Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal+ Sport HD i Com Hems utbud

435 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Humax CXHD-1000C (Digitalboxar) 1 6,25 (183) Inga priser
25 relaterade trådar
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction! (77 inlägg) 12 år sedan
Comhem Humax CXHD-5000c (482 inlägg) 12 år sedan
Viasat sport HD, Ljudproblem (144 inlägg) 14 år sedan
ComHem och HD (Humax CXHD-1000C) del 2 (774 inlägg) 14 år sedan
Varför finns inga SD-boxar med HDMI? (12 inlägg) 15 år sedan
Onkyo SR606 - Bildproblem (19 inlägg) 16 år sedan
Sälja begagnat som nytt.... (1 inlägg) 16 år sedan
Vilseleder Comhem sina kunder ? (184 inlägg) 16 år sedan
Panasonic DMR-EH57 med Comhem HD-box? (7 inlägg) 16 år sedan
Com Hem HD-box för 1kr (14 inlägg) 16 år sedan
Comhems HDTV satsning som ComBort? (335 inlägg) 16 år sedan
COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU! (242 inlägg) 16 år sedan
Smartwi och ComHem HD Humax + andra SD boxar (8 inlägg) 16 år sedan
Är du nöjd med Comhem och deras Humax HD box (141 inlägg) 16 år sedan
Har du anmält Comhem till ARN ? (58 inlägg) 16 år sedan
Inget fotbolls-EM i HD via ComHem (96 inlägg) 16 år sedan
ComHem HDTV (21 inlägg) 16 år sedan
ComHem omröstning Humax CXHD-1000C (27 inlägg) 16 år sedan
Öga mot öga med Comhem - ett samtal om HDTV, Humax HD-box mm. (52 inlägg) 16 år sedan
Fler hd-kanaler hos Com Hem (32 inlägg) 16 år sedan
ComHem programinformation! (18 inlägg) 17 år sedan
ComHem - äkta digitalt? (17 inlägg) 17 år sedan
Comhem - Ett kort flera boxar? (14 inlägg) 17 år sedan
Har nya mjukvaran löst problemen med Humax HD Box (6 inlägg) 17 år sedan
HD eller PVR? (4 inlägg) 17 år sedan

Postad 13 februari 2007 - 00:49

FooFighter
  • FooFighter
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Är det någon som vet ifall det pågår förhandlingar om C+Sport HD?
Dom verkar då inte veta något själva när man ringer och frågar lite snällt.
Känner mig så grymt less... Trodde i ett svagt ögonblick den skulle ingå i C+ total.

Det borde verkligen ligga i Com-hems intresse att fixa detta snarast!
Fattar fortfarande inte varför dom suktas med hockey i HD på deras hemsida? Är det via PPV då eller?
Antar att deras webbansvarige bara är en lat "flarne" av högsta rank.

Premier League i HD känns nu bara som en avlägsen våt dröm. ;)

Postad 13 februari 2007 - 07:15

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0
http://prylportalen...._MKF762.dbp.asp

Postad 13 februari 2007 - 09:50

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0
Jag mailade Comhem och frågade hur det går i förhandlingen med Canal+ ang Canal+SportHD.

Här är en del av svaret som inte direkt förknippas med min fråga. Dock nämnde jag HD-paketet vilket innebar ett intetsägande svar....givetvis. Logiskt tänkande är kanske inte så vanligt hos Comhem:
"Canal+ HD säljs bara enbart med det kompletta Canal+-paketet och det styr Canal+."

Det var bara att maila på nytt:

Naturligtvis vet jag att Canal+HD ingår i Canal+Total. Vad jag menar är att man har delat upp kanalerna i en film och en sportkanal. Det är Canal+SportHD vi Comhem kunder med abonnemang på HD-paketet samt Canal+Total inkl Canal+HD vill se.

Nu fick jag som väl är ett vettigt men dock tråkigt svar:

"Vi jobbar självklart på att få in fler HD-kanaler. Har fört vidare dina önskemål på HD-kanaler.
Vi förhandlar med Canal+ om nya Sport-HD kanalen eftersom vi vet att många vill se just sporten i HD-format"

Det finns alltså en risk för att detta blir en långbänk. Eftersom man håller vad man lovar angående hockeyn, är risken stor att det dröjer till efter denna är slut, alltså efter den 12 mars, innan vi får se röken av fotboll i HD. Man kan ju bara hoppas att det blir tidigare.

