st Pioneer PDP-LX5090 ifall nån fortfarande är intresserad....
Postad 26 januari 2009 - 23:03
Salmonboy
-
Salmonboy
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
Lindgrensradio & tv i norrtälje har 2st Pioneer PDP-LX5090 ifall nån fortfarande är intresserad....
Av ren nyfikenhet, vad kostar den?
Postad 26 januari 2009 - 23:32
Zero
-
Zero
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Citera(Zero @ Jan 26 2009, 21:57 ) Lindgrensradio & tv i norrtälje har 2st Pioneer PDP-LX5090 ifall nån fortfarande är intresserad....
Av ren nyfikenhet, vad kostar den
De tar 21900:-
Postad 26 januari 2009 - 23:33
belzebubb
-
belzebubb
-
Veteran
-
-
1 866 inlägg
Jaha, då har man beställt en 5090H. Får se när den dyker upp.
Synd att man velade lite då dom verkar ha gått upp i pris lite.
Var iväg och skulle köpa en Sony KDL52-W4500 för några veckor sen men dom var slut överallt så det blev inget. Sen dess har jag kollat runt tester och kommit fram till att en Kuro egentligen passar mina behov bättre. Så nu blir det en PDP 5090H med sidohögtalare. Hade det funnits en W4500 hemma nånstans för några veckor sen så hade det hängt en sån på väggen nu istället. Det måste vara ödet.
24990:- på Media Markt. Reagerade på priset men såg sen på prisjakt att priset stigit några tusenlappar de senaste veckorna. :/
Vadå stigit? 5090H har legat på 24900:- sen prissänkningen i början av December.
Redigerat av belzebubb, 26 januari 2009 - 23:35.
Postad 26 januari 2009 - 23:50
Salmonboy
-
Salmonboy
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
De tar 21900:-
Måste ner och kolla in den (tar 10 minuter med fotmobilden) en extra gång innan jag får hem min i så fall. Som sagt, jag vet inte när jag kommer få min, eller om jag ändrar mig till en KRP, men helt ärligt har jag inte kikat så himla mycket på G9-modellerna alls tyvärr, utan måste nog ta mig en extra titt på onsdag i så fall.
Postad 27 januari 2009 - 00:07
Lundmark
-
Lundmark
-
Lärjunge
-
-
396 inlägg
Hur lång är elsladden till 5090H?
Postad 27 januari 2009 - 07:01
ormet
-
ormet
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
hyslopc: Jag hittade den hos SoundVision i alvik. Himla trevligt ställe.
Postad 27 januari 2009 - 07:44
Unregistered4ca4111b
-
Unregistered4ca4111b
-
Användare
-
-
113 inlägg
Vadå stigit? 5090H har legat på 24900:- sen prissänkningen i början av December.
Under december (efter prissänkningen) och precis i början av Januari så kunde man köpa 5090H för runt 22.000 kr även på Media Markt och nu kostar den 25.000 kr.
Postad 27 januari 2009 - 12:19
Unregisteredaa73c0e8
-
Unregisteredaa73c0e8
-
Forumräv
-
-
911 inlägg
Verkar vara stor efterfrågan på 5090H och få 5090H att få tag från Pioneer...
Mvh
Postad 27 januari 2009 - 15:58
Raymond Luxury Yacht
-
Raymond Luxury Yacht
-
Användare
-
-
114 inlägg
Är fortfarande kvar i grottstadiet och har en tjock-TV och undrar, ni som vet, vad som bildmässigt skiljer en 50' 9G Kuro från en ny och bra projektor i ungefär samma prisklass? Bortse från placering, mörkläggning etc. Ser på boxer-TV, DVD och snart BD men kommer inte att spela spel. Kommer också skaffa passande BD-spelare och receiver som matchar kvalitetsmässigt...
Postad 27 januari 2009 - 16:32
kott
-
kott
-
Användare
-
-
243 inlägg
Hej,
Planerar att nu i veckan inhandla en PDP-LX5090H, men har upptäckt att kartongen är ett par cm högre än vad bilen tillåter. Jag har hört att det inte är bra att låta TV:n transporteras liggandes, men är det okej att luta den en aning? Transportsträckan är < 1 km.
