Var inne på LB2'an själv men det var en evighet sedan då LG alldrig levererade men kul att dom äntligen börjar dyka upp för alla som väntat!
Kollat in en själv när den till slut kom men blev inte imponerad ..var inne på Samsung o Sony ..hmm vilken djungel fast äntligen har jag fastnat och det får bli en Sharp..kolla in dessa vackra bilder och säg mig vilken annan LCD som kan fixa samma svärta o renhet 
http://www.avforums....ighlight=37XD1E
<{POST_SNAPBACK}>
För två dagar sedan skulle du ha en Samsung...... men
Visst, sharps TV ser onekligen väldigt bra ut med Xbox360:s flaggskepp Gears of War i HD.
Men vilken lcd eller plasma levererar inte i HD?
Lägg även märke till hur obefintliga detaljerna på mannens kostym på fjärde bilden
från slutet (som de även nämner längre ner i forumet). Det svarta verkar smeta ut sig och göra detaljer osynliga även här.
Men även solen har ju sina fläckar.
......
Har länge följt forumet och funderat på LB2:an
Prenumererar på en tidning som heter M3 som brukar ge bra omdömen.
LB1:an fick efter ett test i decembernumret mycket bra kritik strax efter testvinnaren
Philips följt av Sonyn trots lite eftersläpningar på Sonyn.
De som bla var med i testet:
PHILIPS 37PF9631D, SONY KDL-40V2000, LG 37LB1R
Samsung LE40M71 ogillades bla för att det inte gick att stänga av DNI:e (bildförbättringsfunktionen med dynamisk kontrast)
Sharps LC37GD9E blev ganska sågad.
Då var jag inne på LB1:an, och efter att jag även talade med en TV-handlare och att LB2:an "snart"
skulle finnas i handeln kunde jag lika gärna
vänta, för LG släpper väl knappast en sämre uppföljare.....eller?
Nu är jag inte så säker längre eller jag vet inte alls vad jag skall göra.
De funktioner som LG skryter med skall revolutionera stänger de flesta i forumet här av?!
PureBlack för & citera LG på deras hemsida "LG har nu tack vare bland annat tätare
placering av LCD-kristallerna reducerat ljusläckaget avsevärt" förmörkar så mycket att de tydligen raderar detaljer,och då kan man fråga sig vad det är för mening med att ha det.
Eller "Perfekt-motion" får en att bli åksjuk samtidigt som bilden försämras var det någon som skrev...
Var själv i butik och tittade på en LB2:a 37" och märkte inga konstigheter, hockeyn i HD var kanon och SVT2 i sd såg helt ok ut i mina "lcdtv-otränade" ögon, lite orolig bild från en halvmeter men det var det på samtliga apparater jämte, Samsung som Sony och har nog mer med kvalitén på sändningen att göra samt att man tittar sällan på en tv från en halvmeter.
Då tänkte jag inte på om någon pureblack eller truemotion var på utan konstaterade bara att det såg bra ut.
Är ni som har köpt väldigt kräsna och berättar om vad som är lite minus eller suger funktionerna verkligen?
Ni som köpt LB2:an, skulle ni med facit i hand gjort samma val och var den värd att vänta på?
//Villrådig
Redigerat av xfrsie, 31 januari 2007 - 14:56.