/Mats K

Postad 13 februari 2007 - 10:09

JonasJansson
  • JonasJansson
  • Forumräv

• 783 inlägg
  • 0
Jag fattar inte att ni får svar så fort, jag mailade min reklamation och krävde skadestånd förra söndagen och har fortfarande inte fått något svar, det är ju lite märkligt, tänkte ringa dem idag och kolla va f-n de håller på med. Knappde tom in mitt kundnummer i rutan som kommer upp när man måste skicka vidare e-mailet, det har jag inte gjort förrut och då har jag fått snabbare svar. Hade Kafka levt idag hade han inte skrivit om någon östeuropeisk byråkrati utan om comhems kundtjänst.

Postad 13 februari 2007 - 10:22

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0
Jag klickade inte i mitt kundnummer. Ju mer tjafs man ska fylla på med, ex när man ringer och ska välja den ena siffran efter den andra, desto längre tid tar det.

/Mats K

Postad 13 februari 2007 - 13:34

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1 061 inlägg
  • 0
Canal Digital som hjälpte Canal+ att betala för premier league vill inte att dem andra ska få den kanalen, ska va för hemsk mycket pengar då :)

Postad 13 februari 2007 - 15:11

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0
Vill man ha ut HDTV så det slår igenom på bred front går det inte att låsa fast kanaler hos en enda leverantör. Då biter de sig själva i foten och folk blir allmänt förbannade.

De får helt enkelt presentera vad kostnaden är så var och en får ta ställning till om det är värt att lägga ut den summan som det kostar. Personligen sätter jag stort värde på en sportkanal i HD, i synnerhet fotboll, så en extra hundring eller vad det nu kan tänkas kosta, bekommer inte mig något. Andra kanske tycker det börjar bli lite väl kostsamt. Å andra sidan kostar det att ligga i topp.

/Mats K

Postad 20 februari 2007 - 23:55

Tynell
  • Tynell
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Pratade med kundtjänst idag (beställde HD-box & Canal+ Total) men de hade inte fått in någon info i sitt system om den nya Canal+ Sport HD kanalen...tråkigt :-( Samma gällde Viasat Golf.

< GNÄLL >

Börjar lessna rejält på alla kabelbolagen.
Allt j***a snack om kundens valfrihet så är man ändå tvungen att köpa mongo-stora kanalpaket istället för bara de kanaler man vill...fattar inte att det ska vara så j***a svårt att visa lite kundservice.
"Visat sport ingår i MEDIUM-paketet, men väljer man MEDIUM 8 favoriter kan man inte välja Viasat sport". Logiskt. Och heller inte HD kanalerna. VARFÖR INTE DÅDÅ.

Hej, C+ HD kanalerna, Viasat golf och Discovery HD, tack.
Nej, då måste du teckna C+ Total: 299kr
Nej, då måste du teckna Viasat Guld: 219kr + 99kr för Viasat Golf...OM du har parabol. Annars nej.
Nej, då måste du teckna HD Paketet; 99kr
=
720kr/mnd för 5 kanaler man VILL ha. Valfrihet, ja tjena.

Att använda en så förlegad affärsmodell måste man juh vara ensam om i världen snart. För det finns juh ingensomhelst teknisk begränsning som stoppar dem från att göra utbudet a la carte istället så man kan VÄLJA DET MAN VILL SE. Men icke. Nästan mer förvånande än att SF tar mer betalt för biljetter som man bokar själv via nätet än de i lucka där nån ska ha lön. Det är ett märkligt land vi lever i. Så, nu ska jag sluta gnälla och sätta mig vid brevinkastet till min avi för HD-boxen kommer...men känner jag COMHEM rätt så kommer jag att få ringa och påminna dem 2-13 gånger innan den kommer.

< /GNÄLL >

Postad 21 februari 2007 - 11:11

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0

Allt j***a snack om kundens valfrihet så är man ändå tvungen att köpa mongo-stora kanalpaket istället för bara de kanaler man vill...fattar inte att det ska vara så j***a svårt att visa lite kundservice.
"Visat sport ingår i MEDIUM-paketet, men väljer man MEDIUM 8 favoriter kan man inte välja Viasat sport". Logiskt. Och heller inte HD kanalerna. VARFÖR INTE DÅDÅ.