Tack på förhand!
/Kreiger
Helt ok att luta den en aning, med betoning på en aning. Själv tryckte jag in min som en slapp passagerare i baksätet och det gav inga permanenta skador väl framme vid hemmet.
Postad 27 januari 2009 - 17:19
hyslopc
-
hyslopc
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Är fortfarande kvar i grottstadiet och har en tjock-TV och undrar, ni som vet, vad som bildmässigt skiljer en 50' 9G Kuro från en ny och bra projektor i ungefär samma prisklass? Bortse från placering, mörkläggning etc. Ser på boxer-TV, DVD och snart BD men kommer inte att spela spel. Kommer också skaffa passande BD-spelare och receiver som matchar kvalitetsmässigt...
Oj wow vilken fråga - du kan få många synpunkter med det här. Om du vill köra en projektor för att får en 50" bild i en mörk rum, så får du en bättre bild än en Kuro. Men ingen gör så. Istället kör man med 90" eller större, och då blir bilden inte alls lika ljust som med en Kuro. Om man stänger alla gardiner så att rummet är mörkt, så blir proj bilden lika bra, men det fungerar inte i alla rum. Så det är det som är kruxet. Om du tycker det är ok att stänga all gardiner och vänta en minut (en projektor måste varmas upp) varje gång du vill kolla på nåt, och du vill ha en stor bild (betydligt större än 50"), så är projektorn kung. Men om du kan nöjer dig med 50" (eller mindre) och vill bara kunna klicka på en knapp och få en fantastiskt bild även på en sommardag med gardinerna öppna, då är Kuro bästa lösning. Jag har redan en HD projektor som jag är helt näjd med för att kolla på BD. Nu tänkte jag köpa en Kuro för sovrummet (där jag kollar på tv).
Redigerat av hyslopc, 27 januari 2009 - 17:22.
Postad 27 januari 2009 - 17:37
Lundmark
-
Lundmark
-
Lärjunge
-
-
396 inlägg
Oj wow vilken fråga - du kan få många synpunkter med det här. Om du vill köra en projektor för att får en 50" bild i en mörk rum, så får du en bättre bild än en Kuro. Men ingen gör så. Istället kör man med 90" eller större, och då blir bilden inte alls lika ljust som med en Kuro. Om man stänger alla gardiner så att rummet är mörkt, så blir proj bilden lika bra, men det fungerar inte i alla rum. Så det är det som är kruxet. Om du tycker det är ok att stänga all gardiner och vänta en minut (en projektor måste varmas upp) varje gång du vill kolla på nåt, och du vill ha en stor bild (betydligt större än 50"), så är projektorn kung. Men om du kan nöjer dig med 50" (eller mindre) och vill bara kunna klicka på en knapp och få en fantastiskt bild även på en sommardag med gardinerna öppna, då är Kuro bästa lösning.
Jag har redan en HD projektor som jag är helt näjd med för att kolla på BD. Nu tänkte jag köpa en Kuro för sovrummet (där jag kollar på tv).
Jag hängde precis upp min TV på väggen. Jag bor i en liten etta och har haft en projektor och en 32" Samsung tidigare. Att jag köpte Kuron nu var för att jag ville ha en större TV, helt enkelt för att projektor är för jobbigt att använda. En projektor duger inte till någonting annat än att titta på film eller spela i totalt mörker. Minsta ljus i rummet så försvinner svärtan i bilden, vilket ju inte är så konstigt eftersom en vit duk reflekterar ljus väldigt bra och inte kan se svart ut annat än i totalt mörker. Min proj var dessutom gammal (Sanyo PLV-Z4) så även i totalt mörker var svärtan en hel del sämre än på Kuron. LCD-projektor... Jag körde 77" och som hyslopc skrev inte i närheten så ljus som ens min 2 år gamla 32" Samsung-TV Projektorn sitter kvar i taket och den motordrivna duken också, men direkt när jag hängde upp Kuron började jag fundera på att sälja projektorn. Bilden är större (77") men betydligt sämre och tillsammans med det begränsade användningsområdet tvekar jag på att jag kommer hissa ner duken nåt mer. Ska ge det ett par veckor och se vad jag tycker. Sen är frågan: är det värt att sälja PLV-Z4 + Kingpin 77" motordriven Crown-duk, eller ska jag spara dem nåt/några år till dess jag har en tvåa och vill köra sovrumsprojektion? Jag vet inte. Men Kuron är i mina ögon ett helt klart bättre köp. Storlek vs. kvalitet och användarvänlighet. Sen är ju 50" inte så illa det heller.