Jag håller med fullständigt. Denna paketeringshysteri driver mig till vansinne och det gäller inte bara kabeloperatörerna. Satelliteoperatörerna är lika goda (eller dåliga kålsupare). Det är ju själva f*n att de skall sitta och tjuvhålla på sina kanaler av strategiska skäl.

Jag vill ha HD-TV kanalerna från Canal Digital men det går inte utan abbonnera på en mass j*vla paket.

Ropen skalla: Fram för fri kanalval!

Skönt att skriva av sig.

Postad 21 februari 2007 - 11:19

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0
Detta räckerBifogad fil  enough.JPG   18,05K   8 Antal nerladdningar

Postad 21 februari 2007 - 11:59

Biohazard
  • Biohazard
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0

Detta räckerBifogad fil  enough.JPG   18,05K   8 Antal nerladdningar

<{POST_SNAPBACK}>

Va? Är det klart att com hem ska börja sända C+ HD Sport?! Hittar inget på hemsidan (men det ju inte så ovanligt...)

*edit* meninguppbyggnaden sög, dessutom ser jag att det där verkar vara taget från CD fast detta är en com hem-tråd

Redigerat av Biohazard, 21 februari 2007 - 12:07.

Postad 21 februari 2007 - 12:54

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0
Det diskutterades kanalpkt och att man inte kunde välja utan att bli påpackad massa skit

Bilden i inlägget ovan var symolisk på vad som skulle räcka inte vilka paket eller kanaler som finns.

Postad 21 februari 2007 - 12:55

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Detta är visserligen en Comhemtråd och jag spårade ur och hamnade på Canal Digital. Ber om ursäkt för det men fortsätter helt fräckt.

Det blir ganska dyrt att bara ta HD-paketet eftersom man då måste betala 3600:- för boxen. För att få boxen för 10kr måste man ta familjepaketet.

Dessutom kan man bara få Canal+ Sport HD o Canal +Film HD kanalerna om man tar Canal Total.

Dom försöker alltså lura på en en massa paket som man inte vill ha.

Postad 21 februari 2007 - 13:16

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Detta är visserligen en Comhemtråd och jag spårade ur och hamnade på Canal Digital. Ber om ursäkt för det men fortsätter helt fräckt.

Det blir ganska dyrt att bara ta HD-paketet eftersom man då måste betala 3600:- för boxen. För att få boxen för 10kr måste man ta familjepaketet.

Dessutom kan man bara få Canal+ Sport HD o Canal +Film HD kanalerna om man tar Canal Total.

Dom försöker alltså lura på en en massa paket som man inte vill ha.

<{POST_SNAPBACK}>

Jo precis massa skit... menade just att bilden symboliserar de kanaler jag vill ha och inga andra.

sen att dessutom inte kunna använda egna boxar/HTPC etc. är ju fasoner som får fula ord att poppa upp i skallen.

detta gäller väl både satellit och kabel nät.

Postad 21 februari 2007 - 14:51

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

• 1 431 inlägg
  • 0
Skulle vara intressant att se hur ni som gnäller på bolagens kanalpaketering skulle klara att driva ett företag och fortfarande tjäna pengar.

Det är ju självklart så att distributören (Viasat/SBS osv osv) inte tillåter a´la cart just för att de vill öka tittarsiffrorna... för oftast om man har kanalen så kommer man att titta någon gång. Och de får in mer annonspengar om de kan sälja annonser med meningen "Denna kommer visas i TV3, TV6, ZTV och våra andra viasatkanaler" än att försöka sälja till var och en kanal för sig. Det är ju självklart så att de större kanalerna är de som driver runt de mindre nisch-kanalerna.

sen Tynell, det är inte alls dyrare att KÖPA biljetter via nätet än vid kassan... däremot är det dyrare om du väljer att reservera biljetterna och orsaken till det är att det är förlegat att reservera biljetter man sedan inte vill hämta ut.

Och det angående Canal + Sport HD... well, det är ju uppenbart att Comhem _vill_ ha med denna kanal men de har dock inte kommit överens med SBS än.

Postad 21 februari 2007 - 23:18

Tynell
  • Tynell
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Skulle vara intressant att se hur ni som gnäller på bolagens kanalpaketering skulle klara att driva ett företag och fortfarande tjäna pengar.

Det är ju självklart så att distributören (Viasat/SBS osv osv) inte tillåter a´la cart just för att de vill öka tittarsiffrorna... för oftast om man har kanalen så kommer man att titta någon gång. Och de får in mer annonspengar om de kan sälja annonser med meningen "Denna kommer visas i TV3, TV6, ZTV och våra andra viasatkanaler" än att försöka sälja till var och en kanal för sig. Det är ju självklart så att de större kanalerna är de som driver runt de mindre nisch-kanalerna.

sen Tynell, det är inte alls dyrare att KÖPA biljetter via nätet än vid kassan... däremot är det dyrare om du väljer att reservera biljetterna och orsaken till det är att det är förlegat att reservera biljetter man sedan inte vill hämta ut.

Jo, tack affärerna går utmärkt :-) Och nyckeln till framgång är att lyssna på sin kunder. Om du läst Seth Godin förstår du vad jag menar.

..och hur många potentiella tittare tror du man skrämmer bort genom sin paket-/prissättning? Kanaldistributörerna (för det gäller juh inte bara kabel-tv) gör samma fel som musikindustrin känns det som när man nu börjat gå över till att sälja musik på nätet, man är fast i sina gamla affärsmodeller. Man skulle sälja mycket mer musik och tjäna MYCKET mer pengar om låtarna kostade 10 öre och var av cd kvalitet istället för 10 kronor och halvdassiga...för då skulle ingen j**vel bemöda sig med att ladda ner dem olagligt. Lite konstig liknelse kanske, men håll ut :-) Jag menar att distributörerna skulle öka sin försäljning exponentiellt på att i tillägg till subventionerade kanalpaket, även sälja alla kanaler som a la carte.

50 spänn per kanal, och köp 4 betala för 3 när du väljer film/sport/hd/whatever-kanalpaketet.

"Hej golfklubbetillverkaren vi har 50.000 tittare som apdiggar vår golfkanal, vi vet det för dom har valt att betala just för den kanalen - där borde du annonsera"

Man skulle få HELT andra möjligheter till riktad marknadsföring...dagens tv-mätningar är ett skämt. Skulle folk köpa sina kanaler a la carte, skulle man åtmistone veta att folk var intresserade av att titta på den.

Okej, fel av mig gällande SF...hade för mig att det var så här också, men det var kanske bara i Oslo dom la på 15 spänn. Bodde där för några år sen, anledning sa dom var att det skulle betala deras bokningsystem...vansinnigt.

Redigerat av Tynell, 21 februari 2007 - 23:18.

Postad 21 februari 2007 - 23:22

Tynell
  • Tynell
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Jo, tack affärerna går utmärkt :-) Och nyckeln till framgång är att lyssna på sin kunder. Om du läst Seth Godin förstår du vad jag menar.

..och hur många potentiella tittare tror du man skrämmer bort genom sin paket-/prissättning? Kanaldistributörerna (för det gäller juh inte bara kabel-tv) gör samma fel som musikindustrin känns det som när man nu börjat gå över till att sälja musik på nätet, man är fast i sina gamla affärsmodeller. Man skulle sälja mycket mer musik och tjäna MYCKET mer pengar om låtarna kostade 10 öre och var av cd kvalitet istället för 10 kronor och halvdassiga...för då skulle ingen j**vel bemöda sig med att ladda ner dem olagligt. Lite konstig liknelse kanske, men håll ut :-) Jag menar att distributörerna skulle öka sin försäljning exponentiellt på att i tillägg till subventionerade kanalpaket, även sälja alla kanaler som a la carte.

50 spänn per kanal, och köp 4 betala för 3 när du väljer film/sport/hd/whatever-kanalpaketet.

"Hej golfklubbetillverkaren vi har 50.000 tittare som apdiggar vår golfkanal, vi vet det för dom har valt att betala just för den kanalen - där borde du annonsera"

Man skulle få HELT andra möjligheter till riktad marknadsföring...dagens tv-mätningar är ett skämt. Skulle folk köpa sina kanaler a la carte, skulle man åtmistone veta att folk var intresserade av att titta på den.