Postad 28 januari 2009 - 09:02
Raymond Luxury Yacht
-
Raymond Luxury Yacht
-
Användare
-
-
114 inlägg
Tack båda! Jag vet att det är en omfattande fråga men ville höra lite om erfarenheter lite allmänt s a s och stärka mig i valet av en KURO
Postad 28 januari 2009 - 09:31
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Lite orättvist att jämföra Z4 och Kingping iofs...de är ju inga "ca 25 papp" som 5090 är. En vit duk funkar bara i mörkt (såväl ljus som inredningsmässigt, vill jag påstå) rum ja, en grå duk med positiv gain klarar dock ett visst mått av ströljus bättre, vilket ökar användningsområdet (och minskar betraktningsvinkeln). Speciellt om det kombineras med en rejält ljusstark proj. En kombination skulle ju kunna vara Euroscreen React ramspänd duk och en Infocus X10 t.ex. Går väl på cirka 26-27 nånstans. Rent PQ-mässigt är 5090 förvisso fortfarande bättre än ovanstående, bättre kontrast, färger och tittvinkel - bland annat. Men upplevelse-mässigt, med bra material, är proj+duk kombinationen överlägsen och PQ:n är med denna kombo "rätt bra" iaf. Och man tillgodgör sig bra material som t.ex. BD på ett helt annat sätt än vad man gör på fjuttiga 50 tum. Plus att spel kickar rumpa då storleken ökar...  Fast den stora bilden har förstås en annan "nackdel", sämre material, såsom t.ex. digital-tv ofta är, ser inte så kul ut uppblåst i 90 tum direkt...så det återigen sänker användningsområdet lite. Själv anser jag dock att proj är för klumpigt för ett vardagsrum, jag vill ha ett biorum för det, så proj var det flera år sen jag hade. Sure, kunde jag installera kablar i väggarna och köra med en motordriven Stewart Firehawk plus en bättre proj än X10 så kan jag tänka mig att ha det i vardsrummet men nu pratar vi rätt mkt pengar... Men denna parantes är förstås en smaksak. Det perfekta huset har källare, enl mig.  Det går iaf inte att komma ifrån att proj är begränsad så bara proj kan jag inte förstå att folk står ut med. Den måste kombineras med en tv mao. Den tv:n måste ju inte vara en 5090, som "andra display" duger det väl med en PX80:a i 37-42 tum typ. Men en sån kombinerat med en proj+duk set-up som funkar i ett ljust inrett (dvs ljusa väggar och tak) rum så inser man att man måste lägga mer pengar än 25 lakan totalt - iaf om man har ett visst mått av PQ-krav vilket jag är rätt säker på att 5090-spekulanter har.  Slutsats: 25 papp är för lite för display-heaven.
Redigerat av pacman, 28 januari 2009 - 09:35.
Postad 28 januari 2009 - 09:41
Lundmark
-
Lundmark
-
Lärjunge
-
-
396 inlägg
Lite orättvist att jämföra Z4 och Kingping iofs...de är ju inga "ca 25 papp" som 5090 är.
De var inte 25k, men helt klart 20k vid inköpsdatum. Däremot hade PLV-Z4 ett MSRP på $2999, vilket borde motsvara ungefär 25-30 000 i svenska pengar. Jag betalade inte mer för projektor+duk än vad jag gjorde för min 5090H. Det går iaf inte att komma ifrån att proj är begränsad så bara proj kan jag inte förstå att folk står ut med. Den måste kombineras med en tv mao. Den tv:n måste ju inte vara en 5090, som "andra display" duger det väl med en PX80:a i 37-42 tum typ. Men en sån kombinerat med en proj+duk set-up som funkar i ett ljust inrett (dvs ljusa väggar och tak) rum så inser man att man måste lägga mer pengar än 25 lakan totalt - iaf om man har ett visst mått av PQ-krav vilket jag är rätt säker på att 5090-spekulanter har. 
Slutsats: 25 papp är för lite för display-heaven. 
Precis, begränsningarna är det absolut största problemet. Det blir nog inte fler projektorer för min del. I alla fall inte på bra länge. De är helt enkelt inte tillräckligt bra, även om de ger stor bild. Håller dock inte med dig om att 25 papp är för lite. Lite första intryck om Pioneer 5090H:Mycket stabil konstruktion och hängdes utan några som helst problem upp på väggen av två personer. Kopplade in sladdar först och använde väggfäste OmniMount 1N1-L. TV-bilden från den inbyggda boxen är inget vidare, men det beror förmodligen på bristen av kvalitet hos Boxers sändningar. Jag hade en hel del problem med att koppla in HDMI-källor, då endast Ingång 4 tillät HDMI. De övriga ingångarna var helt svarta trots att HDMI-kabeln satt i. Efter en halvtimmes meck och skummande i manualen läste jag äntligen ordentligt och hittade ett pyttelitet stycke som sa att man var tvungen att aktivera HDMI på övriga ingångar. Fullkomligt idiotiskt och första gången jag stöter på nåt liknande, men när det väl var gjort tog TV:n emot signaler från min PS3 och min receiver. Första filmen blev I Am Legend på Bluray. Den är filmad i IMAX och såg helt fantastisk ut på TV:n. Detaljerna i Will Smiths porer, separata grässtrån som vaggar i vinden, och den totala svärtan när mörkret faller in. Det var grymt. Avslutningsvis provade vi lite HD-porr och min polare bedömde bilden som mycket bra och "att det känns som riktigt sex". Min TV lider inte av några döda pixlar vad jag kan se, inte heller har jag sett någon blotching på svarta bilder och buzzing existerar naturligtvis men låter inte överdrivet mycket. Helt klart bästa köpet hittills i år!
Redigerat av Lundmark, 28 januari 2009 - 09:52.
Postad 28 januari 2009 - 09:51
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
De var inte 25k, men helt klart 20k vid inköpsdatum. Jag betalade inte mer för projektor+duk än vad jag gjorde för min 5090H.
Jo men frågan gällde ju "proj eller Kuro-plattis, idag". Det var det jag mena, att man idag för Kuro-pengar får ohyggligt mkt bättre grejjer än vad Z4+Kingpin är(hade under en tid en Z4+XUS så jag är väl bekant med den gamla godingen  ). Precis, begränsningarna är det absolut största problemet. Det blir nog inte fler projektorer för min del. I alla fall inte på bra länge. De är helt enkelt inte tillräckligt bra, även om de ger stor bild.
Tjaa, de är mer än tillräckligt bra, bara man är villig att betala (inte nödvändigtvis bara i pengar...) för det så.  Håller dock inte med dig om att 25 papp är för lite.
Anser man att "heaven" är större bild än 50 tum och man har PQ-krav som är på Kuro-nivå så är det det.
Postad 28 januari 2009 - 09:56
Lundmark
-
Lundmark
-
Lärjunge
-
-
396 inlägg
Jo men frågan gällde ju "proj eller Kuro-plattis, idag". Det var det jag mena, att man idag för Kuro-pengar får ohyggligt mkt bättre grejjer än vad Z4+Kingpin är(hade under en tid en Z4+XUS så jag är väl bekant med den gamla godingen ).
Visst, men ponera att du väljer en proj med ett MSRP på $2999 idag. Vad får man då? PLV-Z4 är nu fyra år gammal och med tanke på vad den kostade ny så borde det gått att få en fin Pioneer för det+dukpris. Dock var det LCD och LCD-tekniken är jag nog ganska färdig med...
Postad 28 januari 2009 - 10:02
hyslopc
-
hyslopc
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
En projektor duger inte till någonting annat än att titta på film eller spela i totalt mörker.