Okej, fel av mig gällande SF...hade för mig att det var så här också, men det var kanske bara i Oslo dom la på 15 spänn. Bodde där för några år sen, anledning sa dom var att det skulle betala deras bokningsystem...vansinnigt. Nu verkar det dock som detta inte gäller längre :-)

Redigerat av Tynell, 23 februari 2007 - 07:53.

Postad 21 februari 2007 - 23:24

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1 061 inlägg
  • 0
så ###### mycket är inte tex 299kr även om du är instresserad av 1-2 kanaler...

Postad 22 februari 2007 - 04:58

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

jodå.... :lol:

är inte så insatt i comhems priser men som exempel ta Canal digital sat med 385kr/månad för deras total med familj + 99kr/månad för Cd sport HD(Den ingår bara 3 första mån.) ta sedan kortavgift på 167,50/kvartal första året ingår "HDTV pkt 3kanaler" gratis efter det ytterligare 99kr/mån

385+99+(167,50/3)=540kr/månad.......... för att komma åt deras 5 HDTV kanaler.
och år nr 2 =540+99=639kr/månad

Edit: glömde lägga till för år 2

Redigerat av Biggles2002, 22 februari 2007 - 05:02.

Postad 23 februari 2007 - 09:10

Unregistereda7aa74d3
  • Unregistereda7aa74d3
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

jodå.... :D

är inte så insatt i comhems priser men som exempel ta Canal digital sat med 385kr/månad för deras total med familj + 99kr/månad för Cd sport HD(Den ingår bara 3 första mån.) ta sedan kortavgift på 167,50/kvartal första året ingår "HDTV pkt 3kanaler" gratis efter det ytterligare 99kr/mån

<{POST_SNAPBACK}>

Canal+Sport HD ingår i Canal Digitals familjepaket med Canal+Total för 385 kr, den kostar inte 99 kr extra.

Postad 23 februari 2007 - 14:16

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

jodå.... :)

<{POST_SNAPBACK}>

Canal+Sport HD ingår i Canal Digitals familjepaket med Canal+Total för 385 kr, den kostar inte 99 kr extra.

<{POST_SNAPBACK}>

Det poängterade dem väldigt noga när jag skulle beställa att den ingår endast 3 mån.sedan kostar den 99 kr/månad

Postad 23 februari 2007 - 19:45

Unregistereda7aa74d3
  • Unregistereda7aa74d3
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Det poängterade dem väldigt noga när jag skulle beställa att den ingår endast 3 mån.sedan kostar den 99 kr/månad

<{POST_SNAPBACK}>

Om man går in på Canal Digitals hemsida står det klart och tydligt att Canal+ Sport HD ingår i Canal+ Total för 385 kr. Jag har då ingenstans där kunnat hitta någon uppgift att det skulle vara begränsat till 3 månader.
Jag tror att den som sa det till dig, var fel ute.

Postad 23 februari 2007 - 23:19

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Om man går in på Canal Digitals hemsida står det klart och tydligt att Canal+ Sport HD ingår i Canal+ Total för 385 kr. Jag har då ingenstans där kunnat hitta någon uppgift att det skulle vara begränsat till 3 månader.
Jag tror att den som sa det till dig, var fel ute.

<{POST_SNAPBACK}>

Jo det kan mkt väl vara så det kommer många olika bud från deras kundtjänst.

Postad 23 februari 2007 - 23:37

ganja
  • ganja
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Då måste SF ha ändrat det hyfsat nyligen, jag vet själv att jag betalat fem kronor i serviceavgift när jag köpt (alltså köpt, ej reserverat) biljetter via nätet. Bra jobbat SF! :)

När det gäller ComHem ch deras utbud så blir man ju bara trött...

Postad 24 februari 2007 - 11:17

Unregistered42562
  • Unregistered42562
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0
Läste detta precis i min lokaltidning:
http://www.hallandsp....asp?oid=207323

Man borde väl kunna göra exakt samma sak om Canal+ Sport HD?

Dax att skriva listor!

Postad 01 mars 2007 - 10:33

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2 850 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Då måste SF ha ändrat det hyfsat nyligen, jag vet själv att jag betalat fem kronor i serviceavgift när jag köpt (alltså köpt, ej reserverat) biljetter via nätet. Bra jobbat SF! :)

När det gäller ComHem ch deras utbud så blir man ju bara trött...