Jag håller med. Jag körde 77" och som hyslopc skrev inte i närheten så ljus som ens min 2 år gamla 32" Samsung-TV
Jag har en ganska ny HD projektor, och den är mycket ljust, trots 106" bild. Jag har inte en Kuro (än!), men i en helt mörkt rum är bildkvalitén från proj:en närmast perfekt. Så det beror på vad man vill har - en stor filmupplevelse på lördagskvällär, eller en mindre bild som man kan njuter av när som helst.
Postad 28 januari 2009 - 10:45
Tomanista
-
Tomanista
-
Veteran
-
-
2 396 inlägg
Första filmen blev I Am Legend på Bluray. Den är filmad i IMAX
Inte alls, däremot finns det en IMAX-version men den versionen är "uppförstorad".
Postad 28 januari 2009 - 10:47
ormet
-
ormet
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Jag letar after modeline's / EDID-information till Pioneer'en. Är det någon som har koll vart jag kan hitta det? Försöker få in en modeline för 1080p 24/48/72hz i xorg.conf
på förhand massa tack!
mvh
Daniel
Postad 28 januari 2009 - 10:49
urskog
-
urskog
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Jag letar after modeline's / EDID-information till Pioneer'en. Är det någon som har koll vart jag kan hitta det? Försöker få in en modeline för 1080p 24/48/72hz i xorg.conf
på förhand massa tack!
mvh Daniel
Har tyvärr inte min output från moninfo tillgänglig här på jobbet men jag tror inte att den har stöd för 48 o 72 som insignal utan den hanteringen sköts internt om den får in en 1080p24-signal.
Postad 28 januari 2009 - 10:54
Lundmark
-
Lundmark
-
Lärjunge
-
-
396 inlägg
Inte alls, däremot finns det en IMAX-version men den versionen är "uppförstorad".
Av hela mitt långa inlägg var det det enda du kunde kommentera? Besserweizer...
Postad 28 januari 2009 - 10:59
urskog
-
urskog
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Av hela mitt långa inlägg var det det enda du kunde kommentera? Besserweizer... 
Det heter Besserwisser och inget annat http://sv.wikipedia....ki/Besserwisser
Postad 28 januari 2009 - 11:05
Unregistered4a9b099f
-
Unregistered4a9b099f
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
Tror nog att han skrev så för att få just en kommentar som din.  Right Lundmark?
Postad 28 januari 2009 - 11:14
ormet
-
ormet
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
ok, tack för den infon .... funderar på om det är möjligt att få mitt nvidia-kort att leverera en 24hz-signal ens ...
Postad 28 januari 2009 - 11:15
hyslopc
-
hyslopc
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Haha!!!! Lundmark - tack för infon! Mycket kul att folk skriver upp deras KURO mini-review:ar. Jag hoppas att du skriver en till inlägg om några veckor när du har spenderat lite mer tid med skärmen. Är det någon här som använder deras 9G Kuro för att kolla på ComHems HD tjänst? I sånt fall skulle jag gärna höra era synpunkter på tv:n. Det är den enda jag kommer kolla på med min tv, och jag undrar om det är värt att köpa en sån bra tv för att kolla på ikke-blu-ray källor.
Postad 28 januari 2009 - 11:20
urskog
-
urskog
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
ok, tack för den infon .... funderar på om det är möjligt att få mitt nvidia-kort att leverera en 24hz-signal ens ...
Mitt Nvidia 8600 kan leverera 24Hz som 5090H tycker är anständig, däremot vill min projektor inte under några omständigheter röra vid den signalen och det är tydligen känt problem hos många Nvidia-kort med rekommendationen att istället köpa ATI. Jaja, det blev lite OT där  Är det någon här som använder deras 9G Kuro för att kolla på ComHems HD tjänst? I sånt fall skulle jag gärna höra era synpunkter på tv:n. Det är den enda jag kommer kolla på med min tv, och jag undrar om det är värt att köpa en sån bra tv för att kolla på ikke-blu-ray källor.
Jag gör det men det beror lite på vad du avser. Man kan inte köra Comhem HD med något som är inbyggt i TVn utan du måste köpa nån av de två Humaxboxarna som comhem erbjuder och kan då med fördel köra HDMI mellan boxen o TVn. Bildkvalitén är väl vad man kan förvänta sig ungefär, allt från helt ok till stundvis riktigt bra skulle jag vilja påstå. Har dock bara Discovery HD och National Geographic HD så hur kvalitén är på filmkanalerna jämfört mot BD vet jag tyvärr inte.
Postad 28 januari 2009 - 11:39
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Är det någon här som använder deras 9G Kuro för att kolla på ComHems HD tjänst? I sånt fall skulle jag gärna höra era synpunkter på tv:n. Det är den enda jag kommer kolla på med min tv, och jag undrar om det är värt att köpa en sån bra tv för att kolla på ikke-blu-ray källor.
Tjaa, du kommer kunna visa Comhems sändningar med så bra PQ som det bara går från en platt-tv idagsläget (imho iaf, och om vi räknar bort eventuella bildvinster i 500A/M). Så kan man ju säga. Om det är värt det kan nog bara du svara på, dina pengar lixom.  Slutresultatet går från t.ex. "Coastlines from above" på DiscHD som asgrymt till Pixel-VM på TV4Plus som inte fullt så grymt...  Visst, men ponera att du väljer en proj med ett MSRP på $2999 idag. Vad får man då? PLV-Z4 är nu fyra år gammal och med tanke på vad den kostade ny så borde det gått att få en fin Pioneer för det+dukpris.
Vad skiljer det du säger ovan från det jag sa? Fattar nog inte riktigt vad du menar...
Redigerat av pacman, 28 januari 2009 - 11:37.
Postad 28 januari 2009 - 11:59
Lundmark
-
Lundmark
-
Lärjunge
-
-
396 inlägg
Du ser!  Tror nog att han skrev så för att få just en kommentar som din. 
Right Lundmark?
Japp. Napp varje gång. Haha!!!! Lundmark - tack för infon! Mycket kul att folk skriver upp deras KURO mini-review:ar. Jag hoppas att du skriver en till inlägg om några veckor när du har spenderat lite mer tid med skärmen.
Självklart. Ska spela PS3 på den ikväll (Dead Space med polaren och Little Big Planet med tjejen). Vad skiljer det du säger ovan från det jag sa? Fattar nog inte riktigt vad du menar...
Jag fattade det som att du jämförde min Kingpin-duk och PLV-Z4 med den Pioneer 5090H jag just köpte. Och det är som du påpekar orättvist. Men när projektorn var ny år 2005 så kostade den ungefär som en 5090H gör idag, vilket placerar den högre upp i mid-range- eller kanske till och med high-end-segmentet. Och då är det troligt att den motsvarade många TV-apparater från 2005 i samma prisklass. I synnerhet eftersom 50"-plasmor var kanondyra. Hänger du med?
Postad 28 januari 2009 - 12:21
hyslopc
-
hyslopc
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Vad jag menar är, hur stor är skillnaden mellan ComHem HD på en vanlig LCD och på en Pio 9G?
Postad 28 januari 2009 - 12:37
urskog
-
urskog
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Vad jag menar är, hur stor är skillnaden mellan ComHem HD på en vanlig LCD och på en Pio 9G?
Ingenjören i mig tvingar mig att ställa frågan: Vad är en "vanlig LCD"?  Jag har aldrig sett något bättre än Pio G9, oavsett källa, så min högst subjektiva gissning är att det mesta kommer se bättre ut än på de flesta andra TVs du kan uppbringa.
Postad 28 januari 2009 - 12:58
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Jag fattade det som att du jämförde min Kingpin-duk och PLV-Z4 med den Pioneer 5090H jag just köpte. Och det är som du påpekar orättvist. Men när projektorn var ny år 2005 så kostade den ungefär som en 5090H gör idag, vilket placerar den högre upp i mid-range- eller kanske till och med high-end-segmentet. Och då är det troligt att den motsvarade många TV-apparater från 2005 i samma prisklass. I synnerhet eftersom 50"-plasmor var kanondyra.
Hänger du med?
Aha, ehh, ja jag är nog med.
Postad 28 januari 2009 - 13:47
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
WOW!
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|