<{POST_SNAPBACK}>

Jag pratade med Comhem igår angående C+ Sport HD och dem hävdade bestämt att har man C+ Total ska alla C+ kanaler ingå där, även C+ Sport HD. Dem sa också att det bara är en tidsfråga innan Sport HD anländer. Det är alltså inte en fråga OM Sport HD kommer utan NÄR. För den kommer.

Man kan undra vad som tar sådan tid, Canal+ tjänar ju på att så fort som möjligt få in fler kunder. Jag tänker inte köpa någon box sålänge Sport HD inte finns.

Discovery HD, Voom och C+ Film HD är ju ett hån.

Postad 08 mars 2007 - 21:10

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0
Jag är så förbannat trött på Comhems tystnad angående Canal+SportHD så jag har skickat ett ilsket mail där jag drog på lite.

Mailet:

Hej !

Jag undrar om ni överhuvudtaget kommer att ta in Canal+SportHD. Det är oerhört tröttsamt och tråkigt att bara vänta på denna högintressanta kanal. Många med mig undrar varför ni inte tar in denna kanal och är jättebesvikna. Jag vet att sport är dyrt och att kanalen kommer att kosta en extra slant. Snart är det allsvensk premiär och jag tänker inte acceptera att missa hela första säsongen i HDTV. Personligen är jag så besviken att jag snart säger upp allt jag abonnerar på hos er. Tro mig, det är många som funderar på att skippa Comhem för att i stället satsa på Canal Digital som verkligen satsar på HDTV och som dessutom inte är rädda för att i förväg informera om vilka kanaler som är på gång. Kan ni inte slänga ut Voom HD som är den sämsta kanalen i hela ert utbud och ta in Canal+SportHD? Alla avskyr Voom HD. Kanalen är så äckligt dålig att man får en fadd smak bara genom att bläddra förbi skitet.

Nu hoppas jag att någon med insyn kan ge mig ett ärligt svar. Har ni bara standardsvar att ge, svara då ej eftersom det är detsamma som inget svar alls.

Mvh Mats K, Helsingborg

Postad 09 mars 2007 - 03:07

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2 850 inlägg
  • 0
Bra mail, Mats.
Har också skickat mail och även ringt deras kundtjänst...

Postad 09 mars 2007 - 07:20

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0
Jag blir så trött på detta företag. Hoppas att de svarar i dag. Dock är jag hemma först vid 19-tiden med anledning av att jag jobbar länge i dag........kom till jobbet kvart i sex i morse, huuuh :D

Tror inte att jag får ett vettigt svar. Blir väl något i stil med att fem myror är fler än fyra elefanter, att HDTV införs om fem år, följt av fem rader med frågetecken samt underskrivet av rymdresenär Marsmänniska Lindeman.

/Mats K

Postad 09 mars 2007 - 08:26

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

• 893 inlägg
  • 0

Mailet:

Hej !

Jag undrar om ni överhuvudtaget kommer att ta in Canal+SportHD. Det är oerhört tröttsamt och tråkigt att bara vänta på denna högintressanta kanal.  Många med mig undrar varför ni inte tar in denna kanal och är jättebesvikna. Jag vet att sport är dyrt och att kanalen kommer att kosta en extra slant. ...

<{POST_SNAPBACK}>

Att "sport är dyrt" borde ju inte påverka Comhem... Kostnaden för sporten ligger ju hos Canal+, och har man betalt för Canal+ Total så har man ju redan betalt för alla Canal+kanaler en gång, inklusive sporten. Comhem sköter ju bara distributionen.
Tycker det vore surt att behöva betala för Canal+ Total, och dessutom betala en gång till för Canal+ Sport HD.

Postad 09 mars 2007 - 09:15

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0
Det har blivit dyrt med sport i etern. Jag håller klart med att betalar man för totalpaketet borde även SportHD ingå. Troligen ökar då priset för detta paket. Ett annat alternativ är att lägga kanalen separat och debitera denna som en fristående kanal.

/Mats K

Postad 09 mars 2007 - 09:35

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

• 893 inlägg
  • 0
Men vad jag har förstått så ligger redan Canal+ Sport HD inbakat i Canal+ Total-paketet (för t.ex. satellit-kunderna). Det enda som saknas är väl distributionen av kanalen i kabelnätet?

Postad 09 mars 2007 - 11:07

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0
Comhem är inte särskilt snabba eller informativa. Det finns risk för att detta kommer att ta tid. Min förhoppning är att det blir klart innan allsvenskan börjar annars kommer jag att bli riktigt arg.

/Mats K

Postad 09 mars 2007 - 12:21

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2 850 inlägg
  • 0

Men vad jag har förstått så ligger redan Canal+ Sport HD inbakat i Canal+ Total-paketet (för t.ex. satellit-kunderna). Det enda som saknas är väl distributionen av kanalen i kabelnätet?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, så är det. Och har man bundit upp sig på Comhems Medium paket med C+ Total (299:-/mån t.ex), så kan dem aldrig höja den avgiften.
Man kan inte döpa en kanal för Total om inte utbudet är totalt, komplett.

Jag kan inte förstå problemet...

Fan vad jag längtar. Kan dem inte kicka ut Voom/Discovery HD istället, där måste dem ju spara lite fina slantar. Lägg dem på:

CANAL+ SPORT HD, COMHEM !

Postad 09 mars 2007 - 13:55

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0
Discovery HD kan vara kvar. Den är stundtals riktigt bra. Voom HD är en kanal för folk som inte har alla makaronerna på tallriken.

/Mats K

Postad 10 mars 2007 - 08:15

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0
Inget svar från Comhem. Min tolkning är att Comhem inte har förmågan att navigera rätt bland utbud och kunders önskemål. Comhem tar in kanaler DE anser att vi ska titta på. Vi ska alltså inte få välja.
Man kan ta in oräkneligt många utlandskanaler. När det kommer till HD-kanaler blir det helt plötsligt besvärligt.

Nu visste jag att Comhem inte skulle/kunde komma med ett vettigt svar. Därför brydde jag mig inte om att kolla mailen i går kväll.

/Mats K

Postad 10 mars 2007 - 11:29

Figgis
  • Figgis
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Hej.

Angående Canal+ Sport HD.

Skickade ett mail och frågade och fick följande svar;

För tillfället så har vi inte Canalplus sport HD i vårat utbud, det är den enda Canal+kanalen vi inte har. Har heller inget datum då den kommer att komma.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
xxxxxxxxxx

Suck :angry:

Redigerat av Figgis, 10 mars 2007 - 17:30.

Postad 10 mars 2007 - 14:35

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

• 1 141 inlägg
  • 0
Inte så myclket nytt men det här svaret fick jag:

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Tyvärr är det inget vi kan svara på i dagsläget eftersom förhandlingar pågår.

För egen del vill jag gärna ha i din så snabbt som möjligt och är lika frustrerad över det tråkiga svaret ovan som du:)

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
xxxxx xxxx

Postad 10 mars 2007 - 14:48

Unregistered7a297b68
  • Unregistered7a297b68
  • Beroende

• 1 006 inlägg
  • 0
Då jag endast har c+ för serie a så HOPPas jag att c+ blir av med rättigheterna.
Då säger jag upp c+ samma dag trots att jag haft dom sedan dom hette filmnet PGA deras behandling av Comhem kunder

Postad 10 mars 2007 - 18:52

Figgis
  • Figgis
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Ni som har Canal+ Total och HD boxen.

Om man kollar lite i Canal+ tablå så verkar det som om dom sänder åtminstone hockey slutspelet i HD på Canal+ film HD samtidigt som den går i C+ sport HD.

Det kanske inte är så med Premier League och Seria A.

Nån som har haft boxen ett tag och vet hur det ligger till?

Hoppfull :angry:

Postad 11 mars 2007 - 00:34

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0
Hockeyn var ett löfte Comhem gav och det är ju storstilat att de inte har brutit detta. Kanalen heter fortfarande Canal+HD.......inte FilmHD.
Vad gäller SportHD orkar jag inte bry mig längre. SkitComhem tar förmodligen aldrig in kanalen. Comhem är allt annat än lyhörda. Påminner väldigt mycket om politik........säg en sak och gör tvärtom och dra gärna ut på tiden så inget händer.
Bläääääh :angry:

/Mats K

Postad 11 mars 2007 - 01:05

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

• 1 141 inlägg
  • 0

Ni som har Canal+ Total och HD boxen.

Om man kollar lite i Canal+ tablå så verkar det som om dom sänder åtminstone hockey slutspelet i HD på Canal+ film HD samtidigt som den går i C+ sport HD.

Det kanske inte är så med Premier League och Seria A.

Nån som har haft boxen ett tag och vet hur det ligger till?

Hoppfull :angry:

<{POST_SNAPBACK}>

än så länge är det bara hockey i sport väg som de sänder på Comhems Canal+ HD.

Redigerat av Unregisterede6970ea2, 11 mars 2007 - 01:08.

Postad 12 mars 2007 - 14:56

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1 061 inlägg
  • 0
det är Canal digital som strular inte comhem.. B)

Postad 12 mars 2007 - 15:08

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0
Comhem har köpt in 30 hockeymatcher i HD, ingen mer sport. Den 30:e och sista sänds i kväll. På tisdag sänds Modo-Timrå i Canal+SportHD. Ingen match på Canal+HD i Comhems nät.
Vi får alltså inte ens se hela slutspelet i HD i Comhems nät.

Man kan ju undra vem det är som strular. Jag sätter en rejäl slant på Comhem.

/Mats K

Postad 12 mars 2007 - 15:14

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

• 1 141 inlägg
  • 0
Men va sjutton nu får de väl ge sig. B)
Nu blir jag ändå mer besviken, trodde åtminstone att vi skulle få se slutspelet i hockey.

Postad 12 mars 2007 - 15:18

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0
Klart att man blir besviken. Jag tog kontakt med Canal+ för att höra med dem och då fick jag reda på detta. Comhem ger ju bara svävande svar eller inga alls.

/Mats K

Postad 14 mars 2007 - 00:33

Unregisteredcdfa2218
  • Unregisteredcdfa2218
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Ursäkta med har inte svinen (läs: ComHem) lovat att de skulle sända hela slutspelet i HD?!

Postad 14 mars 2007 - 09:40

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0
Jag kommer inte ihåg vad Comhem har lovat. Däremot har jag läst på prylportalens hemsida (MKF) att Comhem ska sända Elitserien i hockey till och med 12 mars. Denna artikel skrevs i samband med att Comhem lanserade HDTV.

Comhem är så slöa och intetsägande att alla andra lätt kommer att köra om i HD-racet. Problemet är, tror jag, att Comhem inte vill betala. Företaget är för stort och agerar därefter.
Vad gäller TV3 och TV6 har jag läst att Comhem inte vill betala för att få sända de digitala versionerna. Alla andra operatörer betalar och har som bekant dessa kanaler digitalt. Deras programpaket är inte dyrare än Comhems.

Har en känsla av att Comhem behöver saneras. Påminner om en kommunistisk partiapparat (jag tror ni förstår vad jag menar) där beslut om positiva förändringar tas först då samfundet tvingar dem till det.

/Mats K

Postad 14 mars 2007 - 19:17

mikaklin
  • mikaklin
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Ursäkta med har inte svinen (läs: ComHem) lovat att de skulle sända hela slutspelet i HD?!

<{POST_SNAPBACK}>

comhem.se:
På lördag den 3 februari lanserar CANAL+ två nya HD-kanaler: CANAL+ Film HD och CANAL+ Sport HD. För Com Hems kunder innebär detta en förändring till det bättre! Abonnenter på CANAL+ Total-paketet får automatiskt CANAL+ Film HD som storsatsar med 150 filmer i HD. Självklart kommer även de återstående Elitseriematcherna i Hockey att sändas som utlovat i kanalen.

Däremot har jag läst på prylportalens hemsida (MKF) att Comhem ska sända Elitserien i hockey till och med 12 mars. Denna artikel skrevs i samband med att Comhem lanserade HDTV.

Informationen om att Comhem enbart skulle sända Elitserien till 12 mars fanns väl inte att tillgå när boxen lanserades? Jag hittar bara informationen på canalplus.se i samband med att Canal+ HD delades samt på Prylportalen den 2 februari.

Postad 14 mars 2007 - 19:55

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3 433 inlägg
  • 0

Självklart kommer även de återstående Elitseriematcherna i Hockey att sändas som utlovat i kanalen.

Och precis detta och mer därtill har ju faktiskt comhem gjort. Det som är nu är slutspelet... Fast visst är det en rejäl besvikelse att de inte har fixat canal+ sport HD än.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.